Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.387 din 2 septembrie 2004  privind aprobarea Contractului de activitate a Companiei Nationale de Cai Ferate Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.387 din 2 septembrie 2004 privind aprobarea Contractului de activitate a Companiei Nationale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. si a Contractului de activitate a Societatii Nationale de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A. pentru perioada 2004-2007

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 9 septembrie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţie, republicatã, şi al <>art. 33 şi 35 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe cãile ferate române şi reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Române, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 89/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Contractul de activitate a Companiei Naţionale de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. pentru perioada 2004-2007, prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aprobã Contractul de activitate a Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. pentru perioada 2004-2007, prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 3
Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. şi Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. vor actualiza anual, în condiţiile legii, contractele de activitate prevãzute la art. 1 şi 2, dupã adoptarea legii bugetului de stat.
ART. 4
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Traian Panait,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 2 septembrie 2004.
Nr. 1.387.

ANEXA 1

CONTRACT DE ACTIVITATE
a Companiei Naţionale de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A.
pentru perioada 2004-2007

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Pãrţile contractante
Prezentul contract de activitate se încheie între Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, în numele statului, şi Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A., administratorul infrastructurii feroviare publice din România, denumitã în continuare C.F.R. - S.A., în concordanţã cu prevederile <>art. 33 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe cãile ferate române şi reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Române, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 89/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 19 din Hotãrârea Guvernului nr. 581/1998 privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. prin reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Române, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
Obiectul şi durata contractului de activitate
(1) Prezentul contract de activitate stabileşte obligaţiile reciproce ale C.F.R. - S.A. şi ale Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului pentru asigurarea stãrii tehnice şi de exploatare a infrastructurii feroviare, care sã garanteze condiţiile de desfãşurare a transporturilor de marfã şi de cãlãtori pe cãile ferate române în condiţii de siguranţã a circulaţiei.
(2) Prezentul contract de activitate se încheie pentru perioada 2004-2007.
(3) Prezentul contract de activitate conţine, la data semnãrii, clauzele generale pentru întreaga duratã de valabilitate, inclusiv pentru anul 2004.
(4) Prevederile specifice pentru anii 2005-2007 se stabilesc anual, prin hotãrâre a Guvernului pentru aprobarea bugetului C.F.R. - S.A., dupã aprobarea legii anuale a bugetului de stat.

CAP. II
Obligaţiile generale ale pãrţilor

ART. 3
Obligaţii generale ale C.F.R. - S.A.
(1) Pe toatã durata de valabilitate a prezentului contract de activitate, C.F.R. - S.A. se obligã sã încheie fãrã pierderi execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli. În acest scop C.F.R. - S.A. îşi va dimensiona cheltuielile strict la nivelul veniturilor realizate din exploatarea comercialã a propriilor capacitãţi de circulaţie, din exploatarea patrimoniului, din închirierea unor pãrţi ale infrastructurii feroviare neinteroperabile, din alte activitãţi proprii, din transferurile de la bugetul de stat şi din creditele externe rambursabile şi nerambursabile.
(2) În cazul în care nivelul veniturilor anuale nu acoperã integral cheltuielile programate, C.F.R. - S.A. va lua mãsuri de diminuare a cheltuielilor, dar fãrã afectarea siguranţei circulaţiei.
(3) Pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat conform legii, C.F.R. - S.A. se obligã sã asigure desfãşurarea traficului feroviar în condiţii de siguranţã.
(4) C.F.R. - S.A. se obligã sã execute lucrãri în conformitate cu programele de investiţii, de reabilitare şi reparaţii, încadrându-se în alocaţiile bugetare acordate anual cu aceastã destinaţie în bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
(5) C.F.R. - S.A. se obligã ca prin programul de reparaţii şi întreţinere sã diminueze numãrul de zone şi numãrul de kilometri cu restricţii de vitezã şi puncte periculoase, cu prioritate pe liniile magistrale.
ART. 4
Obligaţii generale ale Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului
(1) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va susţine includerea în bugetul sãu, în fiecare an, a sumelor necesare pentru asigurarea reparaţiilor infrastructurii feroviare publice şi pentru stoparea degradãrii tehnice a acesteia.
(2) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va susţine, în fiecare an, continuarea investiţiilor la infrastructura feroviarã publicã, inclusiv a celor aflate în curs de realizare, acordându-se prioritate modernizãrii traseelor coridoarelor europene de transport feroviar, cu asigurarea finanţãrilor prin includerea în bugetul sãu a sumelor necesare.
(3) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va sprijini încheierea de cãtre C.F.R. - S.A. a unor convenţii cu autoritãţile administraţiei publice locale pentru susţinerea financiarã a traficului cu trenuri locale de navetişti solicitate de acestea, în condiţiile legii.

