Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.289 din 8 decembrie 1990  privind infiintarea Regiei autonome pentru metale rare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.289 din 8 decembrie 1990 privind infiintarea Regiei autonome pentru metale rare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 145 bis din 17 decembrie 1990


    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Se înfiinţează Regia autonomă pentru metale rare, cu sediul central în municipiul Bucureşti, strada Dionisie Lupu nr. 68, sector 1.
    Regia autonomă pentru metale rare se organizează şi funcţionează în conformitate cu prevederile Legii nr. 15/1990, privind reorganizarea unităţilor economice de stat ca regii autonome şi societăţi comerciale.
    Regia autonomă pentru metale rare este persoana juridică şi funcţionează pe baza de gestiune economică şi autonomie financiară.
    Ministerul Resurselor şi Industriei reprezintă interesele statului în Consiliul de administraţie al Regiei autonome pentru metale rare, împreună cu Ministerul Finanţelor şi după caz cu Ministerul Comerţului şi Turismului.
    ART. 2
    Regia autonomă pentru metale rare are ca obiect principal de activitate gestionarea şi protecţia zăcămintelor din perimetrele încredinţate spre exploatare, extracţia, prepararea şi comercializarea minereurilor de metale rare şi radioactive şi asociatele acestora, precum şi executarea de lucrări şi prestări de servicii legate de obiectul sau de activitate.
    ART. 3
    Patrimoniul net al Regiei autonome pentru metale rare este de 5.207,7 milioane lei, constituit prin preluarea activului şi pasivului de la unităţile prevăzute în anexa nr. 1, care se reorganizează.
    Patrimoniul Regiei autonome pentru metale rare se va modifica corespunzător pe baza reevaluarii acestuia în condiţiile prevăzute de lege.
    ART. 4
    Regia autonomă pentru metale rare are în structura subunitati de producţie specifice: exploatări miniere, mine, cariere, uzine, fabrici, sectoare, secţii, raioane, ateliere, precum şi alte subunitati necesare realizării obiectului sau de activitate.
    ART. 5
    Organizarea şi activitatea Regiei autonome pentru metale rare şi a organelor sale de conducere se desfăşoară în conformitate cu regulamentul de organizare şi funcţionare din anexa nr. 2 la prezenta hotărîre.
    ART. 6
    Conducerea regiei este asigurata de consiliul de administraţie constituit potrivit legii.
    Structura organizatorică a Regiei autonome pentru metale rare se aproba de Consiliul de administraţie. La data înfiinţării regiei autonome structura organizatorică este prevăzută în anexa nr. 3*). Modificarea structurii organizatorice după începerea funcţionarii regiei autonome este, conform legii, de competenta consiliului de administraţie.
    ART. 7
    Personalul regiei autonome se supune prevederilor legislaţiei muncii şi reglementărilor interne ale Regiei autonome pentru metale rare, aprobate de Consiliul de administraţie.
    Personalul unităţilor componente care se reorganizează, va fi preluat de Regia autonomă pentru metale rare. Acest personal, în cazul în care va fi încadrat cu un salariu mai mic, are dreptul la diferenţa pînă la salariul tarifar avut şi sporuri de vechime, după caz, timp de trei luni.
    De asemenea, personalul Regiei autonome pentru metale rare îşi menţine toate drepturile avute la data prezentei hotărîri, conform reglementărilor în vigoare.
    ART. 8
    Regia autonomă pentru metale rare îşi acoperă cheltuielile, inclusiv dobînzile, amortizarea investiţiilor şi rambursarea creditelor din veniturile provenite din activitatea proprie şi prin subvenţii de la buget, acordate potrivit legii.
    ART. 9
    Regia autonomă pentru metale rare este abilitata ca unica persoana juridică sa constituie rezerva de stat la produsul "uraniu în concentrat".
    ART. 10
    Derularea lucrărilor care privesc activitatea regiei se va face prin direcţii speciale ale ministerelor.
    ART. 11
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărîre.
    ART. 12
    Orice dispoziţie contrară prezentei hotărîri se abroga.

________________
    *) Anexa se comunică unităţilor interesate.

                 PRIM-MINISTRU
                  PETRE ROMAN

    Bucureşti, 8 decembrie 1990.
    Nr. 1289.


