Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.388 din 28 decembrie 2010  privind aprobarea programelor nationale de sanatate pentru anii 2011 si 2012    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.388 din 28 decembrie 2010 privind aprobarea programelor nationale de sanatate pentru anii 2011 si 2012

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 893 din 30 decembrie 2010
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 48 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

    ART. 1
    (1) Se aprobã programele naţionale de sãnãtate pentru anii 2011 şi 2012, precum şi structura şi obiectivele acestora, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
    (2) Programele naţionale de sãnãtate reprezintã, potrivit prevederilor <>art. 45 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, un ansamblu de acţiuni multianuale, organizate în scopul evaluãrii, prevenirii, tratamentului şi controlului bolilor cu impact major asupra stãrii de sãnãtate a populaţiei.
    (3) Programele naţionale de sãnãtate se deruleazã în mod distinct sau în comun de Ministerul Sãnãtãţii şi Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, dupã caz.
    ART. 2
    Normele tehnice de realizare a programelor naţionale de sãnãtate pentru anii 2011 şi 2012, denumite în continuare norme tehnice, sunt aprobate prin ordin comun al ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.
    ART. 3
    (1) Programele naţionale de sãnãtate se finanţeazã de la bugetul de stat, din veniturile proprii ale Ministerului Sãnãtãţii, din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate şi prin transferuri din bugetul Ministerului Sãnãtãţii cãtre bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, precum şi din alte surse, inclusiv din donaţii şi sponsorizãri, în condiţiile legii.
    (2) Necesarul de resurse pentru derularea programelor naţionale de sãnãtate şi detalierea acestuia pe surse de finanţare şi categorii de cheltuieli este fundamentat şi cuprins anual în legea bugetului de stat.
    (3) Detalierea fondurilor prevãzute la alin. (2) pe programe naţionale de sãnãtate se aprobã prin norme tehnice.
    (4) Ministerul Sãnãtãţii reţine la dispoziţia sa, din veniturile proprii, o cotã de rezervã de 5% din totalul fondurilor prevãzute la alin. (2) care se repartizeazã şi se utilizeazã în completarea fondurilor alocate iniţial, în condiţiile prevãzute în normele tehnice.
    ART. 4
    (1) Programele naţionale de sãnãtate sunt elaborate şi, dupã caz, implementate şi coordonate la nivel naţional de structurile de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii.
    (2) Ministerul Sãnãtãţii poate desemna unitãţi din subordinea sa pentru asigurarea implementãrii şi coordonãrii la nivel naţional a programelor naţionale de sãnãtate.
    (3) Atribuţiile structurilor de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii şi ale unitãţilor din subordine cu privire la elaborarea şi coordonarea programelor naţionale de sãnãtate sunt prevãzute în normele tehnice.
    (4) Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate organizeazã, implementeazã, deruleazã şi monitorizeazã programele naţionale de sãnãtate prevãzute la lit. B din anexã.
    ART. 5
    (1) Implementarea şi monitorizarea la nivel regional a programelor naţionale de sãnãtate prevãzute la lit. A din anexã se realizeazã de cãtre coordonatorii regionali din cadrul Institutului Naţional de Sãnãtate Publicã şi din unitãţi din subordinea Ministerului Sãnãtãţii.
    (2) Implementarea şi monitorizarea la nivel local a programelor naţionale de sãnãtate prevãzute la lit. A din anexã se realizeazã de cãtre coordonatorii locali din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã.
    (3) Atribuţiile coordonatorilor regionali şi locali prevãzuţi la alin. (1) şi (2) cu privire la implementarea şi monitorizarea programelor naţionale de sãnãtate sunt prevãzute în normele tehnice.
    (4) Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, prin casele de asigurãri de sãnãtate, rãspunde de asigurarea, urmãrirea, evidenţierea şi controlul utilizãrii fondurilor aprobate, precum şi de monitorizarea, controlul şi analiza indicatorilor fizici şi de eficienţã pentru programele prevãzute la lit. B din anexã.
    (5) Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate transmite structurilor de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii prevãzute în normele tehnice, trimestrial, în termen de maximum 30 de zile de la data încheierii trimestrului, indicatorii fizici şi de eficienţã pentru programele prevãzute la lit. B din anexã.
    ART. 6
    (1) Ministerul Sãnãtãţii repartizeazã direcţiilor de sãnãtate publicã şi unitãţilor sanitare din reţeaua sanitarã proprie fondurile destinate derulãrii programelor naţionale de sãnãtate prevãzute la lit. A din anexã, în condiţiile legii.
    (2) Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate repartizeazã caselor de asigurãri de sãnãtate judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, Casei Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti şi Casei Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, denumite în continuare case de asigurãri de sãnãtate, fondurile destinate derulãrii programelor naţionale de sãnãtate prevãzute la lit. B din anexã, în baza indicatorilor fizici şi de eficienţã realizaţi în anul precedent.
    ART. 7
