Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.258 din 18 octombrie 2005  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Agentiei Romane de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar (ARACIP)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.258 din 18 octombrie 2005 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Agentiei Romane de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar (ARACIP)

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 966 din 1 noiembrie 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 38 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calitãţii educaţiei,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei Române de Asigurare a Calitãţii în Învãţãmântul Preuniversitar, denumitã în continuare ARACIP, instituţie publicã, de interes naţional, aflatã în coordonarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, cu personalitate juridicã, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Spiru Haret nr. 12, sectorul 1, prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aprobã organigrama ARACIP, prevãzutã în anexa nr. 2.
ART. 3
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Mircea Miclea

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 18 octombrie 2005.
Nr. 1.258.

ANEXA 1

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare al Agenţiei Române de
Asigurare a Calitãţii în Învãţãmântul Preuniversitar

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Agenţia Românã de Asigurare a Calitãţii în Învãţãmântul Preuniversitar, denumitã în continuare ARACIP, este instituţie publicã de interes naţional, cu personalitate juridicã şi buget propriu de venituri şi cheltuieli, în coordonarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Spiru Haret nr. 12, sectorul 1.
ART. 2
Obiectivul ARACIP este de a efectua evaluarea externã a calitãţii educaţiei realizate de instituţiile de învãţãmânt preuniversitar şi de alte organizaţii furnizoare de programe de formare profesionalã continuã specifice învãţãmântului preuniversitar, cu scopul de:
a) a atesta capacitatea organizaţiilor furnizoare de educaţie de a satisface aşteptãrile beneficiarilor şi standardele de calitate, prin activitãţi de evaluare şi acreditare;
b) a asigura protecţia beneficiarilor direcţi şi indirecţi de programe de studiu de nivelul învãţãmântului preuniversitar prin producerea şi diseminarea de informaţii sistematice, coerente şi credibile, public accesibile, despre calitatea educaţiei;
c) a contribui la dezvoltarea unei culturi instituţionale a calitãţii în învãţãmântul preuniversitar;
d) a propune Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii politici şi strategii de permanentã ameliorare a calitãţii învãţãmântului preuniversitar, în strânsã corelare cu învãţãmântul superior.

CAP. II
Structura organizatoricã a ARACIP

ART. 3
(1) ARACIP este condusã de un preşedinte ajutat de un vicepreşedinte şi dispune de un aparat propriu, format din experţi şi personal administrativ, angajaţi pe bazã de concurs.
(2) Numãrul maxim de posturi ale aparatului propriu al ARACIP este de 50, din care 45 sunt posturi de execuţie şi 5 de conducere, fãrã a depãşi numãrul de posturi alocate unitãţilor din subordinea şi coordonarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
(3) Structura organizatoricã a ARACIP este prevãzutã în anexa nr. 2 la hotãrâre.
ART. 4
(1) ARACIP are urmãtoarea structurã organizatoricã:
a) Consiliul ARACIP;
b) Biroul executiv;
c) Departamentul de acreditare;
d) Departamentul de asigurare a calitãţii;
e) Serviciul economic şi administrativ;
f) compartimentele funcţionale ale ARACIP.
(2) În funcţie de activitãţile derulate, în cadrul ARACIP se pot constitui şi alte departamente speciale.
(3) La nivelul ARACIP, în vederea verificãrii şi susţinerii deciziei ARACIP, Biroul executiv poate constitui şi se poate consulta cu o comisie consultativã, constituitã conform prevederilor art. 16.
ART. 5
(1) Consiliul ARACIP reprezintã organul colectiv de decizie al ARACIP.
(2) Biroul executiv al ARACIP constituie organul care asigurã conducerea operativã a ARACIP.
(3) Departamentele, Serviciul economic şi administrativ, respectiv compartimentele ARACIP, sunt structuri organizate în cadrul ARACIP, care desfãşoarã activitãţi specifice, conform cu atribuţiile stabilite prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/2005 .
ART. 6
(1) Preşedintele şi vicepreşedintele ARACIP sunt numiţi prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii, pe bazã de concurs desfãşurat conform legii, şi fac parte din aparatul propriu al ARACIP.
(2) Conducãtorii departamentelor, respectiv al Serviciului economic şi administrativ, organizate în cadrul ARACIP, sunt numiţi de cãtre preşedintele ARACIP, pe bazã de concurs desfãşurat conform legii.
ART. 7
(1) Preşedintele ARACIP este asimilat ca funcţie cu directorul general din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
(2) Vicepreşedintele ARACIP este asimilat ca funcţie cu directorul general adjunct din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
(3) Conducãtorii departamentelor din cadrul ARACIP sunt asimilaţi cu funcţia de director în Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.
ART. 8
Personalul din cadrul ARACIP este remunerat conform legislaţiei referitoare la salarizarea personalului din ministere şi din alte organe centrale de specialitate.
ART. 9
(1) În vederea îndeplinirii obiectivelor sale, ARACIP foloseşte colaboratori externi, experţi în evaluare şi acreditare, înscrişi în registrul propriu al experţilor în evaluare şi acreditare, precum şi experţii din aparatul propriu al ARACIP.
(2) Colaboratorii externi ai ARACIP sunt remuneraţi în funcţie de activitãţile derulate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 10
(2) Colaboratorii externi ai ARACIP sunt remuneraţi în funcţie de activitãţile derulate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

