Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.536 din 18 decembrie 2003  privind modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a   Ordonantei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, aprobate prin   Hotararea Guvernului nr. 514/1999     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.536 din 18 decembrie 2003 privind modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 514/1999

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 25 din 13 ianuarie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. II din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2003 pentru perfecţionarea cadrului legislativ privind regimul metalelor preţioase, aliajelor acestora şi pietrelor preţioase în România, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 362/2003 , şi al <>art. II din Ordonanţa Guvernului nr. 82/2003 privind modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 490/2003 ,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 514/1999 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 327 din 9 iulie 1999, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Titlul va avea urmãtorul cuprins:
"NORME METODOLOGICE
de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998
pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare
a bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii,
în proprietatea privatã a statului"

2. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Deţinãtorii de bunuri au obligaţia sã declare bunurile confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului şi sã le predea direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti ori administraţiilor finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, în termen de 10 zile de la data primirii documentului care constituie titlu de proprietate a statului asupra acestora, cu excepţia bunurilor care nu îndeplinesc condiţiile legale de comercializare şi a bunurilor prevãzute la <>art. 4 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 98/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare, ordonanţã.
(2) În cadrul termenului prevãzut la alin. (1) direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, a municipiului Bucureşti sau administraţiile finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, dupã caz, au obligaţia de a prelua bunurile confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului.
(3) Procedura de declarare a bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, a municipiului Bucureşti sau la administraţiile finanţelor publice de sector din cadrul acesteia, precum şi de cãtre unitãţile autoritãţii vamale, se stabileşte prin ordin al ministrului finanţelor publice, cu respectarea principiului teritorialitãţii.
(4) Bunurile intrate în proprietatea privatã a statului, care nu îndeplinesc condiţiile legale de comercializare, vor fi distruse pe cheltuiala deţinãtorului sau, dupã caz, a persoanelor fizice ori juridice de la care au fost confiscate. Distrugerea acestor bunuri se va efectua în prezenţa şi cu confirmarea prin semnãturã a unei comisii de preluare şi distrugere formate din câte un reprezentant desemnat de deţinãtor, de Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor, Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Administraţiei şi Internelor şi de Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului.
(5) Comisia prevãzutã la alin. (4) are ca atribuţii stabilirea bunurilor care îndeplinesc condiţiile de comercializare şi distrugerea celor care nu le îndeplinesc. Bunurile care îndeplinesc condiţiile de comercializare vor fi predate de deţinãtor organelor de valorificare, pe baza procesului-verbal de predare-primire.
(6) Dupã distrugerea bunurilor comisia de preluare şi distrugere încheie un proces-verbal de distrugere, semnat pentru confirmare de membrii acesteia.
(7) Membrii comisiei de preluare şi distrugere prevãzute la alin. (4) pot fi şi membri ai comisiei de evaluare prevãzute la art. 11 alin. (1) din ordonanţã şi sunt numiţi prin decizie a deţinãtorului.
(8) Deţinãtorii bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului au obligaţia sã inventarieze bunurile respective, luând în acelaşi timp şi mãsurile de pãstrare şi de conservare corespunzãtoare a acestora."
3. Alineatul (7) al articolului 2 se abrogã.
4. Alineatul (10) al articolului 2 va avea urmãtorul cuprins:
"(10) Bunurile mobile şi imobile prevãzute la <>art. 7 din Legea nr. 314/2001 pentru reglementarea situaţiei unor societãţi comerciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, intrã de drept, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, titlul de proprietate constituindu-l încheierea judecãtoruluidelegat prin care s-a dispus radierea. Bunurile se predau de cãtre lichidatori, pe bazã de proces-verbal de predare-primire, organelor de valorificare."
5. Alineatul (5) al articolului 2^2 se abrogã.
6. Alineatul (5) al articolului 5 va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Directorul executiv al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti ori, dupã caz, şeful administraţiei finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti stabileşte prin decizie componenţa comisiei de evaluare, inclusiv membrii supleanţi, în scopul înlocuirii operative a membrilor comisiei în cazul absenţei acestora. Prezenţa membrilor comisiei de evaluare este obligatorie."
7. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) La evaluarea bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului, comisia de evaluare va avea în vedere preţul actual pentru produse identice sau similare, din care se deduc comisionul sau adaosul comercial, taxa pe valoarea adãugatã aferentã comisionului sau adaosului comercial, accizele şi care se corecteazã, dupã caz, în funcţie de urmãtoarele criterii:
a) gradul de uzurã fizicã şi moralã a bunurilor respective;
b) utilitatea bunurilor pentru potenţialii cumpãrãtori;
c) cantitatea (volumul) bunurilor respective;
d) caracterul sezonier al bunurilor;
e) termenul de valabilitate.
(2) Prevederile alin. (1) se aplicã tuturor bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului, inclusiv celor pentru care prin legi speciale se stabilesc preţuri impuse."
8. Alineatul (1) al articolului 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Pentru buna desfãşurare a activitãţii de evaluare, prin decizie a directorului executiv al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti ori a şefului administraţiei finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, dupã caz, pot fi numite subcomisii ale comisiei de evaluare, care asigurã informaţii scrise privind preţurile actuale pentru produse identice sau similare, în vederea evaluãrii bunurilor."
9. Alineatul (2) al articolului 7 se abrogã.
10. Alineatul (1) al articolului 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) În cazul bunurilor care nu au putut fi valorificate prin magazinele proprii, direct de la locul de depozitare sau de la locul de deţinere, precum şi în regim de consignaţie, în termen de 30 de zile de la data punerii în vânzare, comisia de evaluare poate proceda la reducerea preţurilor stabilite iniţial, cu pânã la 30% din valoarea stabilitã de comisia de evaluare, în funcţie de caracterul sezonier al bunurilor."
11. Alineatul (2) al articolului 11 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Alegerea metodei de valorificare se face de cãtre directorul executiv al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, respectiv şeful administraţiei finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti."
12. Dupã alineatul (2) al articolului 11 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Valorificarea bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului, care nu se aflã pe teritoriul României, se face conform metodologiei aprobate prin ordin comun al ministrului finanţelor publice şi ministrului afacerilor externe, având în vedere locul unde acestea se aflã."
13. Alineatul (2) al articolului 11^1 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Vânzarea bunurilor prin magazine proprii se poate face en detail şi/sau en gros, la valoarea stabilitã de comisia de evaluare."
14. Alineatele (1), (5), (6), (18), (21) şi (26) ale articolului 11^2 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11^2. - (1) Bunurile imobile intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului se valorificã numai prin licitaţie publicã.
................................................................
(5) Valoarea de pornire a licitaţiei este stabilitã de comisia de evaluare.
(6) În vederea organizãrii licitaţiei se publicã în presã anunţuri de vânzare, putându-se utiliza în plus alte forme de publicitate, care trebuie sã cuprindã urmãtoarele informaţii privind organizarea licitaţiei:
a) data, ora şi locul organizãrii licitaţiei;
b) valoarea de pornire a licitaţiei;
c) descrierea bunurilor supuse licitaţiei;
d) pasul licitaţiei, stabilit procentual sau valoric.
..............................................................
(18) Dacã la a doua licitaţie publicã nu se prezintã nici un ofertant, bunurile pot fi supuse valorificãrii prin celelalte metode prevãzute la art. 11 alin. (1).
................................................................
(21) În cazul în care bunurile nu se valorificã nici în urma celei de-a treia licitaţii publice, se pot utiliza alte metode de valorificare.
................................................................
(26) Garanţia depusã de participanţii la licitaţie se restituie în termen de 5 zile lucrãtoare de la data încheierii licitaţiei."
15. Alineatul (7) al articolului 11^3 va avea urmãtorul cuprins:
"(7) Pentru nevãrsarea la termen a sumelor încasate din valorificarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, organele de valorificare calculeazã dobânzi şi penalitãţi potrivit legislaţiei fiscale în materie."
16. Partea introductivã a alineatului (1) al articolului 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Ministerul Finanţelor Publice poate transmite sau, dupã caz, poate propune Guvernului transmiterea cu titlu gratuit a unor bunuri intrate în proprietatea privatã a statului unor persoane fizice sau juridice, astfel:"
17. La articolul 14 alineatul (1), literele a) şi b) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) Secretariatului General al Guvernului - autovehicule, ambulanţe sanitare cu dotãrile aferente, ambarcaţiuni şi motoare ataşabile acestora.
