Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.411 din 11 octombrie 2006  pentru aprobarea Normelor de aplicare a   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 128/2005 privind infiintarea, organizarea si functionarea Sistemului Informatic National de Semnalari    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.411 din 11 octombrie 2006 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 128/2005 privind infiintarea, organizarea si functionarea Sistemului Informatic National de Semnalari

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 856 din 19 octombrie 2006

In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 14 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 128/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Sistemului Informatic Naţional de Semnalãri, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 345/2005 ,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aprobã Normele de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 128/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Sistemului Informatic Naţional de Semnalãri, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 345/2005 , prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat

Ministrul comunicaţiilor
şi tehnologiei informaţiei,
Zsolt Nagy

Ministrul integrãrii europene,
Anca Daniela Boagiu

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 11 octombrie 2006.
Nr. 1.411.

ANEXĂ

NORME
de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 128/2005 privind înfiinţarea,
organizarea şi funcţionarea Sistemului Informatic Naţional de Semnalãri

CAP. I
Organisme cu competenţe în gestionarea şi exploatarea Sistemului Informatic Naţional de Semnalãri
ART. 1
(1) Comitetul de Coordonare Strategicã, denumit în continuare CCS, înfiinţat în conformitate cu prevederile <>art. 3 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 128/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Sistemului Informatic Naţional de Semnalãri, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 345/2005 , denumitã în continuare ordonanţã de urgenţã, în scopul analizãrii şi coordonãrii funcţionãrii Sistemului Informatic Naţional de Semnalãri, denumit în continuare SINS, este un organism consultativ, fãrã personalitate juridicã, ce funcţioneazã pe lângã Ministerul Administraţiei şi Internelor.
(2) CCS este un organism interministerial, prezidat de ministrul administraţiei şi internelor şi format din reprezentanţi, la nivel de secretar de stat sau, dupã caz, subsecretar de stat, din cadrul urmãtoarelor autoritãţi publice:
a) Ministerul Administraţiei şi Internelor;
b) Ministerul Justiţiei;
c) Ministerul Afacerilor Externe;
d) Autoritatea Naţionalã a Vãmilor.
(3) CCS are rolul de a facilita şi de a eficientiza comunicarea şi colaborarea dintre autoritãţile competente, precum şi de a fundamenta ordinele sau, dupã caz, deciziile acestora privind mãsurile adoptate şi acţiunile corelate, referitoare la crearea, dezvoltarea şi funcţionarea SINS.
ART. 2
(1) Activitatea CCS se desfãşoarã în reuniuni semestriale sau ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui CCS.
(2) Secretarul CCS stabileşte ordinea de zi a reuniunii CCS şi prezintã raportul privind implementarea SINS.
(3) Deciziile CCS sunt acte cu caracter de recomandare, care stau la baza propunerilor de acte normative iniţiate şi a mãsurilor adoptate de conducãtorii autoritãţilor competente.
(4) Resursele financiare necesare pentru desfãşurarea reuniunilor CCS şi ale secretariatului acestuia se asigurã din bugetul de venituri şi cheltuieli al Ministerului Administraţiei şi Internelor.
ART. 3
(1) CCS are urmãtoarele atribuţii principale:
a) evalueazã gradul de armonizare a legislaţiei româneşti cu acquis-ul Schengen şi formuleazã, prin deciziile adoptate, recomandãri cãtre instituţiile abilitate, cu privire la cadrul legislativ în vederea armonizãrii acestuia cu legislaţia ori cu practicile comunitare şi internaţionale;
b) face recomandãri privind alocarea de fonduri pentru implementarea şi asigurarea funcţionãrii SINS;
c) formuleazã, pregãteşte şi contribuie la fundamentarea deciziilor, în vederea asigurãrii coerenţei în procesul de elaborare şi implementare de strategii, politici şi programe în cadrul autoritãţilor competente care furnizeazã şi/sau consultã semnalãri;
d) analizeazã necesitatea şi oportunitatea includerii de noi autoritãţi în categoria celor definite la art. 2 lit. b) din ordonanţa de urgenţã;
