Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.243 din 13 octombrie 2005  pentru aprobarea Programului Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.243 din 13 octombrie 2005 pentru aprobarea Programului "Marea Alianta Romana Antidrog" (MARA)

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 949 din 26 octombrie 2005

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Se aprobã Programul "Marea Alianţã Românã Antidrog" (MARA), denumit în continuare Programul MARA, document programatic de interes naţional, în baza cãruia se vor dezvolta proiecte sectoriale pentru prevenirea şi combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri, potrivit Strategiei naţionale antidrog.
(2) Prin Programul MARA se constituie şi se implementeazã Sistemul naţional integrat de prevenire şi combatere a traficului şi consumului ilicit de droguri, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
(1) Implementarea Programului MARA se face sub coordonarea Agenţiei Naţionale Antidrog, în etape, pe perioada 2005-2009.
(2) Pentru propunerea soluţiilor concrete de constituire a Sistemului naţional integrat de prevenire şi combatere a traficului şi consumului ilicit de droguri, pe lângã Agenţia Naţionalã Antidrog se constituie o comisie mixtã, a cãrei componenţã se stabileşte prin ordin comun al conducãtorilor instituţiilor implicate.
ART. 3
Programul MARA se compune din proiecte pe domenii specifice activitãţilor de reducere a cererii şi ofertei de droguri, cooperare instituţionalã şi internaţionalã în domeniu.
ART. 4
Finanţarea Programului MARA şi a componentelor sale se asigurã în proporţie de 15% din bugetele ordonatorilor principali de credite implicaţi în derularea acestuia, în limita creditelor bugetare aprobate anual, şi în proporţie de 85% din sume atrase, potrivit legii.
ART. 5
(1) Agenţia Naţionalã Antidrog împreunã cu ceilalţi ordonatori principali de credite implicaţi în derularea Programului MARA fundamenteazã necesarul de resurse financiare bugetare ce pot fi alocate din bugetele anuale ale acestora.
(2) Repartizarea fondurilor externe nerambursabile, donaţiilor şi sponsorizãrilor, precum şi a altor surse potrivit legii, pe fiecare proiect şi mãsurã din program, se face prin decizie a preşedintelui Agenţiei Naţionale Antidrog.
ART. 6
În scopul realizãrii Sistemului naţional integrat de prevenire şi combatere a traficului şi consumului ilicit de droguri se mandateazã Agenţia Naţionalã Antidrog sã înceapã procedura de iniţiere a proiectelor de parteneriat public-privat, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 470/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 7
Autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale vor sprijini, potrivit competenţelor, realizarea Programului MARA.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Ministrul sãnãtãţii,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Mircea Miclea

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 13 octombrie 2005.
Nr. 1.243.


ANEXA


PROGRAMUL
"MAREA ALIANŢĂ ROMÂNĂ ANTIDROG" (MARA)

Programul MARA are drept scop constituirea şi implementarea SISTEMULUI NAŢIONAL INTEGRAT DE PREVENIRE ŞI COMBATERE A TRAFICULUI ŞI CONSUMULUI ILICIT DE DROGURI.