CAP. III
Funcţionarea ARACIP

ART. 11
(1) Consiliul ARACIP este alcãtuit din 15 membri, dupã cum urmeazã:
a) preşedintele ARACIP;
b) vicepreşedintele ARACIP;
c) conducãtorii departamentelor organizate în cadrul ARACIP, respectiv al Serviciului economic şi administrativ;
d) un consilier juridic din structura organizatoricã a ARACIP;
e) 9 experţi din cadrul departamentelor ARACIP.
(2) Persoanele care ocupã funcţiile nominalizate la alin. (1) lit. a), b) şi c) fac parte de drept din Consiliul ARACIP. Ceilalţi membri ai Consiliului ARACIP sunt numiţi în urma selecţiei desfãşurate în baza unor criterii stabilite prin decizie a preşedintelui ARACIP, pe o perioadã de 3 ani.
(3) Consiliul ARACIP este condus de preşedintele ARACIP, iar în lipsa acestuia, de vicepreşedintele ARACIP.
(4) Consiliul ARACIP se întruneşte în şedinţã ordinarã, lunar, respectiv în şedinţã extraordinarã, ori de câte ori este cazul, la cererea preşedintelui ARACIP sau a douã treimi din numãrul membrilor sãi. Şedinţele ordinare ale Consiliului ARACIP sunt statutar constituite în cazul întrunirii a cel puţin douã treimi din totalul membrilor.
(5) În îndeplinirea atribuţiilor sale, Consiliul ARACIP adoptã hotãrâri prin votul majoritãţii membrilor sãi. Hotãrârile Consiliului ARACIP se fac publice pe site-ul ARACIP.
(6) Consiliul ARACIP îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) analizeazã şi aprobã proiectul de strategie instituţionalã;
b) analizeazã şi aprobã standardele, standardele de referinţã, indicatorii de performanţã, pentru evaluarea şi asigurarea calitãţii în învãţãmântul preuniversitar, precum şi standardele de acreditare, specifice fiecãrei etape a procesului de acreditare; la stabilirea standardelor pentru evaluarea şi asigurarea calitãţii în învãţãmântul preuniversitar se va ţine seama de natura specificã a învãţãmântului în limbile minoritãţilor naţionale;
c) analizeazã şi aprobã metodologia de evaluare instituţionalã şi de acreditare a organizaţiilor furnizoare de educaţie;
d) analizeazã periodic şi aprobã propunerea privind cuantumul taxelor de autorizare, de acreditare, respectiv de evaluare periodicã;
e) analizeazã şi aprobã Codul de eticã profesionalã al experţilor în evaluare şi acreditare;
f) analizeazã şi aprobã rapoartele de autorizare, de acreditare, respectiv de evaluare externã a calitãţii, întocmite de membrii comisiilor de experţi, în urma avizãrii Biroului executiv al ARACIP; rapoartele de autorizare, de acreditare şi de evaluare externã a calitãţii se publicã pe site-ul ARACIP;
g) propune acordarea/neacordarea/ridicarea autorizaţiei de funcţionare provizorie, respectiv a acreditãrii pentru instituţiile de învãţãmânt preuniversitar, pentru fiecare nivel de învãţãmânt, program de studiu, respectiv calificare profesionalã, dupã caz;
h) analizeazã şi aprobã manualele de evaluare internã a calitãţii;
i) analizeazã şi aprobã publicarea ghidurilor de bune practici;
j) înainteazã Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii spre aprobare, prin ordin, bugetul anual de venituri şi cheltuieli, situaţia financiarã anualã şi contul de execuţie bugetarã ale ARACIP;
k) analizeazã şi aprobã contractele instituţionale încheiate cu Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, pentru evaluarea calitãţii educaţiei în învãţãmântul preuniversitar;
l) analizeazã şi aprobã metodologiile-cadru de cofinanţare a unor proiecte naţionale şi internaţionale la care ARACIP participã în calitate de promotor, partener sau asociat;
m) analizeazã propunerile venite din partea comisiei consultative organizate la nivelul ARACIP, pe marginea proiectelor de acte normative iniţiate de ARACIP şi supuse dezbaterii acestei comisii;
n) propune Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii mãsuri de asigurare şi îmbunãtãţire a calitãţii în învãţãmântul preuniversitar, pe baza rapoartelor întocmite de departamentele ARACIP.
(7) Membrii Consiliului ARACIP, cu excepţia preşedintelui şi a vicepreşedintelui ARACIP, pot fi revocaţi din funcţie prin decizie a preşedintelui ARACIP, în urmãtoarele situaţii:
a) prin absenţa nejustificatã de la douã şedinţe consecutive sau de la trei şedinţe într-un an calendaristic;
b) dacã se aflã în imposibilitatea de a-şi îndeplini atribuţiile, din diverse motive, pe o perioadã mai mare de 90 de zile;
c) la sãvârşirea oricãror fapte de naturã sã atragã rãspunderea disciplinarã sau penalã, cu repercusiuni asupra prestigiului Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii şi/sau al ARACIP, dupã caz.
