Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.324 din 4 noiembrie 2009  privind organizarea si functionarea Garzii Financiare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.324 din 4 noiembrie 2009 privind organizarea si functionarea Garzii Financiare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 800 din 24 noiembrie 2009
HOTĂ?RÂRE nr. 1.324 din 4 noiembrie 2009
privind organizarea şi funcţionarea Gãrzii Financiare
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 800 din 24 noiembrie 2009

În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , al <>art. 2 , <>art. 3 alin. (3) , <>art. 6^1 , <>art. 8 alin. (1) şi al <>art. 13 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gãrzii Financiare, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 132/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Garda Financiarã este instituţie publicã de control, cu personalitate juridicã, aflatã în subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, care exercitã controlul operativ şi inopinat privind prevenirea, descoperirea şi combaterea oricãror acte şi fapte care au ca efect frauda şi evaziunea fiscalã, precum şi alte fapte date prin lege în competenţa sa.
(2) Garda Financiarã funcţioneazã ca un corp specializat de control, iar comisarii Gãrzii Financiare sunt funcţionari publici cu statut special, învestiţi cu autoritatea publicã a statului pe timpul şi în legãturã cu îndeplinirea atribuţiilor şi obligaţiilor de serviciu.
(3) Garda Financiarã are sediul în municipiul Bucureşti, Piaţa Alba Iulia nr. 6, bl. I 5, tronson 1+2, sectorul 3.
ART. 2
(1) Garda Financiarã are urmãtoarea structurã organizatoricã:
a) Comisariatul General;
b) secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti.
(2) Structura organizatoricã a Gãrzii Financiare este prevãzutã în anexa nr. 1.
(3) Numãrul maxim de posturi pentru Garda Financiarã este de 1.805, din care 200 de posturi pentru aparatul Comisariatului General.
(4) Posturile vacante vor fi ocupate în condiţiile legii. Funcţiile de director coordonator şi director coordonator adjunct din cadrul secţiilor judeţene şi Secţiei Municipiului Bucureşti vor fi ocupate în urma procesului de evaluare desfãşurat în condiţiile legii.
(5) Numãrul de posturi pentru secţiile judeţene şi pentru Secţia Municipiului Bucureşti se distribuie din numãrul total prevãzut la alin. (3), prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la propunerea comisarului general.
ART. 3
(1) Garda Financiarã este condusã de un comisar general, înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii.
(2) Comisarul general are calitatea de ordonator terţiar de credite şi exercitã atribuţiile legale în aceastã calitate pentru Comisariatul General al Gãrzii Financiare. Comisarul general poate delega aceastã calitate altor persoane împuternicite în acest scop. Prin actul de delegare se precizeazã limitele şi condiţiile delegãrii. În exercitarea atribuţiilor sale, comisarul general emite decizii.
(3) Comisarul general reprezintã Garda Financiarã în relaţiile cu terţii.
(4) Comisarul general numeşte, angajeazã, promoveazã, sancţioneazã şi elibereazã din funcţie, în condiţiile legii, personalul de execuţie din Comisariatul General, precum şi personalul de conducere din Comisariatul General şi comisarii şefi divizie din secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti, cu avizul conform al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu excepţia comisarului general prim-adjunct şi comisarilor generali adjuncţi, care sunt numiţi prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu avizul conform al ministrului finanţelor publice.
(5) Comisarul general asigurã, prin deciziile luate, îndeplinirea corespunzãtoare a atribuţiilor ce revin Gãrzii Financiare potrivit dispoziţiilor legale în vigoare şi rãspunde în faţa ministrului finanţelor publice şi a preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã de întreaga activitate desfãşuratã de structura Gãrzii Financiare.
(6) Comisarul general este ajutat în activitatea de conducere a Gãrzii Financiare de un comisar general prim-adjunct şi de 3 comisari generali adjuncţi, aceştia având calitatea de funcţionari publici de conducere. În absenţa comisarului general, Garda Financiarã este reprezentatã de comisarul general prim-adjunct. În absenţa comisarului general sau a comisarului general prim-adjunct, Garda Financiarã este reprezentatã de unul dintre comisarii generali adjuncţi, pe baza împuternicirii comisarului general, cu avizul conform al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
ART. 4
(1) Comisariatul General este structura centralã a Gãrzii Financiare, care, sub conducerea comisarului general, asigurã realizarea strategiei de control, urmãreşte modul de realizare a atribuţiilor încredinţate secţiilor judeţene şi Secţiei Municipiului Bucureşti, stabileşte mãsuri operative pentru eficienţa controlului curent şi a controlului tematic. Comisarii din Comisariatul General al Gãrzii Financiare au competenţã de control operativ şi inopinat pe întregul teritoriu al ţãrii.
(2) În cadrul structurii organizatorice a Comisariatului General se pot constitui şi alte servicii, birouri şi compartimente decât cele prevãzute în anexa nr. 1, iar numãrul posturilor de conducere şi de execuţie pentru acestea se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la propunerea comisarului general, potrivit legii.
(3) În cadrul structurii organizatorice a secţiilor judeţene şi a Secţiei Municipiului Bucureşti se pot constitui şi alte servicii, birouri, compartimente, respectiv divizii, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la propunerea comisarului general. Numãrul posturilor de conducere şi de execuţie se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la propunerea comisarului general, potrivit legii.
ART. 5
(1) Secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti sunt unitãţi teritoriale ale Gãrzii Financiare, cu personalitate juridicã. Sediile secţiilor judeţene şi sediul Secţiei Municipiului Bucureşti din cadrul Gãrzii Financiare sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Consiliul General al Municipiului Bucureşti, consiliile judeţene şi consiliile locale pot asigura, la cerere, spaţii corespunzãtoare pentru desfãşurarea activitãţii Gãrzii Financiare sau, dupã caz, terenuri pentru construirea de sedii proprii, în condiţiile legii.
ART. 6
(1) Secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti sunt conduse fiecare de un director coordonator, care numeşte, angajeazã, promoveazã, sancţioneazã şi elibereazã din funcţie personalul de execuţie din subordinea sa, cu avizul conform al comisarului general. Directorii coordonatori ai secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti ale Gãrzii Financiare sunt ordonatori terţiari de credite. În lipsa directorului coordonator, comisarul general poate delega calitatea sa de ordonator terţiar de credite directorului coordonator adjunct.
(2) În activitatea de conducere, directorii coordonatori ai secţiilor judeţene, respectiv al Secţiei Municipiului Bucureşti sunt ajutaţi de directori coordonatori adjuncţi. Atribuţiile directorilor coordonatori şi cele ale directorilor coordonatori adjuncţi sunt stabilite prin ordin al ministrului finanţelor publice, prin contractul de management încheiat în condiţiile legii şi prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Gãrzii Financiare.
(3) Secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti ale Gãrzii Financiare sunt subordonate conducerii Comisariatului General al Gãrzii Financiare, preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi ministrului finanţelor publice.
ART. 7
(1) Prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Gãrzii Financiare se stabilesc relaţiile de coordonare, colaborare şi rãspundere pentru toate structurile Gãrzii Financiare, competenţele şi atribuţiile personalului care ocupã funcţii publice de conducere şi de execuţie, precum şi ale personalului contractual. Regulamentul de organizare şi funcţionare al Gãrzii Financiare se aprobã, prin ordin, de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la propunerea comisarului general.
(2) Statul de funcţii pentru Comisariatul General al Gãrzii Financiare, precum şi statele de funcţii pentru secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti se aprobã de cãtre preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la propunerea comisarului general.
ART. 8
(1) Comisarii din secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti au competenţã de control pe teritoriul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti, în care îşi desfãşoarã activitatea.
(2) Din dispoziţia comisarului general sau cu aprobarea acestuia, la cererea directorilor coordonatori, la anumite acţiuni de control, efectuate pe teritoriul altor judeţe, pot participa comisari din oricare dintre secţiile judeţene şi/sau din Secţia Municipiului Bucureşti.
ART. 9
(1) Atribuţiile Gãrzii Financiare, stabilite potrivit legii, se duc la îndeplinire de cãtre comisarii Gãrzii Financiare, comisarii şefi divizie, comisarii generali adjuncţi, comisarul general prim-adjunct şi comisarul general, cu respectarea deontologiei funcţionarilor publici învestiţi cu exerciţiul autoritãţii publice, precum şi de directorii coordonatori şi directorii coordonatori adjuncţi ai secţiilor judeţene şi ai Secţiei Municipiului Bucureşti, cu respectarea prevederilor contractului de management.
(2) În exercitarea atribuţiilor sale Garda Financiarã efectueazã în mod permanent control operativ şi inopinat, sub forma controlului curent sau tematic, dupã caz, cu privire la:
a) respectarea normelor de comerţ, urmãrind prevenirea, depistarea şi înlãturarea operaţiunilor ilicite;
b) modul de producere, depozitare, circulaţie şi valorificare a bunurilor în toate locurile şi spaţiile în care se desfãşoarã activitatea operatorilor economici;
c) respectarea actelor normative în scopul prevenirii, descoperirii şi combaterii oricãror acte şi fapte interzise de lege, conform competenţei materiale;