I. SITUAŢIA EXISTENTĂ

I.1. Prevenirea consumului ilicit de droguri
Una dintre principalele probleme actuale ale sociatãţii româneşti o constituie creşterea nivelului cererii de droguri în rândul populaţiei şi, îndeosebi, în rândul tinerei generaţii. Îngrijorãtor este faptul cã, deşi fenomenul este în continuã creştere, la nivelul instituţiilor abilitate ale statului nu se gãsesc, încã, suficiente resurse pentru adoptarea de mãsuri corespunzãtoare, concretizate în identificarea şi aplicarea de mijloace şi modalitãţi de prevenire eficiente.
Astfel, dacã prin prevederile legii sunt implicate în reducerea cererii instituţii precum Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, Ministerul Sãnãtãţii, Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Justiţiei, faptic, structurile existente ce au sarcini concrete în domeniul prevenirii consumului ilicit de droguri sunt extrem de limitate sub raportul resurselor umane şi materiale alocate.
Estimarea cheltuielilor aferente acţiunilor întreprinse în domeniul drogurilor reprezintã un indicator important pentru evaluarea eforturilor şi angajamentelor fiecãrui guvern implicat în rezolvarea acestei probleme. În general, la nivel mondial, cea mai mare parte din "bugetul drogurilor" acoperã cheltuielile destinate înlãturãrii consecinţelor consumului de droguri.
Astfel, în Europa, media costurilor publice pentru asigurarea nevoii de tratament a unui consumator de droguri, dupã datele Centrului European de Monitorizare a Drogurilor şi Dependenţei de Droguri, este de 2011 EURO pe an, iar în unele state, aceastã sumã este cu mult depãşitã (Suedia - 6058 EURO, Belgia - 3470 EURO, Olanda - 2996 EURO, Germania - 2509 EURO).
Raportate la Produsul Intern Brut al Statelor Memmbre ale Uniunii Europene, aceste cheltuieli reprezintã în medie 0,05%, ceea ce reflectã o implicare importantã a statului în cheltuielile aferente politicilor sociale în acest domeniu (în unele state proporţia este cu mult mai mare: Belgia - 0,13%, Germania - 0,10%, Elveţia - 0,9%).
În România, sumele bugetare alocate în acest domeniu sunt extrem de reduse, costul mediu pentru pacientul tratat, pe an, fiind de numai 77 EURO, iar reprezentarea cheltuielilor publice aferente domeniului drogurilor, raportatã la Produsul Intern Brut, este irelevantã.
Insuficienţa fondurilor necesare desfãşurãrii activitãţilor de prevenire a consumului ilicit de droguri a condus, pe de o parte, la imposibilitatea efectuãrii tratamentelor adecvate pentru toxicomani, iar pe de altã parte, la evidenţierea inexactã a acestora şi, implicit, la subestimarea şi ignorarea dimensiunii şi dinamicii fenomenului drogurilor.
În ultimii ani, programele de prevenire a consumului de droguri în România au fost desfãşurate, în principal de câteva organizaţii nonguvernamentale, dar datoritã faptului cã nu au prezentat continuitate, cã au fost prea puţin accesibile publicului larg şi nu au fost susţinute de campanii mass-media, nu au avut efectul scontat.
Existenţa unor mentalitãţi diferite în abordarea servicilor destinate prevenirii, tratamentului şi reabilitãrii persoanelor consumatoare şi dependente de droguri, incoerenţa, omisiunile şi chiar prevederile contradictorii în reglementãrile interne ale diferitelor instituţii abilitate în domeniu, în special ale Ministerului Sãnãtãţii, nerealizarea unui parteneriat real între instituţiile statului şi sectorul neguvernamental, inexistenţa unor instituţii specializate de formare integratã a profesioniştilor, au avut drept consecinţã propunerea şi derularea unor programe de tratament ineficiente.
În acelaşi timp, inexistenţa unui circuit terapeutic capabil sã asigure evaluarea, tratamentul şi reabilitarea consumatorilor şi a dependenţilor de droguri, puţinele centre şi secţii care funcţioneazã, calitatea scãzutã a serviciilor, numãrul redus al personalului şi dotãrile inadecvate, nu au fost în mãsurã sã asigure nevoia de asistenţã medicalã în domeniu. În România, conform <>Ordinului nr. 248/149/2003 al ministrului sãnãtãţii şi familiei şi preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, pentru aprobarea subprogramelor de sãnãtate în anul 2003, cu modificãrile ulterioare, existã doar 12 astfel de centre de asistenţã şi tratament, dintre care cele din municipiile Bucureşti şi Iaşi au înregistrat o minimã eficienţã.
În vederea completãrii informaţiilor în legãturã cu numãrul consumatorilor de droguri din România, forurile internaţionale de monitorizare a fenomenului au realizat diverse studii prin intermediul unor structuri ale societãţii civile. Astfel, într-unul dintre acestea, realizat de Banca Mondialã şi publicat în 1998 - "HIV.AIDS IN SOUTH EASTERN EUROPE" - se aprecia cã numãrul consumatorilor de droguri injectabile din România era de 10.000, iar dintr-o evaluare realizatã, în anul 2002, de cãtre Comisia Naţionalã Anti-SIDA şi finanţatã de U.N.I.C.E.F., în patru mari oraşe ale ţãrii, s-a estimat cã, numai în Bucureşti, numãrul acestora variazã între 18.000-40.000. De asemenea potrivit ultimei Estimãri Rapide de Situaţie referitor la consumul de heroinã în Bucureşti, efectuat de Agenţia Naţionalã Antidrog în colaborare cu Programul Naţiunilor Unite pentru HIV/SIDA - UNAIDS în trimestrul I/2004, a rezultat un numãr de 24.000 utilizatori de heroinã, ceea ce reprezintã mai mult de 1% din populaţia Capitalei.
Aceste dimensiuni ale numãrului consumatorilor de droguri fac şi mai pregnantã necesitatea implementãrii unui program naţional susţinut, în cadrul cãruia, între altele, opinia publicã sã fie informatã despre consecinţele negative ale consumului de droguri, iar acţiunile acestuia sã fie dirijate cu precãdere cãtre grupa de vârstã cuprinsã între 12 şi 25 de ani.
Înfiinţarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale Antidrog a adus speranţa, atât pentru specialiştii în domeniu, cât şi pentru persoanele afectate de consumul de droguri, pentru pãrinţii şi familiile acestora, cã situaţia consumatorilor de droguri şi a tinerilor tentaţi sã consume droguri poate fi îmbunãtãţitã prin acţiuni de prevenire susţinute şi desfãşurate la nivel naţional. Cu toate acestea, deşi s-a bucurat de sprijinul multor instituţii publice, private şi ONG-uri, Agenţia se aflã în situaţia de a nu putea dezvolta programe de prevenire, în principal din cauza fondurilor bugetare mici alocate - 300.000 EURO pentru anul 2004 (0,000039% din Bugetul de Stat pe 2004) - care îi acoperã doar funcţionalitatea administrativã: salarii 79,3 %, utilitãţi 10%, deplasãri interne şi internaţionale 3%, altele (consumabile, obiecte de inventar, protocol) 7,7%.
Mãsura înfiinţãrii celor 47 de centre locale de prevenire, evaluare şi consiliere antidrog a reprezentat un pas esenţial în constituirea şi consolidarea reţelei naţionale pentru stimularea activitãţilor cu caracter educativ-preventiv, însã, în prezent, pe fondul unor resurse umane şi financiare limitate, activitatea acestora este incoerentã şi, în cele mai multe cazuri, blocatã. De aceea, se impune cu necesitate punerea în funcţiune la nivel corespunzãtor a acestor centre şi adoptarea unei legislaţii adecvate dezvoltãrii iniţiativei parteneriatului public-privat, în scopul derulãrii unor programe şi proiecte menite sã asigure servicii complementare de prevenire şi tratament a consumului de droguri.
Monitorizarea efectuatã agenţiilor de presã Rompres şi Mediafax, în perioada ianuarie 2003 - martie 2004, a relevat preocuparea sporitã a acestora de a reflecta evenimentele şi mesajele date publicitãţii de instituţiile statului abilitate în domeniul prevenirii consumului ilicit de droguri.
În consecinţã, odatã cu conştientizarea pericolului reprezentat de consumul de droguri, societatea trebuie sã ia şi mãsurile adecvate de combatere a acestuia, programul propus spre implementare reprezentând un rãspuns corespunzãtor în acest sens.
1.2. Combaterea traficului ilicit de droguri
Activitãţile în domeniu sunt desfãşurate de cãtre structurile specializate din cadrul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Inspectoratului General al Poliţiei Române, Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã şi Autoritãţii Naţionale a Vãmilor.
În anumite perioade, rezultatele obţinute pe linia combaterii traficului şi consumului ilicit de droguri au fost afectate de repetatele reorganizãri ale structurilor specializate, de lipsa unei pregãtiri profesionale adecvate, de instabilitatea pe posturi a specialiştilor, de numãrul redus al acestora şi de dotarea tehnicã precarã în raport cu evoluţia şi dimensiunea fenomenului.
Dinamica infracţiunilor privind drogurile, din ultimii trei ani, a cunoscut o creştere de la 670 infracţiuni în 2001, la 1291 fapte înregistrate în anul 2002, 1462 în anul 2003, şi 2169 în anul 2004. Procentual, în anul 2004, s-a înregistrat o creştere a numãrului infracţiunilor constatate cu 223,7 % faţã de anul 2001, cu 68% faţã de anul 2002 şi cu 48,3% faţã de 2003. Dintre infracţiunile constatate de poliţie, 53,7% privesc operaţiuni de traficare a stupefiantelor, substanţelor psihotrope şi precursorilor, iar 37,4% reprezintã acte şi fapte legate de consumul ilicit de droguri. Analiza acestor date pune în evidenţã faptul cã activitatea poliţiei a avut ca rezultat, în multe situaţii, identificarea şi prinderea persoanelor care deţineau cantitãţi mici de droguri pentru consum propriu şi mai puţin destrãmarea unor grupuri organizate de traficanţi.
Datele privind persoanele implicate în operaţiuni ilicite cu droguri evidenţiazã o tendinţã de creştere accentuatã a numãrului acestora pentru perioada 2001-2004, respectiv de la 723 persoane cercetate în anul 2001 pentru infracţiuni privind traficul şi consumul ilicit de droguri, la 1428 în anul 2002 (+97,5% faţã de 2001), la 1487 în anul 2003 (+105,6% faţa de 2001) şi 1997 în anul 2004 (+ 176,2% faţã de 2001).
Din totalul persoanelor implicate în sãvârşirea infracţiunilor de trafic şi consum ilicit de droguri, cele tinere reprezintã 59,9 % în anul 2003, şi 61,4% în 2004(29% fiind elevi şi studenţi).
Numãrul cauzelor soluţionate de cãtre parchete, al persoanelor puse sub învinuire şi al celor trimise în judecatã, precum şi al celor condamnate de cãtre instanţele de judecatã în anul 2003 şi 2004 a crescut în raport cu anii anteriori.
În ceea ce priveşte cantitãţile de droguri confiscate, în anul 2003 acestea au însumat 408,36 kg droguri (din care 320,70 kg. Heroinã, 70,04 kg cannabis, 2,06 kg haşiş, 12,68 kg cocainã şi 81.939 comprimate droguri) iar în anul 2004 acestea sunt de 446,16 kg (din care 70,3 kg heroinã şi opiu, 24,57 kg cocainã, 298,31 kg cannabis şi haşiş, 7924 comprimate amfetamina).
Analizând situaţia la nivel mondial, numai pe ruta Afganistan-Europa de Vest, în care este inclusã şi România, se prefigureazã o creştere explozivã a traficului în viitorii ani. Conform datelor furnizate de Oficiul Naţiunilor Unite pentru Droguri şi Criminalitate (UNODC), cultura de mac opiaceu în Afganistan - principalul producãtor mondial, a cunoscut în anul 2004 o creştere cu 64% faţã de anul 2003, realizându-se o producţie cu 17% mai mare, dar în condiţiile în care productivitatea a fost de numai 30%, datoritã vremii neprielnice din acest an. Totodatã, preţul opiului a scãzut foarte mult ceea ce va genera o sporire a cantitãţilor traficate. Pericolul pentru România este foarte mare datoritã implicãrii în consumul de heroinã prin injectare a unui numãr foarte mare de persoane, aşa cu a reieşit din sondajele şi estimãrile prezentate.
În condiţiile amplificãrii traficului de mãrfuri şi persoane, trebuie sublimat cã, în punctele vamale şi de control al trecerii frontierei de stat, nu s-au introdus încã tehnologii noi pentru a asigura un control rapid şi eficient în vederea depistãrii drogurilor.
De asemenea, pe fondul unei cooperãri insuficient dezvoltate şi a unei structuri antidrog subdimensionate a Poliţiei de Frontierã, aportul acesteia, precum şi al Autoritãţii Naţionale a Vãmilor la constatarea infracţiunilor din domeniul drogurilor a fost relativ scãzut, în special în porturi şi aeroporturi.
În prezent, sistemul instituţional de reducere a ofertei de droguri se manifestã concurenţial şi are nevoie de redimensionarea efectivelor în funcţie de situaţia operativã, profesionalizarea angajaţilor, îmbunãtãţirea dotãrii materiale şi a cooperãrii pentru a reacţiona adecvat la "mutaţiile" crimei organizate în domeniul drogurilor, delimitarea competenţelor şi administrarea în regim de parteneriat a resurselor informaţionale.
Pe acest fond, crearea cadrului instituţional şi alocarea resurselor materiale necesare combaterii traficului ilicit de droguri, impune o repoziţionare a luptei antidrog în cadrul unui program naţional integrat.
1.3. Dezvoltarea cooperãrii internaţionale
Înfiinţarea Agenţiei Naţionale Antidrog şi demersurile realizate de cãtre aceasta au contribuit la accelerarea procesului de armonizare legislativã cu acquis-ul comunitar, semnalele recepţionate dovedind faptul cã România începe sã fie perceputã ca un partener serios, fiindu-i astfel recunoscute progresele înregistrate în domeniul luptei antidrog.
Totuşi, s-a constatat cã în contextul activitãţilor de integrare europeanã desfãşurate de instituţiile române, raportarea fragmentarã şi paralelã cãtre organismele internaţionale, a datelor privind reducerea cererii şi ofertei de droguri, a creat impresia unei lipse de coordonare, incoerenţã, lipsã de comunicare şi cooperare între acestea.
De asemenea, unele proiecte propuse instituţiilor sau organismelor internaţionale pentru finanţare au fost avansate fãrã consultarea prealabilã a celorlalţi parteneri români, demersurile fiind înţelese, mai degrabã ca o competiţie, decât ca un parteneriat.
Observatorul Român pe Droguri şi Toxicomanii din cadrul Agenţiei Naţionale Antidrog reprezintã structura tehnicã de legãturã a României cu Centrul European de Monitorizare a Drogurilor şi Dependenţei de Droguri (EMCDDA). Obiectul de activitate al Observatorului Român pe Droguri şi Toxicomanii este colectarea şi procesarea, în sistemul standardizat european, a datelor referitoare la consumul de droguri din România, activitatea sa fiind fundamentatã în Strategia Naţionalã Antidrog şi Planul de Acţiune al structurii centrale europene.
Observatorul implementeazã, la nivel naţional, indicatorii epidemiologici cheie şi indicatorii principali ai EMCDDA şi elaboreazã Raportul naţional privind situaţia drogurilor, acesta fiind inclus în raportul european cu aceeaşi temã.
Observatorul a început implementarea indicatorilor "cerere de tratament ca urmare a consumului de droguri" şi "studii la nivelul populaţiei privind consumul de droguri", cu sprijin financiar de la Organizaţia Mondialã a Sãnãtãţii - Global Found. Pentru implementarea la nivel naţional a indicatorilor respectivi, s-a propus dezvoltarea unui sistem informatic integrat care sã reuneascã toate instituţiile implicate în lupta antidrog.
Începând cu anul 2005, Observatorul Român pe Droguri şi Toxicomanii va deveni membru al EMCDDA, fiind inclus în reţeaua europeanã informaţionalã privind drogurile şi toxicomaniile (REITOX), formatã din punctele naţionale focale pe droguri din toate ţãrile membre şi candidate ale Uniunii Europene.