(8) Preşedintele şi vicepreşedintele ARACIP pot fi revocaţi din funcţie, în situaţiile prevãzute la alin. (7), prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii.
ART. 12
(1) Biroul executiv al ARACIP este alcãtuit din 5 membri, respectiv din preşedintele, vicepreşedintele şi conducãtorii departamentelor, respectiv al Serviciului economic şi administrativ, organizate în cadrul ARACIP.
(2) Biroul executiv se întruneşte în şedinţã ordinarã, de regulã sãptãmânal, respectiv în şedinţã extraordinarã, ori de câte ori este cazul, la convocarea preşedintelui, a vicepreşedintelui ARACIP sau a conducerii Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
(3) Biroul executiv al ARACIP îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã conducerea operativã a ARACIP;
b) coordoneazã ducerea la îndeplinire a hotãrârilor Consiliului ARACIP;
c) proiecteazã, organizeazã, coordoneazã, controleazã şi evalueazã activitatea ARACIP;
d) aprobã graficul de desfãşurare a vizitelor de evaluare, precum şi componenţa comisiilor de experţi, desemnate în acest scop;
e) aprobã raportul anual cu privire la activitatea ARACIP, care se publicã pe site-ul ARACIP;
f) aprobã încadrarea, promovarea şi eliberarea din funcţie a personalului din aparatul propriu al ARACIP, în condiţiile legii, precum şi aplicarea, dacã este cazul, de sancţiuni disciplinare;
g) aprobã programul de pregãtire profesionalã pentru personalul din aparatul propriu al ARACIP;
h) avizeazã şi propune spre aprobare Consiliului ARACIP proiectul de buget de venituri şi cheltuieli al ARACIP;
i) aprobã participarea ARACIP, în calitate de promotor, partener sau asociat, la proiecte naţionale şi internaţionale;
j) evalueazã periodic activitatea desfãşuratã de colaboratorii externi ai ARACIP;
k) elaboreazã proiectul de strategie instituţionalã a ARACIP;
l) analizeazã şi avizeazã rapoartele de autorizare, de acreditare, respectiv de evaluare externã a calitãţii, întocmite de comisiile de experţi în evaluare şi acreditare, validate de experţii din departamentele ARACIP;
m) înainteazã Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii spre aprobare, prin ordin, propunerea ARACIP de acordare/ neacordare/ridicare a autorizaţiei de funcţionare provizorie, respectiv a acreditãrii pentru instituţiile de învãţãmânt preuniversitar, pentru fiecare nivel de învãţãmânt, program de studiu, respectiv calificare profesionalã, dupã caz;
n) înainteazã Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, în vederea promovãrii prin hotãrâre a Guvernului, standardele, standardele de referinţã, indicatorii de performanţã, pentru evaluarea şi asigurarea calitãţii în învãţãmântul preuniversitar, precum şi standardele de acreditare specifice fiecãrei etape a procesului de acreditare;
o) înainteazã Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, în vederea promovãrii prin hotãrâre a Guvernului, metodologia de evaluare instituţionalã şi de acreditare a organizaţiilor furnizoare de educaţie;
p) înainteazã Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, în vederea promovãrii prin hotãrâre a Guvernului, propunerea privind cuantumul taxelor de autorizare, de acreditare, respectiv de evaluare periodicã;
q) înainteazã Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, în vederea promovãrii prin ordin, Codul de eticã profesionalã a experţilor în evaluare şi acreditare;
r) înainteazã Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, în vederea promovãrii prin ordin, manualele de evaluare internã a calitãţii, în urma aprobãrii Consiliului ARACIP;
s) informeazã Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii în legãturã cu concluziile şi rezultatele activitãţii de evaluare a calitãţii realizate la unitãţile de învãţãmânt preuniversitar;
t) informeazã Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii referitor la situaţiile în care organizaţiile furnizoare de educaţie nu mai îndeplinesc standardele de calitate.
ART. 13
În vederea exercitãrii atribuţiilor prevãzute în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/2005 , departamentele de acreditare şi de asigurare a calitãţii desfãşoarã, în principal, urmãtoarele activitãţi:
a) elaboreazã şi reactualizeazã periodic standardele, standardele de referinţã şi indicatorii de performanţã, pentru evaluarea şi asigurarea calitãţii în învãţãmântul preuniversitar, precum şi standardele de acreditare specifice fiecãrei etape a procesului de acreditare;
