Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.284 din 27 decembrie 2011  privind stabilirea procedurii de reevaluare a locurilor de munca in conditii speciale prevazute la art. 30 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.284 din 27 decembrie 2011 privind stabilirea procedurii de reevaluare a locurilor de munca in conditii speciale prevazute la art. 30 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 935 din 29 decembrie 2011
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al art. 30 alin. (3) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

    ART. 1
    Prevederile prezentei hotãrâri se aplicã numai locurilor de muncã în condiţii speciale prevãzute la art. 30 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificãrile şi completãrile ulteriore.
    ART. 2
    În sensul prezentei hotãrâri, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
    a) locuri de muncã în condiţii speciale - locurile de muncã unde gradul de expunere la factorii de risc profesional existenţi pe durata timpului normal de muncã poate conduce în timp la îmbolnãviri profesionale, la comportamente riscante în activitate, cu consecinţe grave asupra securitãţii şi sãnãtãţii în muncã a lucrãtorilor;
    b) persoanele încadrate în locuri de muncã în condiţii speciale - lucrãtorii care îşi desfãşoarã activitatea pe parcursul timpului normal de muncã din luna respectivã numai în locurile de muncã definite la lit. a);
    c) reevaluarea locurilor de muncã în condiţii speciale - procedura de verificare a factorilor de risc şi a efectelor produse de aceştia asupra stãrii de sãnãtate a lucrãtorilor pentru locurile de muncã prevãzute la art. 1, încadrate în condiţii speciale, în vederea menţinerii sau retragerii avizului de încadrare în condiţii speciale;
    d) expertiza tehnicã de reevaluare a locurilor de muncã în condiţii speciale - procesul de verificare a factorilor de risc existenţi la locul de muncã comparativ cu condiţiile existente la data încadrãrii în condiţii speciale, conform prevederilor legale;
    e) expertiza medicalã de reevaluare a locurilor de muncã în condiţii speciale - procesul de verificare a sãnãtãţii lucrãtorilor în relaţie cu locurile de muncã în condiţii speciale comparativ cu condiţiile existente la data încadrãrii iniţiale a locurilor de muncã în condiţii speciale, evidenţiat de morbiditatea prin boli profesionale, boli legate de profesie.
    ART. 3
    (1) Reevaluarea locurilor de muncã în condiţii speciale se realizeazã în baza urmãtoarelor criterii:
    a) existenţa activitãţilor şi a unitãţilor pentru care se solicitã reevaluarea, în anexele nr. 2 şi 3 la Legea nr. 263/2010, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    b) existenţa locurilor de muncã pentru care au fost acordate avizele de încadrare în condiţii speciale, la unitãţile solicitante;
    c) existenţa, la locurile de muncã pentru care se solicitã reevaluarea, a aceloraşi factori de risc identificaţi iniţial pentru care a fost acordat avizul de încadrare în condiţii speciale;
    d) identificarea prezenţei efectelor nocive asupra stãrii de sãnãtate a lucrãtorilor identificate prin boli profesionale sau boli legate de profesiune, pentru care a fost acordat avizul de încadrare în condiţii speciale la locurile de muncã şi pentru care se solicitã reevaluarea.
    (2) Menţinerea încadrãrii locurilor de muncã în condiţii speciale se realizeazã în condiţiile îndeplinirii cumulative a criteriilor prevãzute la alin. (1).
    (3) În cazul în care nivelurile de expunere la risc se încadreazã în limitele prevãzute de legislaţia din domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã, criteriul de la alin. (1) lit. c) se considerã neîndeplinit.
    (4) În cazul în care nu se constatã efecte nocive asupra stãrii de sãnãtate a lucrãtorilor identificate prin boli profesionale sau boli legate de profesiune, ce ar putea avea legãturã cu expunerea iniţialã la factorii de risc pentru care a fost acordat avizul de încadrare în condiţii speciale, criteriul de la alin. (1) lit. d) se considerã neîndeplinit.
