Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.314 din 25 noiembrie 1996  privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare Chimico-Farmaceutica - ICCF Bucuresti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.314 din 25 noiembrie 1996 privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare Chimico-Farmaceutica - ICCF Bucuresti

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 336 din 11 decembrie 1996

    În temeiul Ordonanţei Guvernului nr. 25/1995, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996,

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Se înfiinţează Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Chimico-Farmaceutică - ICCF Bucureşti, persoana juridică română aflată în coordonarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei, care funcţionează după modelul regiilor autonome, conform Legii nr. 51/1996, prin reorganizarea Institutului de Cercetări Chimico-Farmaceutice, care se desfiinţează.
    ART. 2
    Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Chimico-Farmaceutică - ICCF Bucureşti are sediul în municipiul Bucureşti, Calea Vitan nr. 112, sectorul 3.
    ART. 3
    Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Chimico-Farmaceutică - ICCF Bucureşti are ca obiect principal de activitate efectuarea de cercetări fundamentale şi aplicative, dezvoltare tehnologică, producţie de mic tonaj de medicamente de uz uman şi veterinar, în vederea soluţionării cerinţelor de interes naţional şi public din domeniul chimico-farmaceutic, biotehnologiei, medicinei.
    ART. 4
    Structura organizatorică a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare Chimico-Farmaceutică - ICCF Bucureşti este prevăzută în anexa nr. 1.
    ART. 5
    Patrimoniul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare Chimico-Farmaceutică - ICCF Bucureşti, stabilit pe baza bilanţului de la 30 iunie 1996, este de 5.467.436 mii lei, din care imobilizări corporale şi necorporale 2.707.084 mii lei şi active circulante 2.760.352 mii lei, şi se preia pe bază de protocol de predare-preluare de la Institutul de Cercetări Chimico-Farmaceutice.
    ART. 6
    Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Chimico-Farmaceutică - ICCF Bucureşti îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu reglementările legale în vigoare, precum şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa nr. 2.
    ART. 7
    Personalul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare Chimico-Farmaceutică - ICCF Bucureşti se preia prin transfer de la Institutul de Cercetări Chimico-Farmaceutice şi îşi păstrează salariile avute la data transferului, până la negocierea noului contract colectiv de muncă.
    ART. 8
    Ministerul Cercetării şi Tehnologiei, în calitate de minister coordonator, va cuprinde în bugetul său de venituri şi cheltuieli fondurile necesare realizării unor investiţii, dotări, aparatură, echipamente şi instalaţii.
    ART. 9
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

                     PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE VACAROIU

                     Contrasemnează:
                     ---------------

            Ministrul cercetării şi tehnologiei,
                   Doru Dumitru Palade

          Ministru de stat, ministrul finanţelor,
                     Florin Georgescu

    Bucureşti, 25 noiembrie 1996.
    Nr. 1.314.


