Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.285 din 8 octombrie 2008  privind aprobarea Statutului propriu de organizare si functionare al Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.285 din 8 octombrie 2008 privind aprobarea Statutului propriu de organizare si functionare al Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 717 din 22 octombrie 2008

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 25 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 116/2007 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 90/2008 ,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aprobã Statutul propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse,
Mariana Câmpeanu

Preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici,
Jozsef Birtalan

p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Cãtãlin Doica,
secretar de stat

Bucureşti, 8 octombrie 2008.
Nr. 1.285.


ANEXĂ

STATUTUL PROPRIU
de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale
pentru Prestaţii Sociale

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Agenţia Naţionalã pentru Prestaţii Sociale, instituţie publicã cu personalitate juridicã aflatã în subordinea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse, denumitã în continuare Agenţie, este organizatã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu sediul în municipiul Bucureşti.
ART. 2
(1) Agenţia are în subordine agenţiile judeţene pentru prestaţii sociale, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, denumite în continuare agenţii teritoriale, ca servicii publice deconcentrate, cu personalitate juridicã.
(2) Agenţiile teritoriale, în funcţie de nevoile locale şi pentru eficientizarea activitãţii proprii, pot organiza în subordine unitãţi fãrã personalitate juridicã, intitulate agenţii locale pentru prestaţii sociale, denumite în continuare agenţii locale.
ART. 3
(1) Agenţia are ca scop administrarea şi gestionarea tuturor prestaţiilor sociale acordate de la bugetul de stat, aşa cum sunt definite la <>art. 17 din Legea nr. 47/2006 privind sistemul naţional de asistenţã socialã, într-un sistem unitar de platã.
(2) Agenţia asigurã coordonarea, îndrumarea şi controlul activitãţii agenţiilor teritoriale şi a unitãţilor din subordine, în scopul aplicãrii unitare a legislaţiei în domeniul specific de activitate şi al realizãrii atribuţiilor ce le revin acestora, potrivit legii.
ART. 4
Finanţarea cheltuielilor privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei se asigurã de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse.

