Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.443 din 2 septembrie 2004  privind metodologia de repatriere a copiilor romani neinsotiti si asigurarea masurilor de protectie speciala in favoarea acestora    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.443 din 2 septembrie 2004 privind metodologia de repatriere a copiilor romani neinsotiti si asigurarea masurilor de protectie speciala in favoarea acestora

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 873 din 24 septembrie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţie, republicatã, şi al <>art. 19 alin. (3) din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Prezenta hotãrâre stabileşte procedura de repatriere a copiilor în ţarã, de identificare a pãrinţilor sau a altor reprezentanţi legali ai lor, modul de avansare a cheltuielilor ocazionate de întoarcerea în ţarã a acestora, precum şi serviciile de protecţie specialã competente sã asigure protecţia în regim de urgenţã a copiilor neînsoţiţi, repatriaţi.
ART. 2
În înţelesul prezentei hotãrâri, este copil neînsoţit cetãţeanul român sub vârsta de 18 ani, care nu are capacitate deplinã de exerciţiu, care a sosit pe teritoriul altui stat neînsoţit de nici unul dintre pãrinţii sãi sau de un alt reprezentant legal ori care nu se gãseşte sub supravegherea legalã a unei alte persoane. Acelaşi regim juridic este aplicabil şi copilului care este lãsat neînsoţit dupã ce a intrat pe teritoriul statului strãin în cauzã ori al altui stat.
ART. 3
Misiunile diplomatice, respectiv oficiile consulare ale României în strãinãtate, sunt responsabile de aplicarea prevederilor prezentei hotãrâri în ceea ce priveşte demersurile pentru transmiterea datelor primite de la autoritãţile strãine în vederea identificãrii în ţarã a copiilor şi a familiei acestora şi efectuarea de demersuri pe lângã autoritãţile locale strãine în vederea obţinerii unei mãsuri de protecţie adecvate pânã la momentul repatrierii lor.
ART. 4
(1) Misiunile diplomatice, respectiv oficiile consulare ale României în strãinãtate, de îndatã ce intrã în posesia unei informaţii privind existenţa în ţara de reşedinţã a unor copii aflaţi în situaţia prevãzutã la art. 2, trebuie sã solicite autoritãţilor locale strãine competente datele de identificare a copiilor în cauzã, precum şi alte informaţii utile în vederea repatrierii, în special:
a) dacã copilul în cauzã posedã paşaport sau alt document de identitate;
b) dacã este stabilitã data repatrierii, iar în caz afirmativ, când şi în ce condiţii;
c) orice alte informaţii de naturã a facilita identificarea copilului şi protejarea acestuia.
(2) Misiunile diplomatice sau oficiile consulare vor întreprinde demersurile prevãzute la art. 3 şi în cazul în care semnalarea prezenţei copilului pe teritoriul statului de reşedinţã vine din partea copilului, a familiei acestuia, a unei organizaţii neguvernamentale sau a unei autoritãţi locale cu competenţe în asistenţa şi protecţia minorilor, precum şi în cazul în care autoritãţile române sau alte persoane le încunoştinţeazã despre aceasta.
ART. 5
(1) Pentru identificarea copiilor şi a familiilor acestora, misiunile diplomatice, respectiv oficiile consulare ale României în strãinãtate, transmit Direcţiei generale de paşapoarte din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, prin intermediul Direcţiei generale afaceri consulare a Ministerului Afacerilor Externe, informaţiile obţinute potrivit art. 4.
(2) În situaţia în care copilul în cauzã nu dispune de paşaport sau de un alt document de identitate, Direcţia generalã de paşapoarte asigurã identificarea acestuia şi comunicã misiunii diplomatice sau oficiului consular, prin intermediul Direcţiei generale afaceri consulare, cel târziu în termen de 3 zile lucrãtoare de la primirea solicitãrii, avizul pentru eliberarea documentelor de cãlãtorie în vederea repatrierii.
(3) Formalitãţile privind identificarea copiilor şi familiilor acestora şi pentru eliberarea titlurilor de cãlãtorie pentru copiii români care fac obiectul unei proceduri privind repatrierea sunt scutite, în condiţiile legii, de plata taxelor.
ART. 6
