Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.371 din 18 noiembrie 2009  pentru modificarea si completarea   Hotararii Guvernului nr. 405/2007 privind functionarea Secretariatului General al Guvernului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.371 din 18 noiembrie 2009 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 405/2007 privind functionarea Secretariatului General al Guvernului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 802 din 25 noiembrie 2009
HOTĂ?RÂRE nr. 1.371 din 18 noiembrie 2009
pentru modificarea şi completarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 405/2007 privind funcţionarea Secretariatului General al Guvernului
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 802 din 25 noiembrie 2009


În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , al <>art. 5 alin. (4) , al <>art. 65 alin. (1) pct. 1 şi al pct. 3-5, 7 şi 10-11 din anexa nr. I la Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
<>Hotãrârea Guvernului nr. 405/2007 privind funcţionarea Secretariatului General al Guvernului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 302 din 7 mai 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 3 alineatul (1), dupã punctul 13 se introduce un nou punct, punctul 14, cu urmãtorul cuprins:
"14. prin Departamentul pentru strategii guvernamentale din structura Secretariatului General al Guvernului asigurã asistenţa necesarã primului-ministru, precum şi ministerelor, departamentelor şi agenţiilor guvernamentale, în urmãtoarele domenii: accesul la informaţiile de interes public şi transparenţa instituţionalã; comunicarea publicã; evaluarea stãrii sociale a populaţiei; evaluarea oportunitãţii sociale şi a impactului perceptiv pentru mãsurile guvernamentale. În acest sens, Departamentul pentru strategii guvernamentale:
a) elaboreazã studii, analize şi rapoarte privind starea socialã a populaţiei, oportunitatea socialã şi impactul perceptiv pentru mãsurile guvernamentale în diverse domenii de activitate, în special în cele legate de reforma economicã, protecţia socialã, comunicare interinstituţionalã, politici de sprijinire a mediului asociativ, transparenţã instituţionalã;
b) realizeazã analize privind comunicarea guvernamentalã şi imaginea României în strãinãtate şi propune Guvernului mãsurile corespunzãtoare pentru o informare corectã privind realitãţile româneşti;
c) monitorizeazã aplicarea de cãtre autoritãţile şi instituţiile publice a dispoziţiilor <>Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizionalã în administraţia publicã, informând anual Guvernul despre aplicarea acestora;
d) asigurã finanţarea sau susţine campanii de informare şi relaţii publice, organizeazã evenimente, spectacole, expoziţii, festivaluri, difuzeazã materiale de informare sau promovare cu privire la problematica europeanã în România, la afirmarea identitãţii culturale europene şi româneşti, colaborând în acest sens inclusiv cu asociaţii ale comunitãţilor de români din strãinãtate;
e) sprijinã cunoaşterea şi înţelegerea de cãtre public a strategiilor şi proiectelor guvernamentale de interes public, prin acţiuni de informare publicã, difuzarea de materiale de informare, precum şi prin derularea de campanii de comunicare publicã, în România sau în strãinãtate;
f) asigurã asistenţã de specialitate primului-ministru, altor demnitari şi înalţi funcţionari publici din cadrul Guvernului în domeniile transparenţei instituţionale, cooperãrii cu societatea civilã şi cel al comunicãrii;
g) menţine legãturi permanente cu ambasadele strãine în România şi cu organismele internaţionale reprezentate în ţarã, în scopul informãrii acestora, împreunã cu Ministerul Afacerilor Externe, asupra aspectelor care privesc activitãţile guvernamentale publice şi imaginea ţãrii. În colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, elaboreazã, tipãreşte sau achiziţioneazã şi difuzeazã în ţarã şi în strãinãtate rapoarte şi alte materiale de informare privind derularea strategiilor guvernamentale în diverse domenii, precum şi orice tip de materiale de promovare a imaginii României (albume, CD-uri, DVD-uri, cãrţi, obiecte artizanale şi altele);
h) achiziţioneazã servicii de consultanţã sau expertizã în domeniul diagnozei sociale, optimizãrii politicilor publice, a comunicãrii publice şi transparenţei instituţionale;
i) efectueazã sau achiziţioneazã studii, sondaje, rapoarte, cercetãri, analize, strategii ori proiecte de interes guvernamental în domeniul diagnozei sociale, optimizãrii politicilor publice, a comunicãrii publice şi transparenţei instituţionale;
j) asigurã participarea personalului propriu la acţiuni cu caracter ştiinţific şi cultural, la reuniuni şi expoziţii internaţionale, acţiuni având ca scop comunicarea instituţionalã, evaluarea oportunitãţii sociale şi a impactului perceptiv pentru mãsurile guvernamentale şi optimizarea acestora, transparenţa şi promovarea imaginii României în ţarã şi în strãinãtate şi dezvoltarea sectorului asociativ;