CAP. III
Condiţiile generale de funcţionare a infrastructurii feroviare

ART. 5
Parametrii de performanţã ai infrastructurii feroviare publice
(1) Pe întreaga duratã de valabilitate a prezentului contract de activitate, C.F.R. - S.A. va acţiona pentru satisfacerea necesitãţilor pieţei de transport feroviar.
(2) Pe perioada de valabilitate a prezentului contract de activitate, C.F.R. - S.A. va asigura alocarea capacitãţilor de infrastructurã necesare conform capacitãţilor de circulaţie existente pe infrastructura feroviarã publicã pentru transportul feroviar de cãlãtori şi marfã la nivelul cerinţelor pieţei de transport feroviar.
(3) Capacitãţile de circulaţie pe infrastructura feroviarã publicã pot fi revãzute anual, în funcţie de evoluţia cerinţelor pieţei de transport feroviar.
(4) Prin programele de reparaţie anuale C.F.R. - S.A. are obligaţia sã menţinã infrastructura feroviarã de pe traseele coridoarelor europene la parametrii realizaţi prin modernizare.
(5) Pentru realizarea prevederilor alin. (4) C.F.R. - S.A. are obligaţia sã aplice numai proceduri de întreţinere care sã menţinã linia la nivelul parametrilor proiectaţi şi realizaţi prin modernizarea liniei.
ART. 6
Fonduri necesare pentru funcţionarea infrastructurii feroviare
(1) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va susţine ca prin bugetul sãu sã se asigure, pe perioada de valabilitate a prezentului contract de activitate, finanţarea lucrãrilor de investiţii, reparaţii, modernizãri şi/sau dezvoltãri ale infrastructurii feroviare publice, în limita sumelor aprobate anual cu aceastã destinaţie în bugetul sãu.
(2) În condiţiile în care cheltuielile pentru investiţii, reparaţii, modernizãri şi/sau dezvoltãri ale infrastructurii feroviare publice nu pot fi asigurate integral din sumele aprobate cu aceastã destinaţie în bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, se va proceda conform prevederilor art. 2 alin. (4).
(3) În cazul unor calamitãţi naturale, dezastre sau evenimente de cale feratã, elementele afectate ale infrastructurii feroviare publice vor fi repuse în funcţiune în cel mai scurt timp, utilizându-se resursele care pot fi mobilizate în acest scop, în condiţiile legii.
(4) Cheltuielile ocazionate de repunerea în funcţiune a infrastructurii feroviare publice afectate ca urmare a unor calamitãţi naturale sau dezastre se acoperã de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.

CAP. IV
Programele prioritare de dezvoltare, modernizare şi investiţii ale infrastructurii feroviare publice

ART. 7
Corelarea programelor prioritare
(1) Programele prioritare de dezvoltare, modernizare şi investiţii ale infrastructurii feroviare publice se stabilesc în corelare cu prevederile <>Legii nr. 203/2003 privind realizarea, dezvoltarea şi modernizarea reţelei de transport de interes naţional şi european, cu modificãrile ulterioare, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.003/2001 pentru aprobarea Strategiei de dezvoltare a sistemului feroviar din România în perioada 2001-2010, ale angajamentelor asumate de România privind aderarea la Uniunea Europeanã pentru perioada corespunzãtoare statutului de stat candidat, precum şi ale altor acte normative sau acorduri şi convenţii internaţionale la care România este parte.
(2) Programele de investiţii, modernizãri şi/sau dezvoltãri ale infrastructurii feroviare publice se vor aproba în anexa la bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
ART. 8
Lista programelor prioritare
(1) Principalele programe prioritare de dezvoltare, modernizare şi investiţii ale infrastructurii feroviare publice pentru perioada de valabilitate a prezentului contract de activitate sunt prevãzute în tabelul nr. 1.


Tabelul nr. 1
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Denumirea programului prioritar
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Program de modernizare a coridorului IV
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Program de modernizare a coridorului IX
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Program de realizare a instalaţiilor de centralizare electronicã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Program de modernizare a staţiilor de cale feratã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Program de finalizare a liniei de cale feratã Râmnicu Vâlcea-Vâlcele
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Program pentru electrificarea cãii ferate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Program pentru telecomunicaţii şi informaticã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Program de realizare a interoperabilitãţii feroviare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────



(2) La programele prevãzute la alin. (1) se adaugã programul de modernizare a sistemului financiar-contabil al C.F.R. - S.A., inclusiv pentru managementul proiectelor companiei.

