Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.323 din 20 noiembrie 2002  privind elaborarea in parteneriat a Planului national de dezvoltare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.323 din 20 noiembrie 2002 privind elaborarea in parteneriat a Planului national de dezvoltare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 898 din 11 decembrie 2002
În temeiul art. 107 din Constituţie,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta hotãrâre reglementeazã cadrul institutional şi partenerial prin care instituţiile şi organismele publice şi private stabilesc obiectivele naţionale prioritare de dezvoltare pe termen mediu - pentru realizarea coeziunii economice şi sociale - şi programarea financiarã a mãsurilor prin care se realizeazã aceste obiective, în strânsã corelare cu orientãrile bugetare multianuale.
ART. 2
(1) Prin prezenta hotãrâre se stabilesc:
a) rolul şi atribuţiile ministerelor în cadrul structurilor parteneriale pentru elaborarea Planului naţional de dezvoltare, denumit în continuare PND;
b) rolul şi atribuţiile organismelor regionale în cadrul structurilor parteneriale pentru elaborarea PND;
c) rolul şi atribuţiile altor instituţii şi organisme implicate în procesul de elaborare în parteneriat a PND;
d) relaţiile dintre partenerii implicaţi în procesul de elaborare a PND.
(2) Prin prezenta hotãrâre se urmãreşte:
a) crearea cadrului legal pentru îndeplinirea cerinţelor Uniunii Europene privind respectarea principiului parteneriatului în elaborarea PND;
b) responsabilizarea instituţiilor şi organismelor implicate în procesul de elaborare a PND.
(3) Instituţiile şi organismele implicate în procesul de elaborare în parteneriat a PND sunt prevãzute în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 3
(1) PND este documentul de planificare strategica şi programare financiarã al României, aprobat de Guvern, elaborat într-un larg parteneriat, care are ca scop sa orienteze şi sa stimuleze dezvoltarea economicã şi socialã a tarii pentru atingerea obiectivului de realizare a coeziunii economice şi sociale.
(2) PND se elaboreazã pe baza planurilor de dezvoltare regionala, realizand o programare a dezvoltãrii economice şi sociale a tarii, similarã celei realizate de statele membre ale Uniunii Europene pentru Obiectivul 1 de intervenţie a Fondurilor structurale.
(3) PND conţine analiza situaţiei economice şi sociale a tarii, obiectivele prioritare de dezvoltare pe termen mediu, strategia pentru realizarea obiectivelor prioritare stabilite şi programarea financiarã multianuala a mãsurilor prin care se realizeazã aceste obiective, utilizând resurse financiare interne şi externe.
(4) PND este instrument de coordonare, monitorizare şi evaluare a implementarii obiectivelor prioritare de dezvoltare.
(5) PND fundamenteazã accesul României la fondurile de tip structural, alocate de Uniunea Europeanã României în perioada de preaderare, precum şi la Fondurile structurale, dupã aderare.
ART. 4
(1) Obiectivele prioritare de dezvoltare stabilite în PND se realizeazã prin programe operationale sectoriale şi Programul operational regional.
(2) Programul operational conţine un set consistent de prioritati de dezvoltare şi mãsuri, care trebuie sa fie în concordanta cu obiectivele prioritare de dezvoltare ale PND, planul detaliat de finanţare, precum şi managementul programului.
(3) Programele operationale sectoriale sunt programe operationale elaborate la nivel naţional, care conţin prioritati de dezvoltare şi mãsuri pentru domenii de importanta majorã în dezvoltarea tarii, cum sunt: mediul, transportul, agricultura şi dezvoltarea ruralã, ocuparea şi dezvoltarea resurselor umane etc.; programele operationale sectoriale se elaboreazã de cãtre ministerele în a cãror sfera de competenta intra domeniile respective.
(4) Programul operational regional este un program operational care conţine prioritati de dezvoltare şi mãsuri specifice regiunilor de dezvoltare - concordante cu prioritãţile naţionale de dezvoltare regionala -, identificate şi agreate în cadrul celor 8 subprograme operationale regionale elaborate de agenţiile pentru dezvoltare regionala.
ART. 5
În înţelesul prezentei hotãrâri, urmãtorii termeni se definesc astfel:
a) parteneri - instituţii şi organizaţii existente la nivel local, regional şi central, guvernamentale şi neguvernamentale, publice şi private, reprezentanţi ai sectorului economic de stat şi privat, precum şi reprezentanţi ai societãţii civile, care lucreazã împreunã în procesul de elaborare a PND;
b) parteneriat - asocierea larga şi eficienta a partenerilor, prin relaţii de coordonare, consultare, negociere, cooperare şi colaborare, în scopul elaborãrii PND;
c) structuri parteneriale - structuri constituite la nivel regional şi naţional sub forma de consilii, comitete, comisii, grupuri de lucru pentru elaborarea PND. Structurile parteneriale au un caracter sistematic şi permanent, iar activitatea lor este reglementatã prin regulamente proprii de funcţionare întocmite pe baza unui regulament-cadru elaborat de Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei.
ART. 6
Crearea structurilor parteneriale prezentate în anexa nr. 2 la prezenta hotãrâre urmãreşte:
a) obţinerea consensului partenerilor asupra obiectivelor prioritare de dezvoltare incluse în PND, precum şi asupra strategiei de atingere a acestor obiective;
b) asigurarea transparenţei întregului proces de elaborare a PND;
c) responsabilizarea şi implicarea cat mai larga a partenerilor la elaborarea PND.

