Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.345 din 21 decembrie 1990  privind stabilirea normelor unitare de structura pentru conducerea si aparatul propriu al prefecturilor si primariilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.345 din 21 decembrie 1990 privind stabilirea normelor unitare de structura pentru conducerea si aparatul propriu al prefecturilor si primariilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 4 din 11 ianuarie 1991

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Structurile organizatorice pentru aparatul propriu al prefecturilor şi primăriilor se stabilesc pe baza normelor din prezenta hotărîre, cuprinse în anexele nr. 1 a) - d).
    ART. 2
    Normele de constituire a compartimentelor din aparatul propriu al prefecturilor şi primăriilor sînt cele prevăzute în anexa nr. 2.
    Prefecturile pot comasa sau diviza compartimentele din componenta direcţiilor prevăzute în anexa nr. 1 a), precum şi compartimentele prevăzute în anexele nr. 1 b) - 1 d) la prezenta hotărîre, în funcţie de necesităţile şi condiţiile concrete ale activităţii.
    ART. 3
    Numărul de posturi pentru aparatul propriu al prefecturilor şi primăriilor se stabileşte pe baza normativului prevăzut în anexa nr. 3.
    ART. 4
    Salariile tarifare pentru aparatul propriu al prefecturilor şi primăriilor se stabilesc la acelaşi nivel cu cele ale salariaţilor angajaţi în unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor şi ale Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.
    ART. 5
    Asigurarea posturilor rezultate din aplicarea prezentei hotărîri se face prin redistribuire de posturi şi prin suplimentarea acestora, după caz.
    ART. 6
    Pe data intrării în vigoare a actualei hotărîri se abrogă hotărîrile guvernului nr. 358/1990, 365/1990, 917/1990 şi 912/1990, art. 1, 3 şi 4 din Hotărîrea guvernului nr. 1058/1990, precum şi orice alte prevederi care contravin prezentei hotărîri.

                                 PRIM-MINISTRU
                                  PETRE ROMAN

    ANEXA 1a)




                                              ┌──────────────┐
                                              │ PREFECTURĂ │
                                              └──────┬───────┘
                                                     │
                                               ┌─────┴─────┐
                                               │ PREFECT │
                                               └─────┬─────┘
                                                     │
      ┌──────┬─────────────┬─────────────────────────┴───────┬─────────────────────────────────────┐
      │ │ │ │ │
      │ │ ┌────────┴─────────┐ ┌────────┴─────────┐ ┌────────┴─────────┐
      │ │ │ SECRETAR │ │ SUBPREFECT │ │ SUBPREFECT │
      │ │ └────────┬─────────┘ └────────┬─────────┘ └────────┬─────────┘
      │ │ ┌───────────┤ │ │
      │ │ │ ┌────────┴─────────┐ ┌─────────────────────┴─────────────────────┐ ┌─────────────┴──────────────┐
      │ │ │ │ Direcţia │ │ │ │ Direcţia tehnică de │
      │ │ │ │ Administraţia │ │ Direcţia control comercial, buget local, │ │ investiţii─construcţii şi │
      │ │ │ │ locală │ │ coordonarea activităţii economice │ │ activităţi de gospodărie │
      │ │ │ │ │ │ │ │ comunală şi locativă │
      │ │ │ ├──────────────────┤ ├───────────────────────────────────────────┤ ├────────────────────────────┤
      │ │ │ │ Director │ │ Director │ │ Director │
      │ │ │ └────────┬──────┬──┘ └───────┬─────────┬───────┬────────────┬────┘ └────────┬─────────────┬─────┘
      │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
      │ │ │ │ ┌────┴───┐ ┌────┴───┐ │ ┌───┴────┐ ┌───┴────┐ │ ┌───┴────┐
      │ │ │ │ │Director│ │Director│ │ │Director│ │Director├───┐ │ │Director├──────┐
      │ │ │ │ │adjunct │ │adjunct │ │ │adjunct │ │adjunct │ │ │ │adjunct │ │
      │ │ │ │ └───────┬┘ └────┬───┘ │ └────┬───┘ └────────┘ │ │ └────────┘ │
┌─────┴─────┐│ │ ┌───────┴───────┐ │ ┌───────┴───────┐ │ ┌──────┴──────┐ ┌─────────┐ │ ┌────┴───────┐ ┌────────────┐ │
│Consilier ││ │ │- Administraţia│ │ │- Bugetul local│ │ │- Organizare,│ │Programe │ │ │- Urbanism │ │- Tehnic │ │
│ al ││ │ │locală, control│ │ │- Contabilitate│ │ │salarizare, │ │ şi ├┐│ │- Amenajarea│ │- Investiţii├─┐│
│prefectului││ │ │- Juridic │ │ │- Preţuri, │ │ │personal, │ │urbanism │││ │teritoriului│ │-construcţii│ ││
└───────────┘│ │ │- Secretariat, │ │ │tarife │ │ │perfecţionare│ │comercial│││ │- Banca de │ └────────────┘ ├┘
┌───────────┐│ │ │protocol şi │ │ └───────────────┘ │ │profesională │ └─────────┘├┘ │date urbane │ ┌────────────┐ │
│Mobilizarea││ │ │mass─media │ │ ┌───────────────┐ │ │- Coordonarea│ ┌─────────┐│ └────────────┘ │Gospodărie │ │
│ economiei ├┘ │ └───────────────┘ │ │ Control │ │ │activităţii │ │ Corp ││ │comunală şi ├─┘
│şi apărarea│ │ ┌───────────────┐ │ │ financiar de ├─┘ │economice │ │ control ├┘ │ locativă │
│ civilă │ │ │- Stare civilă │ │ │ gestiune │ │- Urmărirea │ │comercial│ └────────────┘
└───────────┘ │ │şi autoritate │ │ └───────────────┘ │eficienţei │ └─────────┘
   ┌───────────┴─┐ │tutelară │ │ │capitalului │
   │Administrativ│ │- Autorizare ├─┘ │public │
   └─────────────┘ │liberă │ │- Programare─│
                   │iniţiativă │ │informatică │
                   │- Relaţii cu │ └─────────────┘
                   │publicul │
                   └───────────────┘



