Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.432 din 2 septembrie 2004  privind atributiile, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.432 din 2 septembrie 2004 privind atributiile, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 868 din 23 septembrie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţie, republicatã, şi al <>art. II din Legea nr. 275/2004 pentru modificarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 12/2001 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Drepturilor Copilului, denumitã în continuare Autoritatea, se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei.
ART. 2
(1) Pentru realizarea obiectivelor în domeniul protecţiei şi promovãrii drepturilor copilului, Autoritatea îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) funcţia de strategie;
b) funcţia de reglementare;
c) funcţia de administrare;
d) funcţia de reprezentare;
e) funcţia de autoritate de stat.
(2) Autoritatea asigurã respectarea, pe teritoriul României, a drepturilor copilului prin intervenţia, în condiţiile legii, în procedurile administrative şi judiciare privind respectarea şi promovarea drepturilor copilului.
ART. 3
În exercitarea funcţiilor sale Autoritatea îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) în domeniul protecţiei şi promovãrii drepturilor copilului:
1. elaboreazã şi supune spre aprobare Guvernului, cu aprobarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, strategia naţionalã în domeniul protecţiei şi promovãrii drepturilor copilului;
2. coordoneazã activitãţile şi mãsurile de implementare a obiectivelor strategiei naţionale din domeniu;
3. evalueazã impactul aplicãrii obiectivelor strategice şi ia mãsurile necesare sau, dupã caz, propune Guvernului, cu aprobarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, luarea mãsurilor necesare pentru îmbunãtãţirea obiectivelor sau, dupã caz, a activitãţilor de implementare a acestora;
4. identificã nevoile de formare a personalului implicat în protecţia şi promovarea drepturilor copilului şi colaboreazã cu instituţiile abilitate de lege la fundamentarea şi elaborarea de programe care sã rãspundã acestor nevoi;
5. elaboreazã proiecte de acte normative, în vederea armonizãrii legislaţiei interne cu principiile şi normele tratatelor internaţionale în domeniul drepturilor copilului, la care România este parte, precum şi în vederea aplicãrii efective a acestora;
6. elaboreazã şi fundamenteazã programe în domeniul protecţiei şi promovãrii drepturilor copilului;
7. elaboreazã metodologia de autorizare şi criteriile de evaluare a organizaţiilor neguvernamentale care activeazã în domeniul sãu de activitate;
8. autorizeazã organismele private de naţionalitate strãinã sã desfãşoare activitãţi în domeniul protecţiei şi promovãrii drepturilor copilului;
9. organizeazã evidenţa la nivel naţional a tuturor asociaţiilor, fundaţiilor şi federaţiilor care activeazã în domeniul sãu de activitate, precum şi a serviciilor prestate de acestea; propune Guvernului recunoaşterea acestora ca fiind de utilitate publicã, în condiţiile legii;
10. centralizeazã şi sintetizeazã informaţiile referitoare la respectarea principiilor şi normelor stabilite de Convenţia ONU cu privire la drepturile copilului şi elaboreazã rapoartele prevãzute la art. 44 pct. 1 din aceastã convenţie;
11. asigurã controlul în ceea ce priveşte aplicarea legislaţiei din domeniul propriu şi modul în care sunt respectate drepturile copilului de cãtre instituţiile publice, celelalte persoane juridice şi de persoanele fizice, în conformitate cu legislaţia în vigoare; propune instituţiilor competente stabilirea rãspunderii disciplinare, materiale, contravenţionale sau penale, dupã caz, a persoanelor vinovate;
12. propune autoritãţilor competente suspendarea sau încetarea activitãţilor care pun în pericol grav şi iminent sãnãtatea sau dezvoltarea fizicã ori psihicã a copilului;
13. ia mãsurile necesare sau, dupã caz, propune autoritãţilor ori instituţiilor competente luarea mãsurilor necesare pentru prevenirea sau, dupã caz, înlãturarea efectelor oricãror acte ori fapte care încalcã principiile şi normele tratatelor internaţionale în domeniul drepturilor copilului, la care România este parte;
14. iniţiazã, negociazã şi încheie, prin împuternicirea Guvernului, documente de cooperare internaţionalã în domeniul protecţiei şi promovãrii drepturilor copilului;
b) în domeniul prevenirii separãrii copilului de pãrinţi şi al protecţiei speciale a copilului separat temporar sau definitiv de pãrinţi:
1. elaboreazã norme, standarde şi metodologii pentru funcţionarea serviciilor care asigurã prevenirea separãrii copilului de pãrinţii sãi, precum şi protecţia specialã a copilului;
2. elaboreazã metodologia de licenţiere şi criteriile de evaluare a serviciilor destinate prevenirii separãrii copilului de pãrinţii sãi, precum şi protecţiei speciale a copilului;
