Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.385 din 18 noiembrie 2009  privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Familiei si a Drepturilor Copilului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.385 din 18 noiembrie 2009 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Familiei si a Drepturilor Copilului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 807 din 26 noiembrie 2009
HOTĂ?RÂRE nr. 1.385 din 18 noiembrie 2009
privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Familiei şi a Drepturilor Copilului
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 807 din 26 noiembrie 2009


În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , şi al <>art. 5 alin. (1) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Familiei şi a Drepturilor Copilului, denumitã în continuare Autoritate, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, prin preluarea atribuţiilor Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului, ale Centrului Pilot de Asistenţã şi Protecţie a Victimelor Violenţei în Familie, ale Centrului de Informare şi Consultanţã pentru Familie şi ale Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Familiei.
(2) La data înfiinţãrii Autoritãţii, Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Familiei îşi înceteazã activitatea.
(3) Centrul Pilot de Asistenţã şi Protecţie a Victimelor Violenţei în Familie şi Centrul de Informare şi Consultanţã pentru Familie din subordinea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Familiei se desfiinţeazã începând cu data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(4) Sediul Autoritãţii este în Bucureşti, bd. Magheru nr. 7, sectorul 1.
(5) Cheltuielile curente şi de capital ale Autoritãţii se asigurã de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, precum şi din alte surse, potrivit legii.
ART. 2
(1) Numãrul maxim de posturi la nivelul Autoritãţii este de 82, funcţionari publici şi personal contractual.
(2) Structura organizatoricã şi statul de funcţii ale Autoritãţii se aprobã prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
(3) Autoritatea este finanţatã de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, şi poate beneficia de donaţii şi sponsorizãri în condiţiile legii. Pentru finanţarea activitãţii Autoritãţii pot fi utilizate şi fonduri externe rambursabile şi nerambursabile.
ART. 3
Obiectivele Autoritãţii sunt:
a) promovarea şi respectarea drepturilor şi libertãţilor civile ale copiilor;
b) monitorizarea respectãrii drepturilor copilului la nivel naţional;
c) responsabilizarea familiei pentru creşterea, îngrijirea şi educarea propriilor copii;
d) responsabilizarea comunitãţilor locale pentru prevenirea separãrii copilului de pãrinţi şi susţinerea familiilor pentru creşterea, îngrijirea şi educarea propriilor copii;
e) protecţia unor grupuri vulnerabile de copii şi tineri care necesitã o protecţie specialã;
f) dezvoltarea sistemului de servicii destinate protecţiei copilului la nivel naţional;
g) îndrumarea metodologicã în domeniul sãu de competenţã a activitãţii direcţiilor generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului care funcţioneazã în subordinea consiliilor judeţene şi, respectiv, în subordinea consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi a activitãţii serviciilor publice de asistenţã socialã;
h) elaborarea şi implementarea politicilor în domeniul protecţiei familiei şi a drepturilor copilului;
i) promovarea valorilor familiale, a înţelegerii şi întrajutorãrii în familie, prevenirea şi combaterea violenţei în relaţiile dintre membrii sãi;
j) sprijinirea membrilor de familie aflaţi în dificultate ca urmare a actelor de violenţã în familie;
k) iniţierea şi coordonarea parteneriatelor sociale, în scopul prevenirii şi combaterii violenţei în familie.

CAP. II
Funcţiile şi atribuţiile Autoritãţii

ART. 4
Pentru realizarea obiectivelor în domeniul protecţiei familiei şi a drepturilor copilului, Autoritatea are urmãtoarele funcţii principale:
a) de strategie, prin care se asigurã fundamentarea şi aplicarea strategiilor şi a programelor în domeniul protecţiei copilului şi familiei;
b) de monitorizare a respectãrii drepturilor copilului;
c) de promovare a drepturilor copilului şi a valorilor familiale;
d) de colectare, analizã şi evaluare a datelor şi informaţiilor privind drepturile copilului şi apãrarea şi consolidarea familiei;
e) de reprezentare, prin care se asigurã, în numele statului român, reprezentarea pe plan intern şi extern;
f) de administrare, prin care se asigurã gestionarea bunurilor din domeniul public şi privat al statului pe care le are în administrare sau în folosinţã, dupã caz, şi de gestionare a bugetelor şi a fondurilor alocate;
g) de autoritate de stat, prin care se asigurã urmãrirea aplicãrii reglementãrilor în domeniul propriu de activitate;
h) de control al modului în care sunt respectate drepturile copilului, ale tinerilor care beneficiazã de o mãsurã de protecţie specialã, în care este sprijinitã familia şi sunt aplicate reglementãrile din domeniul propriu de activitate.
