Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.489 din 9 septembrie 2004  privind organizarea si functionarea Comitetului National pentru Situatii de Urgenta    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.489 din 9 septembrie 2004 privind organizarea si functionarea Comitetului National pentru Situatii de Urgenta

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 884 din 28 septembrie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţie, republicatã, şi al <>art. 8 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Organizare şi funcţionare

ART. 1
(1) Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţã, denumit în continuare Comitet Naţional, se constituie şi funcţioneazã, potrivit legii, ca organism interministerial de management, sub conducerea nemijlocitã a ministrului administraţiei şi internelor şi în coordonarea primului-ministru, în cadrul Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã.
(2) Comitetul Naţional se compune din:
a) preşedinte: ministrul administraţiei şi internelor;
b) vicepreşedinte: un secretar de stat din Ministerul Administraţiei şi Internelor;
c) membri: un secretar de stat de la fiecare minister sau un adjunct al conducãtorului fiecãrei instituţii publice centrale prevãzute în anexa nr. 1 şi inspectorul general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã;
d) consultanţi: câte 1-2 experţi şi/sau specialişti din fiecare minister şi instituţie publicã centralã prevãzute în anexa nr. 1.
(3) Componenţa nominalã a Comitetului Naţional se aprobã prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, pe baza propunerilor fãcute de miniştrii şi conducãtorii instituţiilor publice centrale prevãzute în anexa nr. 1, în termen de 15 zile de la data publicãrii prezentei hotãrâri în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(4) În cazul reorganizãrii ministerelor şi instituţiilor prevãzute în anexa nr. 1 ori eliberãrii din funcţia de secretar de stat a reprezentantului în Comitetul Naţional, conducãtorii acestora vor nominaliza un nou reprezentant în termenul prevãzut la alin. (3), calculat, dupã caz, de la data reorganizãrii sau de la data la care funcţia de secretar de stat a devenit vacantã.
(5) Secretariatul tehnic permanent al Comitetului Naţional funcţioneazã ca un compartiment specializat în cadrul Centrului Operaţional Naţional din Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã, denumit în continuare Inspectoratul General.
ART. 2
(1) Comitetul Naţional asigurã îndeplinirea atribuţiilor principale prevãzute la <>art. 20 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã, precum şi a atribuţiilor şi sarcinilor stabilite prin alte dispoziţii legale în vigoare.
(2) Comitetul Naţional asigurã îndeplinirea atribuţiilor specifice pe linia realizãrii în România a obiectivelor strategiei internaţionale de reducere a dezastrelor.
(3) Persoanele desemnate în Comitetul Naţional au urmãtoarele atribuţii principale:
a) preşedintele: convoacã întrunirea Comitetului Naţional, stabileşte ordinea de zi şi conduce şedinţele acestuia; aprobã prin ordin planurile, regulamentele şi mãsurile adoptate; semneazã avizele, acordurile, împuternicirile, protocoalele de colaborare şi proiectele de acte normative; îl informeazã operativ pe primul-ministru şi prezintã în şedinţele de Guvern hotãrârile şi propunerile Comitetului Naţional;
b) vicepreşedintele: îndeplineşte obligaţiile de membru prevãzute la lit. c) şi, în absenţa preşedintelui, exercitã atribuţiile acestuia;
c) membrii: participã la şedinţele Comitetului Naţional; prezintã informãri şi puncte de vedere ale ministerelor sau instituţiilor publice centrale pe care le reprezintã; informeazã operativ miniştrii sau conducãtorii instituţiilor respective asupra problemelor dezbãtute, concluziilor rezultate, hotãrârilor şi mãsurilor adoptate şi urmãresc aplicarea acestora în domeniile de competenţã; menţin legãtura permanentã cu centrele operative corespondente;
