Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.384 din 18 noiembrie 2009  pentru modificarea si completarea Statutului propriu de organizare si functionare al Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale, aprobat prin   Hotararea Guvernului nr. 1.285/2008 , precum si pentru stabilirea unor masuri cu caracter organizatoric    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.384 din 18 noiembrie 2009 pentru modificarea si completarea Statutului propriu de organizare si functionare al Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.285/2008 , precum si pentru stabilirea unor masuri cu caracter organizatoric

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 810 din 26 noiembrie 2009
HOTĂ?RÂRE nr. 1.384 din 18 noiembrie 2009
pentru modificarea şi completarea <>Statutului propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.285/2008 , precum şi pentru stabilirea unor mãsuri cu caracter organizatoric
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 810 din 26 noiembrie 2009


În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , şi al <>art. 5 alin. (1) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
<>Statutul propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.285/2008 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 717 din 22 octombrie 2008, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 2, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) Agenţia are în subordine agenţii judeţene pentru prestaţii sociale, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare agenţii teritoriale, ca servicii publice deconcentrate cu personalitate juridicã."
2. La articolul 5 punctul 1, dupã litera i) se introduc douã noi litere, literele j) şi k), cu urmãtorul cuprins:
"j) asigurã dialogul social, în plan teritorial, în scopul creşterii aportului acestuia la dezvoltarea economicã şi socialã;
k) asigurã aplicarea prevederilor din domeniul contractelor colective de muncã şi al conflictelor de interese."
3. La articolul 5 punctul 2, dupã litera h) se introduce o nouã literã, litera i), cu urmãtorul cuprins:
"i) asigurã implementarea şi monitorizarea procesului de acreditare şi transmite ministerului rapoarte lunare privind acreditarea furnizorilor de servicii sociale."
4. La articolul 5 punctul 3, dupã litera h) se introduce o nouã literã, litera i), cu urmãtorul cuprins:
"i) asigurã managementul financiar pentru acordarea ajutoarelor financiare şi de urgenţã prevãzute de lege, precum şi pentru programul de investiţii pentru instituţiile de asistenţã socialã şi unitãţile de asistenţã medico-sociale, programul de subvenţii, programele de interes naţional, alte programe de asistenţã socialã şi incluziune socialã finanţate din bugetul de stat sau din alte fonduri rambursabile sau nerambursabile."
5. La articolul 5 punctul 4, dupã litera h) se introduce o nouã literã, litera i), cu urmãtorul cuprins:
"i) asigurã activitãţile de evaluare, monitorizare şi control asupra utilizãrii sumelor destinate programelor din domeniul asistenţei sociale şi incluziunii sociale, în conformitate cu metodologia specificã aprobatã prin lege sau prin manuale operaţionale şi întocmeşte rapoarte lunare pe care le transmite ministerului."
6. Articolul 8 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Agenţia funcţioneazã cu un numãr maxim de posturi de 1.376, funcţionari publici şi personal contractual.
(2) Structura organizatoricã, statul de funcţii şi repartizarea numãrului de posturi la nivel central şi local se stabilesc prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale."