    ANEXA 1

    INSTITUTUL NAŢIONAL DE CERCETARE-DEZVOLTARE
    CHIMICO-FARMACEUTICĂ - ICCF BUCUREŞTI


                         STRUCTURA ORGANIZATORICĂ


                           ┌────────────────────────────┐
                           │ CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE │
                           └────────────┬───────────────┘
   ┌─────────────────────┐ ┌──────┴─────────┐ ┌─────────────────────┐
   │COMITETUL DE DIRECŢIE├───────┤DIRECTOR GENERAL├───────┤CONSILIUL ŞTIINŢIFIC │
   └─────────────────────┘ └──────┬─────────┘ └─────────────────────┘
    ┌─────────┬──────┬──────────────────┴──┬─────────────┬──────────────┐
    │ │ │ │ ┌─────┴──────┐ ┌───┴──────────┐
    │ │ │ │ │ DIRECTOR │ │ DIRECTOR │
    │ │ │ │ │ ŞTIINŢIFIC │ │ ECONOMIC │
┌───┴────┐┌───┴────┐ │ │ └─────┬──────┘ └──────┬───────┘
│DIRECTOR││DIRECTOR│ │ │ ┌──────┘ ┌───────┘
└───┬────┘└───┬────┘ │ ┌─────┴─────┐│ │
┌───┴────┐┌───┴───┐ │┌─────────────┐│ BIROU ││┌────────────┐ │┌──────────────┐
│FILIALA ││FILIALA│ ││ SECŢIA ││ MECANO- │├┤ SECŢIA │ ││ BIROU │
│ CLUJ- ││ IAŞI │ ├┤BIOTEHNOLOGII││ ENERGETIC │││ SINTEZE │ ││CONTABILITATE,│
│ NAPOCA ││ │ ││FARMACEUTICE │└─────┬─────┘│└────────────┘ ├┤ CONTROL │
└────────┘└───────┘ │└─────────────┘┌─────┴─────┐│┌────────────┐ ││ FINANCIAR │
                     │┌─────────────┐│ COLECTIV │││ LABORATOR │ ││ PREVENTIV ŞI │
                     ├┤ SECŢIA ││ÎNTREŢINERE│├┤ ANALIZE │ ││ DE GESTIUNE │
                     ││FARMACOLOGIE ││ REPARAŢII │││ FIZICO- │ │└──────────────┘
                     │└─────────────┘└───────────┘││ CHIMICE │ │┌──────────────┐
                     │┌─────────────┐ │└────────────┘ ││ BIROU │
                     ││ RADIOCHIMIE │ │┌────────────┐ ├┤ FINANCIAR, │
                     ├┤ (UNITATE │ ││ LABORATOR │ ││ PREŢURI, │
                     ││ NUCLEARĂ │ ├┤REACTIVI ŞI │ ││ TARIFE, │
                     ││ CAT. III) │ ││ TESTE DE │ ││ POSTCALCUL │
                     │└─────────────┘ ││ DIAGNOSTIC │ │└──────────────┘
                     │┌─────────────┐ │└────────────┘ │┌──────────────┐
                     ││RADIOBIOLOGIE│ │┌────────────┐ ││ BIROU │
                     ├┤ (UNITATE │ ││ LABORATOR │ └┤APROVIZIONARE,│
                     ││ NUCLEARĂ │ ├┤ TEHNOLOGII │ │ DESFACERE, │
                     ││ CAT. II) │ ││FARMACEUTICE│ │ TRANSPORT │
                     │└─────────────┘ │└────────────┘ └──────────────┘
                     │┌─────────────┐ │┌────────────┐
                     ├┤ BIROU │ └┤ BIROU │
                     ││ADMINISTRATIV│ │ TEHNIC │
                     │└─────────────┘ └────────────┘
                     │┌─────────────┐
                     ││ BIROU │
                     ││ RESURSE │
                     ├┤ UMANE, │
                     ││ SALARIZARE, │
                     ││ ÎNVĂŢĂMÂNT, │
                     ││ JURIDIC │
                     │└─────────────┘
                     │┌─────────────┐
                     ││ LABORATOR │
                     └┤VALORIFICARE │
                      │ PLANTE │
                      │ MEDICINALE │
                      └─────────────┘



    ANEXA 2

                   REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
               a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare
                    Chimico-Farmaceutică - ICCF Bucureşti

    CAP. 1
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Chimico-Farmaceutică - ICCF Bucureşti, denumit în continuare institut, este persoana juridică română aflată în coordonarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei, care funcţionează după modelul regiilor autonome, conform Legii nr. 51/1996, şi îşi desfăşoară activitatea pe bază prevederilor legale în vigoare şi a prezentului regulament.
    ART. 2
    (1) Institutul are structura organizatorică cuprinsă în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.314 din 25 noiembrie 1996.
    (2) Institutul are, în cadrul structurii sale organizatorice, două filiale fără personalitate juridică, necesare realizării obiectului său de activitate. Acestea sunt:
    - Centrul de Cercetări pentru Medicamente de Sinteză - Filiala Cluj-Napoca: str. Fabricii nr. 124, judeţul Cluj;
    - Centrul de Cercetări pentru antibiotice - Filiala Iaşi: str. Valea Lupului nr. 1, judeţul Iaşi.
    (3) Institutul poate înfiinţa în cadrul structurii sale şi alte subunităţi fără personalitate juridică, necesare realizării obiectului de activitate. Modalitatea de constituire şi relaţiile acestora în cadrul institutului şi cu terţii sunt reglementate prin prezentul regulament de organizare şi funcţionare.

