Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.367 din 18 noiembrie 2009  privind infiintarea, organizarea si functionarea Directiei pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.367 din 18 noiembrie 2009 privind infiintarea, organizarea si functionarea Directiei pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 802 din 25 noiembrie 2009

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al art. 5 alin. (1) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

    ART. 1
    (1) Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor, finanţatã integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
    (2) Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, denumitã în continuare Direcţia, se înfiinţeazã prin comasarea prin fuziune a Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor şi Centrului Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor, care se desfiinţeazã.
    (3) Direcţia face parte din structurile de ordine şi siguranţã publicã din subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor şi este parte componentã a Departamentului de ordine şi siguranţã publicã.
    (4) Direcţia exercitã atribuţiile care îi sunt date în competenţã prin lege, cu privire la organizarea şi coordonarea activitãţii de evidenţã a persoanelor, precum şi la gestionarea şi administrarea la nivel naţional a bazelor de date privind evidenţa persoanelor, cãrţilor de identitate, paşapoartelor, permiselor de conducere, certificatelor de înmatriculare a vehiculelor şi a altor documente necesare persoanelor în relaţiile cu statul.
    (5) Direcţia asigurã punerea în aplicare, într-o concepţie unitarã, a legislaţiei în vigoare în domeniul stãrii civile, al evidenţei persoanelor şi al programelor de reformã privind modernizarea relaţiilor dintre administraţia publicã centralã şi localã şi cetãţean.
    (6) Direcţia are sediul în municipiul Bucureşti.
    ART. 2
    (1) Direcţia are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) organizeazã, coordoneazã şi urmãreşte modul de aplicare, în mod unitar, de cãtre serviciile publice comunitare de evidenţã a persoanelor, a reglementãrilor legale în domeniul evidenţei persoanelor, al stãrii civile şi al schimbãrii pe cale administrativã a numelor persoanelor fizice;
    b) elaboreazã normele şi metodologiile de lucru utilizate de serviciile publice comunitare de evidenţã a persoanelor;
    c) actualizeazã, utilizeazã şi valorificã datele din Registrul naţional de evidenţã a persoanelor, potrivit legii;
    d) furnizeazã, în condiţiile legii, date de identificare a persoanei, solicitate de autoritãţi şi instituţii publice, operatori economici şi de alte persoane juridice pentru derularea unor acţiuni de interes general, reglementate prin acte normative;
    e) soluţioneazã cererile depuse de cetãţenii români care şi-au stabilit domiciliul în strãinãtate anterior anului 1989 sau de reprezentanţii lor legali privind comunicarea datelor de identificare cu care aceştia figureazã înscrişi în evidenţe;
    f) stabileşte caracteristicile şi elementele de securizare ale cãrţilor de identitate şi ale cãrţilor de alegãtor;
    g) gestioneazã şi administreazã Sistemul naţional informatic de evidenţã a populaţiei;
    h) rãspunde de punerea în aplicare a reglementãrilor privind confidenţialitatea şi protecţia datelor referitoare la persoanã, prelucrate la nivelul Direcţiei;
    i) asigurã dotarea serviciilor publice comunitare de evidenţã a persoanelor cu registre şi certificate de stare civilã, precum şi cu materialele necesare producerii cãrţilor de identitate şi a cãrţilor de alegãtor;
    j) participã la activitãţile de iniţiere, formare şi perfecţionare profesionalã a personalului serviciilor publice comunitare de evidenţã a persoanelor;
    k) colaboreazã cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale pentru constituirea unor registre permanente, potrivit legii.
    (2) Direcţia îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege.
    ART. 3
    Pentru îndeplinirea funcţiilor şi atribuţiilor ce îi revin, Direcţia colaboreazã cu ministerele şi cu alte instituţii ale administraţiei publice centrale şi locale, potrivit prevederilor legale în vigoare.
    ART. 4
    În subordinea Direcţiei funcţioneazã structurile judeţene de administrare a bazelor de date de evidenţã a persoanelor, respectiv a municipiului Bucureşti.
    ART. 5
    (1) Organigrama, statul de organizare, numãrul de posturi, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei se aprobã prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
    (2) Coordonarea Direcţiei în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor se stabileşte prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
    (3) Direcţia este condusã de un director, care are calitatea de ordonator de credite, ajutat de 2 directori adjuncţi, numiţi prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
    ART. 6
    Direcţia preia patrimoniul instituţiilor publice care se desfiinţeazã, prevãzute la art. 1 alin. (2), pe bazã de protocol de predare-preluare, încheiat în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, care cuprinde menţiunile prevãzute la art. 8 alin. (5) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional.
    ART. 7
    (1) Personalul Direcţiei se constituie din poliţişti şi personal contractual.
    (2) Personalul instituţiilor publice care se desfiinţeazã, prevãzute la art. 1 alin. (2), se preia de cãtre Direcţie şi se încadreazã în limita posturilor aprobate pentru aceastã instituţie, în condiţiile legii.
    (3) Încadrarea personalului în numãrul de posturi aprobat şi pe noile funcţii, precum şi stabilirea drepturilor salariale aferente, potrivit dispoziţiilor art. 6 alin. (3) din Legea nr. 329/2009, se realizeazã în termen de maximum 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
    (4) Încetarea raporturilor de muncã sau de serviciu ale personalului prin emiterea de ordine şi/sau decizii se face cu respectarea procedurilor legale aplicabile categoriei de personal din care face parte şi a prevederilor legale privind protecţia socialã, pe baza criteriilor stabilite potrivit art. 6 alin. (5) sau (6) din Legea nr. 329/2009, în termen de maximum 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
    ART. 8
    Prezenta hotãrâre intrã în vigoare la 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                                ---------------
                          Viceprim-ministru, ministrul
                         administraţiei şi internelor,
                                   interimar,
                                  Vasile Blaga

                              p. Ministrul muncii,
                             familiei şi protecţiei
                              sociale, interimar,
                            Mihai Constantin Şeitan,
                                secretar de stat

                         Ministrul finanţelor publice,
                                 Gheorghe Pogea

    Bucureşti, 18 noiembrie 2009.
    Nr. 1.367.
                                  --------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016