ART. 5
(1) În exercitarea funcţiilor sale, Autoritatea îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
1. propune Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale proiecte de politici publice/acte normative în domeniul de activitate;
2. coordoneazã activitãţile şi mãsurile de implementare a obiectivelor strategiilor naţionale din domeniul de activitate;
3. evalueazã impactul aplicãrii obiectivelor strategice şi ia mãsurile necesare sau, dupã caz, propune Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale luarea mãsurilor necesare pentru îmbunãtãţirea obiectivelor sau, dupã caz, a activitãţilor de implementare a strategiilor naţionale din domeniul de activitate;
4. monitorizeazã respectarea drepturilor copilului şi recomandã autoritãţilor centrale sau locale luarea mãsurilor care se impun;
5. identificã nevoile de formare a personalului implicat în protecţia familiei şi în protecţia şi promovarea drepturilor copilului şi colaboreazã cu instituţiile abilitate de lege la fundamentarea şi elaborarea de programe care sã rãspundã acestor nevoi;
6. elaboreazã şi fundamenteazã programe în domeniul protecţiei familiei şi pentru prevenirea şi combaterea violenţei în familie şi în domeniul protecţiei şi promovãrii drepturilor copilului;
7. centralizeazã şi sintetizeazã informaţiile referitoare la respectarea principiilor şi normelor stabilite de <>Convenţia cu privire la drepturile copilului, ratificatã prin <>Legea nr. 18/1990 , republicatã, şi elaboreazã rapoartele prevãzute la <>art. 44 pct. 1 din aceastã convenţie ;
8. urmãreşte şi ia mãsurile necesare pentru punerea în aplicare a recomandãrilor Comitetului privind drepturile copilului, formulate ca urmare a prezentãrii rapoartelor prevãzute la <>art. 44 pct. 1 din Convenţia cu privire la drepturile copilului, ratificatã prin <>Legea nr. 18/1990 , republicatã;
9. asigurã controlul în ceea ce priveşte aplicarea legislaţiei din domeniul propriu de activitate şi al modului în care sunt respectate drepturile copilului de cãtre instituţiile publice, celelalte persoane juridice şi de persoanele fizice, în conformitate cu legislaţia în vigoare; constatã faptele care constituie contravenţii şi propune stabilirea rãspunderii disciplinare, contravenţionale sau penale, dupã caz, a persoanelor vinovate;
10. propune autoritãţilor, instituţiilor şi celorlalte persoane juridice suspendarea sau încetarea activitãţilor care pun în pericol grav şi iminent sãnãtatea sau dezvoltarea fizicã ori psihicã a copilului;
11. ia mãsurile necesare sau, dupã caz, propune autoritãţilor ori instituţiilor competente luarea mãsurilor necesare pentru prevenirea sau, dupã caz, înlãturarea efectelor oricãror acte ori fapte care încalcã principiile şi normele tratatelor internaţionale în domeniul drepturilor copilului şi al protecţiei familiei la care România este parte;
12. ia mãsurile necesare pentru ducerea la îndeplinire a obligaţiilor pe care le are în calitatea sa de autoritate centralã şi care decurg din instrumente juridice internaţionale ratificate sau semnate de România ori la care aceasta a aderat;
13. iniţiazã, negociazã şi încheie, prin împuternicirea Guvernului, instrumente juridice internaţionale de cooperare în domeniul sãu de activitate;
14. realizeazã prognoze, efectueazã studii şi cercetãri, realizeazã şi publicã materiale ştiinţifice şi promoţionale în domeniul protecţiei familiei şi al protecţiei drepturilor copilului;
15. fundamenteazã şi propune politici de prevenire a situaţiilor care determinã marginalizarea socialã a tinerilor care beneficiazã de o mãsurã de protecţie specialã, precum şi mãsurile de sprijin şi intervenţie;
16. coordoneazã şi îndrumã metodologic activitãţile serviciilor destinate prevenirii separãrii copilului de pãrinţii sãi şi ale celor de protecţie specialã a copilului, precum şi activitãţile desfãşurate de comisiile pentru protecţia copilului;
17. elaboreazã standarde, norme metodologice şi proceduri de lucru pentru serviciile care asigurã prevenirea separãrii copilului de pãrinţii sãi, protecţia specialã a copilului şi tânãrului, precum şi pentru protecţia familiei;
