Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.392 din 4 octombrie 2006  pentru modificarea si completarea   Hotararii Guvernului nr. 625/1998 privind organizarea si functionarea Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R.    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.392 din 4 octombrie 2006 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 625/1998 privind organizarea si functionarea Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R.

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 854 din 18 octombrie 2006

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 56 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 102/2006 ,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
<>Hotãrârea Guvernului nr. 625/1998 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R., publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 373 din 1 octombrie 1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Alineatul (1) al articolului 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R., denumitã în continuare A.R.R., cu sediul în municipiul Bucureşti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, este organismul tehnic specializat al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului pentru transportul rutier, desemnat sã asigure, în principal:
a) inspecţia şi controlul, în trafic şi la sediul operatorilor de transport şi al întreprinderilor, privind îndeplinirea condiţiilor de efectuare a transporturilor rutiere şi activitãţilor conexe acestora;
b) inspecţia şi controlul respectãrii reglementãrilor interne şi internaţionale privind condiţiile de acces la activitatea de transport rutier, de siguranţã a transporturilor rutiere şi de protecţie a mediului;
c) acordarea de licenţe de transport şi certificate de transport în cont propriu operatorilor de transport rutier şi întreprinderilor, precum şi eliberarea de licenţe pentru activitãţi conexe transportului rutier;
d) autorizarea şcolilor de conducãtori auto;
e) activitatea de registru pentru operatorii de transport şi întreprinderi;
f) acordarea certificatelor de pregãtire profesionalã a personalului cu funcţii care concurã la siguranţa rutierã;
g) punerea în aplicare a normelor tehnice şi a reglementãrilor specifice transporturilor rutiere, pe baza împuternicirii date de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului."
2. Alineatul (3) al articolului 1 se abrogã.
3. Alineatul (5) al articolului 2 va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Pentru exercitarea atribuţiilor specifice de inspecţie, control şi supraveghere, parcul auto normat al A.R.R. se stabileşte prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, cu respectarea prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile şi instituţiile publice, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 247/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
4. Dupã alineatul (5) al articolului 2 se introduc douã noi alineate, alineatele (6) şi (7), cu urmãtorul cuprins:
"(6) Din cele 88 de autoturisme aflate în dotarea A.R.R., 7 autoturisme pot fi utilizate în vederea efectuãrii activitãţilor cu caracter administrativ.
(7) Autovehiculele din dotarea A.R.R. vor fi inscripţionate cu sigla A.R.R. şi dotate cu dispozitive de semnalizare luminoasã de culoare roşie cu mesaje variabile."
5. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) În exercitarea atribuţiilor specifice de inspecţie şi control, inspectorii de trafic sau, dupã caz, inspectorii împuterniciţi în acest scop de A.R.R. au dreptul de a controla vehiculele rutiere care efectueazã activitãţi de transport rutier, în trafic, inclusiv la punctele de control de trecere a frontierei deschise traficului rutier, precum şi la sediile operatorilor de transport rutier sau ale întreprinderilor, pe baza legitimaţiei speciale emise şi în condiţiile stabilite de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
(2) Inspectorii de trafic au dreptul sã opreascã orice vehicul care executã activitãţi de transport rutier şi circulã pe drumurile publice."
