Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.313 din 20 septembrie 2006  pentru modificarea si completarea   Hotararii Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.313 din 20 septembrie 2006 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 829 din 9 octombrie 2006
HOTĂ?RÂRE nr. 1.313 din 20 septembrie 2006
pentru modificarea şi completarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 829 din 9 octombrie 2006


În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. I
<>Hotãrârea Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 32 din 11 ianuarie 2005, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Dupã alineatul (4) al articolului 1 se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmãtorul cuprins:
"(5) Anvelopele de prim montaj sunt reglementate prin prezenta hotãrâre, ele nefacand obiectul <>Hotãrârii Guvernului nr. 170/2004 privind gestionarea anvelopelor uzate."
2. La articolul 2, dupã litera t) se introduc trei noi litere, literele t)-v), cu urmãtorul cuprins:
"t) acord voluntar - acordul încheiat între autoritãţile publice competente şi structurile asociative în domeniu, deschis tuturor partenerilor care doresc sa se conformeze condiţiilor acordului, în vederea atingerii obiectivelor prevãzute în prezenta hotãrâre;
u) anvelope de prim montaj - anvelopele cu care se echipeaza rotile vehiculului, inclusiv roata de rezerva, în cadrul procesului de fabricaţie a vehiculului respectiv;
v) echipamente şi instalaţii pentru epurarea apelor - orice echipamente sau instalaţii existente pe piata, care previn şi inlatura poluarea apelor de suprafata şi subterane cu produse petroliere sau alţi posibili poluatori."
3. Alineatul (2) al articolului 4 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Materialele şi componentele vehiculelor exceptate de la aplicarea prevederilor alin. (1) sunt prevãzute în anexa nr. 3."
4. La articolul 9 alineatul (2), litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) un punct de colectare în fiecare oraş cu peste 100.000 de locuitori, în cazul în care volumele de vehicule scoase din uz predate depãşesc capacitatea de preluare a punctului de colectare prevãzut la lit. a);".
5. Alineatul (1) al articolului 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Predarea vehiculului scos din uz la punctele de colectare prevãzute la art. 9 alin. (2) se face fãrã nicio cheltuiala a deţinãtorului care îl preda."
6. Dupã articolul 11 se introduce un nou articol, articolul 11^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 11^1 . - (1) În cazul în care operatorii economici desfãşoarã numai activitãţi de colectare, aceştia vor preda vehiculele scoase din uz, complete, operatorilor economici care desfãşoarã activitãţi de dezmembrare şi/sau valorificare.
(2) În cazul în care vehiculele scoase din uz au fost preluate fãrã una sau mai multe componente esenţiale, în mod special grupul motopropulsor, trenul de rulare, caroseria, sasiul, catalizatorul sau echipamentele electronice de gestionare a funcţiilor vehiculului, dupã caz, acest lucru se va specifica, în mod explicit, într-o nota care se va ataşa la certificatul de distrugere la preluarea vehiculelor scoase din uz.
(3) O copie de pe certificatul de distrugere, însoţit de nota prevãzutã la alin. (2), va fi transmisã cãtre operatorii economici autorizaţi pentru dezmembrarea şi/sau valorificarea vehiculelor scoase din uz."
7. Dupã alineatul (4) al articolului 14 se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmãtorul cuprins:
"(4^1) În cazul operatorilor economici care desfãşoarã activitatea de depoluare cu instalaţii mobile, acest lucru este specificat în mod explicit în autorizaţia de mediu."
8. Alineatele (1) şi (2) ale articolului 15 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2007 operatorii economici sunt obligaţi sa asigure realizarea urmãtoarelor obiective, luând în considerare masa medie la gol:
a) reutilizarea şi valorificarea a cel puţin 75% din masa medie pe vehicul şi an, pentru vehiculele fabricate înainte de 1 ianuarie 1980;
b) reutilizarea şi valorificarea a cel puţin 85% din masa medie pe vehicul şi an, pentru vehiculele fabricate dupã 1 ianuarie 1980;
c) reutilizarea şi reciclarea a 70% din masa medie pe vehicul şi an, pentru vehiculele fabricate înainte de 1 ianuarie 1980;
d) reutilizarea şi reciclarea a 80% din masa medie pe vehicul şi an, pentru vehiculele fabricate începând cu 1 ianuarie 1980.
(2) Începând cu data de 1 ianuarie 2015 operatorii economici sunt obligaţi sa asigure realizarea urmãtoarelor obiective, luând în considerare masa medie la gol:
a) reutilizarea şi valorificarea a cel puţin 95% din masa medie pe vehicul şi an, pentru toate vehiculele scoase din uz;
b) reutilizarea şi reciclarea a cel puţin 85% din masa medie pe vehicul şi an, pentru toate vehiculele scoase din uz."
9. Alineatul (4) al articolului 15 va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Obiectivele prevãzute la alin. (1) şi (2) se pot realiza în urmãtoarele moduri:
a) individual de cãtre producãtori, în instalaţii proprii sau în instalaţii autorizate ale altor operatori economici cu care producãtorii au contract;
b) prin transferarea acestei responsabilitãţi cãtre o persoana juridicã autorizata în acest scop de cãtre Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor."
10. Dupã alineatul (6) al articolului 15 se introduc patru noi alineate, alineatele (6^1)-(6^4), cu urmãtorul cuprins:
"(6^1) La completarea rubricilor prevãzute la nr. crt. 1-4 din anexa nr. 2 se pot folosi estimari asupra procentajului mediu al reutilizarii, reciclarii şi valorificãrii metalelor din vehiculele scoase din uz, denumite în continuare estimarea conţinutului de metal. Aceasta estimare este susţinutã de explicaţii detaliate privind procentajul de metal conţinut şi de estimarea procentajului de metal reutilizat, valorificat şi reciclat.
(6^2) În datele utilizate pentru estimarea conţinutului de metal se va tine cont de:
a) piata nationala de vehicule actuala;
b) vehiculele scoase din uz pe teritoriul României;
c) materialele şi componentele provenite de la vehiculele cuprinse în aceasta estimare, pentru a evita dubla contorizare.