    (1) Sumele aprobate pentru derularea programelor naţionale de sãnãtate se alocã lunar, pe baza cererilor fundamentate ale ordonatorilor de credite secundari şi terţiari, însoţite de documentele justificative prevãzute în normele tehnice.
    (2) Pentru programele naţionale de sãnãtate finanţate prin transferuri din bugetul Ministerului Sãnãtãţii în bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, sumele necesare se asigurã lunar de cãtre Ministerul Sãnãtãţii, în limita fondurilor aprobate prin legea bugetului de stat, la solicitarea fundamentatã a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, în condiţiile prevãzute în normele tehnice.
    (3) Pentru realizarea atribuţiilor referitoare la programele naţionale de sãnãtate prevãzute la lit. A din anexã, direcţiile de sãnãtate publicã pot încheia contracte, conform legii, cu unitãţi sanitare publice şi private, instituţii publice, furnizori de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale autorizaţi şi evaluaţi, aflaţi în relaţie contractualã cu casele de asigurãri de sãnãtate, alte instituţii şi organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale, precum şi cu autoritãţile administraţiei publice locale pentru structurile al cãror management a fost preluat de cãtre acestea, în condiţiile prevãzute în normele tehnice.
    (4) Sumele prevãzute în bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate pentru finanţarea programelor naţionale de sãnãtate cu scop curativ prevãzute la lit. B pct. I din anexã se alocã dupã cum urmeazã:
    a) în baza contractelor negociate şi încheiate între furnizori şi casele de asigurãri de sãnãtate, precum şi între centrele-pilot sau furnizorii privaţi de servicii de dializã (hemodializã convenţionalã, hemodiafiltrare intermitentã on-line, dializã peritonealã continuã, dializã peritonealã automatã) şi Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, dupã caz;
    b) în baza contractelor încheiate între casele de asigurãri de sãnãtate şi ofertanţii desemnaţi câştigãtori ai procedurilor de achiziţie publicã organizate la nivel naţional, conform art. 11 alin. (1).
    ART. 8
    (1) Raporturile stabilite între unitãţile de specialitate care deruleazã programe naţionale de sãnãtate şi direcţiile de sãnãtate publicã, casele de asigurãri de sãnãtate, respectiv Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate sunt raporturi juridice civile, care vizeazã acţiuni multianuale, ce se stabilesc şi se desfãşoarã pe bazã de contract cu valabilitate pânã la data de 31 decembrie 2012.
    (2) În situaţia în care este necesarã modificarea sau completarea clauzelor contractuale, acestea sunt negociate şi stipulate în acte adiţionale, conform dispoziţiilor legale în vigoare.
    (3) Angajamentele legale încheiate în exerciţiul curent din care rezultã obligaţii nu pot depãşi creditele de angajament sau creditele bugetare aprobate anual prin legea bugetului de stat.
    (4) Casele de asigurãri de sãnãtate, respectiv Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate pot stabili şi alte termene de contractare, în funcţie de necesarul de servicii medicale, de medicamente, materiale sanitare, dispozitive medicale şi altele asemenea acordate în cadrul programelor naţionale de sãnãtate, în limita fondurilor aprobate fiecãrui program/subprogram de sãnãtate.
    ART. 9
    (1) Modelele de contracte pentru derularea programelor naţionale de sãnãtate sunt prevãzute în normele tehnice.
    (2) Utilizarea acestor modele de contract este obligatorie; în cuprinsul contractelor pot fi prevãzute clauze suplimentare, negociate între pãrţile contractante, conform şi în limita prevederilor legale în vigoare.
    (3) Toate documentele prezentate în copie care stau la baza încheierii contractelor pentru derularea programelor naţionale de sãnãtate sunt certificate pentru conformitate cu originalul prin semnãtura reprezentantului legal al unitãţii de specialitate, pe fiecare paginã.
    (4) Direcţiile de sãnãtate publicã deconteazã unitãţilor de specialitate cu care sunt în relaţie contractualã pentru derularea programelor naţionale de sãnãtate contravaloarea bunurilor şi serviciilor acordate în cadrul programelor naţionale de sãnãtate, precum şi a sumelor necesare pentru plata drepturilor salariale aferente personalului care desfãşoarã activitãţi în cadrul acestora, care fac obiectul contractului încheiat, pe bazã de documente justificative şi în condiţiile prevãzute în normele tehnice.
    (5) Casele de asigurãri de sãnãtate deconteazã furnizorilor de servicii medicale cu care sunt în relaţie contractualã pentru derularea programelor naţionale de sãnãtate contravaloarea serviciilor medicale, medicamentelor, materialelor sanitare, dispozitivelor medicale şi altora asemenea, conform contractului încheiat, pe bazã de documente justificative şi în condiţiile prevãzute în normele tehnice.
    (6) Toate documentele necesare decontãrii se certificã pentru exactitatea şi realitatea datelor raportate, prin semnãtura reprezentanţilor legali ai unitãţilor de specialitate care deruleazã programe naţionale de sãnãtate.
    (7) Decontarea pentru activitatea curentã se efectueazã în limita sumelor disponibile cu aceastã destinaţie, în ordine cronologicã, dupã cum urmeazã:
    a) în termen de maximum 90 de zile calendaristice de la data depunerii documentelor justificative pentru bunurile şi serviciile contractate de cãtre direcţiile de sãnãtate publicã;