II. NECESITATEA IMPLEMENTĂRII SISTEMULUI NAŢIONAL INTEGRAT DE PREVENIRI ŞI COMBATERE A TRAFICULUI ŞI CONSUMULUI ILICIT DE DROGURI

În anul 2003, Guvernul României, prin adoptarea Strategiei Naţionale Antidrog, şi-a asumat ca prioritate naţionalã prevenirea şi combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri.
În pofida unor iniţiative pozitive de îmbunãtãţire a acţiunilor instituţionale de prevenire şi combatere a consumului şi traficului ilicit de droguri, existã în continuare o multitudine de aspecte la care România este deficitarã, comparativ cu abordãrile din domeniu ale Statelor Membre Uniunii Europene şi ale ţãrilor candidate.
În absenţa unui sistem integrat de luptã împotriva consumului şi traficului ilicit de droguri, România desfãşoarã programe şi acţiuni ce nu au eficienţã şi perpetueazã acţiunile unui sistem deficitar, care nu se poate ridica la standardele cerute şi practicate de Uniunea Europeanã.
În calitatea sa de coordonator naţional în domeniu, Agenţia Naţionalã Antidrog supune spre analizã Guvernului României o evaluare a actualei situaţii privind problematica consumului de droguri din România referitoare la posibilitãţile actuale de prevenire, combatere şi cooperare internaţionalã, precum şi o propunere de îmbunãtãţire a acestui sistem în conformitate cu prevederile din domeniu elaborate de Organizaţia Naţiunilor Unite şi preluate integral de cãtre Statele Membre ale Uniunii Europene.
În principal, acest sistem urmãreşte:
1. Crearea reţelei instituţionale teritoriale pentru implementarea de proiecte în parteneriat cu administraţia localã, organizaţiile neguvernamentale şi structurile locale;
2. Dezvoltarea unui sistem informatic integrat care sã faciliteze colectarea, într-o formã unitarã a datelor şi informaţiilor privind prevenirea şi combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri, precum şi evaluarea statisticã a acestora;
3. Evaluarea sistematicã a dinamicii fenomenului drogurilor şi implementarea unor politici naţionale în domeniu;
4. Adaptarea structurilor specializate în combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri la standardele europene;
5. Specializarea profesioniştilor în domeniu, inclusiv a personalului medical şi adoptarea unor standarde comune de pregãtire pentru poliţişti, vameşi, procurori şi judecãtori prin cursuri organizate şi coordonate de Agenţia Naţionalã Antidrog;
6. Întãrirea controalelor la frontiere în perspectiva aderãrii la Uniunea Europeanã;
7. Îmbunãtãţirea dotãrii logistice a instituţiilor abilitate în reducerea ofertei de droguri prin achiziţionarea de tehnologii de testare şl control antidrog;
8. Îmbunãtãţirea cooperãrii între instituţiile implicate în reducerea ofertei de droguri;
9. Coordonarea instituţiilor abilitate pe baza evaluãrilor şl studiilor efectuate.
Este esenţial ca activitãţile de prevenire şi serviciile medicale acordate consumatorilor şi dependenţilor de droguri, acţiunile de reducere a ofertei de droguri, demersurile de cooperare internaţionalã şi fluidizarea canalelor de comunicare cu instituţiile europene abilitate în domeniu sã fie integrate şi coordonate la nivel central şi teritorial, pentru a se rãspunde eficient la nevoia de tratament şi pentru a avea o imagine clarã asupra dinamicii traficului şi consumului ilicit de droguri.
Este foarte important ca aceste sisteme sã fie corelate şi cu alte servicii de consiliere oferite, în general, de cãtre societatea civilã, iar toate aceste acţiuni sã poatã fi monitorizate şi evaluate pe baza unui sistem informatic bine definit, care sã cuprindã referinţe exacte despre cererea şi oferta de tratament şi despre modul în care serviciile de tratament sunt aplicate, la ce parametri şi pe ce frecvenţã.

III. OBIECTIVE PRIORITARE ALE PROGRAMULUI

1. Implementarea şi dezvoltarea subprogramelor sectoriale de prevenire.
2. Dezvoltarea centrelor de prevenire, evaluare şi consiliere antidrog şi înfiinţarea serviciilor complexe cuprinse în circuitul terapeutic destinat consumatorilor de droguri.
3. Consolidarea instituţiilor implicate în reducerea ofertei de droguri, prin redimensionarea resurselor umane, financiare şi materiale şi perfecţionarea pregãtirii.
4. Iniţierea şi intensificarea relaţiilor de colaborare cu instituţii similare din alte state şi cu organisme internaţionale de monitorizare şi control al drogurilor.
5. Informatizarea sistemului naţional integrat destinat monitorizãrii dinamicii consumului şi traficului ilicit de droguri.

IV. REZULTATE AŞTEPTATE

Agenţia Naţionalã Antidrog apreciazã cã, prin desfãşurarea unor activitãţi specifice direcţiilor prioritare ale Programului, România va obţine:
Pe plan intern:
● Cunoaşterea, în timp real, a dimensiunilor fenomenului drogurilor şi luarea mãsurilor adecvate pentru reducerea cererii şi ofertei de droguri în România;
● Crearea infrastructurii informatice naţionale şi îmbunãtãţirea activitãţii de colectare, stocare, prelucrare şi diseminare a informaţiilor pe linie de droguri;
● Asigurarea aplicãrii standardelor minime de prevenire, tratament şi reabilitare pentru consumatorii dependenţi de droguri;
● Profesionalizarea şi specializarea personalului din instituţiile abilitate în reducerea cererii şi ofertei de droguri;
● Eficientizarea mecanismelor Agenţiei Naţionale Antidrog de coordonare, informaţionalã şi operaţionalã, a instituţiilor abilitate în prevenirea şi combaterea consumului şi traficului de droguri.
Pe plan extern:
● Optimizarea cooperãrii cu structurile internaţionale cu competenţe în domeniu şi îmbunãtãţirea imaginii României pe plan internaţional;
● Integrarea sistemului informaţional naţional pe linie de droguri în sistemele similare europene şi mondiale.

