Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.485 din 19 noiembrie 2008  pentru modificarea   art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 405/2007 privind functionarea Secretariatului General al Guvernului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.485 din 19 noiembrie 2008 pentru modificarea art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 405/2007 privind functionarea Secretariatului General al Guvernului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 794 din 26 noiembrie 2008
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Articolul 3 din <>Hotãrârea Guvernului nr. 405/2007 privind funcţionarea Secretariatului General al Guvernului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 302 din 7 mai 2007, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - (1) Secretariatul General al Guvernului îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
1. stabileşte cadrul metodologic şi organizatoric pentru sistemul de planificare, elaborare şi implementare a politicilor publice la nivelul ministerelor şi al altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, asigurând:
a) elaborarea sistemului de planificare şi formulare a politicilor publice, a documentelor conceptuale de bazã şi a reglementãrilor privind formularea politicilor publice şi îmbunãtãţirea permanentã a acestora;
b) aplicarea procedurilor de formulare a politicilor publice şi de prezentare şi motivare a proiectelor de acte normative;
c) monitorizarea şi evaluarea, folosind indicatori de performanţã şi alte tehnici, a eficienţei procesului de formulare a politicilor publice;
2. stabileşte cadrul general pentru definirea prioritãţilor Guvernului şi urmãreşte corelarea acestora cu politicile publice, asigurând:
a) funcţionarea secretariatului tehnic şi a aparatului de lucru pentru Consiliul de Planificare Strategicã;
b) asistarea ministerelor, în colaborare cu Ministerul Economiei şi Finanţelor, în stabilirea prioritãţilor lor strategice şi a planurilor referitoare la politicile publice sectoriale, în conformitate cu Programul de guvernare, Planul naţional de dezvoltare şi cu angajamentele internaţionale asumate de România;
c) acordarea de asistenţã ministerelor, referitoare la planificarea pe termen mediu şi la alte aspecte strategice ale procesului politicilor publice;
d) informarea periodicã a primului-ministru cu privire la progresul şi calitatea documentelor de politici publice elaborate de ministere;
3. asigurã suportul metodologic şi consultanţã ministerelor privind formularea politicilor publice. În acest sens:
a) colaboreazã cu unitãţile de politici publice din ministere;
b) asistã ministerele în aplicarea procedurilor de formulare a politicilor publice şi de prezentare şi motivare a proiectelor de acte normative;
c) identificã necesarul de pregãtire profesionalã a personalului implicat în formularea politicilor publice cu privire la instrumentele, metodologiile şi aptitudinile corespunzãtoare unui sistem performant de planificare a politicilor publice;
4. realizeazã activitãţile necesare pentru pregãtirea şi organizarea şedinţelor Guvernului şi pentru definitivarea proiectelor de acte normative adoptate. În acest scop:
a) analizeazã şi evalueazã documentele de politici publice, instrumentele de prezentare şi motivare şi proiectele de acte normative, urmãrind asigurarea respectãrii procedurilor aplicabile acestora;
b) organizeazã sãptãmânal reuniuni de lucru pregãtitoare pentru şedinţa Guvernului cu reprezentanţi, la nivel de secretar de stat sau secretar general, ai ministerelor şi ai celorlalte autoritãţi publice iniţiatoare şi avizatoare, în vederea corelãrii punctelor de vedere ale acestora în legãturã cu proiectele de acte normative ce urmeazã a fi supuse Guvernului spre adoptare;
c) supune primului-ministru spre aprobare lista documentelor propuse pentru agenda de lucru a şedinţei Guvernului, stabilitã în urma dezbaterilor şi clarificãrilor aduse în cadrul reuniunilor de lucru pregãtitoare;
d) organizeazã şedinţele Guvernului;
e) urmãreşte îndeplinirea de cãtre ministere şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale a mãsurilor şi sarcinilor rezultate din actele normative şi din şedinţele Guvernului;