    b) în termen de maximum 90 de zile calendaristice de la data validãrii facturilor depuse în vederea decontãrii de cãtre casa de asigurãri de sãnãtate, validare care se realizeazã în termen de 30 de zile de la data depunerii documentelor justificative;
    c) în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data depunerii documentelor justificative pentru sumele decontate de cãtre direcţiile de sãnãtate publicã pentru plata drepturilor salariale aferente personalului care desfãşoarã activitãţi în cadrul programelor naţionale de sãnãtate.
    (8) Unitãţile sanitare cu paturi din reţeaua autoritãţilor administraţiei publice locale, precum şi unitãţile sanitare din subordinea ministerelor cu reţea sanitarã proprie pot derula programe naţionale de sãnãtate în condiţiile legii.
    (9) Farmaciile cu circuit deschis care pot elibera medicamente, materiale sanitare, dispozitive medicale şi altele asemenea, care se acordã pentru tratamentul ambulatoriu al bolnavilor incluşi în programele naţionale de sãnãtate, sunt selectate în condiţiile prevãzute în Contractul-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate, aprobat conform legii.
    ART. 10
    (1) Sumele alocate pentru programele naţionale de sãnãtate se cuprind în bugetele de venituri şi cheltuieli ale unitãţilor sanitare publice, respectiv în veniturile furnizorilor privaţi de servicii medicale prin care acestea se deruleazã şi se utilizeazã potrivit destinaţiilor stabilite.
    (2) Unitãţile şi instituţiile sanitare publice care deruleazã programe naţionale de sãnãtate au obligaţia gestionãrii eficiente a mijloacelor materiale şi bãneşti şi a organizãrii evidenţei contabile a cheltuielilor pentru fiecare program sau subprogram, pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare, precum şi a organizãrii evidenţei nominale, pe baza codului numeric personal, a beneficiarilor programului/subprogramului.
    (3) Furnizorii privaţi de servicii medicale care deruleazã programe naţionale de sãnãtate au obligaţia gestionãrii eficiente a mijloacelor materiale şi bãneşti şi a organizãrii evidenţei contabile a cheltuielilor pentru fiecare program sau subprogram, precum şi a organizãrii evidenţei nominale, pe baza codului numeric personal, a beneficiarilor programului/subprogramului.
    ART. 11
    (1) Pentru realizarea obiectivelor şi activitãţilor cuprinse în unele programe naţionale de sãnãtate finanţate de la bugetul de stat şi din veniturile proprii ale Ministerului Sãnãtãţii, precum şi din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, Ministerul Sãnãtãţii şi/sau Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, dupã caz, organizeazã la nivel naţional proceduri de achiziţie publicã, în condiţiile legii. Programele naţionale de sãnãtate pentru care se organizeazã la nivel naţional proceduri de achiziţie publicã sunt prevãzute în normele tehnice.
    (2) Modalitatea de contractare şi decontare a produselor achiziţionate la nivel naţional se aprobã prin normele tehnice. Pânã la finalizarea procedurii de achiziţie publicã la nivel naţional prin semnarea contractelor cu ofertanţii desemnaţi câştigãtori, medicamentele, materialele sanitare, dispozitivele medicale şi altele asemenea, care se acordã pe perioada spitalizãrii bolnavilor incluşi în programele naţionale de sãnãtate, se achiziţioneazã de unitãţile sanitare cu paturi prin care se deruleazã programul, cu respectarea legislaţiei în domeniul achiziţiei publice, la un preţ care nu poate depãşi preţul de decontare aprobat în condiţiile legii.
    (3) Pentru realizarea obiectivelor şi activitãţilor cuprinse în programele naţionale de sãnãtate finanţate de la bugetul de stat, din veniturile proprii ale Ministerului Sãnãtãţii, precum şi din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, pentru care nu se organizeazã proceduri de achiziţie publicã la nivel naţional, achiziţionarea medicamentelor, materialelor sanitare, dispozitivelor medicale şi altora asemenea se face de instituţiile/unitãţile sanitare care deruleazã programele respective, cu respectarea legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice, la un preţ care nu poate depãşi preţul de decontare aprobat prin ordin al ministrului sãnãtãţii, în condiţiile legii.
    (4) Medicamentele, materialele sanitare, dispozitivele medicale şi altele asemenea, eliberate prin farmaciile cu circuit deschis aflate în relaţie contractualã cu casele de asigurãri de sãnãtate, care se acordã bolnavilor cuprinşi în cadrul programelor naţionale de sãnãtate, se suportã la nivelul preţului de decontare aprobat prin ordin al ministrului sãnãtãţii, în condiţiile legii. Prescrierea medicamentelor în ambulatoriu se face utilizându-se denumirea comunã internaţionalã (DCI), cu excepţia cazurilor justificate medical în fişa medicalã a pacientului, când prescrierea se face pe denumire comercialã, cu menţionarea în prescripţie şi a denumirii comune internaţionale.
    (5) Pentru asigurarea accesului la tratament al bolnavilor cuprinşi în cadrul programelor naţionale de sãnãtate, farmaciile cu circuit deschis aflate în relaţie contractualã cu casele de asigurãri de sãnãtate au obligaţia de a elibera medicamente, materiale sanitare, dispozitive medicale şi altele asemenea la nivelul preţului de decontare prevãzut la alin. (4), fãrã a încasa contribuţie personalã pentru acestea de la asiguraţi.