V. PERIOADA DE IMPLEMENTARE A PROGRAMULUI: 5 ani (2005-2009)

PLAN DE ACŢIUNE PENTRU PUNEREA ÎN APLICARE A
PROGRAMULUI MARA




┌─────┬────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┬───────────┬────────────────┐
│ Nr. │ Proiectul │ │ │ Buget estimat │
│ crt.│ (Mãsuri) │ Rãspunde │ Termen │ (EURO) │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 1. │Realizarea unei strategii de comunicare │Agenţia Naţionalã │ │ │
│ │a Agenţiei Naţionale Antidrog │Antidrog │ 2005 │ 675.000 │
├─────┴────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┴───────────┴────────────────┤
│ I. IMPLEMENTAREA ŞI DEZVOLTAREA PROGRAMELOR SECTORIALE DE PREVENIRE │
├─────┬────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┬───────────┬────────────────┤
│ 2. │Elaborarea şi implementarea de programe │Agenţia Naţionalã │ 2005-2009 │ 180.000 │
│ │pentru copii şi familie │Antidrog prin Centrele │ │ EURO/un │
│ │Programele pentru Copii şi Familie au rolul │de Prevenire, │ │ program/ anual │
│ │de a informa pãrinţii despre consecinţele │Evaluare şi Consiliere; │ │ │
│ │negative ale consumului de droguri şi de a-i│Ministerul Muncii │ │ │
│ │ajuta sã comunice eficient cu copiii, pe │Solidaritãţii Sociale şi│ │ │
│ │aceasta tema. Datele sunt furnizate de cãtre│Familiei, ONG-uri ce │ │ TOTAL │
│ │consilierii implicaţi în programe. │desfişoarã activitãţi în│ │ 900.000 │
│ │ │domeniu. │ │ EURO │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 3. │Elaborarea şi desfãşurarea de programe │Agenţia Naţionalã │ 2005-2009 │ 180.000 │
│ │de prevenire în şcoli │Antidrog; ONG-uri ce │ │ EURO/un │
│ │Programul propus de Agenţia Naţionalã │desfãşoarã activitãţi în│ │ program/ anual│
│ │Antidrog se numeşte "ANA Merge la Şcoalã". │domeniu, Ministerul │ │ │
│ │Acesta are ca obiectiv elaborarea şi │Educaţiei şl Cercetãrii │ │ │
│ │editarea unor materiale educative, cu │ │ │ │
│ │tematicã antidrog, în scopul conştientizãrii│ │ │ │
│ │elevilor asupra pericolului drogurilor. │ │ │ │
│ │ │ │ │ TOTAL │
│ │ │ │ │ 900.000 │
│ │ │ │ │ EURO │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 4. │Dezvoltarea de programe comunitare │Agenţia Naţionalã │ 2005-2009 │ 180.000 │
│ │(programe pentru tineri desfãşurate în │Antidrog; │ │ EURO anual │
│ │afara şcolii) │ONG-uri ce desfãşoarã │ │ │
│ │Programele pentru tineri, desfãşurate în │activitãţi în domeniu; │ │ │
│ │afara şcolii, au rolul de a oferi acestora o│Ministerul Educaţiei şi │ │ │
│ │alternativã la consumul de droguri şi de a │Cercetãrii; │ │ │
│ │promova valorile sociale şi cultural- │Ministerul Sãnãtãţii; │ │ │
│ │sportive. Programul va fi susţinut de cãtre │Agenţia Naţionalã pentru│ │ │
│ │formatori ai Agenţiei Naţionale Antidrog şi │Tineret; │ │ │
│ │al organizaţiilor nonguvemamentale │Agenţia Naţionalã pentru│ │ │
│ │implicate în program prin derularea unor │Sport; │ │ │
│ │activitãţi specifice (jocuri, concursuri │Primãriile municipale şi│ │ │
│ │sportive, artã, tabere şcolare în timpul │orãşeneşti │ │ │
│ │vacanţelor, etc.). │ │ │ │
│ │ │ │ │ TOTAL │
│ │ │ │ │ 900.000 │
│ │ │ │ │ EURO │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 5. │Desfãşurarea de campanii mass-media │Agenţia Naţionalã │ 2005-2009 │ 90.000 EURO │
│ │antidrog │Antidrog, │ │ anual │
│ │Agenţia Naţionalã Antidrog, în colaborare │Ministerul Sãnãtãţii │ │ │
│ │cu instituţiile responsabile şi în partene- │ │ │ │
│ │riat cu instituţiile române de presã, va │ │ │ │
│ │iniţia campanii mass-media care vor promova │ │ │ │
│ │mesaje publice de informare şi │ │ │ │
│ │conştientizare a opiniei publice privind │ │ │ │
│ │pericolul consumului de droguri. │ │ │ │
│ │ │ │ │ TOTAL │
│ │ │ │ │ 450.000 │
│ │ │ │ │ EURO │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 6. │Derularea campaniei de informare - │Agenţia Naţionalã │ 2005-2009 │ 72.000 │
│ │educare - comunicare pentru prevenirea │Antidrog │ │ EURO anual │
│ │consumului de alcool şi tutun │Ministerul Sãnãtãţii │ │ │
│ │Realizarea de materiale informative │ │ │ │
│ │(pliante, broşuri, afişe) │ │ │ │
│ │Realizarea şi dîfazarea de spoturi audio şi │ │ │ │
│ │video │ │ │ │
│ │Realizarea, multiplicarea şi difuzarea de │ │ │ │
│ │filme documentare │ │ │ │
│ │ │ │ │ TOTAL │
│ │ │ │ │ 360.000 │
│ │ │ │ │ EURO │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 7. │Aplicarea unor sondaje de opinie în │Agenţia Naţionalã │ 2005-2009 │ 54.000 EURO/ │
│ │rãndul populaţiei │Antidrog; Instituţii │ │ douã sondaje/ │
│ │Sondajele de opinie pe tematica consumului │specializate de sondare │ │ anual │
│ │şi traficului ilicit de droguri din România │a opiniei publice │ │ │
│ │vor avea rolul de a reliefa percepţia │ │ │ │
│ │publicã şi dinamica acestui fenomen la nivel│ │ │ │
│ │naţional. Sondajele vor avea la bazã │ │ │ │
│ │indicatorii Centrului European de │ │ │ │
│ │Monitorizare a Drogurilor şi Dependenţei │ │ │ │
│ │de Droguri şi alţi indicatori stabiliţi de │ │ │ │
│ │Agenţia Naţionalã Antidrog. │ │ │ │
│ │ │ │ │ TOTAL │
│ │ │ │ │ 270.000 │
│ │ │ │ │ EURO │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 8. │Realizarea unui studio TV-film propriu al │ │ 2005 │ 112.000 │
│ │Agenţiei Naţionale Antidrog şi dotarea │ │ │ EURO │
│ │acestuia cu tehnica necesarã producerii şi │ │ │ │
│ │difuzãrii unor materiale de televiziune şi │ │ │ │
│ │film cu caracter preventiv │ │ │ │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ │TOTAL │ │ │ 3.892.500 │
│ │ │ │ │ EURO │
├─────┴────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┴───────────┴────────────────┤
│ II. DEZVOLTAREA CENTRELOR DE PREVENIRE, EVALUARE ŞI CONSILIERE ANTIDROG Şl ÎNFIINŢAREA │
│ SERVICIILOR COMPLEXE CUPRINSE ÎN CIRCUITUL TERAPEUTIC DESTINAT CONSUMATORILOR DE DROGURI (Anexa 1) │
├─────┬────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┬───────────┬────────────────┤
│ 9. │Dezvoltarea Centrelor de Prevenire, │Agenţia Naţionalã │ 2005-2009 │47 de locaţii la│
│ │Evaluare şi Consiliere Antidrog din │Antidrog; Ministerul │ │nivel naţional │
│ │structura Agenţiei Naţionale Antidrog │Sãnãtãţii; Centrale de │ │ 2.115.000 │
│ │Prin dezvoltarea celor 47 de centre (6 în │Prevenire, Evaluare şi │ │ EURO/ │
│ │Bucureşti şi 41 în judeţe), se va crea │Consiliere │ │cheltuieli de │
│ │reţeaua teritorialã a Agenţiei Naţionale │C.N.A.S. │ │amenajare │
│ │Antidrog. │ │ │construcţii noi │
│ │În fiecare centru se va efectua evaluarea │ │ │şi întreşinere │
│ │consumatorilor şi consumatorilor │ │ │ 1.057.500 │
│ │dependenţi de droguri din punct de vedere │ │ │ EURO/ │
│ │medical şi social │ │ │prin amenajarea │
│ │ │ │ │unor construcţii│
│ │ │ │ │existente │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 10. │Înfiinţarea Centrelor pentru Tratamentul │Agenţia Naţionalã │ 2005-2009 │10 centre la │
│ │Adicţiilor │Antidrog; Ministerul │ │nivel naţional: │
│ │Aceste centre se vor înfiinţa in cadrul │Sãnãtãţii; Ministerul │ │2 centre în │
│ │Centrelor de prevenire, evaluare şi │Muncii, Solidaritãţii │ │Bucureşti + │
│ │consiliere antidrog din Bucureşti (2% │Sociale şi Familiei; │ │câte un centru │
│ │Constanţa, Iaşi, Cluj, Timişoara, Craiova, │ONG-uri │ │la Constanţa, │
│ │Braşov, Galaţi, Târgu Mureş, prin │C.N.A.S. │ │Iaşi, Cluj, │
│ │suplimentarea schemei organizatorice şi │ │ │Craiova, │
│ │dotarea corespunzãtoare │ │ │Braşov, Galaţi, │
│ │ │ │ │Târgu Mureş │
│ │ │ │ │ 2.700.000 │
│ │ │ │ │ EURO │
│ │ │ │ │construcţii noi │
│ │ │ │ │ sau │