d) participarea, cu personal propriu sau în colaborare cu organele de specialitate ale altor ministere şi instituţii specializate, la acţiuni de depistare şi de combatere a activitãţilor ilicite care genereazã fenomene de evaziune şi fraudã fiscalã.
(3) În situaţia în care, ca urmare a controlului efectuat, comisarii Gãrzii Financiare constatã sãvârşirea unor contravenţii, în exercitarea atribuţiilor proprii, încheie procese-verbale pentru constatarea şi sancţionarea contravenţiilor, în condiţiile stabilite de <>Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) La constatarea împrejurãrilor privind sãvârşirea unor fapte prevãzute de legea penalã în domeniul financiar-fiscal, organele Gãrzii Financiare întocmesc procese-verbale prin care stabilesc implicaţiile fiscale ale acestora, în baza cãrora sesizeazã organele de urmãrire penalã competente şi dispun, în condiţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind <>Codul de procedurã fiscalã, republicatã , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, instituirea mãsurilor asigurãtorii ori de câte ori existã pericolul ca debitorul sã se sustragã de la urmãrire sau sã îşi ascundã ori sã îşi risipeascã averea.
(5) Garda Financiarã poate, la solicitarea procurorului, sã efectueze constatãri cu privire la faptele care constituie încãlcãri ale dispoziţiilor şi obligaţiilor a cãror respectare o controleazã, întocmind procese-verbale, prin care poate evalua prejudiciul cauzat aferent operaţiunilor verificate, care sunt acte procedurale ce pot constitui mijloace de probã, potrivit legii.
(6) Reprezentarea în faţa instanţelor şi a organelor de urmãrire penalã în cazurile în care Garda Financiarã întocmeşte unul dintre documentele prevãzute la alin. (4) se realizeazã de cãtre Garda Financiarã, pe baza mandatelor date de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, în limita competenţelor acesteia.
(7) Garda Financiarã poate îndeplini şi alte atribuţii dispuse de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, în condiţiile competenţelor stabilite de lege, în scopul realizãrii, fãrã întârziere, a obiectivelor acesteia.
ART. 10
(1) Garda Financiarã coopereazã cu instituţiile cu atribuţii similare din alte state, pe baza tratatelor internaţionale la care România este parte sau pe bazã de reciprocitate, precum şi cu organismele de combatere a fraudei din cadrul Uniunii Europene, în cauzele de interes comun, potrivit protocoalelor încheiate în acest sens, dupã caz, în colaborare cu structura de specialitate din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(2) Acţiunile întreprinse în realizarea obiectivelor prevãzute la alin. (1) se realizeazã prin intermediul compartimentului de specialitate din structura organizatoricã a Gãrzii Financiare, cu avizul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, şi vor fi coordonate şi supravegheate direct de comisarul general.
ART. 11
(1) În exercitarea atribuţiilor, comisarii Gãrzii Financiare efectueazã în mod permanent control operativ şi inopinat sub forma controlului curent sau tematic, dupã caz.
(2) Procesele-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor încheiate de cãtre comisarii Gãrzii Financiare pot fi atacate în condiţiile legislaţiei privind regimul juridic al contravenţiilor.
(3) Procesele-verbale prevãzute la art. 9 alin. (4) şi (5) pot cuprinde evaluãri ale prejudiciului fiscal, pe baza stabilirii implicaţiilor fiscale determinate de sustragerea de la plata impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume de naturã fiscalã datorate bugetului general consolidat, fãrã calcularea de obligaţii accesorii acestora, şi nu constituie titluri de creanţã fiscalã.
(4) Procesele-verbale se pãstreazã într-o evidenţã specialã, gestionatã de unitatea Gãrzii Financiare emitentã.
(5) Valorificarea constatãrilor privind starea fiscalã, înscrise în procesele-verbale, se face în condiţiile stabilite prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, un exemplar al procesului-verbal fiind comunicat organului fiscal competent în gestionarea dosarului fiscal al contribuabilului.
ART. 12
Neexecutarea mãsurilor dispuse de comisarii Gãrzii Financiare în îndeplinirea atribuţiilor legal încredinţate şi prin exercitarea drepturilor expres conferite de lege se sancţioneazã în condiţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind <>Codul de procedurã fiscalã, republicatã , cu modificãrile, şi completãrile ulterioare, şi ale altor prevederi legale.
ART. 13
(1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor încredinţate, comisarii Gãrzii Financiare sunt îndreptãţiţi sã dispunã toate mãsurile prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gãrzii Financiare, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 132/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice alte mãsuri rezultate din actele normative a cãror încãlcare o constatã, potrivit competenţelor.
(2) Pentru exercitarea controlului operativ şi inopinat, comisarii Gãrzii Financiare prezintã ordinul de serviciu, care este de regulã general, cu caracter permanent şi indicã numele comisarului şi competenţele acestuia, precum şi legitimaţia de control şi insigna.
ART. 14
(1) Forma şi conţinutul procesului-verbal reglementat de art. 9 alin. (4) şi (5), precum şi procedura de aplicare sunt prevãzute în anexa nr. 3.
(2) Procedura de editare, difuzare, pãstrare şi arhivare a formularelor specifice, inclusiv a formularelor de proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor şi de chitanţã de încasare a sumelor, utilizate în activitatea Gãrzii Financiare, se stabileşte prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la propunerea comisarului general.
ART. 15
(1) Personalul Gãrzii Financiare care îndeplineşte funcţia publicã specificã de comisar este dotat cu uniformã, însemne distinctive, armament şi alte mijloace tehnice utilizate ca mijloc individual de autoapãrare. Armamentul, uniforma şi celelalte dotãri prevãzute de prezenta hotãrâre pot fi utilizate numai în timpul exercitãrii atribuţiilor de control legal încredinţate, în condiţiile prevãzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare al Gãrzii Financiare. Dotarea cu armament se face în conformitate cu dispoziţiile <>Legii nr. 295/2004 privind regimul armelor şi muniţiilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Modelul uniformei, al însemnelor distinctive, al legitimaţiei de control şi al ordinului de serviciu sunt prevãzute în anexa nr. 4.
(3) Achiziţionarea uniformei şi a însemnelor distinctive se face în condiţiile legii pentru achiziţiile publice, iar norma de dotare şi durata de serviciu privind drepturile de echipament ale comisarilor Gãrzii Financiare sunt prevãzute în anexa nr. 5.
(4) Mijloacele tehnice, echipamentele de autoapãrare, de protecţie şi de comunicare sunt prevãzute în anexa nr. 6, iar achiziţionarea acestora se face în condiţiile legii.
(5) Armamentul se poate asigura atât prin achiziţii publice, cât şi prin redistribuire, cu titlu gratuit, de la alte instituţii autorizate, pe baza protocoalelor încheiate în condiţiile legii, în mãsura disponibilitãţilor, cu condiţia predãrii acestuia în perfectã stare fizicã şi de funcţionare tehnicã şi fiabilitate.
(6) Pânã la asigurarea condiţiilor materiale şi financiare pentru dotãrile prevãzute la alin. (1)-(5), precum şi pânã la expirarea duratei de serviciu a echipamentului, personalul Gãrzii Financiare utilizeazã dotãrile existente sau alte echipamente puse la dispoziţie pe bazã de redistribuire.
ART. 16
(1) Instituţiile specializate care pregãtesc personal militar şi care, prin lege, au dreptul sã deţinã şi sã foloseascã armament, precum şi Poliţia Românã sprijinã Garda Financiarã în realizarea programului de dotare şi de pregãtire a personalului propriu pentru deţinerea şi utilizarea armamentului, mijloacelor tehnice şi echipamentelor proprii.
(2) Rãspunderea pentru asimilarea cunoştinţelor şi utilizarea corespunzãtoare a acestora revine comisarilor Gãrzii Financiare, care vor fi testaţi din punct de vedere fizic, psihologic şi al cunoştinţelor necesare pentru acordarea dreptului de portarmã, anterior încredinţãrii armamentului şi echipamentelor respective de instituţiile legal abilitate.
ART. 17
(1) Însemnele distinctive şi modul de echipare a autovehiculelor Gãrzii Financiare cu mijloace de semnalizare luminoasã şi sonorã sunt prevãzute în anexa nr. 7.
(2) Numãrul maxim de autoturisme, mijloace de transport speciale şi consumul lunar de carburanţi pentru Garda Financiarã sunt prevãzute în anexa nr. 8.
(3) Numãrul maxim de autoturisme şi mijloace de transport speciale pentru Comisariatul General, secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti se aprobã prin decizie a comisarului general, cu încadrarea în limitele maxime prevãzute în anexa nr. 8.
ART. 18
(1) Personalul Gãrzii Financiare beneficiazã de stimulente, în condiţiile legii.
(2) Nivelul de constituire pentru fiecare sursã şi condiţiile de repartizare şi utilizare a fondului de stimulente sunt prevãzute în normele metodologice cuprinse în anexa nr. 9.
ART. 19
Garda Financiarã prevede anual în bugetul de venituri şi cheltuieli sume de bani necesare pentru manipularea, transportul şi depozitarea mãrfurilor sau bunurilor supuse confiscãrii, pentru analiza şi examinarea probelor, eşantioanelor sau mostrelor prelevate în timpul controlului, pentru efectuarea expertizelor tehnice, precum şi pentru distrugerea mãrfurilor, în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 20
Anexele nr. 1-9 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 21
Ori de câte ori într-un act normativ anterior se face trimitere la <>Hotãrârea Guvernului nr. 533/2007 privind organizarea şi funcţionarea Gãrzii Financiare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, trimiterea se va considera fãcutã la dispoziţiile corespunzãtoare din prezenta hotãrâre.
ART. 22
(1) Prezenta hotãrâre intrã în vigoare la 45 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 533/2007 pentru organizarea şi funcţionarea Gãrzii Financiare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 407 din 18 iunie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Viceprim-ministru,
ministrul administraţiei şi internelor,
interimar,
Vasile Blaga