f) definitiveazã proiectele de acte normative adoptate de Guvern, potrivit reglementãrilor în vigoare;
g) prezintã actele normative adoptate primului-ministru, în vederea semnãrii, şi miniştrilor care au obligaţia punerii lor în executare, în vederea contrasemnãrii;
h) înainteazã Parlamentului proiectele de legi, ordonanţele de urgenţã şi ordonanţele, însoţite de instrumentele de prezentare şi motivare şi de hotãrârile de supunere a lor spre adoptare, semnate de primul-ministru;
i) transmite hotãrârile, ordonanţele de urgenţã şi ordonanţele Guvernului secretarului general al Camerei Deputaţilor, cu solicitarea publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I;
j) asigurã publicarea instrumentelor de prezentare şi motivare a hotãrârilor, ordonanţelor de urgenţã şi a ordonanţelor adoptate pe pagina de internet a Guvernului;
k) consemneazã, în scris, dezbaterile din şedinţa Guvernului în stenograma şedinţei, document clasificat "secret de stat", nivel "secret", conform legii;
l) gestioneazã, în mod unitar, stenogramele şedinţelor Guvernului;
5. iniţiazã sau avizeazã, dupã caz, proiecte de acte normative în domeniul sãu de activitate;
6. iniţiazã şi negociazã, în condiţiile legii, încheierea de tratate şi alte înţelegeri internaţionale în domeniul sãu de activitate şi dezvoltã relaţii de cooperare cu instituţii, organizaţii şi organisme din alte state;
7. asigurã reprezentarea Guvernului în faţa instanţelor judecãtoreşti, împreunã cu ministerele care au obligaţia de a pune în executare actele Guvernului împotriva cãrora s-au formulat acţiuni în justiţie, precum şi a structurilor din aparatul de lucru al Guvernului, cu excepţia Cancelariei Primului-Ministru, Departamentului pentru Afaceri Europene şi a Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul;
8. asigurã, în domeniul sãu de activitate, relaţia cu Parlamentul şi cu ministerele, precum şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale;
9. monitorizeazã implementarea Programului de guvernare, asigurând:
a) realizarea procedurilor de raportare a stadiului implementãrii Programului de guvernare;
b) informarea Consiliului de Planificare Strategicã cu privire la stadiul implementãrii Programului de guvernare;
10. realizeazã derularea operaţiunilor financiare în domeniul sãu de activitate, asigurând:
a) elaborarea proiectului bugetului anual pentru aparatul de lucru al Guvernului, cu excepţia Cancelariei Primului-Ministru;
b) elaborarea şi urmãrirea realizãrii planului de investiţii în domeniul sãu de activitate;
c) executarea operaţiunilor financiare privind fondurile prevãzute în bugetul propriu şi destinate realizãrii acţiunilor iniţiate de structurile din aparatul de lucru al Guvernului, cu excepţia Cancelariei Primului-Ministru, sau de alte structuri stabilite prin acte normative;
d) gestionarea fondurilor prevãzute în bugetul propriu pentru finanţarea acţiunilor şi proiectelor pentru promovarea imaginii externe a României;
11. asigurã, la nivelul aparatului de lucru al Guvernului, cu excepţia Cancelariei Primului-Ministru, organizarea sistemului pentru protecţia informaţiilor clasificate, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 353/2002 pentru aprobarea Normelor privind protecţia informaţiilor clasificate ale Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord în România, cu modificãrile ulterioare;
12. asigurã administrarea şi dezvoltarea sistemului informatic pentru şedinţele Guvernului;
13. soluţioneazã solicitãrile şi petiţiile adresate Secretariatului General al Guvernului şi primului-ministru de cãtre persoanele fizice şi juridice în temeiul <>Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activitãţii de soluţionare a petiţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 233/2002 .
(2) Secretariatul General al Guvernului îndeplineşte orice alte atribuţii specifice, prevãzute de alte acte normative sau stabilite prin decizie a primului-ministru."

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


─────────────────
p. Secretarul general al Guvernului,
Victor Giosan

Bucureşti, 19 noiembrie 2008.
Nr. 1.485.
__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016