b) elaboreazã metodologia de evaluare instituţionalã şi de acreditare a organizaţiilor furnizoare de educaţie din învãţãmântul preuniversitar, care se aprobã prin hotãrâre a Guvernului;
c) elaboreazã Codul de eticã profesionalã al experţilor în evaluare şi acreditare;
d) elaboreazã manuale de evaluare internã a calitãţii şi ghiduri de bune practici;
e) elaboreazã analize de sistem asupra calitãţii învãţãmântului preuniversitar, precum şi recomandãri de îmbunãtãţire continuã a calitãţii învãţãmântului preuniversitar;
f) elaboreazã raportul anual cu privire la propria activitate;
g) participã, prin experţii din aparatul propriu al ARACIP, la vizitele de evaluare şi acreditare;
h) primesc, înregistreazã şi expertizeazã rapoartele de evaluare internã depuse de organizaţiile interesate în furnizarea de educaţie, respectiv de inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, în vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare provizorie, respectiv a acreditãrii;
i) primesc, înregistreazã şi verificã rapoartele anuale de evaluare a calitãţii întocmite de comisiile de calitate din instituţiile de învãţãmânt preuniversitar de stat şi particular autorizate sã funcţioneze provizoriu/acreditate privind respectarea standardelor, a standardelor de referinţã, precum şi a standardelor proprii, specifice unitãţii de învãţãmânt preuniversitar respective;
j) primesc, înregistreazã, verificã şi valideazã rapoartele întocmite de comisiile de experţi în evaluare şi acreditare pentru a stabili respectarea metodologiei de evaluare externã;
k) primesc de la inspectoratele şcolare judeţene şi analizeazã rapoartele şi situaţiile anuale privind starea învãţãmântului preuniversitar de la nivelul judeţului respectiv, pe baza cãrora realizeazã analize de sistem;
l) îndeplinesc hotãrârile Consiliului ARACIP în domeniul propriu de competenţã.
ART. 14
Serviciul economic şi administrativ din cadrul ARACIP este organizat pe compartimente care desfãşoarã activitãţi specifice, stabilite de Biroul executiv al ARACIP.
ART. 15
(1) Colaboratorii externi ai ARACIP, experţi în evaluare şi acreditare, înscrişi în registrul propriu al experţilor în evaluare şi acreditare, au urmãtoarele atribuţii:
a) realizeazã activitãţile de evaluare a organizaţiilor interesate în furnizarea de educaţie;
b) înainteazã departamentelor din cadrul ARACIP rapoartele de autorizare, de acreditare, respectiv de evaluare externã a calitãţii, întocmite cu ocazia desfãşurãrii vizitelor în teren;
c) propun mãsuri de ameliorare a instrumentelor de lucru utilizate în activitãţile de evaluare şi acreditare, în vederea eficientizãrii activitãţii ARACIP.
(2) Poate fi desemnat în calitate de colaborator extern, expert în evaluare şi acreditare, orice cadru didactic care îndeplineşte criteriile stabilite prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii şi care nu este angajat în administraţia centralã a Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, respectiv a inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti.
(3) Colaboratorii externi ai ARACIP au obligaţia de a participa la activitãţi şi programe de formare profesionalã în domeniul evaluãrii instituţionale şi al acreditãrii.
ART. 16
(1) Comisia consultativã care se poate constitui la nivelul ARACIP este formatã din 9-15 membri, cadre didactice din învãţãmântul preuniversitar de stat şi particular, precum şi cercetãtori, cadre didactice din învãţãmântul superior, cu expertizã în învãţãmântul preuniversitar, numiţi prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii, la propunerea organizaţiilor reprezentative din domeniu sau din proprie iniţiativã. Din comisia consultativã pot face parte şi reprezentanţi ai învãţãmântului în limbile minoritãţilor naţionale, respectiv reprezentanţi ai pãrinţilor.
(2) Componenţa comisiei consultative se reînnoieşte periodic, la propunerea preşedintelui ARACIP, pe baza unor criterii şi a unei metodologii specifice.
(3) Comisia consultativã se întruneşte de regulã la cererea preşedintelui ARACIP, a ministrului educaţiei şi cercetãrii sau ori de câte ori este cazul, la propunerea a douã treimi din numãrul membrilor sãi sau la propunerea a douã treimi din numãrul membrilor Consiliului ARACIP.
(4) Comisia consultativã are rolul de a dezbate proiectele de acte normative elaborate de ARACIP şi de a înainta Consiliului ARACIP propunerile pe marginea proiectelor dezbãtute.
(5) În exercitarea atribuţiilor sale, comisia consultativã emite un aviz cosultativ şi face propuneri şi recomandãri pe marginea proiectelor dezbãtute.