Bucureşti, 4 noiembrie 2009.
Nr. 1.324.


ANEXA 1








Numãrul maxim de posturi = 1.805,
dintre care 200 în cadrul Comisariatului General


STRUCTURA ORGANIZATORICÃ A GÃRZII FINANCIARE


┌────────────────────┐
│ COMISAR GENERAL │
└─────────┬──────────┘

┌─────────┴──────────┐ ┌────────────────────┐


│ │ │ PRIM ADJUNCT │ |


└─────────┬──────────┘ └─────────┬──────────┘ |
│ │ |
┌───────────────────────┐ │ ┌──────────┴────────────┐ |
│ │ │ │Serviciul de organizare│ |
│ Compartiment de audit ├───┐ │ │ şi managementul │ |
│ public intern │ │ │ │ resurselor umane │ |
│ │ │ │ └──────────┬────────────┘ |
└───────────────────────┘ │ │ │ |
┌───────────────────────┐ │ │ ┌──────────┴────────────┐ |
│ Compartiment documente├───┤ │ │ Serviciul financiar -│ |
│ secrete │ │ │ │ contabilitate, │ |
└───────────────────────┘ ├──────────┤ │ execuţie bugetarã │ |
┌───────────────────────┐ │ │ └──────────┬────────────┘ |
│Seviciul juridic şi │ │ │ │ |
│ contencios ├───┘ │ ┌──────────┴────────────┐ |
└───────────────────────┘ │ │Serviciul administrativ│ |
│ │ şi investiţii │ |
│ └───────────────────────┘ |
│ |
┌──────────────────────┴──────────────┬─────────────────────────────────────┐ |
│ │ │ |
│ │ │ |
┌────────────┴───────────┐ ┌────────────┴───────────┐ ┌────────────┴───────────┐ |




└────────────┬───────────┘ └────────────┬───────────┘ └────────────┬───────────┘ |
│ │ │ |
│ │ │ |
┌───────────┴──────────┐ ┌───────────┴──────────┐ ┌───────────┴──────────┐ |
│ │ │ │ │ │ |
┌────┴────────────┐┌────────┴────────┐┌────┴────────────┐┌────────┴────────┐┌────┴────────────┐┌────────┴────────┐ ┌──────┴─────┐
│DIVIZIA - control││DIVIZIA - control││DIVIZIA - control││DIVIZIA - control││DIVIZIA - control││DIVIZIA - control│ │Secţii │
│operativ inopinat││operativ inopinat││operativ inopinat││operativ inopinat││operativ inopinat││operativ inopinat│ │judeţene şi │
└─────────────────┘└─────────────────┘└─────────────────┘└─────────────────┘└─────────────────┘└─────────────────┘ │Secţia │
│municipiului│
│Bucureşti │
└────────────┘




NOTĂ?:
Diviziile se organizeazã la nivel de direcţie, iar domeniile prioritare de control se vor stabili prin Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al instituţiei.