CAP. V
Limitele maxime ale tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare pentru traficul feroviar intern

ART. 9
Tariful de utilizare a infrastructurii feroviare
(1) Tariful de utilizare a infrastructurii feroviare publice (TUI) se aplicã pentru accesul pe infrastructura publicã conform <>art. 12 alin. (2) şi (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 581/1998 privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. prin reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Române, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Limitele maxime ale tarifelor de utilizare a infrastructurii feroviare pentru transportul feroviar de marfã şi transportul feroviar de cãlãtori sunt prevãzute în tabelul nr. 2.


Tabelul nr. 2
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Denumirea tarifului Valoarea tarifului
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Tariful de utilizare a Echivalentul
infrastructurii feroviare în lei a
pentru transportul feroviar 3,6 euro/tren-km
de marfã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Tariful de utilizare a Echivalentul
infrastructurii feroviare în lei a
pentru transportul feroviar 2,4 euro/tren-km
de cãlãtori
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────



(3) În scopul atragerii de trafic feroviar de tranzit şi al administrãrii infrastructurii feroviare pe principii comerciale, C.F.R. - S.A. poate aplica tarife reduse faţã de cele prevãzute la alin. (1), în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 89/2003 privind alocarea capacitãţilor de infrastructurã feroviarã, tarifarea utilizãrii infrastructurii feroviare şi certificarea în materie de siguranţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 8/2004 .
(4) Cuantumul şi condiţiile de aplicare a tarifelor prevãzute la alin. (2) se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(5) Tarifele prevãzute la alin. (2) se aplicã nediscriminatoriu, pentru toţi operatorii de transport feroviar aplicându-se tarife similare pentru servicii de transport feroviar similare.
ART. 10
Îmbunãtãţirea metodologiei de tarifare a utilizãrii infrastructurii feroviare
(1) C.F.R. - S.A. şi Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului se angajeazã sã îmbunãtãţeascã metodologia de tarifare a utilizãrii infrastructurii feroviare pe baza experienţei acumulate şi a practicii statelor membre ale Uniunii Europene şi sã o supunã aprobãrii, conform legislaţiei în vigoare.
(2) În scopul realizãrii prevederilor alin. (1), C.F.R. - S.A. va propune spre aprobare conform alin. (1), pânã la sfârşitul anului 2005, o metodologie de tarifare care sã se aplice pe întreaga reţea feroviarã şi pentru toţi operatorii de transport feroviar.
(3) Se interzice C.F.R. - S.A. sã presteze servicii în pierdere, practicând tarife necomerciale care sã conducã la eforturi financiare suplimentare ale statului în susţinerea bugetului de venituri şi cheltuieli al acesteia.
(4) Pentru alte servicii care nu intrã în tariful de utilizare a infrastructurii feroviare publice, tarifele se aprobã conform prevederilor art. 19 lit. o) din anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 581/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(5) Plãţile operatorilor feroviari cãtre C.F.R. - S.A. se vor efectua conform contractelor de acces pe infrastructura feroviarã. Pentru întârzieri la plata tarifelor de utilizare a infrastructurii feroviare, C.F.R. - S.A. poate decide suspendarea accesului operatorului în cauzã la infrastructura feroviarã, conform prevederilor <>art. 12 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 581/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 11
Nerealizarea unor prevederi din contractul de activitate
Pãrţile semnatare se vor întâlni cel puţin semestrial pentru a examina stadiul derulãrii prezentului contract de activitate şi, dupã caz, pentru a analiza cauzele nerealizãrii unor clauze ale acestuia, în vederea stabilirii mãsurilor de remediere, în mod special dacã:
- C.F.R. - S.A. nu poate asigura, în cursul unui an, execuţia unui buget de venituri şi cheltuieli echilibrat;
- Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului nu poate realiza una dintre obligaţiile ce îi revin din prezentul contract de activitate.
ART. 12
Alte prevederi
(1) În situaţii deosebite care nu au putut fi avute în vedere în cadrul prezentului contract de activitate, de naturã a afecta executarea acestuia, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, în calitate de reprezentant al Guvernului, şi C.F.R. - S.A. vor analiza împreunã aspectele rezultate din asemenea situaţii şi vor face propuneri de soluţionare sau, dupã caz, de modificare corespunzãtoare a contractului de activitate.
(2) C.F.R. - S.A. va prezenta anual, o datã cu situaţia financiarã anualã, datele necesare care sã permitã stabilirea modului de realizare efectivã a obiectivelor fixate prin prezentul contract de activitate şi evoluţia indicatorilor tehnico-economici şi financiari.
(3) Prevederile prezentului contract de activitate pot fi actualizate ori de câte ori se impune modificarea şi/sau completarea acestuia, în funcţie de necesitatea înfãptuirii reformei în domeniul transporturilor feroviare.

