Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.513 din 25 octombrie 2006  pentru stabilirea criteriilor si aranjamentelor practice de compensare a dezechilibrelor financiare rezultate ca urmare a recunoasterii deciziilor de indepartare a strainilor de pe teritoriile statelor membre ale Uniunii Europene    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.513 din 25 octombrie 2006 pentru stabilirea criteriilor si aranjamentelor practice de compensare a dezechilibrelor financiare rezultate ca urmare a recunoasterii deciziilor de indepartare a strainilor de pe teritoriile statelor membre ale Uniunii Europene

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 905 din 7 noiembrie 2006
HOTĂ?RÂRE nr. 1.513 din 25 octombrie 2006
pentru stabilirea criteriilor şi aranjamentelor practice de compensare a dezechilibrelor financiare rezultate ca urmare a recunoaşterii deciziilor de îndepãrtare a strãinilor de pe teritoriile statelor membre ale Uniunii Europene
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 905 din 7 noiembrie 2006


În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Autoritatea pentru strãini, este responsabil pentru implementarea criteriilor şi aranjamentelor practice de compensare a dezechilibrelor financiare rezultate din recunoaşterea reciprocã a deciziilor de îndepãrtare a cetãţenilor statelor terţe de pe teritoriile statelor membre ale Uniunii Europene.
ART. 2
Prezenta hotãrâre se aplica în cazurile în care strainul, cetãţean al unui stat terţ impotriva cãruia s-a emis o decizie de îndepãrtare de cãtre un stat membru al Uniunii Europene, este depistat pe teritoriul României, iar îndepãrtarea sa nu poate fi efectuatã pe cheltuiala acestuia, întrucât nu dispune de mijloace financiare.
ART. 3
(1) Pentru implementarea şi realizarea comunicãrii datelor necesare aplicãrii deciziilor de îndepãrtare emise de statele membre ale Uniunii Europene impotriva cetãţenilor statelor terţe depistati pe teritoriul României, se înfiinţeazã în cadrul Autoritãţii pentru strãini Punctul naţional de contact roman.
(2) Necesarul de personal pentru desfãşurarea activitãţii în cadrul Punctului naţional de contact roman se asigura prin redistribuirea numãrului de posturi din cadrul Autoritãţii pentru strãini.
ART. 4
Punctul naţional de contact roman are urmãtoarele atribuţii:
a) coopereazã şi face schimb de informaţii cu privire la emiterea sau aplicarea deciziei de îndepãrtare a cetãţenilor statelor terţe de cãtre autoritãţile romane;
b) solicita, în scris, recuperarea cheltuielilor efectuate de statul roman cu ocazia punerii în aplicare a unei decizii de îndepãrtare emise de alt stat membru al Uniunii Europene, anexând documentele justificative ale costurilor de îndepãrtare;
c) propune decontarea de cãtre Autoritatea pentru strãini a cheltuielilor efectuate de alt stat membru al Uniunii Europene care pune în aplicare o decizie de îndepãrtare emisã de autoritãţile romane, în baza solicitãrii scrise a statului membru solicitant, însoţitã de documente justificative;
d) confirma primirea solicitãrii şi comunica punctului naţional de contact din statul membru a cãrui decizie urmeazã sa fie pusã în aplicare informaţii generale despre costurile operaţiunilor de îndepãrtare şi eventuale costuri suplimentare;
e) se consulta cu punctul naţional de contact din statul membru al Uniunii Europene care aplica hotãrârea de îndepãrtare a cetãţeanului statului terţ, emisã de autoritãţile romane, cu privire la costurile executãrii mãsurii sau la unele costuri suplimentare;
f) informeazã punctul naţional de contact al statului care pune în aplicare decizia de îndepãrtare emisã de autoritãţile romane despre acceptarea sau respingerea de cãtre directorul general al Autoritãţii pentru strãini a solicitãrii de rambursare;
g) centralizeazã datele privind punerea în aplicare a prezentei hotãrâri şi întocmeşte raportari periodice privind numãrul total al acţiunilor de aplicare a mãsurilor de îndepãrtare ale cãror costuri au fost rambursate şi numãrul total al refuzurilor de rambursare împreunã cu motivele acestor refuzuri.
