Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.281 din 17 octombrie 2007  privind aprobarea Programului national pentru reducerea costurilor cu energia pentru populatie, prin cresterea eficientei energetice si utilizarea energiei regenerabile in anul 2007, precum si a Regulamentului de selectie a solicitantilor cofinantarilor cuprinse in acest program    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.281 din 17 octombrie 2007 privind aprobarea Programului national pentru reducerea costurilor cu energia pentru populatie, prin cresterea eficientei energetice si utilizarea energiei regenerabile in anul 2007, precum si a Regulamentului de selectie a solicitantilor cofinantarilor cuprinse in acest program

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 728 din 26 octombrie 2007
HOTĂ?RÂRE nr. 1.281 din 17 octombrie 2007
privind aprobarea Programului naţional pentru reducerea costurilor cu energia pentru populaţie, prin creşterea eficienţei energetice şi utilizarea energiei regenerabile în anul 2007, precum şi a Regulamentului de selecţie a solicitanţilor cofinanţãrilor cuprinse în acest program
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 728 din 26 octombrie 2007


În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Se aprobã Programul naţional pentru reducerea costurilor cu energia pentru populaţie, prin creşterea eficienţei energetice şi utilizarea energiei regenerabile în anul 2007, prevãzut în anexa nr. 1.
(2) Selecţia solicitanţilor cofinanţãrii, conform programului prevãzut la alin. (1), se face potrivit Regulamentului de selecţie a solicitanţilor cofinanţãrilor, prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 2
Mãsurile prevãzute de prezenta hotãrâre, care sunt susceptibile a fi considerate ajutor de stat, vor fi duse la îndeplinire cu respectarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 , iar ajutoarele de stat se vor acorda numai dupã autorizarea acestora conform legii.
ART. 3
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CÃLIN POPESCU-TÃRICEANU

Contrasemneazã:
------------
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David

Bucureşti, 17 octombrie 2007.
Nr. 1.281.


ANEXA 1

PROGRAMUL NAŢIONAL
pentru reducerea costurilor cu energia pentru
populaţie, prin creşterea eficienţei energetice
şi utilizarea energiei regenerabile în anul 2007

CAP. I
Necesitatea continuãrii Programului naţional

Dezvoltarea sistemelor de alimentare centralizatã cu energie termicã (SACET) este o opţiune strategicã, dat fiind faptul cã înlocuirea lor cu alte sisteme individuale pe gaz nu este posibilã din cauza lipsei de resurse şi a infrastructurii aferente.
Reabilitarea şi modernizarea acestor sisteme sunt în concordanţã cu Strategia naţionalã în domeniul eficienţei energetice, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 163/2004 .
Procesul de integrare europeanã necesitã aplicarea Directivei nr. 2006/32/CE privind eficienţa energeticã la utilizatorii finali şi serviciile energetice şi a Directivei nr. 2004/8/CE privind cogenerarea de înaltã eficienţã, iar existenţa acestor sisteme condiţioneazã promovarea cogenerãrii ca tehnologie de maximã eficienţã în utilizarea gazelor naturale.
În baza alocãrii prin <>Legea bugetului de stat pe anul 2007 nr. 486/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, la capitolul 82.01 "Industria extractivã, prelucrãtoare şi construcţii", titlul 51 "Transferuri între unitãţi ale administraţiei publice", articolul 02 "Transferuri de capital", alineatul 06 "Retehnologizarea centralelor termice şi electrice de termoficare", a sumei de 30.425.000 lei, destinatã cofinanţãrii nerambursabile a unor proiecte de investiţii pentru reabilitarea şi modernizarea SACET, prin continuarea programului demarat în anul 2006, se aprobã implementarea de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor şi Agenţia Românã pentru Conservarea Energiei (ARCE) a Programului naţional pentru reducerea costurilor cu energia pentru populaţie, prin creşterea eficienţei energetice şi utilizarea energiei regenerabile în anul 2007, denumit în continuare Programul naţional 2007.
ARCE este autoritatea competentã de implementare a Programului naţional 2007, calitate în care executã analiza tehnicã de specialitate pentru determinarea eligibilitãţii proiectelor şi pentru selectarea acestora.
Cofinanţarea se realizeazã de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor prin transferuri la bugetele locale, în limitele sumelor alocate de la bugetul de stat în acest scop.