MINISTERUL TRANSPORTURILOR,
CONSTRUCŢIILOR ŞI TURISMULUI
Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,
.............................................

COMPANIA NAŢIONALĂ
DE CĂI FERATE "C.F.R." - S.A.
Director general,
......................................


ANEXA 2

CONTRACT DE ACTIVITATE
a Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de
Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. pentru perioada 2004-2007

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Pãrţile contractante
Prezentul contract de activitate se încheie între Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, în numele statului, şi Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A., denumitã în continuare C.F.R. Cãlãtori, în concordanţã cu prevederile art. 33 şi ale <>art. 35 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe cãile ferate române şi reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Române, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 89/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 16 din Hotãrârea Guvernului nr. 584/1998 privind înfiinţarea Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. prin reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Române, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
Obiectul contractului de activitate
(1) Obiectul prezentului contract de activitate constã în reglementarea raporturilor dintre C.F.R. Cãlãtori şi instituţiile publice în vederea realizãrii, la standarde de confort, calitate şi siguranţã, a transportului feroviar public de cãlãtori, care are caracter de serviciu public social.
(2) Prezentul contract de activitate conţine, la data semnãrii, clauzele generale pentru întreaga duratã de valabilitate, inclusiv pentru anul 2004.
(3) Prevederile specifice pentru anii 2005-2007 se stabilesc anual, prin hotãrâre a Guvernului pentru aprobarea bugetului C.F.R. Cãlãtori, dupã aprobarea legii anuale a bugetului de stat.
ART. 3
Durata contractului de activitate
Prezentul contract de activitate se încheie pe o duratã de 4 ani, respectiv pentru perioada 2004-2007.

CAP. II
Obligaţii generale ale pãrţilor

ART. 4
Obligaţiile C.F.R. Cãlãtori
(1) Pe durata de valabilitate a prezentului contract de activitate C.F.R. Cãlãtori se obligã sã pregãteascã şi sã punã în circulaţie numãrul şi categoriile de trenuri necesare pentru asigurarea caracterului de serviciu public social pentru transportul feroviar public de cãlãtori. Numãrul minim şi categoriile de trenuri care vor circula pe secţii de circulaţie se vor aproba prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.
(2) Capacitãţile de transport care se pun la dispoziţie publicului vor fi prevãzute anual în funcţie de evoluţia, de cerinţele pieţei şi de posibilitãţile bugetului de stat.
(3) Oferta de servicii se structureazã pe urmãtoarele categorii de trenuri:
- Eurocity şi Euronight, conectate la reţeaua internaţionalã;
- Intercity şi Intercity Expres;
- rapide;
- accelerate;
- personale.
(4) C.F.R. Cãlãtori va asigura publicului cãlãtor urmãtoarele tipuri de servicii:
- transportul de cãlãtori în trafic intern şi internaţional cu trenuri prevãzute în planul de mers al trenurilor, cu trenuri suplimentare sau cu trenuri special comandate;
- capacitãţi de transport diferenţiate pe criterii de confort şi de servicii: vagoane clasa I şi clasa a II-a, compartimentate şi necompartimentate, vagoane de dormit clasa I şi clasa a II-a, vagoane-cuşetã, salon, restaurant şi bar, vagoane pentru transportul autovehiculelor;
- gratuitatea unor informaţii legate de mersul trenurilor şi de cãlãtorie;
- posibilitatea închirierii de vagoane de cãlãtori de diverse tipuri şi categorii;
- vânzarea legitimaţiilor de cãlãtorie cu anticipaţie de pânã la 10 zile în trafic intern şi de pânã la 60 de zile în trafic internaţional.
(5) C.F.R. Cãlãtori va asigura pe toatã durata contractului de transport condiţiile minime obligatorii privind viteza comercialã, confortul şi serviciile la bord, în funcţie de categoria trenului.
(6) Strategia de dezvoltare şi modernizare a C.F.R. Cãlãtori va fi în concordanţã cu legislaţia europeanã în domeniul transportului feroviar de cãlãtori şi va asigura condiţiile necesare pentru integrarea europeanã.
(7) C.F.R. Cãlãtori se obligã ca prin politica de marketing pe care o va promova sã asigure satisfacerea cerinţei pieţei de transport feroviar public de cãlãtori.
(8) C.F.R. Cãlãtori se obligã sã promoveze o politicã tarifarã corelatã cu legislaţia în vigoare privind regimul tarifelor pentru serviciile publice cu caracter social şi cu evoluţia pieţei de transport.
(9) C.F.R. Cãlãtori va acorda facilitãţi de cãlãtorie pentru serviciile prestate anumitor categorii de persoane, potrivit reglementãrilor în vigoare.
(10) C.F.R. Cãlãtori se obligã sã acţioneze permanent pentru utilizarea eficientã a resurselor materiale şi umane, asigurând astfel reducerea cheltuielilor reale de transport.
(11) Pentru utilizarea infrastructurii feroviare publice, C.F.R. Cãlãtori va plãti Companiei Naţionale de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. tarife de utilizare, care se stabilesc conform prevederilor legale.
ART. 5
Lista programelor prioritare
Principalele programe prioritare de dezvoltare, modernizare şi investiţii ale C.F.R. Cãlãtori pentru perioada de valabilitate a prezentului contract de activitate sunt prevãzute în tabelul nr. 1.