│ │ │ │ │ 1.350.000 │
│ │ │ │ │ EURO - prin │
│ │ │ │ │amenajarea │
│ │ │ │ │unor construcţii│
│ │ │ │ │existente │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 11. │Înfiinţarea unor centre de tratament │Agenţia Naţionalã │ 2005-2009 │ 450.000 │
│ │substitutiv, în cadrul centrelor pentru │Antidrog │ │ EURO │
│ │tratamentul adicţiilor (metadonã sau alţi │Ministerul Sãnãtãţii │ │ │
│ │antagonişti) şi harm-reduction (reducerea │C.N.A.S. │ │ │
│ │riscurilor asociate consumului) precum şi │ │ │ │
│ │modernizarea celor existente │ │ │ 180.000 │
│ │- Se vor înfiinţa 10 astfel de centre în: │ │ 2005-2009 │ EURO │
│ │Bucureşti 3, Constanţa, Galaţi, Craiova, │ │ │ TOTAL │
│ │Timişoara, Cluj, Tg Mureş, Braşov │ │ │ 630.000 │
│ │- Se vor moderniza cele 4 clinici existente │ │ │ EURO │
│ │în reţeaua Ministerului Sãnãtãţii. │ │ │ │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 12. │Înfiinţarea centrelor de tip comunitate │Agenţia Naţionalã │ 2005-2007 │9 comunitãţi │
│ │terapeuticã │Antidrog; Ministerul │ │terapeutice la │
│ │Se vor înfiinţa comunitãţi terapeutice în │Muncii, Solidaritãţii │ │ 6.480.000 │
│ │judeţele Olt, Constanţa, Sibiu, Braşov, │Sociale şi Familiei; │ │ EURO* - │
│ │Timiş, Cluj, Neamţ, Iaşi şi municipiul │Ministerul Sãnãtãţii; │ │construcţii noi │
│ │Bucureşti, pentru reabilitare şi reinserţie │Agenţia Naţionalã pentru│ │ sau │
│ │socialã │Locuinţe │ │ 3.240.000 │
│ │ │O.N.G.-uri │ │ EURO │
│ │ │ │ │prin amenajarea,│
│ │ │ │ │unor construcţii│
│ │ │ │ │existente. │
│ │În cadrul acestui obiectiv se vor înfiinţa │ │ │66 de │
│ │şi Apartamente Sociale(10 în Bucureşti; câte│ │ │apartamente │
│ │5 în Iaşi, Constanţa, Timişoara şi Cluj;câte│ │ │sociale │
│ │un apartament social pentru încã 36 de │ │ │ 2.970.000 │
│ │judeţe) pentru reabilitare şi reinserţie │ │ │ EURO │
│ │socialã. │ │ │construcţii noi │
│ │ │ │ │ sau │
│ │ │ │ │amenajarea unor │
│ │ │ │ │construcţii │
│ │ │ │ │existente │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 13. │Înfiinţarea în reţeaua medicalã proprie a │Agenţia Naţionalã │ 2005-2007 │7 centre la │
│ │centrelor pentru evaluarea consumatorilor │Antidrog; Ministerul │ │nivel naţional: │
│ │şi consumatorilor dependenţi de droguri │Sãnãtãţii; Ministerul │ │2 centre în │
│ │ce au vârsta sub 18 ani │Muncii, Solidaritãţii │ │Bucureşti + │
│ │Se vor înfiinţa 7 astfel de centra la nivel │Sociale şl Familiei; │ │câte un centru │
│ │naţional pentru evaluare, testãri │Ministerul Educaţiei şi │ │la Iaşi, │
│ │dezintoxicare, harm-reduction (reducerea │Cercetãrii; │ │Constanţa, Cluj,│
│ │riscurilor asociate consumului), │O.N.G.-uri │ │Timişoara, │
│ │psihoterapie, consiliere, testãri HIV şi │C.N.A.S. │ │Craiova, │
│ │hepatitã tip B şi C, asistenţã socialã etc, │ │ │ │
│ │intraspitaliceşte sau/şi ambulator. │ │ │ 1.260.000 │
│ │ │ │ │ EURO - │
│ │ │ │ │construcţii noi │
│ │ │ │ │ sau │
│ │ │ │ │ 630.000 │
│ │ │ │ │ EURO prin │
│ │ │ │ │amenajarea unor │
│ │ │ │ │construcţii │
│ │ │ │ │existente │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 14. │Înfiiţarea de cabinete şi centre de │Agenţia Naţionalã │ │ │
│ │evaluare şi tratament a dependenţilor de │Antidrog; Direcţia │ │ │
│ │droguri din penitenciare (în completarea │Generalã a │ │ │
│ │Strategiei de reformã a sistemului judiciar)│Penitenciarelor; │ │ │
│ │ │Ministerul Sãnãtãţii; │ 2007-2009 │ 495.000 EURO │
│ │- Cabinete de evaluares consiliere şi │Ministerul Muncii, │ │ │
│ │tratament antidrog la toate penitenciarele │Solidaritãţii Sociale │ │ │
│ │- dotarea Centrului de Dezintoxicare şi │şi Familiei │ 2006-2009 │ 45.000 EURO │
│ │tratament substitutiv la Spitalul │ │ │ │
│ │Penitenciarului Rahova │ │ │ │
│ │- 5 centre de dezintoxicare şi tratament │ │ │ │
│ │substitutiv la spitalele din sistemul │ │ 2005-2009 │ 81.000 EURO │
│ │penitenciar │ │ │ │
│ │- 1 Centru de Post-Curã la Penitenciarul │ │ │ │
│ │Jilava │ │ │ 45.000 EURO │
│ │ │ │ 2005-2009 │Sumele │
│ │ │ │ │reprezintã │
│ │ │ │ │cheltuieli │
│ │ │ │ │complementare │
│ │ │ │ │celor asigurate │
│ │ │ │ │prin Programul │
│ │ │ │ │PHARE │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ TOTAL │
│ │ │ │ │ 666.000 │
│ │ │ │ │ EURO │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 15. │Implementarea şi desfãşurarea │Agenţia Naţionalã │ 2005-2009 │ 90.000 EURO │
│ │programelor pentru urgenţe medicale │Antidrog; Ministerul │ │ training-ul de │
│ │necesare consumatorilor de droguri prin │Sãnãtãţii │ │ specialitate │
│ │intermediul serviciilor de ambulanţã │ │ │ │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 16. │Constituirea unei reţele de laboratoare de │Ministerul Sãnãtãţii │ 2005-2009 │ 1.600.000 x 6=│
│ │analizã a lichidelor biologice │ │ │ 8.640.000 │
│ │Se vor dota complet 6 laboratoare de acest │ │ │ EURO │
│ │tip în cadrul serviciilor de medicinã legalã│ │ │ │
│ │din judeţele Cluj, Constanţa, Craiova, Iaşi,│ │ │ │
│ │Târgu-Mureş şi Timişoara, cu condiţia │ │ │ │
│ │efectuãrii, în regim de gratuitate, a │ │ │ │
│ │analizelor specifice │ │ │ │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 17. │Creşterea capacitãţii Agenţiei Naţionale │Agenţia Naţionalã │ 2005-2009 │ 47 autoturisme │
│ │Antidrog de prevenire a consumului ilicit │Antidrog │ │ x 10.000 │
│ │de droguri, la nivel central şi teritorial │ │ │ EURO │
│ │ │ │ │ 423.000 │
│ │ │ │ │ EURO │
│ │ │ │ │ 4 autobuze │
│ │ │ │ │ x 150.000 │
│ │ │ │ │ EURO │
│ │ │ │ │ 540.000 │
│ │ │ │ │ EURO │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 18. │Pregãtirea personalului cu atribuţii în │Agenţia Naţionalã │ 2005-2009 │ 180.000 anual │
│ │domeniul reducerii cererii de droguri │Antidrog; │ │ EURO │
│ │(pregãtirea de bazã şi continuã în │Ministerul Educaţiei │ │ │
│ │domeniul adicţiilor) │Naţionale, │ │ TOTAL │
│ │ │Ministerul Sãnãtãţii; │ │ 900.000 │
│ │ │Ministerul Muncii, │ │ EURO │
│ │ │Solidaritãţii Sociale │ │ │
│ │ │şi Familiei. │ │ │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ │ TOTAL │ │ │ 27.864.000 │
│ │ │ │ │ EURO │
│ │ │ │ │ Sau │
│ │ │ │ │ 18.976.500 │
│ │ │ │ │ EURO │
├─────┴────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┴───────────┴────────────────┤
│ III. CONSOLIDAREA INSTITUŢIILOR IMPLICATE ÎN REDUCEREA OFERTEI DE DROGURI, PRIN REDIMENSIONAREA │
│ RESURSELOR UMANE, FINANCIARE ŞI MATERIALE ŞI PERFECŢIONAREA PREGĂTIRII │
├─────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │III.1. Întãrirea capacitãţii instituţiilor de combatere a traficului şi consumului ilicit │
│ │ de droguri │
├─────┼────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┬───────────┬────────────────┤
│ 19. │Creşterea capacitãţii instituţiilor abili- │Ministerul Public │ │ │
│ │tate în combatere a traficului şi consumului│Agenţia Naţionalã │ │ │
│ │ilicit de droguri │Antidrog, IGPR- │ │ │
│ │ │Direcţia Generalã de │ │ 900.000 │
│ │Direcţia Antidrog (DGCCOA-IGPR) │Combatere a Crimei │ │ EURO │
│ │ │Organizate şl Antidrog │ 2006 │ prin │
│ │- Achiziţionarea unui sediu corespunzãtor │şi Autoritatea Naţionalã│ │achiziţionarea │
│ │pentru Direcţia Antidrog. │a Vãmilor │ │unui spaţiu sau │
│ │ │ │ │construcţie │
│ │ │ │ │existentã. │
│ │- achiziţionarea unui sediu conspirat pentru│ │ 2005 │ 450.000 │
│ │serviciul de investigatori sub acoperire. │ │ │ EURO │
│ │ │ │ │construcţie │
│ │ │ │ │nouã sau │
│ │ │ │ │ 225.000 │
│ │ │ │ │ EURO │
│ │ │ │ │prin │
│ │ │ │ │amenajarea │
│ │ │ │ │unei construcţii│