CAP. 2
Structurile parteneriale naţionale pentru elaborarea PND

ART. 7
(1) Consiliul Naţional pentru Dezvoltare Regionala, denumit în continuare CNDR, constituit conform <>art. 10 din Legea nr. 151/1998 privind dezvoltarea regionala în România, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, este un organ deliberativ, ale cãrui atribuţii includ avizarea PND înaintat de Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei.
(2) CNDR decide pe parcursul procesului de elaborare a PND, la propunerea Comitetului interinstitutional pentru elaborarea PND, constituit conform art. 8 alin. (1), asupra urmãtoarelor:
a) obiectivele prioritare naţionale de dezvoltare incluse în PND;
b) strategia pentru atingerea obiectivelor de dezvoltare ale PND;
c) programarea financiarã a obiectivelor prioritare de dezvoltare;
d) elementele de baza ale programelor operationale sectoriale, precum şi ale Programului operational regional alcãtuit din 8 subprograme operationale regionale;
e) proiectul final al PND.
(3) CNDR supune spre aprobare Guvernului României PND.
ART. 8
(1) Pentru elaborarea în parteneriat a PND se constituie Comitetul interinstitutional pentru elaborarea PND, denumit în continuare CIP.
(2) CIP reprezintã cadrul larg partenerial al CNDR pentru elaborarea PND, având rol consultativ.
(3) CIP formuleazã recomandãri şi propuneri cãtre CNDR asupra conţinutului PND.
(4) CIP este coordonat de Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei, organ executiv al CNDR.
(5) Secretariatul CIP este asigurat de Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei.
(6) CIP îşi stabileşte propriul regulament de organizare şi funcţionare, care se avizeazã de cãtre Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei.
(7) CIP are în componenta sa reprezentanţi, la nivel de decizie, ai ministerelor, agentiilor pentru dezvoltare regionala, instituţiilor publice centrale, institutelor de cercetare şi instituţiilor de învãţãmânt superior, precum şi reprezentanţi ai partenerilor economici şi sociali.
(8) CIP îşi desfãşoarã activitatea pe grupuri tematice, corespunzãtor problemelor care se analizeazã şi prin intalniri în plen, cu asigurarea reprezentãrii echilibrate a instituţiilor centrale şi regionale, precum şi a partenerilor economici şi sociali.
ART. 9
CIP are urmãtoarele atribuţii:
a) examineazã studiile şi analizele economice şi pe probleme sociale elaborate de Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei şi agenţiile pentru dezvoltare regionala, precum şi concluziile acestora privind problemele majore identificate, formuland propuneri de obiective prioritare naţionale de dezvoltare pentru a fi incluse în PND, în vederea prezentãrii spre aprobare CNDR;
b) examineazã strategiile elaborate de ministere şi de cãtre agenţiile pentru dezvoltare regionala pentru atingerea obiectivelor de dezvoltare ale PND şi le supune spre aprobare CNDR;
c) analizeazã programarea financiarã a obiectivelor prioritare de dezvoltare ale PND elaborata de Ministerul Finanţelor Publice pe baza propunerilor partenerilor şi formuleazã propuneri de armonizare a alocarilor financiare, pe care le supune spre aprobare CNDR;
d) examineazã programele operationale sectoriale, precum şi Programul operational regional alcãtuit din 8 subprograme operationale regionale, prin care se implementeaza prioritãţile de dezvoltare ale PND, şi le supune spre aprobare CNDR;
e) propune CNDR, pentru aprobare, proiectul final al PND.