    CAP. 2
    Scopul şi obiectul de activitate
    ART. 3
    Institutul este înfiinţat în scopul desfăşurării activităţii de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică în domeniul chimico-farmaceutic, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică.
    ART. 4
    Obiectul de activitate al institutului cuprinde:

    A. Activităţi de cercetare-dezvoltare:
    a) În cadrul Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, cu o pondere majoritară din total activitate:
    - cercetare fundamentală de bază şi orientată, realizată în scopul creşterii nivelului cunoştinţelor în chimie, biologie, genetică, biotehnologii şi medicină;
    - cercetare aplicativă de tip precompetitiv, pentru elaborarea de noi tehnologii de obţinere a unor substanţe active medicamentoase de uz uman şi veterinar, noi (originale) sau cunoscute, produse cosmetice şi odorante, biostimulatori zootehnici, produse igienico-sanitare dezinfectante şi optimizarea tehnologiilor existente prin sinteză chimică, biotehnologii, biosinteză, extracţii fito- sau opoterapeutică (din plante sau organe animale), precum şi tehnologii genetice cu rol de suport pentru cercetările aplicative viitoare din mai multe ramuri, sectoare sau activităţi;
    - studii şi cercetări privind izolarea din diverse biotipuri, caracterizarea şi ameliorarea în scop bioproductiv a unor microorganisme producătoare de antibiotice, enzime, aminoacizi, alcooli, vitamine, pesticide, fixatoare de azot, hormoni şi alte substanţe biologic active;
    - cercetări pentru elaborarea de tehnologii de condiţionare a medicamentelor în stare solidă (comprimate, drajeuri, capsule, supozitoare, granule), lichidă (soluţii buvabile, injectabile, colire, siropuri, soluţii de uz extern), unguente;
    - cercetare farmacologică (teste toxicologice şi studii farmacologice preclinice);
    - cercetări radiobiologice şi radiochimice;
    - cercetare analitică (dezvoltare de metode analitice pentru controlul calităţii);
    - cercetări privind obţinerea de reactivi puri şi teste de diagnostic;
    - cercetări pentru obţinerea unor substanţe farmaceutice cu utilizări şi în alte domenii;
    - elaborarea de studii şi cercetări aplicative în vederea restructurării, retehnologizării şi modernizării sectorului industriei de medicamente;
    - elaborarea de strategii, studii de diagnoză şi prognoză privind dezvoltarea domeniilor ştiinţei şi tehnologiei;
    - elaborarea de standarde referitoare la calitatea produselor ce intră în sfera de activitate a institutului.
    b) În afară Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică:
    - cercetare aplicativă şi/sau dezvoltare tehnologică pentru soluţionarea unor probleme concrete din domeniul său de activitate, cu prioritate, la solicitarea unor beneficiari, prin contracte directe.

    B. Activităţi conexe activităţii de cercetare-dezvoltare:

    - asigură asistenţă tehnică de profil, în vederea experimentării şi aplicării tehnologiilor elaborate;
    - execută lucrări de consultanţă tehnico-economică pentru agenţii economici interesaţi, în domeniile specifice;
    - furnizează servicii ştiinţifice şi tehnologice agenţilor economici sau oricăror beneficiari interesaţi;
    - execută testare şi certificare de produse;
    - stabileşte relaţii de colaborare cu:
    ● Comisia medicamentului; Institutul pentru Controlul de Stat al Medicamentelor şi Cercetări Farmaceutice (I.C.S.M.C.F.); Comisia de produse biologice din cadrul Ministerului Sănătăţii, pentru obţinerea avizelor necesare pentru medicamente, produse biologice de uz uman, produse cosmetice;
    ● Direcţia Farmaceutică din Ministerul Sănătăţii, pentru obţinerea autorizaţiei de fabricare a medicamentelor;
    ● Direcţia de medicină preventivă, pentru avize, reactivi de uz clinic, teste de diagnostic etc.;
    ● Comisia de avizare, cercetare, înregistrare şi utilizarea medicamentelor de uz veterinar şi aditivilor furajeri, din cadrul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţie, în vederea obţinerii avizelor necesare, pentru medicamentele de uz veterinar şi aditivi furajeri;
    - urmăreşte şi sprijină, din punct de vedere organizatoric şi material, difuzarea rezultatelor ştiinţifice proprii în circuitul ştiinţific naţional şi internaţional prin:
    ● organizarea de manifestări ştiinţifice proprii;
    ● sprijinirea afilierii membrilor institutului la societăţi ştiinţifice naţionale şi internaţionale;
    ● promovarea şi sprijinirea comunicării şi publicării în ţară şi în străinătate a rezultatelor ştiinţifice obţinute de salariaţii institutului;
    - asigură, conform prevederilor legale, protecţia rezultatelor ştiinţifice brevetabile.