│ │ │ │ │existente. │
│ │ │ │ │ │
│ │- achiziţionarea de mijloace tehnice │ │ 2005-2009 │68 autoturisme │
│ │necesare desfãşurârii activitãţilor │ │ │ x 10.000 │
│ │specifice. │ │ │ EURO= │
│ │ │ │ │ 612.000 │
│ │ │ │ │ EURO │
│ │ │ │ │ - truse │
│ │ │ │ │identificare │
│ │ │ │ │droguri │
│ │ │ │ │ 54.000 │
│ │ │ │ │ EURO/anual │
│ │ │ │ │ - 50 camere │
│ │ │ │ │ video │
│ │ │ │ │ 36.000 EURO │
│ │ │ │ │ │
│ │- Crearea de structuri tehnice pentru │ │ 2005-2007 │ 135.000 │
│ │desfãşurarea activitãţilor de obţinere al │ │ │ EURO │
│ │informaţiilor prin interceptãri şi │ │ │ │
│ │înregistrãri audio-video la nivel central şi│ │ │ │
│ │regional │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │- Crearea unui fond de care sã fie utilizat │ │ 2006 │ 180.000 │
│ │în combinaţii operative (fãrã a fi │ │ │ EURO │
│ │cheltuiţi). │ │ │ │
│ │Autoritatea Naţionalã a Vãmilor │ │ 2005-2009 │ - Truse │
│ │- achiziţionarea de mijloace tehnice │ │ │identificare │
│ │necesare desfãşurãrii activitãţilor │ │ │droguri │
│ │specifice. │ │ │ 45.000 EURO/ │
│ │ │ │ │ anual │
│ │ │ │ │ - 50 aparate │
│ │ │ │ │foto digitale │
│ │ │ │ │ 18.000 EURO │
│ │ │ │ │ - 30 complexe │
│ │ │ │ │control buster │
│ │ │ │ │ & endoscop │
│ │ │ │ │ 45.000 EURO │
│ │ │ │ │ - implementare │
│ │ │ │ │sistem de │
│ │ │ │ │colectare, │
│ │ │ │ │analizã şi │
│ │ │ │ │diseminare a │
│ │ │ │ │informaţiilor │
│ │ │ │ │compatibil cu │
│ │ │ │ │cel existent în │
│ │ │ │ │alte agenţii │
│ │ │ │ │naţionale │
│ │ │ │ │(licenţa i2, │
│ │ │ │ │instruire) │
│ │ │ │ │ 9.000 EURO │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ 2005-2009 │ 25 autoturisme │
│ │Inspectoratul Generai al Poliţiei de │ │ │ x 10.000 │
│ │Frontierã │ │ │ EUR = │
│ │- achiziţionarea de mijloace tehnice │ │ │ 225.000 │
│ │necesare desfãşurãrii activitãţilor │ │ │ EURO │
│ │ │ │ │ - truse │
│ │ │ │ │identificare │
│ │ │ │ │droguri │
│ │ │ │ │ 27.000 │
│ │ │ │ │ EURO/anual │
│ │ │ │ │ - 40 complexe │
│ │ │ │ │control buster │
│ │ │ │ │ & endoscop │
│ │ │ │ │ 60.300 EURO │
│ │ │ │ │- implementare │
│ │ │ │ │sistem de │
│ │ │ │ │colectare, │
│ │ │ │ │analizã şi │
│ │ │ │ │diseminare a │
│ │ │ │ │informaţiilor │
│ │ │ │ │compatibil cu │
│ │ │ │ │cel existent în │
│ │ │ │ │alte agenţii │
│ │ │ │ │naţionale │
│ │ │ │ │(licenţa i2, │
│ │ │ │ │instruire)= │
│ │ │ │ │ 54.000 EURO │
│ │ │ │ │ - 20 Staţii de │
│ │ │ │ │emisie-recepţie=│
│ │ │ │ │ 18.000 EURO │
│ │ │Inspectoratul General al│ │ │
│ │ │Poliţiei Române - │ 2006 │ 18.000 EURO │
│ │- crearea unor grupuri operative de lucru │Direcşia Generalã de │ │ │
│ │formate din specialişti din cadrul │Combatere a Crimei │ │ │
│ │instituţiilor cu atribuţii în domeniu. │Organizate şi Antidrog │ │ │
│ │ │şi Autoritatea Naţionalã│ │ │
│ │ │Vãmilor │ │ │
│ │ │ │ │ TOTAL │
│ │ │ │ │ 2.886.300 │
│ │ │ │ │ EURO │
│ │ │ │ │construcţie │
│ │ │ │ │nouã │
│ │ │ │ │ sau │
│ │ │ │ │ 2.331.300 │
│ │ │ │ │ EURO │
│ │ │ │ │prin amenajarea │
│ │ │ │ │unei construcţii│
│ │ │ │ │existente. │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 20. │Creşterea capacitãţii de analizã a │Agenţia Naţionalã │ 2007 │4 laboratoare │
│ │drogurilor prin înfiinţarea unor │Antidrog şi Inspectoratul │ x 500.000 │
│ │laboratoare specializate la nivel teritorial│General al Poliţiei │ │ EURO/LAB. = │
│ │Achiziţionarea şi înzestrarea cu aparatura │Române - Direcţia │ │ 1.800.000 │
│ │necesarã a patru laboratoare de analizã a │Generalã de Combatere a │ │ EURO │
│ │drogurilor (Cluj, Iaşi, Craiova, Constanţa).│Crimei Organizate şi │ │ │
│ │ │Antidrog │ │ │
│ │Înfiinţarea în cadrul Agenţiei Naţionale │ │ │ │
│ │Antidrog a unui laborator de expertize, │ │ │ │
│ │analize comparative şi cercetare privind │Agenţia Naţionalã │ 2009 │ 2.250.000 │
│ │drogurile. În România nu existã un astfel de│Antidrog │ │ EURO │
│ │laborator şi în cele douã existente în │ │ │ │
│ │cadrul DGCCOA, se efectueazã numai constatãri │ │ │
│ │tehnico-ştiinţifice. │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │Realizarea unei baze de date şi a unei │Agenţia Naţionalã │ │ │
│ │colecţii de mostre de droguri în cadrul │Antidrog şi Inspectoratul 2009 │ 90.000 │
│ │laboratorului de analize chimice al │General al Poliţiei │ │ EURO │
│ │DGCCOA, pentru realizarea profilului │Române - Direcţia │ │ │
│ │chimic al drogurilor capturate pe teritoriul│Generalã de Combatere a │ │ │
│ │României în vederea stabilirii ţãrii de │Crimei Organizate şi │ │ │
│ │origine. │Antidrog │ │ │
│ │ │ │ │ TOTAL │
│ │ │ │ │ 4.140.000 │
│ │ │ │ │ EURO │
├─────┼────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┴───────────┴────────────────┤
│ │III.2. Asigurarea anei pregãtiri profesionale corespunzãtoare │
├─────┼────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┬───────────┬────────────────┤
│ 21. │Creşterea eficienţei activitãţilor agenţilor│Ministerul Public; │ │ │
│ │sub acoperire │Agenţia Naţionalã │ │ │
│ │ Asigurarea unei dotãri logistice şi unei │Antidrog; Inspectoratul │ │ │
│ │pregãtiri adecvate investigatorilor sub │General a Poliţiei de │ │ │
│ │acoperire: │Frontierã şi Inspectora-│ │ │
│ │ │tul General al Poliţiei │ │ │
│ │ │Române - Direcţia │ │ │
│ │ │Generalã de Combatere a │ │ │
│ │ │Crimei Organizate şi │ │ │
│ │ │Antidrog │ │ │
│ │1. Cursuri de pregãtire efectuate în │ │ │ │
│ │România pentru agenşi sub acoperire; │ │ 2005-2009 │ 9.000 EURO/ │
│ │ │ │ │ anual │
│ │2. Cursuri de pregãtire pentru agenţii sub │ │ │ │
│ │acoperire efectuate în statele partenere │ │ │ │
│ │în lupta antidrog. │ │ 2005-2009 │ 18.000 EURO/ │
│ │ │ │ │ anual │
│ │3. Corelarea funcţionalã a structurilor │ │ │ │
│ │antidrog la nivel central şi teritorial, cu │ │ │ │
│ │structurile corespondente aparţinând │ │ │ │
│ │Parchetului de pe lângã Înalta Curte de │ │Semestrul │ │
│ │Casaţie şi Justiţie. │ │ I/2006 │ 18.000 EURO │
│ │ │ │ │ │
│ │4. Organizarea de cursuri comune pentru │ │ │ │
│ │evaluarea fenomenului, metodelor şi │ │ │ │
│ │tehnicilor operative la care sã participe │ │ │ │
│ │specialişti antidrog din poliţie, poliţie de│ │ 2005-2007 │ 18.000 EURO/ │
│ │frontierã, vamã, procurori şi judecãtori. │ │ │ anual │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ TOTAL │
│ │ │ │ │ 171.000 │
│ │ │ │ │ EURO │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 22. │Stabilirea unui cadru comun de derulae a │Ministerul Public; │ │ │
│ │activitãţilor specifice privind livrãrile │Agenţia Naţionalã │ │ │
│ │supravegheate │Antidrog, Inspectoratul │ │ │
│ │Crearea unei reţele de specialişti din │General al Poliţiei de │ │ │
│ │instituţiile abilitate care sã asigure │Frontierã, Autoritatea │ │ │
│ │derularea operaţionalã şi integratã a │Naţionalã a Vãmilor şi │ │ │
│ │livrãrilor supravegheate: │Inspectoratul General al│ │ │
│ │ │Poliţiei Române - │ │ │
│ │1. Desfãşurarea unui work-shop cu │Direcţia Generalã de │ 2005-2007 │ 5.400 EURO/ │
│ │specialiştii din domeniu în România; │Combatere a Crimei │ │ anual │
│ │ │Organizate şi Antidrog │ │ │
│ │2. Elaborarea unui ghid de practicã │ │ │ │
│ │pozitivã privind administrarea │ │ 2005 │ 3.600 EURO │
│ │programeior de livrare supravegheatã │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │3. Cursuri de perfecţionare şi schimburi de │ │ │ │
│ │experienţã, participare la reuniuni │ │ 2005-2009 │ 27.000 EURO/ │
│ │internaţionale. │ │ │ anual │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ TOTAL │