CAP. 3
Structuri parteneriale regionale pentru elaborarea PND

ART. 10
(1) Consiliul pentru dezvoltare regionala, denumit în continuare CDR, constituit la nivelul fiecãrei regiuni de dezvoltare conform <>art. 5 din Legea nr. 151/1998 , este un organ deliberativ, ale cãrui atribuţii includ aprobarea Planului de dezvoltare regionala, denumit în continuare PDR.
(2) CDR decide la nivel regional, pe parcursul elaborãrii PDR, la propunerea Comitetului regional pentru elaborarea PDR, constituit conform art. 11 alin. (5), asupra:
a) obiectivelor prioritare de dezvoltare regionala ale PDR, concordante cu strategia nationala de dezvoltare regionala, pe care le propune CNDR pentru a fi incluse în PND;
b) strategiei pentru atingerea obiectivelor prioritare de dezvoltare ale PDR;
c) subprogramului operational regional prin care se implementeaza obiectivele prioritare de dezvoltare ale regiunii, pe care îl supune aprobãrii CDR pentru a fi inclus în Programul operational regional al PND;
d) proiectului final al PDR.
ART. 11
(1) Pentru elaborarea în parteneriat a PDR se constituie, la nivelul fiecãrei regiuni de dezvoltare, Comitetul regional pentru elaborarea PDR, denumit în continuare CRP.
(2) CRP reprezintã cadrul larg partenerial al CDR pentru elaborarea PDR, având rol consultativ.
(3) CRP formuleazã recomandãri şi propuneri cãtre CDR asupra conţinutului PDR.
(4) CRP este coordonat de agenţia pentru dezvoltare regionala, care asigura şi secretariatul acestuia.
(5) CRP îşi stabileşte propriul regulament de organizare şi funcţionare pe baza unui regulament-cadru elaborat de Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei.
(6) CRP are în componenta sa reprezentanţi ai agenţiei pentru dezvoltare regionala, prefecturilor, consiliilor judeţene, serviciilor descentralizate ale instituţiilor publice centrale, reprezentanţi ai institutelor de cercetãri şi instituţiilor de învãţãmânt superior, precum şi reprezentanţi ai partenerilor economici şi sociali.
(7) CRP îşi desfãşoarã activitatea pe grupuri de lucru, constituite pe diferite criterii tematice, precum şi prin intalniri în plen, la care vor participa reprezentanţi ai grupurilor de lucru, astfel încât sa se asigure reprezentarea echilibrata a administraţiei publice locale, centrale şi a partenerilor publici şi privati.
(8) CRP are urmãtoarele atribuţii:
a) examineazã studiile şi analizele economice şi pe probleme sociale, precum şi concluziile acestora privind problemele majore identificate, cu care se confrunta regiunea;
b) formuleazã propuneri de obiective prioritare de dezvoltare regionala pentru a fi incluse în PDR şi prezintã aceste propuneri CDR spre aprobare;
c) examineazã strategia pentru atingerea obiectivelor prioritare de dezvoltare din PDR şi o supune spre aprobare CDR;
d) examineazã subprogramul operational regional prin care se implementeaza obiectivele prioritare de dezvoltare ale regiunii şi îl supune aprobãrii CDR pentru a fi inclus în Programul operational regional al PND;
e) aproba, prin consens, proiectul final al PDR.
(9) Coordonatorul fiecãrui CRP prezintã în CIP obiectivele prioritare de dezvoltare ale regiunii şi subprogramul operational regional, prin care aceste obiective vor fi implementate, pentru a fi incluse în PND şi, respectiv, în Programul operational regional.