e) analizeazã necesitatea şi oportunitatea încorporãrii în SINS a unor noi categorii de semnalãri, aşa cum sunt definite la art. 2 lit. a) din ordonanţa de urgenţã, şi propune informaţiile pe care trebuie sã le conţinã aceste categorii de semnalãri;
f) constatã dacã instituţiile care solicitã sã devinã autoritãţi competente au implementate mãsurile necesare pentru furnizarea şi/sau consultarea de semnalãri;
g) înfiinţeazã grupuri de lucru necesare pentru dezvoltarea SINS;
h) stabileşte modalitãţile de cooperare interinstituţionalã în vederea dezvoltãrii şi funcţionãrii SINS;
i) formuleazã recomandãri privind eliminarea suprapunerilor de competenţe în funcţionarea SINS între autoritãţile competente, propunând acestora mãsurile ce se impun;
j) evalueazã modul de îndeplinire a obiectivelor acţiunilor cuprinse în Planul de implementare al SINS;
k) mediazã conflictele între autoritãţile competente care au furnizat semnalãri, conform art. 8 alin. (3).
(2) Preşedintele CCS poate solicita autoritãţilor competente, din oficiu sau la propunerea Secretariatului Comitetului de Coordonare Strategicã, denumit în continuare SCCS, informãri privind stadiul realizãrii Planului de implementare a SINS, precum şi propuneri privind adoptarea mãsurilor ce se impun şi prezintã anual Guvernului un raport de activitate privind implementarea şi funcţionarea SINS.
ART. 4
(1) SCCS este asigurat de Direcţia generalã integrare europeanã şi relaţii internaţionale din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(2) Funcţia de secretar al CCS este asiguratã de directorul general al Direcţiei generale integrare europeanã şi relaţii internaţionale.
(3) SCCS are urmãtoarele atribuţii principale:
a) monitorizeazã modificãrile legislative şi instituţionale intervenite la nivelul Uniunii Europene în domeniul Sistemului informatic Schengen şi prezintã informãri în acest sens CCS;
b) asigurã corecta difuzare cãtre autoritãţile implicate a deciziilor luate în cadrul grupurilor de lucru ale Uniunii Europene;
c) asigurã legãtura permanentã dintre instituţiile reprezentate în CCS;
d) realizeazã şi prezintã CCS documente privind SINS întocmite pe baza datelor obţinute de la autoritãţile competente, precum şi din alte surse;
e) monitorizeazã şi comunicã CCS modul de realizare a sarcinilor şi stadiul implementãrii activitãţilor specifice fiecãrei autoritãţi competente, conform Planului de implementare al SINS;
f) gestioneazã documentaţia CCS.
(4) Regulamentul de funcţionare al SCCS se stabileşte prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
ART. 5
(1) Comitetul tehnic, denumit în continuare CT, este format din reprezentanţi, la nivel de experţi, ai tuturor autoritãţilor competente prevãzute la art. 5 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã.
(2) Preşedintele CT este şeful structurii centrale din Ministerul Administraţiei şi Internelor, cu atribuţii în domeniul comunicaţiilor şi informaticii.
(3) CT are urmãtoarele atribuţii principale:
a) analizeazã activitatea de modernizare a sistemelor informatice şi de comunicaţii participante la SINS, în vederea asigurãrii compatibilitãţii între acestea şi SINS;
b) analizeazã problemele tehnice semnalate de autoritãţile competente, apãrute în implementarea şi funcţionarea SINS, şi propune modalitãţi de soluţionare ale acestora cãtre CCS;
c) asigurã punerea în aplicare a deciziilor CCS din punct de vedere tehnic;
d) prezintã propuneri cãtre CCS pentru o mai bunã funcţionare a SINS, propunerile fiind înaintate prin SCCS;
e) asigurã informarea autoritãţilor competente cu privire la deciziile luate în cadrul grupurilor de lucru tehnice ale Uniunii Europene în domeniul Sistemului informatic Schengen.
(4) CT se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, la convocarea preşedintelui comitetului.
(5) Secretariatul CT este asigurat de structura centralã din Ministerul Administraţiei şi Internelor, cu atribuţii în domeniul comunicaţiilor şi informaticii.
(6) Secretariatul CT are urmãtoarele atribuţii principale:
a) monitorizeazã modificãrile tehnice intervenite la nivelul Uniunii Europene în domeniul Sistemului informatic Schengen şi transmite informãri în acest sens CT şi SCCS, care le prezintã CCS;
b) asigurã legãtura permanentã dintre autoritãţile reprezentate în CT;
c) realizeazã şi transmite SCCS, pentru a fi prezentate în CCS, documente privind aspectele tehnice ale SINS întocmite pe baza datelor obţinute de la autoritãţile competente, precum şi din alte surse;
d) gestioneazã documentaţia CT.