6. La anexa nr. 1 "Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R.", articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - A.R.R. este organismul tehnic specializat al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi îndeplineşte, potrivit legii, urmãtoarele atribuţii principale:
a) exercitã inspecţia şi controlul de stat privind respectarea reglementãrilor naţionale şi internaţionale în activitãţile specifice domeniului transporturilor rutiere;
b) exercitã controlul respectãrii normelor privind organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere şi a activitãţilor conexe acestora;
c) controleazã utilizarea de cãtre operatorii de transport şi întreprinderi a autorizaţiilor de transport la autovehiculele care efectueazã transport rutier în trafic internaţional de mãrfuri şi de persoane, în punctele de control de trecere a frontierei, în trafic şi la sediul acestora, conform legislaţiei în vigoare;
d) controleazã respectarea normelor de calitate a serviciilor publice de transport rutier de cãtre operatorii de transport rutier şi de cãtre întreprinderi;
e) controleazã starea fizicã a infrastructurii rutiere şi propune mãsuri de înlãturare a pericolelor privind securitatea rutierã;
f) controleazã modul de utilizare a licenţelor de transport şi a certificatelor de transport în cont propriu, precum şi a copiilor conforme ale acestora, a licenţelor pentru activitãţi conexe transportului rutier de cãtre operatorii de transport rutier şi întreprinderi, conform legislaţiei în vigoare;
g) controleazã modul în care se efectueazã pregãtirea profesionalã din cadrul şcolilor de conducãtori auto;
h) opreşte şi imobilizeazã, dacã este cazul, vehiculele rutiere care efectueazã activitãţi de transport rutier, în conformitate cu prevederile legii;
i) dispune mãsura suspendãrii dreptului de utilizare a vehiculului rutier pentru orice vehicul, indiferent de capacitate, care efectueazã activitãţi de transport rutier, în cazurile prevãzute de lege;
j) acordã licenţe de transport şi certificate de transport în cont propriu, în trafic naţional şi/sau internaţional, licenţe pentru activitãţi conexe transportului rutier, precum şi atestate/certificate pentru personalul de specialitate din domeniul transporturilor rutiere, conform prevederilor legale în vigoare;
k) acordã licenţe pentru traseu, conform prevederilor legale;
l) elaboreazã programe de transport rutier public de persoane prin servicii regulate;
m) înregistreazã operatorii de transport în Registrul operatorilor de transport rutier şi întreprinderile în Registrul întreprinderilor;
n) asigurã activitatea de registru pentru deţinãtorii de licenţe şi de certificate de transport în cont propriu, care executã transport rutier şi/sau activitãţi conexe acestuia, centralizeazã şi valorificã informaţiile, în vederea întocmirii unei baze de date privind operatorii de transport sau întreprinderile;
o) elibereazã cartele tahografice conducãtorilor auto, întreprinderilor, personalului abilitat cu efectuarea controlului privind respectarea prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 17/2002 privind stabilirea perioadelor de conducere şi a perioadelor de odihnã ale conducãtorilor vehiculelor care efectueazã transporturi rutiere şi organizarea timpului de muncã al lucrãtorilor mobili în transportul rutier, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 466/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi operatorilor economici autorizaţi, conform reglementãrilor legale;
p) autorizeazã funcţionarea şcolilor de conducãtori auto şi avizeazã programele de pregãtire din cadrul lor, conform reglementãrilor în vigoare;
q) acordã certificate/atestate pentru profesorii de legislaţie rutierã şi instructorii de conducere auto;
r) acordã atestate/certificate de competenţã profesionalã pentru persoanele desemnate sã conducã permanent şi efectiv activitãţi de transport rutier, pentru conducãtorii auto care efectueazã transport cu vehicule cu masa maximã autorizatã mai mare de 3,5 t sau cu vehicule care au mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv al conducãtorului auto, pentru conducãtorii auto care efectueazã transporturi de mãrfuri agabaritice sau periculoase, pentru conducãtorii auto care efectueazã transport în regim de taxi, pentru consilierii de siguranţã rutierã, în baza reglementãrilor emise de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
s) analizeazã şi rezolvã reclamaţiile, sesizãrile şi propunerile privind calitatea serviciilor publice şi modul de acordare a licenţelor şi certificatelor de transport şi a copiilor conforme ale acestora, a licenţelor de traseu şi pentru activitãţi conexe transportului rutier, a autorizaţiilor de transport internaţional şi a documentelor de transport specifice;
ş) analizeazã şi sancţioneazã, în limita competenţelor, abaterile de la reglementãrile în vigoare din domeniul transporturilor rutiere şi ia mãsuri de retragere a licenţelor şi certificatelor de transport în cont propriu, a licenţelor pentru activitãţi conexe transportului rutier şi de suspendare a copiilor conforme ale licenţei de transport public sau ale certificatelor de transport în cont propriu, în cazuri justificate;
t) propune spre aprobare Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului norme şi reglementãri specifice, inclusiv cele ce definesc sistemul calitãţii prestaţiilor de transport rutier;
ţ) acordã consultanţã în probleme privind aplicarea normelor şi reglementãrilor naţionale şi internaţionale din domeniul transporturilor rutiere şi servicii de informare a operatorilor de transport rutier şi întreprinderilor;
u) colaboreazã cu alte organisme de specialitate, în vederea iniţierii unor programe de prevenire a evenimentelor rutiere, şi participã la activitatea de cercetare a evenimentelor deosebite şi a situaţiilor de pericol, pentru limitarea acestora;
v) colaboreazã cu alte organe de specialitate, în vederea soluţionãrii reclamaţiilor şi sesizãrilor, şi analizeazã propunerile privind siguranţa transporturilor, a protecţiei mediului înconjurãtor, precum şi pentru asigurarea condiţiilor unui mediu concurenţial normal;
w) colaboreazã cu instituţii şi organisme naţionale şi internaţionale şi participã la organizarea unor acţiuni de cunoaştere şi aplicare a reglementãrilor în domeniul transporturilor rutiere;
x) exercitã alte atribuţii date în competenţa sa de cãtre Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului."