k) organizeazã sau asigurã finanţarea de evenimente ori acţiuni de comunicare a cãror finalitate vizeazã afirmarea identitãţii naţionale, precum şi promovarea imaginii României în strãinãtate: colocvii, dezbateri, simpozioane, mese rotunde, festivaluri, concerte, expoziţii, turnee, vizite şi altele asemenea; sprijinã şi organizeazã acţiuni socioculturale, evenimente şi campanii de comunicare pentru afirmarea culturii şi identitãţii naţionale şi de promovare a României, desfãşurate în colaborare cu asociaţii sau organisme neguvernamentale şi instituţii din România sau din Uniunea Europeanã, inclusiv cu asociaţii ale comunitãţilor de români din strãinãtate;
l) iniţiazã şi organizeazã colocvii, dezbateri, simpozioane, sesiuni de pregãtire, mese rotunde şi organizeazã vizite de informare şi schimburi de experienţã cu persoane din ţarã şi din strãinãtate, în urmãtoarele zone de interes: diagnozã socialã şi optimizarea politicilor publice, comunicarea publicã şi transparenţa instituţionalã; politici şi programe pentru mediul asociativ; sprijinã orice fel de asemenea manifestãri cu acest tip de obiective, care sunt propuse sau iniţiate de alte organizaţii publice sau neguvernamentale;
m) asistã şi coordoneazã corpul funcţionarilor publici cu atribuţii în relaţionarea cu mediul asociativ şi aplicarea legilor transparenţei;
n) promoveazã şi evalueazã politicile guvernamentale în domeniul vieţii asociative şi formuleazã recomandãri cu privire la acestea;
o) promoveazã iniţiativele mediului asociativ pentru reprezentarea legitimã a sectorului în formularea şi implementarea politicilor guvernamentale;
p) asigurã Secretariatul Colegiului pentru Consultarea Asociaţiilor şi Fundaţiilor, transparenţa mãsurilor guvernamentale, monitorizeazã aplicarea prevederilor legislative privind sectorul asociativ şi urmãreşte optimizarea cadrului normativ;
q) analizeazã propunerile mediului asociativ pentru determinarea direcţiilor de acţiune strategicã şi întãrirea capacitãţii administraţiei de a colabora cu mediul asociativ;
r) asigurã participarea reprezentanţilor sãi la derularea, în colaborare cu ministerele de resort, a programelor de asistenţã tehnicã internaţionalã consacrate dezvoltãrii parteneriatului administraţie-organizaţii neguvernamentale şi elaborarea de documentaţii, proiecte şi analize comparative şi rapoarte în domeniu;
s) coopereazã cu celelalte structuri guvernamentale, cu autoritãţile locale, instituţiile de învãţãmânt şi cercetare, cu firme private, organizaţii neguvernamentale sau asociaţii ale românilor din strãinãtate; susţine proiecte propuse de organizaţii neguvernamentale şi asociaţii ale românilor din strãinãtate, specifice obiectului sãu de activitate;
ş) dezvoltã programe de parteneriat cu instituţii financiare internaţionale şi cu instituţii europene, în domeniul sãu de activitate; acceseazã fonduri europene, în condiţiile legii;
t) menţine contactul sistematic şi asigurã schimbul de informaţii cu reprezentanţii administraţiei în domeniul parteneriatului cu mediul asociativ pe baza prelucrãrii lor, elaborând documentaţii, proiecte, analize comparative şi rapoarte în domeniul relaţiilor dintre administraţie şi mediul asociativ şi oferind asistenţã şi consultanţã în formarea şi perfecţionarea profesionalã a funcţionarilor publici care au competenţe în realizarea politicilor de sprijinire a vieţii asociative;
ţ) asistã la organizarea şi funcţionarea unor structuri de dialog şi consultare ale administraţiei cu mediul asociativ la nivel sectorial şi teritorial; asistã organismele abilitate în asigurarea implicãrii societãţii civile în procesul consultativ privind elaborarea politicilor publice sectoriale şi locale;
u) are competenţe în coordonarea interministerialã a problemelor transsectoriale relative la asociaţii şi fundaţii; primeşte şi prelucreazã informaţii de la fiecare minister despre acţiunile şi proiectele ce intereseazã asociaţiile şi fundaţiile şi care rezultã din competenţele sale;
v) asistã şi participã la procesul de relaţionare a Guvernului cu mediul asociativ, asigurând dialogul primului-ministru cu lumea asociativã; asigurã Secretariatul Colegiului pentru Consultarea Asociaţiilor şi Fundaţiilor;
w) promoveazã strategia Guvernului în domeniul parteneriatului cu organizaţiile neguvernamentale la nivel sectorial şi teritorial, vizând punerea în aplicare a programelor de dezvoltare/reformã specifice."
2. Anexele nr. 1 şi 2 se modificã şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. II
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 325/2009 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 185 din 25 martie 2009.
ART. III
<>Hotãrârea Guvernului nr. 405/2007 privind funcţionarea Secretariatului General al Guvernului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 302 din 7 mai 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta hotãrâre, se va republica, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu

p. Ministrul muncii,
familiei şi protecţiei sociale,
interimar,
Mihai Constantin Şeitan,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 18 noiembrie 2009.
Nr. 1.371.


ANEXA 1
-------
(Anexa nr. 1 la Hotãrârea Guvernului nr. 405/2007 )
--------------------------------------------------

Structurile, organele de specialitate ale administraţiei
publice centrale şi instituţiile publice coordonate
de secretarul general al Guvernului

1. Departamentul pentru Relaţii Interetnice, structurã fãrã personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului
2. Institutul Naţional de Statisticã, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului
3. Agenţia Naţionalã pentru Romi, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului
4. Oficiul Român pentru Adopţii, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului
5. Oficiul Registrului Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat, instituţie publicã, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului
6. Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, instituţie publicã, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului


ANEXA 2
-------
(Anexa nr. 2 la Hotãrârea Guvernului nr. 405/2007 )
--------------------------------------------------

Structurile, organele de specialitate ale administraţiei
publice centrale şi instituţiile publice finanţate
prin bugetul Secretariatului General al Guvernului

1. Aparatul propriu de lucru al primului-ministru, structurã fãrã personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului
2. Aparatul propriu de lucru al viceprim-ministrului, structurã fãrã personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului
3. Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul, structurã cu personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului
4. Departamentul pentru Afaceri Europene, structurã cu personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului
5. Corpul de Control al Primului-Ministru, structurã fãrã personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului
6. Departamentul pentru Lupta Antifraudã - DLAF, structurã fãrã personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului
7. Departamentul pentru Relaţii Interetnice, structurã fãrã personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului
8. Institutul Naţional de Statisticã, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului
9. Agenţia Naţionalã pentru Romi, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului
10. Oficiul Român pentru Adopţii, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului
11. Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului
12. Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, organism cu activitate administrativ-jurisdicţionalã, cu personalitate juridicã
13. Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului
14. Institutul pentru Studierea Problemelor Minoritãţilor Naţionale, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului şi în coordonarea Departamentului pentru Relaţii Interetnice
15. Agenţia Naţionalã Anti-Doping, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului
16. Comisia Naţionalã de Acreditare a Spitalelor, instituţie publicã cu personalitate juridicã
17. Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului
18. Agenţia Naţionalã pentru Resurse Minerale, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului
19. Inspectoratul de Stat în Construcţii, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului
20. Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Domeniul Energiei, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în coordonarea directã a viceprim-ministrului
21. Comisia Naţionalã pentru Controlul Activitãţilor Nucleare, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016