3. licenţiazã serviciile destinate prevenirii separãrii copilului de pãrinţii sãi, precum şi protecţiei speciale a copilului, organizate, în condiţiile legii, de cãtre autoritãţile publice sau organismele private autorizate; asigurã la nivel naţional evidenţa acestor servicii;
4. realizeazã inspecţii cu privire la modul în care sunt respectate standardele minime obligatorii pentru organizarea şi funcţionarea serviciilor destinate prevenirii separãrii copilului de pãrinţii sãi, precum şi protecţiei speciale a copilului;
5. asigurã controlul şi îndrumarea metodologicã a activitãţilor serviciilor destinate prevenirii separãrii copilului de pãrinţii sãi şi a celor de protecţie specialã a copilului, precum şi a activitãţii desfãşurate de comisiile pentru protecţia copilului;
c) în domeniul economico-financiar:
1. gestioneazã bunurile proprietate publicã şi privatã a statului pe care le are în administrare sau în folosinţã, dupã caz;
2. gestioneazã sau, dupã caz, monitorizeazã gestionarea fondurilor alocate pentru finanţarea programelor din domeniul sãu de activitate;
3. finanţeazã sau, dupã caz, cofinanţeazã proiecte în cadrul programelor de interes naţional;
4. propune şi fundamenteazã adoptarea mãsurilor necesare pentru asigurarea finanţãrii adecvate a serviciilor destinate prevenirii separãrii copilului de pãrinţii sãi, precum şi protecţiei speciale a copilului.
ART. 4
(1) În îndeplinirea atribuţiilor de control ce îi revin Autoritatea are dreptul sã solicite informaţii şi documente, în condiţiile legii, de la orice persoanã juridicã publicã sau privatã ori de la persoane fizice implicate în sfera sa de competenţã, acestea având obligaţia de a le pune la dispoziţie în termen de 15 zile calendaristice de la data solicitãrii.
(2) Autoritatea îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative în domeniul sãu de activitate.
ART. 5
(1) Autoritatea este condusã de un secretar de stat, ajutat de un subsecretar de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei.
(2) Revocarea secretarului de stat şi a subsecretarului de stat se realizeazã prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei.
(3) Secretarul de stat conduce întreaga activitate a Autoritãţii şi o reprezintã în raporturile cu Guvernul, cu Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, cu ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu orice persoane juridice şi fizice, române sau strãine.
(4) Secretarul de stat este ordonator secundar de credite, în condiţiile prevãzute de lege.
(5) În exercitarea atribuţiilor sale secretarul de stat emite ordine şi instrucţiuni.
(6) Secretarul de stat rãspunde în faţa ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei pentru întreaga activitate a Autoritãţii.
ART. 6
(1) Subsecretarul de stat îndeplineşte atribuţiile prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a Autoritãţii, precum şi orice alte atribuţii stabilite prin ordin al secretarului de stat.
(2) În cazul în care secretarul de stat nu îşi poate exercita atribuţiile ce îi revin, subsecretarul de stat exercitã aceste atribuţii cu înştiinţarea ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei.
(3) Autoritatea are un secretar general care face parte din categoria înalţilor funcţionari publici, numit pe bazã de concurs sau examen, în condiţiile legii.
(4) Secretarul general al Autoritãţii îndeplineşte atribuţiile prevãzute la <>art. 49 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cele stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare şi/sau alte atribuţii încredinţate de secretarul de stat, realizând legãturile funcţionale dintre structurile instituţiei.
ART. 7
(1) Structura organizatoricã a Autoritãţii este prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) Numãrul maxim de posturi al Autoritãţii este de 86, exclusiv demnitarii.
(3) Statul de funcţii se aprobã prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei.
(4) Regulamentul de organizare şi funcţionare cuprinzând atribuţiile şi sarcinile personalului din aparatul propriu al Autoritãţii şi circuitul documentelor se aprobã prin ordin al secretarului de stat.
ART. 8
Personalul Autoritãţii este format din funcţionari publici şi personal contractual, numiţi, respectiv încadrat, potrivit legii.
ART. 9
Autoritatea are în dotare urmãtoarele mijloace de transport:
a) 3 autoturisme, conform prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 247/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) 2 autoturisme pentru desfãşurarea activitãţilor specifice de inspecţie, monitorizare şi control în teritoriu, conform anexei nr. 2.
ART. 10
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 11
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 770/2003 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 486 din 7 iulie 2003.
ART. 12
Prezenta hotãrâre intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2005.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Dan Mircea Popescu