Repartizarea acestor bunuri se face de cãtre o comisie interministerialã care va funcţiona pe lângã Secretariatul General al Guvernului, constituitã prin decizie a primului-ministru, formatã din reprezentanţi ai Secretariatului General al Guvernului, Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Economiei şi Comerţului, Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului Justiţiei, Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
Transmiterea cu titlu gratuit a acestor bunuri se face prin comunicare periodicã Secretariatului General al Guvernului, pe baza datelor centralizate de la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi de la administraţiile finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.
Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi administraţiile finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti au obligaţia de a comunica lunar Ministerului Finanţelor Publice situaţia nominalã privind autovehiculele, ambulanţele sanitare cu dotãrile aferente, ambarcaţiunile şi motoarele ataşabile acestora, legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, pânã la data de 5 a lunii urmãtoare, conform anexei nr. 1.
Înscrierea în situaţia lunarã înaintatã Ministerului Finanţelor Publice trebuie sã cuprindã numai autovehiculele, ambulanţele sanitare cu dotãrile aferente, ambarcaţiunile şi motoarele ataşabile acestora, care au o situaţie clarã din punct de vedere juridic, în sensul cã au intrat definitiv în proprietatea privatã a statului. Situaţiile lunare cuprind autovehiculele care sunt în stare de funcţionare şi corespund din punct de vedere tehnic pentru a circula pe drumurile publice, conform legislaţiei în vigoare.
În raportul de expertizã tehnicã se va preciza în mod expres dacã autovehiculul corespunde din punct de vedere tehnic pentru a circula pe drumurile publice, precum şi gradul de uzurã.
Cererile de atribuire cu titlu gratuit a autovehiculelor, ambulanţelor sanitare cu dotãrile aferente, ambarcaţiunilor şi motoarelor ataşabile acestora se depun la Secretariatul General al Guvernului.
Comisia interministerialã va elabora un regulament de organizare şi funcţionare a acesteia în care sã se prevadã atribuţiile ce îi revin cu privire la repartizarea cu titlu gratuit a autovehiculelor, ambulanţelor sanitare cu dotãrile aferente, ambarcaţiunilor şi motoarelor ataşabile acestora.
Comisia interministerialã analizeazã cererile de atribuire gratuitã a autovehiculelor, ambulanţelor sanitare cu dotãrile aferente, ambarcaţiunilor şi a motoarelor ataşabile acestora şi repartizeazã aceste bunuri în administrarea ministerelor, autoritãţilor publice centrale şi locale, în limita normativelor de dotare a acestora, precum şi unitãţilor de cult.
Prin regulamentul de organizare şi funcţionare a comisiei interministeriale se va stabili modul de soluţionare a cererilor de atribuire gratuitã a autovehiculelor, ambulanţelor sanitare cu dotãrile aferente, ambarcaţiunilor şi a motoarelor ataşabile, nerezolvate.
Secretariatul General al Guvernului comunicã Ministerului Finanţelor Publice, dupã fiecare şedinţã a comisiei interministeriale, situaţia privind autovehiculele, ambulanţele sanitare cu dotãrile aferente, ambarcaţiunile şi motoarele ataşabile acestora, care au fost atribuite gratuit, precum şi situaţia celor neatribuite gratuit.
Predarea autovehiculelor cãtre instituţiile cãrora le-au fost atribuite şi valorificarea celor neatribuite de cãtre organul de valorificare se efectueazã pe baza comunicãrii exprese a Ministerului Finanţelor Publice.
Transmiterea comunicãrilor de cãtre Ministerul Finanţelor Publice atât cãtre beneficiari, cât şi cãtre organele de valorificare se va face în termen de 10 zile de la data primirii comunicãrii de la Secretariatul General al Guvernului.
Transmiterea de cãtre beneficiari a acceptului sau refuzului se va face în termen de 15 zile lucrãtoare de la data comunicãrii.
Înmatricularea autovehiculelor atribuite cu titlu gratuit se face conform reglementãrilor legale în vigoare.