    C. Formare şi specializare de cercetători în domeniul propriu de activitate:

    - organizează cursuri, seminarii, stagii, schimburi de experienţă la care participă specialişti proprii şi/sau invitaţi din ţară şi străinătate;
    - asigură condiţii pentru specializarea şi perfecţionarea personalului propriu prin stagii şi schimburi de experienţă în alte instituţii de profil din ţară şi străinătate, precum şi pentru pregătirea profesională de nivel universitar, postuniversitar şi doctorat.

    D. Execuţie de unicate şi serii mici:

    - execută producţii de mic tonaj în vederea susţinerii şi valorificării activităţii de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică desfăşurate în institut;
    - comercializează, pe bază de contract cu beneficiarii: tehnologiile realizate prin cercetare, medicamente de uz uman şi veterinar, substanţe active medicamentoase şi intermediari, reactivi puri, teste de diagnostic clinic, substanţe de uz cosmetic etc., executate în institut.

    E. Execută activităţi de transfer tehnologic cu rezultatele cercetării efectuate, din domeniul propriu.

    F. Desfăşoară activităţi de import-export cu produse finite, intermediari, materii prime, din domeniul său de activitate.

    G. Activităţile menţionate la lit. A-F pot fi efectuate în asociaţie cu agenţi economici sau instituţii din ţară şi străinătate, pe bază de convenţii, contracte, cooperare ştiinţifică.

    În cadrul obiectului său de activitate, institutul colaborează şi la realizarea unor activităţi de cercetare-dezvoltare privind apărarea naţională.

    CAP. 3
    Patrimoniul
    ART. 5
    Conform bilanţului contabil la 30 iunie 1996, institutul are un patrimoniu propriu în valoare de 5.467.436 mii lei, din care imobilizări corporale şi necorporale 2.707.084 mii lei şi active circulante 2.760.352 mii lei.
    ART. 6
    (1) Institutul administrează, cu diligenţa unui bun proprietar, bunuri proprietate publică, precum şi alte bunuri dobândite, în condiţiile legii. Bunurile proprietate publică, precum şi cele dobândite se află în administrarea institutului şi se evidenţiază distinct în patrimoniul acestuia.
    (2) Rezultatele cercetărilor concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobândite, dacă prin contract nu se prevede altfel, şi se înregistrează în evidenţa contabilă a institutului.
    (3) În exercitarea drepturilor sale, institutul posedă şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul său şi, după caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului său de activitate, beneficiind de rezultatele utilizării acestora.
    (4) Concesionarea sau închirierea unor subunităţi, servicii sau activităţi se poate face numai în scopul stimulării transferului rezultatelor activităţii de cercetare-dezvoltare, în condiţiile prevederilor legale corespunzătoare şi cu aprobarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei.
    (5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale.

    CAP. 4
    Structura organizatorică şi funcţională
    ART. 7
    (1) Institutul poate avea în structura subunităţi, secţii, laboratoare, birouri şi alte structuri organizatorice necesare realizării obiectului său de activitate.
    (2) În funcţie de specificul activităţii, se pot organiza şi colective specializate sau colective interdisciplinare.
    ART. 8
    Directorul general stabileşte relaţiile dintre subunităţile aflate în structura institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi le poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele institutului.
    ART. 9
    Subunităţile din structura institutului răspund în faţa consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competenţelor încredinţate de către aceştia.

