Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.407 din 18 noiembrie 2009  privind reorganizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.407 din 18 noiembrie 2009 privind reorganizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 829 din 2 decembrie 2009
HOTĂ?RÂRE nr. 1.407 din 18 noiembrie 2009
privind reorganizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 829 din 2 decembrie 2009


În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al <>art. 5 alin. (1) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, finanţat integral de la bugetul de stat, în subordinea Guvernului, autoritate publicã centralã responsabilã cu elaborarea, reglementarea şi implementarea politicilor agricole comunitare şi naţionale şi cu dezvoltarea, pe baze moderne, a domeniilor sale de activitate.
(2) Sediul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale este în municipiul Bucureşti, bd. Carol I nr. 24, sectorul 3.
(3) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale aplicã Programul de guvernare, elaboreazã politici şi adoptã strategii sectoriale naţionale în domeniile sale de activitate: agriculturã şi producţie alimentarã, dezvoltare ruralã, pescuit şi acvaculturã, silviculturã, îmbunãtãţiri funciare, optimizarea exploataţiilor şi conservarea solurilor, cercetare ştiinţificã de specialitate şi fitosanitar.
(4) Obiectivele Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale sunt urmãtoarele:
a) asigurarea securitãţii alimentare prin creşterea producţiei agricole;
b) absorbţia fondurilor comunitare destinate finanţãrii domeniilor specifice;
c) stimularea transformãrii gospodãriilor ţãrãneşti în exploataţii agricole moderne cu caracter comercial, formarea şi consolidarea clasei de mijloc în spaţiul rural;
d) susţinerea financiarã şi fiscalã a agriculturii prin programe multianuale;
e) creşterea valorii adãugate a produselor agricole, forestiere şi piscicole;
f) accelerarea procesului de dezvoltare ruralã;
g) gestionarea infrastructurii de îmbunãtãţiri funciare de utilitate publicã;
h) extinderea suprafeţelor de pãduri în România şi dezvoltarea pisciculturii;
i) reforma structurilor administrative cu atribuţii în domeniul agriculturii.
(5) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale elaboreazã strategii şi reglementãri specifice în domeniile sale de activitate, în cadrul politicii Guvernului şi în conformitate cu reglementãrile Uniunii Europene.
ART. 2
(1) Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sãu de activitate Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale exercitã urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se elaboreazã, în conformitate cu politica economicã a Guvernului, normele Uniunii Europene şi tendinţele pe plan mondial, strategia de dezvoltare în domeniile sale de activitate şi se proiecteazã mecanismele financiare necesare;
b) de reglementare, prin care se asigurã, în conformitate cu strategia Guvernului, realizarea cadrului juridic şi elaborarea reglementãrilor specifice activitãţilor din domeniile sale de activitate;
c) de administrare, prin care se asigurã administrarea proprietãţii publice şi private a statului, precum şi gestionarea fondurilor şi serviciilor pentru care statul este responsabil, în domeniul sãu de activitate;
d) de gestionare a fondurilor europene şi naţionale alocate dezvoltãrii rurale, agriculturii şi pisciculturii;
e) de reprezentare, prin care se asigurã, în numele statului sau al Guvernului, reprezentarea pe plan intern şi extern, în domeniul sãu de activitate şi în limitele stabilite prin actele normative în vigoare;
f) de autoritate de stat, prin care se asigurã implementarea, urmãrirea şi controlul aplicãrii şi respectãrii reglementãrilor în domeniile sale de activitate;
g) de autoritate de management pentru:
- Programul SAPARD şi, respectiv, Programul naţional de dezvoltare ruralã 2007-2013 (PNDR), prin Direcţia generalã de dezvoltare ruralã - Autoritatea de management pentru PNDR;
- Programul operaţional pentru pescuit (POP), prin Direcţia generalã pescuit - Autoritatea de management pentru POP.
(2) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale este autoritatea competentã pentru organizarea, implementarea şi funcţionarea Reţelei de informaţii contabile agricole - RICA.
(3) În structura Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, în coordonarea directã a ministrului, funcţioneazã autoritatea competentã pentru acreditarea agenţiilor de plãţi şi a organismului coordonator.