Pentru autovehiculele, ambulanţele sanitare cu dotãrile aferente, ambarcaţiunile şi motoarele ataşabile acestora, neatribuite gratuit, Secretariatul General al Guvernului comunicã Ministerului Finanţelor Publice dacã bunurile respective rãmân la dispoziţia sa sau dacã acestea pot fi valorificate de Ministerul Finanţelor Publice în condiţiile prezentelor norme metodologice. Datele tehnice care trebuie comunicate Ministerului Finanţelor Publice pentru autovehicule, ambulanţe sanitare cu dotãrile aferente, ambarcaţiuni şi motoare ataşabile acestora sunt prezentate în anexa nr. 1. Autovehiculele, ambulanţele sanitare cu dotãrile aferente, ambarcaţiunile şi motoarele ataşabile acestora, care nu îndeplinesc condiţiile pentru a fi atribuite cu titlu gratuit Secretariatului General al Guvernului, sau cele care nu sunt repartizate de comisia interministerialã pot fi valorificate de cãtre direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi de administraţiile finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, astfel:
1. prin licitaţie publicã;
2. prin vânzare directã de la locul de depozitare sau de la locul unde acestea se aflã, dacã întrunesc condiţiile prevãzute la art. 9 alin. (1) din ordonanţã;
3. prin atribuire cu titlu gratuit;
4. ca piese componente;
5. prin unitãţile de colectare şi valorificare a deşeurilor;
6. prin distrugere.
Expertiza tehnicã şi evaluarea autovehiculelor, ambulanţelor sanitare cu dotãrile aferente, ambarcaţiunilor şi motoarelor ataşabile acestora, legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, se efectueazã de cãtre experţi tehnici sau evaluatori autorizaţi;
b) creşelor, grãdiniţelor, centrelor de plasament şi centrelor de primire a copilului, cãminelor de bãtrâni, cantinelor pentru sãraci, azilurilor, spitalelor, şcolilor, bibliotecilor, instituţiilor de cult, persoanelor cu handicap, Societãţii Naţionale de Cruce Roşie din România, precum şi persoanelor fizice care au avut de suferit de pe urma dezastrelor, la propunerea direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi a administraţiilor finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.
În situaţia acceptãrii bunurilor, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi administraţiile finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, la propunerea comisiei de evaluare, pot atribui cu titlu gratuit bunuri în valoare de pânã la 50 milioane lei/beneficiar.
Atribuirea cu titlu gratuit se poate face în urmãtoarele situaţii:
1. direct, fãrã parcurgerea etapelor de valorificare, la propunerea primarilor sau a preşedinţilor consiliilor judeţene ori a serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe ale administraţiei publice centrale;
2. în situaţia în care comisia de evaluare constatã cã valorificarea acestora nu poate fi fãcutã în cadrul termenului de valabilitate. În aceastã situaţie atribuirea cu titlu gratuit a bunurilor se face cu cel puţin 15 zile înainte de expirarea termenului de valabilitate;
3. în condiţiile prevederilor art. 13, respectiv dacã bunurile nu se valorificã în termen de 150 de zile de la prima reevaluare.
Pentru bunurile ce sunt atribuite cu titlu gratuit, în valoare de peste 50 milioane lei/beneficiar, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi administraţiile finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti înainteazã Ministerului Finanţelor Publice propuneri concrete şi motivate, care vor cuprinde beneficiarii bunurilor şi lista bunurilor atât cantitativ, cât şi valoric. În vederea atribuirii cu titlu gratuit, bunurile vor fi retrase de la valorificare.
Se pot atribui cu titlu gratuit bunuri în valoare de peste 50 milioane lei/beneficiar şi în baza unei cereri înaintate Ministerului Finanţelor Publice. În aceastã situaţie Ministerul Finanţelor Publice va solicita listele cu bunuri, atât cantitativ, cât şi valoric, de la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi de la administraţiile finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.
În situaţia producerii unor dezastre, atribuirea bunurilor cu titlu gratuit persoanelor fizice care au avut de suferit de pe urma acestora se face prin intermediul primarilor, a Societãţii Naţionale de Cruce Roşie sau a instituţiilor de cult."