CAP. II
Beneficii şi categorii de lucrãri aferente Programului naţional 2007

II.1. Beneficii
Programul naţional 2007 asigurã cofinanţarea proiectelor de investiţii privind reabilitarea şi modernizarea SACET, având ca beneficiari direcţi autoritãţile administraţiei publice locale din unitãţi administrativ-teritoriale care obţin aceste fonduri, în baza condiţiilor legale definite prin prezentul program.
Populaţia din mediul urban ale cãrei locuinţe sunt racordate la SACET constituie beneficiarul indirect al Programului naţional 2007 care prin implementarea noilor tehnologii, creşterea eficienţei energetice şi utilizarea resurselor regenerabile de energie conduce la reduceri semnificative ale facturilor de energie termicã, la creşterea confortului şi a siguranţei în alimentarea cu cãldurã şi apã caldã menajerã.
Se vor înregistra beneficii pe piaţa de desfacere a echipamentelor de eficienţã energeticã destinate dotãrii SACET şi beneficii privind reducerea poluãrii mediului ambiant în principal prin scãderea emisiilor de gaze cu efect de serã.
II.2. Categorii de lucrãri
Programul naţional 2007 asigurã stimulente financiare prin cofinanţarea realizãrii urmãtoarelor tipuri de lucrãri de investiţii:
a) lucrãri pentru reabilitarea şi eficientizarea SACET, la nivel de producere, transport şi distribuţie (centrale de termoficare de zonã, centrale termice de cvartal, puncte termice, dotarea acestora cu module termice şi/sau utilaje performante: cazane de abur şi/sau apã fierbinte, schimbãtoare de cãldurã, pompe şi alte echipamente cu eficienţã energeticã ridicatã);
b) lucrãri pentru producerea energiei în sisteme de cogenerare (centrale termice cu cogenerare, instalarea de grupuri de cogenerare cu motoare termice, alte tipuri de sisteme de cogenerare cu eficienţã energeticã ridicatã);
c) lucrãri pentru modernizarea şi extinderea reţelelor termice de transport şi distribuţie a energiei termice în circuit primar şi circuit secundar (magistrale de termoficare, reţele termice exterioare de încãlzire şi apã caldã de consum);
d) lucrãri pentru automatizarea funcţionãrii sistemelor şi instalaţiilor şi contorizarea consumului de energie termicã aferent consumatorilor finali cuplaţi la SACET;
e) lucrãri pentru utilizarea resurselor regenerabile de energie (energie solarã, energie geotermalã, energie din biomasã - rumeguş, alte deşeuri de lemn, pompe de cãldurã);
f) lucrãri pentru schimbarea combustibilului utilizat pentru producerea energiei termice.

CAP. III
Obiectivele Programului naţional 2007

Programul naţional 2007 concretizeazã aplicarea prevederilor <>Legii nr. 199/2000 privind utilizarea eficientã a energiei, republicatã, prin facilitarea finanţãrii proiectelor de investiţii rezultate din programele proprii de eficienţã energeticã întocmite de autoritãţile locale.
De asemenea, Programul naţional 2007 rãspunde obligaţiilor ce revin României ca ţarã care a ratificat prin <>Legea nr. 14/1997 Tratatul Cartei Energiei şi Protocolul Cartei Energiei privind eficienţa energeticã şi aspecte legate de mediu, încheiate la Lisabona la 17 decembrie 1994, documente în baza cãrora trebuie aplicate o serie de mecanisme financiare şi fiscale de sprijinire a eficienţei energetice.
Programul naţional 2007 susţine implementarea Strategiei naţionale privind alimentarea cu energie termicã a localitãţilor prin sisteme de producere şi distribuţie centralizate, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 882/2004 .
Obiectivele Programului naţional 2007 sunt urmãtoarele:
a) realizarea unei reduceri a facturii de energie termicã a populaţiei cu 15-25%, creşterea confortului şi a siguranţei în alimentarea cu cãldurã şi apã caldã menajerã;
b) stimularea în anul 2007 a unui volum de investiţii de peste 400 milioane lei la nivel local, prin cofinanţarea de la bugetul de stat de pânã la 30% din valoarea totalã actualizatã a lucrãrilor de investiţii aferente proiectelor de reabilitare şi modernizare a SACET, stimulând atragerea de surse de finanţare nerambursabile şi sub formã de credite, precum şi a parteneriatului public-privat;
c) compensarea efectului reducerii subvenţiilor pentru energie termicã şi a efectului creşterii preţului petrolului pe piaţa internaţionalã asupra facturii pentru populaţie;
d) dezvoltarea pieţei de servicii energetice în România şi a pieţei de echipamente performante energetic, în special dezvoltarea producţiei interne;
e) valorificarea potenţialului de resurse regenerabile de energie pe plan local pentru acoperirea cererii de energie termicã pentru populaţie şi înlocuirea sau reducerea cantitãţii de combustibili scumpi ori deficitari;
f) reducerea atât a emisiilor poluante în spaţiul urban locuibil, generate de utilizarea surselor locale de încãlzire, cât şi a poluãrii globale prin diminuarea emisiilor de gaze cu efect de serã.