CAP. IV
Atribuţiile preşedintelui, vicepreşedintelui şi ale conducãtorilor departamentelor ARACIP

ART. 17
(1) Preşedintele ARACIP asigurã conducerea executivã a ARACIP.
(2) În îndeplinirea atribuţiilor sale, preşedintele ARACIP emite hotãrâri.
(3) Preşedintele ARACIP are urmãtoarele atribuţii principale:
a) reprezintã ARACIP în justiţie, în raporturile cu Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, cu celelalte autoritãţi publice, cu persoanele fizice sau juridice din ţarã şi din strãinãtate, cu orice instituţie, organism interesat în domeniul de activitate al ARACIP;
b) exercitã funcţia de ordonator de credite, în condiţiile prevãzute de lege;
c) numeşte conducãtorii departamentelor ARACIP, în condiţiile legii;
d) aprobã statul de funcţii al ARACIP;
e) stabileşte condiţiile privind angajarea personalului ARACIP;
f) aprobã evaluarea anualã a performanţelor profesionale ale personalului din cadrul aparatului propriu al ARACIP;
g) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite în sarcina sa de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.
ART. 18
Vicepreşedintele ARACIP are urmãtoarele atribuţii principale:
a) organizeazã şedinţele Consiliului ARACIP;
b) coordoneazã şi rãspunde de activitatea aparatului propriu al ARACIP;
c) rãspunde de organizarea bazei de date referitoare la activitatea ARACIP;
d) rãspunde de organizarea arhivei ARACIP;
e) organizeazã împreunã cu secretarul general al Agenţiei Române de Asigurare a Calitãţii în Învãţãmântul Superior (ARACIS) consultãri bianuale între cele douã agenţii;
f) asigurã publicarea pe site-ul ARACIP a proceselor-verbale încheiate cu ocazia desfãşurãrii şedinţelor ordinare, respectiv a şedinţelor extraordinare ale Consiliului ARACIP, a rapoartelor de autorizare, de acreditare, respectiv de evaluare externã a calitãţii, întocmite de membrii comisiilor de experţi, precum şi a raportului anual cu privire la activitatea ARACIP;
g) asigurã publicarea şi diseminarea manualelor, analizelor, precum şi a ghidurilor de bune practici;
h) îndeplineşte, în lipsa preşedintelui ARACIP, toate atribuţiile stabilite în sarcina acestuia;
i) îndeplineşte alte atribuţii, stabilite de preşedintele ARACIP, în condiţiile legii.
ART. 19
(1) În vederea organizãrii şi coordonãrii activitãţii ARACIP, conducãtorii departamentelor din cadrul ARACIP au urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã activitatea departamentului corespunzãtor;
b) întocmesc aprecierile profesionale pentru personalul din subordine;
c) realizeazã analize privind nevoile de formare profesionalã pentru personalul din subordine;
d) controleazã îndeplinirea sarcinilor de serviciu de cãtre personalul din subordine;
e) propun persoanele desemnate pentru a face parte din Consiliul ARACIP.
(2) Conducãtorii departamentelor de acreditare şi de asigurare a calitãţii din cadrul ARACIP au urmãtoarele atribuţii specifice:
a) coordoneazã şi participã la elaborarea şi actualizarea standardelor, standardelor de referinţã, a indicatorilor de performanţã, pentru evaluarea şi asigurarea calitãţii în învãţãmântul preuniversitar, precum şi a standardelor de acreditare specifice fiecãrei etape a procesului de acreditare;
b) coordoneazã şi participã la elaborarea metodologiei de evaluare instituţionalã şi de acreditare a organizaţiilor furnizoare de educaţie din învãţãmântul preuniversitar;
c) coordoneazã elaborarea de manuale de evaluare internã a calitãţii, de ghiduri de bune practici, de analize de sistem, precum şi de recomandãri de îmbunãtãţire continuã a calitãţii în învãţãmântul preuniversitar.