    ANEXA 1b)


                                   ┌───────────────────────┐
                                   │ PRIMARIA MUNICIPALĂ │
                                   └───────────┬───────────┘
                                               │
                                         ┌─────┴────┐
                                         │ PRIMAR │
                                         └─────┬────┘
                                               │
     ┌─────────┬───────────────────┬───────────┴──────────┬────────────────────────┐
     │ │ ┌─────┴────┐ ┌─────┴──────┐ ┌─────┴──────┐
     │ │ │ SECRETAR │ │ VICEPRIMAR │ │ VICEPRIMAR │
     │ │ └─────┬────┘ └─────┬──────┘ └─────┬──────┘
     │ │ └───────────┐ └──────────────┐ └─────────────┐
┌────┴───┐ ┌───┴──────┐ ┌────────────────────┐ │ ┌─────────────────────┐ │ ┌───────────────────┐ │
│Apărare │ │Relaţii cu│ │ Administraţie │ │ │ Buget─contabilitate ├─┤ │ Urbanism ├─┤
│ civilă │ │ publicul │ │locală, secretariat,├─┤ └─────────────────────┘ │ └───────────────────┘ │
└────────┘ └──────────┘ │ protocol │ │ ┌─────────────────────┐ │ ┌───────────────────┐ │
                        └────────────────────┘ │ │ Preţuri ─ tarife ├─┤ │ Amenajarea ├─┤
                        ┌────────────────────┐ │ └─────────────────────┘ │ │ teritoriului │ │
                        │ Stare civilă şi │ │ ┌─────────────────────┐ │ └───────────────────┘ │
                        │autoritate tutelară ├─┤ │ Corp control ├─┤ ┌───────────────────┐ │
                        └────────────────────┘ │ │ comercial │ │ │Tehnic, investiţii,├─┤
                        ┌────────────────────┐ │ └─────────────────────┘ │ │ construcţii │ │
                        │ Juridic ├─┤ ┌─────────────────────┐ │ └───────────────────┘ │
                        └────────────────────┘ │ │ Organizare, │ │ ┌───────────────────┐ │
                        ┌────────────────────┐ │ │salarizare, personal ├─┤ │Gospodărie comunală├─┘
                        │ Administrativ ├─┤ └─────────────────────┘ │ │ şi locativă │
                        └────────────────────┘ │ ┌─────────────────────┐ │ └───────────────────┘
                        ┌────────────────────┐ │ │Coordonare activităţi│ │
                        │ Autorizare │ │ │ economice ├─┘
                        │ iniţiativă ├─┘ └─────────────────────┘
                        │ particulară │
                        └────────────────────┘