7. Articolul 9 se abrogã.
8. Articolul 13 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - (1) Preşedintele Agenţiei are urmãtoarele atribuţii principale:
a) exercitã funcţia de ordonator secundar de credite;
b) coordoneazã activitatea Agenţiei şi a structurilor sale subordonate;
c) rãspunde de întreaga activitate a Agenţiei şi a structurilor subordonate în faţa ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale;
d) propune spre aprobare ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale, în condiţiile legii, proiectul de buget incluzând fonduri pentru plata prestaţiilor sociale şi pentru funcţionarea Agenţiei şi a unitãţilor din subordine;
e) coordoneazã realizarea raportului anual de activitate al Agenţiei, pe care îl propune spre aprobare ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale;
f) urmãreşte punerea în aplicare şi respectarea deciziilor adoptate pe baza raportului anual de activitate;
g) coordoneazã elaborarea proiectului contractului de gestiune şi performanţã managerialã pe baza indicatorilor de performanţã managerialã stabiliţi de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale;
h) negociazã şi semneazã contractul de gestiune şi performanţã managerialã cu ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale;
i) prezintã ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale rapoarte semestriale şi raportul anual cu privire la stadiul îndeplinirii indicatorilor prevãzuţi în contractul de gestiune şi performanţã managerialã;
j) emite ordine cu caracter normativ de aplicare a legilor şi a reglementãrilor cu privire la prestaţiile sociale;
k) aprobã, numeşte, încadreazã, modificã, suspendã şi dispune încetarea raporturilor de serviciu sau de muncã ale personalului din cadrul Agenţiei, în condiţiile legii;
l) aprobã planul de formare profesionalã continuã a personalului Agenţiei;
m) propune, spre aprobare, ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei şi al agenţiilor teritoriale;
n) aprobã regulamentele de organizare şi funcţionare ale agenţiilor locale;
o) organizeazã şi coordoneazã activitatea de control intern privind gestionarea şi plata prestaţiilor sociale;
p) aprobã planul de control al Agenţiei şi al agenţiilor teritoriale;
q) organizeazã acţiuni de verificare a activitãţii agenţiilor teritoriale;
r) evalueazã activitatea conducãtorilor agenţiilor teritoriale;
s) reprezintã Agenţia în raporturile cu autoritãţile administraţiei publice, cu alte persoane juridice şi fizice, precum şi cu organisme din ţarã şi din strãinãtate;
t) dezvoltã relaţii de colaborare cu instituţii similare din ţarã şi din strãinãtate, în limita competenţelor prevãzute de lege;
u) asigurã promovarea imaginii Agenţiei;
v) îndeplineşte orice altã atribuţie prevãzutã de lege sau, dupã caz, delegatã de ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale.
(2) Preşedintele Agenţiei poate delega prin ordin atribuţii de reprezentare oricãrui membru din conducerea Agenţiei, pe perioadã determinatã, în condiţiile stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare.
(3) Preşedintele Agenţiei poate delega din atribuţiile ce îi revin personalului din subordine, în condiţiile legii.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele emite ordine cu caracter individual şi normativ în domeniul de activitate al Agenţiei."
9. La articolul 19 alineatul (1), la punctul 1, dupã litera d) se introduc paispreceze noi litere, literele e)-r), cu urmãtorul cuprins:
"e) asigurã menţinerea dialogului social în plan teritorial;
f) sprijinã negocierea contractelor colective de muncã; înregistreazã şi organizeazã evidenţa acestora;
g) asigurã aplicarea prevederilor <>Legii nr. 279/2005 privind ucenicia la locul de muncã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 234/2006 pentru aprobarea <>Normelor metodologice de aplicare a prevederilor <>Legii nr. 279/2005 privind ucenicia la locul de muncã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
h) asigurã aplicarea prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 938/2004 privind condiţiile de înfiinţare şi funcţionare, precum şi procedura de autorizare a agentului de muncã temporarã, cu modificãrile ulterioare;
i) autorizeazã furnizorii de formare profesionalã în baza prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionalã a adulţilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 522/2003 pentru aprobarea <>Normelor de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionalã a adulţilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
j) înregistreazã contractele de formare profesionalã ale furnizorilor de formare profesionalã;
k) exercitã, în condiţiile prevãzute de lege, concilierea şi arbitrajul în cazul conflictelor de interese;
l) distribuie bilete de odihnã şi tratament persoanelor îndreptãţite, pe baza solicitãrilor acestora, în cotele stabilite prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale;
m) asigurã aplicarea prevederilor <>Decretului-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instauratã cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în strãinãtate ori constituite în prizonieri, republicat, şi aplicarea prevederilor <>Legii nr. 189/2000 privind aprobarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 105/1999 pentru modificarea şi completarea <>Decretului-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instauratã cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în strãinãtate ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificãrile ulterioare;
n) asigurã preşedinţia comisiilor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti în domeniul egalitãţii de şanse între femei şi bãrbaţi;
o) asigurã activitãţile de evaluare, monitorizare şi control asupra implementãrii programelor din domeniul asistenţei sociale şi incluziunii sociale, în conformitate cu metodologia specificã aprobatã prin lege sau prin manuale operaţionale;
p) realizeazã activitatea de acreditare a furnizorilor de servicii sociale şi asigurã activitatea secretariatului tehnic al comisiei de acreditare a furnizorilor de servicii sociale în condiţiile prevãzute de <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.024/2004 pentru aprobarea <>Normelor metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, precum şi a Metodologiei de acreditare a furnizorilor de servicii sociale, cu modificãrile ulterioare;
q) asigurã activitatea secretariatului tehnic al comisiei de mediere socialã organizatã în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.615/2003 privind organizarea şi funcţionarea Comisiei de mediere socialã;
r) asigurã monitorizarea implementãrii prioritãţilor stabilite prin planul strategic de acţiune din domeniul incluziunii sociale, precum şi activitatea secretariatului tehnic al comisiei de incluziune socialã organizatã în conformitate cu ordinul prefectului."
