Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.378 din 20 decembrie 2000  privind infiintarea, organizarea si functionarea Centrului International de Biodinamica    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.378 din 20 decembrie 2000 privind infiintarea, organizarea si functionarea Centrului International de Biodinamica

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 703 din 29 decembrie 2000
În temeiul prevederilor <>art. 107 din Constituţia României, ale Ordonanţei Guvernului nr. 33/2000 pentru ratificarea Acordului dintre Ministerul Educaţiei Naţionale şi Agenţia Nationala pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare din România şi Organizaţia Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ştiinţa şi Cultura privind înfiinţarea Centrului Internaţional de Biodinamica, semnat la Paris la 30 octombrie 1999, şi ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) În termen de 5 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se înfiinţeazã Centrul Internaţional de Biodinamica, persoana juridicã romana de drept privat, fãrã scop patrimonial, cu regim juridic de fundaţie de interes general şi de utilitate publica, neguvernamentala, apolitica, cu sediul provizoriu în municipiul Bucureşti, Calea Plevnei nr. 46-48, sectorul 1.
(2) Centrul Internaţional de Biodinamica va desfasura la nivel naţional activitãţi de cercetare, dezvoltare, inovare şi formare în domeniul biodinamicii şi biosenzorilor bazati pe tehnologii membranare, precum şi în domeniile conexe, cu precãdere în biotehnologie, industrie alimentara, medicina şi ecologie.
(3) Durata de funcţionare a Centrului Internaţional de Biodinamica este nelimitatã.
ART. 2
(1) Patrimoniul iniţial al Centrului Internaţional de Biodinamica se constituie prin trecerea fãrã plata în administrarea sa a activului şi pasivului aflate la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri în administrarea Centrului UNESCO pentru Biodinamica, filiala fãrã personalitate juridicã a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie care se desfiinţeazã pe aceeaşi data.
(2) Valoarea activului prevãzut la alin. (1) este de 771.293 mii lei, stabilitã pe baza balanţei contabile la data de 30 septembrie 2000, actualizatã la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, potrivit normelor legale.
(3) Patrimoniul Institutului Naţional de CercetareDezvoltare pentru Biotehnologie se va diminua corespunzãtor cu valoarea trecutã în administrarea Centrului Internaţional de Biodinamica.
ART. 3
Centrul Internaţional de Biodinamica preia toate drepturile şi obligaţiile contractuale din cadrul convenţiilor şi contractelor privind tematica şi proiectele de cercetare-dezvoltare, aflate la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri în derulare de cãtre Centrul UNESCO pentru Biodinamica, încheiate direct de acesta sau de Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie. Propunerile de proiecte de cercetare-dezvoltare depuse de Centrul UNESCO pentru Biodinamica, direct sau prin Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie, se considera depuse de Centrul Internaţional de Biodinamica.
ART. 4
Personalul angajat la Centrul UNESCO pentru Biodinamica se considera transferat la Centrul Internaţional de Biodinamica.
ART. 5
Operaţiunile de preluare prevãzute la art. 2 şi 3 vor avea loc pe baza de protocol de predare-preluare de la Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie la Centrul Internaţional de Biodinamica, în termen de 5 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 6
(1) Finanţarea Centrului Internaţional de Biodinamica se asigura din contribuţii alocate de Guvernul României şi de Organizaţia Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ştiinţa şi Cultura, precum şi din alte surse.
(2) Centrul Internaţional de Biodinamica se organizeazã şi funcţioneazã conform legii romane şi statutului propriu prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 7
Centrul Internaţional de Biodinamica, în domeniile sale de specialitate, va putea participa din partea României la activitãţi de cooperare internationala şi va putea desfasura activitãţile statutare în cooperare cu unitãţi de cercetare-dezvoltare şi de învãţãmânt superior strãine, precum şi cu organizaţii ştiinţifice internaţionale.
ART. 8
Imobilul aflat în patrimoniul Universitatii Bucureşti, constând în terenul cu suprafata de 450 mp, având datele de identificare prevãzute în anexa nr. 2, se transmite fãrã plata în folosinta Centrului Internaţional de Biodinamica pe o durata de 49 de ani, pentru construirea unui sediu.
