Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.434 din 2 septembrie 2004 (*republicata*)  privind atributiile si Regulamentul-cadru de organizare si functionare ale Directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului *)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.434 din 2 septembrie 2004 (*republicata*) privind atributiile si Regulamentul-cadru de organizare si functionare ale Directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului *)

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 547 din 21 iulie 2008
----------
*) Republicatã în temeiul <>art. III din Hotãrârea Guvernului nr. 1.896/2006 pentru modificarea anexei la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.434/2004 privind atribuţiile şi Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare ale Direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17 din 10 ianuarie 2007, dându-se textelor o nouã numerotare. <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.434/2004 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 869 din 23 septembrie 2004.

ART. 1
Se aprobã Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului, denumitã în continuare Direcţia generalã, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Direcţia generalã este instituţia publicã cu personalitate juridicã, înfiinţatã în subordinea consiliului judeţean, respectiv a consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti, prin comasarea serviciului public de asistenţã socialã şi a serviciului public specializat pentru protecţia copilului de la nivelul judeţului, respectiv al sectorului municipiului Bucureşti, prin preluarea, în mod corespunzãtor, a atribuţiilor şi funcţiilor acestora.
ART. 3
Direcţia generalã realizeazã la nivel judeţean, respectiv la nivelul local al sectoarelor municipiului Bucureşti, mãsurile de asistenţã socialã în domeniul protecţiei copilului, familiei, persoanelor singure, persoanelor vârstnice, persoanelor cu handicap, precum şi a oricãror persoane aflate în nevoie.
ART. 4
(1) Prin hotãrâre a consiliului judeţean, respectiv a consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti, se înfiinţeazã Direcţia generalã şi se aprobã structura organizatoricã, numãrul de personal, precum şi finanţarea acestei direcţii.
(2) Consiliile judeţene, respectiv consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, aprobã, prin hotãrâre, regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale, pe baza prevederilor regulamentului-cadru aprobat prin prezenta hotãrâre.
(3) Atribuţiile Direcţiei generale, prevãzute în regulamentul-cadru, se completeazã cu alte atribuţii, în funcţie de caracteristicile sociale ale unitãţilor administrativ-teritoriale şi ale subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti.
ART. 5
(1) Consiliile judeţene, respectiv consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, înfiinţeazã Direcţia generalã prin reorganizarea serviciilor publice cu atribuţii în domeniul asistenţei sociale şi protecţiei copilului, aflate în subordine, şi, dupã caz, a compartimentelor din aparatul propriu existent în cadrul acestora.
(2) Personalul serviciilor publice reorganizate potrivit alin. (1) se preia de cãtre Direcţia generalã şi se considerã transferat, în condiţiile legii.
ART. 6
(1) Patrimoniul serviciilor publice reorganizate potrivit art. 5 alin. (1), stabilit pe baza bilanţului contabil încheiat la data de 31 decembrie 2004, se preia, pe bazã de protocol de predare-preluare, de cãtre Direcţia generalã, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) În condiţiile legii, Direcţia generalã va prelua toate drepturile şi va respecta toate obligaţiile serviciilor publice reorganizate potrivit art. 5 alin. (1), potrivit reglementãrilor legale sau contractuale.
(3) Direcţia generalã asigurã, în condiţiile legii, continuitatea proiectelor în derulare iniţiate de serviciile publice reorganizate conform art. 5 alin. (1).
ART. 7
(1) În termen de cel mult un an de la reorganizarea Direcţiei generale, se va asigura încadrarea în totalitate a acesteia cu personal de specialitate cu diverse calificãri, care are competenţe, responsabilitãţi şi atribuţii specifice domeniului de activitate.
(2) În aplicarea prevederilor alin. (1) conducãtorul Direcţiei generale întocmeşte necesarul de personal de specialitate şi solicitã instituţiilor şi organizaţiilor specializate formarea şi perfecţionarea personalului existent, în condiţiile legii.
ART. 8
Finanţarea Direcţiei generale se asigurã din bugetele locale ale judeţelor, respectiv din bugetele locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
ART. 9
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã:
a) prevederile art. 1 referitoare la serviciul public de asistenţã socialã de la nivelul judeţelor, cuprinse în Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a serviciului public de asistenţã socialã, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 90/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 81 din 7 februarie 2003, cu modificãrile ulterioare;
b) <>Hotãrârea Guvernului nr. 117/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice şi a mãsurilor tranzitorii de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 26/1997 privind protecţia copilului aflat în dificultate, precum şi a Metodologiei de coordonare a activitãţilor de protecţie şi de promovare a drepturilor copilului la nivel naţional, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 105 din 12 martie 1999, cu modificãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.