CAP. II
Atribuţiile Agenţiei

ART. 5
Pentru realizarea obiectivelor prevãzute de lege, Agenţia îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
1. În domeniul reglementãrii:
a) elaboreazã propuneri de îmbunãtãţire a cadrului legislativ din domeniul sãu de competenţã şi le înainteazã Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse pentru promovare;
b) propune Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse norme metodologice în aplicarea prevederilor legale din domeniul sãu de competenţã;
c) stabileşte proceduri privind acordarea prestaţiilor sociale de cãtre agenţiile teritoriale;
d) aplicã prevederile convenţiilor internaţionale în domeniu, la care România este parte, inclusiv ansamblul reglementãrilor comunitare în domeniu, şi colaboreazã cu instituţii similare din Uniunea Europeanã;
e) negociazã şi încheie acorduri cu instituţii financiare, în vederea efectuãrii plãţilor prestaţiilor sociale;
f) negociazã acorduri bilaterale cu organisme din alte state, în domeniul sãu de competenţã, potrivit mandatului acordat de Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse, şi urmãreşte buna lor desfãşurare;
g) asigurã îndrumarea metodologicã a agenţiilor teritoriale şi a unitãţilor din subordine cu privire la modul de aplicare a dispoziţiilor legale în domeniu, cu respectarea politicilor sociale elaborate de Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse;
h) elaboreazã ghiduri şi manuale operaţionale/de proceduri necesare activitãţii în teritoriu;
i) elaboreazã Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei la nivel central şi al agenţiilor teritoriale, care se aprobã prin ordin al ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse.
2. În domeniul organizatoric
a) stabileşte numãrul de posturi la nivel teritorial, pe baza criteriilor de repartizare prevãzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare;
b) administreazã şi gestioneazã bunurile pe care le are în proprietate, precum şi bunurile din domeniul public sau privat al statului pe care le are în folosinţã;
c) stabileşte planul de formare profesionalã continuã a personalului propriu şi este responsabilã de punerea lui în aplicare;
d) organizeazã programe de activitate proprii şi acţiuni specifice privind domeniul sãu de activitate, în baza politicilor şi strategiilor elaborate de Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse;
e) asigurã implementarea, menţinerea şi îmbunãtãţirea sistemelor de management al calitãţii în domeniul sãu de activitate;
f) asigurã elaborarea şi tipãrirea formularelor/documentelor necesare plãţii prestaţiilor sociale;
g) reprezintã organismul de legãturã în domeniul sãu de competenţã pentru aplicarea regulamentelor comunitare privind regimurile de securitate socialã;
h) asigurã controlul intern asupra modului de acordare a prestaţiilor sociale.
3. În domeniul financiar:
a) propune Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse indicatorii de fundamentare a fondurilor pentru plata prestaţiilor sociale;
b) fundamenteazã şi propune Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse proiectul bugetului, incluzând fonduri pentru plata prestaţiilor sociale, pentru implementarea programelor de finanţare în domeniul asistenţei sociale şi pentru funcţionarea Agenţiei şi a unitãţilor din subordinea sa;
c) administreazã şi gestioneazã bugetul propriu;
d) elaboreazã, implementeazã, finanţeazã şi cofinanţeazã programe de activitate proprii şi acţiuni specifice privind domeniul sãu de activitate, pe baza politicilor şi strategiilor elaborate de Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse;
e) realizeazã activitatea de evidenţã contabilã a execuţiei bugetare pentru bugetul alocat Agenţiei;
f) stabileşte procedurile de recuperare a sumelor plãtite necuvenit beneficiarilor;
g) asigurã plata prestaţiilor sociale, inclusiv a celor acordate în baza reglementãrilor comunitare privind regimurile de securitate socialã;
h) elaboreazã programe de investiţii anuale.
4. În domeniul evidenţei şi raportãrii:
a) elaboreazã proiectul contractului de gestiune şi performanţã managerialã pe baza indicatorilor de performanţã managerialã stabiliţi de Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse;