7. La anexa nr. 1, dupã capitolul II se introduce un nou capitol, capitolul II^1, alcãtuit din articolele 4^1 şi 4^2, cu urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL II^1
Atribuţiile şi obligaţiile inspectorilor de trafic
Art. 4^1. - Inspecţia, controlul şi supravegherea modului de respectare a prevederilor normelor şi reglementãrilor prevãzute de legislaţia în domeniu se efectueazã în trafic de cãtre inspectorii de trafic, în condiţiile legii.
Art. 4^2. - (1) Potrivit legii, inspectorul de trafic are urmãtoarele atribuţii:
a) sã verifice legalitatea activitãţilor desfãşurate de operatorii de transport şi/sau întreprinderi;
b) sã controleze vehiculele rutiere, înmatriculate în România sau în alte state, care efectueazã activitãţi de transport rutier ce intrã în competenţele sale de control;
c) sã verifice existenţa, autenticitatea, precum şi concordanţa înscrisurilor din documentele de transport cu mãrfurile/persoanele transportate;
d) sã verifice existenţa şi funcţionarea aparatelor tahograf şi limitatoarelor de vitezã;
e) sã imobilizeze vehiculele rutiere fãrã discriminare şi în mod unitar, aparţinând atât operatorilor de transport şi întreprinderilor româneşti, cât şi operatorilor de transport strãini, atunci când, la efectuarea controlului, s-au constatat încãlcãri ale prevederilor legale în vigoare ce reglementeazã domeniul transporturilor rutiere, cu excepţia vehiculelor care transportã animale vii, mãrfuri perisabile sau sub temperaturã controlatã;
f) sã procedeze la ridicarea plãcuţelor de înmatriculare ale vehiculelor rutiere înmatriculate în alte state cu ocazia dispunerii mãsurii de imobilizare, sã interzicã dreptul de utilizare a vehiculelor înmatriculate în România, care nu îndeplinesc condiţiile de operare, pânã la îndeplinirea condiţiilor legale prevãzute de reglementãrile legale în vigoare pentru continuarea transportului;
g) sã reţinã copia conformã a licenţei de transport, copia conformã a certificatului de transport în cont propriu, licenţa de traseu, autorizaţia de transport internaţional sau certificatul de competenţã profesionalã al conducãtorului auto, dacã aceasta ori acesta a fost înstrãinat(ã), modificat(ã) sau deteriorat(ã) ori nu mai sunt îndeplinite condiţiile care au stat la baza eliberãrii acesteia sau acestuia;
h) sã verifice ambalajele mãrfurilor în vederea verificãrii condiţiilor de expediţie şi ambalare sau în vederea prelevãrii de mostre, în cazul mãrfurilor periculoase;
i) sã verifice activitatea vehiculelor utilizate de şcolile de conducãtori auto în trafic;
j) sã îndeplineascã orice alte îndatoriri prevãzute de lege.
(2) Inspectorii de trafic au urmãtoarele obligaţii:
a) de a respecta întocmai Constituţia României, republicatã, de a cunoaşte şi aplica întocmai reglementãrile legale în domeniu;
b) de a respecta ordinele date de şefii ierarhici, informând asupra modului de îndeplinire a acestora;
c) de a pãstra cu stricteţe secretul de serviciu, al acţiunilor de control, al informaţiilor cu caracter confidenţial, deţinute ca urmare a exercitãrii atribuţiilor de serviciu, şi sã nu le facã publice, în afara cazului în care îndatoririle funcţiei sau necesitãţile justiţiei impun în mod absolut contrariul;
d) de a nu pretinde şi a nu primi niciun fel de bunuri în naturã sau bani şi nici de a-şi crea avantaje în legãturã cu serviciul sau prin exercitarea funcţiei;
e) de a purta uniforma de serviciu;
f) de a pãstra în bunã stare bunurile din dotare şi însemnele de legitimare;
g) de a deţine asupra lor legitimaţia de control şi ecusonul de identificare, pe timpul efectuãrii acţiunilor de control;
h) de a respecta prevederile legale privind oprirea şi imobilizarea vehiculelor rutiere în trafic;
i) de a participa la pregãtirea şi perfecţionarea permanentã cu privire la cunoaşterea temeinicã a normelor legale.
