Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.515 din 16 septembrie 2004  privind organizarea si functionarea Agentiei de Compensare pentru Achizitii de Tehnica Speciala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.515 din 16 septembrie 2004 privind organizarea si functionarea Agentiei de Compensare pentru Achizitii de Tehnica Speciala

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 893 din 30 septembrie 2004

În temeiul art. 108 din Constituţie, republicatã, şi al <>art. 8 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 189/2002 privind operaţiunile compensatorii referitoare la contractele de achiziţii pentru nevoi de apãrare, ordine publicã şi siguranţã naţionalã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 354/2003 , cu modificãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Agenţia de Compensare pentru Achiziţii de Tehnicã Specialã, denumitã în continuare Agenţia, instituţie publicã autonomã, cu personalitate juridicã, aflatã în coordonarea primului-ministru.
(2) Sediul Agenţiei este în municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 152, sectorul 1.
ART. 2
Agenţia are drept obiect de activitate punerea în aplicare a procedurilor prevãzute în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 189/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru executarea operaţiunilor compensatorii aferente contractelor de achiziţii în domeniul apãrãrii, ordinii publice şi siguranţei naţionale, denumite în continuare contracte de achiziţii de tehnicã specialã.
ART. 3
Agenţia are urmãtoarele atribuţii principale:
a) supunerea spre aprobare Comisiei mixte pentru compensarea achiziţiilor de tehnicã specialã, denumitã în continuare Comisia, a domeniilor prioritare ce beneficiazã de derularea operaţiunilor de compensare şi a valorilor multiplicatorilor de compensare rezultaţi ca urmare a analizei prioritãţilor de dezvoltare a României;
b) colaborarea cu Ministerul Afacerilor Externe pentru promovarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 189/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în strãinãtate;
c) urmãrirea tranzacţiilor la care pot fi luate în considerare operaţiuni compensatorii;
d) furnizarea de informaţii contractanţilor cu privire la procedurile legale în vigoare pentru încheierea acordurilor compensatorii şi executarea obligaţiilor de compensare, cu respectarea legislaţiei privind informaţiile clasificate;
e) colaborarea cu autoritãţile contractante pentru a asigura o bunã corelare între prevederile contractului de achiziţie şi cele ale acordurilor compensatorii;
f) analizarea şi supunerea spre aprobare Comisiei a procedurii şi documentelor-cadru, respectiv acordul-cadru de compensare şi planul de afaceri;
g) asigurarea de asistenţã potenţialilor contractanţi în identificarea de oportunitãţi pentru executarea obligaţiilor de compensare;
h) elaborarea, întreţinerea şi actualizarea permanentã a unei baze de date cu privire la agenţii economici români, la produsele şi serviciile româneşti care, în conformitate cu domeniile prioritare de dezvoltare a României, pot beneficia de programe de compensare;
i) analizarea documentelor înaintate de cãtre contractant şi calcularea valorii creditului curent anual;
j) evaluarea, la sfârşitul perioadei de compensare, a stadiului de îndeplinire a obligaţiei de compensare şi prezentarea de propuneri Comisiei în vederea luãrii unei decizii;
k) notificarea îndeplinirii obligaţiilor de compensare de cãtre contractant;
l) analizarea rapoartelor trimestriale şi anuale depuse de contractanţi, elaborarea de sinteze şi rapoarte pe baza acestora, prezentarea de recomandãri Comisiei cu privire la mãsurile ce trebuie luate ca urmare a situaţiilor identificate;
m) elaborarea proiectului referitor la strategia României privind operaţiunile compensatorii, pe care îl supune aprobãrii Comisiei;
n) elaborarea rapoartelor anuale cu privire la activitatea proprie, incluzând şi cãile şi mãsurile de atingere a obiectivelor pe perioade viitoare, rapoarte prezentate spre aprobare Comisiei.
ART. 4
Agenţia îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 189/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau stabilite de primul-ministru şi de Comisie, potrivit competenţelor acestora.
ART. 5
(1) Agenţia acordã asistenţã autoritãţilor contractante, la cererea acestora, pentru elaborarea clauzelor de compensare şi participã la negocierea clauzelor de compensare din contractul de achiziţie.
(2) Comisia acordã Agenţiei mandat de negociere a clauzelor acordului-cadru de compensare şi mandat de semnare a acordului-cadru de compensare cu contractantul, în condiţiile prevãzute de <>art. 19 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 189/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) În vederea aplicãrii unitare a dispoziţiilor legale privind obligaţiile de compensare, Agenţia colaboreazã cu ministerele şi cu alte organe ale administraţiei publice centrale şi locale, în conformitate cu prevederile legale privind competenţele acestora.
ART. 6
(1) Conducerea Agenţiei este asiguratã de un preşedinte asimilat funcţiei de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru.
(2) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele emite ordine.
(3) Preşedintele reprezintã Agenţia în relaţiile cu terţii şi poate delega, pe bazã de mandat, o parte din atribuţiile sale directorilor executivi.
ART. 7
(1) Structura organizatoricã a Agenţiei este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) În cadrul structurii organizatorice, prin ordin al preşedintelui, se pot organiza servicii, birouri şi colective temporare de lucru.
(3) Numãrul maxim de posturi pentru Agenţie, în perioada finanţãrii de la bugetul de stat, este de 30, exclusiv preşedintele.
(4) Statul de funcţii şi criteriile de selecţie a personalului Agenţiei se aprobã prin decizie a primului-ministru.
(5) Angajarea personalului Agenţiei prin contract individual de muncã, precum şi desfacerea contractului individual de muncã se realizeazã prin ordin al preşedintelui.
(6) În perioada finanţãrii de la bugetul de stat, salarizarea personalului de conducere şi de execuţie din cadrul Agenţiei se face potrivit prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã pentru personalul din sectorul bugetar, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(7) Salariul preşedintelui în perioada finanţãrii de la bugetul de stat este stabilit potrivit poziţiei nr. 5 din anexa nr. II/2 la <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupã funcţii de demnitate publicã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(8) În perioada finanţãrii din venituri proprii, salarizarea se face în condiţiile prevãzute de lege pentru instituţiile publice finanţate din astfel de venituri.
ART. 8
În termen de 30 de zile de la data înfiinţãrii, Agenţia va elabora regulamentul propriu de organizare şi funcţionare, care se aprobã prin decizie a primului-ministru.
ART. 9
(1) În primul an de la începerea activitãţii, finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Agenţiei se asigurã de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
(2) Dupã expirarea perioadei de un an de la data înfiinţãrii, finanţarea Agenţiei se asigurã din venituri proprii, iar bugetul de venituri şi cheltuieli se aprobã prin hotãrâre a Guvernului.
(3) Veniturile proprii ale Agenţiei se constituie din:
a) încasãri din tarife pentru activitãţi de consultanţã şi asistenţã acordate potenţialilor contractanţi şi altor firme interesate;
b) încasãri din cote procentuale aplicate la valoarea tranzacţiilor curente de compensare;
c) încasãri din furnizarea unor materiale documentare contra cost;
d) încasãri din alte activitãţi;
e) alte surse prevãzute de lege.
(4) Structura activitãţilor şi nivelul tarifelor, al cotelor procentuale şi al preţurilor se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:


────────────────

Ministru de stat,
ministrul economiei şi comerţului,
Dan Ioan Popescu

p. Ministrul apãrãrii naţionale,
George Maior,
secretar de stat

Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Alin Teodorescu

Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Eugen Bejinariu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Dan Mircea Popescu

Bucureşti, 16 septembrie 2004.
Nr. 1.515.

ANEXĂ

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Agenţiei de Compensare pentru Achiziţii de Tehnicã Specialã

Numãrul maxim de posturi = 30





┌────────────┐
│ PREŞEDINTE │
└────┬───────┘


┌───────────────────────┐ │ ┌──────────────────────────┐
│ Audit public intern, │ │ │ Compartimentul │
│ inspecţie ├───────────┼──────────────┤ Legislaţie, contencios, │
└───────────────────────┘ │ │ protecţia informaţiilor │
│ │ clasificate │
│ └──────────────────────────┘

┌──────────────────────┼──────────────────────────────┐
│ │ │
┌──────────┴───────────┐ ┌───┴──────────┐ ┌────────┴─────────┐
│ Direcţia │ │ Direcţia │ │ Compartimentul │
│ financiar-contabilã, │ │ generalã │ │ resurse umane │
│ administrativã │ │ operaţiuni │ │ │
└──────────────────────┘ │compensatorii │ └──────────────────┘
└───┬──────────┘


┌───────────────────────┼──────────────────────────────┐
│ │ │
┌────┴────────┐ ┌────┴─────────┐ ┌───────┴───────┐
│ Direcţia │ │ Direcţia │ │Compartimentul │
│ negociere │ │ derulare, │ │ sintezã, │
│ acorduri de │ │ monitorizare │ │ informaticã, │
│ compensare │ │ acorduri de │ │ baze de date │
└─────────────┘ │ compensare │ └───────────────┘
└──────────────┘




_______________


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016