(6^3) Rubricile prevãzute la nr. crt. 1-4 din anexa nr. 2 sunt completate de cãtre operatorii economici pe durata unui an, începând cu datele pe 2006, şi sunt transmise cãtre autoritãţile teritoriale pentru protecţia mediului, potrivit prevederilor alin. (6). Datele sunt centralizate la Agenţia Nationala pentru Protecţia Mediului şi sunt trimise, în termen de 30 de zile, la Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor.
(6^4) Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor transmite datele prevãzute la alin. (6^3) Comisiei Europene, în maximum 18 luni de la sfârşitul anului pentru care se face raportarea."
11. Dupã articolul 15 se introduce un nou articol, articolul 15^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 15^1. - (1) În cazul vehiculelor scoase din uz pentru care s-a emis un certificat de distrugere în România şi ale cãror materiale şi componente au fost exportate cãtre alt stat membru sau alta ţara terta pentru tratare ulterioara, acea tratare va fi atribuitã României, în scopul calculãrii obiectivelor, dacã exista dovada ca reciclarea şi/sau valorificarea au avut loc în condiţii echivalente cu cele prevãzute de legislaţia comunitara în domeniu.
(2) Vehiculele scoase din uz pentru care un alt stat membru sau alta ţara terta a emis un certificat de distrugere şi care sunt importate în România pentru reciclare şi/sau valorificare nu vor fi luate în considerare pentru îndeplinirea obiectivelor prevãzute la art. 15 alin. (1) şi (2) şi nu vor fi raportate ca reciclate sau valorificate în România.
(3) În cazul exportului vehiculelor scoase din uz şi/sau materialelor şi componentelor acestora spre tari terţe, operatorii economici care desfãşoarã activitãţi de dezmembrare şi/sau valorificare a vehiculelor scoase din uz vor întocmi, pentru fiecare export, câte un dosar care sa conţinã contractul de export şi declaraţia pe propria rãspundere a operatorului economic autorizat pentru dezmembrare şi/sau valorificare, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 4, în sensul ca acele materiale şi componente care au fost exportate sunt reciclate sau valorificate de cãtre operatorul economic cãtre care s-a efectuat exportul. Dosarul va fi prezentat, la cerere, autoritãţilor responsabile de control."
12. Alineatul (1) al articolului 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Vehiculele speciale, astfel cum sunt definite în <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003 pentru aprobarea Reglementãrilor privind omologarea de tip şi eliberarea cãrţii de identitate a vehiculelor rutiere, precum şi omologarea de tip a produselor utilizate la acestea RNTR 2, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sunt exceptate de la aplicarea art. 12 şi 15."
13. Dupã articolul 16 se introduce un nou articol, articolul 16^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 16^1. - (1) Operatorii economici pot realiza obligaţiile prevãzute la art. 3, 5-7 şi 9 şi pot aplica prevederile art. 10 individual sau prin acorduri voluntare încheiate cu autoritãţile publice competente.
(2) Acordurile voluntare respecta urmãtoarele cerinţe:
a) acordurile sunt executorii;
b) acordurile trebuie sa specifice obiectivele cu termenele limita respective;
c) acordurile sunt publicate pe site-ul autoritãţii publice competente.
(3) Rezultatele obţinute pe baza acordurilor sunt monitorizate regulat, sunt raportate autoritãţilor competente şi Comisiei Europene şi sunt puse la dispoziţie publicului, în conformitate cu condiţiile stabilite în acestea.
(4) Autoritãţile competente iau deciziile necesare examinãrii progresului înregistrat pe baza acordurilor.
(5) În cazul nerespectãrii acordurilor voluntare, operatorilor economici li se vor aplica sancţiunile prevãzute la art. 17, pentru nerealizarea obligaţiei respective."
14. La articolul 17 alineatul (1), litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) nerespectarea obligaţiilor prevãzute la art. 6, 11^1 şi 16^1 , cu amenda de la 1.000 lei la 2.000 lei;".
15. Articolul 18 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - Prezenta hotãrâre intra în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia art. 4, 5, 10, 12, art. 15 alin. (6^4) şi (7), art. 15^1 şi a art. 16^1 alin. (3), care intra în vigoare la data de 1 ianuarie 2007, precum şi a art. 9, care intra în vigoare la data de 1 octombrie 2006."
16. Articolul 19 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre."
17. La anexa nr. 1, litera g) a punctului 1 va avea urmãtorul cuprins:
"g) este obligatorie deţinerea de echipamente şi instalaţii de epurare a apelor, inclusiv a apelor meteorice, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare;".
18. La anexa nr. 1, litera g) a punctului 2 va avea urmãtorul cuprins:
"g) este obligatorie deţinerea de echipamente şi instalaţii de epurare a apelor, inclusiv a apelor meteorice, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare;".
19. La anexa nr. 1, dupã litera k) a punctului 2 se introduce o noua litera, litera k^1, cu urmãtorul cuprins:
"k^1) operatorii economici autorizaţi pot îndeplini cerinţele legate de pretratarea şi tratarea vehiculelor scoase din uz şi prin utilizarea de instalaţii de depoluare mobile, cu respectarea dispoziţiilor prevãzute la pct. 1 lit. a) din prezenta anexa;".
20. Anexa nr. 2 se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezenta hotãrâre.
21. Dupã anexa nr. 2 se introduc doua noi anexe, anexele nr. 3 şi 4, având conţinutul prevãzut în anexele nr. 2 şi 3 la prezenta hotãrâre.
ART. II
Metodologia pentru urmãrirea realizãrii de cãtre operatorii economici a obiectivelor prevãzute la <>art. 15 alin. (1) şi (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 2.406/2004 se aproba prin ordin al ministrului mediului şi gospodãririi apelor, în termen de 120 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. III
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga Ordinul ministrului mediului şi gospodãririi apelor şi al ministrului economiei şi comerţului nr. 88/110/2005 privind materialele şi componentele vehiculelor exceptate de la aplicarea <>art. 4 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 260 din 29 martie 2005.
ART. IV
<>Hotãrârea Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 32 din 11 ianuarie 2005, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