d) consultanţii: participã la şedinţele Comitetului Naţional; consiliazã membrii acestuia asupra problemelor operative, tehnice şi de specialitate; asigurã documentarea tehnicã de specialitate pentru tipurile de riscuri gestionate şi sprijinã Secretariatul tehnic permanent în elaborarea documentelor de lucru pentru Comitetul Naţional; menţin legãtura permanentã cu centrele operative corespondente, dupã declararea stãrii de alertã şi pânã la încetarea acesteia.
ART. 3
(1) Secretariatul tehnic permanent are urmãtoarele atribuţii principale:
a) gestioneazã documentele Comitetului Naţional;
b) asigurã convocarea Comitetului Naţional şi transmiterea ordinii de zi;
c) primeşte şi pregãteşte materialele pentru şedinţele Comitetului Naţional şi asigurã prezentarea acestora preşedintelui şi membrilor Comitetului Naţional;
d) elaboreazã lucrãrile şi executã operaţiunile de secretariat pe timpul şedinţelor Comitetului Naţional;
e) asigurã redactarea hotãrârilor adoptate de Comitetul Naţional, precum şi a proiectelor de ordine, pe care le prezintã spre aprobare;
f) asigurã difuzarea la componentele Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã şi la alte autoritãţi interesate a documentelor emise de Comitetul Naţional;
g) întocmeşte informãri periodice privind situaţia operativã sau stadiul îndeplinirii hotãrârilor adoptate de Comitetul Naţional, care se transmit de cãtre Centrul Operaţional Naţional membrilor Comitetului Naţional şi altor autoritãţi interesate;
h) conlucreazã cu secretariatele tehnice permanente, organizate şi asigurate de centrele operaţionale şi centrele operative pentru situaţii de urgenţã, precum şi cu structurile abilitate în managementul situaţiilor excepţionale;
i) conlucreazã cu unitãţile şi cu compartimentele Ministerului Administraţiei şi Internelor implicate în emiterea ordinelor ministrului;
j) întocmeşte proiectele comunicatelor de presã ale Comitetului Naţional şi colaboreazã, în acest sens, cu structurile de profil din Ministerul Administraţiei şi Internelor;
k) urmãreşte realizarea suportului logistic al locului de desfãşurare a şedinţelor Comitetului Naţional;
l) îndeplineşte alte atribuţii prevãzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare al Inspectoratului General sau alte sarcini stabilite de Comitetul Naţional ori de preşedintele acestuia;
m) preia şi gestioneazã datele şi informaţiile transmise în cazul unor dezastre şi asigurã înştiinţarea membrilor Comitetului Naţional şi a consultanţilor;
n) asigurã legãtura cu punctele de contact din structurile cu atribuţii în domeniul urgenţelor civile din cadrul Organizaţiei Naţiunilor Unite, Organizaţiei pentru Securitate şi Cooperare în Europa şi Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord.
(2) Pentru îndeplinirea atribuţiilor consultã specialişti şi din alte domenii de activitate.
ART. 4
(1) Comitetul Naţional se întruneşte în şedinţe semestriale şi ori de câte ori situaţia o impune, în prezenţa a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor sãi.
(2) Şedinţele Comitetului Naţional sunt prezidate de preşedinte sau, dupã caz, de primul-ministru.
(3) Hotãrârile Comitetului Naţional se adoptã, de regulã, prin consens. Hotãrârile referitoare la atribuţiile prevãzute la <>art. 20 lit. c)-e) şi k) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 21/2004 se adoptã cu votul majoritãţii simple a membrilor prezenţi la şedinţã.
(4) Secretariatul tehnic permanent este coordonat de şeful Centrului Operaţional Naţional.
(5) La şedinţele Comitetului Naţional participã, la invitaţia preşedintelui acestuia, reprezentanţi ai altor ministere şi instituţii publice centrale, nenominalizate în anexa nr. 1, ai patronatelor sau ai unor agenţii, precum şi ai unor organizaţii neguvernamentale care îndeplinesc funcţii de sprijin în prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţã.
(6) Consultanţii şi invitaţii nu au drept de vot. În cazuri justificate, consultanţii pot exprima votul membrilor absenţi, dacã au fost mandataţi în acest sens de cãtre conducãtorul ministerului sau instituţiei din care aceştia fac parte.