CAP. II
Atribuţiile, structura organizatoricã şi conducerea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale

SECŢIUNEA 1
Atribuţiile Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale

ART. 3
(1) În exercitarea funcţiilor sale, Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã implementarea Programului de guvernare, a strategiilor şi politicilor din domeniile sale de activitate, potrivit reglementãrilor în vigoare;
b) fundamenteazã şi elaboreazã strategii şi politici specifice în domeniile sale de activitate, pe care le promoveazã la nivel european şi/sau naţional;
c) asigurã fluxul financiar al fondurilor destinate cofinanţãrii şi prefinanţãrii contribuţiei financiare a Comunitãţii Europene, utilizate pentru plata cheltuielilor aferente Fondului European de Garantare Agricolã (FEGA), Fondului European Agricol de Dezvoltare Ruralã (FEADR), şi Fondului European pentru Pescuit (FEP) la termenele prevãzute de regulamentele Consiliului Uniunii Europene şi Comisiei Comunitãţii Europene;
d) garanteazã integritatea contribuţiei financiare a Comunitãţii Europene şi asigurã respectarea utilizãrii acesteia conform destinaţiei stabilite prin acordul interinstituţional, angajamentele bugetare şi prin alte documente încheiate sau convenite între Comisia Comunitãţii Europene şi Guvernul României;
e) avizeazã proiecte de acte normative care au legãturã cu domeniile sale de activitate;
f) elaboreazã norme şi instrucţiuni pentru acreditarea, atestarea şi avizarea operatorilor economici din domeniu care desfãşoarã activitãţi specifice, potrivit legii;
g) coordoneazã elaborarea normelor tehnice şi metodologice de reglementare a activitãţilor specifice;
h) coordoneazã activitatea de elaborare a documentaţiilor tehnice, de avizare, programare, promovare, realizare şi monitorizare a obiectivelor de investiţii specifice;
i) coordoneazã activitatea privind evaluarea şi înregistrarea bunurilor din patrimoniul instituţiilor publice din subordine şi de sub autoritatea sa;
j) elaboreazã studii, analize, planuri şi fundamenteazã programe de amenajare a teritoriului şi de dezvoltare a zonelor rurale, montane, împãdurite şi a celor cu risc de eroziune a solului;
k) iniţiazã şi elaboreazã, direct sau prin structurile aflate în subordine, sub autoritate ori în coordonare, proiecte de acte normative în domeniile sale de activitate;
l) în domeniile sale de activitate, asigurã gestionarea contribuţiei financiare a Comunitãţii Europene prin conturi deschise la instituţii financiar-bancare sau la Trezoreria Statului;
m) asigurã controlul privind operaţiunile care fac parte din sistemul de finanţare prin FEGA;
n) în domeniile sale de activitate, gestioneazã contribuţia financiarã a Comunitãţii Europene, în condiţiile stabilite prin plafoanele anuale şi angajamentele bugetare, încheiate sau convenite între Comisia Comunitãţii Europene şi Guvernul României;
o) reprezintã Guvernul în relaţiile cu organismele şi instituţiile interne şi internaţionale, în domeniile sale de activitate;
p) iniţiazã, negociazã şi asigurã, din împuternicirea Guvernului, punerea în aplicare a convenţiilor şi acordurilor internaţionale din domeniul sãu de activitate, la care România este parte, şi dezvoltã relaţii de cooperare cu instituţii şi organizaţii similare din alte state;
q) întreprinde acţiuni şi iniţiative, potrivit competenţelor stabilite de lege, pentru participarea României la acţiunile de cooperare bilateralã şi multilateralã, la nivel subregional, regional şi global, pentru valorificarea oportunitãţilor şi facilitãţilor de asistenţã financiarã, tehnicã, tehnologicã şi ştiinţificã;
r) colaboreazã cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autoritãţile administraţiei publice locale şi cu alte organisme interne şi internaţionale;
s) asigurã relaţia cu Parlamentul României, cu sindicatele şi patronatele şi cu partenerii sociali din sfera sa de activitate, precum şi cu mass-media;
t) desfãşoarã activitãţi de control şi inspecţii tehnice privind respectarea legislaţiei pe domenii de activitate, colaborând în acţiunile sale, dupã caz, şi cu celelalte autoritãţi publice abilitate;
u) acrediteazã şi controleazã, în condiţiile legii, operatorii economici care desfãşoarã activitãţi în domeniu;
v) exercitã şi alte responsabilitãţi, în conformitate cu dispoziţiile legislaţiei naţionale şi ale acordurilor internaţionale la care România este parte, precum şi cu statutul României de stat membru al Uniunii Europene;
x) promoveazã politicile naţionale şi comunitare din domeniul specific de activitate;
y) coordoneazã implementarea programelor de asistenţã bilateralã, precum şi a altor programe de asistenţã financiarã acordate de Uniunea Europeanã, în conformitate cu aria de responsabilitate;
z) elaboreazã, implementeazã şi monitorizeazã din punct de vedere tehnic proiecte finanţate din fonduri europene sau din alte surse, programe de colaborare internaţionalã, precum şi proiecte de colaborare bilateralã pentru domeniul sãu de activitate;
