Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.340 din 27 decembrie 2001  privind organizarea si functionarea Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.340 din 27 decembrie 2001 privind organizarea si functionarea Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 37 din 21 ianuarie 2002

În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 42 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat, denumita în continuare ISCIR, este organ de specialitate cu personalitate juridicã în subordinea Ministerului Industriei şi Resurselor, având ca principal obiect de activitate asigurarea în numele statului a protecţiei utilizatorilor şi siguranta în funcţionare pentru instalaţiile, aparatele, componentele, dispozitivele de siguranta şi mijloacele de control, prevãzute în anexa nr. 1.
(2) Sediul ISCIR este în municipiul Bucureşti, Str. Fluviului nr. 16, sectorul 1.
(3) Patrimoniul este constituit din patrimoniul ISCIR şi patrimoniul inspectiilor teritoriale din structura sa, unitãţi fãrã personalitate juridicã prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 2
Pentru realizarea obiectului sau de activitate ISCIR are urmãtoarele competente:
a) asigura în numele statului controlul respectãrii prevederilor legale din domeniul sau de activitate, prin supraveghere tehnica, control şi verificãri în funcţionare, precum şi prin supravegherea pieţei pentru instalaţiile şi aparatele prevãzute în anexa nr. 1;
b) elaboreazã prescripţii tehnice în aplicarea reglementãrilor din domeniul sau de activitate, cu respectarea prevederilor <>Legii nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor;
c) evalueaza conformitatea instalaţiilor, aparatelor, dispozitivelor de siguranta, materialelor şi a mijloacelor de control din domeniul sau de activitate;
d) expertizeaza şi evalueaza cauzele şi efectele privind accidentele şi avariile din domeniul sau de activitate;
e) constata nerespectarea dispoziţiilor legale în domeniul sau de activitate şi aplica santiuni contravenţionale, dupã caz.
ART. 3
(1) În realizarea obiectului sau de activitate ISCIR are urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã strategii şi programe de dezvoltare privind activitatea ISCIR;
b) elaboreazã, actualizeazã şi publica prescripţii tehnice privind proiectarea, omologarea, construirea, montarea, repararea, întreţinerea, exploatarea, transportul, depozitarea, manipularea şi verificarea instalaţiilor, aparatelor, componentelor, dispozitivelor de siguranta, materialelor şi mijloacelor de control, precum şi prescripţii tehnice privind examinarea şi autorizarea sudorilor, a personalului care executa examinari nedistructive şi a personalului de exploatare pentru instalaţiile prevãzute în anexa nr. 1. Prescripţiile tehnice se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I;
c) autorizeaza, în conformitate cu prevederile prescripţiilor tehnice, capabilitatea agenţilor economici care proiecteazã, construiesc sau monteaza instalaţii, aparate, componente sau dispozitive de siguranta din domeniul sau de activitate;
d) autorizeaza, în conformitate cu prevederile prescripţiilor tehnice, capabilitatea agenţilor economici care repara, controleazã prin mijloace distructive şi nedistructive, întreţin sau verifica instalaţii, aparate, componente sau dispozitive de siguranta din domeniul sau de activitate;
e) autorizeaza, în conformitate cu prescripţiile tehnice, laboratoarele şi standurile unde se executa încercãri în vederea omologãrii instalaţiilor şi aparatelor, inclusiv a dispozitivelor de siguranta din domeniul sau de activitate;
f) autorizeaza punerea în funcţiune şi funcţionarea instalaţiilor şi aparatelor din domeniul sau de activitate, în conformitate cu prevederile prescripţiilor tehnice;
g) autorizeaza sudorii, personalul care executa examinari nedistructive, precum şi personalul de exploatare fochisti, laboranti chimia apei, macaragii, liftieri şi alte categorii de personal stabilite prin prescripţiile tehnice;
h) evalueaza conformitatea instalaţiilor, aparatelor, componentelor, materialelor, dispozitivelor de siguranta şi a mijloacelor de control aferente acestora, precum şi a procedurilor de sudura, în conformitate cu cerinţele prescripţiilor tehnice sau, dupã caz, cu cerinţele reglementãrilor tehnice prevãzute în <>Legea nr. 608/2001 , pentru domeniul sau de activitate;
i) verifica respectarea prevederilor legale privind lucrãrile de construcţii şi montaj pentru dotãri tehnologice industriale în domeniul sau de activitate;
j) efectueazã verificãri tehnice, periodice şi inopinate pentru instalaţiile şi aparatele aflate în funcţiune, în conformitate cu prevederile prescripţiilor tehnice, şi interzice funcţionarea acestora atunci când constata ca nu sunt îndeplinite prevederile acestor prescripţii;
k) realizeazã supravegherea tehnica pentru activitãţile, personalul, instalaţiile, aparatele, dispozitivele de siguranta, materialele şi mijloacele de control pe care le-a autorizat şi decide, dupã caz, menţinerea sau retragerea autorizarilor acordate;
l) realizeazã supravegherea pieţei în domeniul sau de activitate;
m) cerceteazã avariile şi accidentele la instalaţii şi aparate supuse controlului ISCIR, evalueaza şi expertizeaza cauzele, modul în care s-au produs şi efectele rezultate şi dispune mãsurile ce se impun privind siguranta în funcţionare a acestora, dupã caz;
n) organizeazã şi participa la cursuri pentru autorizare, specializare şi formare profesionalã în domeniul sau de activitate;
