Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.442 din 2 septembrie 2004  privind serviciile si activitatile ce pot fi desfasurate de catre organismele private romane in cadrul procedurii adoptiei interne    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.442 din 2 septembrie 2004 privind serviciile si activitatile ce pot fi desfasurate de catre organismele private romane in cadrul procedurii adoptiei interne

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 873 din 24 septembrie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţie, republicatã, şi al <>art. 69 alin. (4) din Legea nr. 273/2004 privind regimul juridic al adopţiei,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) În sensul prezentei hotãrâri, prin organisme private se înţelege asociaţiile, fundaţiile, federaţiile, precum şi filialele acestora, acreditate în condiţiile legii.
(2) Organismele private acreditate pot înfiinţa servicii de adopţie internã doar pe baza obţinerii, în condiţiile legii, a licenţei eliberate de cãtre Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Drepturilor Copilului.
(3) Organismele private pot desfãşura în domeniul adopţiei interne numai activitãţile prevãzute în prezenta hotãrâre.
ART. 2
(1) Organismele private române care au obţinut licenţã pentru serviciile de adopţie desfãşoarã activitãţi în cadrul procedurilor de adopţie internã în baza încheierii unei convenţii de parteneriat cu Direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului, denumitã în continuare D.G.A.S.P.C., în a cãrei razã administrativ-teritorialã desfãşoarã respectivele activitãţi.
(2) Convenţia de parteneriat prevãzutã la alin. (1) se încheie în baza prezentãrii licenţei şi a ofertei de servicii a organismului privat şi reglementeazã cel puţin urmãtoarele aspecte:
a) drepturile şi obligaţiile pãrţilor;
b) condiţiile şi modul de selectare a beneficiarilor;
c) modul de colaborare;
d) persoanele de contact.
ART. 3
Beneficiarii serviciilor şi ai activitãţilor derulate în cadrul procedurilor de adopţie internã de cãtre organismele private care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 1 sunt:
a) copilul al cãrui plan individualizat de protecţie are ca finalitate adopţia internã;
b) familia potenţial adoptatoare;
c) pãrinţii fireşti;
d) comunitatea.
ART. 4
Serviciile şi activitãţile desfãşurate de cãtre organismele private, adresate copiilor al cãror plan individualizat de protecţie are ca finalitate adopţia internã, sunt:
a) întocmirea unor materiale de informare adresate copiilor cu privire la procedurile, demersurile şi efectele adopţiei;
b) informarea şi consilierea copilului cu privire la modificarea obiectivelor planului individualizat de protecţie şi includerea adopţiei interne ca finalitate a acestuia, precum şi referitor la procesul de adopţie, la implicaţiile şi consecinţele adopţiei, etapele, la procedurile şi activitãţile specifice;
c) informarea şi consilierea copilului cu privire la modul şi consecinţele exprimãrii consimţãmântului ori la adopţie sau, dupã caz, cu privire la motivul pentru care opinia sa nu a fost luatã în considerare;
d) sprijinirea, informarea şi consilierea copilului în vederea exprimãrii opiniei şi dorinţelor sale pe parcursul procedurilor de adopţie;
e) consilierea şi asistenţa de specialitate în situaţia copilului pentru care nu s-a putut identifica o familie adoptatoare potrivitã sau în cazul în care acomodarea cu o familie potenţial adoptatoare a eşuat;
f) întocmirea de rapoarte şi note cu privire la activitãţile de informare şi consiliere a copiilor adoptabili;
g) realizarea sau, dupã caz, participarea la evaluarea compatibilitãţii dintre copil şi familia potenţial adoptatoare, întreprinderea demersurilor necesare acomodãrii copilului cu familia potenţial adoptatoare şi întocmirea unor rapoarte în acest sens, pe care le înainteazã D.G.A.S.P.C.;
h) supravegherea şi evaluarea modului şi capacitãţii de adaptare fizicã şi psihicã a copilului încredinţat în vederea adopţiei la noul mediu familial, precum şi întocmirea şi prezentarea D.G.A.S.P.C. competente a unor rapoarte bilunare cu privire la adaptarea copilului la noul mediu familial, modul de integrare şi orice alte elemente relevante în aprecierea evoluţiei ulterioare a copilului încredinţat în vederea adopţiei în familia potenţial adoptatoare;
i) constatarea şi sesizarea D.G.A.S.P.C. cu privire la neadaptarea copilului încredinţat în vederea adopţiei cu persoana sau familia adoptatoare, precum şi cu privire la orice alte motive de naturã sã împiedice finalizarea procedurii de adopţie;
j) consilierea şi asistarea adoptatului în obţinerea informaţiilor cu privire la identitatea pãrinţilor sãi fireşti, în condiţiile legii;
k) asigurarea, în perioada postadopţie, de asistenţã şi sprijin de specialitate, adaptate nevoilor copilului, inclusiv în situaţia desfacerii sau constatãrii nulitãţii adopţiei;