    (6) Pentru medicamentele utilizate în cadrul programelor naţionale de sãnãtate care se importã cu avizul Ministerului Sãnãtãţii, preţul de decontare se stabileşte în condiţiile legii.
    (7) Medicamentele care se acordã în cadrul programelor naţionale de sãnãtate pentru tratamentul ambulatoriu al bolnavilor cu diabet zaharat, precum şi celor care au efectuat transplant şi pacienţilor cu unele boli rare aprobate prin normele tehnice se elibereazã prin farmaciile cu circuit deschis aflate în relaţie contractualã cu casele de asigurãri de sãnãtate.
    (8) Medicamentele pentru tratamentul recidivei hepatitei cronice cu virus hepatitic B la pacienţii cu transplant hepatic se asigurã prin farmaciile cu circuit închis aparţinând unitãţilor sanitare prin care se deruleazã programul.
    (9) Medicamentele specifice pentru tratamentul ambulatoriu al bolnavilor cu afecţiuni oncologice incluşi în Programul naţional de oncologie se elibereazã dupã cum urmeazã:
    a) prin farmaciile cu circuit deschis aflate în relaţie contractualã cu casele de asigurãri de sãnãtate, pentru formele farmaceutice cu administrare oralã;
    b) prin farmaciile cu circuit închis din structura unitãţilor sanitare aflate în relaţie contractualã cu casele de asigurãri de sãnãtate, pentru formele farmaceutice cu administrare parenteralã, începând cu data la care se finalizeazã procedurile de achiziţie publicã. Pânã la data finalizãri procedurii, eliberarea se face în aceleaşi condiţii ca medicamentele nominalizate la lit. a). În vederea decontãrii contravalorii medicamentelor specifice acordate în cadrul programului, prescripţiile se depun la casele de asigurãri de sãnãtate împreunã cu borderoul centralizator şi cu documentele justificative prevãzute în normele tehnice.
    (10) Medicamentele care se acordã pentru tratamentul în ambulatoriu al bolnavilor cu HIV/SIDA cuprinşi în Programul naţional de boli transmisibile se elibereazã prin farmaciile cu circuit închis aparţinând unitãţilor sanitare prin care se deruleazã acest program, pe bazã de prescripţie medicalã în condiţiile prevãzute în normele tehnice. În vederea decontãrii contravalorii medicamentelor specifice acordate în cadrul programului, aceste prescripţii se depun la casele de asigurãri de sãnãtate împreunã cu borderoul centralizator şi cu documentele justificative prevãzute în normele tehnice.
    (11) Pentru realizarea obiectivelor şi activitãţilor cuprinse în programele naţionale de sãnãtate finanţate de la bugetul de stat şi/sau din veniturile proprii ale Ministerului Sãnãtãţii pentru care se organizeazã achiziţii publice la nivel naţional, unitãţile sanitare din reţeaua Ministerului Sãnãtãţii, unitãţile sanitare din reţeaua administraţiei publice locale, precum şi unitãţile sanitare din subordinea ministerelor cu reţea sanitarã proprie pot beneficia de produsele achiziţionate la nivel naţional în baza contractelor încheiate cu direcţiile de sãnãtate publicã, transferate în condiţiile actelor normative în vigoare, pe bazã de procese-verbale de predare-primire.
    ART. 12
    (1) Testele pentru automonitorizarea bolnavilor cu diabet zaharat insulinotrataţi se elibereazã prin farmaciile cu circuit deschis aflate în relaţie contractualã cu casele de asigurãri de sãnãtate.
    (2) Pentru asigurarea testelor de automonitorizare a bolnavilor cu diabet zaharat insulinotrataţi, casele de asigurãri de sãnãtate încheie acte adiţionale la contractele pentru furnizare de medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã cu farmaciile cu circuit deschis.
    (3) Farmaciile cu circuit deschis sunt obligate sã elibereze testele de automonitorizare a glicemiei bolnavilor cu diabet zaharat insulinotratat la preţul de decontare aprobat prin ordin al ministrului sãnãtãţii, în condiţiile legii.
    (4) Condiţiile de acordare a testelor de automonitorizare a glicemiei bolnavilor cu diabet zaharat insulinotratat se stabilesc prin normele tehnice.
    ART. 13
    Acordarea gratuitã de lapte praf, formulã pentru sugari, copiilor cu vârste cuprinse între 0-12 luni care nu beneficiazã de lapte matern, în cadrul Programului naţional de sãnãtate a femeii şi copilului, se realizeazã pânã la epuizarea stocurilor existente la direcţiile de sãnãtate publicã şi consiliile locale ale municipiilor, oraşelor şi comunelor, respectiv consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
    ART. 14
    (1) Valabilitatea contractelor de comodat încheiate între direcţiile de sãnãtate publicã şi cabinetele de medicinã de familie, prin care au fost atribuite în folosinţã gratuitã tehnica de calcul şi programele informatice necesare derulãrii Programului naţional privind evaluarea stãrii de sãnãtate a populaţiei în asistenţa medicalã primarã, se prelungeşte pânã la data de 31 decembrie 2012, prin acte adiţionale încheiate în termenul de valabilitate a contractelor.
    (2) Tehnica de calcul şi programele informatice atribuite în folosinţã gratuitã cabinetelor de medicinã de familie în condiţiile prevãzute la alin. (1) se utilizeazã pentru monitorizarea persoanelor incluse în programele naţionale de sãnãtate, precum şi pentru derularea unor programe naţionale de sãnãtate la nivelul cabinetelor de medicinã de familie.
    ART. 15