ANEXA 2

SEDIILE
secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti


┌───────────────┬────────────────────────────────────────────────────┐
│ALBA │ALBA IULIA, STR. G. COŞBUC NR. 14 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│ARAD │ARAD, STR. FRAŢII NEUMANN NR. 10, ETAJUL II │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│ARGEŞ │PITEŞTI, BD. REPUBLICII NR. 118 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│BACÃU │BACÃU, STR. DUMBRAVA ROŞIE NR. 1-3 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│BIHOR │ORADEA, STR. GRIVIŢEI NR. 2 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│BISTRIŢA-NÃSÃUD│BISTRIŢA, STR. 1 DECEMBRIE NR. 6 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│BOTOŞANI │BOTOŞANI, STR. CUZA VODÃ NR. 2 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│BRAŞOV │BRAŞOV, STR. MIHAIL KOGÃLNICEANU NR. 7 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│BRÃILA │BRÃILA, STR. DELFINULUI NR. 1 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│BUZÃU │BUZÃU, BD. N. BÃLCESCU NR. 48 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│CARAŞ-SEVERIN │REŞIŢA, CARTIER DOMAN NR. 2 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│CÃLÃRAŞI │CÃLÃRAŞI, STR. PRELUNGIREA SLOBOZIEI NR. 43 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│CLUJ │CLUJ-NAPOCA, P-ŢA IANCULUI NR. 19 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│CONSTANŢA │CONSTANŢA, BD. FERDINAND NR. 68BIS │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│COVASNA │SF. GHEORGHE, STR. B. JOSZEF NR. 9 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│DÂMBOVIŢA │TÂRGOVIŞTE, CALEA DOMNEASCÃ NR. 166 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│DOLJ │CRAIOVA, STR. MITROPOLIT FIRMILIAN NR. 2 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│GALAŢI │GALAŢI, STR. BRÃILEI NR. 33 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│GIURGIU │GIURGIU, BD. INDEPENDENŢEI BL. 106 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│GORJ │TÂRGU JIU, STR. SIRETULUI NR. 6 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│HARGHITA │MIERCUREA-CIUC, STR. REVOLUŢIEI DIN DECEMBRIE NR. 20│
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│HUNEDOARA │DEVA, STR. 1 DECEMBRIE NR. 6 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│IALOMIŢA │SLOBOZIA, STR. M. BASARAB NR. 14-16 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│IAŞI │IAŞI, STR. ANASTASIE PANU NR. 26 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│ILFOV │BUCUREŞTI, STR. L. PÃTRÃŞCANU NR. 10, SECTORUL 3 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│MARAMUREŞ │BAIA MARE, STR. UNIVERSITÃŢII NR. 23A │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│MEHEDINŢI │DROBETA-TURNU SEVERIN, PIAŢA RADU NEGRU NR. 1 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│MUREŞ │TÂRGU MUREŞ, STR. GH. DOJA NR. 1-3 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│NEAMŢ │PIATRA-NEAMŢ, BD. TRAIAN NR. 183 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│OLT │SLATINA, STR. ARCULUI NR. 1 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│PRAHOVA │PLOIEŞTI, STR. A. VLAICU NR. 21 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│SATU MARE │SATU MARE, STR. PIAŢA ROMANÃ NR. 3-5 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│SÃLAJ │ZALÃU, STR. PIAŢA IULIU MANIU NR. 9 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│SIBIU │SIBIU, CALEA DUMBRÃVII NR. 28-32 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│SUCEAVA │SUCEAVA, STR. V. BUMBAC, PALATUL FINANŢELOR │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│TELEORMAN │ALEXANDRIA, STR. DUNÃRII NR. 188 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│TIMIŞ │TIMIŞOARA, STR. REVOLUŢIEI NR. 15 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│TULCEA │TULCEA, STR. PORTULUI NR. 26 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│VASLUI │VASLUI, STR. ŞTEFAN CEL MARE NR. 56 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│VÂLCEA │RÂMNICU VÂLCEA, STR. G-RAL MAGHERU NR. 17 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│VRANCEA │FOCŞANI, BD. INDEPENDENŢEI NR. 24 │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│BUCUREŞTI │BUCUREŞTI, STR. GUTEMBERG NR. 1, SECTORUL 5 │
└───────────────┴────────────────────────────────────────────────────┘




ANEXA 3


[SIGLA G.F.]

-------------
NOTĂ?(CTCE)
Sigla Gãrzii Financiare, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800 din 24 noiembrie 2009, la pagina 19 (a se vedea imaginea asociatã).


GARDA FINANCIARÃ
........................... Exemplar nr. ..............



PROCES - VERBAL
încheiat în ........... la data de .../.../........

Subsemnaţii, ....................................................................., având funcţia de comisari în Garda Financiarã ...................................................., în baza dispoziţiilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gãrzii Financiare, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 132/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a legitimaţiilor de control nr. ....................... şi a ordinelor de serviciu permanent, am efectuat în perioada ........................................... control la ....................................................................., cu nr. de înregistrare la oficiul registrului comerţului ...................................... şi C.I.F. ........................., având sediul social declarat în ............................................................................... .
Contribuabilul are, conform certificatului de înmatriculare, ca obiect principal de activitate .........................................................., cod CAEN ......................., şi desfãşoarã activitatea de ........................................................, cod CAEN....................... .
Contribuabilul a declarat cã are deschise urmãtoarele conturi bancare şi urmãtoarele subunitãţi ............................................................................................ .
Controlul s-a efectuat la adresa ............................................................, în prezenţa dlui/dnei ..........................................., în calitate de ......................................................., cu împuternicirea nr. ..................../................., anexatã, şi a dlui/dnei ..................................., în calitate de ................................................................................................. .
Obiectivul controlului l-a constituit .......................................................

Ca urmare a verificãrilor efectuate au rezultat urmãtoarele:

CAPITOLUL I
Constatãri
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................

CAPITOLUL II
Acte normative încãlcate
.........................................................................
.........................................................................

CAPITOLUL III
Prejudiciul evaluat
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................

CAPITOLUL IV
Mãsuri dispuse în timpul controlului
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................

CAPITOLUL V
Punctul de vedere al contribuabilului
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................


La terminarea controlului au fost restituite toate actele şi documentele puse la dispoziţia organului de control, cu excepţia celor ridicate prin Procesul-verbal de ridicare/restituire înscrisuri nr. ............./.........., anexat.
Prezentul proces-verbal s-a întocmit în 4 exemplare şi a fost înregistrat în Registrul unic de control al contribuabilului la poziţia ...., din care un exemplar a fost înmânat reprezentanţilor contribuabilului.



Garda Financiarã Contribuabil

Comisari, Reprezentanţi,
............................... ...............................
............................... ...............................
(numele, prenumele şi semnãtura) (numele, prenumele şi semnãtura)


Motivele nesemnãrii procesului-verbal


Martor
..............



Cod M.F.P. 14.13.22.1/2g



PROCEDURA
de întocmire a procesului-verbal pentru contestarea unor
împrejurãri privind fapte penale din domeniul financiar-fiscal

I. Noţiuni generale
1. Procesul-verbal se întocmeşte de organele de control ale Gãrzii Financiare în urmãtoarele cazuri:
a) când, ca urmare a acţiunilor de control executate în conformitate cu competenţele stabilite prin lege, constatã împrejurãri privind sãvârşirea unor fapte prevãzute de legea penalã în domeniul financiar-fiscal;
b) la solicitarea procurorului, în condiţiile stabilite de <>art. 4 alin. (1^1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gãrzii Financiare, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 132/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a art. 9 din hotãrâre. În aceastã situaţie, procesul-verbal are caracterul unei constatãri tehnico-ştiinţifice întocmite în conformitate cu dispoziţiile Codului de procedurã penalã şi se înainteazã solicitantului pânã la termenul fixat.
2. Procesul-verbal este utilizat în activitatea Gãrzii Financiare, în conformitate cu dispoziţiile <>art. 4, 6 şi 7 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 91/2003 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 132/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