CAP. II
Accesul şi stocarea datelor conţinute în SINS

ART. 6
(1) Autoritãţile competente consultã numai semnalãrile conţinute în SINS necesare în vederea îndeplinirii propriilor atribuţii şi asigurã accesul la acestea numai personalului autorizat în acest sens.
(2) Semnalãrile conţinute în SINS nu pot fi transferate, descãrcate sau copiate, cu excepţia cazurilor prevãzute de art. 4 alin. (3) din ordonanţa de urgenţã.
(3) Fiecare furnizare şi/sau consultare de date cu caracter personal va fi înregistratã în SINS în scopul verificãrii admisibilitãţii introducerii şi/sau cãutãrii. înregistrarea poate fi folositã numai în acest scop şi va fi ştearsã cel mai devreme dupã o perioadã de un an şi cel mai târziu dupã o perioadã de 3 ani.
(4) In scopul furnizãrii şi/sau consultãrii semnalãrilor conţinute în SINS, autoritãţile competente vor emite o metodologie comunã cuprinzând mãsuri tehnice, operative şi de procedurã, corelate cu cerinţele de securitate emise de autoritãţile naţionale competente în materie.
ART. 7
(1) Autoritatea competentã care a furnizat semnalarea este autorizatã sã modifice, sã suplimenteze, sã corecteze sau sã şteargã datele pe care le-a introdus.
(2) Dacã una dintre autoritãţile competente care nu a emis o semnalare deţine dovezi care sã demonstreze cã una dintre date este falsã, incorectã sau a fost stocatã în mod ilegal, aceasta va înştiinţa în termen de 10 zile autoritatea competentã, care a furnizat semnalarea, despre acest fapt.
(3) Autoritatea competentã care a furnizat semnalarea are obligaţia sã verifice dovezile prevãzute la alin. (2) şi, dacã este necesar, sã modifice sau sã şteargã imediat data respectivã.
(4) In cazul în care nu se ajunge la un consens, autoritatea competentã care nu a furnizat semnalarea va înainta cazul pentru mediere cãtre CCS.
ART. 8
(1) Inainte de introducerea unei semnalãri privind o persoanã, autoritatea competentã este obligatã sã verifice dacã persoana în cauzã face obiectul altei semnalãri, furnizatã anterior în SINS.
(2) Dacã în urma verificãrii se stabileşte cã o persoanã cu aceleaşi date de identitate face obiectul unei semnalãri anterioare, autoritatea competentã care doreşte sã furnizeze noua semnalare va contacta autoritatea competentã, furnizoare a semnalãrii anterioare, pentru a stabili dacã aceasta se referã la aceeaşi persoanã.
(3) In cazul în care în urma consultãrilor se constatã cã semnalarea introdusã anterior se referã la aceeaşi persoanã, noile date furnizate de ultima autoritate competentã în SINS se adaugã în mod automat la semnalarea deja existentã în SINS.
(4) In cazul persoanelor cu privire la care au fost solicitate mãsuri diferite de mai multe autoritãţi competente, autoritatea competentã care identificã persoana va informa despre acest fapt toate autoritãţile competente care au solicitat mãsuri. Ordinea de executare a mãsurilor va fi stabilitã de autoritatea competentã care a identificat persoana.
ART. 9
(1) Datele cu caracter personal introduse în SINS în conformitate cu prevederile art. 6 din ordonanţa de urgenţã sunt stocate numai pe perioada necesarã atingerii scopului pentru care au fost introduse.
(2) Inainte de trecerea unei perioade de 3 ani de la data introducerii semnalãrii în SINS, autoritatea competentã furnizoare analizeazã necesitatea menţinerii acesteia în sistem. Semnalarea poate fi menţinutã dacã acest lucru este necesar pentru realizarea scopului pentru care a fost furnizatã în SINS.
(3) Orice prelungire a perioadei de valabilitate a unei semnalãri este comunicatã structurii centrale din Ministerul Administraţiei şi Internelor care gestioneazã tehnic SINS, conform art. 3 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã.
(4) Perioada maximã de stocare a datelor prevãzute la art. 6 lit. d)-f) din ordonanţa de urgenţã este de 10 ani.
(5) Perioada maximã de stocare a datelor prevãzute la art. 7 din ordonanţa de urgenţã este de 5 ani.
(6) Perioada maximã de stocare a datelor prevãzute la art. 6 lit. a)-c) din ordonanţa de urgenţã este stabilitã, de autoritatea competentã furnizoare, de la caz la caz.
(7) Funcţia de suport tehnic a SINS informeazã automat autoritãţile competente, care au furnizat semnalãrile, cu privire la ştergerea programatã a acestora din sistem, cu o lunã înainte de împlinirea perioadei maxime de stocare.
(8) Semnalãrile şterse se pãstreazã timp de un an în sistem, pentru a putea fi consultate în scopul verificãrii exactitãţii şi legalitãţii introducerii lor, dupã care sunt distruse.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016