    CAP. 5
    Organele de conducere
    ART. 10
    (1) Conducerea institutului este asigurată de către:
    - consiliul de administraţie;
    - comitetul de direcţie;
    - directorul general.
    (2) Orientarea şi coordonarea activităţii tehnico-ştiinţifice din institut sunt asigurate de către consiliul ştiinţific.
    ART. 11
    (1) Consiliul de administraţie este format din 7 membri, numiţi pentru un mandat de 4 ani care poate fi reînnoit.
    (2) Structura consiliului de administraţie este alcătuită din:
    - 1 preşedinte;
    - 1 vicepreşedinte;
    - 5 membri.
    ART. 12
    (1) Din consiliul de administraţie fac parte, în mod obligatoriu:
    - directorul general al institutului - preşedinte;
    - un reprezentant al Ministerului Cercetării şi Tehnologiei;
    - un reprezentant al Ministerului Finanţelor;
    - un reprezentant al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale;
    - directorul adjunct ştiinţific al institutului;
    - preşedintele consiliului ştiinţific.
    (2) Cealaltă membru în consiliul de administraţie poate fi medic, farmacist, inginer, economist, jurist, alt specialist din institut sau reprezentant al unui agent economic de profil;
    (3) Consiliul de administraţie îşi desemnează vicepreşedintele.
    (4) Numirea membrilor consiliului de administraţie se face prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei.
    (5) Revocarea membrilor consiliului de administraţie pentru abateri grave sau pentru lipsă de activitate în executarea mandatului se face de către acelaşi organ care a făcut numirea.
    ART. 13
    Membrii consiliului de administraţie sunt cetăţeni români şi:
    a) îşi păstrează calitatea de angajat la instituţia sau la unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile ce derivă din această calitate;
    b) sunt plătiţi pentru activitatea desfăşurată în această calitate cu o indemnizaţie lunară stabilită de consiliul de administraţie;
    c) nu pot face parte din mai mult de două consilii de administraţie şi nu pot participa, în aceeaşi calitate la societăţile comerciale cu care institutul are relaţii contractuale sau interese contrare;
    d) sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal ori soţul, (soţia), copiii sau rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt, în acelaşi timp, patroni sau asociaţi la societăţi comerciale cu capital privat cu acelaşi profil sau cu care institutul se află în relaţii comerciale directe.
    ART. 14
    Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în bază regulamentului propriu de funcţionare şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. El hotărăşte în problemele privind activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.
    ART. 15
    (1) Consiliul de administraţie se întruneşte o dată pe lună sau ori de câte ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia facându-se de către preşedinte sau la solicitarea a cel puţin unei treimi din numărul membrilor consiliului de administraţie.
    (2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte.
    ART. 16
    (1) Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită această condiţie, şedinţa consiliului de administraţie se poate reprograma într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.
    (2) Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unul din numărul total al membrilor.
    ART. 17
    La şedinţele consiliului de administraţie este invitat reprezentantul sindicatului.
    ART. 18
    Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiză consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi recompensată material, conform prevederilor legale.
    ART. 19
    (1) Membrii consiliului de administraţie sunt răspunzători, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin.
    (2) Membrii consiliului de administraţie, care s-au împotrivit luării unei decizii care s-a dovedit păgubitoare pentru institut, nu răspund, dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi au anunţat în scris, despre aceasta, organul coordonator.
    (3) Membrii consiliului de administraţie, care nu au respectat prevederile art. 13 lit. c) răspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare acestui fapt.
    ART. 20
    Consiliul de administraţie are, în principal următoarele atribuţii:
    a) avizează modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunităţi din structura institutului;
    b) aprobă, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanţă cu strategia generală a domeniului propriu;
    c) propune programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care îl înaintează Colegiului Consultativ pentru Cercetare Ştiinţifică şi Dezvoltare Tehnologică;
    d) analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, pe care îl depune la Ministerul Cercetării şi Tehnologiei, în vederea aprobării prin hotărâre a Guvernului;
    e) analizează şi avizează bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, pe care le supune aprobării Ministerului Finanţelor; aprobă raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institut în anul precedent;
    f) analizează raportarea trimestrială privind activitatea realizată de institut, aprobă măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;
    g) analizează, aprobă sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează a fi realizate de institut;
    h) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locaţia de gestiune a unor bunuri, servicii, subunităţi de producţie din patrimoniul institutului;
    i) aprobă asocierea institutului cu terţe persoane juridice, în vederea realizării de activităţi comune care prezintă interes pentru asociaţi şi care se încadrează în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;
    j) aprobă valorificarea bunurilor dobândite, cu respectarea prevederilor legale;
    k) fundamentează şi prezintă Ministerului Cercetării şi Tehnologiei propuneri pentru asigurarea de fonduri, prin bugetul de venituri şi cheltuieli al acestuia, pentru finanţarea obiectivelor de interes public specifice activităţii institutului;
