Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.438 din 18 noiembrie 2009  privind organizarea si functionarea Oficiului de Compensare pentru Achizitii de Tehnica Speciala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.438 din 18 noiembrie 2009 privind organizarea si functionarea Oficiului de Compensare pentru Achizitii de Tehnica Speciala

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 866 din 11 decembrie 2009
HOTĂ?RÂRE nr. 1.438 din 18 noiembrie 2009
privind organizarea şi funcţionarea Oficiului de Compensare pentru Achiziţii de Tehnicã Specialã
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 866 din 11 decembrie 2009

În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , şi al <>art. 5 alin. (1) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Oficiul de Compensare pentru Achiziţii de Tehnicã Specialã, denumit în continuare Oficiu, este instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Economiei.
(2) Oficiul are sediul în municipiul Bucureşti, str. Pictor Romano nr. 19, sectorul 2.
ART. 2
Oficiul are ca obiect de activitate punerea în aplicare a procedurilor prevãzute în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 189/2002 privind operaţiunile compensatorii referitoare la contractele de achiziţii pentru nevoi de apãrare, ordine publicã şi siguranţã naţionalã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 354/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru executarea operaţiunilor compensatorii aferente contractelor de achiziţii în domeniul apãrãrii, ordinii publice şi siguranţei naţionale, denumite în continuare contracte de achiziţii de tehnicã specialã.
ART. 3
(1) Oficiul îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) supunerea spre aprobarea Guvernului a domeniilor prioritare ce beneficiazã de derularea operaţiunilor de compensare şi a valorilor multiplicatorilor de compensare rezultaţi ca urmare a analizei prioritãţilor de dezvoltare a României; supunerea spre aprobarea Guvernului a condiţiilor de angajare, acceptare, derulare, creditare, a restricţiilor, cotelor şi limitãrilor aplicabile operaţiunilor compensatorii, operaţiunilor compensatorii în avans şi transferului de credite de compensare;
b) colaborarea cu Ministerul Afacerilor Externe pentru promovarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 189/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 354/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în strãinãtate;
c) urmãrirea tranzacţiilor unde pot fi luate în considerare operaţiuni compensatorii;
d) furnizarea de informaţii contractanţilor cu privire la procedurile legale în vigoare pentru încheierea acordurilor compensatorii şi executarea obligaţiilor de compensare, cu respectarea legislaţiei privind informaţiile clasificate;
e) colaborarea cu autoritãţile contractante, pentru a asigura o bunã corelare între prevederile contractelor de achiziţie de tehnicã specialã şi cele ale acordurilor compensatorii;
f) stabilirea procedurilor pentru derularea operaţiunilor compensatorii, operaţiunilor compensatorii în avans, transferului de credite de compensare şi a tuturor documentelor conexe acestora;
g) asigurarea de asistenţã potenţialilor contractanţi în identificarea de oportunitãţi pentru executarea obligaţiilor de compensare;
h) elaborarea, întreţinerea şi actualizarea permanentã a unei baze de date cu privire la operatorii economici români, la produsele şi serviciile româneşti care, în conformitate cu domeniile prioritare de dezvoltare a României, pot beneficia de programe de compensare;
i) analizarea documentelor înaintate de cãtre contractant şi calcularea valorii creditului curent;
j) analizarea rapoartelor trimestriale, anuale şi a oricãror alte documente referitoare la operaţiunile compensatorii, depuse de contractanţi, şi elaborarea de sinteze pe baza acestora, stabilirea mãsurilor ce trebuie luate ca urmare a situaţiilor identificate, transmiterea de notificãri contractantului pentru îndeplinirea/neîndeplinirea obligaţiilor de compensare;
k) evaluarea, la sfârşitul perioadei de compensare, a stadiului de îndeplinire a obligaţiei de compensare;
l) elaborarea procedurilor şi propunerea reglementãrilor în domeniu, în vederea aprobãrii;