    ANEXA 1c)


                               ┌───────────────────────┐
                               │ PRIMĂRIA ORAŞULUI │
                               └───────────┬───────────┘
                                    ┌──────┴───────┐
                                    │ PRIMAR │
                                    └──────┬───────┘
     ┌─────────────────────────────┬───────┴─────────────────────────┐
     │ ┌────────┴────────┐ ┌────────┴────────┐
     │ │ SECRETAR │ │ VICEPRIMAR │
     │ └────────┬────────┘ └────────┬────────┘
     │ └──────────────┐ └──────────────────┐
┌────┴────┐ ┌───────────────────────────────────┐ │ ┌────────────────────────────────┐ │
│Apărarea │ │Administraţia locală, secretariat, ├─┤ │Organizare, salarizare, personal├─┤
│civilă*) │ │ protocol │ │ └────────────────────────────────┘ │
└─────────┘ └───────────────────────────────────┘ │ ┌────────────────────────────────┐ │
            ┌───────────────────────────────────┐ │ │Coordonare activităţi economice ├─┤
            │Stare civilă şi autoritate tutelară├─┤ └────────────────────────────────┘ │
            └───────────────────────────────────┘ │ ┌────────────────────────────────┐ │
            ┌───────────────────────────────────┐ │ │ Control comercial ├─┤
            │ Buget ─ contabilitate ├─┤ └────────────────────────────────┘ │
            └───────────────────────────────────┘ │ ┌────────────────────────────────┐ │
            ┌───────────────────────────────────┐ │ │ Urbanism ├─┤
            │ Administrativ ─ gospodăresc ├─┤ └────────────────────────────────┘ │
            └───────────────────────────────────┘ │ ┌────────────────────────────────┐ │
            ┌───────────────────────────────────┐ │ │ Amenajarea teritoriului ├─┤
            │ Relaţii cu publicul ├─┘ └────────────────────────────────┘ │
            └───────────────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────┐ │
                                                     │Tehnic, investiţii, construcţii ├─┤
                                                     └────────────────────────────────┘ │
                                                     ┌────────────────────────────────┐ │
                                                     │Gospodărie comunală şi locativă ├─┘
                                                     └────────────────────────────────┘


---------
    *) Numai la oraşele cu peste 10.000 locuitori.


    ANEXA 1d)

                                 ┌──────────────────────┐
                                 │ PRIMĂRIA COMUNALĂ │
                                 └──────────┬───────────┘
                           (comune cu pînă la 5.000 locuitori)*)
                                            │
                                       ┌────┴─────┐
                                       │ PRIMAR │
                                       └────┬─────┘
                                            │
                                      ┌─────┴──────┐
                                      │ SECRETAR │
                                      └─────┬──────┘
                                            │
      ┌────────────────┬────────────────┬───┴─────────────┬────────────────┐
      │ │ │ │ │
┌─────┴──────┐ ┌───────┴───────┐ ┌──────┴──────┐ ┌────────┴─────────┐ ┌────┴───┐
│Contabil─şef│ │Agenţi agricoli│ │Statisticieni│ │Casieri─încasatori│ │ Guard │
└────────────┘ └───────────────┘ └─────────────┘ └──────────────────┘ └────────┘


----------
    *) La comunele cu peste 5.000 locuitori în componenţa conducerii primăriei este şi postul de viceprimar (Legea nr. 5/19 iulie 1990).