*
Prezenta hotãrâre transpune:
- art. 10 alin. (3) din Directiva 2000/53/CE privind vehiculele scoase din uz, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţii Europene (JOCE) nr. L 269 din 21 octombrie 2000, p. 0034-0043;
- Decizia Comisiei 2002/525/CE , care modifica şi completeazã anexa II a Directivei 2000/53/CE a Parlamentului European şi Consiliului privind vehiculele scoase din uz, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţii Europene (JOCE) nr. L 170 din 29 iunie 2002, p. 81-84, modificatã şi completatã prin Decizia Comisiei 2005/438/CE, care modifica şi completeazã anexa II a Directivei 2000/53/CE a Parlamentului European şi Consiliului privind vehiculele scoase din uz, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţii Europene (JOCE) nr. L 152 din 15 iunie 2005, p. 19, modificatã şi completatã prin Decizia Comisiei 2005/673/CE, care modifica şi completeazã anexa II a Directivei 2000/53/CE a Parlamentului European şi Consiliului privind vehiculele scoase din uz, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţii Europene (JOCE) nr. L 254 din 30 septembrie 2005, p. 69-72;
- Decizia Comisiei 2005/293/CE, care stabileşte reguli detaliate cu privire la monitorizarea tintelor de reutilizare/valorificare şi reutilizare/reciclare prevãzute în Directiva 2000/53/CE a Parlamentului European şi Consiliului privind vehiculele scoase din uz, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţii Europene (JOCE) nr. L 094 din 13 aprilie 2005, p. 30-33.

PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul mediului
şi gospodãririi apelor,
Sulfina Barbu

Ministrul administraţiei
şi internelor,
Vasile Blaga

p. Ministrul economiei şi comerţului,
Cosmin Mihai Popescu,
secretar de stat

p. Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Constantin Dascalu,
secretar de stat

Ministrul integrãrii europene,
Anca Daniela Boagiu

Bucureşti, 20 septembrie 2006.
Nr. 1.313.

ANEXA 1
-------
(Anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.406/2004 )
----------------------------------------------------

MONITORIZAREA
obiectivelor de reutilizare şi valorificare, respectiv reutilizare şi
reciclare a vehiculelor scoase din uz



1. Materiale provenite de la depoluarea şi dezmembrarea
vehiculelor scoase din uz (în tone pe an)
┌───────────────────────────┬─────────┬─────────┬─────────┬─────────┬────────┐
│ Materiale de la depoluare │ Reutili-│ Reci- │ Valori- │ Valori- │ Elimi- │
│ şi dezmembrare │ zare │ clare │ ficare │ ficare │ nare │
│ (**) │ (A) │ (B1) │ energe- │ totalã │ E1 │
│ │ │ │ tica │(D1=B1+ │ │
│ │ │ │ (C1) │ C1) │ │
├───────────────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────────┤
│Baterii │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────────┤
│Lichide (excluzând │ │ │ │ │ │
│combustibilul) │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────────┤
│Filtre de ulei │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────────┤
│Alte materiale de la │ │ │ │ │ │
│depoluare (excluzând │ │ │ │ │ │
│combustibilul) │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────────┤
│Catalizatori │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────────┤
│Componente metalice │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────────┤
│Anvelope │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────────┤
│Componente mari de plastic │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────────┤
│Sticla │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────────┤
│Alte materiale provenite │ │ │ │ │ │
│de la dezmembrare) │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────────┤
│Total │ │ │ │ │ │
└───────────────────────────┴─────────┴─────────┴─────────┴─────────┴────────┘


---------
**) Se vor utiliza, acolo unde este posibil, codurile conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 856/2002 privind evidenta gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase.