m) asigurarea reprezentãrii în instituţii şi în organizaţii internaţionale din domeniu;
n) elaborarea şi publicarea de rapoarte, studii, analize etc. în domeniul de activitate, organizarea de acţiuni promoţionale de imagine şi informare, seminarii, conferinţe şi altele asemenea, putând contracta în aceste scopuri serviciile necesare, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare;
o) elaborarea rapoartelor anuale cu privire la activitatea proprie, incluzând cãile şi mãsurile de atingere a obiectivelor propuse, care se supun spre aprobare conducerii ministerului.
(2) Oficiul îndeplineşte orice alte atribuţii şi activitãţi prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 189/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 354/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau stabilite de conducerea ministerului economiei.
ART. 4
Oficiul acordã asistenţã autoritãţilor contractante, la cererea acestora, pentru elaborarea clauzelor de compensare şi participã la negocierea clauzelor de compensare din contractul de achiziţie.
ART. 5
(1) Conducerea Oficiului este asiguratã de un preşedinte, asimilat din punct de vedere al salarizãrii cu funcţia de secretar de stat.
(2) Preşedintele Oficiului este numit prin ordin al ministrului economiei.
(3) Preşedintele Oficiului este ordonator terţiar de credite.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele emite decizii.
(5) Preşedintele reprezintã Oficiul în relaţiile cu terţii şi poate delega, pe bazã de mandat, potrivit legii, unele dintre atribuţiile sale persoanelor cu funcţii de conducere din cadrul Oficiului.
ART. 6
(1) Oficiul este finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei.
(2) Oficiul obţine venituri din:
a) încasãri din tarife pentru activitãţi de consultanţã şi asistenţã acordate potenţialilor contractanţi şi altor firme interesate;
b) încasãri din cote procentuale aplicate la valoarea tranzacţiilor curente de compensare;
c) încasãri din furnizarea unor materiale documentare contra cost;
d) încasãri din alte activitãţi;
e) orice alte surse prevãzute de lege.
(3) Veniturile încasate de Oficiu conform prevederilor alin. (2) se fac venit la bugetul de stat.
(4) Nivelul tarifelor, al cotelor procentuale şi al preţurilor aferente activitãţilor prestate de Oficiu sunt prevãzute în anexa nr. 1.
(5) Oficiul poate accepta donaţii, legate şi sponsorizãri, în condiţiile legii.
ART. 7
(1) Structura organizatoricã a Oficiului este prevãzutã în anexa nr. 2.
(2) Sarcinile compartimentelor şi ale personalului din cadrul Oficiului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare aprobat prin ordin al ministrului economiei.
(3) Numãrul maxim de posturi pentru Oficiu este de 15, exclusiv preşedintele.
(4) Personalul Oficiului se preia din cadrul Agenţiei de Compensare pentru Achiziţii de Tehnicã Specialã, încadrarea în noile funcţii urmând sa se facã în termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, in conformitate cu prevederile legale.
(5) Salarizarea personalului Oficiului se va face potrivit reglementãrilor aplicabile instituţiilor publice finanţate integral de la bugetul de stat.
ART. 8
(1) Oficiul se subrogã în toate drepturile şi obligaţiile Agenţiei de Compensare pentru Achiziţii de Tehnicã Specialã.
(2) Patrimoniul Agenţiei de Compensare pentru Achiziţii de Tehnicã Specialã se preia integral de Oficiu.
(3) Protocolul de predare-primire se încheie între reprezentantul Secretariatului General al Guvernului şi reprezentantul Ministerului Economiei, în termen de 15 zile de la publicarea prezentei hotãrâri în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 9
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 10
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.814/2005 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Compensare pentru Achiziţii de Tehnicã Specialã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 16 din 9 ianuarie 2005.
ART. 11
La litera A capitolul I din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.720/2008 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 8 din 6 ianuarie 2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dupã punctul 2 se introduce un nou punct, punctul 3, cu urmãtorul cuprins:
"3. Oficiul de Compensare pentru Achiziţii de Tehnicã Specialã".