) elaboreazã şi fundamenteazã documentele ce reflectã poziţia României în raport cu politica şi strategia Uniunii Europene pentru domeniul sãu de competenţã şi asigurã participarea la activitãţile instituţiilor Uniunii Europene;
bb) elaboreazã documentele programatice privind politicile de pescuit şi acvaculturã finanţate din FEP şi asigurã coordonarea la nivel tehnic şi financiar a programelor operaţionale finanţate din FEP;
cc) organizeazã controlul financiar preventiv la nivelul ministerului şi avizeazã organizarea acestuia la nivelul instituţiilor subordonate, potrivit legii.
(2) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale îndeplineşte orice alte atribuţii specifice stabilite prin acte normative pentru domeniile sale de activitate.
(3) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale este beneficiarul mãsurilor 4.2 "Asistenţã tehnicã" şi
4.1 "Îmbunãtãţirea pregãtirii profesionale" din cadrul Programului SAPARD, precum şi al mãsurii 511 "Asistenţã tehnicã", inclusiv Reţeaua naţionalã de dezvoltare ruralã din cadrul Programului naţional de dezvoltare ruralã 2007-2013.
(4) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale este responsabil de implementarea mãsurilor 111 "Formare profesionalã (training), informare şi difuzare de cunoştinţe", 141 "Sprijinirea fermelor agricole de semisubzistenţã", 142 "Înfiinţarea grupurilor de producãtori", 143 "Furnizarea de servicii de consiliere şi consultanţã pentru fermieri", submãsura 431.1 "Construcţie parteneriate public-private" şi mãsura 511 "Asistenţã tehnicã" (pentru nevoile proprii şi ale celorlalţi beneficiari, aşa cum sunt prevãzuţi în fişa tehnicã a mãsurii) din cadrul Programului naţional de dezvoltare ruralã 2007-2013.
(5) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale este responsabil de selecţia grupurilor de acţiune localã, finanţate din axa 4 a Programului naţional de dezvoltare ruralã 2007-2013. Implementarea mãsurilor menţionate se va face cu sprijinul Departamentului dezvoltare ruralã organizat în cadrul direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã.
(6) Autoritatea de management pentru POP are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã îndeplinirea atribuţiilor ce decurg din funcţiile prevãzute la art. 59 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului din 27 iulie 2006 privind Fondul European pentru Pescuit, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 223 din 15 august 2006;
b) contribuie la elaborarea şi modificarea Planului naţional strategic pentru pescuit şi rãspunde pentru utilizarea eficientã, efectivã şi transparentã a fondurilor din care se finanţeazã POP;
c) elaboreazã şi negociazã cu Comisia Europeanã POP, în conformitate cu prevederile art. 17, 18, 19 şi 20 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului ;
d) analizeazã şi propune modificãri ale POP şi le înainteazã comitetului de monitorizare;
e) asigurã corelarea operaţiunilor din POP aflat în gestiune cu cele din celelalte programe finanţate din instrumente structurale şi, dacã este cazul, cu programele finanţate din FEADR şi fondurile structurale;
f) asigurã dezvoltarea capacitãţii administrative a structurilor implicate în derularea POP;
g) elaboreazã proceduri pentru gestionarea POP, în vederea asigurãrii îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin potrivit dispoziţiilor art. 2 alin. (1) lit. g);
h) elaboreazã ghidurile solicitantului corespunzãtoare apelurilor pentru depunerea cererilor de finanţare;
i) urmãreşte dezvoltarea parteneriatelor în procesul de programare şi în fazele de implementare a POP, în conformitate cu prevederile art. 8 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului ;
j) asigurã constituirea şi organizarea comitetului de monitorizare pentru POP, în conformitate cu prevederile art. 63 şi 64 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului ;
k) elaboreazã criteriile de evaluare şi selecţie a proiectelor pentru POP şi supune aprobãrii comitetului de monitorizare aferent criteriile de evaluare şi selecţie;
l) asigurã monitorizarea implementãrii POP şi prezintã comitetului de monitorizare progresul în atingerea obiectivelor specifice ale acestuia, precum şi a ţintelor stabilite pentru fiecare axã prioritarã, în conformitate cu prevederile art. 65 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului ;
m) elaboreazã Raportul anual de implementare, precum şi Raportul final de implementare pentru POP, în conformitate cu prevederile art. 67 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului , şi le supune aprobãrii comitetului de monitorizare şi ulterior consultãrii Autoritãţii de certificare;
n) participã la reuniunile anuale cu Comisia Europeanã pentru examinarea progresului implementãrii POP, în conformitate cu prevederile art. 69 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului , informeazã comitetul de monitorizare cu privire la observaţiile Comisiei Europene şi colaboreazã cu Autoritatea de certificare pentru întreprinderea acţiunilor necesare în soluţionarea observaţiilor;