ART. 10
Prezenta hotãrâre intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2005.

ANEXĂ

REGULAMENT-CADRU
de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale
de asistenţã socialã şi protecţia copilului

ART. 1
(1) Direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului, denumitã în continuare Direcţia generalã, are rolul de a asigura la nivel judeţean, respectiv la nivelul sectoarelor municipiului Bucureşti, aplicarea politicilor şi strategiilor de asistenţã socialã în domeniul protecţiei copilului, familiei, persoanelor singure, persoanelor vârstnice, persoanelor cu handicap, precum şi a oricãror persoane aflate în nevoie.
(2) În vederea realizãrii atribuţiilor prevãzute de lege Direcţia generalã îndeplineşte, în principal, urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care asigurã elaborarea strategiei de asistenţã socialã, a planului de asistenţã socialã pentru prevenirea şi combaterea marginalizãrii sociale, precum şi a programelor de acţiune antisãrãcie, pe care le supune spre aprobare consiliului judeţean, respectiv consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti;
b) de coordonare a activitãţilor de asistenţã socialã şi protecţie a copilului la nivelul judeţului, respectiv al sectorului municipiului Bucureşti;
c) de administrare a fondurilor pe care le are la dispoziţie;
d) de colaborare cu serviciile publice deconcentrate ale ministerelor şi instituţiilor care au responsabilitãţi în domeniul asistenţei sociale, cu serviciile publice locale de asistenţã socialã, precum şi cu reprezentanţii societãţii civile care desfãşoarã activitãţi în domeniu;
e) de execuţie, prin asigurarea mijloacelor umane, materiale şi financiare necesare pentru implementarea strategiilor cu privire la acţiunile antisãrãcie, prevenirea şi combaterea marginalizãrii sociale, precum şi pentru soluţionarea urgenţelor sociale individuale şi colective la nivelul judeţului, respectiv al sectoarelor municipiului Bucureşti;
f) de reprezentare a consiliului judeţean, respectiv a consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti, pe plan intern şi extern, în domeniul asistenţei sociale şi protecţiei copilului.
(3) Structura organizatoricã, numãrul de personal şi bugetul Direcţiei generale se aprobã prin hotãrâre a consiliului judeţean, respectiv a consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti, astfel încât funcţionarea acesteia sã asigure îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin potrivit legii.
ART. 2
Direcţia generalã îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) în domeniul protecţiei persoanei adulte:
1. completeazã evaluarea situaţiei socioeconomice a persoanei adulte aflate în nevoie, a nevoilor şi resurselor acesteia. Asigurã furnizarea de informaţii şi servicii adecvate în vederea refacerii şi dezvoltãrii capacitãţilor individuale şi ale celor familiale necesare pentru a depãşi cu forţe proprii situaţiile de dificultate, dupã epuizarea mãsurilor prevãzute în planul individualizat privind mãsurile de asistenţã socialã;
2. acordã persoanei adulte asistenţã şi sprijin pentru exercitarea dreptului sãu la exprimarea liberã a opiniei;
3. depune diligenţe pentru clarificarea situaţiei juridice a persoanei adulte aflate în nevoie, inclusiv pentru înregistrarea tardivã a naşterii acesteia;
4. verificã şi reevalueazã trimestrial şi ori de câte ori este cazul modul de îngrijire a persoanei adulte în nevoie pentru care s-a instituit o mãsurã de asistenţã socialã într-o instituţie, în vederea menţinerii, modificãrii sau revocãrii mãsurii stabilite;
5. asigurã mãsurile necesare pentru protecţia în regim de urgenţã a persoanei adulte aflate în nevoie, inclusiv prin organizarea şi asigurarea funcţionãrii în structura proprie a unor centre specializate;
6. depune diligenţele necesare pentru reabilitarea persoanei adulte conform planului individualizat privind mãsurile de asistenţã socialã;
7. îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege;
b) în domeniul protecţiei drepturilor copilului:
1. întocmeşte raportul de evaluare iniţialã a copilului şi familiei acestuia şi propune stabilirea unei mãsuri de protecţie specialã;
2. monitorizeazã trimestrial activitãţile de aplicare a hotãrârilor de instituire a mãsurilor de protecţie specialã a copilului;
3. identificã şi evalueazã familiile sau persoanele care pot lua în plasament copilul;
4. monitorizeazã familiile şi persoanele care au primit în plasament copii, pe toatã durata acestei mãsuri;