CAP. 4
Rolul şi atribuţiile instituţiilor implicate în elaborarea în parteneriat a PND

ART. 12
Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei, denumit în continuare MDP, este instituţia responsabilã cu elaborarea proiectului PND, având urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã Comitetul interinstitutional pentru elaborarea PND şi asigura secretariatul acestuia;
b) coordoneazã elaborarea planurilor de dezvoltare regionala elaborate de agenţiile pentru dezvoltare regionala;
c) asigura prezentarea în PND a situaţiei economice şi sociale a României pe baza analizelor sectoriale şi regionale elaborate de ministere şi agenţiile pentru dezvoltare regionala şi formuleazã concluzii asupra problemelor majore identificate;
d) organizeazã în cadrul CIP consultãri şi negocieri în vederea obţinerii acordului partenerilor asupra obiectivelor prioritare de dezvoltare care sa fie incluse în proiectul PND;
e) elaboreazã strategia pentru atingerea obiectivelor prioritare de dezvoltare stabilite în CIP şi aprobate de CNDR;
f) stabileşte calendarul de lucru pentru elaborarea PND şi îl face cunoscut partenerilor;
g) realizeazã integrarea în PND a documentelor de programare PHARE, ISPA şi SAPARD, în colaborare cu ministerele responsabile cu elaborarea acestor programe;
h) realizeazã integrarea în PND a obiectivelor prioritare de dezvoltare regionala identificate în planurile de dezvoltare regionala;
i) asigura, în colaborare cu Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, corelarea PND cu planurile de amenajare a teritoriului;
j) asigura, în colaborare cu Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale, corelarea mãsurilor din Planul naţional de acţiune pentru ocuparea populaţiei, denumit în continuare PNAO, cu prioritãţile şi mãsurile din PND;
k) asigura realizarea evaluãrii ex-ante a PND de cãtre un evaluator independent, care va fi inclusã în forma finala a documentului;
l) organizeazã, pe parcursul elaborãrii proiectului PND, consultãri cu Ministerul Integrãrii Europene asupra prioritatilor şi mãsurilor incluse în PND pentru a asigura concordanta dintre acestea şi prevederile din Parteneriatul de aderare (PA), Programul naţional pentru aderarea României la Uniunea Europeanã (PNAR), precum şi din alte documente programatice convenite de România cu Uniunea Europeanã în procesul de pregãtire a aderãrii la Uniunea Europeanã;
m) elaboreazã proiectul PND, ţinând seama de observaţiile şi comentariile partenerilor de dialog;
n) transmite PND cãtre CNDR pentru avizare şi ulterior îl prezintã Guvernului spre aprobare.
ART. 13
(1) Ministerul Finanţelor Publice, denumit în continuare MFP, este responsabil cu programarea financiarã a obiectivelor prioritare de dezvoltare şi a mãsurilor din PND, precum şi cu realizarea tabelelor financiare multianuale ale acestui document. Programarea financiarã se realizeazã cu consultarea partenerilor în CIP.
(2) MFP elaboreazã bugetul de stat anual şi bugetele orientative, pe termen mediu, pe baza proiectelor de buget ale ordonatorilor principali de credite, în strânsã corelare cu obiectivele prioritare de dezvoltare cuprinse în PND. În scopul asigurãrii unei bune fundamentari, de jos în sus, a planificarii bugetare, MFP colaboreazã cu MDP şi cu agenţiile pentru dezvoltare regionala, precum şi cu ministerele care realizeazã planuri şi programe operationale.
(3) MFP asigura cofinantarea contribuţiei financiare a Comisiei Europene pentru realizarea obiectivelor prioritare de dezvoltare cuprinse în PND, în limita creditelor bugetare aprobate prin bugetul de stat.
ART. 14
(1) Ministerele şi ceilalţi parteneri, prevãzuţi în anexa nr. 1, care participa la elaborarea PND, elaboreazã analize detaliate asupra evoluţiei şi tendinţelor care se manifesta în sectoarele pe care le coordoneazã şi identifica problemele majore ale acestora; transmit aceste analize Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei şi, dupã caz, grupurilor de lucru constituite conform alin. (3).