ART. 9
Predarea-preluarea imobilului prevãzut la art. 8 se face pe baza de protocol încheiat între pãrţile interesate, în termen de 10 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 10
Pentru construirea şi amenajarea sediului Centrului Internaţional de Biodinamica Ministerul Educaţiei Naţionale şi Agenţia Nationala pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare vor aloca sumele necesare din bugetele aprobate, precum şi din programe cu finanţare internationala, stabilite cu aceasta destinaţie.
ART. 11
Ministerul Educaţiei Naţionale şi Agenţia Nationala pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare vor putea sprijini Centrul Internaţional de Biodinamica prin atribuire directa de contracte de finanţare pentru proiecte de instruire şi de cercetare-dezvoltare-inovare.
ART. 12
Ministerul Educaţiei Naţionale şi Agenţia Nationala pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare vor putea aloca Centrului Internaţional de Biodinamica, din bugetele proprii, fonduri de natura investiţiilor: pentru achiziţii sau reparaţii, inclusiv capitale, de echipamente, instalaţii şi alte bunuri necesare în vederea desfãşurãrii activitãţii.
ART. 13
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se modifica în mod corespunzãtor anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.306/1996 privind înfiinţarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 329 din 9 decembrie 1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi se abroga art. 2 alin. (2) pct. 5 din anexa nr. 2 la acelaşi act normativ.
ART. 14
(1) Prezenta hotãrâre intra în vigoare la 10 zile de la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) În cadrul termenului prevãzut la alin. (1) ministrul educaţiei naţionale şi preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare vor desemna membrii primului Consiliu director al Centrului Internaţional de Biodinamica.
ART. 15
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:
---------------
p. Preşedintele Agenţiei Naţionale
pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare,
Mircea Pusca

p. Ministrul educaţiei naţionale,
Adrian Gorun,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor,
Valentin Lazea,
secretar de stat

ANEXA 1

STATUTUL
Centrului Internaţional de Biodinamica


CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
(1) Centrul Internaţional de Biodinamica, denumit în continuare Centrul, se constituie, se organizeazã şi funcţioneazã, ca persoana juridicã romana de drept privat, fãrã scop patrimonial, cu regim juridic de fundaţie de interes general şi de utilitate publica, neguvernamentala, apolitica, în condiţiile prevederilor Acordului dintre Ministerul Educaţiei Naţionale şi Agenţia Nationala pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare din România şi Organizaţia Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ştiinţa şi Cultura privind înfiinţarea Centrului Internaţional de Biodinamica, semnat la Paris la 30 octombrie 1999, ratificat prin <>Ordonanta Guvernului nr. 33/2000 , denumita în continuare ordonanta.
(2) Centrul acţioneazã, de sine statator sau în cooperare, pe plan naţional şi internaţional, cu alte instituţii de cercetaredezvoltare şi de învãţãmânt superior, în scopul cercetãrii, formãrii şi educãrii în domeniul biodinamicii şi biosenzorilor, urmãrind focalizarea capacitãţilor ştiinţifice existente, în principal, în România şi în alte tari din Europa Centrala şi de Est.
ART. 2
(1) Centrul are sediul provizoriu în municipiul Bucureşti, Calea Plevnei nr. 46-48, sectorul 1, şi îşi desfãşoarã activitatea la nivel naţional.
(2) Centrul poate infiinta în condiţiile legii filiale sau puncte de lucru în ţara şi reprezentante în strãinãtate.
ART. 3
Patrimoniul iniţial al Centrului este constituit din activul în valoare de 771.293 mii lei, stabilit pe baza balanţei contabile la data de 30 septembrie 2000, actualizatã potrivit normelor legale.
ART. 4
Durata de funcţionare a Centrului este nelimitatã.