5. identificã, evalueazã şi pregãteşte persoane care pot deveni asistenţi maternali profesionişti, în condiţiile legii; încheie contracte individuale de muncã şi asigurã formarea continuã de asistenţi maternali profesionişti atestaţi; evalueazã şi monitorizeazã activitatea acestora;
6. acordã asistenţã şi sprijin pãrinţilor copilului separat de familie, în vederea reintegrãrii în mediul sãu familial;
7. reevalueazã, cel puţin o datã la 3 luni şi ori de câte ori este cazul, împrejurãrile care au stat la baza stabilirii mãsurilor de protecţie specialã şi propune, dupã caz, menţinerea, modificarea sau încetarea acestora;
8. îndeplineşte demersurile vizând deschiderea procedurii adopţiei interne pentru copiii aflaţi în evidenţa sa;
9. identificã familiile sau persoanele cu domiciliul în România care doresc sã adopte copii; evalueazã condiţiile materiale şi garanţiile morale pe care acestea le prezintã şi elibereazã atestatul de familie sau de persoanã aptã sã adopte copii;
10. monitorizeazã evoluţia copiilor adoptaţi, precum şi a relaţiilor dintre aceştia şi pãrinţii lor adoptivi; sprijinã pãrinţii adoptivi ai copilului în îndeplinirea obligaţiei de a-l informa pe acesta cã este adoptat, de îndatã ce vârsta şi gradul de maturitate ale copilului o permit;
11. îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege;
c) alte atribuţii:
1. coordoneazã şi sprijinã activitatea autoritãţilor administraţiei publice locale din judeţ în domeniul asistenţei sociale şi protecţiei copilului;
2. coordoneazã metodologic activitatea de prevenire a separãrii copilului de pãrinţii sãi, precum şi cea de admitere a adultului în instituţii sau servicii, desfãşurate la nivelul serviciilor publice de asistenţã socialã;
3. acordã asistenţa tehnicã necesarã pentru crearea şi formarea structurilor comunitare consultative ca formã de sprijin în activitatea de asistenţã socialã şi protecţia copilului;
4. evalueazã şi pregãteşte persoane, identificate de serviciul public local de asistenţã socialã, care pot deveni asistenţi personali ai persoanei cu handicap, şi supravegheazã activitatea acestor asistenţi;
5. colaboreazã cu organizaţiile neguvernamentale care desfãşoarã activitãţi în domeniul asistenţei sociale şi protecţiei copilului sau cu operatori economici prin încheierea de convenţii de colaborare cu aceştia;
6. dezvoltã parteneriate şi colaboreazã cu organizaţii neguvernamentale şi cu alţi reprezentanţi ai societãţii civile în vederea acordãrii şi diversificãrii serviciilor sociale şi a serviciilor pentru protecţia copilului, în funcţie de nevoile comunitãţii locale;
7. colaboreazã pe bazã de protocoale sau convenţii cu celelalte direcţii generale, precum şi cu alte instituţii publice din unitatea administrativ-teritorialã, în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin, conform legii;
8. asigurã la cerere consultanţã de specialitate gratuitã privind acordarea serviciilor, mãsurilor şi prestaţiilor de asistenţã socialã şi protecţia copilului; colaboreazã cu alte instituţii responsabile pentru a facilita accesul persoanelor la aceste drepturi;
9. propune consiliului judeţean, respectiv consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti, înfiinţarea, finanţarea, respectiv cofinanţarea instituţiilor publice de asistenţã socialã, precum şi a serviciilor pentru protecţia copilului;
10. prezintã anual sau la solicitarea consiliului judeţean, respectiv a consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti, rapoarte de evaluare a activitãţilor desfãşurate;
11. asigurã acordarea şi plata drepturilor cuvenite, potrivit legii, persoanelor cu handicap;
12. sprijinã şi dezvoltã un sistem de informare şi de consultanţã accesibil persoanelor singure, persoanelor vârstnice, persoanelor cu handicap şi oricãror persoane aflate în nevoie, precum şi familiilor acestora, în vederea exercitãrii tuturor drepturilor prevãzute de actele normative în vigoare;
13. acţioneazã pentru promovarea alternativelor de tip familial la protecţia instituţionalizatã a persoanelor în nevoie, inclusiv îngrijirea la domiciliu;
14. organizeazã activitatea de selectare şi angajare a personalului din aparatul propriu şi instituţiile/serviciile din subordine, de evaluare periodicã şi de formare continuã a acestuia;
15. asigurã serviciile administrative şi de secretariat ale comisiei pentru protecţia copilului, respectiv ale comisiei de expertizã medicalã a persoanelor adulte cu handicap;
16. îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute în acte normative sau stabilite prin hotãrâri ale consiliului judeţean, respectiv ale consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti.