│ │ │ │ │ 154.800 │
│ │ │ │ │ EURO │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 23. │Pregãtirea multidisciplinarã a │Ministerul Public - │ │ │
│ │specialiştilor din instituşiile abilitate în│Direcţia de Investigare │ │ │
│ │combaterea traficului ilicit de droguri, │a Infracţiunilor de │ │ │
│ │prin asigurarea participãrii în comun la │Criminalitate Organizatã│ │ │
│ │sesiunile de training zonale a procurorilor,│şi Terorism │ │ │
│ │judecãtorilor şi personalului specializat │Inspectoratul General │ │ │
│ │din Ministerul Administraţiei şi Internelor │al Poliţiei Române │ │ │
│ │ │Direcţia Generalã de │ │ │
│ │ │Combatere a Crimei │ │ │
│ │ │Organizate şi Antidrog, │ │ │
│ │ │Autoritatea Naţionalã a │ │ │
│ │1. Asigurarea pregãtirii continue a │Vãmilor, Inspectoratul │ │ │
│ │specialiştilor implicaţi în constatarea, │General al Poliţiei de │ │ │
│ │instrumentarea şi judecarea infracţiunilor │Frontierã Române. │ │ │
│ │linie de droguri │ │ 2005-2009 │ 405.000 EURO │
│ │ │ │ │ pentru 300 │
│ │ │ │ │ persoane anual │
│ │2. Pregãtirea profesionalã a procurorilor şi│ │ │ │
│ │judecãtorilor în acord cu reglementãrile în │ │ │ │
│ │vigoare şi în raport cu tehnicile moderne de│ │ 2005-2009 │ 10.800 EURO/ │
│ │investigare în acest domeniu folosite pe │ │ │ anual │
│ │plan mondial │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │3. Pregãtirea multidisciplinarã zonalã a │ │ │ │
│ │procurorilor şi lucratorilor din structurile│ │ 2005-2996 │ 32.400 EURO │
│ │ce concurã la efectuarea urmãririi penale. │ │ │ anual │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ TOTAL │
│ │ │ │ │ 2.143.800 │
│ │ │ │ │ EURO │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 24. │Derularea unor cursuri de perfecţionare │Agenţia Naţionalã │ │ │
│ │curentã şi continuã privind "Combaterea │Antidrogl │ │ │
│ │traficului de stupefiante", în instituţiile │Instituţiile de pregã- │ │ │
│ │de învãţãmânt ale Ministerului │tire ale Ministerului │ │ │
│ │Administraţiei şi Internelor (3-5 zile) │Administraţiei şi │ │ │
│ │1. Centrul de Studii Postuniversitare va │Internelor │ │ │
│ │organiza cursuri de perfecţionare şi │ │ │ │
│ │specializare pentru ofiţerii de poliţie în │ │ 2005-2009 │ 22.500 EURO │
│ │scopul îmbunãtãţirii cunoştinţelor necesare │ │ │ pentru 100 │
│ │activitãţilor de prevenire şi combatere a │ │ │ peroane anual │
│ │traficului şi consumului ilicit de droguri; │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │2. Participarea personalului didactic la │ │ │ │
│ │stagii de pregãtire susţinute de experţi │ │ │ 8.100 EURO │
│ │strãini (20 de cadre/trei zile) │ │ 2005-2009 │ anual pentru │
│ │ │ │ │ 20 persoane │
│ │3. Proiectarea unui cadru general comun │ │ │ │
│ │de pregãtire şi diseminare a cunoştinţelor │ │ │ │
│ │privind combaterea fenomenului drogurilor │ │ │ │
│ │(work-shop/10 experţi/douã zile); │ │ 2005 │ 4.500 EURO │
│ │ │ │ │ │
│ │4. Elaborarea unui manual privind proceduri │ │ │ │
│ │eficiente de luptã împotriva drogurilor de │ │ │ │
│ │cãtre instituţiile de învãţãmânt ale │ │ │ │
│ │Ministerului Administraţiei şi Internelor │ │ 2005 │ 9.000 EURO │
│ │ │ │ │ │
│ │5. Desfãşurarea unor stagii de pregãtire │ │ │ │
│ │zonalã, pe o perioadã de trei zile, la care │ │ │ │
│ │sã participe echipe mixte formate din │ │ │ │
│ │poliţişti de frontierã, lucrãtori vamali, │ │ │ │
│ │ofiţeri din Direcţia Antidrog (20-25 de │ │ 2005-2009 │ 16.200 EURO │
│ │persoane pe stagiu). │ │ │ anual pentru │
│ │ │ │ │ 50 persoane │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ TOTAL │
│ │ │ │ │ 247.500 │
│ │ │ │ │ EURO │
├─────┼────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┴───────────┴────────────────┤
│ │III.3. Consolidarea capacitãţii de evaluare-coordonare a Agenţiei Naţionate Antidrog │
├─────┼────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┬───────────┬────────────────┤
│ 25. │Constituirea bãncii de date prin crearea │Ministerul Administraţiei 2005-2008 │ 1.800.000 │
│ │bazelor de date informatizate, potrivit │Şi Internelor - Agenţia │ │ EURO │
│ │legii, în vederea fundamentãrii politicilor │Naţionalã Antidrog │ │ │
│ │antidrog şi realizãrii prognozelor, │ │ │ │
│ │analizelor, studiilor şi evaluarãii în │ │ │ │
│ │domeniul drogurilor │ │ │ │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 26. │Constituirea Cerntrului Naţional de │Ministerul Administraţiei 2009 │ 2.700.000 │
│ │informare-documentare şi prelucrarea │şi Internelor - Agenţia │ │ EURO │
│ │datelor pe linie de droguri. │Naţionalã Antidrog │ │construcţie nouã│
│ │ │ │ │ sau │
│ │ │ │ │ 1.350.000 │
│ │ │ │ │ EURO │
│ │ │ │ │prin amenajarea │
│ │ │ │ │unei construcţii│
│ │ │ │ │existente │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 27. │Implementarea indicatorilor "cerere de │Ministerul Administraţiei │ │
│ │tratament ca urmare a consumului de │şi Internelor - Agenţia │ │ │
│ │droguri", în conformitate cu modelul │Naţionalã Antidrog │ │ │
│ │european, în scopul transmiterii acestora │ │ │ │
│ │la EMCDDA (activitãţi complementare │ │ │ │
│ │programului finanţat de Fondul Global prin │ │ │ │
│ │Banca Mondialã) │ │ │ │
│ │● Indicatorul "mortalitate ca urmare a │ │ 2005-2009 │ 900.000 │
│ │consumului de droguri" se refera la │ │ │ EURO │
│ │cazurile de deces legate direct de consumul │ │ │ │
│ │şi abuzul de droguri. │ │ │ │
│ │● Indicatorul "boli infecţioase" reuneşte │ │ │ │
│ │cazurile de HIV/SIDA şi hepatite virale B şi│ │ 2009 │ 900.000 │
│ │C transmise prin consumul de droguri pe │ │ │ EURO │
│ │cale injectabilã. │ │ │ │
│ │● Indicatorul "studii în populaţie" │ │ │ │
│ │monitorizeazã cunoştinţele, atitudinile şi │ │În 2007 (se│ 90.000 EURO │
│ │practicile legate de consumul ilegal de │ │face o datã│ │
│ │droguri. │ │ la 3 ani) │ │
│ │● Indicatorul "consumul problemã" se │ │ │ 90.000 EURO │
│ │referã la o categorie de droguri considerate│ │ 2009 │ │
│ │a fi deosebit de periculoase - heroina, │ │ │ │
│ │cocaina, amfetaminele etc., droguri care se │ │ │ │
│ │consumã de obicei pe cale injectabila. │ │ │ │
│ │● Indicatorii principli sunt cei care │ │ │ 90.000 EURO │
│ │monitorizeazã oferta de droguri - preţul, │ │ 2007 │ │
│ │puritatea, capturile, traficul cu precursori│ │ │ TOTAL │
│ │etc. │ │ │ 2.070.000 │
│ │ │ │ │ EURO │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ │ TOTAL │ │ │ 16.313.400 │
│ │ │ │ │ EURO │
│ │ │ │ │construcţie nouã│
│ │ │ │ │ sau │
│ │ │ │ │ 14.738.400 │
│ │ │ │ │ EURO │
│ │ │ │ │prin amenajarea │
│ │ │ │ │unei construcţii│
│ │ │ │ │existente. │
├─────┴────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┴───────────┴────────────────┤
│ IV. INIŢIEREA ŞI INTENSIFICAREA RELAŢIILOR DE COLABORARE CU INSTITUŢII SIMILARE DIN │
│ ALTE STATE ŞI CU ORGANISME INTERNAŢIONALE DE MONITORIZARE ŞI CONTROL AL DROGURILOR │
├─────┬────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┬───────────┬────────────────┤
│ 28. │Intensificarea cooperãrii intenaţionale în │Ministerul Justiţiei; │ │ │
│ │materia asistenţei penale, în vederea │ │ │ │
│ │integrãrii în sistemul EUR0JUST, inclusiv │ │ │ │
│ │prin intermediul magistraţilor de legãturã │ │ │ │
│ │(în aplicarea Acordului de cooperare dintre │ │ │ │
│ │România şi Eurojust) │ │ 2005-2009 │ 9.000 EURO │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ 2005-2009 │ 9.000 EURO │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ TOTAL │
│ │ │ │ │ 18.000 │