(3) Conducãtorul Serviciului economic şi administrativ al ARACIP îndeplineşte urmãtoarele atribuţii specifice:
a) organizeazã şi coordoneazã activitatea compartimentelor din structura sa;
b) rãspunde de elaborarea metodologiilor şi a altor acte normative referitoare la domeniul financiar;
c) rãspunde de întocmirea proiectului de buget de venituri şi cheltuieli al ARACIP şi îl propune spre avizare Biroului executiv al ARACIP;
d) rãspunde de organizarea evidenţei financiar-contabile a ARACIP;
e) rãspunde de execuţia bugetului propriu al ARACIP.
ART. 20
(1) ARACIP colaboreazã cu direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, precum şi cu inspectoratele şcolare în vederea realizãrii activitãţii de monitorizare şi control al calitãţii.
(2) În vederea exercitãrii atribuţiilor sale, ARACIP poate solicita inspectoratelor şcolare urmãtoarele:
a) informãri privind monitorizarea, consilierea şi îndrumarea unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar din reţeaua învãţãmântului preuniversitar de pe raza judeţului respectiv;
b) informãri privind controlul anual al unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar din reţeaua învãţãmântului preuniversitar de pe raza judeţului respectiv, pe baza standardelor, standardelor de referinţã, precum şi a standardelor proprii, specifice unitãţii de învãţãmânt preuniversitar respective, şi propun mãsuri ameliorative;
c) sinteze anuale ale rapoartelor de autoevaluare ale unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar şi ale activitãţilor de inspecţie şcolarã şi de evaluare instituţionalã, pe care le înainteazã atât direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, cât şi ARACIP;
d) graficul anual de efectuare a inspecţiei şcolare şi a evaluãrii instituţionale în unitãţile de învãţãmânt preuniversitar;
e) orice alte propuneri şi informãri specifice domeniului de activitate al ARACIP.
ART. 21
Organizaţiile furnizoare de educaţie, interesate în organizarea şi desfãşurarea de activitãţi de învãţãmânt de nivel preuniversitar, corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã, se vor supune procesului de evaluare externã şi de acreditare, în conformitate cu prevederile corespunzãtoare din metodologia de evaluare instituţionalã şi de acreditare.
ART. 22
ARACIP colaboreazã cu agenţii şi organisme similare din alte ţãri în vederea dezvoltãrii şi aplicãrii unor mãsuri cât mai eficiente de îmbunãtãţire a calitãţii programelor de învãţãmânt preuniversitar.
ART. 23
(1) ARACIP poate sã încheie contracte, acorduri sau convenţii cu agenţii şi organisme similare din strãinãtate, în vederea colaborãrii şi cooperãrii pe plan internaţional în domeniul sãu de activitate, în condiţiile legii.
(2) ARACIP poate contribui, din bugetul propriu, cu o cotã-parte la cofinanţarea unor proiecte naţionale şi internaţionale la care participã ca promotor, partener sau asociat.
ART. 24
(1) Veniturile proprii ale ARACIP vor fi utilizate integral pentru:
a) plata cheltuielilor de personal;
b) plata cheltuielilor materiale şi a serviciilor;
c) plata cheltuielilor de capital;
d) plata taxelor şi a cotizaţiilor la organisme internaţionale;
e) cofinanţarea proiectelor naţionale şi internaţionale.
(2) Excedentul anual rezultat din execuţia bugetului ARACIP se reporteazã în anul urmãtor, cu aceeaşi destinaţie, şi se cuprinde în bugetul de venituri şi cheltuieli.