18. La articolul 14 alineatul (1), dupã litera h) se introduc douã litere noi, literele i) şi j), cu urmãtorul cuprins:
"i) persoanelor juridice care administreazã case memoriale, prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Finanţelor Publice;
j) altor beneficiari, prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Finanţelor Publice."
19. Alineatul (2) al articolului 14 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Atribuirea cu titlu gratuit a bunurilor prevãzute la alin. (1) lit. b), c) şi e) se face cu aprobarea ministrului finanţelor publice, pentru cele care intrã în competenţa Ministerului Finanţelor Publice, sau prin decizie a directorului executiv al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, ori prin decizie a şefului administraţiei finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, pentru cele care intrã în competenţa acestora. Atribuirea bunurilor cu titlu gratuit, în condiţiile prevederilor art. 13 din ordonanţã, se face pe bazã de proces-verbal de predare-primire."
20. La articolul 15, litera f) va avea urmãtorul cuprins:
"f) transmit debitele constatate organelor de executare silitã în vederea aplicãrii mãsurilor de executare silitã;"
21. Alineatele (5) şi (10) ale articolului 18 se abrogã.
22. Alineatul (2) al articolului 19 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Din sumele colectate direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, precum şi administraţiile finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti acoperã, pe bazã de documente legale, cheltuielile efectuate în vederea valorificãrii bunurilor respective şi reţine cota de 1% aferentã bunurilor confiscate de organele de poliţie, care se vireazã Ministerului Administraţiei şi Internelor pentru recompensarea poliţiştilor, potrivit dispoziţiilor <>art. 54 alin. (3) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, potrivit metodologiei aprobate prin ordin comun al ministrului finanţelor publice şi al ministrului administraţiei şi Internelor, având obligaţia ca în termen de 3 zile lucrãtoare de la încasare sã vireze disponibilitãţile rãmase în contul bugetului de stat 20.22.01.12 <<Încasãri din valorificarea bunurilor confiscate, abandonate şi alte sume constatate o datã cu confiscarea potrivit legii>>, respectiv în contul <<Încasãri din valorificarea bunurilor confiscate potrivit legii>> pentru sumele destinate bugetelor locale."
23. Partea introductivã a alineatului (3) al articolului 19 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Pentru cheltuielile efectuate în vederea valorificãrii bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului dupã virarea la bugetul de stat a disponibilitãţilor rezultate din valorificare, se prezintã documente justificative, procedându-se astfel:"
24. Alineatul (1) al articolului 21 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - (1) În categoria cheltuielilor prevãzute la art. 19 şi 20 se cuprind cheltuielile efectuate în vederea valorificãrii bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului, de la preluarea acestora pânã la valorificarea, atribuirea gratuitã sau distrugerea lor, respectiv cheltuielile privind sortarea, manipularea, transportarea, depozitarea, conservarea, analiza, fotografierea, filmarea, marcarea, etichetarea şi expertizarea, inclusiv cele efectuate pentru stabilirea bunurilor care îndeplinesc condiţiile de comercializare, asigurarea garanţiei pentru bunurile de folosinţã îndelungatã, evaluarea, licitaţiile, publicitatea, dezmembrarea, distrugerea, restituirea sumelor încasate greşit sau fãrã bazã legalã, a contravalorii bunurilor intrate greşit sau fãrã bazã legalã în proprietatea privatã a statului, precum şi indemnizaţiile membrilor comisiilor prevãzute la art. 1 alin. (7), art. 7 alin. (2) şi la art. 11 alin. (1) din ordonanţã. În aceeaşi categorie intrã şi cheltuielile efectuate cu valorificarea bunurilor prin magazine proprii, respectiv: cheltuieli cu pregãtirea magazinului conform cerinţelor legale în vigoare, cheltuieli cu dotarea magazinului, respectiv cu mobilier, casã de marcat, obiecte de inventar, cheltuieli cu întreţinerea, paza sau cu sistemele de asigurare a pazei, cu mijloacele de transport ale magazinului, precum şi cheltuielile cu salarizarea şi şcolarizarea personalului care deserveşte activitatea magazinului, precum şi cotele pentru constituirea fondului de stimulente, conform reglementãrilor în vigoare."