ART. 3
(1) Structura organizatoricã orientativã necesarã pentru asigurarea funcţionãrii Direcţiei generale este urmãtoarea:
1. compartimentul pentru îngrijire de tip familial în domeniul asistenţei sociale a persoanelor adulte;
2. compartimentul pentru îngrijire de tip familial în domeniul protecţiei copilului;
3. compartimentul pentru îngrijire de tip rezidenţial în domeniul asistenţei sociale a persoanelor adulte;
4. compartimentul pentru îngrijire de tip rezidenţial în domeniul protecţiei copilului;
5. compartimentul de intervenţie în regim de urgenţã în domeniul asistenţei sociale a persoanelor adulte; în cadrul acestuia se organizeazã şi funcţioneazã telefonul pentru semnalarea cazurilor de urgenţã ale persoanelor adulte;
6. compartimentul de intervenţie în situaţii de abuz, neglijare, trafic şi migraţie;
7. compartimentul de intervenţie în regim de urgenţã în domeniul protecţiei copilului; în cadrul acestuia se organizeazã şi funcţioneazã "telefonul copilului";
8. compartimentul de evaluare a copilului care sãvârşeşte fapte penale şi nu rãspunde penal;
9. compartimentul de evaluare complexã a copilului cu dizabilitãţi;
10. compartimentul de evaluare şi monitorizare în domeniul asistenţei sociale şi protecţiei copilului;
11. compartimentul strategii, programe, proiecte în domeniul asistenţei sociale şi protecţiei copilului;
12. compartimentul antisãrãcie şi prevenire a marginalizãrii sociale;
13. secretariatul comisiei pentru protecţia copilului;
14. secretariatul comisiei de expertizã medicalã a persoanelor adulte cu handicap;
15. compartimentul resurse umane;
16. compartimentul economic şi financiar-contabil;
17. compartimentul tehnic, achiziţii publice şi administrativ;
18. compartimentul juridic şi contencios;
19. compartimentul audit;
20. compartimentul de relaţii cu publicul.
(2) În vederea exercitãrii şi realizãrii atribuţiilor ce îi revin, Direcţia generalã va asigura încadrarea cu prioritate a personalului cu studii socioumane.
(3) În vederea exercitãrii şi realizãrii atribuţiilor Direcţiei generale, consiliul judeţean, respectiv consiliul local al sectorului municipiului Bucureşti, poate aproba organizarea şi a altor compartimente decât cele prevãzute la alin. (1), asigurând resursele necesare funcţionãrii acestora.
ART. 4
(1) Conducerea Direcţiei generale se asigurã de directorul executiv şi de colegiul director.
(2) Directorul executiv al Direcţiei generale este ajutat de cel puţin 2 directori executivi adjuncţi, dintre care unul coordoneazã activitãţile din domeniul protecţiei persoanelor adulte, iar unul coordoneazã activitatea de protecţie a drepturilor copilului.
(3) Directorul executiv şi directorul executiv adjunct au calitatea de funcţionar public.
ART. 5
(1) Funcţiile publice de director executiv şi director executiv adjunct se ocupã prin concurs, în condiţiile legii.
(2) Candidaţii pentru ocuparea posturilor de director executiv sau, dupã caz, director executiv adjunct trebuie sã aibã o vechime în specialitate de cel puţin 5 ani şi sã fie absolvenţi cu diplomã de licenţã ai învãţãmântului universitar de lungã duratã în unul dintre urmãtoarele domenii:
a) psihologie;
b) sociologie;
c) asistenţã socialã;
d) ştiinţe umaniste;
e) ştiinţe administrative;
f) ştiinţe juridice;
g) ştiinţe economice;
h) medicinã.
(3) Pentru participarea la concursul organizat pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere, pe lângã condiţiile prevãzute la alin. (2), candidaţii trebuie sã fi absolvit studii de masterat sau postuniversitare în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitãrii funcţiei publice sau programe de perfecţionare în administraţia publicã cu durata de minimum un an.