CAP. II
Asigurarea materialã şi financiarã

ART. 5
(1) Şedinţele Comitetului Naţional se desfãşoarã în spaţii special amenajate şi echipate prin grija Ministerului Administraţiei şi Internelor, la Centrul Operaţional Naţional din Inspectoratul General.
(2) Sala de şedinţe este echipatã şi dotatã cu mobilier, aparaturã şi echipamente de comunicaţii şi informaticã şi cu echipamente de comunicaţii speciale şi de cooperare, precum şi cu birotica necesarã, corespunzãtor componenţei Comitetului Naţional şi atribuţiilor acestuia.
(3) Aparatura şi echipamentele de comunicaţii şi informaticã prevãzute la alin. (2) se conecteazã cu centrele operaţionale şi cu centrele operative, precum şi cu echipamentele prevãzute la cabinetul primului-ministru.
(4) Mijloacele de comunicaţii şi de informaticã prevãzute la alin. (2) şi (3) fac parte din sistemul de comunicaţii, de prelucrare automatã şi stocare a datelor necesare funcţionãrii Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã şi se asigurã potrivit legii.
(5) Comitetul naţional dispune de o salã multimedia proprie, destinatã conferinţelor de presã.
ART. 6
(1) Lista cuprinzând dotãrile principale necesare pentru activitatea Comitetului Naţional este prevãzutã în anexa nr. 2.
(2) Dotãrile cu mijloace tehnico-materiale necesare desfãşurãrii activitãţilor Comitetului Naţional se includ în normele şi programele de înzestrare ale Inspectoratului General.
(3) Dotãrile prevãzute pentru spaţiile de lucru ale Comitetului Naţional şi pentru sala multimedia, precum şi mijloacele de transport pentru personalul propriu se asigurã de Ministerul Administraţiei şi Internelor prin unitãţile de profil, potrivit legii.
(4) Mijloacele de transport pentru deplasarea în teren a membrilor şi consultanţilor Comitetului Naţional din celelalte instituţii nominalizate în anexa nr. 1 se asigurã de cãtre ministerele şi instituţiile publice pe care aceştia le reprezintã.
(5) Materialele consumabile prevãzute la pct. 16 din anexa nr. 2 se asigurã în funcţie de necesitãţi.
ART. 7
Finanţarea cheltuielilor materiale şi servicii şi a cheltuielilor de capital ale Comitetului Naţional se asigurã de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi din alte surse interne şi externe, potrivit legii.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 8
(1) În vederea reglementãrii modului de îndeplinire a unor atribuţii prevãzute de lege, Comitetul Naţional adoptã metodologii şi proceduri, care se aprobã prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
(2) În scopul fundamentãrii unor hotãrâri sau mãsuri privind prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţã, Comitetul Naţional constituie grupuri de suport tehnico-ştiinţific formate din experţi, specialişti, cercetãtori sau cadre didactice, dupã caz. Remunerarea acestora şi achitarea cheltuielilor necesare funcţionãrii grupurilor se fac în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(3) Comitetul Naţional iniţiazã efectuarea de studii şi cercetãri în domeniul prevenirii şi gestionãrii situaţiilor de urgenţã.
ART. 9
(1) Constituirea Comitetului Naţional se face în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) Fluxul informaţional-decizional al Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã este prevãzut în anexa nr. 3.
ART. 10
(1) Comitetul Naţional, prin Inspectoratul General, preia atribuţiile, personalul, dotãrile şi documentele Comisiei Guvernamentale de Apãrare Împotriva Dezastrelor şi ale Secretariatului tehnic permanent al acesteia.
(2) Posturile Secretariatului tehnic permanent al Comisiei Guvernamentale de Apãrare Împotriva Dezastrelor se preiau în structura organizatoricã a Inspectoratului General, pentru Centrul Operaţional Naţional, iar personalul acestuia se transferã în interesul serviciului la noua structurã.
(3) Mijloacele tehnice şi de comunicaţii, precum şi documentele comisiei prevãzute la alin. (1) se predau Inspectoratului General, conform prevederilor legale.
ART. 11
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 12
(1) Prezenta hotãrâre intrã în vigoare la 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 209/1997 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei Guvernamentale de Apãrare împotriva Dezastrelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 103 din 28 mai 1997, cu modificãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministru de stat,
ministrul administraţiei şi internelor,
Marian Florian Sãniuţã

Ministrul delegat
pentru administraţia publicã,
Gheorghe Emacu

p. Ministrul apãrãrii naţionale,
Sorin Encuţescu,
secretar de stat

p. Ministrul afacerilor externe,
Bogdan Lucian Aurescu,
secretar de stat

Ministrul agriculturii,
pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Petre Daea

Ministrul sãnãtãţii,
Ovidiu Brînzan

Ministrul comunicaţiilor
şi tehnologiei informaţiei,
Silvia Adriana Ţicãu

Ministrul economiei şi comerţului,
Dan Ioan Popescu

Ministrul mediului
şi gospodãririi apelor,
Speranţa Maria Ianculescu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 9 septembrie 2004.
Nr. 1.489.


ANEXA 1

MINISTERELE ŞI INSTITUŢIILE PUBLICE CENTRALE
reprezentate în Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţã

1. Ministerul Administraţiei şi Internelor
2. Ministerul Apãrãrii Naţionale
3. Ministerul Afacerilor Externe
4. Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului
5. Ministerul Economiei şi Comerţului
6. Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale
7. Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor
8. Ministerul Sãnãtãţii
9. Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei
10. Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii
11. Ministerul Finanţelor Publice
12. Serviciul Român de Informaţii
13. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale
14. Serviciul de Protecţie şi Pazã
15. Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale
16. Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã
17. Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat
18. Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor
19. Agenţia Nuclearã
20. Comisia Naţionalã pentru Controlul Activitãţii Nucleare.