(1) În situaţia în care se solicitã identificarea membrilor familiei ori a altui reprezentant legal al copilului, precum şi acordul privind repatrierea, Direcţia generalã de paşapoarte, cu sprijinul serviciilor publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple, procedeazã la efectuarea acestor activitãţi, în termen de 7 zile lucrãtoare de la data primirii solicitãrii.
(2) În cazul în care persoanele prevãzute la alin. (1) nu îşi dau acordul ori nu sunt gãsite la domiciliu, Direcţia generalã de paşapoarte va înştiinţa Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Drepturilor Copilului, denumitã în continuare Autoritatea, asupra acestui fapt.
(3) În situaţia prevãzutã la alin. (2) Autoritatea informeazã direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului de la ultimul domiciliu cunoscut al pãrinţilor ori, dupã caz, al reprezentantului legal al copilului, care este obligatã, în termen de 7 zile, sã îşi dea acordul cu privire la repatrierea copilului, asigurând, dupã caz, mãsuri de protecţie a acestuia.
ART. 7
(1) O datã cu comunicarea datelor de identitate ale copilului şi familiei sale şi a acordului privind repatrierea cãtre Direcţia generalã afaceri consulare, Direcţia generalã de paşapoarte le va transmite şi Autoritãţii, în vederea demarãrii procedurilor interne de evaluare a situaţiei sociofamiliale a acestuia.
(2) Autoritatea va solicita direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului competente pentru zona în care copilul şi familia sa au domiciliul efectuarea, în regim de urgenţã, a anchetei sociale şi întocmirea unui plan individual referitor la pregãtirea reintegrãrii sociale a copilului. Modelul anchetei sociale şi structura-cadru a planului individual referitor la pregãtirea reintegrãrii sociale a copilului se stabilesc prin ordin al secretarului de stat al Autoritãţii.
(3) Atunci când documentele prevãzute la alin. (2) ori alte informaţii relevante sunt solicitate de autoritãţile statului de reşedinţã pe teritoriul cãruia este semnalatã prezenţa minorului, Autoritatea le va transmite cãtre Direcţia generalã afaceri consulare pentru a fi puse la dispoziţie acestora de cãtre misiunile diplomatice sau de oficiile consulare ale României din statul respectiv.
ART. 8
Termenul pentru întocmirea anchetei sociale nu trebuie sã depãşeascã 20 de zile de la momentul solicitãrii ei, responsabilitatea întocmirii în termen revenind direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului în a cãrei razã administrativ-teritorialã se identificã familia copilului.
ART. 9
(1) Dupã eliberarea documentelor de cãlãtorie şi obţinerea documentului de transport, misiunile diplomatice şi oficiile consulare române comunicã, prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe, Autoritãţii şi Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã numele şi prenumele copilului, numãrul şi seria documentului de cãlãtorie, mijlocul de transport, punctul de frontierã prin care urmeazã sã intre în ţarã, data şi ora sosirii la punctul de trecere a frontierei române, precum şi datele de identificare ale însoţitorului copilului, dacã este cazul.
(2) Datele prevãzute la alin. (1) se comunicã familiei sau reprezentantului legal de cãtre Autoritate.
ART. 10
Inspectoratul General al Poliţiei de Frontierã comunicã datele privitoare la copilul repatriat, primite potrivit art. 9, punctului de frontierã unde urmeazã sã soseascã acesta, pentru a facilita accesul reprezentanţilor legali ai copilului ori al persoanei desemnate în scopul întâmpinãrii, preluãrii copilului şi însoţirii lui pânã la domiciliu ori într-un centru specializat pentru primirea copiilor neînsoţiţi sau victime ale traficului, prevãzut la art. 16, aparţinând direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului sau, dupã caz, unui organism privat acreditat conform legii.
ART. 11
(1) Pentru asigurarea primirii, reprezentãrii şi însoţirii copilului repatriat, în cazul în care familia acestuia nu este prezentã la punctul de trecere a frontierei, direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului de la domiciliul copilului va desemna o persoanã care sã îl conducã pe acesta la domiciliul sãu ori la centrul specializat pentru primirea copiilor neînsoţiţi sau victime ale traficului din judeţul de domiciliu al copilului ori, dacã acesta nu este cunoscut, din judeţul în care se aflã punctul de trecere a frontierei.