o) furnizeazã, în limita competenţelor, informaţiile necesare Autoritãţii de certificare pentru îndeplinirea de cãtre aceasta a atribuţiilor prevãzute la art. 60 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului ;
p) pune la dispoziţia Comisiei Europene, la cerere, lista operaţiunilor încheiate care fac obiectul închiderii parţiale, în conformitate cu prevederile art. 85 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului ;
q) asigurã prevenirea neregulilor, identificã neregulile, constatã creanţele bugetare şi asigurã recuperarea sumelor rezultate din nereguli, în limita competenţelor;
r) transmite Autoritãţii de certificare rapoarte privind neregulile identificate şi sumele plãtite necuvenit, precum şi rapoarte privind recuperarea sumelor plãtite necuvenit, a celor neutilizate şi a celor rezultate din nereguli;
s) elaboreazã, cu sprijinul celorlalte structuri implicate, descrierea sistemelor de management şi control pentru POP;
t) elaboreazã şi implementeazã Planul multianual de evaluare şi se asigurã cã acesta este utilizat ca instrument strategic şi de management pe parcursul implementãrii POP;
u) informeazã comitetul de monitorizare asupra rezultatelor evaluãrilor ex ante, intermediare şi ex post şi asupra modalitãţilor propuse pentru implementarea acestora, în conformitate cu dispoziţiile art. 48, 49 şi 50 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului ;
v) elaboreazã şi implementeazã Planul de comunicare pentru POP;
w) asigurã îndeplinirea obligaţiilor legate de informare şi publicitate, în conformitate cu prevederile cap. V din Regulamentul (CE) nr. 498/2007 al Comisiei din 26 martie 2007 de stabilire a unor norme detaliate pentru punerea în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului privind Fondul European pentru Pescuit, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 120 din 10 mai 2007;
x) asigurã înregistrarea şi actualizarea cu celeritate a informaţiilor în sistemul informatic specific, fiind responsabilã de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor privind POP;
y) încheie contracte de finanţare cu beneficiarii proiectelor aprobate, prin care se asigurã de respectarea condiţiilor specifice referitoare la implementarea proiectului, în conformitate cu regulamentele comunitare aplicabile şi cu legislaţia naţionalã în vigoare;
z) elaboreazã decizii/ordine de finanţare, prin care se stabilesc obligaţiile autoritãţii de management şi ale beneficiarului;
) elaboreazã documentele necesare în vederea fundamentãrii programãrii bugetare a surselor reprezentând fonduri externe nerambursabile primite din FEP, precum şi a celor alocate de la bugetul de stat pentru prefinanţarea, cofinanţarea şi finanţarea cheltuielilor neeligibile;
bb) autorizeazã plãţile, elaboreazã şi transmite Autoritãţii de certificare cereri de rambursare şi/sau declaraţii de cheltuieli validate, dupã caz, în urma verificãrilor efectuate, în conformitate cu prevederile art. 59 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului şi ale art. 39 din Regulamentul (CE) nr. 498/2007 al Comisiei ;
cc) elaboreazã şi transmite Autoritãţii de certificare previziuni realiste pentru contractãrile şi plãţile aferente POP, în vederea respectãrii de cãtre Autoritatea de certificare a prevederilor art. 75 alin. 3 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului ;
dd) verificã şi avizeazã proiectele legislative iniţiate de alte structuri implicate în gestionarea FEP la nivel naţional şi care ar putea afecta direct sau indirect implementarea POP;
ee) iniţiazã şi promoveazã propuneri legislative în vederea îmbunãtãţirii condiţiilor de implementare a POP;
ff) încheie protocoale interinstituţionale cu Autoritatea de certificare şi cu Autoritatea de audit, în vederea asigurãrii şi transmiterii informaţiilor necesare privind procedurile şi verificãrile efectuate în raport cu cheltuielile;
gg) elaboreazã decizii/ordine/contracte de finanţare, prin care se stabilesc obligaţiile autoritãţii de management şi ale beneficiarilor;
hh) emite instrucţiuni şi decizii în baza şi în executarea ordinelor şi instrucţiunilor ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, precum şi a altor prevederi legale;
ii) asigurã funcţionarea unui sistem informatizat de înregistrare şi stocare a înregistrãrilor contabile, necesare pentru gestiunea financiarã, monitorizarea, verificarea, auditarea şi evaluarea fiecãrei/fiecãrui operaţiuni/proiect din cadrul POP;
jj) se asigurã cã fiecare beneficiar dispune de un sistem contabil separat pentru toate activitãţile din cadrul operaţiunii/proiectului, conform legislaţiei din domeniu;
kk) se asigurã de disponibilitatea documentelor referitoare la cheltuieli şi audit, în conformitate cu art. 87 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului .

SECŢIUNEA a 2-a
Structura organizatoricã şi conducerea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale

ART. 4
(1) Structura organizatoricã a Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale este prevãzutã în anexa nr. 1. Prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale se pot organiza direcţii, servicii, birouri şi compartimente, în condiţiile legii.
(2) Atribuţiile şi responsabilitãţile structurilor din aparatul propriu al Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale se stabilesc, în conformitate cu structura organizatoricã, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, care se aprobã prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
ART. 5
(1) În condiţiile legii, se organizeazã şi funcţioneazã în subordinea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale unitãţi de management al proiectului, denumite în continuare UMP, conduse de câte un director, în vederea asigurãrii unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate prin împrumuturi externe.
(2) Structura organizatoricã, numãrul de posturi şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale UMP se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
(3) Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale numeşte, în condiţiile legii, personalul UMP şi stabileşte competenţele directorului.
ART. 6
(1) Structurile aflate în subordinea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Atribuţiile şi responsabilitãţile, structura organizatoricã, statele de funcţii şi numãrul de posturi pentru instituţiile publice din subordinea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale se aprobã prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat.
(3) Numirea în funcţiile de conducere la instituţiile din subordinea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale se face prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, în condiţiile legii.
(4) Structurile care funcţioneazã sub autoritatea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale sunt prevãzute în anexa nr. 3.
(5) La structurile prevãzute la alin. (4) numirea conducãtorilor se face potrivit legii.
ART. 7
(1) Conducerea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale se exercitã de cãtre ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
(2) Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale numeşte şi elibereazã din funcţie, în condiţiile legii, personalul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
(3) Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale îndeplineşte în domeniul de activitate al ministerului atribuţiile generale prevãzute la <>art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale înfiinţeazã comitete de monitorizare sau grupuri de lucru mixte, fãrã personalitate juridicã, în scopul coordonãrii unitãţilor din subordine, a celor aflate sub autoritatea sau în coordonarea ministerului.
(5) În scopul coordonãrii activitãţilor specifice programelor naţionale şi comunitare, derulate în domeniile de activitate ale ministerului, se înfiinţeazã comitete de coordonare, monitorizare, evaluare, selecţie, fãrã personalitate juridicã, ale cãror componenţã şi mod de funcţionare se aprobã prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
(6) În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
(7) Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale aprobã prin ordin mãsuri, instrucţiuni, proceduri şi norme de implementare a regulamentelor comunitare în domeniile de activitate ale ministerului.
(8) Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale îndeplineşte şi alte atribuţii specifice stabilite prin alte acte normative.
(9) Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale reprezintã ministerul în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritãţi publice şi organizaţii, cu persoane juridice şi fizice din ţarã sau din strãinãtate, precum şi în justiţie.
(10) Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale coordoneazã activitatea structurilor din subordine, precum şi a celor aflate sub autoritatea ministerului şi îndeplineşte atribuţiile prevãzute de <>Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în calitate de ordonator principal de credite.
ART. 8
(1) Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 2 secretari de stat.
(2) Secretarii de stat exercitã atribuţiile delegate de cãtre ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale. Rãspunderile şi atribuţiile acestora se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
ART. 9
În cazul în care ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nu îşi poate exercita atribuţiile curente, acesta desemneazã un secretar de stat care sã exercite aceste atribuţii, înştiinţându-l pe primul-ministru.
ART. 10
(1) Secretarul general al Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale este înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii. Acesta asigurã stabilitatea funcţionãrii ministerului, continuitatea conducerii şi realizarea legãturilor funcţionale dintre structurile ministerului.
(2) Secretarul general este subordonat ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
(3) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile prevãzute la <>art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Secretarul general al Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale poate îndeplini şi alte atribuţii încredinţate de ministru, prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului.
(5) Secretarul general este ajutat de un secretar general adjunct, numit în condiţiile legii.
ART. 11
Numãrul maxim de posturi în aparatul propriu al Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale este 534, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
ART. 12
(1) În cadrul direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã, unitãţi cu personalitate juridicã finanţate integral de la bugetul de stat, funcţioneazã structurile fitosanitare, fãrã personalitate juridicã.
(2) Direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã coordoneazã oficiile de studii pedologice şi agrochimice, instituţii publice deconcentrate cu personalitate juridicã, finanţate din venituri proprii.
ART. 13
(1) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un numãr de autovehicule stabilit potrivit actelor normative în vigoare: 9 autovehicule, cu un consum lunar de 300 l/lunã/autovehicul, şi un autovehicul cu un consum de 400 l/lunã.
(2) Pentru activitãţile specifice de inspecţii şi control, gestiune economico-administrativã, precum şi pentru activitãţile interinstituţionale, Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale are în dotare 21 de autovehicule de intervenţie, cu un consum lunar de 600 l/lunã/autovehicul.
(3) Structurile care funcţioneazã în subordinea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale prevãzute la pct. I şi II din anexa nr. 2 pot utiliza pentru activitãţi specifice un numãr de autoturisme potrivit anexei nr. 4.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 14
Încadrarea în numãrul de posturi şi în noua structurã organizatoricã se aprobã prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 15
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 16
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 8/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 38 din 21 ianuarie 2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, interimar,
Nicolae Giugea,
secretar de stat