Ministru de stat,
ministrul administraţiei şi internelor,
Marian Florian Sãniuţã

Ministrul delegat
pentru administraţia publicã,
Gheorghe Emacu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

p. Secretarul de stat al Autoritãţii Naţionale
pentru Protecţia Copilului şi Adopţie,
Vali Sonia Botezatu

Bucureşti, 2 septembrie 2004.
Nr. 1.432.

ANEXA 1


Numãrul maxim de posturi = 86 (exclusiv demnitarii)


STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului

┌───────────────────┐
│ SECRETAR DE STAT │




| └────────┬──────────┘ │
| │ │
| │ │
┌───────────┴───────────┐ ┌────────┴──────────┐ │
│CONSILIUL DE COORDONARE│ │SUBSECRETAR DE STAT│ │
└───────────────────────┘ └────────┬──────────┘ │
│ │
│ │
┌────────┴──────────┐ │
│ SECRETAR GENERAL │ │
└────────┬──────────┘ │
│ │
│ ┌───────┴──────┐
│ │ │
│ ┌────┴─────┐┌───────┴───────┐
│ │CORPUL DE ││COMPARTIMENTUL │
│ │CONTROL*) ││ AUDIT │
│ └──────────┘└───────────────┘
┌──────────────┬───────────┬────┴──────────┬───────────────────┐
│ │ │ │ │
┌────┴─────┐ ┌─────┴────┐ ┌────┴────┐ ┌────────┴──────────┐ ┌──────┴───────┐
│DIRECŢIA │ │DIRECŢIA │ │SERVICIUL│ │DIRECŢIA ECONOMICĂ │ │BIROUL JURIDIC│
│INSPECŢIE │ │STRATEGII,│ │INTEGRARE│ │ ŞI RESURSE UMANE │ │ŞI CONTENCIOS │
│ │ │PROGRAME │ │EUROPEANĂ│ │ │ │ │
└──────────┘ └────┬─────┘ └─────────┘ └───────────────────┘ └──────────────┘

┌──────┴──────────┐
│ │
┌───────┴──────┐ ┌────────┴──────────┐
│ SERVICIUL │ │ COMPARTIMENTUL │
│ LICENŢIERE │ │RELAŢII CU PUBLICUL│
└──────────────┘ └───────────────────┘


----------
*) Funcţioneazã la nivel de serviciu.


ANEXA 2


MIJLOACE DE TRANSPORT ŞI CONSUMUL DE CARBURANŢI
pentru activitãţi specifice de inspecţie, monitorizare şi control
desfãşurate de Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Drepturilor Copilului

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numãrul Tipul mijlocului Parcul normat Consumul lunar de
de autoturisme de transport carburanţi
litri/lunã/mijloc
de transport
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2 autoturism 2 300
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016