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
----------------
Ministrul economiei,
Adriean Videanu

p. Ministrul muncii,
familiei şi protecţiei sociale,
interimar,
Mihai Constantin Şeitan,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 18 noiembrie 2009.
Nr. 1.438.


ANEXA 1

NIVELUL
tarifelor, al cotelor procentuale şi al preţurilor aferente
activitãţilor prestate de Oficiul de Compensare pentru
Achiziţii de Tehnicã Specialã





┌────┬────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────┬──────────────┐
│Nr. │ Denumirea activitãţii │ Nivelul tarifului/cotei procentuale/preţului │ Observaţii │
│crt.│ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 1. │Consultanţã şi asistenţã acordatã │Se stabilesc prin decizia preşedintelui │ │
│ │potenţialilor contractanţi şi altor │Oficiului de Compensare pentru Achiziţii │ │
│ │firme interesate │de Tehnicã Specialã. │ │
├────┼────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 2. │Furnizarea unor materiale │Se stabilesc prin decizia preşedintelui │ │
│ │documentare contra cost │Oficiului de Compensare pentru Achiziţii │ │
│ │ │de Tehnicã Specialã. │ │
├────┼────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 3. │Perfectarea, derularea şi │% din valoarea acordului de compensare, │Se încheie │
│ │monitorizarea acordurilor de │dupã cum urmeazã: │contract de │
│ │compensare şi a planurilor de ├────────────────────────────┬─────────────────┤comision cu │
│ │afaceri │Valoarea acordului de │% │contractantul.│
│ │ │compensare - milioane euro │ │ │
│ │ │sau echivalent la cursul de │ │ │
│ │ │schimb al Bãncii Naţionale a│ │ │
│ │ │României din ziua încheierii│ │ │
│ │ │Acordului de compensare │ │ │
│ │ ├────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┤
│ │ │< 10 𗈖 │ │
│ │ ├────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┤
│ │ │> = 10-50 𗈕,75 │ │
│ │ ├────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┤
│ │ │> = 10-100 𗈕,5 │ │
│ │ ├────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┤
│ │ │> = 100 𗈕 │ │
├────┼────────────────────────────────────┼────────────────────────────┴─────────────────┼──────────────┤
│ 4. │Perfectarea, derularea şi │- │ │
│ │monitorizarea acordurilor de │ │ │
│ │precompensare aferente activitãţilor│ │ │
│ │compensatorii în avans │ │ │
├────┼────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 5. │Transformarea creditelor de 𗈔,1% din valoarea transformatã │Pentru acordul│
│ │compensare în avans în credite de │ │de compensare │
│ │compensare în condiţiile şi limitele│ │propriu-zis se│
│ │prevãzute de reglementãrile în │ │aplicã cotele │
│ │vigoare pentru astfel de activitãţi │ │de la nr. crt.│
│ │(titularul acordului de │ │ 3. │
│ │precompensare coincide cu titularul │ │ │
│ │acordului de compensare) │ │ │
├────┼────────────────────────────────────┼────────────────────────────┬─────────────────┼──────────────┤
│ 6. │Transferarea creditelor de │Titularul creditului de │Beneficiarul │Se percepe în │
│ │compensare în avans cãtre un │compensare în avans (% din │transferului │plus faţã de │
│ │contractant care are obligaţii de │valoarea transferatã) │(% din valoarea │comisionul │
│ │compensare (beneficiarul │ │transferatã) │prevãzut la │
│ │transferului) pentru ca acesta din │ │ │nr. crt. 3 │
│ │urmã sã le utilizeze ca şi credite │ │ │numai valoarea│
│ │de compensare în condiţiile şi │ │ │transferatã. │
│ │limitele prevãzute de reglementãrile│ │ │ │
│ │în vigoare pentru astfel de │ │ │ │
│ │activitãţi (titularul acordului de ├────────────────────────────┼─────────────────┤ │
│ │precompensare nu coincide cu 𗈔,5% din valoarea 𗈕,5% din valoarea│ │
│ │titularul acordului de compensare) │transferatã │transferatã │ │
├────┼────────────────────────────────────┼────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┤
│ 7. │Încasãri din alte activitãţi │Se stabilesc prin decizia │ │ │
│ │ │preşedintelui Oficiului de │ │ │
│ │ │Compensare pentru Achiziţii │ │ │
│ │ │de Tehnicã Specialã. │ │ │
└────┴────────────────────────────────────┴────────────────────────────┴─────────────────┴──────────────┘




ANEXA 2


STRUCTURA ORGANIZATORICĂ?
a Oficiului de Compensare pentru Achiziţii de Tehnicã Specialã

Numãrul maxim de posturi = 15, exclusiv preşedintele



┌─────────────────────────────────┐
│ PREŞEDINTE │
└───────────────┬─────────────────┘

┌──────────────────────────────────────┐ │ ┌─────────────────────────────┐
│Compartimentul legislaţie, contencios,├────┼──┤ Compartimentul resurse umane│
│ protecţia informaţiilor clasificate │ │ │ │
└──────────────────────────────────────┘ │ └─────────────────────────────┘

┌──────────────────────────────────────┐ │ ┌─────────────────────────────┐
│ Serviciul financiar-contabilitate ├────┼──┤ Compartimentul audit │
│ şi gestiunea patrimoniului │ │ │ public intern │
└──────────────────────────────────────┘ │ └─────────────────────────────┘

┌───────────────┴─────────────────┐
│Direcţia operaţiuni compensatorii│
└───────────────┬─────────────────┘

┌──────────────────────────────┼───────────────────┐
┌─────────────┴───────────┐ ┌───────────┴──────────┐ ┌───┴───────────┐
│Compartimentul sintezã, │ │Serviciul negociere, │ │Compartimentul │
│informaticã, baze de date│ │derulare, monitorizare│ │relaţii publice│
│ │ │acorduri de compensare│ │şi cooperare │
└─────────────────────────┘ └──────────┬───────────┘ └───────────────┘

┌─────────────────────────┐ │ ┌────────────────────────┐
│Compartimentul negociere ├─────────┴─────┤Compartimentul derulare,│
│acorduri de compensare │ │monitorizare acorduri │
└─────────────────────────┘ │ de compensare │
└────────────────────────┘


-----------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016