25. Articolul 23 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 23. - Medicamentele, materialele consumabile de utilitate medicalã, materialele de natura obiectelor de inventar medicale şi aparaturã medicalã se vor pune de cãtre deţinãtor la dispoziţia Ministerului Sãnãtãţii, care stabileşte, prin ordin al ministrului, modul de preluare, evaluare, transmitere cu titlu gratuit, comercializare sau, dupã caz, casarea ori distrugerea acestor bunuri."
26. Articolul 28 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 28. - (1) Mijloacele de platã în valutã liber convertibilã confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului se depun de cãtre deţinãtorii acestora, în termen de 48 de ore, la bãnci comerciale selectate de organele de valorificare. Selectarea acestora se face în funcţie de facilitãţile oferite care vor fi stabilite prin protocol.
(2) Mijloacele de platã în valutã neconvertibilã confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului se depun de cãtre deţinãtorii acestora, în termen de 48 de ore, la Banca Naţionalã a României.
(3) Mijloacele de platã în lei confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului se depun la unitãţile Trezoreriei Statului, în contul bugetului de stat 20.22.01.12 <<Încasãri din valorificarea bunurilor confiscate, abandonate şi alte sume constatate o datã cu confiscarea potrivit legii>>.
(4) Restituirea sumelor în lei sau în valutã se face în baza hotãrârilor judecãtoreşti rãmase definitive şi irevocabile sau a unei ordonanţe emise de procuror. Sumele în lei se restituie de cãtre unitãţile Trezoreriei Statului, iar sumele în valutã se restituie de bãncile comerciale, respectiv de cãtre Banca Naţionalã a României.
(5) Contravaloarea în lei a valutei se restituie bãncilor comerciale, Bãncii Naţionale a României, de cãtre unitãţile Trezoreriei Statului, din contul 20.22.01.12 <<Încasãri din valorificarea bunurilor confiscate, abandonate şi alte sume constatate o datã cu confiscarea potrivit legii>> la cursul de schimb al Bãncii Naţionale a României la data restituirii."
27. Articolul 29 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 29. - Valorificarea mijloacelor de platã în valutã liber convertibilã/neconvertibilã, confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, preluate de bãncile comerciale, respectiv de cãtre Banca Naţionalã a României, se realizeazã prin virarea la bugetul de stat a contravalorii în lei a mijloacelor de platã în valutã, calculatã la cursul de schimb al Bãncii Naţionale a României la data decontãrii, dupã deducerea cheltuielilor efectuate în vederea valorificãrii."
28. Articolul 31^1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 31^1. - Sumele obţinute ca urmare a valorificãrii bunurilor prevãzute la alin. (2) al art. 4 din ordonanţã sunt virate la bugetul de stat în contul 20.22.01.12 <<Încasãri din valorificarea bunurilor confiscate, abandonate şi alte sume constatate o datã cu confiscarea potrivit legii>> dupã deducerea cheltuielilor efectuate conform prevederilor legale în vigoare şi a cotei de 1% aplicate asupra disponibilitãţilor rãmase care se vireazã Ministerului Administraţiei şi Internelor pentru recompensarea poliţiştilor, potrivit dispoziţiilor <>art. 54 alin. (3) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, aferentã bunurilor confiscate de poliţişti."
29. Dupã capitolul VIII se introduce un nou capitol, capitolul VIII^1, cuprinzând articolele 31^2 - 31^6, cu urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL VIII^1
Valorificarea metalelor preţioase, aliajelor acestora şi
pietrelor preţioase, considerate bunuri fãrã stãpân, pre-
cum şi a celor ridicate în vederea confiscãrii ori confis-
cate în condiţiile prevãzute de lege"
Art. 31^2. - Sunt supuse valorificãrii metalele preţioase, aliajele acestora şi pietrele preţioase, considerate bunuri fãrã stãpân, precum şi cele ridicate în vederea confiscãrii ori confiscate, denumite în continuare obiecte din metale sau pietre preţioase, pentru care existã un document care atestã intrarea în proprietatea privatã a statului.