CAP. V
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 25
Conducerea interimarã a ARACIP este asiguratã de un preşedinte şi un vicepreşedinte, numiţi pe o perioadã determinatã, pânã la organizarea concursului, prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii.
ART. 26
(1) Pânã la constituirea Consiliului ARACIP, timp de cel mult 6 luni de la intrarea în vigoare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 75/2005 , rolul de organ colectiv decizional îl îndeplineşte un consiliu interimar, format din preşedintele şi vicepreşedintele ARACIP, precum şi dintr-un numãr de 10 membri, cadre didactice din învãţãmântul preuniversitar de stat şi particular şi cercetãtori, cadre didactice din învãţãmântul superior, cu expertizã în învãţãmântul preuniversitar, numiţi prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii. Din componenţa Consiliului interimar al ARACIP pot face parte şi membri ai Comisiei Naţionale de Evaluare şi Acreditare a Învãţãmântului Preuniversitar, cu respectarea condiţiilor prevãzute de prezentul regulament.
(2) Cei 10 membri ai Consiliului interimar al ARACIP sunt salarizaţi în funcţie de activitatea desfãşuratã, în regim de colaboratori externi, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 27
Conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 75/2005 , ARACIP preia patrimoniul, toate drepturile şi obligaţiile, infrastructura logisticã, personalul, baza de date şi funcţiile Comisiei Naţionale de Evaluare şi Acreditare a Învãţãmântului Preuniversitar, pe bazã de protocol de predare-preluare.
ART. 28
(1) Pe perioada interimatului, preşedintele şi vicepreşedintele ARACIP îndeplinesc urmãtoarele atribuţii principale:
a) realizeazã activitãţile de preluare şi de încadrare a personalului, menţionate la art. 26;
b) asigurã organizarea şi coordonarea activitãţii ARACIP;
c) propun Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii spre aprobare, prin ordin, posturile din structura organizatoricã a ARACIP;
d) organizeazã concursul pentru ocuparea posturilor cuprinse în organigrama ARACIP;
e) stabilesc atribuţiile de serviciu pentru personalul din cadrul ARACIP, în conformitate cu fişele postului corespunzãtoare;
f) conduc, coordoneazã şi rãspund de activitatea Consiliului interimar al ARACIP;
g) îndeplinesc alte atribuţii, stabilite de ministrul educaţiei şi cercetãrii, în condiţiile legii.
(2) Principalele atribuţii ale Consiliului interimar al ARACIP sunt:
a) sã elaboreze şi sã înainteze Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii spre aprobare, prin ordin, criteriile şi metodologia de selecţie şi de formare a experţilor înscrişi în Registrul propriu al experţilor în evaluare şi acreditare;
b) sã participe la constituirea Registrului experţilor în evaluare şi acreditare al ARACIP;
c) sã elaboreze metodologia de evaluare externã şi asigurare a calitãţii, în colaborare cu personalul ARACIP;
d) sã elaboreze standardele, standardele de referinţã, indicatorii de performanţã, precum şi standardele de acreditare, specifice fiecãrei etape a procesului de acreditare, în colaborare cu personalul ARACIP;
e) sã desemneze o persoanã care sã deruleze activitãţile de deschidere a contului de disponibil al ARACIP;
f) sã îndeplineascã orice alte atribuţii stabilite în sarcina sa de preşedintele ARACIP, respectiv de ministrul educaţiei şi cercetãrii, în condiţiile legii.