CAP. 2
Obiectul de activitate al Centrului
ART. 5
Centrul are la nivel naţional, în domeniul biodinamicii şi biosenzorilor bazati pe tehnologii membranare, precum şi în domeniile conexe, cu precãdere în biotehnologie, industrie alimentara, medicina şi ecologie, urmãtoarele obiective principale:
a) asigurarea, prin cercetare ştiinţificã şi formare, a progresului cunoaşterii în domeniile vizate;
b) promovarea cooperãrii ştiinţifice internaţionale, a schimburilor ştiinţifice şi a comunicãrii cu privire la dezvoltarea domeniilor respective, precum şi a aplicatiilor acestora, pentru beneficiul tuturor celor interesaţi;
c) promovarea implementarii descoperirilor ştiinţifice prin dezvoltarea de aplicaţii clinice şi industriale;
d) diseminarea şi popularizarea descoperirilor ştiinţifice;
e) formarea de specialişti prin programe de pregãtire la nivel de masterat, doctorat şi postdoctorat.
ART. 6
Pentru atingerea acestor obiective Centrul desfãşoarã, în principal, urmãtoarele activitãţi în biodinamica şi domeniile conexe:
a) cercetare fundamentalã şi aplicatã, de sine statator sau în cooperare cu institute de cercetare strãine, de învãţãmânt superior sau cu colective din cadrul acestora, precum şi cu organizaţii ştiinţifice naţionale şi internaţionale, privind:
● analiza, stimularea şi controlul evoluţiei sistemelor biologice;
● modelarea sistemelor celulare; dezvoltarea de sisteme artificiale biocompatibile;
● aplicaţii biomedicale (oncologice) ale apei cu diferite compozitii izotopice;
● controlul calitãţii, compoziţiei şi contaminarii (sterilizarii) microbiologice a produselor din industria alimentara, farmaceutica şi cosmetica, în condiţiile legii;
● dezvoltarea de noi metode de fertilizare microbiologica a solului;
● analiza rapida a probelor de sânge şi testarea calitãţii sângelui conservat;
● evaluarea citotoxicitatii deşeurilor;
● testarea preclinica a medicamentelor, în condiţiile legii;
● monitorizarea stãrii organelor, a tratamentelor şi procedurilor medicale;
● dezvoltarea de biosenzori, aparatura şi tehnici performanţe de evaluare cantitativã, rapida şi neinvaziva a parametrilor sistemelor biologice;
b) formarea de specialişti prin programe de studiu postuniversitare, inclusiv postdoctorale, cu diverse durate, pentru aplicanti din România şi din strãinãtate, în cooperare cu instituţii de învãţãmânt superior de profil;
c) coordonarea, conducerea şi execuţia de proiecte naţionale şi internaţionale, urmãrind:
● crearea şi dezvoltarea unei reţele de colaborare naţionale şi internaţionale, cu participarea unor unitãţi de cercetare, de învãţãmânt superior şi agenţi economici pentru desfãşurarea unor activitãţi de profil;
● derularea de angajamente de lungã durata pentru specialişti romani sau strãini, cu înalt nivel ştiinţific, în calitate de coordonatori de proiect, de colectiv, cu precãdere pe baza asocierii laboratoarelor, precum şi prin programe comune de cercetare;
d) promovarea rezultatelor, prin:
● facilitarea dezvoltãrii de colaborãri între colectivele de cercetare din România şi din strãinãtate;
● realizarea de activitãţi vizând schimbul de informaţii ştiinţifice în domenii de profil (simpozioane, workshop, publicaţii), crearea şi conectarea la bãnci de date, naţionale şi internaţionale;
● realizarea şi difuzarea de publicaţii şi pagini pe Internet, de profil;
e) organizarea de cursuri de pregãtire internationala de scurta durata în tari din Europa Centrala şi de Est;
f) organizarea de conferinţe, ateliere de lucru, mese rotunde şi seminarii ştiinţifice, Centrul constituindu-se ca un forum pentru facilitarea contractelor şi schimbului de informaţii între cercetãtori, cadre didactice şi alţi specialişti în domeniu, din toate ţãrile;
g) certificarea calitãţii, asigurând testarea şi certificarea de produse şi proceduri, cu emiterea de buletine oficiale de analiza şi expertiza, în condiţiile legii;
h) elaborarea de norme de calitate şi control, în acord cu cele existente pe plan internaţional, în condiţiile legii;
i) consultanţa, expertiza şi asistenta tehnica de specialitate;
j) transfer tehnologic, în ţara şi strãinãtate, al rezultatelor cercetãrilor, precum şi marketing al aplicatiilor acestora, în conlucrare cu agenţi economici din ţara şi din strãinãtate;
k) execuţia de serii mici de produse pentru valorificarea rezultatelor cercetãrilor, precum şi organizarea de expoziţii de profil;
l) operaţiuni de import-export, în condiţiile legii, în cadrul obiectului sau de activitate, pentru acoperirea nevoilor proprii;
m) atragerea şi utilizarea, în condiţiile legii, de surse financiare sub forma de donaţii, contribuţii, cotizatii pentru prestaţii şi asistenta;
n) administrarea donatiilor şi a altor categorii de resurse primite de la persoane fizice sau juridice, din ţara şi din strãinãtate.