CAP. IV
Condiţii pentru finanţarea şi implementarea proiectelor de investiţii în cadrul Programului naţional 2007

Programul naţional 2007 este conceput dupã criteriile şi principiile programelor comunitare, cu respectarea transparenţei, nedistorsionarea concurenţei şi asigurarea respectãrii regulilor de piaţã.
Principalele condiţii de eligibilitate pentru proiectele de investiţii în domeniul eficienţei energetice sunt:
a) iniţiatorul şi beneficiarul proiectului de investiţii este o autoritate localã care urmeazã sã atribuie implementarea acestuia, în conformitate cu Regulamentul de selecţie a solicitanţilor cofinanţãrilor prevãzute în Programul naţional 2007, prin respectarea reglementãrilor în domeniul achiziţiilor publice;
b) fundamentarea proiectului de investiţii se face printr-un studiu de fezabilitate, aprobat de autoritatea localã şi conform cu strategia localã de asigurare a energiei termice sau cu programul propriu de eficienţã energeticã realizat conform <>Legii nr. 199/2000 , republicatã;
c) existã alocare de surse financiare în bugetul local sau posibilitatea de accesare a altor surse de finanţare care sã acopere minimum 70% din valoarea proiectului ori a etapei din proiect pentru care se cere cofinanţare prin Programul naţional 2007; în cazul finanţãrii unei etape, este necesar sã se demonstreze cã rezultatele obţinute pot fi clar identificate şi nu depind de realizarea altor etape;
d) proiectul de investiţii are la bazã indicatori de eficienţã energeticã şi economicã: economia de combustibil realizabilã, reducerea pierderilor de energie, susţinerea cogenerãrii, introducerea contorizãrii şi facturãrii individuale, reducerea costurilor şi, respectiv, a facturii pentru populaţie etc.;
e) proiectul de investiţii introduce tehnologii moderne de producere, transport şi distribuţie şi/sau mecanisme moderne de finanţare ori contribuie la dezvoltarea pieţei de servicii energetice;
f) beneficiarul cofinanţãrii nerambursabile utilizeazã fondurile primite prin Programul naţional 2007 numai pentru achiziţia de echipamente pentru creşterea eficienţei energetice, nu şi pentru lucrãri de construcţii-montaj aferente realizãrii investiţiei;
g) beneficiarul cofinanţãrii nerambursabile acceptã sã utilizeze etapizat fondurile primite prin Programul naţional 2007 numai în proporţia stabilitã în raport cu fondurile proprii;
h) beneficiarul cofinanţãrii nerambursabile acceptã monitorizarea realizãrii lucrãrilor de investiţii respective şi evaluarea rezultatelor obţinute dupã punerea în funcţiune a obiectivelor de proiect, împreunã cu autoritatea competentã care implementeazã Programul naţional 2007.


ANEXA 2

REGULAMENT DE SELECŢIE
a solicitanţilor cofinanţãrilor prevãzute în Programul
naţional pentru reducerea costurilor cu energia pentru populaţie,
prin creşterea eficienţei energetice şi
utilizarea energiei regenerabile în anul 2007

INTRODUCERE

Prezentul regulament de selecţie stabileşte condiţiile pe care trebuie sã le îndeplineascã solicitanţii cofinanţãrii nerambursabile, precum şi proiectele de investiţii propuse de aceştia spre selecţie în cadrul Programului naţional pentru reducerea costurilor cu energia pentru populaţie, prin creşterea eficienţei energetice şi utilizarea energiei regenerabile în anul 2007, denumit în continuare Programul naţional 2007.
Culegerea şi prelucrarea datelor în vederea selecţiei se realizeazã de Agenţia Românã pentru Conservarea Energiei (ARCE), prin reprezentanţii sãi din filialele teritoriale, aceştia fiind împuterniciţi sã reprezinte conducerea ARCE în relaţia cu persoanele fizice şi juridice implicate în realizarea proiectelor de investiţii la nivel local.
ARCE executã selectarea proiectelor de investiţii ce vor fi incluse în Programul naţional 2007, proces ce include douã etape de analizã tehnicã de specialitate:
a) verificarea îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate de cãtre solicitantul cofinanţãrii nerambursabile şi, respectiv, verificarea îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate referitoare la proiectul de investiţii propus;
b) selecţia propriu-zisã, prin determinarea prioritãţii proiectului de investiţii prin aplicarea criteriilor de selecţie.
Condiţiile de eligibilitate sunt obligatorii, în sensul cã neîndeplinirea acestora conduce la eliminarea proiectului de investiţii, fãrã dreptul de a mai participa la etapa de selecţie propriu-zisã.