ANEXA 2

Numãrul maxim de posturi al aparatului propriu al ARACIP este 50,
din care 45 sunt posturi de execuţie şi 5 de conducere

ORGANIGRAMA ARACIP





| ┌──────────────────────────────┐ |
| │ Consiliul ARACIP │ |
| │ conducere decizionalã │ |
| └──────────────┬────┬──────────┘ |
| │ | |


| │ | |

|│ Biroul executiv al ARACIP │ | Comisia ||
|│ conducere operativã ├-┤ consultativã ||
|│ │ |organ colectiv||
|│ │ | consultativ ||

| │ │ │ │ │ │ │ |


|┌───┴───┐┌───┴───┐┌───┴───┐┌───┴───┐┌───┴───┐┌───┴───┐┌───┴───┐ |
|│*) ││*) ││Servi- ││ ││ ││ ││Compar-│ |
|│Depar- ││Depar- ││ciul e-││Compar-││Compar-││Compar-││timen- │ |
|│ta- ││ta- ││conomic││timen- ││timen- ││timen- ││ tul │ |
|│mentul ││mentul ││ si ││tul ││tul ││tul ││comuni-│ |
|│ de ││ de ││admi- ││juridic││resurse││ audit ││care si│ |
|│acre- ││asigu- ││nis- ││ ││umane ││ intern││relatii│ |
|│ditare ││rare a ││trativ ││ ││ ││ ││cu pu- │ |
|└───────┘│cali- ││ ││ ││ ││ ││blicul │ |
| │tatii ││ ││ ││ ││ ││ │ |
| └───────┘└───────┘└───────┘└───────┘└───────┘└───────┘ |
| |
| ┌───────────────────────────────────┐ |
| │*) organizate la nivel de direcţie │ |
| └───────────────────────────────────┘ |



│Colaboratori externi, experţi în domeniu, înscrişi în registrul│
│propriu al experţilor în evaluare şi acreditare │
└---------------------------------------------------------------┘

------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016