    ART. 4
    (1) Metodologia de reevaluare a locurilor de muncã în condiţii speciale include urmãtoarele etape, în ordinea cronologicã indicatã:
    a) nominalizarea de cãtre angajator împreunã cu sindicatele reprezentative potrivit legii şi/sau lucrãtorul desemnat/serviciul intern de prevenire şi protecţie ori cu reprezentanţii lucrãtorilor cu rãspunderi specifice în domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã care fac sau nu parte, potrivit legii, din Comitetul de Securitate şi Sãnãtate în Muncã a locurilor de muncã pentru care se solicitã reevaluarea;
    b) efectuarea expertizei tehnice, la solicitarea persoanelor nominalizate la lit. a), în vederea verificãrii factorilor de risc existenţi la locul de muncã comparativ cu condiţiile existente la data încadrãrii în condiţii speciale conform prevederilor legale;
    c) efectuarea expertizei medicale, la solicitarea persoanelor nominalizate la lit. a), în vederea verificãrii sãnãtãţii lucrãtorilor în relaţie cu locul de muncã încadrat în condiţii speciale supus reevaluãrii.
    (2) Procedura de reevaluare presupune parcurgerea etapelor prevãzute la alin. (1) şi depunerea documentelor prevãzute la art. 6.
    ART. 5
    (1) În vederea reevaluãrii locurilor de muncã în condiţii speciale, în termen de 10 zile de la data publicãrii prezentei hotãrâri în Monitorul Oficial al României, Partea I, se înfiinţeazã, prin ordin comun al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al ministrului sãnãtãţi, Comisia pentru reevaluarea locurilor de muncã în condiţii speciale, denumitã în continuare Comisie.
    (2) Comisia este formatã din:
    a) un reprezentant al Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale;
    b) un reprezentant al Ministerului Sãnãtãţii;
    c) 2 reprezentanţi ai Inspecţiei Muncii;
    d) un reprezentant al Casei Naţionale de Pensii Publice.
    (3) Comisia se constituie în cadrul Inspecţiei Muncii şi funcţioneazã pe baza regulamentului aprobat prin ordin comun al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al ministrului sãnãtãţii.
    (4) În situaţia reevaluãrii locurilor de muncã în condiţii speciale, cu specific nuclear, din Comisie va face parte şi un reprezentant al Comisiei Naţionale pentru Controlul Activitãţilor Nucleare, desemnat prin ordin al preşedintelui Comisiei Naţionale pentru Controlul Activitãţilor Nucleare.
    (5) Comisia stabileşte, prin hotãrâre, menţinerea sau respingerea avizului de încadrare în condiţii speciale de muncã a locurilor de muncã şi a unitãţilor prevãzute în anexele nr. 2 şi 3 la Legea nr. 263/2010, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (6) Modelul hotãrârii prevãzute la alin. (5) se stabileşte prin ordinul comun al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al ministrului sãnãtãţii prevãzut la alin. (1).
    ART. 6
    Pentru reevaluarea locurilor de muncã în condiţii speciale, angajatorul depune la secretariatul Comisiei urmãtoarele documente:
    a) cererea scrisã de reevaluare a locurilor de muncã în condiţii speciale, semnatã de persoanele prevãzute la art. 4 alin. (1) lit. a), care va cuprinde: denumirea unitãţii, adresa sediului social, codul unic de înregistrare din registrul comerţului, numãrul şi data avizului iniţial, secţia, atelierul, locul de muncã, specificul activitãţii pentru care se solicitã reevaluarea, descris pe scurt, numãrul de lucrãtori, poziţiile ocupate din anexele nr. 2 şi 3 la Legea nr. 263/2010, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, date de contact;
    b) rezultatul expertizei tehnice prevãzute la art. 4 alin. (1) lit. b), prin care se confirmã existenţa, la locurile de muncã pentru care se solicitã reevaluarea, a factorilor de risc identificaţi iniţial pentru care a fost acordat avizul de încadrare în condiţii speciale;