10. La articolul 19 alineatul (1), la punctul 2, dupã litera l) se introduc douã noi litere, literele m) şi n), cu urmãtorul cuprins:
"m) asigurã plata ajutoarelor financiare şi de urgenţã prevãzute de lege, precum şi finanţarea din cadrul programului de investiţii pentru instituţiile de asistenţã socialã şi unitãţile de asistenţã medico-sociale, programului de subvenţii, programelor de interes naţional, altor programe de asistenţã socialã şi incluziune socialã finanţate din bugetul de stat sau din alte fonduri rambursabile sau nerambursabile;
n) reprezintã ministerul în calitate de autoritate contractantã şi încheie contractele de finanţare şi convenţiile din cadrul programelor din domeniul asistenţei sociale şi incluziunii sociale."
11. Articolul 11 se abrogã.
12. Articolul 12 se abrogã.
13. Articolul 14 se abrogã.
14. Articolul 20 se abrogã.
15. Articolul 21 se abrogã.
16. Articolul 23 se abrogã.
17. Anexele nr. 1 şi 2 se abrogã.
ART. II
(1) Începând cu data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, direcţiile de muncã şi protecţie socialã judeţene şi a municipiului Bucureşti, servicii publice deconcentrate ale Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale cu personalitate juridicã, se desfiinţeazã, activitatea acestora fiind preluatã de cãtre Agenţia Naţionalã pentru Prestaţii Sociale, prin agenţiile judeţene de prestaţii sociale şi a municipiului Bucureşti.
(2) Odatã cu preluarea atribuţiilor şi responsabilitãţilor prevãzute la alin. (1), Agenţia şi agenţiile teritoriale preiau, în condiţiile legii, de la direcţiile de muncã şi protecţie socialã judeţene şi a municipiului Bucureşti elementele patrimoniale de activ şi pasiv, pe baza situaţiilor financiare întocmite conform legii, şi se subrogã acestora în toate contractele referitoare la domeniul lor de activitate.
ART. III
(1) Personalul din cadrul direcţiilor de muncã şi protecţie socialã judeţene şi a municipiului Bucureşti este preluat sau, dupã caz transferat în interesul serviciului, în condiţiile legii, la Agenţie.
(2) Ca urmare a reorganizãrii Agenţiei, prin reducerea de posturi şi preluarea activitãţii direcţiilor de muncã şi protecţie socialã desfiinţate, încadrarea pe noile funcţii şi în numãrul maxim de posturi aprobat potrivit legii, cu stabilirea drepturilor salariale aferente, se realizeazã în termen de maximum 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, potrivit prevederilor <>art. 6 alin. (4) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional.
(3) Încetarea raporturilor de muncã sau de serviciu ale personalului se face în termenul prevãzut la alin. (2), cu respectarea procedurilor legale aplicabile categoriei de personal din care face parte şi a prevederilor legale privind protecţia socialã, pe baza criteriilor la care se referã <>art. 6 alin. (5) sau, dupã caz, alin. (6) din Legea nr. 329/2009 .
ART. IV
(1) Ca urmare a aplicãrii mãsurilor de reorganizare şi de raţionalizare a cheltuielilor publice prevãzute de <>Legea nr. 329/2009 , implicit a reducerii numãrului de posturi aferent Agenţiei, preşedintele Agenţiei este asimilat din punctul de vedere al drepturilor salariale directorului general din minister, iar funcţia de secretar general al Agenţiei se desfiinţeazã, în condiţiile legii.
(2) Preşedintele Agenţiei este numit prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
ART. V
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, în cuprinsul actelor normative în vigoare prin sintagma "direcţia de muncã şi protecţie socialã judeţeanã şi a municipiului Bucureşti" se înţelege sintagma "agenţia judeţeanã pentru prestaţii sociale şi a municipiului Bucureşti."

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul muncii, familiei
şi protecţiei sociale, interimar,
Mihai Constantin Şeitan,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 18 noiembrie 2009.
Nr. 1.384.
-----------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016