b) elaboreazã rapoarte cu privire la modul de administrare a bugetului Agenţiei şi unitãţilor din subordinea sa şi îl prezintã Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse;
c) elaboreazã rapoarte de activitate şi le transmite Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse;
d) întocmeşte raportul anual de activitate pe care îl transmite Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse pentru aprobare;
e) elaboreazã, la solicitarea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse, rapoarte şi analize pentru fundamentarea politicilor şi programelor în domeniul prestaţiilor sociale;
f) întocmeşte raportul de execuţie bugetarã şi îl prezintã Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse;
g) elaboreazã, calculeazã şi face publici indicatorii statistici privind protecţia socialã, conform prevederilor legale;
h) asigurã evidenţa la nivel naţional a tuturor beneficiarilor din sistemul prestaţiilor sociale.
5. În domeniul comunicãrii şi informãrii:
a) asigurã comunicarea permanentã cu autoritãţile, instituţiile şi alte persoane juridice cu responsabilitãţi în domeniul social;
b) rãspunde sesizãrilor, reclamaţiilor şi contestaţiilor de competenţa sa, adresate direct sau transmise de cãtre organele administraţiei publice, precum şi de cãtre alte instituţii, persoane fizice şi juridice, sau le transmite spre soluţionare agenţiilor teritoriale competente;
c) organizeazã campanii de promovare a imaginii instituţiei în rândul opiniei publice;
d) organizeazã activitãţi de informare a cetãţenilor cu privire la drepturile la prestaţii sociale;
e) asigurã şi organizeazã schimbul de informaţii şi experienţã între unitãţile din subordine;
f) asigurã comunicarea cu instituţiile competente cu plata prestaţiilor familiale din alte state în vederea aplicãrii reglementãrilor comunitare privind regimurile de securitate socialã.
6. În domeniul reprezentãrii:
a) asigurã reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sãu de activitate;
b) participã la derularea unor proiecte naţionale sau internaţionale, conform mandatului acordat în condiţiile legii;
c) asigurã apãrarea şi reprezentarea intereselor proprii în faţa instanţelor de contencios administrativ şi a altor instanţe judecãtoreşti competente, potrivit legii;
d) reprezintã şi, dupã caz, îşi apãrã interesele patrimoniale în relaţiile cu terţi;
e) participã, prin reprezentanţi, în comisiile interministeriale sau în alte comisii cu atribuţii în domeniul sãu de competenţã.
7. În domeniul sistemului de informaţii:
a) asigurã dezvoltarea, mentenanţa şi protecţia sistemelor automatizate de calcul şi înregistrare;
b) garanteazã şi controleazã funcţionarea, mentenanţa, actualizarea şi utilizarea în bune condiţii a ansamblului de resurse, componente şi programe care constituie sistemul de informaţii;
c) asigurã gestiunea bazelor naţionale de date referitoare la sistemul de informaţii privind prestaţiile sociale;
d) garanteazã confidenţialitatea datelor în conformitate cu legislaţia în vigoare;
e) garanteazã securitatea şi integritatea sistemului de informaţii, cu precãdere împotriva oricãrei intruziuni sau intervenţii neautorizate, atât interne, cât şi externe;
f) dezvoltã acţiuni de sprijin pentru structurile teritoriale pentru buna utilizare a sistemelor de informaţii;
g) asigurã organizarea licitaţiilor şi gestiunea contractelor cu partenerii, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare;
h) deţine exclusivitatea instrumentelor de gestiune a informaţiei optime.
ART. 6
În realizarea atribuţiilor sale, Agenţia poate stabili relaţii de parteneriat, de colaborare sau contractuale cu alte autoritãţi şi instituţii publice şi private, din ţarã şi strãinãtate, forme de asociere a societãţii civile şi reprezentanţi ai partenerilor sociali.
ART. 7
(1) În vederea eficientizãrii activitãţii sale, Agenţia poate externaliza realizarea unor activitãţi sau servicii, atunci când este cazul.
(2) Agenţia poate contracta serviciile unor persoane fizice sau juridice în condiţiile legii.