18. elaboreazã metodologia de licenţiere şi criteriile de evaluare a serviciilor destinate prevenirii separãrii copilului de pãrinţii sãi, protecţiei speciale a copilului şi tânãrului şi victimelor violenţei în familie;
19. licenţiazã serviciile destinate prevenirii separãrii copilului de pãrinţii sãi, pe cele destinate protecţiei speciale a copilului şi tânãrului, precum şi serviciile destinate protecţiei victimelor violenţei în familie organizate, în condiţiile legii, de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, instituţii sau alte persoane juridice;
20. garanteazã protecţia juridicã a copiilor cetãţeni strãini aflaţi pe teritoriul României, neînsoţiţi de pãrinţi sau de un alt reprezentant legal ori care nu se gãsesc sub supravegherea legalã a unor persoane;
21. coordoneazã şi îndrumã metodologic activitãţile de sprijinire a familiei şi victimelor violenţei în familie, precum şi ale serviciilor destinate acestora;
22. elaboreazã standarde, norme metodologice şi proceduri de lucru pentru serviciile sociale din domeniul protecţiei familiei, a victimelor violenţei în familie şi pentru cele destinate agresorilor;
23. realizeazã baza de date privind copiii aflaţi în sistemul de protecţie specialã, copiii şi familiile aflate în situaţie de risc, precum şi a cazurilor de violenţã în familie;
24. stabileşte procedurile şi criteriile de evaluare a nevoilor sociale în domeniul violenţei în familie şi elaboreazã metodologia de intervenţie în aceste cazuri;
25. gestioneazã bunurile proprietate publicã şi privatã a statului pe care le are în administrare sau în folosinţã, dupã caz;
26. gestioneazã sau, dupã caz, monitorizeazã gestionarea fondurilor alocate pentru finanţarea programelor din domeniul sãu de activitate;
27. finanţeazã sau, dupã caz, cofinanţeazã proiecte specifice şi proiecte în cadrul programelor de interes naţional;
28. propune şi fundamenteazã adoptarea mãsurilor necesare pentru asigurarea finanţãrii adecvate a serviciilor destinate prevenirii separãrii copilului de pãrinţii sãi, protecţiei speciale a copilului, sprijinirii familiei, prevenirii şi combaterii violenţei în familie.
(2) Autoritatea elaboreazã regulamentul propriu de organizare şi funcţionare, care se aprobã prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
ART. 6
(1) Autoritatea asigurã respectarea, pe teritoriul României, a drepturilor copilului prin intervenţia, în condiţiile legii, în procedurile administrative şi judiciare privind respectarea şi promovarea drepturilor copilului.
(2) Autoritatea are dreptul sã controleze modul în care sunt respectate drepturile copiilor şi sã cearã autoritãţilor administraţiei publice, altor instituţii şi persoane juridice care în activitatea desfãşuratã lucreazã direct cu copiii, precum şi persoanelor fizice care au în îngrijire şi asigurã protecţia unui copil orice informaţii sau documente necesare, sã intervieveze şi sã ia declaraţii de la conducãtorii acestora şi de la orice funcţionar sau lucrãtor care poate da informaţiile necesare soluţionãrii cererii.
(3) Autoritãţile administraţiei publice, conducerea instituţiilor şi organizaţiilor private acreditate, precum şi persoanele fizice sunt obligate sã comunice sau, dupã caz, sã punã la dispoziţia Autoritãţii, în termen de 15 zile, în condiţiile legii, informaţiile, documentele sau actele pe care le deţin în legãturã cu cererile pe care aceasta le formuleazã, sã permitã intervievarea şi luarea declaraţiilor prevãzute la alin. (2), acordându-i sprijin pentru exercitarea atribuţiilor sale.
(4) În acţiunile de apãrare şi respectare a drepturilor copiilor, reprezentanţii împuterniciţi ai Autoritãţii au acces, în condiţiile legii, la documentele secrete deţinute de autoritãţile administraţiei publice şi alte instituţii, în mãsura în care le considerã necesare pentru soluţionarea plângerilor care i s-au adresat, cu obligaţia de a nu divulga sau de a nu face publice informaţiile ori documentele secrete la care au avut acces.
