Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.358 din 27 septembrie 2006  pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a   Ordonantei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul si recuperarea fondurilor comunitare, precum si a fondurilor de cofinantare aferente utilizate necorespunzator, aprobate prin   Hotararea Guvernului nr. 1.510/2003     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.358 din 27 septembrie 2006 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul si recuperarea fondurilor comunitare, precum si a fondurilor de cofinantare aferente utilizate necorespunzator, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.510/2003

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 839 din 11 octombrie 2006

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzãtor, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.510/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 914 din 20 decembrie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Activitatea de control privind respectarea legalitãţii şi regularitãţii în utilizarea şi administrarea fondurilor comunitare şi a fondurilor de cofinanţare aferente prezintã douã forme: controlul intern şi controlul prin misiuni de control operativ.
(2) Controlul intern reprezintã ansamblul formelor de control exercitate la nivelul entitãţii, inclusiv auditul intern, şi include structurile organizatorice, metodele, procedurile, scopul fiind cel de asigurare a administrãrii fondurilor comunitare şi de cofinanţare în mod economic, eficient şi eficace.
(3) Auditul public intern şi controlul financiar preventiv se organizeazã şi se exercitã la toate structurile de implementare, conform legislaţiei în vigoare privind auditul public intern şi controlul financiar preventiv.
(4) Sfera auditului public intern cuprinde activitãţile financiare sau cu implicaţii financiare desfãşurate de entitatea publicã din momentul constituirii angajamentelor pânã la utilizarea fondurilor de cãtre beneficiarii finali, inclusiv a fondurilor provenite din asistenţa externã. Auditorii interni elaboreazã un proiect de raport de audit public intern la sfârşitul fiecãrei misiuni de audit public intern.
(5) Conducãtorul entitãţii trebuie sã asigure elaborarea, aprobarea, aplicarea şi perfecţionarea structurilor organizatorice, reglementãrilor metodologice, procedurilor şi criteriilor de evaluare pentru a satisface cerinţele generale şi specifice de control intern.
(6) Controlul prin misiuni de control operativ se declanşeazã în cazurile când existã indicii şi/sau sesizãri din partea compartimentelor operative interne, a structurilor de audit intern şi/sau extern, a altor instituţii abilitate de lege, precum şi a cetãţenilor sau mass-media cu privire la gestiunea financiarã defectuoasã sau frauduloasã a fondurilor publice, inclusiv asistenţa financiarã externã nerambursabilã. Acest control poate fi efectuat şi pe eşantion de proiecte, în baza unor analize de risc elaborate de fiecare agenţie de implementare.
(7) În urma efectuãrii controlului documentar şi/sau operativ, pentru cele douã forme definite conform art. 4 alin. (1)-(6), se întocmeşte un proces-verbal de control care individualizeazã creanţa bugetarã, document ce reprezintã în condiţiile legii titlu de creanţã."
2. Alineatele (1), (2), (3), (10), (14) şi (15) ale articolului 6 vor avea urmãtorul cuprins:
"(1) Conducerea instituţiei care îndeplineşte rolul de agenţie de implementare este responsabilã de luarea mãsurilor necesare pentru organizarea şi funcţionarea structurilor specializate în efectuarea controlului prevãzut la art. 4.
(2) Pentru controlul efectuat prin misiuni de control operativ conform art. 4 alin. (6), conducãtorul entitãţii stabileşte prin decizie urmãtoarele:
a) componenţa nominalã a echipei de control;
b) durata controlului, care nu poate depãşi 90 de zile;
c) mandatul privind verificarea obiectivelor sesizãrii, stabilirea prejudiciului şi a persoanelor responsabile.
(3) În cazul efectuãrii controlului prin misiune de control operativ, echipa de control comunicã structurii supuse verificãrii data declanşãrii acţiunii cu cel puţin 5 zile înainte, precizându-se scopul şi durata acesteia; controalele declanşate ca urmare a unor sesizãri nu se comunicã.
...............................................................................................
(10) Cuantumul prejudiciului va fi stabilit de la data la care acesta a fost produs, iar în cazul în care aceastã datã nu poate fi stabilitã, de la data la care a fost constatat; creanţa bugetarã din nereguli şi/sau fraudã va cuprinde, pe lângã prejudiciu, penalitãţile şi dobânzile prevãzute în contractele economice/acordurile încheiate în conformitate cu procedurile de implementare.
.............................................................................................
(14) Dupã expirarea termenului prevãzut la art. 7 alin. (2), organele structurilor specializate prevãzute la art. 5 vor sesiza în scris organele de executare din cadrul organelor teritoriale subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã sau ale celorlalţi creditori bugetari care administreazã, potrivit legii, bugetele prevãzute la <>art. 2 lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 79/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dupã caz, comunicându-le documentul care constituie titlu de creanţã devenit titlu executoriu, în condiţiile legii, precum şi dovada comunicãrii procesului-verbal de control cãtre debitor."
(15) Titlul executoriu va cuprinde elementele prevãzute la <>art. 137 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
3. Dupã alineatul (3) al articolului 6 se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu urmãtorul cuprins:
"(3^1) În cazul efectuãrii controlului intern, conform art. 4 alin. (2)-(5), persoanele care efectueazã verificãrile conform atribuţiilor din procedurile interne de lucru şi a documentelor elaborate conform acestor proceduri vor întocmi procese-verbale de control, potrivit alin. (11)."
4. La articolul 6 alineatul (11), literele b) şi d) vor avea urmãtorul cuprins:
"b) descrierea contextului în care s-au/s-a produs neregulile/frauda, actele normative încãlcate, creanţa bugetarã, penalitãţile şi dobânzile prevãzute în contractele economice/acordurile încheiate în conformitate cu procedurile de implementare, precum şi accesoriile datorate de la data producerii/constatãrii prejudiciului, calculate potrivit prevederilor legale în vigoare referitoare la colectarea creanţelor fiscale, cu defalcarea acestora pe bugetele afectate, inclusiv fondurile europene, precum şi persoanele responsabile;
................................................................................................
d) întregul material probant care a condus la stabilirea constatãrilor se constituie ca anexã la procesul-verbal de control."

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Ministrul integrãrii europene,
Anca Daniela Boagiu

Bucureşti, 27 septembrie 2006.
Nr. 1.358.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016