CAP. III
Structura organizatoricã şi organele de conducere ale Agenţiei

ART. 8
(1) Structura organizatoricã a aparatului central al Agenţiei este prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) Structura organizatoricã a agenţiilor teritoriale este prevãzutã în anexa nr. 2.
ART. 9
(1) În anul 2008 Agenţia funcţioneazã cu un numãr de 1.041 de posturi, dintre care 50 de posturi în aparatul central şi 991 de posturi la agenţiile teritoriale.
(2) Repartizarea numãrului de posturi la nivel teritorial se stabileşte prin ordin al ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse, la propunerea preşedintelui Agenţiei.
ART. 10
Prin ordin al preşedintelui Agenţiei pot fi organizate compartimente de specialitate în cadrul direcţiilor, atât la nivel central, cât şi la nivel teritorial, în funcţie de necesitãţile care se impun în vederea îndeplinirii atribuţiilor Agenţiei.
ART. 11
(1) Agenţia este condusã de un preşedinte a cãrui funcţie este asimilatã celei de secretar de stat.
(2) Preşedintele Agenţiei este numit în funcţie prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse.
(3) Preşedintele Agenţiei beneficiazã de drepturile salariale şi de celelalte drepturi prevãzute de lege pentru funcţia de secretar de stat.
ART. 12
Conducerea executivã a Agenţiei se exercitã de cãtre un secretar general, înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii.
ART. 13
(1) În conformitate cu prevederile <>art. 16 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 116/2007 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 90/2008 , preşedintele Agenţiei are urmãtoarele atribuţii principale:
a) exercitã funcţia de ordonator secundar de credite;
b) coordoneazã activitatea Agenţiei şi a structurilor sale subordonate;
c) rãspunde de întreaga activitate a Agenţiei şi a structurilor subordonate în faţa ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse;
d) avizeazã proiectul de buget incluzând fonduri pentru funcţionarea Agenţiei şi a unitãţilor din subordine şi pentru plata prestaţiilor sociale, la propunerea secretarului general;
e) propune spre aprobare ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse, în condiţiile legii, proiectul de buget incluzând fonduri pentru plata prestaţiilor sociale şi pentru funcţionarea Agenţiei;
f) coordoneazã realizarea raportului anual de activitate al Agenţiei, pe care îl propune spre aprobare ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse;
g) urmãreşte punerea în aplicare şi respectarea deciziilor adoptate pe baza raportului anual de activitate;
h) coordoneazã elaborarea proiectului contractului de gestiune şi performanţã managerialã pe baza indicatorilor de performanţã managerialã stabiliţi de Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse;
i) negociazã şi semneazã contractul de gestiune şi performanţã managerialã cu ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse;
j) prezintã ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse rapoarte semestriale şi raportul anual cu privire la stadiul îndeplinirii indicatorilor prevãzuţi în contractul de gestiune şi performanţã managerialã;
k) emite ordine cu caracter normativ de aplicare a legilor şi a reglementãrilor cu privire la prestaţiile sociale;
l) aprobã, numeşte, încadreazã, modificã, suspendã şi dispune încetarea raporturilor de serviciu sau de muncã ale personalului din cadrul Agenţiei, cu excepţia secretarului general, precum şi ale personalului de conducere a agenţiilor teritoriale, în condiţiile legii;
m) aprobã planul de formare profesionalã continuã a personalului Agenţiei;
n) propune, spre aprobare, ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei şi al agenţiilor teritoriale;
o) aprobã regulamentele de organizare şi funcţionare ale agenţiilor locale;
p) organizeazã şi coordoneazã activitatea de control intern privind gestionarea şi plata prestaţiilor sociale;
q) aprobã planul de control al Agenţiei şi al agenţiilor teritoriale la propunerea secretarului general;
r) organizeazã acţiuni de verificare a activitãţii agenţiilor teritoriale;
s) evalueazã activitatea conducãtorilor agenţiilor teritoriale;
t) reprezintã Agenţia în raporturile cu autoritãţile administraţiei publice, cu alte persoane juridice şi fizice, precum şi cu organisme din ţarã şi din strãinãtate;
u) dezvoltã relaţii de colaborare cu instituţii similare din ţarã şi din strãinãtate, în limita competenţelor prevãzute de lege;
v) asigurã promovarea imaginii Agenţiei;
w) îndeplineşte orice altã atribuţie prevãzutã de lege sau, dupã caz, delegatã de ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse.
(2) Preşedintele Agenţiei poate delega prin ordin atribuţii de reprezentare oricãrui membru din conducerea Agenţiei, pe perioadã determinatã, în condiţiile stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare.
(3) Preşedintele Agenţiei poate delega din atribuţiile ce îi revin personalului din subordine, în condiţiile legii.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele emite ordine, cu caracter individual şi normativ în domeniul de activitate al Agenţiei.
(5) În imposibilitatea îndeplinirii atribuţiilor prevãzute la alin. (1) acestea se deleagã prin ordin al ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse secretarului general.
ART. 14
Secretarul general are în principal urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) supravegheazã activitatea agenţiilor teritoriale şi coordoneazã activitãţile de verificare a activitãţii acestora;
b) coordoneazã activitatea direcţiilor de specialitate din cadrul Agenţiei;
c) propune spre avizare preşedintelui proiectul de buget necesar pentru plata prestaţiilor sociale, precum şi pentru funcţionarea Agenţiei la nivel central şi teritorial;
d) elaboreazã raportul anual de activitate pe care îl prezintã preşedintelui;
e) întocmeşte planul anual de control al Agenţiei la nivel central şi teritorial;
f) elaboreazã proiectul contractului de gestiune şi performanţã managerialã pe baza indicatorilor de performanţã managerialã stabiliţi de Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse şi îl prezintã spre aprobare preşedintelui Agenţiei;
g) elaboreazã rapoarte semestriale şi raportul anual cu privire la stadiul îndeplinirii indicatorilor prevãzuţi în contractul de gestiune şi performanţã managerialã;
h) elaboreazã regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei, al agenţiilor teritoriale, precum şi al agenţiilor locale, pe care le înainteazã spre aprobare preşedintelui;
i) coordoneazã activitatea de evaluare a performanţelor profesionale individuale pentru personalul Agenţiei şi a directorilor executivi ai agenţiilor teritoriale;
j) elaboreazã planul de formare profesionalã continuã a personalului Agenţiei, pe care îl înainteazã spre aprobare preşedintelui;
k) coordoneazã activitatea de informare, relaţii publice şi managementul informaţiei;
l) coordoneazã activitatea de relaţii cu publicul;
m) coordoneazã activitatea de relaţii externe, programe şi parteneriate din domeniul de activitate al Agenţiei;
n) coordoneazã activitatea administrativã şi de protocol;
o) coordoneazã activitatea de arhivare a documentelor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
p) reprezintã agenţia în relaţiile cu autoritãţile administraţiei publice locale, alte instituţii publice sau private şi cu reprezentanţi ai societãţii civile, la propunerea preşedintelui;
q) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de preşedinte.
ART. 15
Personalul Agenţiei şi al agenţiilor teritoriale este format din funcţionari publici cu statut reglementat de Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, şi personal încadrat în baza contractului individual de muncã.