ART. 7
(1) Autoritatea este condusã de un preşedinte, ajutat de un vicepreşedinte, asimilaţi din punctul de vedere al drepturilor salariale cu funcţia de director general, respectiv de director general adjunct din ministere, numiţi prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
(2) Preşedintele este ordonator secundar de credite.
(3) Preşedintele conduce întreaga activitate a Autoritãţii şi reprezintã Autoritatea în raporturile cu ministerele, cu alte autoritãţi ale administraţiei publice, cu organizaţii, precum şi în raporturile cu persoane fizice şi juridice române sau strãine.
ART. 8
(1) Pe lângã preşedintele Autoritãţii funcţioneazã Consiliul consultativ, organism fãrã personalitate juridicã, cu rol consultativ şi care are în componenţa sa reprezentanţi ai unor ministere şi ai altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, ai structurilor asociative ale autoritãţilor administraţiei publice locale, precum şi reprezentanţi ai structurilor asociative ale societãţii civile.
(2) Consiliul consultativ este alcãtuit din reprezentanţi ai urmãtoarelor instituţii:
a) Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Familiei şi a Drepturilor Copilului;
b) Oficiul Român pentru Adopţii;
c) Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap;
d) Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale;
e) Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii;
f) Avocatul Poporului;
g) Ministerul Administraţiei şi Internelor;
h) Ministerul Sãnãtãţii;
i) Uniunea Naţionalã a Preşedinţilor Consiliilor Judeţene;
j) Federaţia Organizaţiilor Neguvernamentale pentru Protecţia Drepturilor Copilului din România;
k) Asociaţia Directorilor Direcţiilor de Asistenţã Socialã şi Protecţia Copilului.
(3) Lucrãrile Consiliului consultativ sunt conduse de preşedintele Autoritãţii.
ART. 9
(1) Consiliul consultativ are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã cooperarea dintre instituţiile şi organizaţiile care îl compun în vederea realizãrii Programului de guvernare în domeniul protecţiei şi promovãrii drepturilor copilului şi familiei;
b) asigurã monitorizarea aplicãrii legislaţiei în domeniul protecţiei şi promovãrii drepturilor copilului şi familiei;
c) formuleazã propuneri privind îmbunãtãţirea cadrului normativ în domeniul protecţiei şi promovãrii drepturilor copilului şi familiei;
d) formuleazã propuneri privind îmbunãtãţirea relaţiilor interinstituţionale ale autoritãţilor publice implicate în domeniul protecţiei şi promovãrii drepturilor copilului şi familiei.
(2) Consiliul consultativ se întruneşte trimestrial şi ori de câte ori este nevoie, la convocarea preşedintelui Autoritãţii.
(3) La lucrãrile Consiliului consultativ pot participa, la invitaţia preşedintelui Autoritãţii, reprezentanţi ai altor instituţii decât cele prevãzute la art. 8, reprezentanţi ai societãţii civile, precum şi reprezentanţi ai mass mediei.
(4) În realizarea atribuţiilor sale Consiliul consultativ adoptã hotãrâri cu caracter de recomandare.

CAP. III
Programe de interes naţional în domeniul protecţiei familiei şi a drepturilor copilului

ART. 10
În înţelesul prezentei hotãrâri, prin programe de interes naţional se înţelege acele programe care contribuie la:
a) dezvoltarea şi diversificarea sistemului de servicii şi instituţii destinate protecţiei şi promovãrii drepturilor copilului, precum şi pentru prevenirea separãrii copilului de familie;
b) dezvoltarea deprinderilor de viaţã independentã şi integrarea socioprofesionalã a tinerilor care beneficiazã de o mãsurã de protecţie specialã;
c) sprijinirea familiilor în vederea asumãrii responsabilitãţilor pãrinteşti;
d) prevenirea şi combaterea violenţei în familie;
e) asigurarea funcţionãrii adecvate a sistemului prevãzut la lit. a), în vederea îmbunãtãţirii indicatorilor de calitate şi performanţã a respectivelor servicii şi instituţii.
ART. 11
(1) Autoritatea poate finanţa sau, dupã caz, cofinanţa urmãtoarele tipuri de programe de interes naţional:
a) programele de interes naţional în domeniile prevãzute la art. 10;
b) programe de urgenţã pentru depãşirea unor situaţii de crizã, determinate fie de calamitãţi naturale, fie de imposibilitatea unor autoritãţi ale administraţiei publice locale de a asigura din bugetul propriu sumele necesare, în vederea asigurãrii protecţiei şi îngrijirii copiilor, sprijinirii familiilor, precum şi, dupã caz, pentru intervenţii cu caracter umanitar;
c) orice alte programe considerate importante şi oportune pentru domeniul de activitate al Autoritãţii.