II. Reguli generale referitoare la întocmirea procesului-verbal
3. În cuprinsul procesului-verbal se vor descrie împrejurãrile privind sãvârşirea faptelor care prezintã indiciile sãvârşirii unor infracţiuni de evaziune fiscalã sau fraudã fiscalã, modul de calcul prin care a evaluat prejudiciul, detaliat pe tipuri de impozite, taxe, contribuţii sau alte sume identificate ca sustrase bugetului general consolidat.
4. În situaţia în care procesul-verbal este încheiat la solicitarea procurorului, acesta va conţine şi evaluarea prejudiciului fiscal produs prin sãvârşirea faptelor constatate şi aferent operaţiunilor verificate.
5. Prin procesul-verbal nu se calculeazã majorãri de întârziere sau alte obligaţii fiscale accesorii aferente prejudiciului fiscal evaluat.
6. Pentru fiecare contribuabil supus controlului se încheie câte un proces-verbal distinct, cuprinzând constatãrile fãcute în urma verificãrii documentelor proprii de evidenţã contabilã şi de gestiune, împreunã cu concluziile argumentate, rezultate din verificarea încrucişatã efectuatã la furnizorii sau clienţii contribuabilului verificat. Dacã nu a fost posibilã încheierea procesului-verbal, în adresa de rãspuns se vor menţiona cauzele care au împiedicat întocmirea actului de control.
7. În cazul în care acţiunea de constatare a faptelor s-a întins pe mai multe zile sau a fost efectuatã simultan ori succesiv în mai multe locaţii ale aceluiaşi contribuabil, se vor întocmi, de regulã pentru fiecare caz, note de constatare în care se vor descrie faptele constatate, iar procesul-verbal va cuprinde descrierea faptelor în ansamblul lor, a legãturilor dintre ele şi a implicaţiilor fiscale ale acestora. Notele de constatare fac parte integrantã din procesul-verbal.
8. În situaţia în care organul de control apreciazã cã existã pericolul ca fãptuitorul sã se sustragã de la urmãrire, sã înstrãineze patrimoniul societãţii sau sã îşi risipeascã averea, acesta poate dispune instituirea mãsurilor asigurãtorii prevãzute de Codul de procedurã fiscalã, fãcând menţiunea corespunzãtoare în procesul-verbal. Ducerea la îndeplinire a mãsurilor asigurãtorii dispuse de Garda Financiarã se realizeazã de organele fiscale, în condiţiile <>art. 129 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind <>Codul de procedurã fiscalã, republicatã , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
9. Procesul-verbal se transmite de cãtre structurile Gãrzii Financiare cãtre organele de urmãrire penalã competente, sub forma unei sesizãri, întocmitã cu respectarea dispoziţiilor Codului de procedurã penalã şi a celor privind confidenţialitatea datelor.
10. Procesul-verbal se editeazã informatic şi se întocmeşte în 4 exemplare, toate cu valoare de original, din care un exemplar va fi transmis organului de urmãrire penalã competent, un exemplar va fi comunicat contribuabilului controlat, un exemplar va fi comunicat organului fiscal competent şi un exemplar se va arhiva la sediul organului de control.
11. Procesul-verbal se comunicã contribuabilului în condiţiile stabilite pentru comunicarea actului administrativ fiscal în <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

III. Modul de completare a procesului-verbal
A. Partea introductivã a procesului-verbal
12. În procesul-verbal se menţioneazã expres, la partea generalã referitoare la reprezentanţii contribuabilului care au asistat la efectuarea controlului, care este funcţia acestora şi din ce punct de vedere asigurã reprezentarea contribuabilului - reprezentantul societãţii care asigurã servicii de contabilitate, reprezentantul societãţii care asigurã servicii juridice, reprezentantul legal, asociat, acţionar etc. În situaţia în care la momentul încheierii procesului-verbal la locul efectuãrii controlului nu se aflã niciunul dintre reprezentanţii contribuabilului verificat, acest lucru se va menţiona în procesul-verbal. În acest caz, procesul-verbal va fi semnat şi de un martor care a participat la verificãri sau, în cazul în care nu a participat niciun martor, vor fi menţionate toate actele şi împrejurãrile care au condus la încheierea procesului-verbal în absenţa contribuabilului şi a unui martor.
13. În procesul-verbal obiectivul controlului trebuie sã fie individualizat corespunzãtor, menţionându-se principalele activitãţi ce urmeazã a fi controlate. În situaţia în care procesul-verbal se încheie ca urmare a solicitãrii procurorului, conform <>art. 4 alin. (1^1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 91/2003 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 132/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, acest fapt se menţioneazã de cãtre organul de control la obiectivul controlului.
B. Constatãrile organului de control
14. În procesul-verbal, constatãrile organelor de control vor descrie cu claritate fapta sãvârşitã, cu indicarea datei sau a perioadei şi locului în care a fost sãvârşitã, precum şi arãtarea tuturor împrejurãrilor ce pot servi la aprecierea gravitãţii faptei.
15. Constatãrile organului de control cuprind documentele analizate, identificate în evidenţa contabilã a contribuabilului verificat, sau obţinute direct de la emitenţi sau de la alţi contribuabili. Documentele necesare susţinerii constatãrilor vor fi ridicate în original sau copie certificatã de organul de control, întocmindu-se în acest sens un proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri. Documentele de mai sus, inclusiv cele privind rezultatele expertizelor tehnice şi analizelor de laborator, se ataşeazã procesului-verbal şi constituie mijloace de probã.
C. Acte normative încãlcate
16. În procesul-verbal trebuie menţionate cu exactitate actele normative încãlcate, cu indicarea articolului şi alineatului din actul normativ respectiv, fãrã a se face încadrarea penalã a faptei.
D. Prejudiciul evaluat
17. În procesul-verbal se va menţiona suma cu care a fost prejudiciat bugetul general consolidat, detaliatã pe tipuri de impozite, taxe, contribuţii sau alte sume identificate ca sustrase bugetului de stat consolidat, evidenţiindu-se modalitatea de calcul al acestora. Pentru sumele astfel defalcate trebuie menţionatã perioada de timp pentru care sunt datorate aceste sume.
18. Pentru situaţiile în care evaluarea întinderii prejudiciului s-a fãcut prin estimare, se vor descrie metodele şi indicatorii care au stat la baza estimãrii, inclusiv formulele de calcul utilizate.
E. Mãsuri dispuse
19. În procesul-verbal organul de control menţioneazã detaliat mãsurile dispuse a fi duse la îndeplinire de cãtre contribuabil, cu menţionarea dispoziţiilor din actele normative care trebuie sã fie puse astfel în aplicare şi a termenului de realizare.
F. Punctul de vedere al contribuabilului
20. În procesul-verbal se va consemna şi punctul de vedere al reprezentanţilor contribuabilului, menţionat sub forma unor explicaţii scrise, care pot fi exprimate şi sub forma unor note scrise referitoare la alte documente referitoare la aspectele constatate, semnate de aceştia şi anexate procesului-verbal.
21. Conţinutul capitolelor procesului-verbal poate fi adaptat sau extins în funcţie de volumul de informaţii reţinut pentru lãmurirea aspectelor constatate. În cazul în care nu existã informaţii referitoare la unul sau mai multe din capitolele din modelul procesului-verbal, se menţioneazã pe scurt motivul pentru care nu poate fi completat.


ANEXA 4

MODELELE*)
uniformei, însemnelor distinctive, legitimaţiei de control
şi ordinului de serviciu permanent
---------
*)Purtarea uniformei şi a acestor însemne de cãtre persoane neautorizate se pedepseşte conform legii.

UNIFORMA
4.1. Uniforma de varã pentru comisarii Gãrzii Financiare
4.2. Uniforma pentru comisarii Gãrzii Financiare - bãrbaţi şi femei
4.3. Geaca pentru comisarii Gãrzii Financiare - bãrbaţi şi femei
4.4. Coifura pentru comisarii Gãrzii Financiare - femei
4.5. Coifura pentru comisarii Gãrzii Financiare - bãrbaţi
4.6. Şapca pentru comisarii Gãrzii Financiare - bãrbaţi şi femei
Culoarea pentru articolele de uniformã, veston, pantalon, fustã, geacã şi coifurã este gri petrol închis.

ÎNSEMNE DISTINCTIVE, SPECIFICE GÃRZII FINANCIARE
4.7. Sigla Gãrzii Financiare
4.8. Insigna metalicã cu sigla Gãrzii Financiare, ataşabilã la uniformã
4.9. Emblema coifurã Garda Financiarã
4.10. Însemne de grad (trese şi stele care indicã funcţia), ataşabile la uniformã
4.11. Ecuson pentru funcţia de director coordonator/coordonator adjunct
4.12. Legitimaţia de control
4.13. Insignã metalicã pentru legitimaţia de control
4.14. Ordinul de serviciu permanent
4.15. Emblema aplicabilã pe mâneca stângã a articolelor de echipament

Figura 4.1 - Modelul uniformei de varã pentru comisarii Gãrzii Financiare
----------
NOTÃ(CTCE)
Figura 4.1 - se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800 din 24 noiembrie 2009, la pagina 22 (a se vedea imaginea asociatã).