CAP. IV
Structura organizatoricã la nivel local şi atribuţiile agenţiilor teritoriale

ART. 16
Agenţiile teritoriale sunt structuri deconcentrate ale Agenţiei şi au ca scop gestionarea sistemului prestaţiilor sociale la nivel teritorial.
ART. 17
Conducerea agenţiilor teritoriale se exercitã de cãtre un director executiv, funcţionar public de conducere, numit prin ordin al preşedintelui Agenţiei pe bazã de concurs organizat în condiţiile legii.
ART. 18
(1) Directorii executivi ai agenţiilor teritoriale au calitatea de ordonatori terţiari de credite.
(2) Atribuţiile şi responsabilitãţile directorilor executivi ai agenţiilor teritoriale se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei.
ART. 19
(1) Agenţiile teritoriale au în principal urmãtoarele atribuţii:
1. În domeniul organizatoric:
a) administreazã şi gestioneazã bunurile pe care le are în proprietate, precum şi bunurile din domeniul public sau privat al statului pe care le are în folosinţã;
b) realizeazã selecţia şi formarea profesionalã a personalului la nivel teritorial, în conformitate cu planul stabilit de Agenţie în domeniu;
c) verificã respectarea obligaţiilor prevãzute în convenţiile sau în contractele încheiate potrivit legii;
d) asigurã îndrumarea şi controlul activitãţii agenţiilor locale.
2. În domeniul financiar:
a) aplicã legislaţia privind acordarea şi plata prestaţiilor sociale, precum şi a programelor de finanţare în domeniul asistenţei sociale pe care le deruleazã;
b) fundamenteazã şi propun Agenţiei proiectul bugetului incluzând fonduri pentru funcţionare, bugetului pentru plata prestaţiilor sociale şi pentru implementarea programelor de finanţare în domeniul asistenţei sociale;
c) propun Agenţiei indicatorii de fundamentare a fondurilor pentru plata prestaţiilor sociale şi pentru implementarea programelor de finanţare în domeniul asistenţei sociale;
d) administreazã bugetul incluzând fonduri pentru funcţionare, pentru plata prestaţiilor sociale, precum şi pentru implementarea programelor de finanţare în domeniul asistenţei sociale;
e) realizeazã activitatea de evidenţã contabilã a execuţiei bugetare pentru bugetul alocat;
f) asigurã utilizarea eficientã a tuturor fondurilor pe care le administreazã;
g) elaboreazã, implementeazã şi cofinanţeazã programe de activitate proprii şi acţiuni specifice privind domeniul sãu de activitate;
h) verificã îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate privind stabilirea drepturilor la prestaţii sociale;
i) stabilesc dreptul la prestaţii sociale şi efectueazã plata acestora, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
j) identificã situaţiile în care s-au efectuat plãţi necuvenite solicitanţilor;
k) recupereazã drepturile încasate necuvenit de beneficiari, în condiţiile legii;
l) elaboreazã programe de investiţii anuale.
3. În domeniul evidenţei şi raportãrii:
a) prelucreazã documentaţia aferentã stabilirii drepturilor la prestaţii sociale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
b) înregistreazã datele privind beneficiarii de prestaţii sociale;
c) asigurã evidenţa la nivel teritorial a tuturor beneficiarilor din sistemul prestaţiilor sociale;
d) prezintã Agenţiei raportul de execuţie bugetarã;
e) prezintã Agenţiei rapoarte cu privire la modul de administrare a bugetului;
f) întocmesc rapoarte periodice, precum şi raportul anual de activitate şi le transmit Agenţiei.
4. În domeniul comunicãrii şi informãrii:
a) furnizeazã Agenţiei şi altor organisme cu competenţe în domeniu informaţii în vederea elaborãrii de studii, rapoarte şi analize în domeniul lor de activitate;
b) asigurã comunicarea permanentã cu autoritãţile, instituţiile şi alte persoane juridice cu responsabilitãţi în domeniul social şi în special cu autoritãţile publice locale şi judeţene;
c) rezolvã contestaţii, sesizãri şi reclamaţii potrivit competenţelor legale;
d) editeazã materiale informative în domeniul lor de activitate;
e) utilizeazã orice mijloc de comunicare în masã pentru promovarea şi informarea asupra drepturilor beneficiarilor;
f) identificã şi transmit Agenţiei situaţiile speciale apãrute în implementarea reglementãrilor aplicabile;
g) participã la schimbul de informaţii şi experienţã cu alte agenţii teritoriale;
h) informeazã şi îndrumã persoanele juridice şi fizice cãrora le revin drepturi şi obligaţii ce decurg din reglementãrile privind prestaţiile sociale.
5. În domeniul reprezentãrii:
- asigurã reprezentarea în faţa instanţelor judecãtoreşti, conform legii.
6. În domeniul sistemului de informaţii
a) utilizeazã sistemul de informaţii conform instrucţiunilor şi instrumentelor de gestiune a informaţiei stabilite de Agenţie;
b) asigurã funcţionarea, mentenanţa, actualizarea şi utilizarea în bune condiţii a ansamblului de resurse, componente şi programe care constituie sistemul de informaţii;
c) asigurã gestiunea bazelor de date referitoare la sistemul de informaţii privind prestaţiile sociale la nivel teritorial;
d) actualizeazã baza de date cu privire la beneficiari şi prestaţiile sociale acordate;
e) asigurã caracterul confidenţial al datelor personale ale solicitanţilor şi beneficiarilor de prestaţii sociale.
(2) Agenţiile teritoriale îndeplinesc orice alte atribuţii prevãzute de regulamentul de organizare şi funcţionare.
(3) În realizarea atribuţiilor sale, agenţiile teritoriale pot stabili relaţii de parteneriat, colaborare sau contractare cu alte autoritãţi şi instituţii publice şi private, forme de asociere a societãţii civile şi reprezentanţi ai partenerilor sociali, la nivel local.