    (1) Pentru realizarea atribuţiilor şi activitãţilor prevãzute în cadrul programelor naţionale de sãnãtate, unitãţile de specialitate care deruleazã programe naţionale de sãnãtate pot încheia contracte/convenţii civile cu medici, asistenţi medicali şi alte categorii de personal, dupã caz, precum şi cu persoane juridice, potrivit dispoziţiilor Codului civil şi în condiţiile stabilite prin normele tehnice.
    (2) Activitãţile pentru care se utilizeazã personalul prevãzut la alin. (1) se nominalizeazã în normele tehnice.
    (3) Contractele/Convenţiile civile încheiate în condiţiile alin. (1) de cãtre unitãţile de specialitate stabilite la alin. (1) prevãd acţiuni multianuale, sunt de naturã civilã şi se încheie pentru toatã perioada de derulare a programelor naţionale de sãnãtate.
    (4) Sumele necesare pentru derularea contractelor prevãzute la alin. (1) sunt cuprinse în fondurile alocate programelor naţionale de sãnãtate.
    ART. 16
    În sumele prevãzute pentru derularea programelor naţionale de sãnãtate se cuprind şi cheltuielile ocazionate de monitorizarea şi controlul acestora.
    ART. 17
    (1) Ministerul Sãnãtãţii poate încheia contracte cu unitãţile din coordonarea sau aflate sub autoritatea sa, în condiţiile prevãzute de legislaţia din domeniul achiziţiilor publice.
    (2) Contractele prevãzute la alin. (1), încheiate între Ministerul Sãnãtãţii şi unitãţile din coordonarea sau aflate sub autoritatea sa, precum şi contractele încheiate pentru produsele şi serviciile necesare realizãrii obiectivelor şi activitãţilor cuprinse în unele programe naţionale de sãnãtate pentru care Ministerul Sãnãtãţii organizeazã licitaţii la nivel naţional sunt atribuite de compartimentul intern specializat în domeniul achiziţiilor publice. Monitorizarea şi derularea contractelor se realizeazã de cãtre structurile de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii, în condiţiile prevãzute în normele tehnice de realizare a programelor naţionale de sãnãtate multianuale pentru anii 2011 şi 2012.
    ART. 18
    (1) Realizarea imunizãrii copiilor din grupele eligibile pentru vaccinare, stabilite conform calendarului naţional de imunizare, precum şi realizarea campaniilor de vaccinare suplimentare decise de Ministerul Sãnãtãţii sau direcţiile de sãnãtate publicã, ca mãsuri de sãnãtate publicã sau în situaţii epidemiologice cu risc crescut de îmbolnãvire, sunt obligatorii pentru toţi medicii de familie şi medicii care deservesc unitãţile sanitare şi unitãţile de învãţãmânt, în condiţiile legii.
    (2) Pentru realizarea obiectivelor şi activitãţilor cuprinse în cadrul Programului naţional de imunizare şi al Programului naţional de sãnãtate a femeii şi copilului finanţate de la bugetul de stat şi/sau din veniturile proprii ale Ministerului Sãnãtãţii, pentru care se organizeazã achiziţii publice la nivel naţional, direcţiile de sãnãtate publicã încheie contracte cu furnizorii de servicii din asistenţa medicalã primarã, aflaţi în relaţie contractualã cu casele de asigurãri de sãnãtate sau, dupã caz, cu autoritãţile administraţiei publice locale pentru medicii care deservesc unitãţile de învãţãmânt în baza cãrora pot primi produsele achiziţionate.
    ART. 19
    Cheltuielile angajate, lichidate şi ordonanţate în cadrul prevederilor bugetare aprobate pentru programele naţionale de sãnãtate în anul precedent şi neplãtite pânã la sfârşitul acestuia se vor plãti în anul curent din creditele bugetare aprobate pentru programele naţionale de sãnãtate.
    ART. 20
    Sumele alocate în anii 2011 şi 2012 din bugetul de stat şi veniturile proprii ale Ministerului Sãnãtãţii prin transferuri cãtre bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate se utilizeazã dupã cum urmeazã:
    a) pentru realizarea obiectivelor şi activitãţilor desfãşurate în anii 2011 şi 2012 în cadrul unor programe naţionale de sãnãtate, aprobate în condiţiile legii;
    b) pentru stingerea obligaţiilor de platã înregistrate pânã la data de 31 decembrie a anului precedent şi rãmase neachitate pânã la data de 31 decembrie a anului urmãtor;
    c) medicamentele, materialele sanitare, dispozitivele medicale şi altele asemenea, eliberate prin farmaciile cu circuit deschis în trimestrul IV al anului precedent, sunt considerate cheltuieli în anul curent din creditele bugetare aprobate, dar nu mai mult decât la nivelul cheltuielii trimestrului III al anului precedent.
    ART. 21
    În vederea derulãrii în bune condiţii a programelor naţionale de sãnãtate, în urma evaluãrilor trimestriale ale indicatorilor specifici şi în funcţie de realizarea obiectivelor şi activitãţilor propuse se stabileşte modul de alocare a resurselor rãmase neutilizate.
    ART. 22
    În cadrul programului naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã, modalitatea de platã a serviciilor de dializã efectuate în baza contractelor încheiate cu casele de asigurãri de sãnãtate sau cu Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate este, dupã caz, tarif pe şedinţã de hemodializã convenţionalã, tarif pe şedinţã de hemodiafiltrare intermitentã on-line, tarif/pacient cu dializã peritonealã continuã/an şi tarif/pacient cu dializã peritonealã automatã/an, tarife care sunt exprimate în lei şi sunt prevãzute în normele tehnice.
    ART. 23
    Unitãţile de specialitate care deruleazã programe naţionale de sãnãtate au obligaţia sã respecte prevederile legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date.
    ART. 24
    Prezenta hotãrâre intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2011.