2. Materiale provenite de la tocarea/maruntirea vehiculelor scoase din uz
(în tone pe an)
┌──────────────────────────┬────────────┬────────────┬────────────┬───────────┐
│ Materiale de la tocare/ │ Reciclare │Valorificare│Valorificare│ Eliminare │
│ maruntire(**) │ (B2) │ energetica │ totalã │ E2 │
│ │ │ (C2) │(D2 = B2+C2)│ │
├──────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│Materiale feroase (oţel) │ │ │ │ │
├──────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│Materiale neferoase (alu- │ │ │ │ │
│miniu, cupru, zinc, plumb,│ │ │ │ │
│etc.) │ │ │ │ │
├──────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│Fractie uşoarã rezultatã │ │ │ │ │
│în urma tocarii/maruntirii│ │ │ │ │
├──────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│Altele │ │ │ │ │
├──────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│Total │ │ │ │ │
└──────────────────────────┴────────────┴────────────┴────────────┴───────────┘






3. Monitorizarea vehiculelor scoase din uz (pãrţilor vehiculelor scoase din uz)
exportate pentru tratare (în tone pe an)

┌──────────────────┬──────────────────┬────────────────────┬──────────────────┐
│ │ Totalul vehicu- │ Totalul vehiculelor│ Totalul vehi- │
│ Masa totalã a │lelor scoase din │scoase din uz (par- │culelor scoase din│
│vehiculelor care │uz (pãrţilor vehi-│ tilor vehiculelor │uz (pãrţilor ve- │
│sunt exportate │culelor scoase din│ scoase din uz) │hiculelor scoase │
│ pentru fiecare │ uz) exportate, │exportate, care au │din uz) exportate │
│ ţara*1)(**) │ care au fost │fost valorificate │care au fost eli- │
│ │ reciclate (F1) │ energetic (F2) │minate (F3) │
├──────────────────┼──────────────────┼────────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼────────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼────────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼────────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────────┴────────────────────┴──────────────────┘


-----
*1) Se va preciza separat, pe tari, masa vehiculelor exportate pentru reciclare, valorificare şi eliminare.
**) Se vor utiliza, acolo unde este posibil, codurile conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 856/2002 privind evidenta gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase.




4. Monitorizarea cantitãţii totale de materiale reutilizate, reciclate,
valorificate (în tone pe an)
┌────────────┬─────────────┬────────────┬────────────┬─────────────────┐
│Reutilizare │Total │Total valo- │Total reuti-│Total reutilizare│
│ │reciclare │rificare │lizare şi │şi valorificare │
│ │ │ │reciclare │ │
│(A) │(B1+B2+F1) │(D1+D2+F2) │(X1=A+B1+B2+│(X2=A+D1+D2+F2) │
│ │ │ │F1) │ │
├────────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────────────┴─────────────┴────────────┼────────────┼─────────────────┤
│W ( numãrul total de vehicule scoase │% │% │
│din uz) =... ├────────────┼─────────────────┤
│W1 (masa totalã a vehiculelor)= ... │ │ │
│ │ │ │
└───────────────────────────────────────┴────────────┴─────────────────┘