CAP. I
Condiţii de eligibilitate referitoare la solicitantul cofinanţãrii nerambursabile

I.1. Solicitantul cofinanţãrii nerambursabile
Solicitantul cofinanţãrii nerambursabile în cadrul Programului naţional 2007, denumit în continuare solicitant, este autoritatea administraţiei publice locale competentã care transmite la ARCE cererea de primire a acestui sprijin financiar, însoţitã de documentaţiile precizate conform prezentului regulament de selecţie.
I.2. Forma de proprietate
Solicitantul trebuie sã deţinã în proprietate sistemul de termoficare sau pãrţile acestuia, la care se referã proiectul de investiţii inclus în lista aprobatã în cadrul Programului naţional 2007.
În situaţia în care exploatarea sistemului de termoficare face obiectul unui contract de concesiune, trebuie ca autoritatea publicã localã, având calitatea de solicitant al cofinanţãrii nerambursabile, sã fie parte contractantã în realizarea lucrãrilor de investiţii.
I.3. Responsabilul din partea solicitantului
Autoritatea publicã localã având calitatea de solicitant în cadrul Programului naţional 2007 va desemna un reprezentant, angajat în cadrul unui compartiment tehnic, economic sau financiar, cãruia i se încredinţeazã atribuţii corespunzãtoare privind urmãrirea lucrãrilor de investiţii şi întocmirea documentaţiilor aferente.