                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                                ---------------
                              Ministrul sãnãtãţii,
                                  Cseke Attila

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu

                          Preşedintele Casei Naţionale
                           de Asigurãri de Sãnãtate,
                              Nicolae-Lucian Duţã

    Bucureşti, 28 decembrie 2010.
    Nr. 1.388.


    ANEXĂ


                                   STRUCTURA
                      programelor naţionale de sãnãtate şi
                 obiectivele acestora pentru anii 2011 şi 2012

    A. PROGRAME NAŢIONALE DE SĂNĂTATE DE EVALUARE, PROFILACTICE ŞI CU SCOP CURATIV FINANŢATE DIN BUGETUL MINISTERULUI SĂNĂTĂŢII

    STRUCTURĂ:
    I. Programele naţionale privind bolile transmisibile
    1. Programul naţional de imunizare
    Obiectiv:
    Protejarea sãnãtãţii populaţiei împotriva principalelor boli care pot fi prevenite prin vaccinare
    2. Programul naţional de supraveghere şi control al bolilor transmisibile (boli transmisibile prioritare, infecţie HIV, tuberculozã, infecţii cu transmitere sexualã)
    Obiectiv:
    Depistarea precoce şi asigurarea diagnosticului etiologic al bolilor transmisibile în vederea implementãrii mãsurilor de limitare a rãspândirii acestora
    Structurã:
    2.1. Subprogramul de supraveghere şi control al bolilor transmisibile prioritare;
    2.2. Subprogramul de supraveghere şi control al infecţiei HIV;
    2.3. Subprogramul de supraveghere şi control al tuberculozei;
    2.4. Subprogramul de supraveghere şi control al bolilor cu transmitere sexualã.
    3. Programul naţional de supraveghere şi control al infecţiilor nosocomiale şi monitorizare a utilizãrii antibioticelor şi a antibioticorezistenţei
    Obiectiv:
    Creşterea calitãţii serviciilor medicale în unitãţile sanitare cu paturi prin reducerea riscului la infecţie nosocomialã

    II. Programul naţional de monitorizare a factorilor determinanţi din mediul de viaţã şi muncã
    Obiectiv:
    Protejarea sãnãtãţii publice prin prevenirea îmbolnãvirilor asociate factorilor de risc determinanţi din mediul de viaţã şi muncã
    Structurã:
    1. Subprogramul privind protejarea sãnãtãţii publice prin prevenirea îmbolnãvirilor asociate factorilor de risc determinanţi din mediul de viaţã şi muncã;
    2. Subprogramul privind protejarea sãnãtãţii publice prin prevenirea îmbolnãvirilor asociate factorilor de risc alimentari şi de nutriţie.

    III. Programul naţional de hematologie şi securitate transfuzionalã
    Obiectiv:
    Asigurarea cu sânge şi componente sanguine, în condiţii de maximã siguranţã şi cost-eficienţã

    IV. Programele naţionale privind bolile netransmisibile
    1. Programul naţional de boli cardiovasculare
    Obiective:
    a) tratamentul pacienţilor cu afecţiuni cardiovasculare prin:
    - proceduri de cardiologie intervenţionalã;
    - proceduri de chirurgie cardiovascularã;
    - proceduri de chirurgie vascularã;
    - intervenţie coronarianã percutanã în infarctul miocardic acut;
    b) realizarea, implementarea şi managementul Registrului naţional de boli cardiovasculare.
    Structurã:
    1.1. Subprogramul de tratament al pacienţilor cu afecţiuni cardiovasculare;
    1.2. Subprogramul de tratament invaziv al infarctului miocardic acut.
    2. Programul naţional de oncologie
    Obiective:
    a) profilaxia cancerului de col uterin prin vaccinarea HPV a populaţiei feminine eligibile;
    b) diagnosticarea în stadii incipiente a cancerului de col uterin, cancerului mamar şi cancerului colorectal;
    c) tratamentul bolnavilor cu afecţiuni oncologice;
    d) monitorizarea evoluţiei bolii la pacienţii cu afecţiuni oncologice;
    e) realizarea, implementarea şi managementul Registrului naţional de cancer.
    Structurã:
    2.1. Subprogramul de profilaxie a cancerului de col uterin prin vaccinarea HPV*);
---------
    *) Se deruleazã în anul 2011.
    2.2. Subprogramul de screening pentru depistarea precoce activã a cancerului de col uterin;
    2.3. Subprogramul de screening pentru depistarea precoce activã a cancerului mamar;
    2.4. Subprogramul de screening pentru depistarea precoce activã a cancerului colorectal;
    2.5. Subprogramul de tratament al bolnavilor cu afecţiuni oncologice;
    2.6. Subprogramul de monitorizare a evoluţiei bolii la pacienţii cu afecţiuni oncologice prin PET-CT.
    3. Programul naţional de sãnãtate mintalã
    Obiective:
    a) asigurarea accesibilitãţii, continuitãţii şi calitãţii serviciilor pentru persoanele cu probleme severe de sãnãtate mintalã;
    b) asigurarea accesibilitãţii, continuitãţii şi calitãţii serviciilor pentru persoanele cu tulburãri legate de consumul de substanţe psihoactive;
    c) prevenirea consumului de droguri şi asigurarea tratamentului specific la persoanele cu toxicodependenţã;
    d) realizarea, implementarea şi managementul Registrului naţional de psihiatrie.
    Structurã:
    3.1. Subprogramul de profilaxie în patologia psihiatricã şi psihosocialã;
    3.2. Subprogramul de prevenire şi tratament ale toxicodependenţelor.
    4. Programul naţional de diabet zaharat
    Obiective:
    a) prevenţia secundarã a diabetului zaharat prin depistarea precoce a complicaţiilor acestuia [inclusiv prin dozarea hemoglobinei glicozilate (HbA 1c)];
    b) tratamentul medicamentos al pacienţilor cu diabet zaharat;
    c) automonitorizarea bolnavilor cu diabet zaharat insulinotrataţi;
    d) realizarea, implementarea şi managementul Registrului naţional de diabet zaharat.
    5. Programul naţional de transplant de organe, ţesuturi şi celule de origine umanã
    Obiective:
    a) creşterea numãrului de donatori vii, donatori aflaţi în moarte cerebralã, precum şi de donatori fãrã activitate cardiacã;
    b) coordonarea activitãţilor de transplant;
    c) asigurarea testãrii imunologice şi virusologice a potenţialilor donatori, precum şi a receptorilor;
    d) asigurarea supleerii fiziologice a organelor aflate în insuficienţã cronicã ireversibilã şi/sau înlocuirea ţesuturilor nefuncţionale prin transplant de organe, ţesuturi şi/sau celule;
    e) evaluarea periodicã a pacienţilor transplantaţi;
    f) tratamentul stãrii posttransplant în ambulatoriu a pacienţilor cu transplant;
    g) crearea şi gestionarea unei baze de date informatice pe teritoriul României privind persoanele fizice care şi-au dat acceptul pentru a dona celule stem hematopoietice;
    h) tratamentul infertilitãţii cuplului.
    Structurã:
    5.1. Subprogramul de transplant de organe, ţesuturi şi celule de origine umanã;
    5.2. Subprogramul de transplant de celule stem hematopoietice periferice şi centrale;
    5.3. Subprogramul de fertilizare in vitro şi embriotransfer.
    6. Programul naţional de diagnostic şi tratament cu ajutorul aparaturii de înaltã performanţã
    Obiective:
    a) asigurarea investigaţiilor diagnostice şi a tratamentului chirurgical al unor afecţiuni complexe cu ajutorul dispozitivelor de înaltã performanţã;
    b) tratamentul surditãţii prin proteze auditive implantabile.
    Structurã:
    6.1. Subprogramul de tratament chirurgical al unor afecţiuni complexe prin chirurgie minimum invazivã asistatã robotic;
    6.2. Subprogramul de radiologie intervenţionalã;
    6.3. Subprogramul de utilizare a suturilor mecanice în chirurgia generalã;
    6.4. Subprogram de utilizare a plaselor sintetice în chirurgia parietalã abdominalã deschisã şi laparoscopicã;
    6.5. Subprogramul de tratament al surditãţii prin proteze auditive implantabile (implant cohlear şi proteze auditive).
    7. Programul naţional de boli endocrine
    Obiective:
    Prevenirea şi depistarea precoce a afecţiunilor endocrine cu impact major asupra stãrii de sãnãtate a populaţiei, în scopul scãderii morbiditãţii prin guşã datoratã carenţei de iod şi complicaţiilor sale
    8. Programul naţional de diagnostic şi tratament pentru boli rare
    Obiective:
    a) diagnosticarea precoce şi prevenirea complicaţiilor la bolnavii cu unele boli rare;
    b) tratamentul medicamentos al bolnavilor cu boli rare prevãzute în normele tehnice de realizare a programelor naţionale de sãnãtate pentru perioada 2011-2012;
    c) realizarea, implementarea şi managementul Registrului naţional de boli rare.
    9. Programul naţional de diagnostic şi tratament al sepsisului sever*)
-----------
    *) Sumele alocate prin transferuri din bugetul Ministerului Sãnãtãţii în bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate se utilizeazã pentru stingerea obligaţiilor de platã neachitate pânã la data de 31 decembrie 2010.