ANEXA 2

LISTA*)

cuprinzând dotãrile principale ale Centrului Operaţional
Naţional, pentru susţinerea activitãţilor Comitetului Naţional
pentru Situaţii de Urgenţã

1. Mobilier: birouri, scaune, dulapuri, mese de consiliu
2. Mijloace de comunicaţii: reţele de comunicaţii destinate situaţiilor de urgenţã; telefoane fixe şi mobile; faxuri; radiotelefoane analogice şi digitale fixe, mobile şi portabile; modem Internet; echipament videoconferinţã; mijloace de comunicaţii prin satelit
3. Mijloace electronice de securizare a accesului şi de supraveghere exterioarã a locului de dispunere
4. Aparate radio
5. Aparate TV color
6. Mijloace informatice: laptop-uri; staţii de lucru; servere; imprimante; software
7. Hãrţi şi planuri topografice şi cadastrale; hãrţi digitale; hãrţi ale lumii, Europei, României, judeţelor ţãrii şi municipiului Bucureşti
8. Mijloace individuale de protecţie, de orientare, iluminat, de prim ajutor şi de apãrare împotriva incendiilor 9. Instalaţii pentru aer condiţionat şi sisteme de filtroventilaţie
10. Materiale pentru amenajarea spaţiilor de odihnã a personalului şi servitul hranei
11. Autospeciale pentru conducerea acţiunilor de intervenţie
12. Autospeciale pentru punctul de comandã operativ avansat (punct de comandã mobil)
13. Acte normative specifice şi literaturã de specialitate
14. Planuri şi programe specifice
15. Aparaturã de multiplicat documente
16. Rechizite şi consumabile pentru tehnoredactare, multiplicare, îndosariere, arhivare.
----------
*) În funcţie de necesitãţi, lista se completeazã cu alte categorii de dotãri utile îndeplinirii atribuţiilor specifice, în raport cu extinderea competenţelor, prin hotãrâre a Guvernului.

ANEXA 3


SCHEMA
fluxului informaţional-decizional al Sistemului
Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã

┌───────────────────┐
│ PRIM MINISTRU │ ┌──────────────┐
└───────────────────┘ ┌─>│ ORGANISMELE │
| ▲ | │INTERNATIONALE│
| | | │ DE PROFIL │
▼ | | └──────────────┘
┌───────────────────┐ |
│ MINISTRUL │ |
│ ADMINISTRATIEI │ |
│ SI INTERNELOR │ ┌───────────────────┐ |


│ COMITETUL NATIONAL│ │ GENERAL PENTRU │ |
│ PENTRU SITUATIILE │ │ SITUATII DE │<-┘


┌->│ DE URGENTA │ │ URGENTA │


| ^ │CENTRUL OPERATIONAL│ |
. └---------------------┤ NATIONAL │<---------┐ |


| ┌───────────────────┐ └──┬────────────────┘ ^ |
. │ MINISTRII sau │ | | |
| │ CONDUCATORII │ | | |
. │ AUTORITATILOR │ | | |
| │ ADMINISTRATIEI │ | ┌──────────────────┐ | |
. │ PUBLICE CENTRALE │<──────────────┼────┤CENTRELE OPERATIVE│-->| |




. │ COMITETELE │ |...>│ │ ┌────────┐
|<-│ MINISTERIALE │ | └───────┬──────────┘ │CENTRE │
. │ PENTRU SITUATII │ | | │PENTRU │
| │ DE URGENTA │ | | │APELURI │
. └───────────────────┘ | | │UNICE DE│
| ^ | | │URGENTA │




| ┌───────────────────┐ | └┬────┬──┘
. │ PREFECTUL MUN. │ | ┌──────────────────┐ | |
| │ BUCURESTI │ | │ INSPECTORATUL │ | |


|<-│ COMITETUL │ | │ BUCURESTI │ | |
. │ MUNICIPIULUI │ | │ PENTRU SITUATII │ | |
| │ BUCURESTI │..................>│ DE URGENTA │ | |
. │ PENTRU SITUATII │ | │----------------- │ | |
| │ DE URGENTA │ |..>│CENTRUL OPERATINAL│--->| |


. └───────────────────┘ | └────────┬─────────┘ | |
| ^ | | ^ | |




| ┌───────────────────┐ | ┌───────────────────┐ | | |
. │ PREFECTUL │ | │ INSPECTORATUL │ | | |





┌->│ COMITETUL JUD. │ | │ URGENTA │-->┘


| │ DE URGENTA │ |..>│CENTRUL OPERATIONAL│ |


. └───────────────────┘ | └─────────┬─────────┘ |
| ^ | | ^ └-┐


| | | |



| │ PRIMARUL │───────────────┼───┤ │ | |


└<-│ COMITETUL JUD. │ └..>│ │


┌.>│ PENTRU SITUATII │ └──────┬───┬────────┘
: │ DE URGENTA │ | |
: └───────────────────┘ | |
: ^ | |


: |

└..| CELULA DE URGENTA |..............................┘
└-------------------┘

LEGENDA:

Structuri cu activitate temporara | | Celula de urgenta a
└----┘ societatii
▀'af▀'af▀'af▀'af Structuri cu activitate

Coordonare


───────> Propuneri privind gestionarea si managementul situatiilor de
urgenta;
-.-.-.-> Informare asupra activitatii desfasurate;


stari de urgenta;
.......> Conlucrare

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016