CAP. II
Condiţii de eligibilitate referitoare la proiectul de investiţii propus

II.1. Fundamentarea legislativã şi tehnicã a proiectului de investiţii propus
Proiectul de investiţii propus de solicitantul sprijinului financiar nerambursabil trebuie sã corespundã cu prevederile strategiei locale de asigurare a energiei termice în sistem centralizat cãtre populaţie (întocmitã în conformitate cu <>Hotãrârea Guvernului nr. 882/2004 pentru aprobarea Strategiei naţionale privind alimentarea cu energie termicã a localitãţilor prin sisteme de producere şi distribuţie centralizate) sau ale Programului propriu de eficienţã energeticã, realizat conform <>Legii nr. 199/2000 privind utilizarea eficientã a energiei, republicatã, în cazul în care solicitantul este o autoritate a administraţiei publice locale dintr-o unitate administrativteritorialã cu o populaţie mai mare de 20.000 de locuitori.
Proiectul de investiţii trebuie sã aibã ca obiectiv:
a) lucrãri de investiţii pentru retehnologizarea sau modernizarea sistemelor de producere, inclusiv în cogenerare, transport şi distribuţie a energiei termice care se livreazã cãtre populaţie pentru încãlzire, precum şi pentru prepararea apei calde menajere;
b) lucrãri de investiţii pentru utilizarea resurselor regenerabile de energie în sisteme de termoficare existente şi/sau sisteme de termoficare noi, destinate atât încãlzirii, cât şi preparãrii apei calde menajere.
Soluţiile tehnice adoptate în cadrul studiului de fezabilitate trebuie sã conducã la un grad ridicat al siguranţei în alimentarea cu energie termicã a populaţiei şi sã se caracterizeze prin introducerea unor tehnologii şi echipamente moderne, performante şi aplicate cu succes în România sau în alte ţãri ale Uniunii Europene. Implementarea proiectului trebuie sã conducã la creşterea fiabilitãţii în exploatare şi asigurarea unor parametri energetici cât mai favorabili, la randamente energetice ridicate, consumuri specifice de energie reduse şi altele asemenea.
Dimensionarea noilor pãrţi componente ale sistemului de termoficare, capacitãţi instalate în unitãţile de producere, respectiv în reţelele de transport şi distribuţie, trebuie sã ţinã cont de cererea actualã de energie termicã, dar şi de evoluţia în timp a acesteia.
II.2. Condiţii de eligibilitate privind conţinutul studiului de fezabilitate
Justificarea soluţiei tehnico-economice adoptate în cadrul proiectului de investiţii se face în baza studiului de fezabilitate al proiectului, elaborat în concordanţã cu prevederile legislaţiei în vigoare pentru documentaţii de acest tip şi aprobat prin hotãrâre a consiliului local.
Hotãrârea consiliului local trebuie sã includã:
a) aprobarea studiului de fezabilitate, cu menţionarea titlului lucrãrii de investiţii, titlu care va rãmâne neschimbat pe întreaga duratã a executãrii lucrãrilor de implementare a proiectului în cadrul Programului naţional 2007;
b) aprobarea valorii totale a proiectului de investiţii, cu precizarea valorii pentru construcţii-montaj, conform devizului general, ca parte componentã a studiului de fezabilitate, alcãtuit conform prevederilor legale în vigoare;
c) aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului de investiţii, conform valorilor determinate în studiul de fezabilitate.
Studiul de fezabilitate trebuie sã includã capitolul de stabilire a eficienţei energetice a proiectului de investiţii, în cadrul cãruia sã se determine prin calcul urmãtorii indicatori:
E = valoarea economiei de energie anuale, obţinutã prin implementarea proiectului, exprimatã atât în unitãţi de mãsurã fizice (MWh/an, Gcal./an etc.), unitãţi de mãsurã convenţionale (tone echivalent petrol pe an - tep/an), cât şi în unitãţi de mãsurã financiare (lei/an);
I(sp) = investiţia specificã aferentã economiei de energie obţinute prin implementarea proiectului, calculatã ca raport între valoarea totalã actualizatã a proiectului de investiţii şi economia de energie obţinutã prin implementarea proiectului; I(sp) exprimatã în lei/tep;
D(re) = durata de recuperare a investiţiei prin economia de energie realizatã, calculatã prin raportarea valorii totale actualizate a proiectului de investiţii la valoarea financiarã a economiei anuale de energie obţinute prin implementarea proiectului; D(re) exprimatã în ani;
R(cost) = valoarea cu care se reduce costul de livrare al unitãţii de energie termicã; R(cost) exprimatã în lei/Gcal.
În cazul proiectelor de utilizare a resurselor regenerabile de energie, în capitolul de stabilire a eficienţei energetice a proiectului de investiţii trebuie incluse suplimentar estimãri pentru urmãtorii indicatori:
Q(rre) = potenţialul local exploatabil al resursei regenerabile de energie, exprimat atât în unitãţi de mãsurã fizice (Gcal./an, tone/an, mii Nmc/an etc., dupã caz), cât şi în unitãţi de mãsurã convenţionale (tep/an), calculat pe durata de viaţã a instalaţiei;
E(rre) = cantitãţile anuale de combustibili clasici substituite (gaze naturale, combustibili lichizi sau cãrbune) prin utilizarea resursei regenerabile de energie, exprimate în unitãţi de mãsurã fizice (tone/an, mii Nmc/an) şi în unitãţi convenţionale (tep/an).
II.3. Condiţii de eligibilitate privind durata de implementare a proiectului
Proiectul de investiţii poate fi:
a) proiect nou, pentru care nu s-au efectuat cheltuieli pânã la data de 31 decembrie 2006;
b) proiect în continuare, cu lucrãri executate şi raportate fizic şi valoric pânã la data de 31 decembrie 2006.
Durata de implementare a proiectului de investiţii nu trebuie sã depãşeascã 7 ani, în condiţii de execuţie fãrã întrerupere a lucrãrilor de investiţii.
II.4. Condiţii de eligibilitate privind valoarea financiarã a cofinanţãrii
Acordarea sprijinului financiar nerambursabil pentru proiectul de investiţii se face cu limitarea superioarã şi inferioarã a valorii financiare de cofinanţare, pentru a se evita:
a) consumarea în procent mai mare de 10% a resurselor financiare disponibile în cadrul Programului naţional 2007 de cãtre un proiect;
b) consumarea unor fonduri reprezentând sub 0,1% din resursele financiare disponibile în cadrul Programului naţional 2007 de cãtre un proiect.
II.5. Condiţii de eligibilitate privind existenţa resurselor financiare proprii şi a celor atrase
Solicitantul sprijinului financiar nerambursabil în cadrul Programului naţional 2007 trebuie sã asigure continuitatea în derularea proiectului şi sã participe la finanţarea acestuia.
Solicitantul lucrãrilor de investiţii trebuie sã aibã la dispoziţie surse de finanţare, care sã acopere minimum 70% din valoarea financiarã totalã a proiectului, pentru a asigura resursele financiare declarate ca program pe anul 2007.
Cuantumul procentual al cofinanţãrii unui proiect de investiţii selectat în cadrul Programului naţional 2007 este de pânã la 30% din valoarea totalã a resurselor financiare declarate de solicitant ca program de cheltuieli de investiţii aferente proiectului respectiv, a cãrui valoare se obţine prin însumarea fondurilor din surse proprii şi surse atrase şi posibil de utilizat pe anul 2007.
Sprijinul financiar nerambursabil astfel calculat va fi acordat, conform legislaţiei în vigoare, numai pentru acoperirea unor cheltuieli pentru achiziţia de echipamente, nu şi a celor aferente lucrãrilor de construcţii-montaj pentru realizarea investiţiei.
În cazul în care lucrãrile de investiţii nu se încheie în anul 2007, trebuie ca etapa de execuţie aferentã acestui an sã cuprindã rezultate ce pot fi clar identificate şi a cãror implementare nu depinde de realizarea altor etape ulterioare.
Solicitantul trebuie sã înainteze la ARCE o cerere pentru acordarea sprijinului financiar nerambursabil, în condiţiile stabilite prin prezentul regulament de selecţie.
Cererea trebuie însoţitã de un tabel întocmit conform anexei care face parte integrantã din prezentul regulament de selecţie, cu titlul de "Solicitare de selectare în cadrul Programului naţional pentru reducerea costurilor cu energia pentru populaţie, prin creşterea eficienţei energetice şi utilizarea energiei regenerabile în anul 2007".
Atât cererea, cât şi anexa trebuie semnate (cu precizarea în clar a numelui şi prenumelui) şi ştampilate de elaborator (conducerea operatorului SACET, dupã caz) şi avizate de autoritatea administraţiei publice locale competentã.
Documentele ce trebuie înaintate la ARCE pentru dovedirea existenţei resurselor financiare sunt urmãtoarele:
a) o copie a hotãrârii consiliului local de aprobare a bugetului local pe anul 2007, însoţitã de anexa cuprinzând detalierea cheltuielilor aprobate pentru executarea proiectului de investiţii propus spre cofinanţare în cadrul Programului naţional 2007;
b) în cazul în care proiectul de investiţii este cofinanţat din alte surse interne sau externe, trebuie înaintate la ARCE copii de pe documentele doveditoare (acte normative, contracte etc.), însoţite de o scrisoare oficialã, prin care se precizeazã programul de cofinanţare pentru executarea lucrãrilor de investiţii, defalcat pe surse de cofinanţare şi pe sumele cu care contribuie acestea, exprimate în valori financiare (lei), precum şi în procente.
Se vor înainta la ARCE, dupã caz, copii ale documentelor ce justificã legalitatea pentru:
c) actualizarea valorii totale a investiţiei (copie de pe hotãrârea consiliului local de aprobare);
d) modificarea soluţiei tehnice (memoriu tehnic întocmit de proiectant, cu includerea recalculãrii indicatorilor tehnico-economici şi a recalculãrii eficienţei energetice, precum şi hotãrârea consiliului local de aprobare, în copie).
Solicitanţii finanţãrii nerambursabile vor anexa la cererea de cofinanţare o declaraţie privind volumul şi natura oricãrei alocaţii nerambursabile pe care au primit-o de la data începerii lucrãrilor de investiţii şi/sau urmeazã sã o primeascã în cursul anului 2007.