CAP. V
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 20
(1) Numãrul de posturi cu care funcţioneazã Agenţia se asigurã prin redistribuire, în condiţiile legii, din cadrul compartimentelor de specialitate ale aparatului Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse şi structurilor sale deconcentrate, precum şi ale instituţiilor din subordinea sau aflate sub autoritatea ministerului.
(2) Pânã la data de 1 noiembrie 2008, personalul prevãzut la alin. (1) va fi preluat sau, dupã caz, transferat la Agenţie şi la agenţiile teritoriale, în condiţiile legii.
ART. 21
La nivel teritorial numãrul de posturi va fi repartizat conform criteriilor prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare.
ART. 22
Salarizarea personalului încadrat în aparatul central al Agenţiei se face la nivelul utilizat pentru ministere, iar salarizarea personalului încadrat la nivel teritorial se face la nivelul utilizat pentru structurile deconcentrate ale ministerului, conform reglementãrilor legale în vigoare.
ART. 23
(1) Statul de funcţii pentru aparatul central al Agenţiei se aprobã prin ordin al ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse, la propunerea preşedintelui Agenţiei.
(2) Statele de funcţii pentru agenţiile teritoriale se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
ART. 24
Parcul normat de mijloace de transport şi consumul lunar de carburanţi pentru Agenţie şi agenţiile teritoriale sunt prevãzute în anexa nr. 3.
ART. 25
(1) Agenţia, pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, preia în administrare bunurile mobile şi imobile şi orice alte resurse materiale aflate în proprietate publicã de la autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, în condiţiile legii.
(2) Agenţia deţine în proprietate privatã bunuri mobile şi imobile provenite din surse proprii, din donaţii sau din alte surse, potrivit legii.
(3) Agenţia preia o parte dintre bunurile mobile şi imobile existente la actualele direcţii de muncã şi protecţie socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, necesare desfãşurãrii activitãţii sale, pe bazã de protocol de predare-preluare încheiat între Agenţie şi direcţiile de muncã şi protecţie socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, aprobat de cãtre ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse.
ART. 26
În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri se aprobã regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei prin ordin al ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse, la propunerea preşedintelui Agenţiei.
ART. 27
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul statut.