p. Ministrul muncii, familiei
şi protecţiei sociale, interimar,
Mihai Constantin Şeitan,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 18 noiembrie 2009.
Nr. 1.407.


ANEXA 1





STRUCTURA ORGANIZATORICÃ
a Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale

Numãrul maxim de posturi = 534 posturi, exclusiv
demnitarii şi cabinetul ministrului

┌────────────┐
┌────────────┤ MINISTRU ├──────────────────────────────┬─────────┐
┌─────────────────┐ │ └──────┬─────┘ ┌────┴─────┐ │ ┌────────────┐
│Corpul de control├──┤ │ │ Cabinet │ │ │ Direcţia │
│al ministrului*) │ │ ┌───────────┼───────────────────────┐ │ ministru │ ├──┤ generalã │
└─────────────────┘ │ ┌────┴─────┐ │ │ └──────────┘ │ │ afaceri │
┌─────────────────┐ │ │ Secretar │ │ ┌──────────┐ ┌────┴─────┐ │ │ europene │
│ Direcţia de ├──┤ │ de stat │ ├───┤ Secretar │ │ Secretar │ │ │ şi relaţii │
│ audit │ │ └────┬─────┘ │ │ general │ │ de stat │ │ │internaţio- │
└─────────────────┘ │ │ │ └────┬─────┘ └────┬─────┘ │ │nale ****) │
┌─────────────────┐ │ ┌────┴─────┐ │ │ │ │ └────────────┘
│ Autoritatea │ │ │ Cabinet │ │ ┌────┴─────┐ ┌────┴─────┐ │ ┌────────────┐
│competentã pentru│ │ │ secretar │ │ │ Secretar │ │ Cabinet │ │ │ Serviciul │
│ acreditarea ├──┘ │ de stat │ │ │ general │ │ secretar │ └──┤ de presã │
│ agenţiilor de │ └──────────┘ │ │ adjunct │ │ de stat │ │ şi relaţii │
│ plãţi şi a │ │ └──────────┘ └──────────┘ │ publice │
│ Organismului │ │ └────────────┘
│ Coordonator **) │ │
└─────────────────┘ │

┌─────────────┬─────────────────────┼───────────────────────────┬──────────────────┐
│ │ │ │ │
┌────┴─────┐ ┌─────┴────┐ ┌────────────┐ │ ┌───────────────┐ ┌──────┴──────┐ ┌──────┴──────┐
│ Direcţia │ │ Direcţia │ │ Direcţia │ │ │ Direcţia │ │ Direcţia │ │ Direcţia │
│ generalã │ │ generalã │ │ management ├─┤ │ generalã │ │ generalã │ │ generalã │
│ politici │ │ de regim │ │ resurse │ ├─┤ buget finanţe │ │ dezvoltare │ │ pescuit - │
│ agricole │ │silvic şi │ │ umane │ │ │ şi fonduri │ │ ruralã - │ │Autoritate de│
│ ****) │ │cinegetic │ └────────────┘ │ │europene ****) │ │Autoritate de│ │ management │
│ │ │ ****) │ ┌────────────┐ │ └───────────────┘ │ management │ │ pentru POP │
└──────────┘ └──────────┘ │ Direcţia │ │ ┌───────────────┐ │ pentru │ │ ****) │
│ juridicã ├─┤ │ Centrul │ │ PNDR ****) │ └─────────────┘
└────────────┘ ├─┤operativ pentru│ └─────────────┘
┌────────────┐ │ │ situaţii de │
│ Serviciul │ │ │ urgenţã ***) │
│ relaţia cu ├─┤ └───────────────┘
│ Parlamentul│ │ ┌───────────────┐
│ şi dialog │ │ │ Probleme │
│ social │ └─┤ speciale ***) │
└────────────┘ └───────────────┘