CAP. III
Modul de selectare a proiectelor

Pentru implementarea Programului naţional 2007, cu respectarea prevederilor cuprinse în cadrul prezentului regulament de selecţie, proiectele propuse de solicitanţii fondurilor de cofinanţare sunt analizate de ARCE, prin evaluarea respectãrii condiţiilor de eligibilitate, iar pentru proiectele eligibile, prin evaluarea prioritãţii pe baza indicatorilor de eficienţã energeticã.
III.1. Verificarea condiţiilor de eligibilitate
Condiţiile de eligibilitate ce trebuie îndeplinite de solicitanţii sprijinului financiar nerambursabil, pentru ca proiectele de investiţii propuse sã intre în procesul de selecţie, sunt:
a) documentaţiile urmãtoare sã fie transmise la ARCE, în format complet şi înainte de expirarea termenului:
a1) cererea şi anexa (menţionate la pct. 2.5), pentru acordarea sprijinului financiar nerambursabil, în condiţiile stabilite prin prezentul regulament de selecţie;
a2) copie de pe studiul de fezabilitate aprobat, elaborat conform legislaţiei în vigoare;
a3) capitolul de stabilire a eficienţei energetice a proiectului de investiţii, în completare la studiul de fezabilitate;
a4) copie de pe hotãrârea consiliului local de aprobare a studiului de fezabilitate;
a5) copie de pe strategia localã de asigurare a energiei termice în sistem centralizat cãtre populaţie sau de pe programul propriu de eficienţã energeticã, realizat conform <>Legii nr. 199/2000 , republicatã, în cazul în care solicitantul este o autoritate a administraţiei publice locale dintr-o unitate administrativ-teritorialã cu o populaţie mai mare de 20.000 de locuitori;
a6) copie de pe hotãrârea consiliului local de aprobare a strategiei locale de asigurare a energiei termice în sistem centralizat cãtre populaţie;
a7) documentele precizate la paragraful 2.5 lit. a) şi b) şi, respectiv, lit. c) şi d), dupã caz;
a8) declaraţia solicitantului privind volumul şi natura oricãrei alocaţii nerambursabile primite de la data începerii lucrãrilor de investiţii şi/sau pe care urmeazã sã o primeascã în cursul anului 2007, dupã caz;
b) durata de implementare a proiectului sã nu depãşeascã 7 ani;
c) valoarea financiarã totalã a cofinanţãrii obţinute pentru un proiect de investiţii sã se încadreze în intervalul 0,1-10% din totalul fondurilor disponibile pentru Programul naţional 2007.
III.2. Selecţia propriu-zisã
Selecţia propriu-zisã se executã de ARCE pentru determinarea proiectelor de investiţii care intrã în Lista cu proiectele selectate, în limita sumei totale alocate în cadrul Programului naţional 2007, conform prevederilor legale.
Vor avea prioritate în cadrul selecţiei proiectele de investiţii care:
a) realizeazã economii de energie mai mari, în condiţii comparabile de cost specific aferent economiei de energie obţinute prin implementarea proiectului;
b) conduc la reducerea semnificativã, mai mare, a costului estimat de producere a unitãţii de energie termicã;
c) au o duratã de implementare şi o duratã de recuperare a investiţiei mai reduse;
d) utilizeazã resurse regenerabile de energie exploatabile la nivel local, în condiţii de fezabilitate tehnico-economicã determinate şi precizate în studiul de fezabilitate şi care conduc la o reducere semnificativã a costului estimat de producere a unitãţii de energie termicã.