ANEXA 1
la statut

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a aparatului central al Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale





Numãrul de posturi pentru anul 2008 = 50 posturi

┌─────────────────────┐
│ PREŞEDINTE │
└──────────┬──────────┘

┌──────────┴──────────┐
│ Cabinet Preşedinte │
└──────────┬──────────┘

┌─────────────────────┐ │ ┌─────────────────────┐
│ Audit public intern ├─────────┼────────────┤ Studii şi statistici│
└─────────────────────┘ │ └─────────────────────┘

┌─────────┴──────────┐
│ Secretar General │
└─────────┬──────────┘

┌─────────────────────┬──────────┴───────┬────────────────────┐
│ │ │ │
┌──────────┴───────────┐ ┌───────┴────────┐ ┌───────┴───────────┐ ┌──────┴─────────┐
│ Direcţia metodologie,│ │Direcţia sistem │ │Direcţia economicã,│ │Direcţia resurse│
│ juridic, planificare,│ │informatic, baze│ │ finanţare şi │ │umane şi formare│
│relaţii internaţionale│ │de date, reţele │ │ control prestaţii │ │ profesionalã │
│comunicare şi relaţii │ │ şi calitate │ │ contabilitate │ │ │
│ cu publicul │ │ │ │ │ │ │
└──────────────────────┘ └────────────────┘ └───────────────────┘ └────────────────┘




ANEXA 2
la statut

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a agenţiilor teritoriale de prestaţii sociale



Numãrul total de posturi pentru anul 2008 = 991

┌─────────────────────┐
│ Director executiv │
└──────────┬──────────┘


| Compartiment audit | │


| public intern ├──────┤






┌──────────────────────┴───────────────────────┐
│ │
┌────────┴────────────┐ ┌──────────┴──────────┐
│ Director executiv │ │ Director executiv │
│ adjunct │ │ adjunct │
└────────┬────────────┘ └──────────┬──────────┘
│ │
│ │
┌────────┴────────────┐ ┌──────────┴──────────┐
│ Administrare, │ │ Economic, financiar,│
│ gestionare prestaţii│ │ contabilitate, │
│ sociale si │ │ control si │
│ informaticã │ │ administrativ │
└─────────────────────┘ └─────────────────────┘




ANEXA 3
la statut

PARCUL NORMAT
de mijloace de transport şi consumul lunar de carburanţi pentru
Agenţia Naţionalã pentru Prestaţii Sociale


┌────┬────────────────────────┬───────────┬─────────────────────┬─────────────┐
│Nr. │ Denumirea instituţiei │ Tipul │ │Consum lunar │
│crt.│ │mijlocului │ Parc normat │de carburanţi│
│ │ │ de │ │(litri/lunã/ │
│ │ │transport │ │ mijloc de │
│ │ │ │ │ transport) │
├────┼────────────────────────┼───────────┼────┬────────────────┼─────────────┤
│ 1. │Agenţia Naţionalã pentru│autoturism │ 1 │preşedinte │ 300 │
│ │Prestaţii Sociale - ├───────────┼────┼────────────────┼─────────────┤
│ │aparatul central │autoturism │ 1 │secretar general│ 300 │
│ │ ├───────────┼────┼────────────────┼─────────────┤
│ │ │autoturism │ 4 │activitãţi │ │
│ │ │ │ │administrative │ 300 │
├────┼────────────────────────┼───────────┼────┼────────────────┼─────────────┤
│ 2. │Agenţii teritoriale de │ │ │ │ │
│ │prestaţii sociale │autoturism │ 47 │ │ 250 │
└────┴────────────────────────┴───────────┴────┴────────────────┴─────────────┘



----------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016