o) deruleazã programe şi campanii de informare în domeniul sau de activitate, în scopul creşterii siguranţei în funcţionare a instalaţiilor, aparatelor, componentelor, dispozitivelor de siguranta, materialelor şi a mijloacelor de control;
p) participa la elaborarea de standarde naţionale în domeniul sau de activitate;
q) elaboreazã şi supune aprobãrii ministrului industriei şi resurselor proiectul listei cuprinzând tarifele pentru lucrãrile din competenta ISCIR;
r) editeazã şi publica periodic Buletinul de informare tehnica (BIT) şi alte materiale specifice domeniului, în scopul realizãrii siguranţei în funcţionare şi al prevenirii accidentelor şi avariilor;
s) colaboreazã cu instituţii similare şi cu organisme din alte tari, stabileşte şi încheie cu acestea, în condiţiile legii, convenţii şi protocoale de recunoaştere reciprocã, reprezintã interesele României în organizaţii şi instituţii internaţionale, în domeniul sau de activitate, în calitate de membru observator sau de membru cu drepturi depline;
t) coordoneazã şi deruleazã programe la nivel naţional cu finanţare interna şi/sau internationala.
(2) ISCIR îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite potrivit legii pentru domeniul sau de activitate.
ART. 4
(1) Structura organizatoricã a ISCIR este prevãzutã în anexa nr. 3.
(2) În cadrul ISCIR se organizeazã 3 unitãţi cu activitãţi distincte, dupã cum urmeazã:
a) ISCIR-INSPECT care cuprinde departamentul "Supraveghere tehnica şi verificare în funcţionare" şi departamentul "Prescripţii tehnice", având în subordine inspecţii teritoriale;
b) ISCIR-CERT care cuprinde departamentele pentru evaluarea conformitatii şi certificarea produselor şi sistemelor de management al calitãţii;
c) ISCIR-SP care cuprinde departamentul "Supraveghere piata", având în subordine inspecţii teritoriale.
(3) Salarizarea personalului ISCIR se realizeazã potrivit reglementãrilor în vigoare aplicate instituţiilor publice finanţate integral din venituri extrabugetare.
ART. 5
(1) ISCIR este condusã de un inspector de stat şef, numit prin ordin al ministrului industriei şi resurselor.
(2) Inspectorul de stat şef reprezintã ISCIR în raporturile cu ministerele, cu celelalte organisme de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, precum şi cu persoane juridice din ţara şi din strãinãtate.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale inspectorul de stat şef emite ordine. Ordinele de interes general se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(4) Inspectorul de stat şef numeşte prin ordin inspectorul de stat şef adjunct, directorii, inspectorii şefi de departamente şi inspectorii şefi ai inspectiilor teritoriale.
(5) Inspectorul de stat şef poate da împuterniciri de reprezentare şi delegare de competenta şi altor persoane din cadrul ISCIR.
(6) În cadrul structurii ISCIR, prin ordin al inspectorului de stat şef, se pot organiza servicii, birouri, laboratoare, compartimente şi subunitati necesare realizãrii obiectului sau de activitate.
ART. 6
Funcţionarea şi atribuţiile inspectiilor şi unitãţilor din structura ISCIR se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a ISCIR, care se aproba prin ordin al inspectorului de stat şef.
ART. 7
(1) În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale ISCIR colaboreazã cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale.
(2) ISCIR are dreptul de a solicita informaţii şi documente de la persoane fizice sau juridice care proiecteazã, construiesc, monteaza, repara, întreţin, deţin, exploateazã şi comercializeazã instalaţii, aparate, componente, dispozitive de siguranta, materiale şi mijloace de control, prevãzute în anexa nr. 1.
(3) ISCIR are dreptul de acces în spaţiile de proiectare, producţie, încercãri, verificare finala şi depozitare a aparatelor şi instalaţiilor, precum şi în locurile în care acestea sunt utilizate.
(4) Pentru realizarea expertizelor privind avariile şi accidentele din domeniul sau de activitate ISCIR asigura personalul de specialitate necesar şi suporta toate cheltuielile cu deplasarea, cazarea şi diurna acestora. În cazul în care este necesarã efectuarea de analize sau expertize în laboratoare ori în alte instituţii similare, cheltuielile se suporta de persoana fizica sau juridicã care solicita analiza, expertiza sau punctul de vedere al ISCIR.
ART. 8
ISCIR are obligaţia de a inainta cãtre Ministerul Industriei şi Resurselor rapoarte trimestriale şi informãri periodice, dupã caz, privind activitatea proprie.
ART. 9
(1) Finanţarea activitãţii ISCIR se asigura integral din venituri extrabugetare, potrivit legii. Veniturile se realizeazã din tarife percepute pentru activitatea de supraveghere tehnica, verificare în funcţionare şi control, precum şi din orice alte activitãţi cu caracter specific prestate de ISCIR.
(2) Tarifele se propun de cãtre ISCIR şi se aproba prin ordin al ministrului industriei şi resurselor.
ART. 10
(1) ISCIR întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli care se aproba de ministrul industriei şi resurselor, în condiţiile legii.
(2) Activitatea de supraveghere a pieţei este finanţatã din veniturile ISCIR-INSPECT. Fondurile necesare pentru susţinerea acestei activitãţi se prevãd special, la început de an, în bugetul de venituri şi cheltuieli al ISCIR, ele urmând sa fie folosite separat şi numai în acest scop.
(3) Disponibilitãţile bãneşti aflate în conturile ISCIR la finele anului se reporteazã şi se utilizeazã de aceasta în anul urmãtor.
ART. 11
Pentru activitãţile specifice ISCIR dispune de un parc auto propriu conform normativului prevãzut în anexa nr. 4.
ART. 12
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.


PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


────────────────
p. Ministrul industriei şi resurselor,
Mihai Berinde,
secretar de stat

Ministrul muncii şi
solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

ANEXA 1

DOMENII SUPUSE REGLEMENTĂRILOR ISCIR

A. Instalaţii sub presiune, instalaţii de ridicat şi aparate consumatoare de combustibil clasice, supuse regimului de verificare tehnica

1. Cazane de abur, de apa calda sau fierbinte şi similare
2. Recipiente care lucreazã sub presiune
3. Conducte pentru fluide sub presiune
4. Macarale, mecanisme de ridicat, ascensoare, instalaţii de transport pe cablu, instalaţii de ridicat pe plan înclinat
5. Sobe sau alte aparate de încãlzit, în uz neindustrial, alimentate cu combustibil solid, lichid sau gazos
6. Aparate de gãtit şi pentru încãlzirea apei şi similare, în uz neindustrial sau colectiv, alimente cu combustibil solid, lichid sau gazos
7. Arzatoare pentru combustibil solid, lichid sau gazos
8. Dispozitivele de siguranta pentru instalaţiile şi aparatele prevãzute la pct. 1-7 inclusiv
9. Aparatura şi instalaţii de automatizare aferente echipamentelor şi instalaţiilor prevãzute la pct. 1-8 inclusiv.