CAP. IV
Dispoziţii finale

IV.1. Termenul-limitã de transmitere a documentaţiilor la ARCE
Înregistrarea primirii cererilor de cofinanţare a proiectelor de investiţii şi desfãşurarea procesului de selecţie se fac în cadrul ARCE, prin secretariat, respectiv în cadrul Direcţiei autorizãri.
Documentele necesare pentru procesul de selectare se transmit în termen de 30 de zile de la data publicãrii prezentei hotãrâri în Monitorul Oficial al României, Partea I. Documentele care se transmit în completare dupã termenul-limitã de transmitere nu vor fi luate în considerare în procesul de selecţie şi nu pot face obiectul unei contestaţii.
IV.2. Termenul de aprobare a Listei finale cu proiectele selectate
Etapa I - Verificarea eligibilitãţii şi selecţia proiectelor
ARCE verificã documentaţiile transmise de solicitanţi şi stabileşte proiectele care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate conform prevederilor prezentului regulament de selecţie. Proiectele eligibile sunt supuse procesului de selecţie conform prevederilor paragrafului 3.2.
Lista cu proiectele selectate şi Lista cu proiectele respinse se publicã pe pagina de internet www.arceonline.ro în termen de 30 de zile de la expirarea termenului prevãzut la paragraful 4.1.
Etapa a II-a - Rezolvarea contestaţiilor
Contestaţia privind neincluderea unui proiect spre cofinanţare în cadrul Programului naţional 2007 se transmite la ARCE de cãtre solicitant, în termen de 3 zile de la data afişãrii Listei cu proiectele respinse.
În scopul analizãrii contestaţiilor se constituie Comisia de soluţionare a contestaţiilor, alcãtuitã din reprezentanţi ai Ministerului Economiei şi Finanţelor şi ai ARCE. Componenţa acestei comisii se aprobã prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor.
Soluţionarea contestaţiilor se face în termen de 7 zile de la data expirãrii termenului prevãzut pentru transmiterea lor, prin reanalizarea în cadrul comisiei a datelor cuprinse în documentaţiile primite.
Rezultatele contestaţiilor se publicã pe site-ul ARCE şi se comunicã contestatarilor.
Solicitanţii cofinanţãrii nerambursabile pot ataca în faţa instanţei judecãtoreşti actele duse la îndeplinire în aplicarea prezentului regulament de selecţie, în conformitate cu prevederile <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Lista finalã a proiectelor selectate se aprobã prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, la propunerea ARCE, şi se publicã pe pagina de internet www.arceonline.ro.
IV.3. Condiţii de redistribuire a unor sume alocate, respectiv de repetare a selecţiei
a) Redistribuirea unor sume alocate
În cazul în care unul sau mai multe dintre proiectele deja selectate nu acceseazã sumele prevãzute pentru cofinanţare, iar totalul sumelor neaccesate nu depãşeşte procentul de 10% din totalul alocat pentru Programul naţional 2007 pânã la data de 30 septembrie 2007, ARCE propune conducerii Ministerului Economiei şi Finanţelor realocarea acestor sume pentru proiecte deja selectate, ai cãror beneficiari transmit pânã la data de 15 octombrie 2007 solicitãri de majorare a cuantumului de cofinanţare, cu respectarea limitelor stabilite conform prevederilor prezentului regulament de selecţie.
Ordinea în care se vor aloca aceste fonduri disponibilizate este guvernatã de principiul "primul venit, primul servit", în baza datei de înregistrare a solicitãrii la sediul ARCE.
Informaţiile referitoare la realocarea unei sume în cadrul Programului naţional 2007 se fac publice de cãtre ARCE pe pagina de internet www.arceonline.ro pânã la data de 1 octombrie 2007.
Lista proiectelor selectate cu redistribuirea sumelor alocate se aprobã prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, la propunerea ARCE, şi se publicã pe pagina de internet www.arceonline.ro.
b) Repetarea selecţiei pentru proiecte de investiţii suplimentare
Solicitanţii care transmit documentaţiile dupã termenul prevãzut la paragraful 4.1 au dreptul de a primi acest sprijin financiar numai cu condiţia sã aparã disponibilizarea unei sume mai mari de 10% din totalul alocat pentru Programul naţional 2007, în cazul în care unul sau mai multe dintre proiectele deja selectate nu acceseazã sumele prevãzute pentru cofinanţare şi/sau în cazul în care suma totalã alocatã pentru implementarea Programului naţional 2007 este majoratã prin rectificarea legii bugetului de stat. Ambele situaţii se vor face publice, dupã caz, de cãtre ARCE, prin intermediul paginii de internet www.arceonline.ro pânã la data de 1 octombrie 2007.
Modificãrile asupra listei iniţiale se fac numai în baza solicitãrilor oficiale, cu respectarea condiţiilor de eligibilitate, conform prezentului regulament de selecţie. Documentele necesare trebuie transmise de cãtre solicitanţi pânã la data de 15 octombrie 2007.
În cazurile menţionate, ARCE executã analiza de eligibilitate a proiectelor suplimentare, care sunt supuse apoi procesului de selecţie pe baza indicatorilor de eficienţã energeticã şi în limita sumei totale disponibilizate şi/sau majorate pentru Programul naţional 2007. Data limitã de alcãtuire a noii liste de selecţie este 31 octombrie 2007.
Lista proiectelor selectate în limita sumei totale disponibilizate şi/sau majorate pentru Programul naţional 2007 se aprobã prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, la propunerea ARCE, şi se publicã pe pagina de internet www.arceonline.ro.
IV.4. Nerespectarea condiţiilor de eligibilitate pentru finanţare
În cazul în care, prin monitorizarea realizãrii investiţiei şi a efectelor acesteia de cãtre ARCE, în calitate de autoritate competentã de implementare a Programului naţional 2007, se constatã nereguli cu încãlcarea prevederilor cap. IV "Condiţii pentru finanţarea şi implementarea proiectelor de investiţii în cadrul Programului naţional 2007, cuprins în Programul Naţional, ARCE va sesiza Ministerul Economiei şi Finanţelor pentru imputarea sumelor alocate în vederea restituirii acestora.