    ANEXA 1


                                         LISTA
       subunităţilor din structura regiei autonome care se reorganizează

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-
Nr.
crt. Denumirea unităţii existente Denumirea subunităţii reorganizate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-
     A. Întreprinderi miniere A. Exploatări miniere
 1. Bihor 1. Bihor
 2. Banat 2. Banat
 3. Crucea 3. Crucea

     B. Întreprinderi de preparare B. Uzine de preparare
 4. Feldioara 4. Feldioara

     C. Uzine de preparare C. Exploatări miniere
 5. Chituc 5. Chituc

     D. Secţii D. Exploatări miniere
 6. Tulgheş 6. Tulgheş

     E. Secţii de prospecţiuni E. Secţii de prospecţiuni
 7. Măgurele 7. Măgurele

     F. Secţii de exploatări F. Secţii de exploatări
 8. Alba Iulia 8. Alba Iulia

     G. Secţii de transport G. Secţii de transport
 9. Măgurele 9. Măgurele

     H. Staţii pilot H. Staţii pilot
10. Glogova 10. Glogova
11. Merişani 11. Merişani

     I. Institute I. Institute
12. Institutul de cercetări şi 12. Institutul de cercetări si
    proiectări pentru metale rare proiectări pentru metale rare
    şi radioactive Bucureşti şi radioactive Bucureşti

     J. Centre de calcul J. Centre de calcul
13. Centrul de calcul electronic şi 13. Centru de calcul electronic,
    organizare Bucureşti organizare şi perfecţionare
                                               Bucureşti

     K. Unităţi şcolare K. Unităţi şcolare
14. Grupul şcolar minier Stei 14. Grupul şcolar minier Stei
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-



    ANEXA 2

                                      REGULAMENT
          de organizare şi funcţionare a Regiei autonome pentru metale rare

    I. Dispoziţii generale
    ART. 1
    Regia autonomă pentru metale rare gestionează, protejeaza şi exploatează zacamintele de minereuri radioactive şi rare şi asociatele acestora din perimetrele încredinţate spre exploatare.
    ART. 2
    Regia autonomă pentru metale rare este persoana juridică şi funcţionează pe baza de gestiune economică şi autonomie financiară, activitatea acesteia se desfăşoară în baza prezentului regulament şi a altor prevederi legale.
    ART. 3
    Sediul central al Regiei autonome pentru metale rare este municipiul Bucureşti, str. Dionisie Lupu nr. 68, sector 1.
    Regia autonomă pentru metale rare are în structura următoarele categorii de subunitati:
    3.1. subunitati cu autonomie limitată denumite: exploatări miniere şi uzine de preparare;
    3.2. subunitati denumite: mine, cariere, sectoare, secţii, raioane, ateliere şi altele asemenea;
    3.3. în structura regiei funcţionează şi institute de cercetare şi proiectare miniera, unităţi şcolare şi centre de informatica, organizate conform prevederilor legale.