    l) aprobă volumul creditelor bancare prevăzute la art. 35 şi stabileşte modul de rambursare a acestora;
    m) aprobă utilizarea disponibilităţilor în valută;
    n) aprobă mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncă;
    o) execută orice alte atribuţii stabilite potrivit prevederilor legale.
    ART. 21
    În primul trimestru al fiecărui an, consiliul de administraţie prezintă Ministerului Cercetării şi Tehnologiei un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
    ART. 22
    Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de către institut; atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de funcţionare a consiliului de administraţie.
    ART. 23
    Conducerea operativă a institutului este asigurată de un comitet de direcţie, compus din directorul general şi directorii din structura organizatorică a institutului.
    ART. 24
    Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
    - strategia programelor de dezvoltare a institutului;
    - programul anual de cercetare-dezvoltare;
    - bugetul de venituri şi cheltuieli;
    - programul de investiţii;
    - sistemul de asigurare a calităţii;
    - alte obligaţii.
    ART. 25
    Comitetul de direcţie se întruneşte decadal şi ori de câte ori interesele institutului o impun.
    ART. 26
    (1) La nivelul subunităţilor din institut se organizează şi funcţionează comitetul de conducere, care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare, aprobat de consiliul de administraţie al institutului, şi este prezidat de directorul subunităţii respective.
    (2) Comitetul de conducere exercită atribuţii şi are răspunderi în limita competenţelor stabilite de directorul general al institutului şi aprobate de consiliul de administraţie.
    ART. 27
    Activitatea curentă a institutului este condusă de directorul general, numit prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei, la propunerea Colegiului Consultativ pentru Cercetare Ştiinţifică şi Dezvoltare Tehnologică, dintre cercetătorii ştiinţifici principali care lucrează în domeniu şi au pregătire managerială.
    ART. 28
    Directorul general are, în principal, următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
    a) reprezintă, personal sau prin delegat, interesele institutului în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoane fizice din ţară şi din străinătate;
    b) stabileşte atribuţiile, competentele şi relaţiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii;
    c) propune modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului;
    d) asigură negocierea contractului colectiv de muncă la nivelul institutului şi a salariilor personalului din institut, prin comitetul de direcţie; aprobă salariile rezultate din negocierea directă;
    e) numeşte şi revocă pe conducătorii compartimentelor de muncă din aparatul propriu, precum şi pe directorii din structura organizatorică a institutului, cu avizul consiliului de administraţie;
    f) angajează şi concediază personalul propriu;
    g) aprobă comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile de cercetător ştiinţific principal gradul I, II şi III şi cercetător ştiinţific, la propunerea consiliului ştiinţific;
    h) are atribuţii şi răspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, în condiţiile art. 21 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996;
    i) răspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
    j) adoptă măsuri şi urmăreşte realizarea operaţiunilor de comerţ exterior, prin compartimentele proprii specializate;
    k) exercită atribuţiile şi are răspunderile care îi revin din prevederile legale, aprobă şi ia măsuri privind activitatea institutului, cu excepţia celor date, potrivit reglementărilor legale, în competenţa altor organe;
    l) exercită orice alte atribuţii ce-i sunt delegate de consiliul de administraţie;
    m) poate delega, în condiţiile legii, o parte dintre atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului.
    ART. 29
    (1) Consiliul ştiinţific este format din 13 membri, reprezentând toate direcţiile ştiinţifice din cadrul institutului.
    (2) Consiliul ştiinţific este alcătuit din cercetători cu realizări deosebite, cu capacitate de sinteză şi de prospectare în domeniu, cadre didactice din învăţământul superior, salariaţi ai institutului său din afară acestuia, aleşi, prin vot secret, de către cadrele cu studii superioare din institut.
    (3) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi pe timp de 2 ani, prin vot secret, de către membrii consiliului ştiinţific. Din consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorul ştiinţific al institutului.
    (4) Consiliul ştiinţific se organizează şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu.
    ART. 30
    Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt următoarele:
    a) participă la elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare şi la elaborarea Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, în domeniul propriu de activitate;
    b) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică;
    c) examinează şi avizează proiectele de cercetare ştiinţifică, precum şi realizarea acestora;
    d) avizează hotărârile care implică politica de cercetare a institutului şi a ramurii de cercetare-dezvoltare;
    e) propune măsuri pentru perfecţionarea profesională şi pentru încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
    f) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului de cercetare;
    g) propune comisiile de concurs pentru promovarea în funcţiile atestabile şi confirmă rezultatele concursurilor pentru funcţiile de cercetător ştiinţific principal gradul I, II şi III şi cercetător ştiinţific;
    h) organizează şi coordonează desfăşurarea acţiunilor cu caracter ştiinţific;
    i) avizează acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific;
    j) avizează acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în străinătate.