NOTA:
1. Operatorii economici care utilizeazã estimari asupra conţinutului de metal trebuie sa le foloseascã pentru a completa rubricile din formularul 2 care se referã la metale, conform modelului.
2. Operatorii economici care nu utilizeazã estimari asupra conţinutului de metal calculeazã reutilizarea (A) pe baza metodei de scãdere: masa individualã a vehiculului (Wi) minus masa vehiculului depoluat şi dezmembrat (Wb), minus masa materialelor depoluate şi dezmembrate trimise pentru valorificare, reciclare sau eliminare. Operatorii economici care folosesc estimari asupra conţinutului de metal determina A, exclusiv componentele metalice, pe baza datelor furnizate de operatorii economici care dezmembreaza şi/sau valorifica vehiculele scoase din uz.
Cantitatea reciclata/valorificatã/eliminata este determinata pe baza datelor furnizate de operatorii economici care colecteazã sau recicleaza/valorifica ori pe baza cantitãţilor notate în registrul de operare al operatorilor economici care recicleaza/valorifica sau elimina materialele şi componentele provenite de la vehicule scoase din uz.
Masa individualã a vehiculului este definitã ca masa medie la gol a vehiculului.
Masa vehiculului depoluat şi dezmembrat (Wb) este determinata pe baza informaţiilor furnizate de operatorii economici care colecteazã şi trateazã vehiculul scos din uz.
3. Masa totalã a vehiculelor (W1) este calculatã ca suma maselor individuale ale vehiculelor (Wi).
Numãrul total al vehiculelor scoase din uz (W) este calculat pe baza numãrului de vehicule scoase din uz din România pentru care s-a emis un certificat de distrugere de cãtre operatorii economici autorizaţi pentru activitatea de tratare.
4. Fluxul de vehicule scoase din uz procesate în instalatia de tocare/maruntire este calculat pe baza numãrului de campanii de tocare/maruntire în corelatie cu cantitatea de vehicule scoase din uz alimentata în instalatia de tocare/ maruntire.
Cantitatea de vehicule scoase din uz alimentata în instalatia de tocare/maruntire este calculatã pe baza notelor de cantar, a chitantelor de primire sau altor forme de înregistrare. România trebuie sa raporteze Comisiei numãrul de campanii de tocare/maruntire executate pe teritoriul ei. Reciclarea/valorificarea realã, din producţia calculatã, exclusiv metalele, trebuie justificatã pe baza declaraţiilor operatorilor economici colectori, reciclatori, valorificatori, a notelor de cantar, a înregistrãrilor de eliminare sau a altor forme de înregistrare.

ANEXA 2
-------
(Anexa nr. 3 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.406/2004 )
----------------------------------------------------

LISTA
materialelor şi componentelor exceptate de la aplicarea art. 4 alin. (1)
din <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz




┌────┬───────────────────────────┬──────────────────────┬─────────────────────┐
│Nr. │ │ │Se eticheteaza sau se│
│crt.│ Materiale şi componente │ Scopul şi data expi- │identifica în confor-│
│ │ │rarii exceptarii │mitate cu art. 5 din │
│ │ │ │Hotãrârea Guvernului │
│ │ │ │nr. 2406/2004 │
├────┴───────────────────────────┴──────────────────────┴─────────────────────┤
│ Plumb în aliaje │
├────┬───────────────────────────┬──────────────────────┬─────────────────────┤
│ 1. │Oţel pentru prelucrari me- │ │ │
│ │canice şi oţel galvanizat │ │ │
│ │cu conţinut de plumb de │ │ │
│ │pana la 0,35% în greutate │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──────────────────────┼─────────────────────┤
│ 2. │a)Aluminiu pentru prelu- 𗈕 iulie 2008 │ │
│ │crari mecanice cu conţinut │ │ │
│ │de plumb de pana la 1,5% în│ │ │
│ │greutate │ │ │
│ ├───────────────────────────┼──────────────────────┼─────────────────────┤
│ │b)Aluminiu pentru prelu- │ │ │
│ │crari mecanice cu conţinut │ │ │
│ │de plumb de pana la 0,4% în│ │ │
│ │greutate │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──────────────────────┼─────────────────────┤
│ 3. │Aliaje de cupru cu un con- │ │ │
│ │ţinut de plumb de pana la │ │ │
│ 𗈘% în greutate │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──────────────────────┼─────────────────────┤
│ 4. │Bucse şi carcase de lagare 𗈕 iulie 2008 │ │
│ │din aliaj plumb/bronz │ │ │
├────┴───────────────────────────┴──────────────────────┴─────────────────────┤
│ Plumb şi compuşi ai plumbului în componente │
├────┬───────────────────────────┬──────────────────────┬─────────────────────┤
│ 5. │Baterii │ │ X │
├────┼───────────────────────────┼──────────────────────┼─────────────────────┤
│ 6. │Amortizoare şi vibratii │ │ X │
├────┼───────────────────────────┼──────────────────────┼─────────────────────┤
│ 7. │a)Agenţi de vulcanizare şi 𗈕 iulie 2008 │ │
│ │stabilizatori pentru elas- │ │ │
│ │tomeri folosiţi în aplicaţii │ │
│ │din tehnologia fluidelor şi│ │ │
│ │a trenurilor de rulare cu │ │ │
│ │conţinut de plumb de pana │ │ │
│ │la 0,5% în greutate │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──────────────────────┼─────────────────────┤
│ │b)Agenţi de legatura pentru│ │ │
│ │elastomeri în aplicaţii ale│ │ │
│ │trenurilor de rulare cu │ │ │
│ │conţinut de plumb de pana │ │ │
│ │la 0,5% în greutate │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──────────────────────┼─────────────────────┤
│ 8. │Conectori ai circuitelor │ │ X*1) │
│ │electrice şi alte aplicaţii│ │ │
│ │electrice │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──────────────────────┼─────────────────────┤
│ 9. │Cupru din garniturile de 𗈕 iulie 2007 │ X │
│ │frana cu conţinut de plumb │ │ │
│ │mai mare de 0,4% în greu- │ │ │
│ │tate │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──────────────────────┼─────────────────────┤
󧓒. │Scaune de supapa │Tipurile de motoare │ │
│ │ │realizate înainte de │ │
│ │ 𗈕 iulie 2003: 1 iulie │ │
│ │ � │ │
├────┼───────────────────────────┼──────────────────────┼─────────────────────┤
󧓓. │Componentele electrice care│ │ X*2)(pentru compo- │
│ │conţin plumb, inserate în- │ │ nente ale motoare- │
│ │tr-o matrice din sticla sau│ │ lor, altele decât │
│ │ceramica, cu excepţia şti- │ │ cele piezo) │
│ │clei pentru baloanele becu-│ │ │
│ │rilor şi a izolatorilor ce-│ │ │
│ │ramici ai bujiilor │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──────────────────────┼─────────────────────┤
󧓔. │Initiatori pirotehnici │Vehiculele pentru care│ │
│ │ │sa emis omologare de │ │
│ │ │tip înainte de 1 iulie│ │
│ │ � iniţiatorii piro-│ │
│ │ │tehnici destinaţi in- │ │
│ │ │tretinerii acestor ve-│ │
│ │ │hicule │ │
├────┴───────────────────────────┴──────────────────────┴─────────────────────┤
│ Crom hexavalent │
├────┬───────────────────────────┬──────────────────────┬─────────────────────┤
󧓕. │a)Acoperiri anticorozive 𗈕 iulie 2007 │ │
├────┼───────────────────────────┼──────────────────────┼─────────────────────┤
│ │b)Acoperiri anticorozive 𗈕 iulie 2008 │ │
│ │ale suruburilor şi piulite-│ │ │
│ │lor de asamblare pentru sa-│ │ │
│ │siuri │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──────────────────────┼─────────────────────┤
󧓖. │Racitoare cu absorbţie în │ │ X │
│ │rulote │ │ │
├────┴───────────────────────────┴──────────────────────┴─────────────────────┤
│ Mercur │
├────┬───────────────────────────┬──────────────────────┬─────────────────────┤
󧓗. │Lampi cu descãrcare şi pa- │ │ X │
│ │nouri de afişare │ │ │
├────┴───────────────────────────┴──────────────────────┴─────────────────────┤
│ Cadmiu │
├────┬───────────────────────────┬──────────────────────┬─────────────────────┤
󧓘. │Pasta pentru plãcile de a- 󧓧 decembrie 2006 │ │
│ │cumulator │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──────────────────────┼─────────────────────┤
󧓙. │Baterii pentru vehiculele │Dupã 31 decembrie 2008│ X │
│ │electrice │introducerea pe piata │ │
│ │ │a bateriilor NiCd va │ │
│ │ │fi permisã numai ca │ │
│ │ │piese de schimb pentru│ │
│ │ │vehiculele introduse │ │
│ │ │pe piata înainte de │ │
│ │ │aceasta data. │ │
├────┼───────────────────────────┼──────────────────────┼─────────────────────┤
󧓚. │Componente optice în matri-│ 𗈕 iulie 2007 │
│ │ce de sticla folosite în │ │ │
│ │Sistemul de Asistenta a │ │ │
│ │Soferului │ │ │
└────┴───────────────────────────┴──────────────────────┴─────────────────────┘