CAP. 3
Structura organizatoricã, funcţionalã, de conducere, administraţie şi control
ART. 7
(1) Centrul poate avea în structura sa filiale, secţii şi alte compartimente functionale. Structura organizatoricã şi funcţionalã se stabileşte prin regulamentul de organizare şi funcţionare a Centrului.
(2) În cadrul Centrului se pot constitui comisii consultative de specialitate, permanente sau temporare, în baza hotãrârii consiliului director, la propunerea directorului.
ART. 8
Centrul are urmãtoarea structura:
a) Colegiul consultativ internaţional;
b) Consiliul director;
c) director;
d) cenzor.
ART. 9
(1) Colegiul consultativ internaţional este organismul consultativ al Consiliului director şi are în componenta 5-11 membri, personalitãţi ale vieţii ştiinţifice internaţionale din domeniul biodinamicii şi domeniile conexe, precum şi, dupã caz, personalitãţi din conducerea unor organizaţii internaţionale care pot sprijini realizarea scopurilor şi obiectivelor statutare.
(2) Directorul general al Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ştiinţa şi Cultura sau reprezentantul sau poate participa la şedinţele Colegiului consultativ internaţional ori de câte ori considera necesar.
(3) Colegiul consultativ internaţional se constituie la propunerea ministrului educaţiei naţionale şi a preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare, dupã consultãri cu directorul general al Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ştiinţa şi Cultura.
(4) Colegiul consultativ internaţional adopta, cu majoritate de voturi, regulamentul sau de organizare şi funcţionare.
ART. 10
Colegiul consultativ internaţional are urmãtoarele atribuţii:
a) supervizarea activitãţilor Centrului;
b) elaborarea direcţiilor principale ale activitãţii Centrului;
c) analiza propunerilor directorului cu privire la programul anual de activitate şi la bugetul Centrului;
d) evaluarea raportului periodic al directorului privind activitatea desfasurata de Centru.
ART. 11
(1) Consiliul director este organul de conducere şi de administrare al Centrului, compus din 3-5 membri desemnaţi pentru un mandat de 3 ani, care poate fi reînnoit cel mult de doua ori consecutiv, dintre personalitãţi ale vieţii ştiinţifice sau universitare şi/sau din domeniul managerial, care nu exercita funcţii de demnitate publica.
(2) Consiliul director se constituie la propunerea ministrului educaţiei naţionale şi a preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare, cu consultarea directorului general al Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ştiinţa şi Cultura.
(3) În situaţia în care în cursul mandatului Consiliul director se descompleteaza cu un membru, ceilalţi membri aleg un alt membru, pe baza de declaraţie de intentii şi curriculum vitae, cu respectarea prevederilor alin. (1).
(4) La sfârşitul mandatului Consiliului director fiecare membru al acestuia va prezenta Colegiului consultativ internaţional un raport de activitate, pe baza cãruia colegiul va hotãrî, dupã caz, fie menţinerea în funcţie pentru un nou mandat, fie alegerea unui alt membru.