(4) Pot participa la concursul organizat pentru ocuparea posturilor de director executiv sau, dupã caz, director executiv adjunct şi absolvenţi cu diplomã de licenţã ai învãţãmântului universitar de lungã duratã în alte domenii decât cele prevãzute la alin. (2), cu condiţia sã fi absolvit studii postuniversitare sau studii de masterat în unul dintre domeniile prevãzute la alin. (2), precum şi programe de formare şi perfecţionare în administraţia publicã.
(5) La stabilirea vechimii în specialitatea studiilor necesare exercitãrii funcţiei publice de conducere de director executiv sau, dupã caz, director executiv adjunct se are în vedere perioada de timp lucratã pe baza unui contract individual de muncã ori în temeiul unui raport de serviciu în funcţii pentru care s-au solicitat studii universitare.
(6) Concursul pentru ocuparea funcţiei publice de director executiv sau, dupã caz, director executiv adjunct se organizeazã de cãtre Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici, potrivit dispoziţiilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.209/2003 privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificãrile ulterioare.
(7) Prin derogare de la prevederile <>art. 22 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.209/2003 , cu modificãrile ulterioare, comisia de concurs se numeşte prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, fiind constituitã din:
a) secretarul unitãţii administrativ-teritoriale;
b) un reprezentant al consiliului judeţean sau, dupã caz, un reprezentant al consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti;
c) un reprezentant al Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului sau, dupã caz, un reprezentant al Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap;
d) 2 reprezentanţi ai Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, dintre care cel puţin unul ocupã o funcţie publicã echivalentã cu funcţia pentru care s-a organizat concurs.
(8) În cadrul interviului, candidaţii au obligaţia de a prezenta şi de a susţine un referat cuprinzând analiza sistemului de asistenţã socialã şi protecţia copilului din unitatea sau, dupã caz, subdiviziunea administrativ-teritorialã respectivã, precum şi propuneri de restructurare sau, dupã caz, de dezvoltare a acestui sistem.
ART. 6
Colegiul director al Direcţiei generale este compus din directorul executiv, directorii executivi adjuncţi, personalul de conducere din cadrul Direcţiei generale, precum şi 3 consilieri judeţeni ori, dupã caz, locali, având cu precãdere studii socioumane, propuşi de preşedintele consiliului judeţean sau, dupã caz, de primarul sectorului municipiului Bucureşti. Preşedintele colegiului director este secretarul general al judeţului, respectiv secretarul sectorului municipiului Bucureşti. În situaţia în care preşedintele colegiului director nu îşi poate exercita atribuţiile, acestea sunt exercitate de cãtre directorul executiv sau, dupã caz, de cãtre directorul executiv adjunct al Direcţiei generale.
ART. 7
(1) Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile colegiului director se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale.
(2) Colegiul director se întruneşte în şedinţã ordinarã trimestrial, la convocarea directorului executiv, precum şi în şedinţã extraordinarã, ori de câte ori este necesar, la cererea directorului executiv, a preşedintelui colegiului director sau a unuia dintre directorii executivi adjuncţi.
(3) La şedinţele colegiului director pot participa, fãrã drept de vot, preşedintele consiliului judeţean, membrii comisiei pentru protecţia copilului şi alţi consilieri judeţeni, respectiv primarul sectorului municipiului Bucureşti, şi alţi consilieri locali, precum şi alte persoane invitate de membrii colegiului director.
(4) Colegiul director îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) analizeazã şi controleazã activitatea Direcţiei generale; propune directorului executiv mãsurile necesare pentru îmbunãtãţirea activitãţilor Direcţiei generale;
b) avizeazã proiectul bugetului propriu al Direcţiei generale şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar;
c) avizeazã proiectul strategiei şi rapoartelor elaborate de directorul executiv al Direcţiei generale, potrivit art. 8 alin. (3) lit. d) şi e); avizul este consultativ;
d) propune consiliului judeţean, respectiv consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti, modificarea structurii organizatorice şi a regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei generale, precum şi rectificarea bugetului, în vederea îmbunãtãţirii activitãţii acesteia;
e) propune consiliului judeţean, respectiv consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti, înstrãinarea mijloacelor fixe din patrimoniul Direcţiei generale, altele decât bunurile imobile, prin licitaţie publicã organizatã în condiţiile legii;
f) propune consiliului judeţean, respectiv consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti, concesionarea sau închirierea de bunuri ori servicii de cãtre Direcţia generalã, prin licitaţie publicã organizatã în condiţiile legii;
g) întocmeşte şi propune spre avizare, respectiv aprobare, potrivit legii, statul de funcţii, precum şi premierea şi sporurile care se acordã la salariul personalului Direcţiei generale, cu încadrarea în resursele financiare alocate de consiliul judeţean, respectiv de consiliul local al sectorului municipiului Bucureşti, în condiţiile legii.