    Obiectiv:
    Asigurarea tratamentului pentru bolnavii cu sepsis sever
    10. Programul naţional de urgenţã prespitaliceascã
    Obiective:
    Creşterea accesului populaţiei la servicii medicale de urgenţã adecvate, indiferent de zona de reşedinţã
    11. Programul naţional de monitorizare activã a bolnavilor cu dizabilitãţi de ambulaţie (copii şi adulţi)
    Obiectiv:
    Realizarea, implementarea şi managementul Registrului naţional al bolnavilor cu dizabilitãţi de ambulaţie (copii şi adulţi)

    V. Programul naţional de evaluare şi promovare a sãnãtãţii şi educaţie pentru sãnãtate
    Obiectiv:
    Îmbunãtãţirea stãrii de sãnãtate a populaţiei prin promovarea unui stil de viaţã sãnãtos şi combaterea principalilor factori de risc
    Structurã:
    1. Subprogramul de promovare a unui stil de viaţã sãnãtos;
    2. Subprogramul de prevenire şi combatere a consumului de tutun;
    3. Subprogramul de supraveghere a stãrii de sãnãtate a populaţiei.

    VI. Programul naţional de sãnãtate a femeii şi copilului
    Obiective:
    a) creşterea accesului şi a calitãţii serviciilor specifice de sãnãtate a reproducerii pentru prevenirea sarcinilor nedorite, morbiditãţii şi mortalitãţii materne;
    b) regionalizarea îngrijirilor perinatale pentru copiii cu greutate micã la naştere sau alte patologii grave în perioada perinatalã;
    c) realizarea screeningului la naştere al unor afecţiuni cu un potenţial invalidant şi posibilitãţi de prevenţie a handicapului;
    d) ameliorarea stãrii de nutriţie a gravidei şi a copilului;
    e) depistarea precoce şi prevenirea secundarã a unor complicaţii la unele boli cronice ale copilului.
    Structurã:
    1. Subprogramul pentru ameliorarea stãrii de nutriţie a gravidei şi copilului;
    2. Subprogramul de sãnãtate a copilului;
    3. Subprogramul de sãnãtate a femeii;
    4. Subprogramul de monitorizare şi evaluare a Programului naţional de sãnãtate a femeii şi copilului.