    c) rezultatul expertizei medicale prevãzute la art. 4 alin. (1) lit. c), prin care se confirmã existenţa, la locurile de muncã pentru care se solicitã reevaluarea, a efectelor nocive asupra stãrii de sãnãtate a lucrãtorilor identificate prin boli profesionale sau boli legate de profesiune, pentru care a fost acordat avizul de încadrare în condiţii speciale;
    d) copia avizului de încadrare în condiţii speciale.
    ART. 7
    (1) În urma analizãrii solicitãrii de reevaluare a locurilor de muncã în condiţii speciale, Comisia hotãrãşte menţinerea/respingerea avizului de încadrare a locurilor de muncã în condiţii speciale.
    (2) Hotãrârea de menţinere/respingere a avizului de încadrare a locurilor de muncã în condiţii speciale se emite în 3 exemplare, din care:
    a) douã exemplare se transmit angajatorului;
    b) un exemplar rãmâne în arhiva secretariatului Comisiei.
    (3) Angajatorul are obligaţia sã depunã la casa teritorialã de pensii în raza cãreia are sediul social, în termen de 10 zile de la comunicare, un exemplar al hotãrârii de menţinere/respingere a avizului de încadrare a locurilor de muncã în condiţii speciale, precum şi, dupã caz, lista cuprinzând categoriile profesionale care beneficiazã de locuri de muncã în condiţii speciale.
    ART. 8
    Angajatorii care, în urma reorganizãrii prin fuziune, asociere, divizare sau transformare, şi-au schimbat sediul social şi denumirea ori şi-au schimbat numai sediul social sau numai denumirea, fapt atestat prin documente justificative, pot declanşa procedura de reevaluare a locurilor de muncã în condiţii speciale numai pentru locurile de muncã existente iniţial pentru care s-a primit avizul de încadrare în condiţii speciale.
    ART. 9
    Hotãrârea emisã de Comisie poate fi contestatã în conformitate cu Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 10
    (1) Expertiza tehnicã prevãzutã la art. 4 alin. (1) lit. b) se efectueazã de cãtre Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii "Alexandru Darabont" sau Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Securitate Minierã şi Protecţie Antiexplozivã - INSEMEX Petroşani, dupã caz, respectiv laboratoarele de igiena radiaţiilor din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã, autorizate de Comisia Naţionalã pentru Controlul Activitãţilor Nucleare, în baza unei metodologii proprii.
    (2) Expertiza medicalã prevãzutã la art. 4 alin. (1) lit. c) se efectueazã de cãtre direcţiile de sãnãtate publicã - compartimentul de evaluare a factorilor de risc din mediul de viaţã şi de muncã, iar în situaţia când acestea nu au medic de medicina muncii încadrat, de cãtre centrele regionale de sãnãtate publicã din Institutul Naţional de Sãnãtate Publicã la care sunt arondate direcţiile de sãnãtate publicã, în baza unei metodologii proprii.
    ART. 11
    Cheltuielile aferente procesului de reevaluare a încadrãrii locurilor de muncã în condiţii speciale se suportã de cãtre angajator.
     ART.12
    (1) Angajatorii împreunã cu persoanele nominalizate la art. 4 alin. (1) lit. a) vor solicita reevaluarea locurilor de muncã pânã la data de 1 iulie 2012.
    (2) Comisia are obligaţia analizãrii dosarelor depuse de angajatori şi emiterii hotãrârii de menţinere/respingere a avizului de încadrare a locurilor de muncã în condiţii speciale de muncã, pânã cel mai târziu la data de 30 septembrie 2012.
    ART. 13
    Prezenta hotãrâre intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2012.

                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                                ---------------
                           Ministrul muncii, familiei
                             şi protecţiei sociale,
                                 Sulfina Barbu

                              Ministrul sãnãtãţii,
                                 Ritli Ladislau


    Bucureşti, 27 decembrie 2011.
    Nr. 1.284.

                                    ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016