ART. 12
(1) Calitatea de membru al Consiliului director se pierde:
a) la cerere, comunicatã preşedintelui Consiliului director sau înlocuitorului sau de drept, prin scrisoare recomandatã, cu cel puţin 7 zile înainte de data solicitatã;
b) ca urmare a pierderii capacitãţii de exerciţiu ori a decesului sau a altor asemenea cauze;
c) prin revocare, respectiv destituire, dupã caz, în urmãtoarele situaţii:
- producerea de prejudicii materiale Centrului prin activitatea proprie desfasurata;
- angajarea persoanei respective în activitãţi ce contravin statutului şi hotãrârilor organelor de conducere şi administraţie ale Centrului;
- condamnarea definitiva pentru sãvârşirea de fapte prevãzute de legea penalã care îl fac incompatibil cu calitatea de membru al Consiliului director.
(2) Revocarea sau destituirea unui membru se aproba motivat de cãtre Consiliul director şi se comunica în scris, în termen de 15 zile.
(3) Cel în cauza poate face contestaţie la Colegiul consultativ internaţional, în scris, în termen de 15 zile de la primirea comunicãrii.
ART. 13
(1) Consiliul director se reuneste, de regula, trimestrial sau ori de cãtre ori este necesar.
(2) Convocarea este facuta de preşedinte sau de directorul Centrului, printr-un convocator scris, cu cel puţin 5 zile înainte de data fixatã pentru şedinţa. În caz de urgenta convocarea se poate face cu 48 de ore înainte fie telefonic, fie în scris. Convocatorul trebuie sa conţinã informaţii privind locul, ziua, ora la care va avea loc reuniunea, motivul convocãrii sau ordinea de zi.
ART. 14
(1) Consiliul director este statutar întrunit în prezenta a jumãtate plus unul din numãrul membrilor sãi.
(2) Dacã la prima convocare nu se întruneşte acest cvorum, se procedeazã la o noua convocare, în termen de cel mult 10 zile de la cea anterioarã. La a doua convocare Consiliul director este întrunit statutar indiferent de numãrul membrilor prezenţi.
(3) Consiliul director ia hotãrâri valabile cu o majoritate de jumãtate plus unul din numãrul membrilor prezenţi. În cazul unui balotaj votul preşedintelui este decisiv.
ART. 15
Consiliul director îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) aproba componenta Colegiului consultativ internaţional, la propunerea directorului Centrului, dupã consultãri cu directorul general al Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ştiinţa şi Cultura;
b) aproba strategia generalã şi programul anual de activitate, precum şi bugetul de venituri şi cheltuieli şi bilanţul contabil ale Centrului, pe baza propunerilor directorului Centrului, urmãrind realizarea scopurilor statutare;
c) încheie acte juridice în numele Centrului;
d) aproba sau, dupã caz, da mandat general sau special directorului Centrului privind afilierea Centrului la alte organisme naţionale şi internaţionale;
e) face propuneri pentru modificarea sau completarea statutului, cu consultarea prealabilã sau, dupã caz, la initiativa Colegiului consultativ internaţional;
f) aproba schimbarea sediului Centrului;
g) hotãrãşte înfiinţarea de compartimente functionale, puncte de lucru sau filiale în ţara ori de reprezentante în strãinãtate, urmãrind realizarea scopurilor Centrului;
h) alege din rândul membrilor sãi un preşedinte care conduce şedinţele;
i) numeşte directorul Centrului, dupã consultare cu Organizaţia Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ştiinţa şi Cultura şi Ministerul Educaţiei Naţionale, împreunã cu Agenţia Nationala pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare, dintre persoanele cu competenta recunoscuta şi având calificarile cerute pentru numirea în cel mai înalt grad ştiinţific;
j) împuterniceşte directorul Centrului pentru a exercita atribuţiile prevãzute la lit. c), precum şi cele prevãzute în prezentul statut;
k) în situaţia de indisponibilitate temporarã a directorului Centrului, în caz de boala sau ca urmare a deplasarilor în strãinãtate, atribuţiile acestuia se îndeplinesc de cãtre inlocuitorul sau de drept, împuternicit de consiliul director la propunerea prealabilã a titularului, aducandu-se la cunostinta conducerii Colegiului consultativ internaţional cazurile în care indisponibilitatea titularului depãşeşte 3 luni;
l) analizeazã şi aproba rapoartele întocmite şi prezentate de directorul Centrului;
m) aproba regulamentul de organizare şi funcţionare a Centrului;
n) alege şi revoca cenzorul;
o) urmãreşte în permanenta asigurarea surselor de finanţare a activitãţilor Centrului;
p) hotãrãşte în orice alta problema de interes pentru Centru.