│ │ │ │ │ EURO │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 29. │Participarea la programele Uniunii │Ministerul Administraţiei │ │
│ │Europene în cadrul procesului de întãrire │şi Internelor; │ │ │
│ │a politicilor comunitare în domeniul │Ministerul Sãnãtãţii; │ │ │
│ │drogurilor │Ministerul Educaţiei şi │ │ │
│ │ │Cercetãrii; │ │ │
│ │ │Agenţia Naţionalã │ │ │
│ │1. Aderarea la Centrul European de │Antidrog │ 2005-2009 │ 900.000 │
│ │Monitorizare a Drogurilor şi Dependentei │Autoritatea Naţionalã a │ │ EURO │
│ │de Droguri │Vãmilor │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │2. Cooperare în reţeaua REITOX │ │ 2005-2009 │ 13.500 │
│ │ │ │ │ EURO/anual │
│ │3. Participarea la programele internaţionale│ │ │ │
│ │de asistenţã PHARE ale Comisiei Europene în │ │ │ │
│ │domeniul drogurilor (co-finanţare). │ │ 2005-2009 │ 360.000 │
│ │ │ │ │ EURO/anual │
│ │4. Intensificarea schimbului de informaţii │ │ │ │
│ │în baza acordului de cooperare dintre România │ │ │
│ │şi EUROPOL şi alte structuri internaţionale │ │ │ │
│ │specializate (INTERPOL, CIPOL, etc). │ │ │ │
│ │ │ │ 2005-2009 │ 18.000 │
│ │5. Racordarea la baza de date a EUROPOL │ │ │ EURO/anual │
│ │ │ │ │ │
│ │6. Participarea activã în cadrul Task-force-│ │ │ │
│ │urilor organizate de organismele regionale, │ │ 2007 (dupã│ 27.000 EURO │
│ │europene şi internaţionale pe linia │ │aderarea │ │
│ │combaterii traficului internaţional de │ │României la│ │
│ │droguri şi precursori (prin cofinanţare). │ │Uniunea │ │
│ │ │ │Europeanã) │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ 2005-2007 │ 45.000 EURO │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ TOTAL │
│ │ │ │ │ 2.916.000 │
│ │ │ │ │ EURO │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 30. │Intensificarea schimbului de informaţii cu │Ministerul Administraţiei 2005-2009 │ │
│ │UNDCP, Iniţiativa Sud-Est Europeanã a │şi Internelor; │ │ 18.000 │
│ │Pactului de Stabilitate, Organul │Agenţia Naţionalã │ │ EURO/anual │
│ │Internaţional de Control al Stupefiantelor │Antidrog │ │ │
│ │ │ │ │ TOTAL │
│ │ │ │ │ 90.000 │
│ │ │ │ │ EURO │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 31. │Aderarea la Grupul Pompidou (Consiliul │Ministerul Afacerilor │ │ │
│ │Europei) │Externe; │ │ │
│ │ │Ministerul Administraţiei │ │
│ │1. Obţinerea statutului de membru cu puteri │şi Internelor; │ 2005-2009 │ 68.400 │
│ │depline al Grupului Pompidou şi │Agentia Naţionalã │ │ EURO/anual │
│ │participarea activã a reprezentanţilor │Antidrog │ │ │
│ │României la lucrãrile acestui grup │Autoritatea Naţionalã a │ │ │
│ │ │Vãmilor │ │ │
│ │2. Participarea reprezentanţilor României la│ │ │ │
│ │lucrãrile Conferinţelor inter-ministeriale │ │ 2005-2009 │ 4.500 │
│ │Grupului Pompidou. │ │ │ EURO/anual │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ TOTAL │
│ │ │ │ │ 364.500 │
│ │ │ │ │ EURO │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 32. │Acorduri de cooperare bilateralã şi │Ministerul Afacerilor │ │ │
│ │multilaterala │Externe; │ │ │
│ │ │Ministerul Administraţiei │ │
│ │1. Încheierea unor acorduri bilaterale cu │şi Internelor; │ 2005-2009 │ 9.000 │
│ │statele aflate pe rute comune ale │Agenţia Naţionalã │ │ EURO/anual │
│ │traficului de droguri şi cu statele vecine; │Antidrog │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │2. Încheierea unor acorduri bilaterale cu │ │ │ │
│ │statele ce au un aport semnificativ în │ │ │ │
│ │prevenirea şi combaterea traficului şi │ │ │ │
│ │consumului ilicit de droguri şi punerea în │ │ 2005-2009 │ 9.000 │
│ │aplicare a prevederilor din cele şapte │ │ │ EURO/anual │
│ │acorduri bilaterale pe droguri. │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │3. Încheierea de acorduri pentru crearea │ │ │ │
│ │şi operaţionalizarea de grupuri comune de │ │ 2005-2007 │ 90.000 EURO │
│ │lucru şi acţiuni regionale. │ │ │ (prin │
│ │ │ │ │ cofinanţare) │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ TOTAL │
│ │ │ │ │ 180.000 │
│ │ │ │ │ EURO │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ │ TOTAL │ │ │ 3.568.500 │
│ │ │ │ │ EURO │
├─────┴────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┴───────────┴────────────────┤
│ V. INFORMATIZAREA SISTEMULUI NAŢIONAL INTEGRAT DESTINAT MONITORIZĂRII DINAMICII CONSUMULUI │
│ ŞI TRAFICULUI ILICIT DE DROGURI DIN ROMÂNIA │
├─────┬────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┬───────────┬────────────────┤
│ 33. │Arhitectura Hardware şi de Comunicaţii │Agenţia Naţionalã │ 2005 │ 8.129.700 │
│ │Sistemul cuprinde │Antidrog şl Operatorul │ │ EURO │
│ │ - crearea sistemului central şi a reţelei │contractual │ │ │
│ │ teritoriale │ │ │ │
│ │ - activitatea de management a │ │ │ │
│ │ Agenţiei Naţionale Antidrog; │ │ │ │
│ │ - monitorizarea presei şi a altor surse │ │ │ │
│ │ deschise privind problematica │ │ │ │
│ │ drogurilor. │ │ │ │
│ │ - linia verde (Help-line); │ │ │ │
│ │ - site interactiv; │ │ │ │
│ │ - monitorizarea circuitului licit de │ │ │ │
│ │ droguri din România │ │ │ │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 34. │Arhitectura Software │Agenţia Nationalã │ 2005-2006 │ 9.450.000 │
│ │ │Antidrog şi Operatorul │ │ EURO │
│ │ │contractual │ │ │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 35. │Instalãri şi integrãri de echipament │Agenţia Naţionalã │ 2005-2006 │ 1.260.000 │
│ │ │Antidrog şi Operatorul │ │ EURO │
│ │ │contractual │ │ │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 36. │Instalãri software de aplicaţie │Agenţia Naţionalã │ 2005-2006 │ Inclus în │
│ │ │Antidrog şi Operatorul │ │ activitatea 36 │
│ │ │contractual │ │ │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 37. │Şcolarizãri │Agenţia Naţionalã │ 2005-2006 │ 450.000 │
│ │ │Antidrog şi Operatorul │ │ EURO │
│ │ │contractual │ │ │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 38. │Project Management │Agenţia Naţionalã │ 2005-2006 │ 720.000 │
│ │ │Antidrog şi Operatorul │ │ EURO │
│ │ │contractual │ │ │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 39. │Operarea sistemului │Agenţia Naţionalã │ 2005-2006 │ 1.980.000 │
│ │ │Antidrog şi Operatorul │ │ EURO │
│ │ │contractual │ │ │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 40. │Administrarea şi menţinerea în funcţiune │Agenţia Naţionalã │ 2005-2006 │ 1.350.000 │
│ │a sistemului │Antidrog şi Operatorul │ │ EURO │
│ │ │contractual │ │ │
├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤
│ │ TOTAL │ │ │ 23.339.700 │
│ │ │ │ │ EURO │
├─────┴────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┴───────────┼────────────────┤
│ *TOTAL GENERAL (prin construirea unor noi locaţii pentru tratament şi │ 75.653.100 │
│ reabilitare) │ EURO │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│ Total (prin preluarea altor locaţii) │ 65.550.600 │
│ │ EURO │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────┘




DISTRIBUŢIA TERITORIALĂ A CENTRELOR DE
PREVENIRE, EVALUARE ŞI CONSILIERE ANTIDROG ŞI A SERVICIILOR
COMPLEXE CUPRINSE ÎN CIRCUITUL TERAPEUTIC DESTINAT CONSUMATORILOR DE DROGURI

NOTĂ(CTCE)
Harta cu DISTRIBUŢIA TERITORIALĂ A CENTRELOR DE PREVENIRE, EVALUARE ŞI CONSILIERE ANTIDROG ŞI A SERVICIILOR COMPLEXE CUPRINSE ÎN CIRCUITUL TERAPEUTIC DESTINAT CONSUMATORILOR DE DROGURI se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 949 din 26 octombrie 2005, la pagina 24 (a se vedea imaginea asociatã).


---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016