ANEXÃ
la regulamentul de selecţie

(Antetul solicitantului)

SOLICITARE DE SELECŢIE
în cadrul Programului naţional pentru
reducerea costurilor cu energia pentru populaţie,
prin creşterea eficienţei energetice şi
utilizarea energiei regenerabile în anul 2007





┌────┬───────────────┬───────────┬─────────┬────────┬─────────┬────────┬────────┬─────────┐
│Nr. │Autoritatea │ Valoarea │Realizãri│Program │Propunere│Estimãri│Estimãri│Economia │
│crt.│administraţiei │ totalã │ pânã la │pânã la │ pentru │ 2009 │ pentru │anualã de│
│al │publice locale/│actualizatã│ 31 de- 󧓧 de- │ anul │ │perioada│ energie │
│pr. │unitatea în │a investi- │ cembrie │cembrie │ 2008 │ │ 2010 - │realizatã│
│ │subordine/pro- │ ţiei │ 2006 │ 2006 │ │ │ 2014 │ prin im-│
│ │iectul de inves- │ │ │ │ │ │plementa-│
│ │tiţii/Nr. hotã-│ │ │ │ │ │ │rea pro- │
│ │rârii consiliu-│ │ │ │ │ │ │iectului │
│ │lui local de ├───────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ │aprobare a stu-│ │ │ │ │ │ │ │
│ │diului de feza-│ - lei - │ - lei - │- lei - │ - lei - │- lei - │- lei - │ tep/an │
│ │bilitate │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────────┴───────────┴─────────┴────────┴─────────┴────────┴────────┴─────────┘

┌───────────────┬───────────┬─────────┬────────┬─────────┬────────┬────────┬─────────┐
│Primãria │ │ │ │ │ │ │ │
│Municipiului │ │ │ │ │ │ │ │
│(oraşului, │ │ │ │ │ │ │ │
│comunei) │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ S.C. ... S.A. │ │ │ │ │ │ │ │
│(sau R.A.) │ │ │ │ │ │ │ │
┌────┼───────────────┼───────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ │(Denumirea │ │ │ │ │ │ │ │
│ │proiectului de │ │ │ │ │ │ │ │
│ 1. │investiţii. │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Hotãrârea │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Consiliului │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Local nr. ...) │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ │(Denumirea │ │ │ │ │ │ │ │
│ │proiectului de │ │ │ │ │ │ │ │
│ 2. │investiţii. │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Hotãrârea │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Consiliului │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Local nr. ...) │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────────┴───────────┴─────────┴────────┴─────────┴────────┴────────┴─────────┘



Denumirea solicitantului
(Prenume, nume în clar + semnãtura + ştampila)
Denumirea operatorului SACET


┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────────┐
│ Director general │ Director tehnic │ Director economic │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────────┤
│(Prenume, nume în clar + │(Prenume, nume în clar + │(Prenume, nume în clar + │
│ semnãtura + ştampila) │ semnãtura) │ semnãtura) │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────────┘




------



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016