Tabelul nr. 1
─────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Denumirea programului prioritar
─────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Program de dotare cu rame automotoare
─────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Program de realizare a sistemului automat de
eliberare şi rezervare de bilete
─────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Program de dotare cu rame electrice
─────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Program de modernizare a locomotivelor pentru
transportul de cãlãtori
─────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Program de dotare şi modernizare a vagoanelor de cãlãtori
─────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Program de realizare a interoperabilitãţii feroviare
─────────────────────────────────────────────────────────────────



ART. 6
Obligaţii generale ale Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului
(1) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va aloca sumele cuvenite C.F.R. Cãlãtori ca diferenţã între tarifele stabilite cu avizul autoritãţilor publice competente şi costurile reale de transport, la care se adaugã o cotã de profit cuprinsã între 3 şi 5% din costul respectiv, prevãzute prin bugetul de venituri şi cheltuieli, cu încadrarea în sumele aprobate anual cu aceastã destinaţie în bugetul sãu.
(2) Pentru facilitãţile de cãlãtorie acordate, potrivit legii, anumitor categorii de persoane, C.F.R. Cãlãtori va primi compensaţii, prevãzute în bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, în limita sumelor alocate anual cu aceastã destinaţie.
(3) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va susţine finanţarea de la bugetul de stat, în limita sumelor aprobate anual cu aceastã destinaţie în bugetul sãu ori din credite garantate de stat şi rambursate de la bugetul de stat, în condiţiile legii, a investiţiilor pentru realizarea programelor prioritare, precum şi a proiectelor care asigurã integrarea României în sistemul de transport feroviar european.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 7
Examinarea derulãrii contractului
Pãrţile semnatare se vor întâlni cel puţin semestrial pentru a examina stadiul derulãrii contractului de activitate şi eventual pentru a stabili mãsuri de remediere, dacã:
- C.F.R. Cãlãtori nu poate realiza în cursul unui an oricare dintre obligaţiile prevãzute în prezentul contract de activitate şi, în special, cele legate de execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli al acesteia;
- Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului nu poate executa una dintre obligaţiile care îi revin, potrivit art. 6.
ART. 8
Tarifele în transportul feroviar public de cãlãtori
C.F.R. Cãlãtori poate, dupã caz, sã stabileascã, în condiţiile legii, şi sã adapteze la condiţiile pieţei tarifele pentru transportul feroviar public de cãlãtori, precum şi pentru alte prestaţii şi servicii din domeniul sãu de activitate, în scop comercial, în vederea menţinerii, sporirii sau creãrii unui anumit trafic în transportul de cãlãtori.
ART. 9
Evoluţia indicatorilor din transportul feroviar public de cãlãtori
C.F.R. Cãlãtori va prezenta anual, o datã cu bilanţul contabil, evoluţia indicatorilor şi nivelul costurilor reale de transport, care sã permitã stabilirea modului de realizare efectivã a obiectivelor fixate prin prezentul contract de activitate.
ART. 10
Acoperirea serviciului public social
Metodologia de calcul şi nivelul sumelor lunare necesare pentru acoperirea serviciului public social, ca diferenţã între tarifele stabilite cu avizul autoritãţilor publice competente şi costurile reale de transport, la care se adaugã cota de profit prevãzutã de lege, se stabilesc de Ministerul Finanţelor Publice şi de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.

MINISTERUL TRANSPORTURILOR,
CONSTRUCŢIILOR ŞI TURISMULUI
Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
..................................

SOCIETATEA NAŢIONALĂ DE TRANSPORT
FEROVIAR DE CĂLĂTORI "C.F.R. CĂLĂTORI" - S.A.
Director general,
................................

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016