(5) Colegiul director îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de lege sau prin hotãrâre a consiliului judeţean, respectiv a consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti.
6) Şedinţele colegiului director se desfãşoarã în prezenţa a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor sãi şi a preşedintelui. În exercitarea atribuţiilor ce îi revin colegiul director adoptã hotãrâri cu votul majoritãţii membrilor prezenţi.
ART. 8
(1) Directorul executiv al Direcţiei generale asigurã conducerea executivã a acesteia şi rãspunde de buna ei funcţionare în îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin. În exercitarea atribuţiilor ce îi revin directorul executiv emite dispoziţii.
(2) Directorul executiv reprezintã Direcţia generalã în relaţiile cu autoritãţile şi instituţiile publice, cu persoanele fizice şi juridice din ţarã şi din strãinãtate, precum şi în justiţie.
(3) Directorul executiv îndeplineşte, în condiţiile legii, urmãtoarele atribuţii principale:
a) exercitã atribuţiile ce revin Direcţiei generale în calitate de persoanã juridicã;
b) exercitã funcţia de ordonator secundar de credite;
c) întocmeşte proiectul bugetului propriu al Direcţiei generale şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar, pe care le supune avizãrii colegiului director şi aprobãrii consiliului judeţean, respectiv consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti;
d) elaboreazã şi supune aprobãrii consiliului judeţean, respectiv consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti, proiectul strategiei anuale, pe termen mediu şi lung, de restructurare, organizare şi dezvoltare a sistemului de asistenţã socialã şi protecţie a drepturilor copilului, având avizul colegiului director şi al comisiei;
e) elaboreazã proiectele rapoartelor generale privind activitatea de asistenţã socialã şi protecţie a drepturilor copilului, stadiul implementãrii strategiilor prevãzute la lit. d) şi propunerile de mãsuri pentru îmbunãtãţirea acestei activitãţi, pe care le prezintã spre avizare colegiului director şi apoi comisiei pentru protecţia copilului;
f) aprobã statul de personal al Direcţiei generale; numeşte şi elibereazã din funcţie personalul din cadrul Direcţiei generale, potrivit legii; elaboreazã şi propune spre aprobare consiliului judeţean, respectiv consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti, statul de funcţii al Direcţiei generale, având avizul colegiului director;
g) controleazã activitatea personalului din cadrul Direcţiei generale şi aplicã sancţiuni disciplinare acestui personal;
h) constatã contravenţiile şi propune aplicarea sancţiunilor prevãzute la <>art. 135 din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului;
i) este vicepreşedintele comisiei pentru protecţia copilului şi reprezintã Direcţia generalã în relaţiile cu aceasta;
j) asigurã executarea hotãrârilor comisiei pentru protecţia copilului.
(4) Directorul executiv îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute de lege sau stabilite prin hotãrâre a consiliului judeţean, respectiv a consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti.
(5) În absenţa directorului executiv, atribuţiile acestuia se exercitã de unul dintre directorii executivi adjuncţi, desemnat prin dispoziţie a directorului executiv, în condiţiile prevãzute de regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale.
ART. 9
Numirea, eliberarea din funcţie şi sancţionarea disciplinarã a directorului executiv al Direcţiei generale se fac la propunerea preşedintelui consiliului judeţean, respectiv a primarului sectorului municipiului Bucureşti, prin hotãrâre a consiliului judeţean, respectiv a consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti.

NOTĂ
Reproducem mai jos prevederile <>art. II din Hotãrârea Guvernului nr. 1.896/2006 pentru modificarea anexei la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.434/2004 privind atribuţiile şi Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare ale Direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului, care nu sunt încorporate în forma republicatã a <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.434/2004 :
"Art. II. - Directorii generali şi directorii generali adjuncţi care nu au statut de funcţionar public asigurã conducerea Direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului pânã la ocuparea posturilor de director executiv, respectiv director executiv adjunct, prin concurs, în condiţiile legii."

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016