(2) Programele de interes naţional prevãzute la alin. (1) lit. a) sunt complementare acţiunilor finanţate la nivel local şi pot avea urmãtoarele obiective generale:
a) realizarea investiţiilor necesare pentru dezvoltarea, diversificarea, restructurarea şi buna funcţionare a serviciilor şi instituţiilor care asigurã îngrijirea, protecţia şi promovarea drepturilor copilului, ale tinerilor care beneficiazã de o mãsurã de protecţie specialã, protecţia familiei, precum şi combaterea violenţei în familie;
b) realizarea de studii, cercetãri şi publicaţii în domeniul de activitate al Autoritãţii;
c) formarea iniţialã şi continuã a personalului care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul serviciilor şi instituţiilor ce asigurã promovarea drepturilor copilului, protecţia specialã a copiilor aflaţi în dificultate şi a celor cu handicap, a tinerilor care beneficiazã de o mãsurã de protecţie specialã, protecţia familiilor, precum şi combaterea violenţei în familie;
d) informarea opiniei publice despre drepturile copilului şi valorile familiei prin campanii de mediatizare;
e) promovarea valorilor familiale, a înţelegerii şi întrajutorãrii în familie, prevenirea şi combaterea violenţei în relaţiile dintre membrii acesteia;
f) sprijinirea membrilor de familie aflaţi în dificultate ca urmare a actelor de violenţã în familie;
g) sprijinirea victimelor violenţei în familie prin programe de recuperare a sãnãtãţii şi de reinserţie socialã;
h) asistarea agresorilor prin tratamente de dezalcoolizare, dezintoxicare, psihologice şi psihiatrice;
i) susţinerea integrãrii socioprofesionale a tinerilor care beneficiazã de o mãsurã de protecţie specialã;
j) orice alte obiective corespunzãtoare domeniului de activitate al Autoritãţii.
ART. 12
(1) Programele de interes naţional pot fi anuale sau, dupã caz, multianuale şi se aprobã prin hotãrâre a Guvernului, pe baza fundamentãrilor elaborate de Autoritate.
(2) În cadrul programelor de interes naţional multianuale pot fi finanţate sau, dupã caz, cofinanţate proiecte multianuale cu finanţare anualã, în funcţie de complexitatea programelor.
ART. 13
(1) Finanţarea sau, dupã caz, cofinanţarea programelor de interes naţional anuale ori multianuale se asigurã din urmãtoarele surse:
a) bugetul de stat;
b) fonduri externe rambursabile şi nerambursabile;
c) donaţii, sponsorizãri şi alte surse, în condiţiile legii.
(2) Sumele alocate din sursele prevãzute la alin. (1) vor fi cuprinse în bugetul propriu al Autoritãţii.
ART. 14
(1) În scopul finanţãrii programelor de interes naţional Autoritatea este autorizatã sã aloce fonduri din bugetul propriu:
a) serviciilor publice specializate pentru protecţia copilului;
b) organismelor private autorizate, potrivit legii.
(2) Alocarea fondurilor potrivit alin. (1) se face pe bazã de convenţii încheiate cu consiliile judeţene şi cu consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, respectiv cu organismele private autorizate potrivit legii.
ART. 15
Autoritatea elaboreazã metodologia de evaluare, selecţie şi monitorizare a proiectelor specifice din cadrul programelor de interes naţional, care va fi aprobatã prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 16
(1) În condiţiile legii, la nivelul Autoritãţii se pot organiza, prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale, unitãţi de management de proiect, denumite în continuare UMP, organisme fãrã personalitate juridicã, conduse de un director de proiect, în vederea asigurãrii unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate din credite externe rambursabile sau nerambursabile. Finanţarea cheltuielilor de personal se face din costurile proiectului prevãzute cu aceastã destinaţie, în condiţiile legii.
(2) Structura organizatoricã, numãrul de posturi, regulamentul de organizare şi funcţionare pentru fiecare UMP şi, dupã caz, numãrul de unitãţi se aprobã prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
(3) Preşedintelui Autoritãţii numeşte personalul UMP şi stabileşte competentele acestuia.
(4) Personalul poate fi angajat din sursã externã pe perioadã determinatã sau poate fi transferat sau detaşat în condiţiile legii.