NOTÃ: La uniforma de varã, comisarii femei pot purta fustã sau pantalon.

Figura 4.2 - Modelul uniformei pentru comisarii Gãrzii Financiare - bãrbaţi şi femei
----------
NOTÃ(CTCE)
Figura 4.2 - se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800 din 24 noiembrie 2009, la pagina 23 (a se vedea imaginea asociatã).

Pe fiecare mânecã a sacoului, deasupra nasturilor manşetei se aplicã o bandã textilã de 5 mm lãţime, pentru comisari, şi o bandã textilã de 20 mm lãţime, pentru comisari generali.
Pe mâneca stângã a sacoului, la partea superioarã se aplicã emblema de la figura 4.15.
Pe buzunarul stâng superior al vestonului, al gecii şi al bluzei se aplicã însemnele de grad care indicã funcţia (figura 4.10) şi insigna cu sigla Gãrzii Financiare (figura 4.8).

Figura 4.2.1. Modelul uniformei pentru comisarii Gãrzii Financiare - femei, varianta cu fustã
----------
NOTÃ(CTCE)
Figura 4.2.1. - se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800 din 24 noiembrie 2009, la pagina 23 (a se vedea imaginea asociatã)

Figura 4.3 - Modelul de geacã pentru comisarii Gãrzii Financiare - bãrbaţi şi femei
--------
NOTÃ(CTCE)
Figura 4.3 - se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800 din 24 noiembrie 2009, la pagina 24 (a se vedea imaginea asociatã)

Geaca are mânecile şi cãptuşeala detaşabile. Geaca se realizeazã din material de bazã uşor, fiind adecvatã şi ţinutei de varã. Pentru timp friguros, geaca este prevãzutã cu o cãptuşealã matlasatã, ataşabilã.
La modelul de echipament cu geacã se poartã şapcã (figura 4.6).
Pe pieptul stâng, deasupra buzunarului se aplicã înscrisul GARDA FINANCIARÃ.
Pe pieptul stâng, pe clapeta buzunarului se aplicã însemnele de grad care indicã funcţia (figura 4.10) şi insigna cu sigla Gãrzii Financiare. (figura 4.8)
Pe mâneca stângã a sacoului, la partea superioarã se aplicã emblema de la figura 4.15.

Figura 4.4 - Modelul de coifurã pentru comisarii Gãrzii Financiare - femei
--------
NOTÃ(CTCE)
Figura 4.4 - se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800 din 24 noiembrie 2009, la pagina 24 (a se vedea imaginea asociatã)

Figura 4.5 - Modelul de coifurã pentru comisarii Gãrzii Financiare - bãrbaţi
--------
NOTÃ(CTCE)
Figura 4.5 - se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800 din 24 noiembrie 2009, la pagina 24 (a se vedea imaginea asociatã)

Figura 4.6 - Modelul de şapcã pentru comisarii Gãrzii Financiare - bãrbaţi şi femei
--------
NOTÃ(CTCE)
Figura 4.6 - se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800 din 24 noiembrie 2009, la pagina 24 (a se vedea imaginea asociatã)

Figura 4.7 - Sigla Gãrzii Financiare
--------
NOTÃ(CTCE)
Figura 4.7 - se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800 din 24 noiembrie 2009, la pagina 25 (a se vedea imaginea asociatã)

Figura 4.8 - Insigna metalicã cu sigla Gãrzii Financiare, ataşabilã la uniformã
Insigna se fixeazã lângã însemnele de grad.
Insigna metalicã este prevãzutã cu un suport de protecţie a materialelor pe care se fixeazã, precum şi a ţesãturii articolului de uniformã la care este ataşatã.
--------
NOTÃ(CTCE)
Figura 4.8 - se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800 din 24 noiembrie 2009, la pagina 25 (a se vedea imaginea asociatã)

Figura 4.9 - Emblema coifurã Garda Financiarã
--------
NOTÃ(CTCE)
Figura 4.9 - se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800 din 24 noiembrie 2009, la pagina 25 (a se vedea imaginea asociatã)

Figura 4.10 - Însemne de grad (trese şi stele care indicã funcţia), ataşabile la uniformã
4.10.1. Însemne de grad (trese care indicã funcţia), ataşabile la uniformã
--------
NOTÃ(CTCE)
Figura 4.10.1 - se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800 din 24 noiembrie 2009, la pagina 25 (a se vedea imaginea asociatã)

Figura 4.10.2. Însemne de grad (stele care indicã funcţia), ataşabile la uniformã
--------
NOTÃ(CTCE)
Figura 4.10.2 - se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800 din 24 noiembrie 2009, la pagina 26 (a se vedea imaginea asociatã)

Figura 4.11 - Ecuson pentru funcţia de director coordonator/director coordonator adjunct
Completãrile cu numele secţiei şi al persoanei sunt date pentru exemplificare.
--------
NOTÃ(CTCE)
Figura 4.11 - se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800 din 24 noiembrie 2009, la pagina 26 (a se vedea imaginea asociatã)

Figura 4.12 - Modelul legitimaţiei de control
Seria Nr. A 0000 este datã spre exemplificare.
--------
NOTÃ(CTCE)
Figura 4.12 - se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800 din 24 noiembrie 2009, la pagina 26 (a se vedea imaginea asociatã)

Figura 4.13 - Insigna metalicã pentru legitimaţia de control
Seria A 0025 este datã pentru exemplificare.
--------
NOTÃ(CTCE)
Figura 4.13 - se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800 din 24 noiembrie 2009, la pagina 26 (a se vedea imaginea asociatã)

Figura 4.14. - Modelul ordinului de serviciu permanent
--------
NOTÃ(CTCE)
Figura 4.14 - se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800 din 24 noiembrie 2009, la pagina 27 (a se vedea imaginea asociatã)

Figura 4.15 - Emblema aplicabilã pe mâneca stângã a articolelor de echipament
----------
NOTÃ(CTCE)
Figura 4.15 - se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800 din 24 noiembrie 2009, la pagina 27 (a se vedea imaginea asociatã)


ANEXA 5

NORMA DE DOTARE ŞI DURATA DE SERVICIU
privind drepturile de echipament ale comisarilor Gãrzii Financiare

I. Norma de dotare şi durata de serviciu privind drepturile de echipament ale comisarilor Gãrzii Financiare sunt prevãzute în Hotãrârea Guvernului nr. 80/1992 referitoare la aprobarea normei privind drepturile de echipament ale personalului militarizat al Gãrzii Financiare şi regulile de aplicare a acesteia, care se completeazã cu prevederile Hotãrârii Guvernului nr. 1.324/2009.
II. Însemne specifice





┌────┬──────────────────────────────────────────┬─────┬─────────┬────────────────────────┐
│Nr. │ Denumirea însemnelor specifice │ U/M │Prevederi│ Observaţii │
│crt.│ │ │cantitate│ │
├────┴──────────────────────────────────────────┴─────┴─────────┴────────────────────────┤
│ Însemne distinctive │
├────┬──────────────────────────────────────────┬─────┬─────────┬────────────────────────┤
│ 1.│Emblemã coifurã │ buc.│ 2 𗈕 buc. pentru şapcã şi 1│
│ │ │ │ │buc. pentru coifurã │
├────┼──────────────────────────────────────────┼─────┼─────────┼────────────────────────┤
│ 2.│Set cuprinzând însemne de împuternicire │ set │ 1 𗈕 pentru fiecare comisar│
│ │a controlului │ │ │ │
│ │- legitimaţie cu insignã metalicã │ buc.│ 1 𗈕 pentru fiecare comisar│
│ │ înseriatã │ │ │ │
│ │- portlegitimaţie │ buc.│ 1 𗈕 pentru fiecare comisar│
│ │- ordinul de serviciu permanent │ buc.│ 1 𗈕 pentru fiecare comisar│
├────┼──────────────────────────────────────────┼─────┼─────────┼────────────────────────┤
│ 3.│Insignã metalicã, ataşabilã la uniformã, │ set │ 1 𗈕 pentru fiecare comisar│
│ 𗈗 buc./set, câte 1 buc. pentru veston, │ │ │ │
│ │geaca şi bluzã │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼─────┼─────────┼────────────────────────┤
│ 4.│Însemne de grad │ set │ 1 𗈕 pentru fiecare comisar│
│ │(trese şi stele care indicã funcţia), 3 │ │ │ │
│ │buc./set de însemne de grad, câte 1 buc. │ │ │ │
│ │pentru fiecare articol - veston, │ │ │ │
│ │geacã şi bluzã │ │ │ │
└────┴──────────────────────────────────────────┴─────┴─────────┴────────────────────────┘



NOTĂ?:
Detalii minime cu privire la modelul articolelor de uniformã şi al însemnelor distinctive se regãsesc în planşele prevãzute în anexa nr. 4.