    CAP. 6
    Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia. Relaţii financiare
    ART. 31
    (1) Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
    (2) Bilanţul contabil anual se supune spre aprobare Ministerului Finanţelor şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
    ART. 32
    (1) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar.
    (2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aprobă de către Guvern, la propunerea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei, cu avizul Ministerului Finanţelor şi a Ministerului Muncii şi Protecţie Sociale.
    ART. 33
    Corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programată, institutul determină anual volumul de venituri de realizat şi cheltuielile totale de efectuat.
    ART. 34
    Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor cuprinse în contractele colective de muncă, în limita fondului total destinat plăţii salariilor.
    ART. 35
    (1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu societăţile comerciale bancare, în valoare de cel mult 20% din veniturile brute, în termeni reali, realizate în anul precedent.
    (2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor.
    ART. 36
    (1) Institutul hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului său de activitate, finanţarea efectuându-se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investiţiilor care intră sub incidenţa prevederilor art. 6 şi 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993.
    (2) În cazul investiţiilor, altele decât cele prevăzute în art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993, finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aprobă o dată cu legile de adoptare a acestora, iar institutul are obligaţia ca, în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli să se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate.
    (3) Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se adjudecă pe bază de licitaţie publică, potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice.
    (4) Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei, la nivelul anului anterior, în vederea realizării de investiţii de natura celor prevăzute la alin. (1) şi (2), se efectuează cu aprobarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor.
    ART. 37
    (1) Operaţiunile de încasări şi plăţi ale institutului se efectuează prin conturi deschise la bănci comerciale cu sediul în România.
    (2) Institutul poate efectua operaţiuni de încasări şi plăţi în lei şi în valută, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casă şi a normativelor de disciplină financiar-valutară, stabilite prin actele normative în vigoare.
    (3) Institutul poate efectua operaţiuni de comerţ exterior potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plăţi cu străinătatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unităţile bancare specializate cu sediul în România.
    ART. 38
    Institutul îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune, potrivit legii.

    CAP. 7
    Reglementarea litigiilor
    ART. 39
    Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesoluţionate pe cale amiabilă, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecată române competente, în conformitate cu reglementările legale în vigoare.

    CAP. 8
    Dispoziţii finale
    ART. 40
    (1) Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completează cu celelalte reglementări legale, care se referă la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare.
    (2) Modificările şi completările regulamentului de organizare şi funcţionare se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu acordul Ministerului Cercetării şi Tehnologiei.
    ART. 41
    Pentru toate aspectele nereglementate prin prezentul regulament se aplică prevederile care, potrivit dispoziţiilor legale, sunt aplicabile regiilor autonome.
    ART. 42
    Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reînnoieşte prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani.

                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016