ART. 16
Membrii Consiliului director pot primi o indemnizaţie care se va stabili, în funcţie de resursele financiare şi de legislaţia în vigoare, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a Centrului.
ART. 17
Directorul Centrului este angajat cu contract individual de munca pe durata nedeterminatã şi are urmãtoarele atribuţii:
a) asigura conducerea operativ-curenta şi administrarea eficienta a patrimoniului Centrului;
b) reprezintã şi angajeazã Centrul în relaţiile cu terţii, persoane fizice şi juridice, din ţara şi din strãinãtate, inclusiv cu organizaţii internaţionale, şi semneazã contracte, acorduri şi convenţii, informand în acest sens consiliul director;
c) participa de drept la toate şedinţele Consiliului director, fãrã a avea drept de vot;
d) întocmeşte raportul anual privind activitatea desfasurata de Centru;
e) elaboreazã proiectul programului anual de activitate şi proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli ale Centrului, precum şi modificãrile şi completãrile acestora;
f) realizeazã programul anual de activitate şi bugetul de venituri şi cheltuieli, potrivit direcţiilor principale elaborate de Colegiul consultativ internaţional, putând propune, în cazuri temeinic justificate, modificãri sau completãri ale statutului Centrului;
g) elaboreazã şi supune spre aprobare regulamentul de organizare şi funcţionare a Centrului;
h) elaboreazã şi aplica regulamentul de ordine interioarã a Centrului;
i) stabileşte structura de organizare interna, nivelul de salarizare şi funcţiile sau activitãţile pentru care se poate angaja personal cu convenţii civile de prestãri de servicii, ţinând seama de resursele disponibile şi de reglementãrile în vigoare aplicabile fundaţiilor de drept privat, fãrã scop patrimonial;
j) angajeazã, numeşte, dupã caz, în funcţii de conducere, aplica sancţiuni disciplinare şi concediazã personalul Centrului;
k) acorda prime şi alte stimulente personalului, primeşte, analizeazã şi rezolva reclamaţiile cu privire la prestaţiile acestora în domeniul serviciilor şi asistenţei tehnice acordate terţilor;
l) participa la reuniuni, simpozioane, colocvii, conferinţe, pe plan naţional şi internaţional, a cãror problematica prezintã interes pentru Centru, putând da mandat de reprezentare altor persoane de specialitate.
ART. 18
(1) În caz de urgenta directorul Centrului poate lua decizii, sub rezerva aprobãrii acestora de cãtre Consiliul director în prima şedinţa.
(2) Directorul Centrului rãspunde direct în fata Consiliului director pentru actele şi faptele sale, în cazul încãlcãrii legislaţiei sau a dispoziţiilor statutare. Directorul Centrului poate fi eliberat din funcţie prin desfacerea disciplinarã a contractului individual de munca, în condiţiile legii, în cazul sãvârşirii unor abateri grave de la statutul Centului sau a unor fapte incompatibile cu calitatea de director, cu avizul prealabil al Colegiului consultativ internaţional.
(3) Directorul Centrului prezintã Consiliului director, trimestrial sau în şedinţele la care i se solicita, rapoarte de activitate.
ART. 19
(1) Organul de control al Centrului este cenzorul, care trebuie sa aibã pregãtire de specialitate şi sa fie autorizat potrivit legii.