(3) În exercitarea atribuţiilor, personalul A.R.R. desemnat cu supravegherea, inspecţia şi controlul modului de respectare a normelor şi reglementãrilor prevãzute de legislaţia în domeniu are sarcina sã îşi facã cunoscutã, în prealabil, calitatea şi sã prezinte legitimaţia de control, este obligat sã aibã o conduitã demnã, politicoasã, civilizatã faţã de cetãţeni, fermã şi intransigentã faţã de cei care încalcã legile din domeniu.
(4) Pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu, inspectorul de trafic are dreptul:
a) sã participe la acţiunile comune de control efectuate împreunã cu alte organe abilitate;
b) sã opreascã orice vehicul care executã activitãţi de transport rutier asupra cãrora are competenţe de control, semnalizând regulamentar din poziţie staticã, în acelaşi mod ca şi poliţiştii rutieri, sau din autovehiculul din dotare, aflat în mers;
c) sã pãtrundã, când situaţia o impune, în spaţiile în care îşi desfãşoarã activitatea întreprinderile şi operatorii de transport, în vehiculele deţinute de acestea, precum şi în spaţiul destinat conducãtorului auto şi în spaţiul destinat transportului de mãrfuri şi/sau de persoane, pentru efectuarea controlului şi a verificãrilor care se impun;
d) sã solicite prezentarea tuturor documentelor care intrã în competenţa sa de control, în cazul controlului la sediul întreprinderilor şi operatorilor de transport, de cãtre aceştia;
e) sã verifice legitimaţiile de cãlãtorie, în cazul transportului public de persoane prin servicii regulate, şi sã stabileascã concordanţa dintre înscrisurile din documentul de transport şi identitatea persoanelor transportate, în cazul transportului de persoane, conform legii;
f) sã preleveze mostre care vor fi transmise spre analizã laboratoarelor autorizate, în cazul transporturilor de mãrfuri periculoase, când existã suspiciunea neconcordanţei dintre înscrisurile din documentele de transport şi mãrfurile transportate;
g) sã constate contravenţiile şi sã aplice sancţiunile corespunzãtoare, prevãzute de legislaţia în vigoare;
h) sã utilizeze autovehiculele dotate cu dispozitive de semnalizare luminoasã de culoare roşie cu mesaje variabile pentru oprirea în trafic a vehiculelor care efectueazã activitãţi de transport rutier;
i) sã apeleze şi sã fie ajutat de forţele de ordine, atunci când este cazul, pentru a-şi îndeplini atribuţiile care îi revin conform legii;
j) sã i se permitã accesul la documentele necesare pentru efectuarea verificãrii legalitãţii activitãţii de transport şi a activitãţilor conexe; cu acordul prealabil al operatorilor de transport sau al întreprinderilor, sã facã copii dupã acestea, iar dacã copierea nu poate fi fãcutã pe loc, sã poatã ridica documentele pentru o perioadã scurtã, determinatã de timp, în baza unui proces-verbal;
k) sã controleze autovehiculele în punctele de trecere a frontierei şi în zona de competenţã împreunã cu ofiţerii şi subofiţerii din cadrul poliţiei de frontierã;
l) sã verifice coletele şi/sau sigiliile existente la compartimentele de depozitare a mãrfurilor, în cazuri iminente de pericol public, precum şi sã verifice unele sesizãri ale instituţiilor abilitate, cu excepţiile stabilite prin lege;
m) sã aplice, dupã verificarea mãrfurilor, sigiliile personalizate ale instituţiei şi/sau sã închidã coletele cu bandã adezivã personalizatã.
(5) Încãlcarea oricãrei obligaţii de serviciu atrage aplicarea de sancţiuni disciplinare, contravenţionale sau penale, dupã caz."
8. La anexa nr. 1, articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, la nivel central, A.R.R. are în structura sa organizatoricã departamente, direcţii şi Inspectoratul rutier organizat la nivel de direcţie.
(2) La nivel teritorial, A.R.R. are în structura sa organizatoricã agenţii teritoriale, fãrã personalitate juridicã."
9. La anexa nr. 1, articolul 8 se abrogã.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,
Constantin Dascãlu,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 4 octombrie 2006.
Nr. 1.392.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016