    ANEXA 2


                                     NORME
                de constituire a compartimentelor din structura
      organizatorică a aparatului propriu al prefecturilor şi primăriilor

    1. Structura organizatorică a aparatului propriu al prefecturilor şi primăriilor poate cuprinde, în funcţie de volumul, complexitatea, importanţa şi specificul activităţii, următoarele tipuri de compartimente avînd un număr minim de persoane:
    a) birouri - 3 persoane;
    b) servicii - 6 persoane;
    c) direcţii - 20 persoane.
    2. Biroul poate fi organizat fie independent, fie în cadrul unui serviciu, pentru fiecare 3 persoane existente peste numărul minim necesar constituirii serviciului, dacă există activităţi care necesită o delimitare distinctă.
    3. Serviciile de la prefecturi, care nu fac parte din structura direcţiilor, se constituie cu minimum 8 persoane.
    4. Numărul posturilor de conducere va fi de cel mult 20% din numărul total al posturilor pentru aparatul propriu al fiecărei prefecturi şi primării.


    ANEXA 3

                                    NORMATIV
                 privind stabilirea numărului de posturi pentru
         organizarea aparatului propriu al prefecturilor şi primăriilor

                                                Nr. posturi
                                                ───────────
  a) Prefecturi
     - cu peste 400 mii locuitori 112 - 130
     - cu pînă la 400 mii locuitori 100 - 112
  b) Primării municipale
     - cu peste 300 mii locuitori 60 - 70
     - între 200 - 300 mii locuitori 48 - 59
     - între 100 - 200 mii locuitori 35 - 47
     - pînă la 100 mii locuitori 29 - 34
  c) Primăriile oraşelor
     - cu peste 20 mii locuitori 12 - 14
     - între 10 - 20 mii locuitori 9 - 11
     - pînă la 10 mii locuitori 6 - 8
  d) Primării comunale
     - cu peste 10 mii locuitori 8 - 10
     - între 5 - 10 mii locuitori 6 - 7
     - pînă la 5 mii locuitori 3 - 5


    NOTA:
    1. Municipiul Petroşani se încadrează în grupa municipiilor între 100 ─ 200 mii locuitori, iar oraşul Brad în grupa oraşelor cu peste 20 mii locuitori. La comuna Voluntari din Sectorul agricol Ilfov numărul de posturi se stabileşte la 25.
    2. Numărul de posturi al fiecărei prefecturi şi primării se stabileşte proporţional cu numărul locuitorilor, pe baza normativelor prevăzute la pct. a) ─ d). Personalul de conducere numit şi eliberat în condiţiile art. 6 din Legea nr. 5/1990 nu se include în numărul de posturi normat.
    La prefecturile din prima grupa, limita minima de personal se majorează cu un post pentru fiecare 15 mii locuitori, iar pentru cele din grupa a doua, limita maximă a numărului de personal se diminuează cu un post pentru fiecare 15 mii locuitori sub 400 mii.
    Numărul de posturi rezultat va fi suplimentat cu numărul muncitorilor de întreţinere şi exploatare a mijloacelor din dotare, precum şi cu numărul personalului de deservire generală. Numărul acestor categorii de personal se stabileşte pe baza normelor şi normativelor de munca în vigoare, ţinînd seama şi de spaţiul ocupat în imobilul respectiv de alte instituţii, dacă sînt astfel de situaţii.
    3. Numărul posturilor de inspector judeţean şi inspector municipal din aparatul propriu al prefecturilor, se stabileşte în limita a cel mult 15% din numărul posturilor cu studii superioare.
    4. Cheltuielile privind salarizarea personalului din aparatul propriu al prefecturilor şi primăriilor se vor încadra în limita prevederilor din bugetele locale, cu aceasta destinaţie.
    Statele de funcţii pentru aparatul propriu al prefecturilor şi primăriilor, centralizate pe judeţe, vor fi prezentate la avizare la Ministerul Finanţelor şi Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale.
    Se va prezenta la aviz şi statul de funcţii al unităţilor cu dubla subordonare ale căror cheltuieli de funcţionare sînt prevăzute în bugetul local la capitolul "Puterea şi administraţia de stat" şi care nu fac parte din aparatul propriu.
    5. Structura organizatorică şi statul de funcţii ale fiecărei primării municipale, orăşeneşti şi comunale se aprobă prin decizie a primăriei, cu avizul prefecturii.
    În cadrul numărului total de posturi pe judeţ, rezultat din aplicarea normativului din prezenta notă, prefecturile sînt autorizate să facă redistribuiri de posturi între localităţi în funcţie de condiţiile concrete existente.

                                    --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016