B. Instalaţii sub presiune, instalaţii de ridicat şi componente din cadrul obiectivelor şi instalaţiilor nucleare, supuse regimului de verificare tehnica
1. Generatoare de abur, apa calda sau fierbinte, inclusiv corpul reactorului
2. Recipiente care lucreazã sub presiune
3. Conducte de abur şi apa, precum şi pentru alte lichide, vapori şi gaze tehnice uscate sau umede
4. Pompe
5. Armãturi
6. Suporturile elementelor sub presiune
7. Macarale, poduri rulante şi mecanisme de ridicat
8. Ascensoare
9. Dispozitivele de siguranta pentru instalaţiile prevãzute la pct. 1, 2, 3, 7 şi 8.

C. Materiale folosite la construirea, montarea, exploatarea, repararea şi verificarea instalaţiilor şi aparatelor, precum şi mijloace de control, supuse regimului special de verificare tehnica
1. Produse din metale feroase, neferoase şi materiale nemetalice - table, ţevi, tuburi, profiluri, forjate, turnate, semifabricate pentru organe de asamblare
2. Materiale pentru sudura - electrozi, sarme, fluxuri, materiale pentru brazare
3. Radiofilme pentru radiografie industriala
4. Lichide penetrante - degresanti, penetranti, emulgatori, developanti
5. Pulberi magnetice pentru examinari nedistructive
6. Materiale folosite pentru tratarea agenţilor termici mase schimbatoare de ioni, agenţi de alcalinizare şi similare
7. Mijloace de control manuale, semiautomate sau automate pentru examinari, mãsurãtori şi încercãri nedistructive prin radiografie, ultrasunete, lichide penetrante, pulberi magnetice, curenţi turbionari, emisie acustica, precum şi accesoriile necesare executãrii lucrãrilor respective
8. Detectoare pentru examinarile de etanseitate, precum şi accesoriile acestora





ANEXA 2

INSPECŢII TERITORIALE ALE ISCIR
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Denumirea inspecţiei teritoriale Raza de activitate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. IT ISCIR Bacau - Judeţul Bacau
IT ISCIR SP Bacau - Judeţul Neamt
2. IT ISCIR Braşov - Judeţul Braşov
IT ISCIR SP Braşov - Judeţul Covasna
3. IT ISCIR Bucureşti - Municipiul Bucureşti
IT ISCIR SP Bucureşti - Judeţul Ilfov
- Judeţul Giurgiu
- Judeţul Ialomita
- Judeţul Teleorman
- Judeţul Calarasi
4. IT ISCIR Cluj-Napoca - Judeţul Cluj
IT ISCIR SP Cluj-Napoca - Judeţul Maramures
- Judeţul Bistrita
- Judeţul Salaj
5. IT ISCIR Constanta - Judeţul Constanta
IT ISCIR SP Constanta - Judeţul Tulcea
6. IT ISCIR Craiova - Judeţul Dolj
IT ISCIR SP Craiova - Judeţul Gorj
- Judeţul Mehedinti
- Judeţul Olt
7. IT ISCIR Galaţi - Judeţul Galaţi
IT ISCIR SP Galaţi - Judeţul Brãila
- Judeţul Vrancea
8. IT ISCIR Iaşi - Judeţul Iaşi
IT ISCIR SP Iaşi - Judeţul Vaslui
9. IT ISCIR Oradea - Judeţul Bihor
IT ISCIR SP Oradea - Judeţul Satu Mare
10. IT ISCIR Pitesti - Judeţul Arges
IT ISCIR SP Pitesti - Judeţul Valcea
11. IT ISCIR Ploiesti - Judeţul Prahova
IT ISCIR SP Ploiesti - Judeţul Buzau
- Judeţul Dambovita
12. IT ISCIR Sibiu - Judeţul Sibiu
IT ISCIR SP Sibiu - Judeţul Alba
- Judeţul Hunedoara
13. IT ISCIR Suceava - Judeţul Suceava
IT ISCIR SP Suceava - Judeţul Botosani
14. IT ISCIR Targu Mures - Judeţul Mures
IT ISCIR SP Targu Mures - Judeţul Harghita
15. IT ISCIR Timişoara - Judeţul Timis
IT ISCIR SP Timişoara - Judeţul Arad
- Judeţul Caras-Severin
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────