    II. Obiectul de activitate
    ART. 4
    Regia autonomă pentru metale rare are următorul obiect de activitate:
    4.1. gestionarea rezervelor de minereuri rare şi radioactive şi nisipurilor aluvionare titano-zirconifere din perimetrele miniere încredinţate spre exploatare;
    4.2. protecţia zăcămintelor de minereuri rare şi radioactive şi nisipurilor aluvionare titano-zirconifere aferente regiei;
    4.3. extracţia, prelucrarea şi comercializarea minereurilor de metale rare şi radioactive;
    4.4. executarea lucrărilor miniere de deschidere şi pregătire în subteran şi de descoperta în cariere;
    4.5. executarea de lucrări de cercetare geologica şi tehnologică în extinderea perimetrelor în exploatare şi pentru creşterea gradului de cunoaştere a celor existente;
    4.6. elaborarea de studii, proiecte şi documentaţii în vederea menţinerii capacităţilor existente şi punerii în valoare de noi zăcăminte;
    4.7. executarea de lucrări pentru menţinerea şi dezvoltarea capacităţilor existente precum şi pentru deschiderea de noi cîmpuri miniere;
    4.8. executarea de lucrări de construcţii-montaj industriale şi civile;
    4.9. executarea lucrărilor de reparaţii ale utilajelor, asigurarea şi fabricarea de piese de schimb, subansamble şi confecţii metalice;
    4.10. efectuarea de transporturi autospeciale, de persoane, cu mijloace proprii;
    4.11. executarea de proiecte, asistenta tehnica pentru implementarea şi efectuarea de lucrări de informatica;
    4.12. executarea de studii de organizare pentru unităţi miniere;
    4.13. organizarea de cursuri de perfecţionare pentru personalul din industria miniera;
    4.14. realizarea de acţiuni de cooperare şi comerţ exterior în profilul sau de activitate, cu parteneri străini;
    4.15. asigurarea bazei materiale, executarea de lucrări şi prestări de servicii legate de obiectul sau de activitate.
    ART. 5
    In realizarea obiectului de activitate Regia autonomă pentru metale rare exercita următoarele atribuţii principale:
    5.1. asigura programarea şi urmărirea producţiei;
    5.2. urmăreşte conducerea proceselor tehnologice, pentru asigurarea protecţiei oamenilor, lucrărilor miniere, utilajelor şi instalaţiilor, a utilizării acestora cu eficienta;
    5.3. studiază piaţa interna şi externa pentru asigurarea aprovizionării şi desfacerii produsului de baza;
    5.4. asigura aprovizionarea tehnico-materială, cercetarea, proiectarea investiţiilor, tehnologică şi uzinala, modernizarea capacităţilor existente;
    5.5. asigura documentaţia tehnico-economică, pentru menţinerea capacităţilor de producţie şi dezvoltarea de noi capacităţi şi aprobarea acestora de către reprezentanţii statului;
    5.6. asigura finanţarea lucrărilor de investiţii;
    5.7. pregăteşte cu antreprenorii generali lucrările pentru obiectivele de menţinere şi dezvoltare a capacităţilor existente;
    5.8. asigura cu furnizorii generali şi de specialitate măsurile necesare pentru menţinerea şi dezvoltarea capacităţilor de producţie;
    5.9. realizează importul de tehnologii şi de licenţe pentru modernizarea capacităţilor existente;
    5.10. iniţiază acţiuni de cooperare tehnico-ştiinţifică cu firme străine;
    5.11. programeaza şi coordonează activitatea organizatorică în vederea asigurării reparaţiilor şi întreţinerii utilajelor, precum şi distribuirea mijloacelor şi forţei de munca între subunitati, în funcţie de necesitaţi;
    5.12. fundamentează politica de credite şi a altor surse de finanţare;
    5.13. realizează programarea şi executarea activităţii economico-financiare, întocmirea proiectelor bugetelor de venituri şi cheltuieli, analiza execuţiei acestora. Asigura atribuirea terenurilor aferente lucrărilor miniere, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
    5.14. asigura respectarea disciplinei muncii în desfăşurarea proceselor de producţie, respectarea atribuţiilor de serviciu şi a prevederilor legale de către întregul personal;
    5.15. efectuează direct operaţii de comerţ exterior, organizindu-si compartimente specializate de import-export, marketing şi conjunctura, cu consultarea Ministerului Comerţului şi Turismului.

    III. Patrimoniul
    ART. 6
    Regia autonomă pentru metale rare are un patrimoniu net în valoare de 5.207,7 mil. lei, prin însumarea patrimoniilor preluate de la unităţile din structura, conform datelor de la 30.06.1990 şi se va corecta ulterior conform Hotărîrii guvernului nr. 945/1990.
    ART. 7
    Regia autonomă pentru metale rare este proprietara bunurilor din patrimoniul sau. In exercitarea dreptului de proprietate regia autonomă poseda, foloseşte şi dispune în mod autonom, în condiţiile legii, de bunurile pe care le are în patrimoniu pentru realizarea obiectului sau de activitate şi beneficiază de rezultatele utilizării acestora.