(2) În funcţie de obiectivele prioritare de dezvoltare recomandate de CIP şi aprobate de CNDR, ministerele îşi întocmesc propriile strategii pentru atingerea acestor obiective, planuri şi programe operationale sectoriale, în limitele fondurilor publice disponibile: naţionale, fonduri alocate de Uniunea Europeanã, precum şi alte fonduri externe.
(3) În scopul elaborãrii planurilor şi programelor sectoriale operationale, ministerele organizeazã grupuri de lucru în componenta cãrora intra reprezentanţi ai ministerului responsabil, precum şi ai altor ministere cu activitate conexã în implementarea programului operational sectorial, reprezentanţi ai agentiilor pentru dezvoltare regionala.
(4) Coordonatorii grupurilor de lucru, numiţi de miniştri, reprezintã ministerele respective în CIP.
(5) Ministerele elaboreazã planuri şi programe operationale sectoriale în limita bugetelor orientative multianuale.
ART. 15
Institutul Naţional de Statistica colaboreazã cu MDP, cu celelalte ministere şi cu agenţiile pentru dezvoltare regionala la elaborarea studiilor şi analizelor sectoriale şi regionale cuprinse în PND, având urmãtoarele atribuţii:
a) furnizeazã ministerelor, Institutului Naţional de Cercetãri Economice al Academiei Romane, institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare, agentiilor pentru dezvoltare regionala - prin direcţiile de specialitate, precum şi prin birourile regionale şi direcţiile judeţene de statistica - informaţiile statistice necesare elaborãrii studiilor şi analizelor economice şi pe probleme sociale la nivel naţional şi regional;
b) adapteaza şi imbunatateste sistemul existent al indicatorilor statistici economici şi sociali, în concordanta cu metodologia Eurostat, pentru a rãspunde cerinţelor Comisiei Europene privind fundamentarea PND pe o baza statistica solida.
ART. 16
Institutul Naţional de Cercetãri Economice al Academiei Romane, prin institutele sale componente, cu finanţare din fonduri publice, împreunã cu institutele naţionale de cercetare-dezvoltare asigura, la cerere, elemente de fundamentare ştiinţificã, economicã şi socialã a PND, având urmãtoarele atribuţii:
a) includ în programele anuale şi multianuale de cercetare teme care rãspund cerinţelor de analiza şi prognoza pentru elaborarea PND, pe baza consultãrii cu ministerele şi agenţiile pentru dezvoltare regionala;
b) participa la dezbaterea documentelor puse în discuţie în cadrul structurilor parteneriale create la nivel naţional şi regional.
ART. 17
Agenţiile pentru dezvoltare regionala sunt parteneri responsabili cu elaborarea planurilor de dezvoltare regionala, iar în calitatea lor de organizatori şi coordonatori ai structurilor parteneriale regionale au urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã activitatea comitetelor regionale pentru elaborarea planurilor de dezvoltare regionala;
b) organizeazã în cadrul CRP consultãri şi dezbateri asupra planurilor de dezvoltare regionala, în vederea realizãrii consensului;
c) reprezintã CRP în CIP, pe tot parcursul procesului de elaborare a PND;
d) se consulta cu MDP şi MFP prin organele sale teritoriale pe tot parcursul elaborãrii planurilor de dezvoltare regionala, pentru punerea de acord asupra obiectivelor prioritare de dezvoltare regionala, pentru a fi integrate în PND;
e) elaboreazã, ţinând seama de observaţiile şi comentariile partenerilor de dialog, proiectele planurilor de dezvoltare regionala;
f) transmit MDP proiectele planurilor de dezvoltare regionala aprobate de CDR, însoţite de raportul întocmit de CRP asupra PDR;
g) colaboreazã cu MDP, cu MFP şi cu celelalte ministere la elaborarea bugetelor indicative multianuale care orienteaza programarea financiarã a obiectivelor prioritare de dezvoltare şi a mãsurilor, cuprinse în PND;
h) asigura secretariatul comitetelor regionale pentru planurile de dezvoltare regionala;
i) transmit consiliilor pentru dezvoltare regionala, spre aprobare, proiectele planurilor de dezvoltare regionala avizate în CRP, dupã care le înainteazã MDP.