-----
*1) Se dezmembreaza dacã, în corelare cu aplicatiile prevãzute la rubrica 11, se depãşeşte pragul mediu de 60 grame pe vehicul. Pentru aplicarea acestei prevederi, echipamentele electronice care nu sunt instalate de cãtre fabricant pe linia de producţie nu vor fi luate în considerare.
*2) Se dezmembreaza dacã, în corelare cu aplicatiile prevãzute la rubrica 8, se depãşeşte pragul mediu de 60 grame pe vehicul. Pentru aplicarea acestei prevederi, echipamentele electronice care nu sunt instalate de cãtre fabricant pe linia de producţie nu vor fi luate în considerare.


NOTA:
1. Se tolereaza într-un material omogen plumb, crom hexavalent şi mercur în concentraţie maxima de 0,1% în greutate şi cadmiu în concentraţie maxima de 0,01% în greutate.
2. Se admite reutilizarea nelimitatã a pãrţilor de vehicule care erau pe piata la data expirãrii unei excepţii, întrucât acestea nu sunt sub incidenta <>art. 4 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 2.406/2004 .
3. Piesele de schimb puse pe piata dupã 1 iulie 2003, care sunt folosite pentru vehiculele puse pe piata dupã 1 iulie 2003, sunt exceptate de la aplicarea <>art. 4 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 2.406/2004 .*)
-----
*) Aceasta clauza nu se aplica maselor pentru echilibrarea rotilor, periilor de grafit pentru motoare electrice şi garniturilor de frana, deoarece aceste componente sunt reglementate prin prevederi specifice.

ANEXA 3
-------
(Anexa nr. 4 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.406/2004 )
---------------------------------------------------



DECLARAŢIE

Subsemnatul ............, domiciliat în ......., în calitate de (exportator)
........ sau (reprezentant, împuternicit) ........ al exportatorului ..........,
cu sediul în ......., înmatriculat la oficiul registrului comerţului de pe lângã
Tribunalul ......., sub nr. ........, declar pe propria rãspundere ca vehiculele
scoase din uz şi/sau materialele şi componentele provenite de la acestea
..../(denumirea, codul tarifar) ..... sunt exportate în vederea reciclarii sau
valorificãrii de cãtre operatorul economic cãtre care s-a efectuat exportul, în
conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 2.406/2004 , cu modificãrile
şi completãrile ulterioare.

Semnatura
......................
Ştampila

Orice informaţie sau data prezentatã mai sus care nu este conformã cu
realitatea se considera fals şi se pedepseşte conform Codului penal.




---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016