ANEXA 6

LISTA
mijloacelor tehnice, a echipamentelor de autoapãrare, de
protecţie şi comunicare şi a altor mijloace speciale de dotare

a) Arme de foc şi mijloace individuale de autoapãrare
Arme de foc:
1. armament de serviciu: pistol cu un încãrcãtor; se asigurã la prima dotare; câte o bucatã pentru fiecare comisar;
2. toc din piele pentru pistol; se asigurã la prima dotare pentru fiecare pistol;
3. muniţie de rãzboi pentru fiecare încãrcãtor de pistol pentru fiecare şedinţã de tragere, precum şi în cazul unor acţiuni speciale; pentru Garda Financiarã - Comisariatul General, muniţia se distribuie la ordinul comisarului general, iar pentru secţiile judeţene ale Gãrzii Financiare muniţia se distribuie la ordinul directorilor coordonatori;
Mijloace individuale de autoapãrare:
4. butelie cu gaz (spray) paralizant cu portbutelie pentru centurã pentru dotarea fiecãrui comisar*);
------------
*) În mod justificat, comisarul general poate aproba dotarea şi a altor persoane din cadrul Gãrzii Financiare cu astfel de mijloace, dacã acestea participã la acţiuni şi numai pe timpul desfãşurãrii acţiunii.

5. electroşocuri:
- 800 bucãţi de mici dimensiuni;
- 800 bucãţi de mari dimensiuni (bastoane), pentru dotarea comisarilor*).
----------
*) În mod justificat, comisarul general poate aproba dotarea şi a altor persoane din cadrul Gãrzii Financiare cu astfel de mijloace, dacã acestea participã la acţiuni şi numai pe timpul desfãşurãrii acţiunii.

b) Echipament individual de protecţie:
1. veste reflectorizante pentru acţiunile stradale: 800 bucãţi;
2. bastoane reflectorizante pentru acţiunile stradale: 800 bucãţi;
3. combinezon din douã piese (pantalon şi bluzã inscripţionatã cu sigla Gãrzii Financiare), confecţionat din material uşor, care se îmbracã de cãtre comisari peste uniformã în acţiunile de inventariere şi manipulare a mãrfurilor, ambalajelor etc.; câte o bucatã pentru fiecare comisar.
c) Mijloace de comunicare:
- telefon mobil şi serviciile aferente - un aparat/persoanã.
d) Alte mijloace speciale de dotare:
1. microscoape portabile pentru citirea elementelor de secretizare de pe timbre şi banderole;
2. sigilii metalice de unicã folosinţã, personalizate şi înseriate;
3. imprimate (formulare cu regim special);
4. alte articole necesare, bine justificate, propuse de comisarul general şi aprobate de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.


ANEXA 7

Însemne distinctive şi modul de echipare a
autovehiculelor Gãrzii Financiare cu mijloace de semnalizare
luminoasã şi sonorã

Model - privind inscripţionarea autovehiculelor şi modul de prindere a instalaţiei de semnalizare luminoasã şi sonorã
--------
NOTÃ(CTCE)
Modelul - se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800 din 24 noiembrie 2009, la pagina 28 (a se vedea imaginea asociatã)

--------
NOTÃ(CTCE)
Modelele - se gãsesc în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800 din 24 noiembrie 2009, la pagina 29 (a se vedea imaginea asociatã)

ANEXA 8


NUMÃRUL MAXIM
de autoturisme, mijloace de transport
speciale şi consumul lunar de carburanţi aprobat





┌──────────────────────────────────────────────┬────────┬────────────────────────────────┐
│ │ Numãrul│ Consumul maxim lunar de │
│ Tipul mijlocului de transport │aprobat │ carburanţi aprobat │
│ │(bucãţi)│ │
├──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────────────────────────┤
│Autoturisme pentru transportul comisarilor în │ │ │
│operaţiuni specifice de control │ 650 � litri/autovehicul │
├──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────────────────────────┤
│Microbuze persoane │ 3 � litri/autovehicul │
├──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────────────────────────┤
│Ambarcaţiuni fluviale: │ │ │
│- cu o capacitate de 4 locuri plus echipaj │ 1 � litri/ambarcaţiune │
│- cu o capacitate de 8-10 locuri plus echipaj │ 1 𗈕.000 litri/ambarcaţiune │
├──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────────────────────────┤
│TOTAL: │ 655 │ │
└──────────────────────────────────────────────┴────────┴────────────────────────────────┘



NOTĂ?:
1. Alocarea de drepturi, repartizarea, detalierea, transferul mijloacelor de transport, indiferent de categoria lor, se fac numai cu aprobarea comisarului general al Gãrzii Financiare.
2. Consumul de carburanţi de 400 litri/autovehicul reprezintã consumul mediu calculat pe întregul parc auto care revine pe lunã unui autovehicul. Nu se considerã depãşiri la consumul normat de carburant la mijloacele de transport consumul care la nivelul anului se încadreazã în limita carburantului aprobat prin prezenta hotãrâre, raportat la parcul auto existent.
3. Autoturismele care au îndeplinit condiţiile de casare urmeazã sã fie scoase din uz şi înlocuite, prin achiziţii, în perioada imediat urmãtoare.
4. Personalul navigant şi de întreţinere a ambarcaţiunilor fluviale va fi prevãzut în statul de funcţii aprobat.


ANEXA 9

NORME METODOLOGICE
privind constituirea şi utilizarea fondului de stimulente
stabilit în condiţiile Ordonanţei de urgenţã a Guvernului
nr. 91/2003 privind organizarea Gãrzii Financiare


CAP. I
Sursele de constituire a fondului de stimulente

ART. 1
Fondul de stimulente se constituie, potrivit <>art. 13 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gãrzii Financiare, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 132/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în procent de 15% din sumele încasate pentru bugetul statului ca urmare a controlului, reprezentând amenzi şi sume confiscate, în lei şi în valutã, şi în procent de 7% din sumele provenite din valorificarea bunurilor rezultate din confiscãri, dupã deducerea cheltuielilor efectuate în scopul valorificãrii acestora. Sumele confiscate de Garda Financiarã urmeazã regimul juridic şi procedura de predare şi depunere la trezorerie, în contul bugetului general consolidat al statului, ca şi amenzile încasate.
ART. 2
Prin bunuri confiscate şi intrate în proprietatea privatã a statului, în sensul prevederilor art. 1, se înţelege bunurile care au fãcut obiectul confiscãrii pe baza proceselor-verbale sau a actelor de control ale Gãrzii Financiare şi care au fost valorificate potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 14/2007 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, republicatã, inclusiv bunurile abandonate în timpul controlului.
ART. 3
Sumele în valutã provenite din sursele prevãzute la art. 1 se evalueazã în lei, la cursul de schimb stabilit de Banca Naţionalã a României în ziua în care acestea au devenit proprietatea statului.
ART. 4
Bunurile confiscate reprezentând arme, muniţii, echipament militar, produse şi materiale explozive, stupefiante, obiecte de patrimoniu, precum şi alte bunuri similare se predau de organele Gãrzii Financiare şi se valorificã în condiţiile legii; sumele obţinute din valorificarea acestor bunuri nu se constituie în fond de stimulente.