(2) Cenzorul poate primi o indemnizaţie, stabilitã în regulamentul de organizare şi funcţionare
(3) Nu pot avea calitatea de cenzor:
a) rudele şi afinii, pana la gradul al patrulea inclusiv, ai membrilor Consiliului director;
b) persoanele care primesc sub orice forma, pentru alte funcţii decât cea de cenzor, un salariu sau o remuneraţie de la Centru sau de la membrii Consiliului director.

CAP. 4
Patrimoniul Centrului
ART. 20
Patrimoniul iniţial al Centrului se completeazã cu donaţii, contribuţii, legate, constând în bunuri mobile şi imobile, fonduri obţinute din ţara şi din strãinãtate, în lei şi/sau în valuta, de la persoane fizice şi juridice, din activitãţi proprii şi din orice mijloace prevãzute de lege.
ART. 21
Veniturile Centrului provin din:
a) donaţii, contribuţii, sponsorizãri ale persoanelor fizice şi juridice din România şi din strãinãtate;
b) valorificarea publicaţiilor proprii şi a celor obţinute prin schimb;
c) tarife pentru executarea unor lucrãri, studii, programe, expertize şi altor servicii, potrivit scopului şi obiectului sau de activitate, angajate pe baze contractuale, în condiţiile legii;
d) fonduri de natura investiţiilor, pentru construirea şi amenajarea sediului, precum şi pentru achiziţii sau reparaţii, inclusiv capitale, de echipamente, instalaţii şi alte bunuri necesare în vederea functionarii Centrului, alocate din bugetul propriu al Ministerului Educaţiei Naţionale sau al Agenţiei Naţionale pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare şi/sau provenite din finantari externe.
ART. 22
Centrul elaboreazã bugetul de venituri şi cheltuieli şi întocmeşte bilanţul contabil, aprobate de consiliul director, conform dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 23
(1) Gestiunea patrimoniului Centrului se va tine de cãtre personal calificat şi este supusã controlului cenzorului.
(2) Centrul poate deschide cont la orice banca din România sau din strãinãtate, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
(3) Operaţiunile financiare ale Centrului se vor putea face numai cu semnatura directorului sau a persoanei desemnate de acesta, în mod expres, prin împuternicire scrisã şi purtând sigiliul Centrului.

CAP. 5
Dizolvarea şi lichidarea Centrului
ART. 24
Centrul se dizolva conform prevederilor legale cu privire la asociaţii şi fundaţii.
ART. 25
În cazul dizolvãrii Centrului bunurile şi sumele rãmase în urma lichidãrii se vor repartiza, prin hotãrâre a Guvernului, cãtre alte asociaţii ori fundaţii cu scop similar sau cãtre instituţii publice.

CAP. 6
Dispoziţii finale
ART. 26
Centrul are sigiliu şi însemne proprii.
ART. 27
Prezentul statut este valabil pe toatã durata functionarii Centrului, modificarea sau completarea sa urmând sa se facã în forma scrisã şi cu îndeplinirea condiţiilor legale de fond şi de forma.
ART. 28
Prevederile prezentului statut se completeazã, în mãsura în care nu contravin acestora, cu celelalte dispoziţii legale în materie.



ANEXA 2

DATELE DE IDENTIFICARE
a terenului aflat în patrimoniul Universitatii din Bucureşti,
care se transmite fãrã plata în folosinta Centrului Internaţional
de Biodinamica pe o durata de 49 de ani
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Localizarea Persoana Persoana Caracteristicile
terenului juridicã juridicã tehnice ale Delimitarea
care se de la care la care se terenului terenului
transmite se transmite transmite (suprafata
terenul terenul totalã)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Municipiul Universitatea Centrul 450 mp ● nord-est - Splaiul
Bucureşti, din Internaţional (forma de Independentei
sectorul 5, Bucureşti de patrat ● sud-est - str.
în perimetrul Biodinamica cu latura Dr. Dimitrie Brandza
Gradinii de 21,22 m) ● sud-vest şi nord-vest
botanice a - Gradina botanica
Universitatii
din Bucureşti
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016