Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.329 din 27 decembrie 2001  pentru aprobarea Strategiei pe termen mediu si lung (2001-2005 si 2005-2010) pentru fabricatia de rulmenti din Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.329 din 27 decembrie 2001 pentru aprobarea Strategiei pe termen mediu si lung (2001-2005 si 2005-2010) pentru fabricatia de rulmenti din Romania

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 34 din 18 ianuarie 2002
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aproba Strategia pe termen mediu şi lung (2001-2005 şi 2005-2010) pentru fabricatia de rulmenti din România, a carei sinteza este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul industriei şi resurselor,
Mihai Berinde,
secretar de stat

Ministrul dezvoltãrii şi prognozei,
Gheorghe Romeo Leonard Cazan

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu


MINISTERUL INDUSTRIEI ŞI RESURSELOR


STRATEGIA
pe termen mediu şi lung (2001-2005 şi 2005-2010) pentru fabricatia de rulmenti din România


RULMENTI

Diviziunea CAEN 29 (maşini şi echipamente)
Clasa CAEN 2914 (fabricatia de rulmenti)

Ponderea producţiei în cadrul diviziunii - 8-12%
Ponderea exportului în cadrul diviziunii - 14-15%
Balanţa de export-import favorabilã - 6/1
Ritmul mediu de creştere a ramurii în perioada 1990-2000 - 17%
Locul 3 în Europa (dupã FAG şi SKF)
Locul 9 în lume


PRINCIPALII PRODUCĂTORI MONDIALI

SKF - Suedia
FAG - Germania
TIMKEN - S.U.A.
KOYO - Japonia
NSK - Japonia
NTN - Japonia
TORRIGTON - S.U.A.
GPZ - Rusia
URB - România
ZKL - Polonia

● Producãtori:
- RULMENTI Barlad (KOMBASSAN - Turcia) - capital majoritar privat
- RULMENTUL Braşov - capital majoritar de stat (în programul PSAL I de privatizare)
- RULMENTI Alexandria (KOYO - Japonia) - capital majoritar privat
- RULMENTI GREI Ploiesti (TIMKEN - S.U.A.) - capital majoritar privat
- RULMENTI Slatina - capital majoritar de stat (în restructurare judiciarã)
- RULMENTI Suceava - capital majoritar de stat (în programul PSAL II de privatizare)

● Cercetare-dezvoltare:
- ICPROA Braşov

● Exportator tradiţional:
- TEHNOIMPORTEXPORT Bucureşti - capital majoritar privat




SITUAŢIA CAPACITĂŢILOR

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Capacitatea Grad de Export din Sortotipo-
Nr. Producãtor realã încãrcare producţie dimensiuni
crt. (milioane (%) (%) fabricate
bucãţi/an)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. RULMENTI Barlad (KOMBASSAN) 25,5 60 şi 80 80,0 5.639
2. RULMENTUL Braşov 24,0 83 84,7 15.240
3. RULMENTI Alexandria (KOYO) 55,0 80 85,5 2.760
4. RULMENTI Slatina 11,0 50 70-75 30
5. RULMENTI Suceava 9,6 56 88,0 368
6. RULMENTI GREI Ploiesti (TIMKEN) 0,02 90 83 1.260
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────






EVOLUŢIA SECTORULUI DE RULMENTI
în perioada 1992-2000

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1989 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Producţie
- rulmenti standard 142,8 70 79 88 91 97 99,7 99 99 102
(milioane bucãţi)
- rulmenti grei (mii bucãţi) 54,0 21 17 17 22 22 19 16 16 18
Export (milioane dolari S.U.A.) 90,6 60 72,6 87,8 114,3 129,5 115,8 100,1 98,9 99
Numãr de personal 27,1 24,6 23,9 23,5 23 22,9 22,3 17,9 17,5 17
(mii persoane)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




PUNCTE TARI ALE SECTORULUI

- Sector de interes major datoritã ponderii deosebite la export
- Capabilitatea de a produce 90% din gama mondialã
- Balanţa foarte favorabilã export-import - 6/1
- Calitatea aliniata la norme tehnice internaţionale ISO 9001, 4
- Forta de munca calificatã, utilizând tehnologii moderne la nivel mondial
- Sector omogen cu grad înalt de integrare, cu producţie având ciclu scurt de fabricaţie
- Complementaritate cu producţia partenerilor din U.E.
- Tronsoane de piata traditionale asigurate, din care în U.E. 70%
- Industrie nepoluanta, cu autorizaţii de mediu şi investiţii de ecologizare
- Constanta performantei în producţie şi export în ultimii ani
- Privatizari reusite cu firme mari de profil şi cu bonitate verificata.


PUNCTE SLABE ALE SECTORULUI

- Cererea interna redusã datoratã în principal reducerii producţiei în fabricatia de serie (autoturisme, autocamioane, tractoare)
- Supraproductia şi supraoferta mondialã de rulmenti cu presiune asupra preţului (China)
- Creşterea excesiva a preţurilor, îndeosebi la materii prime şi energie
- Unele bariere tehnice şi comerciale (netarifare) pe pieţele traditionale (Grecia, S.U.A.).