ART. 5
(1) Punctul naţional de contact roman comunica în scris punctului naţional de contact al statului membru care aplica decizia de îndepãrtare acceptarea sau respingerea solicitãrii de rambursare, în termen de maximum 3 luni de la data primirii solicitãrii, cu precizarea motivelor în caz de respingere.
(2) Autoritatea pentru strãini efectueazã plata costurilor de îndepãrtare propuse de Punctul naţional de contact roman, în termen de maximum 3 luni de la acceptarea solicitãrii de rambursare. Punctul naţional de contact roman informeazã punctul naţional de contact al statului membru de aplicare a deciziei despre efectuarea plãţii sau, dupã caz, despre respingerea solicitãrii de rambursare.
(3) Solicitarile de rambursare adresate Punctului naţional de contact roman, efectuate în cazul punerii în aplicare a deciziilor de îndepãrtare, pot fi fãcute în termen de 30 de zile de la executarea deciziei şi numai pentru acele decizii emise dupã intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 6
Prin costuri de îndepãrtare de pe teritoriul României sau de pe teritoriul altui stat membru al Uniunii Europene a cetãţeanului unui stat terţ impotriva cãruia a fost emisã o decizie de îndepãrtare se înţelege:
a) costurile de transport care includ costurile efective pentru biletele de avion pana în ţara de origine, la valoarea tarifului oficial IATA pentru zborul respectiv la data aplicãrii mãsurii. Costurile efective pentru transportul terestru sau maritim, cu trenuri sau nave, pot fi pretinse la valoarea biletului la clasa a II-a pentru tren sau nava, iar pentru transportul terestru cu autovehicule, în baza decontului de cheltuieli, pentru distanta respectiva, la data aplicãrii mãsurii;
b) costurile administrative care includ costurile efective pentru taxele de viza şi taxele pentru emiterea documentelor de cãlãtorie pentru îndepãrtare;
c) diurna zilnica pentru escorte, acordatã în condiţiile legii;
d) costurile de cazare pentru escorte, care includ costurile efective pentru şederea acestor persoane într-o zona de tranzit şi pentru finalizarea misiunii în ţara de origine. Nu vor fi mai mult de doua persoane în escorta pentru o persoana returnatã, cu excepţia cazului în care, pe baza evaluãrii efectuate de autoritãţile romane, agreatã de statul membru care a emis decizia de îndepãrtare, sunt necesare mai multe persoane în escorta;
e) costurile de cazare pentru cetãţeanul unui stat terţ impotriva cãruia s-a luat o mãsura de îndepãrtare de cãtre un stat membru al Uniunii Europene includ cheltuielile efective pentru şederea acestuia pe o perioada de maximum 3 luni într-un spaţiu adecvat în conformitate cu legislaţia romana. În cazul în care şederea persoanei returnate depãşeşte 3 luni, Punctul naţional de contact roman stabileşte de comun acord cu punctul naţional al statului membru care a emis decizia de îndepãrtare cuantumul costurilor suplimentare;
f) costurile medicale care includ costurile efective pentru asigurarea tratamentului medical pentru persoana returnatã şi escorta în cazuri de urgenta, inclusiv costurile de spitalizare necesare.
ART. 7
Prezenta hotãrâre intra în vigoare la data aderãrii României la Uniunea Europeanã.

*
Prezenta hotãrâre transpune Decizia Consiliului Uniunii Europene nr. 191/2004 privind stabilirea criteriilor şi aranjamentelor practice pentru compensarea dezechilibrelor financiare rezultate din aplicarea Directivei 40/2001/CE privind recunoaşterea mutuala a deciziilor de îndepãrtare a cetãţenilor statelor terţe, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene (JOCE) nr. L60 din 27 februarie 2004.

PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul administraţiei
şi internelor,
Vasile Blaga

Ministrul afacerilor externe,
Mihai Razvan Ungureanu

Ministrul integrãrii europene,
Anca Daniela Boagiu

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu

Bucureşti, 25 octombrie 2006.
Nr. 1.513.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016