CAP. 5
Dispoziţii finale

ART. 18
PND pentru perioada 2004-2006 va fi finalizat pana la sfârşitul lunii noiembrie a anului 2003, iar PND 2007-2013, corespunzãtor urmatorului exerciţiu financiar din Uniunea Europeanã, va fi elaborat pana la mijlocul anului 2005, cu luarea în considerare a modificãrilor ce vor interveni în acquisul comunitar.
ART. 19
MDP prevede în bugetul propriu cheltuielile pentru susţinerea activitãţilor agentiilor pentru dezvoltare regionala, legate de elaborarea, în largi parteneriate, a planurilor de dezvoltare regionala.
ART. 20
Instituţiile şi organizaţiile implicate în elaborarea PND asigura, pe tot parcursul procesului, mediatizarea activitãţilor, precum şi consultarea cetãţenilor, în scopul implicarii largi a societãţii civile în formularea strategiilor de dezvoltare.
ART. 21
Instituţiile şi organizaţiile implicate în elaborarea PND pregãtesc documentele în conformitate cu orientãrile metodologice elaborate de MDP şi le transmit acestuia, conform termenelor stabilite.
ART. 22
Actele normative care reglementeazã organizarea şi funcţionarea instituţiilor administraţiei publice centrale implicate în elaborarea PND se completeazã cu prevederile prezentei hotãrâri.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul dezvoltãrii şi prognozei,
Gheorghe Romeo Leonard Cazan

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Ministrul muncii
şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 20 noiembrie 2002.
Nr. 1.323.

ANEXA 1

INSTITUŢII ŞI ORGANISME
implicate în elaborarea Planului naţional de dezvoltare

1. Instituţii ale administraţiei publice centrale şi serviciile lor descentralizate
● Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei
● Institutul Naţional de Statistica
- birourile regionale de statistica
- direcţiile judeţene de statistica
● Ministerul Finanţelor Publice
● Ministerul Integrãrii Europene
● Ministerul Afacerilor Externe
● Ministerul Administraţiei Publice
- prefecturi
● Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale
● Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca şi agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de munca
● Ministerul Apelor şi Protecţiei Mediului
● Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei
- Regia Autonomã "Administraţia Nationala a Drumurilor din România"
- Compania Nationala de Cai Ferate - "C.F.R." - S.A.
● Ministerul pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii şi Cooperatie
● Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii
● Ministerul Tineretului şi Sportului
● Ministerul Industriei şi Resurselor
● Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor
- Agenţia SAPARD şi birourile regionale ale Agenţiei SAPARD
● Ministerul Turismului
● Ministerul Culturii şi Cultelor
● Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei
● Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei
● Ministerul Justiţiei
● Consiliul Concurentei
● Consiliul Economic şi Social
● Agenţia Romana pentru Investiţii Strãine
● Departamentul pentru politici economice din subordinea primului-ministru
● Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participatiilor Statului
2. Instituţii publice centrale autonome şi serviciile lor descentralizate
● Banca Nationala a României
● Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare
3. Consiliul Naţional pentru Dezvoltare Regionala
4. Organizaţii regionale
● consiliile pentru dezvoltare regionala
● agenţiile pentru dezvoltare regionala
5. Autoritãţi ale administraţiei publice locale
● consiliile judeţene
6. Parteneri economici şi sociali
● asociaţii patronale şi profesionale
● sindicate
● bãnci
● firme private
● agenţi economici
● Camera de Comerţ şi Industrie a României şi a Municipiului Bucureşti
● camerele de comerţ judeţene
● alte organizaţii neguvernamentale
● mass-media
7. Institute de cercetãri şi instituţii de învãţãmânt superior
● Institutul Naţional de Cercetãri Economice al Academiei Romane
● institute naţionale de cercetare-dezvoltare
● instituţii de învãţãmânt superior
*T
ANEXA 2