    VII. Programul naţional de tratament în strãinãtate
    Obiectiv:
    Asigurarea accesului la tratament în strãinãtate pentru bolnavii cu afecţiuni care nu pot fi tratate în ţarã

    VIII. Programul pentru compensarea cu 90% a preţului de referinţã al medicamentelor
    Obiectiv:
    Asigurarea fondurilor necesare compensãrii în cuantum de 40% a medicamentelor acordate pensionarilor cu venituri realizate numai din pensii de pânã la 700 lei/lunã în cadrul Programului pentru compensarea cu 90% a preţului de referinţã al medicamentelor

    B. PROGRAME NAŢIONALE DE SĂNĂTATE DE EVALUARE, PROFILACTICE ŞI CU SCOP CURATIV, FINANŢATE DIN BUGETUL FONDULUI NAŢIONAL UNIC DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE

    STRUCTURĂ:

    I. Programe naţionale de sãnãtate cu scop curativ
    1. Programul naţional de boli transmisibile
    Obiective:
    a) tratamentul persoanelor cu infecţie HIV/SIDA şi tratamentul postexpunere;
    b) tratamentul bolnavilor cu tuberculozã.
    Structurã:
    1.1. Subprogramul de tratament al persoanelor cu infecţie HIV/SIDA şi tratamentul postexpunere;
    1.2. Subprogramul de tratament al bolnavilor cu tuberculozã.
    2. Programul naţional de boli cardiovasculare*)
---------
    *) Sumele alocate prin transferuri din bugetul Ministerului Sãnãtãţii în bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate se utilizeazã pentru stingerea obligaţiilor de platã neachitate pânã la data de 31 decembrie 2010.

    Obiectiv:
    Tratamentul pacienţilor cu afecţiuni cardiovasculare prin:
    a) proceduri de cardiologie intervenţionalã;
    b) proceduri de chirurgie cardiovascularã;
    c) proceduri de chirurgie vascularã;
    d) intervenţie coronarianã percutanã în infarctul miocardic acut.
    Structurã:
    2.1. Subprogramul de tratament al pacienţilor cu afecţiuni cardiovasculare;
    2.2. Subprogramul de tratament invaziv al infarctului miocardic acut.
    3. Programul naţional de oncologie
    Obiective:
    a) tratamentul pacienţilor cu afecţiuni oncologice;
    b) monitorizarea evoluţiei bolii la pacienţii cu afecţiuni oncologice.
    Structurã:
    3.1. Subprogramul de tratament al bolnavilor cu afecţiuni oncologice;
    3.2. Subprogramul de monitorizare a evoluţiei bolii la pacienţii cu afecţiuni oncologice prin PET-CT.
    4. Programul naţional de tratament al surditãţii prin proteze auditive implantabile (implant cohlear şi proteze auditive)
    Obiectiv:
    Tratamentul surditãţii prin proteze auditive implantabile (implant cohlear şi proteze auditive)
    5. Programul naţional de diabet zaharat
    Obiective:
    a) prevenţia secundarã a diabetului zaharat [prin dozarea hemoglobinei glicozilate (HbA 1c)];
    b) tratamentul medicamentos al pacienţilor cu diabet zaharat;
    c) automonitorizarea bolnavilor cu diabet zaharat insulinotrataţi.
    6. Programul naţional de diagnostic şi tratament pentru boli rare
    Obiectiv:
    Tratamentul medicamentos al bolnavilor cu boli rare prevãzute în normele tehnice
    7. Programul naţional de diagnostic şi tratament al sepsisului sever*)
-----------
    *) Sumele alocate prin transferuri din bugetul Ministerului Sãnãtãţii în bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate se utilizeazã pentru stingerea obligaţiilor de platã neachitate pânã la data de 31 decembrie 2010.

    Obiectiv:
    Asigurarea tratamentului pentru bolnavii cu sepsis sever.
    8. Programul naţional de boli endocrine
    Obiectiv:
    Tratamentul medicamentos al bolnavilor cu osteoporozã, guşã datoratã carenţei de iod şi proliferãri maligne
    9. Programul naţional de ortopedie
    Obiectiv:
    Asigurarea tratamentului:
    a) bolnavilor cu afecţiuni articulare prin endoprotezare;
    b) pierderilor osoase importante epifizo-metafizare de cauzã tumoralã sau netumoralã prin endoproteze articulare tumorale;
    c) bolnavilor cu diformitãţi de coloanã vertebralã prin implant segmentar de coloanã.
    10. Programul naţional de transplant de organe, ţesuturi şi celule de origine umanã
    Obiective:
    a) tratamentul stãrii posttransplant în ambulatoriu a pacienţilor cu transplant;
    b) tratamentul recidivei hepatitei cronice cu virus hepatitic B la pacienţii cu transplant hepatic.
    11. Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã
    Obiectiv:
    - asigurarea serviciilor de supleere renalã, inclusiv medicamente şi materiale sanitare specifice, investigaţii medicale paraclinice specifice, transportul nemedicalizat al pacienţilor hemodializaţi prin hemodializã convenţionalã sau hemodiafiltrare intermitentã on-line de la şi la domiciliul pacienţilor, transportul lunar al medicamentelor şi materialelor sanitare specifice dializei peritoneale continue sau automate la domiciliul pacienţilor.
    12. Programul naţional de terapie intensivã a insuficienţei hepatice
    Obiectiv:
    Tratamentul pacienţilor cu insuficienţã hepaticã prin epurare extrahepaticã
    II. Programele naţionale de sãnãtate profilactice
    Programul naţional de depistare precoce activã a afecţiunilor oncologice
    Obiectiv:
    Diagnosticarea în stadii incipiente a afecţiunilor oncologice
    Structurã:
    1.1. Subprogramul de screening pentru depistarea precoce activã a cancerului de col uterin;
    1.2. Subprogramul de screening pentru depistarea precoce activã a cancerului mamar;
    1.3. Subprogramul de screening pentru depistarea precoce activã a cancerului colorectal.

                                 -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016