Art. 31^3. - (1) Obiectele din metale sau pietre preţioase vor fi evaluate de cãtre comisia de evaluare constituitã în baza prevederilor art. 11 din ordonanţã.
(2) Reprezentantul Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor în comisia de evaluare va fi un specialist în metale preţioase desemnat de cãtre aceasta, care va întocmi un raport de expertizã a obiectelor din metale sau pietre preţioase evaluate, în care se vor prezenta şi fotografii ale acestora.
(3) Evaluarea obiectelor din metale sau pietre preţioase prevãzute la alin. (1) se va face la unitãţile Trezoreriei Statului unde au fost depuse, în funcţie de preţurile comunicate de Banca Naţionalã a României pentru tranzacţiile cu metale şi pietre preţioase, ţinându-se seama de vechimea şi prelucrarea acestora, în maximum 21 de zile de la data expertizãrii lor.
(4) În scopul evaluãrii, obiectele din metale sau pietre preţioase vor fi preluate temporar din tezaurul unitãţilor Trezoreriei Statului, pe bazã de proces-verbal de predareprimire a gropurilor, care va fi semnat astfel:
a) de comisia constituitã la nivelul unitãţilor Trezoreriei Statului;
b) de comisia de evaluare.
(5) Unitãţile Trezoreriei Statului vor asigura spaţiile corespunzãtoare desfãşurãrii activitãţii de evaluare.
(6) Obiectele din metale sau pietre preţioase evaluate se depun la tezaurul Trezoreriei Statului în gropuri sigilate, pe bazã de proces-verbal de predare-primire a gropurilor, care se semneazã de cãtre comisia de evaluare, pentru predare, şi de cãtre comisia constituitã la nivelul unitãţilor Trezoreriei Statului, pentru primire.
Art. 31^4. - În termen de 30 de zile de la evaluare, obiectele din metale sau pietre preţioase se predau de cãtre comisia constituitã la nivelul unitãţilor Trezoreriei Statului comisiei de evaluare, pe bazã de proces-verbal de predareprimire. Comisia de evaluare predã pe bazã de procesverbal de predare-primire obiectele din metale sau pietre preţioase, în vederea valorificãrii, reprezentantului persoanelor juridice autorizate care asigurã şi transportul la sediul acestuia.
Art. 31^5. - (1) Pentru valorificarea obiectelor din metale sau pietre preţioase prevãzute la art. 31^2 se utilizeazã metoda vânzãrii directe.
(2) Obiectele din metale sau pietre preţioase prevãzute la art. 31^2 vor fi valorificate numai prin intermediul persoanelor juridice autorizate de cãtre Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor.
(3) Valorificarea prin metodã directã se poate face cu platã integralã sau eşalonat, pe o perioadã de maximum 12 luni. În cazul vânzãrii în rate persoana juridicã va prezenta o garanţie bancarã reprezentând contravaloarea a 3 rate lunare şi va plãti, în momentul ridicãrii bunurilor, minimum 50% din valoarea acestora. Ratele lunare se actualizeazã în funcţie de dobânda de referinţã stabilitã de Banca Naţionalã a României.
Art. 31^6. - Organele de valorificare restituie obiectele din metale sau pietre preţioase intrate în proprietatea privatã a statului sau contravaloarea acestora, la nivelul valorii stabilite de comisia de evaluare în baza unei hotãrâri judecãtoreşti rãmase definitivã şi irevocabilã sau a unei ordonanţe emise de procuror."
30. Coloana nr. 12 a anexei nr. 3 se va intitula "Restituiri bunuri".
ART. II
În cuprinsul normelor metodologice se va citi: "directorul executiv al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti" în loc de: "directorul general al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti" şi: "şeful administraţiei finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti" în loc de: "directorul administraţiei finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti".
ART. III
Direcţia generalã de administrare şi control al activelor statului este abilitatã sã soluţioneze problemele ce vor apãrea ca urmare a aplicãrii prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 98/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. IV
Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 514/1999 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 327 din 9 iulie 1999, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta hotãrâre, vor fi republicate, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Toma Zaharia,
secretar de stat

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
pentru Protecţia Consumatorilor,
Rovana Plumb

Bucureşti, 18 decembrie 2003.
Nr. 1.536.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016