ESTIMAREA
evoluţiei pe termen mediu şi lung a sectorului de rulmenti

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Conform
buge-
tului
Realizat de 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010
2000 veni-
turi
şi
cheltu-
ieli
2001
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Producţie 102 110 118 127 136 147 160 174 188 203 219
(milioane bucãţi)
Export (milioane
dolari S.U.A.) 98,9 102 110,2 118,9 128,5 138,8 150,1 161,9 174,8 188,8 204
Necesar investiţii 2,7 15,6 11,7 9,4 5,25 3,5 3,7 4,0 4,5 4,7 5,0
(milioane dolari S.U.A.
pe societate comercialã)
Consum de materii prime 1,32 1,22 1,20 1,20 1,20 1,19 1,19 1,15 1,14 1,12 1,12
(kg/bucata)
Consum de energie
(kWh/bucata) 4,1 4,0 4 4 4 3,98 3,98 3,95 3,80 3,66 3,59
Numãr de salariaţi
(mii persoane) 17 17 17 16,5 16,5 16,3 16,2 16,0 15,8 15,8 15,8
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



1. Ritm mediu de creştere a producţiei de 8% pe termen mediu, conform prognozei Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei, şi de 6% pe termen lung.
2. Ritmul de creştere a exporturilor devanseaza uşor creşterea producţiei (10-11%).
3. Volumul investiţiilor pentru modernizare, cercetare şi dezvoltare este mai mare la societãţile comerciale privatizate, conform contractelor de privatizare şi strategiilor proprii.
4. Scãderea consumurilor se va accentua o data cu efectul modernizãrilor preconizate pe termen mediu.
5. Scãderea numãrului de salariaţi este datoratã externalizarii unor activitãţi netehnologice.


POLITICI ŞI OBIECTIVE
pe termen mediu şi lung

- Finalizarea privatizãrii, ca sursa principala de dezvoltare şi modernizare tehnologicã, recomandabila cu investitor de prestigiu din domeniu
- Concomitent cu atragerea capitalului strãin necesar creşterii nivelului de performanta tehnico-economic este esenţialã susţinerea proprie prin:
● valorificarea spaţiilor excedentare ca resursa pentru tehnologii noi;
● creşterea intensiva a producţiei pe capacitãţi existente;
● externalizarea activitãţilor netehnologice;
● mecanizarea şi automatizarea unor operaţiuni tehnologice, conducand la scãderea consumurilor şi costurilor de producţie.
- Protejarea marcii de export "URB", în special prin asociaţia profesionalã de specialitate
- Selectarea gamei de sortotipodimensiuni prin specializarea fabricaţiei la nivelul cererii pieţei, pentru evitarea concurentei interne şi externe.


OBIECTIVE STRATEGICE

- Dezvoltarea durabila a unei fabricatii competitive, prin modernizarea şi îmbunãtãţirea procesului de producţie, a marketingului, în vederea reducerii consumurilor de materii prime şi energie, concomitent cu creşterea valorii adãugate, crearea de noi pieţe de desfacere şi de eficientizare a activitãţii
- Dezvoltarea resurselor umane prin îmbunãtãţirea instruirii profesionale, reducerea operaţiunilor manuale prin mecanizarea şi automatizarea operaţiunilor de montaj
- Atragerea de surse de investiţii private interne şi externe, în paralel cu autosustinerea financiarã pentru realizarea programelor de investiţii necesare, îndeosebi în sectoarele calde, care asigura reducerea consumurilor energetice şi de materiale mari şi care va conduce la creşterea calitativã şi cantitativã a producţiei.




TIPURI DE RULMENTI PRODUŞI ÎN ROMÂNIA

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Producãtori interni de rulmenti
Grupa de rulmenti ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Braşov Barlad Alexandria Suceava Slatina Ploiesti
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
I. Rulmenti radiali şi radiali axiali X X X X X X
cu bile pe un rând
II. Rulmenti radiali oscilanti şi radiali axiali X
cu bile pe un rând
III. Rulmenti axiali cu bile pe doua randuri X X
IV. Rulmenti radiali cu role cilindrice X X
pe un rând
V. Rulmenti radiali cu role cilindrice X X
pe doua randuri
VI. Rulmenti radiali cu ace X
VII. Rulmenti radiali axiali cu role conice X X X X
VIII. Rulmenti oscilanti cu role butoi X X X
IX. Diversi rulmenti X X X X
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Cele mai mari ponderi în producţie şi implicit în export le au rulmentii standard:
1. radiali axiali cu role conice (1.726 mm) - 43,8%;
2. radiali cu bile (17-190 mm) - 21,9%;
3. rulmenti speciali (cardanici şi pentru maşini textile) - 12,1%;
4. rulmenti radiali axiali cu bile (12-200 mm) - 10,3%;
5. rulmenti şi coliviile cu ace (8-260 mm) - 9,4%;
6. rulmenti oscilanti (radiali) de 17-90 mm - 2,5%.


---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016