CAP. II
Evidenţierea fondului de stimulente

ART. 5
Fondul de stimulente se constituie şi se evidenţiazã astfel:
a) la nivelul secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti, din sumele provenite din activitatea proprie, reflectate distinct pe fiecare entitate care le-a creat;
b) la nivelul Comisariatului General al Gãrzii Financiare, din sumele provenite din activitatea proprie şi distinct din virarea, pânã la data de 15 a lunii curente pentru luna anterioarã, a unei cote de 10% din fondul lunar constituit de secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti din activitatea proprie.
ART. 6
Sumele constituite în condiţiile prevãzute la art. 5 se evidenţiazã distinct, în analitic, pe fiecare entitate care le-a creat.
ART. 7
Sumele provenite din sursele prevãzute la art. 1 vor fi virate de administraţiile finanţelor publice şi, respectiv, de Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili în conturile de trezorerie ale secţiilor judeţene şi Secţiei Municipiului Bucureşti sau al Comisariatului General al Gãrzii Financiare. Directorii coordonatori ai secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti vor urmãri modul de colectare, evidenţiere şi utilizare a fondului de stimulente constituit.

CAP. III
Modul de utilizare a fondului de stimulente

ART. 8
Utilizarea sumelor constituite la nivelul fiecãrei entitãţi se face pe baza urmãtoarelor criterii de repartizare:
a) contribuţia directã şi efectivã, realizatã cu respectarea normelor legale şi a îndatoririlor specifice, la atragerea de venituri suplimentare la bugetul de stat prin descoperirea faptelor de evaziune şi/sau de fraudã fiscalã şi declanşarea mãsurilor de recuperare a sumelor datorate;
b) îndeplinirea cu competenţã şi profesionalism a atribuţiilor de control, având drept rezultat identificarea faptelor şi actelor prin care contribuabilii se sustrag de la plata taxelor, impozitelor şi a celorlalte contribuţii datorate;
c) depistarea mijloacelor folosite şi a manoperelor utilizate pentru încãlcarea sau nerespectarea dispoziţiilor legale care reglementeazã obligaţiile fiscale ale contribuabililor;
d) îndeplinirea cu probitate a îndatoririlor de serviciu, executarea cu promptitudine, seriozitate şi bunã-credinţã a operaţiunilor de control;
e) aportul personal la realizarea obiectivelor compartimentului în care îşi desfãşoarã activitatea persoana respectivã;
f) asumarea responsabilitãţii şi a riscurilor pentru executarea misiunilor de control cu grad accentuat de pericol, menite sã reducã sau sã elimine acte ori fapte ilicite din domeniile de activitate de competenţa Gãrzii Financiare;
g) organizarea corespunzãtoare a programului de lucru, însuşirea şi aplicarea normelor legale care stabilesc competenţele Gãrzii Financiare;
h) contribuţia efectivã a personalului care participã la activitatea de valorificare a bunurilor confiscate la îndeplinirea atribuţiilor ce îi sunt stabilite;
i) semnalarea deficienţelor de reglementare şi a domeniilor de activitate în care se produc acte sau fapte ilicite şi formularea de propuneri concrete de îmbunãtãţire a cadrului normativ;
j) adoptarea unei conduite demne, a unui comportament civilizat, pãstrarea integritãţii şi a simţului civic, implicarea în descoperirea şi combaterea oricãrei manifestãri ilicite în domeniile de activitate de competenţa Gãrzii Financiare.

CAP. IV
Repartizarea şi acordarea stimulentelor

ART. 9
Cuantumul lunar al stimulentelor poate fi de cel mult 3 salarii de bazã lunare brute pentru toate categoriile de personal din structura Gãrzii Financiare, în baza criteriilor stabilite la art. 8.
ART. 10
(1) Pentru contribuţii de valoare la descoperirea unor acte şi/sau fapte de evaziune şi/sau de fraudã fiscalã, îmbunãtãţirea activitãţii Gãrzii Financiare, eficientizarea actului de control, perfecţionarea cadrului normativ în aceste domenii, preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã poate acorda stimulente peste nivelul prevãzut la art. 9.
(2) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã poate suplimenta fondul de stimulente constituit de personalul Gãrzii Financiare, din fondul constituit la nivelul agenţiei, în baza rezultatelor activitãţii desfãşurate de personalul Gãrzii Financiare, prezentatã în rapoarte lunare.
ART. 11
Sunt competenţi sã acorde stimulente, potrivit prevederilor prezentelor norme metodologice:
a) preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, pentru personalul prevãzut la art. 10 şi pentru:
- comisarul general al Gãrzii Financiare;
- comisarul general prim-adjunct, comisarii generali adjuncţi şi directorii coordonatori ai secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti, la propunerea comisarului general;
b) comisarul general al Gãrzii Financiare, pentru:
- comisarii şefi de divizie, şefii de serviciu şi şefii de birou din aparatul Comisariatului General al Gãrzii Financiare, precum şi personalul de execuţie din cadrul Comisariatului General al Gãrzii Financiare, la propunerea şefilor ierarhici ai acestora;
- directorii coordonatori adjuncţi ai secţiilor judeţene şi ai Secţiei Municipiului Bucureşti, la propunerea şefilor ierarhici;
c) directorii coordonatori ai secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti, pentru comisarii şefi divizie şi personalul de execuţie din cadrul secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti, la propunerea şefilor ierarhici.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 12
(1) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã poate dispune redistribuirea unor fonduri de stimulente între entitãţile care au contribuit la realizarea acestora, în aplicarea prevederilor cap. III.
(2) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã poate dispune redistribuirea unor fonduri de stimulente, repartizate din fondul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cãtre secţiile Gãrzii Financiare, în raport cu realizãrile obţinute.
ART. 13
Plata stimulentelor aprobate se face de regulã în cursul lunii curente pentru luna precedentã.
ART. 14
Sumele reprezentând fondul de stimulente rãmase neutilizate la sfârşitul lunii, respectiv al anului, se reporteazã lunar şi anual şi sunt utilizate cu aceeaşi destinaţie.
ART. 15
Evidenţierea în contabilitate a operaţiilor de constituire şi utilizare a fondurilor de stimulente se efectueazã potrivit Instrucţiunilor privind aplicarea planului de conturi pentru instituţiile publice.
ART. 16
Stimulentele nu fac parte din salariul de bazã, nu se suportã din fondul de salarii, iar asupra acestora se calculeazã şi se reţin contribuţii, în condiţiile legii.
ART. 17
Sumele existente în soldurile fondurilor de stimulente constituite pânã la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme metodologice se includ în noul fond de stimulente şi se utilizeazã potrivit prevederilor acestora.
ART. 18
Sumele incluse în fondul de stimulente cu încãlcarea prevederilor legale privind constituirea acestora vor fi deduse din fondul existent sau constituit în perioada urmãtoare şi vor fi virate la bugetul de stat. În cazul în care, ulterior constituirii şi utilizãrii fondului de stimulente, instanţele judecãtoreşti au pronunţat hotãrâri definitive şi irevocabile de anulare a sancţiunilor contravenţionale cu amendã sau a mãsurilor de confiscare a bunurilor, sumele astfel constituite se deduc din fondul de stimulente şi vor avea destinaţia stabilitã de lege.
ART. 19
Personalul însãrcinat cu exercitarea controlului financiar preventiv din cadrul Comisariatului General, al secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti din Garda Financiarã are obligaţia sã verifice corecta constituire şi utilizare a fondului de stimulente şi sã nu permitã constituirea şi, dupã caz, plata sumelor încasate cu încãlcarea prevederilor prezentelor norme metodologice.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016