NOTÃ
*) se organizeazã la nivel de direcţie
**) se organizeazã la nivel de serviciu
***) se organizeazã la nivel de compartiment
****) se organizeazã pe direcţii, servicii, birouri prin ordin al ministrului
agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale





ANEXA 2

STRUCTURILE
care funcţioneazã în subordinea Ministerului Agriculturii,
Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale


┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ │
│crt.│ Denumirea structurii │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ I.│Instituţii publice finanţate integral din bugetul de stat │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.│Direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã - servicii publice │
│ │deconcentrate │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.│Agenţia Naţionalã pentru Ameliorare şi Reproducţie în Zootehnie "Prof. │
│ │Dr. G. K. Constantinescu", inclusiv oficiile judeţene pentru ameliorare │
│ │şi reproducţie în zootehnie │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3.│Inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4.│Agenţia Naţionalã a Zonei Montane │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5.│Laboratorul Central pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului Sãditor│
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 6.│Laboratorul Central pentru Carantinã Fitosanitarã │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 7.│Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 8.│Agenţia Domeniilor Statului │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 9.│Agenţia Naţionalã pentru Pescuit şi Acvaculturã │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 10.│Oficiul Naţional al Produselor Tradiţionale şi Ecologice Româneşti │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 11.│Laboratorul Central pentru Controlul Reziduurilor de Pesticide în Plante │
│ │şi Produse Vegetale │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 12.│Administraţia sistemului naţional antigrindinã şi de creştere a │
│ │precipitaţiilor │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │NOTÃ: │
│ │Numãrul maxim de posturi finanţate de la bugetul de stat este de 11.577, │
│ │inclusiv aparatul propriu al Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi │
│ │Dezvoltãrii Rurale, precum şi demnitarii şi posturile aferente │
│ │cabinetelor acestora. │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ II.│Instituţii publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate │
│ │de la bugetul de stat │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.│Agenţia de Plãţi pentru Dezvoltare Ruralã şi Pescuit │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.│Inspectoratele teritoriale pentru calitatea seminţelor şi a materialului │
│ │sãditor - servicii publice deconcentrate │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3.│Institutul de Stat pentru Testarea şi Înregistrarea Soiurilor │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4.│Oficiul Naţional al Viei şi Produselor Vitivinicole │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5.│Agenţia Naţionalã de Consultanţã Agricolã │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 6.│Laboratorul Central pentru Controlul Calitãţii şi Igienei Vinului │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │NOTÃ: │
│ │Numãrul maxim de posturi pentru instituţiile prevãzute la cap. II este │
│ │de 2.355, mai puţin ASAS. │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│III.│Alte structuri finanţate din venituri proprii │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.│Institutul de Bioresurse Alimentare │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.│Oficiile de studii pedologice şi agrochimice judeţene din subordinea │
│ │direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3.│Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie │
│ │şi Protecţia Mediului - ICPA Bucureşti │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4.│Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologii în │
│ │Horticulturã, Ştefãneşti - Argeş │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ IV.│Structuri finanţate din cheltuieli aferente proiectelor cu finanţare │
│ │rambursabilã │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Unitãţi de management al proiectului (UMP) │
└────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




ANEXA 3

STRUCTURILE
care funcţioneazã sub autoritatea Ministerului Agriculturii,
Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale


┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ │
│crt.│ Denumirea structurii │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.│Societatea Naţionalã "Îmbunãtãţiri Funciare" -- S.A. │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.│Administraţia Naţionalã a Îmbunãtãţirilor Funciare │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3.│Societatea Naţionalã a Produselor Agricole - S.A. │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4.│Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva │
└────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




ANEXA 4

NORMATIVE

de autoturisme şi combustibil pentru structurile care funcţioneazã în
subordinea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale




┌────┬─────────────────────────────────────────┬───────────┬────────────────────────┐
│Nr. │ │ │ din care: │
│crt.│ Denumirea unitãţii │ TOTAL ├───────────┬────────────┤
│ │ │ │Autoturisme│ │
│ │ │ │pentru │Autospeciale│
│ │ │ │activitãţi │ │
│ │ │ │specifice │ │
├────┼─────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────────┤
│ 1.│Direcţiile pentru agriculturã şi │ │ │ │
│ │dezvoltare ruralã - servicii publice │ │ │ │
│ │deconcentrate │ 3/unitate │ │ 3/unitate │
├────┼─────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────────┤
│ 2.│Agenţia Naţionalã pentru Ameliorare şi │ │ │ │
│ │Reproducţie în Zootehnie "Prof. Dr. G. │ │ 16 + │ 17 + │
│ │K. Constantinescu" │ 33 + 252 │ 3/unitate │ 3/unitate │
├────┼─────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────────┤
│ 3.│Laboratorul Central pentru Carantinã │ │ │ │
│ │Fitosanitarã │ 3 │ 2 │ 1 │
├────┼─────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────────┤
│ 4.│Laboratorul Central pentru Controlul │ │ │ │
│ │Reziduurilor de Pesticide în Plante şi │ │ │ │
│ │Produse Vegetale │ 2 │ 1 │ 1 │
├────┼─────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────────┤
│ 5.│Inspectoratele teritoriale de regim │ │ │ │
│ │silvic şi de vânãtoare │ 109 │ 91 │ 18 │
├────┼─────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────────┤
│ 6.│Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru │ │ │ │
│ │Agriculturã*) │ 785 │ 698 │ 87 │
├────┼─────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────────┤
│ 7.│Agenţia Naţionalã a Zonei Montane │ 5 │ 3 │ 2 │
├────┼─────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────────┤
│ 8.│Agenţia de Plãţi pentru Dezvoltare Ruralã│ │ │ │
│ │şi Pescuit │ 157 │ 100 │ 57 │
├────┼─────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────────┤
│ 9.│Laboratorul Central pentru Calitatea │ │ │ │
│ │Seminţelor şi a Materialului Sãditor │ 9 │ 6 │ 3 │
├────┼─────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────────┤
│ 10.│Inspectoratele teritoriale pentru │ │ │ │
│ │calitatea seminţelor şi a materialului │ │ │ │
│ │sãditor - servicii publice deconcentrate │ 4/unitate │ 3/unitate│ 1/unitate │
├────┼─────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────────┤
│ 11.│Institutul de Stat pentru Testarea şi │ │ │ │
│ │Înregistrarea Soiurilor │ 4 │ 4 │ - │
├────┼─────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────────┤
│ 12.│Agenţia Naţionalã de Consultanţã Agricolã│ 3 │ 2 │ 1 │
├────┼─────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────────┤
│ 13.│Agenţia Naţionalã pentru Pescuit şi │ │ │ │
│ │Acvaculturã**) │ 39 │ 30 │ 9 │
├────┼─────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────────┤
│ 14.│Oficiul Naţional al Viei şi Produselor │ │ 4+1/ │ │
│ │Vitivinicole │ 13 │inspectorat│ 1 │
│ │ │ │teritorial │ │
├────┼─────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────────┤
│ 15.│Laboratorul Central pentru Controlul │ │ │ │
│ │Calitãţii şi Igienei Vinului Valea │ │ │ │
│ │Cãlugãreascã │ 3 │ 3 │ - │
├────┼─────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────────┤
│ 16.│Agenţia Domeniilor Statului 󧓭 (19 + 18│ 19 + 18 │ │
│ │ │ pentru │ pentru │ │
│ │ │ birourile │ birourile │ │
│ │ │ de rentã │ de rentã │ │
│ │ │ viagerã) │ viagerã │ │
├────┼─────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────────┤
│ 17.│Oficiul Naţional al Produselor │ │ │ │
│ │Tradiţionale şi Ecologice Româneşti │ 1 │ 1 │ │
└────┴─────────────────────────────────────────┴───────────┴───────────┴────────────┘



---------
*) Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã mai utilizeazã pentru accesul în zonele de luciu de apã şi un numãr de 3 şalupe cu un consum lunar de 600 l/lunã.
**) Agenţia Naţionalã pentru Pescuit şi Acvaculturã mai utilizeazã pentru accesul în zonele de luciu de apã şi un numãr de:
- 12 bãrci din fibrã de sticlã cu motor de 15-20 CP, cu un consum de 5 l/orã pentru 100 de ore pe lunã;
- 5 şalupe fluviale de control, cu un consum de 30 l/orã pentru 80 de ore pe lunã;
- douã şalupe maritime de control, cu un consum de 60 l/orã pentru 80 de ore pe lunã.

------



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016