    IV. Structura regiei
    ART. 8
    Regia autonomă pentru metale rare îşi aproba structura organizatorică prin Consiliul sau de administraţie, inclusiv înfiinţarea exploatarilor, uzinelor şi altor asemenea subunitati.
    De asemenea, stabileşte relaţiile subunitatilor în cadrul regiei şi cu terţii şi le acorda împuternicire de reprezentare în numele regiei şi în nume propriu în domeniile tehnice, economice, comerciale, administrative, financiare, juridice şi altele.
    Modul de organizare şi structura conducerii subunitatilor componente ale regiei autonome se stabilesc de Consiliul de administraţie al regiei.
    ART. 9
    Subunităţile au competenta stabilită conform regulamentului cu următoarele limitări: nu pot încheia direct operaţiuni financiare pentru obţinerea de subvenţii de la bugetul statului şi operaţiuni de comerţ exterior.
    ART. 10
    Subunităţile din structura regiei răspund în fata Consiliului de administraţie al Regiei autonome pentru metale rare de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competentelor încredinţate de aceasta prin hotărîrile şi deciziile de împuternicire.
    ART. 11
    Subunităţile regiei sînt conduse de un director şi un comitet director. Atribuţiile acestuia se stabilesc prin regulament, aprobat de consiliul de administraţie al regiei.
    ART. 12
    Regia autonomă pentru metale rare are în structura direcţii şi compartimente.
    Normele de structura pentru direcţii şi compartimente se aproba de consiliul de administraţie.
    ART. 13
    Atribuţiile direcţiilor şi compartimentelor se stabilesc prin regulament, aprobat de către consiliul de administraţie.

    V. Organele de conducere ale regiei
    ART. 14
    Conducerea regiei autonome pentru metale rare se asigura prin:
    - Consiliul de administraţie;
    - Directorul general.
    ART. 15
    Consiliul de administraţie se numeşte prin ordin al ministrului resurselor şi industriei şi este compus din 15 persoane, după cum urmează:
    - directorul general al Regiei autonome pentru metale rare - preşedinte;
    - reprezentantul Ministerului Finanţelor;
    - reprezentanţii Ministerului Resurselor şi Industriei;
    - reprezentantul Ministerului Comerţului şi Turismului;
    - ingineri, economişti, tehnicieni şi jurişti specializaţi în domeniul de activitate al regiei.
    ART. 16
    Una şi aceeaşi persoana nu poate face parte concomitent din mai mult de doua consilii de administraţie sau sa participe la societăţi comerciale cu care respectiva regie întreţine relaţii de afaceri sau are interese contrare.
    ART. 17
    Sînt incompatibile cu calitatea de membru al consiliului de administraţie persoanele care au suferit condamnări pentru delapidare, furt, tilharie, distrugere cu intenţie, înşelăciune, gestiune frauduloasă, abuz de încredere comis în dăuna avutului obştesc sau particular, specula, omor, omor calificat, omor deosebit de grav, viol, luare de mită, arestare nelegală şi cercetare abuzivă, infracţiuni contra păcii şi omenirii.
    ART. 18
    Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în baza propriului regulament de funcţionare.
    ART. 19
    Atribuţiile, răspunderile şi competentele consiliului de administraţie sînt următoarele:
    19.1. aproba structura organizatorică şi funcţională a regiei;
    19.2. aproba domeniile orientative şi programele de producţie;
    19.3. aproba politica de dezvoltare şi tehnologiile aplicate;
    19.4. hotărăşte cu privire la investiţiile economice ce urmează a fi realizate potrivit obiectului sau de activitate, care se finanţează din surse proprii, credite bancare sau alocaţii de la buget;
    19.5. propune, potrivit reglementărilor în vigoare, investiţiile a căror aprobare este în competenta altor organe;
    19.6. aproba bugetul de venituri şi cheltuieli al regiei în caz de excedent sau echilibru. In situaţiile în care cheltuielile depăşesc veniturile dispune promovarea documentaţiei prevăzute de legislaţia în vigoare către organele competente, spre aprobare;
    19.7. stabileşte şi defalca subvenţiile necesare de la bugetul de stat pe destinaţii;
    19.8. stabileşte împrumuturile pe termen lung sau mediu şi modul de rambursare a acestora;
    19.9. aproba, în condiţiile legii, înstrăinarea bunurilor mobile aparţinînd regiei;
    19.10. aproba politica de vînzare a produselor miniere;
    19.11. propune preţurile pentru produsele miniere şi urmăreşte aplicarea acestora;
    19.12. aproba utilizarea fondului valutar;
    19.13. aproba asocierea, potrivit legii, cu persoane fizice sau juridice din ţara şi străinătate;
    19.14. asigura şi răspunde de respectarea dispoziţiilor legale privind protecţia mediului înconjurător şi securitatea muncii;
    19.15. stabileşte nivelurile de salarizare a personalului în funcţie de studii şi munca efectiv prestată, cu respectarea salariului tarifar minim prevăzut de lege;
    19.16. aproba orice alte probleme privind activitatea Regiei autonome pentru metale rare, cu excepţia celor date, potrivit legii, în competenta altor organe.
    ART. 20
    Consiliul de administraţie se întruneşte în şedinţe ordinare o data pe luna sau, la cererea preşedintelui sau a o treime din membrii săi, ori de cîte ori este nevoie.
    ART. 21
    Pentru luarea unor decizii complexe consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare.
    Activitatea acestora va fi compensată material conform înţelegerii, pe baza de contract.
    ART. 22
    Anual consiliul de administraţie prezintă Ministerului Resurselor şi Industriei un raport asupra activităţii în perioada expirată şi asupra programului de activitate pentru perioada în curs.
    ART. 23
    Directorul general al Regiei autonome pentru metale rare conduce activitatea curenta a acesteia şi reprezintă regia în relaţiile cu organele statului, precum şi cu persoanele fizice sau juridice. De asemenea, angajează şi concediază personalul aparatului propriu, numeşte şi revoca prin decizie conducătorii subunitatilor din structura regiei.