l) informarea, consilierea şi asistenţa de specialitate a copilului pentru care a încetat de drept deschiderea procedurii adopţiei interne.
ART. 5
Activitãţile şi serviciile desfãşurate de cãtre organismele private acreditate şi licenţiate în condiţiile legii, destinate familiilor/persoanelor potenţial adoptatoare, sunt:
a) informarea familiilor/persoanelor care îşi exprimã intenţia de a adopta cu privire la documentaţia necesarã, la demersurile şi la durata procedurilor adopţiei interne;
b) asigurarea asistenţei de specialitate, consilierea şi pregãtirea persoanelor/familiilor potenţial adoptatoare, pe parcursul întregii proceduri de adopţie, cu privire la implicaţiile şi transformãrile în plan personal, social şi profesional generate de procesul adopţiei, în vederea asumãrii în cunoştinţã de cauzã şi în mod corespunzãtor a rolului de pãrinte;
c) evaluarea garanţiilor morale şi a condiţiilor materiale ale persoanei sau familiei care doreşte atestarea în vederea adopţiei şi întocmirea şi prezentarea de rapoarte în acest sens cãtre D.G.A.S.P.C.;
d) realizarea sau colaborarea la procesul de acomodare a copilului cu persoana/familia potenţial adoptatoare, atestatã în condiţiile legii, şi realizarea de rapoarte cu privire la modul de derulare a acestuia, pe care le înainteazã D.G.A.S.P.C.;
e) realizarea sau, dupã caz, asigurarea asistenţei de specialitate pentru informarea persoanei/familiei potenţial adoptatoare cu privire la nevoile şi caracteristicile copilului, pe toatã perioada derulãrii procedurilor de adopţie;
f) supravegherea timp de minimum 2 ani a evoluţiei copilului în cadrul familiei adoptive, întocmirea de rapoarte trimestriale în acest sens şi sesizarea D.G.A.S.P.C. în situaţia în care se constatã încãlcãri ale drepturilor copilului;
g) consilierea şi asistarea adoptatorilor în vederea obţinerii, în condiţiile legii, a informaţiilor cu privire la identitatea pãrinţilor fireşti ai adoptatului;
h) asigurarea de sprijin şi asistenţã de specialitate adoptatorilor în perioada postadopţie, adaptate nevoilor acestora, inclusiv în situaţia desfacerii sau constatãrii nulitãţii adopţiei.
ART. 6
(1) Activitãţile desfãşurate de cãtre organismele private, destinate familiei biologice a copilului al cãrui plan individualizat de protecţie are ca finalitate adopţia internã, sunt:
a) informarea pãrinţilor fireşti şi a familiei extinse cu privire la modificarea planului individualizat de protecţie şi includerea adopţiei interne ca finalitate a acestuia;
b) informarea pãrinţilor fireşti sau, dupã caz, a familiei extinse cu privire la procedurile şi efectele adopţiei şi întocmirea unor rapoarte sau note care atestã realizarea acestor activitãţi;
c) informarea şi consilierea pãrinţilor fireşti cu privire la condiţiile de exprimare a consimţãmântului la adopţia copilului, modul de realizare, efectele produse şi termenul de revocare, întocmind rapoarte cu privire la aceste demersuri;
d) realizarea, dacã este cazul, a unor rapoarte în care se notificã atitudinea, comportamentul sau eventualele fapte ale pãrintelui de naturã a proba refuzul abuziv al acestuia de a-şi exprima consimţãmântul la adopţia copilului;
e) informarea pãrintelui sau a familiei biologice cu privire la încheierea adopţiei;
f) asigurarea de asistenţã de specialitate în situaţia constatãrii nulitãţii adopţiei.
(2) Activitãţile prevãzute la alin. (1) lit. b), c) şi d) sunt destinate, dupã caz, şi tutorelui copilului.
ART. 7
(1) Organismele private ale cãror servicii de adopţie au fost licenţiate în condiţiile legii pot organiza şi desfãşura activitãţi de informare a comunitãţii cu privire la condiţiile, procedurile şi efectele adopţiei interne, în vederea promovãrii acesteia, conştientizãrii problematicii şi nevoilor beneficiarilor şi recrutãrii unor familii potenţial adoptatoare.
(2) Organismele private pot organiza acţiuni de formare, informare şi promovare a adopţiei interne, destinate profesioniştilor sau, dupã caz, liderilor comunitari.
(3) În scopul realizãrii activitãţilor şi acţiunilor prevãzute la alin. (1) şi (2) vor fi organizate sesiuni, întâlniri, conferinţe, comunicãri, campanii de mediatizare, editare de publicaţii, precum şi orice alte activitãţi de promovare a adopţiei interne.
ART. 8
Prezenta hotãrâre intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2005.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Dan Mircea Popescu

Ministru de stat, ministrul administraţiei şi internelor,
Marian Florian Sãniuţã

Ministrul delegat pentru administraţia publicã,
Gheorghe Emacu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

p. Secretarul de stat al Autoritãţii Naţionale
pentru Protecţia Copilului şi Adopţie,
Vali Sonia Botezatu

Bucureşti, 2 septembrie 2004.
Nr. 1.442.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016