ANEXA 3

INSPECŢIA DE STAT PENTRU CONTROLUL CAZANELOR,
RECIPIENTELOR SUB PRESIUNE ŞI INSTALAŢIILOR DE RIDICAT - ISCIR

┌───────────────────────────┐
│ INSPECTOR DE STAT ŞEF │
└─────────────┬─────────────┘

│ ┌──────────────────────┐
├─────┤INSPECTOR DE STAT ŞEF │
│ │ ADJUNCT │
┌──────────────┐ │ └──────────────────────┘
│ AUDIT INTERN ├──────────┤
└──────────────┘ │ ┌────────────────┐
├─────┤OFICIUL JURIDIC │
│ └────────────────┘
┌──────────────────────────────────────┤
│ │
│ ┌──────────────────┐ │ ┌───────────────┐
│ │DIRECTOR ECONOMIC ├──────┼────┤ RESURSE UMANE │
│ └──────────────────┘ │ └───────────────┘
................... ...........................│... ┌─────────────────────┐
| | | │ | │ ISCIR-SP │
| ISCIR-CERT | | ISCIR-INSPECT │ | │ │
|┌────────────────┐ | | ┌─────┴──────┼─────────┐ │
|│ DIRECTOR │ | | │ | │ │ │
|└───────────────┬┘ | | ┌─────┴───────┐ | │ ┌──────┴──────┐ │
|┌─────────┐ │ | | ┌──────┤INSPECTOR-ŞEF│ | │ │INSPECTOR-ŞEF│ │
|│ CERTIF ├─────┤ | | │ └───────┬─────┘ | │ └──────┬──────┘ │
|│ PROD │ │ | | │ │ | │ │ │
|└─────────┘ │ | | │ │ | │ │ │
|┌─────────┐ │ | |┌───────┴─────┐ ┌──────┴──────┐| │ ┌───────┴────────┐ │
|│ CERTIF ├─────┤ | |│DEPARTAMENTUL│ │DEPARTAMENTUL│| │ │ DEPARTAMENTUL │ │
|│ PERS │ │ | |│ PRESCRIPŢII │ │SUPRAVEGHERE │| │ │ SUPRAVEGERE │ │
|└─────────┘ │ | |│ TEHNICE │ │TEHINCA ŞI │| │ │ PIATA │ │
|┌─────────┐ │ | |│ │ │VERIFICARE ÎN│| │ │ │ │
|│ CERTIF ├─────┤ | |│ │ │FUNCŢIONARE │| │ └───────┬────────┘ │
|│ SIS │ │ | |└─────────────┘ └─────┬───────┘| │ │ │
|└─────────┘ │ | | │ | │ │ │
|┌─────────┐ │ | ......................│........ └─────────┼───────────┘
|│LABORATOR├─────┤ | │ │ ┌────┐
|└─────────┘ │ | │ ┌────┐ ├───┤SP 1│
|┌─────────────┐ │ | ├──┤IT 1│ │ └────┘
|│DEPARTAMENTUL│ │ | │ └────┘ │
|│ ECONOMIC ├─┘ | │ ┌─────┐ │ ┌─────┐
|└─────────────┘ | └──┤IT 15│ └───┤SP 15│
................... └─────┘ └─────┘





ANEXA 4

NORMATIV
privind parcul auto pentru ISCIR

1. Autolaboratoare - câte un autolaborator pentru fiecare inspecţie
teritorialã
2. Autoturisme - câte un autoturism pentru fiecare judeţ deservit de
inspectiile de intervenţie-verificare - teritoriale
3. Autoturisme - câte un autoturism la 10 inspectori de specialitate
care efectueazã inspecţii şi verificãri tehnice
în teren
- câte un autoturism pentru fiecare judeţ deservit de
inspectiile teritoriale în scopul realizãrii
activitãţii de supraveghere a pieţei
- câte un autoturism pentru conducerea ISCIR*)





──────────────────
*) Conform prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 .

NOTA:
Consumul lunar pentru fiecare autoturism este de 300 l/autoturism.
Consumul lunar pentru fiecare autolaborator este de 250 l/autolaborator (benzina) sau de 150 l/autolaborator (motorina).

──────────────────










Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016