    VI. Bugetul de venituri şi cheltuieli
    ART. 24
    Regia autonomă întocmeşte anual buget de venituri şi cheltuieli, bilanţ contabil şi cont de profit şi pierdere, după modelele stabilite de Ministerul Finanţelor. Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierdere se aproba de Ministerul Finanţelor şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a.
    Pentru acoperirea eventualelor deficite regia autonomă poate beneficia de subvenţii de la buget, ori poate contracta credite bancare.
    ART. 25
    Regia autonomă constituie fondul de rezerva şi fondul de dezvoltare, precum şi alte fonduri necesare desfăşurării activităţii.
    ART. 26
    Exerciţiul economic financiar începe la 1 ianuarie şi se sfirseste la 31 decembrie al fiecărui an.

    VII. Relaţiile regiei
    ART. 27
    Pentru fiecare categorie şi tip de subunitate din structura regiei, consiliul de administraţie va stabili, conform legii, modalităţile de constituire a acestora, obiectul de activitate, relaţiile, atribuţiile, competenta, principalii indicatori, structura organizatorică, funcţiile din conducerea lor, organele de conducere şi alte elemente necesare desfăşurării activităţii.
    ART. 28
    Relaţiile comerciale dintre regia autonomă şi societăţile comerciale, precum şi cu statul se vor desfăşura pe baze contractuale, guvernate pe principiul libertăţii contractuale, în temeiul prevederilor Codului civil şi Codului comercial.
    ART. 29
    Regia va practica în raporturile cu beneficiarii preţuri stabilite în conformitate cu prevederile legale.
    Pînă la liberalizarea totală a schimburilor şi eliminarea sistemului de repartiţii materiale regia autonomă executa sarcinile de livrare stabilite prin balanţele coordonate de Ministerul Resurselor şi Industriei, iar refuzurile de încheiere a contractelor atrag răspunderea civilă a regiei autonome.
    ART. 30
    Regia autonomă poate încheia contracte de vînzare-cumpărare, executare de lucrări şi prestări servicii cu întreprinzători străini.
    ART. 31
    Regia autonomă se poate asocia, potrivit legii, cu alte regii şi societăţi comerciale pentru realizarea în comun de activităţi productive şi de comercializare, precum şi cu terţe persoane juridice sau fizice, romane sau străine, în scopul creării de noi societăţi comerciale.
    ART. 32
    Regia autonomă este obligată sa-si desfăşoare activitatea cu respectarea dispoziţiilor legale privind protecţia mediului înconjurător şi sa-si realizeze din surse proprii mijloacele adecvate acestui scop.
    ART. 33
    Activitatea regiei autonome poate fi influenţata prin acordarea de credite cu dobînzi preferenţiale, comenzi de stat şi subvenţii.
    ART. 34
    Prezentul regulament se completează cu dispoziţiile Legii nr. 15/1990 şi celelalte reglementări în vigoare.


                      ───────────────-
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016