(5) Salarizarea personalului UMP se realizeazã potrivit Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 52/1999 privind asigurarea unui cadru unitar pentru mangementul proiectelor finanţate prin împrumuturi externe contractate sau garantate de stat, rambursabile sau nerambursabile, inclusiv privind plata specialiştilor români care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul unitãţilor de management de proiect, aprobatã prin Legea nr. 172/2001.

CAP. IV
Finanţarea activitãţilor de protecţie a copilului, a tinerilor care beneficiazã de o mãsurã de protecţie specialã, precum şi de protecţie a familiei

ART. 17
(1) Activitatea serviciilor şi instituţiilor publice care asigurã protecţia specialã a copilului şi tânãrului se finanţeazã din urmãtoarele surse:
a) venituri proprii ale consiliilor locale, consiliilor judeţene, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti;
b) sume alocate din bugetul Autoritãţii, conform prevederilor art. 10-14.
(2) Activitatea serviciilor şi instituţiilor publice care asigurã prevenirea şi combaterea violenţei în familie se finanţeazã din sursele prevãzute la alin. (1).
ART. 18
(1) În condiţiile legii Autoritatea va prelua toate drepturile şi va fi ţinutã de toate obligaţiile Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Familiei, ale Centrului Pilot de Asistenţã şi Protecţie a Victimelor Violenţei în Familie, ale Centrului de Informare şi Consultanţã pentru Familie, precum şi ale Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului, potrivit reglementãrilor legale sau contractuale.
(2) Patrimoniul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Familiei, al Centrului Pilot de Asistenţã şi Protecţie a Victimelor Violenţei în Familie, al Centrului de Informare şi Consultanţã pentru Familie, precum şi al Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului, stabilit pe baza ultimului bilanţ contabil anterior intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, se preia de cãtre Autoritate pe bazã de protocol de predare-primire.
ART. 19
Autoritatea asigurã, în condiţiile legii, continuitatea tuturor proiectelor în derulare, iniţiate de fosta Agenţie Naţionalã pentru Protecţia Familiei şi de cãtre Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Drepturilor Copilului.
ART. 20
În aplicarea prevederilor prezentei hotãrâri, Autoritatea elaboreazã Metodologia de control al modului în care sunt respectate drepturile copilului, ale tinerilor care beneficiazã de o mãsurã de protecţie specialã, în care este sprijinitã familia şi sunt aplicate reglementãrile din domeniul propriu de activitate, care se aprobã prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
ART. 21
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, în cuprinsul actelor normative în vigoare sintagmele "Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Drepturilor Copilului" şi "Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Familiei" se înlocuiesc cu sintagma "Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Familiei şi a Drepturilor Copilului".
ART. 22
(1) Personalul din cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului, al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Familiei, al Centrului Pilot de Asistenţã şi Protecţie a Victimelor Violenţei în Familie şi al Centrului de Informare şi Consultanţã pentru Familie este preluat sau, dupã caz, transferat în interesul serviciului, în condiţiile legii, la Autoritate.
(2) Încadrarea personalului prevãzut la alin. (1) în numãrul de posturi aprobat potrivit legii se face în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, cu respectarea prevederilor <>art. 6 din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional.
(3) Personalul disponibilizat ca urmare a reorganizãrii Autoritãţii beneficiazã de mãsurile de protecţie socialã prevãzute de lege.
ART. 23
Actele normative în care sunt prevãzute organele de specialitate ale administraţiei publice centrale care se desfiinţeazã sau se reorganizeazã potrivit prevederilor prezentei hotãrâri se modificã în mod corespunzãtor.
ART. 24
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã:
a) <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.624/2003 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Familiei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 57 din 23 ianuarie 2004;
b) <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.432/2004 privind atribuţiile, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 868 din 23 septembrie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) <>Hotãrârea Guvernului nr. 938/1998 privind înfiinţarea Centrului de Informare şi Consultanţã pentru Familie, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 509 din data de 29 decembrie 1998;
d) <>Hotãrârea Guvernului nr. 852/1996 privind înfiinţarea Centrului Pilot de Asistenţã şi Protecţie a Victimelor Violenţei în Familie, cu modificãrile ulterioare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 241 din 3 octombrie 1996.


PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:


─────────────────
p. Ministrul muncii, familiei
şi protecţiei sociale, interimar,
Mihai Constantin Şeitan,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 18 noiembrie 2009.
Nr. 1.385.
_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016