(2) Directorul general ori, dupã caz, directorul executiv al direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului dispune, în condiţiile legii, plasamentul în regim de urgenţã pentru copilul însoţit în centrul prevãzut la alin. (1).
ART. 12
(1) În cazul în care direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului competentã conform legii se aflã în imposibilitatea de a întreprinde demersurile prevãzute la art. 11, aceasta va comunica de urgenţã situaţia Autoritãţii, care va delega aceste atribuţii Direcţiei Generale de Asistenţã Socialã şi Protecţia Copilului a Sectorului 2 Bucureşti sau direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului din judeţul în care se aflã punctul de trecere a frontierei, dupã caz.
(2) În situaţia prevãzutã la alin. (1) copilul va fi însoţit la centrul specializat pentru primirea copilului neînsoţit sau victimã a traficului, aflat în subordinea ori sub controlul direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului desemnatã, urmând a beneficia de asistenţa prevãzutã de lege pânã la preluarea sa de cãtre familie ori de cãtre direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului de la domiciliul sãu.
ART. 13
(1) Direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului de la domiciliul copilului repatriat va întreprinde toate demersurile necesare reintegrãrii acestuia în familie.
(2) Monitorizarea cazurilor privind evoluţia situaţiei copiilor repatriaţi se face de cãtre direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului pentru o perioadã de cel puţin 6 luni de la repatriere, care va întocmi rapoarte o datã la fiecare douã luni, pe care le transmite Autoritãţii.
ART. 14
În cazul în care autoritãţile strãine competente solicitã informaţii privind evoluţia situaţiei copilului dupã repatriere, Autoritatea va comunica acestora orice document cu relevanţã în acest sens.
ART. 15
(1) Suportarea cheltuielilor de transport pânã la punctul de trecere a frontierei se face în conformitate cu prevederile acordurilor de readmisie sau ale altor înţelegeri încheiate de România cu alte state.
(2) În lipsa acordurilor sau înţelegerilor prevãzute la alin. (1), aceste cheltuieli sunt suportate din bugetul Ministerului Afacerilor Externe, conform legii.
ART. 16
(1) În vederea asigurãrii posibilitãţilor de primire, însoţire, reprezentare, protecţie şi monitorizare a tuturor cazurilor semnalate privind copiii neînsoţiţi sau victime ale traficului de persoane, consiliile judeţene, respectiv consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, pot organiza în subordinea direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului centre specializate pentru primirea copilului neînsoţit sau victimã a traficului, în funcţie de nevoie.
(2) Standardele minime privind organizarea şi funcţionarea activitãţii centrului menţionat la alin. (1) vor fi aprobate prin ordin al secretarului de stat al Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 17
Dispoziţiile prezentei hotãrâri se completeazã cu prevederile cuprinse în <>cap. III din Regulamentul de aplicare a dispoziţiilor Legii nr. 678/2001 privind prevenirea şi combaterea traficului de persoane, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 299/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 206 din 31 martie 2003.
ART. 18
Prezenta hotãrâre intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2005.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Dan Mircea Popescu

Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoanã

Ministru de stat, ministrul administraţiei şi internelor,
Marian Florian Sãniuţã

Ministrul delegat pentru administraţia publicã,
Gheorghe Emacu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

p. Secretarul de stat al Autoritãţii Naţionale
pentru Protecţia Copilului şi Adopţie,
Vali Sonia Botezatu

Bucureşti, 2 septembrie 2004.
Nr. 1.443.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016