STRUCTURILE PARTENERIALE PENTRU ELABORAREA
PALNULUI NAŢIONAL DE DEZVOLTARE (PND)

NIVELUL NAŢIONAL | NIVELUL REGIONAL
|


┌─────────────────────┐ | ┌──────────────────────┐
│ CNDR │ | │ CDR │
│ - rol decizional - │ | │ - rol decizional - │
┌┴─────────────────────┴─────┐ |┌┴──────────────────────┴─┐
┌───────────────┐ │ │ |│ │
│ MINISTER 1 ├─┼> │ |│ │
│ coordonator │ │COMITETUL INTERINSTITUTIONAL│ |│COMITETUL REGIONAL PENTRU│
├───────────────┤ │ PENTRU ELABORAREA PND │ |│ ELABORAREA PDR │
│GRUP DE LUCRU 1│ │ (CIP) │ |│ (CRP) │
│ pentru │ │ - rol consultativ - │ |│ - rol consultativ - │
│ Programul │ │ │ |│ │
│ Operational │ │ <────┼─|┼────> │
│ Sectorial 1 │ │ │ |│ │
└───────────────┘ │ ┌───────────────────┐ │ |│ ┌───────────────────┐ │
| │ │ │ │ |│ │ │ │
┌───────────────┐ │ │ MDP │ │ |│ │ ADR │ │
│ MINISTER n ├─┼> │- coordonator CIP -│ │ |│ │- coordonator CRP -│ │
│coordonator │ │ └───────────────────┘ │ |│ └───────────────────┘ │
├───────────────┤ │^ ^ ^ ^ │ |│ ^ ^^ ^ ^ │
│GRUP DE LUCRU n│ ││ │ │ │ │ |│ │ ││ │ │ │
│ pentru │ └┼──────┼───────┼──────┼─────┘ |└──┼────────┼┼───┼───┼────┘
│ Programul │ │ │ │ │ | │ ││ │ │
│ Operational │ │ │ │ │ | │ ││ │ │
│ Sectorial n │ │┌─────┴─────┐ │ ┌────┴────┐ |┌──┴───────┐││ │┌──┴──────┐
└───────────────┘ ││ ALTE │ │ │PARTENERI│ |│PREFECTURI│││ ││PARTENERI│
┌───────────────┐ ││ INSTITUŢII│ │ │ECONOMICI│ |└──────────┘││ ││ECONOMICI│
│ MFP │ ││ PUBLICE │ │ │ ŞI │ |┌─────────┐ ││ ││ ŞI │
│ - responsabil ├──┘│ CENTRALE │ │ │ SOCIALI │ |│CONSILII │ ││ ││ SOCIALI │
│ programare │ └───────────┘ │ └─────────┘ |│JUDEŢENE ├─┘│ │└─────────┘
│ financiarã │ ┌──────────┴───┐ |└─────────┘ ┌┘┌──┴──────────┐
│ PND - │ │ INSTITUTE DE│ | │ │INSTITUTE DE│
└───────────────┘ │ CERCETARE ŞI │ | ┌┘ │ CERCETARE ŞI│
│ INSTITUŢII DE│ | │ │INSTITUŢII DE│
│ ÎNVĂŢĂMÂNT │ | │ │ ÎNVĂŢĂMÂNT │
│ SUPERIOR │ | │ │ SUPERIOR │
└──────────────┘ | │ └─────────────┘
| ┌─────────┴────────────────┐
| │ SERVICII DESCENTRALIZATE │
| │ ALE INSTITUTIILOT │
| │ PUBLICE CENTRALE │
| └──────────────────────────┘
|


--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016