Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.235 din 6 decembrie 2010  privind aprobarea realizarii Sistemului national electronic de plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.235 din 6 decembrie 2010 privind aprobarea realizarii Sistemului national electronic de plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 838 din 14 decembrie 2010

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al art. 15 lit. d), art. 24 alin. (2) şi <>art. 25 alin. (1) din cartea I, titlul II din Legea nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitãţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

    ART. 1
    Se aprobã realizarea ghişeului virtual de plãţi, denumit "Sistemul naţional electronic de platã online a taxelor şi impozitelor utilizând cardul bancar" (SNEP), ca parte componentã a Sistemului electronic naţional (SEN), în conformitate cu termenii şi condiţiile prezentei hotãrâri.
    ART. 2
    (1) Implementarea, administrarea şi operarea SNEP se realizeazã de cãtre Ministerul Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale.
    (2) Dezvoltarea SNEP se va realiza de cãtre Ministerul Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale cu avizul Ministerului Finanţelor Publice şi Ministerului Administraţiei şi Internelor, potrivit competenţelor.
    (3) Ministerul Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale va asigura corelarea evoluţiei tehnice a SNEP cu dezvoltarea altor sisteme informatice ale autoritãţilor publice, pentru evitarea paralelismelor şi asigurarea eficienţei economice.
    ART. 3
    (1) Instituţiile publice care desfãşoarã activitãţi de încasare a taxelor şi impozitelor au obligaţia sã se înregistreze în SNEP conform urmãtorului calendar:
    a) etapa 1: înregistrarea municipiilor reşedinţã de judeţ şi a municipiilor/oraşelor cu populaţie mai mare de 150.000 de locuitori, în termen de 7 luni de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri;
    b) etapa 2: înregistrarea municipiilor şi oraşelor cu populaţie de pânã la 150.000 de locuitori inclusiv, în termen de 5 luni de la finalizarea etapei 1, dar nu mai târziu de un an de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri;
    c) etapa 3: înregistrarea comunelor şi a instituţiilor publice nevizate de primele douã etape, în termen de 6 luni de la încheierea etapei 2, dar nu mai târziu de 18 luni de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
    (2) Respectarea calendarului de înregistrare prevãzut la alin. (1) este monitorizatã de cãtre Ministerul Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale.
    ART. 4
    Instituţiile publice care au obligaţia înregistrãrii în SNEP în etapele 2 şi 3 se pot înregistra oricând în sistem, în etape anterioare.
    ART. 5
    (1) Cheltuielile privind înregistrarea în SNEP şi interfaţarea, inclusiv cele aferente conectãrii la acesta, sunt suportate de cãtre instituţiile publice.
    (2) Soluţia de interfaţare şi interconectare dintre platforma de plãţi şi sistemul bancar, respectiv dintre platforma de plãţi şi instituţiile publice se va stabili prin norme ce vor fi emise de cãtre Ministerul Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale.
    (3) În cazul instituţiilor publice care nu deţin un sistem electronic de gestionare a taxelor şi impozitelor, dupã înscriere, utilizatorii vor avea posibilitatea de a efectua plãţi cu completarea individualã, manualã, a sumei şi a tipului de tranzacţie.
    ART. 6
    Procedura de înregistrare, standardele şi caracteristicile tehnice ale interfeţei de tranzacţionare online vor fi aprobate prin ordin emis de cãtre ministrul comunicaţiilor şi societãţii informaţionale în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
    ART. 7
    (1) Condiţiile privind constituirea şi actualizarea în SNEP a informaţiilor referitoare la obligaţiile de platã ale contribuabililor, precum şi accesul la acestea vor fi stabilite prin ordin comun al ministrului finanţelor publice, al ministrului comunicaţiilor şi societãţii informaţionale şi al ministrului administraţiei şi internelor, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
    (2) Informaţiile minime şi obligatorii ale mesajelor electronice de platã completate de contribuabili, precum şi informaţiile minime şi obligatorii comunicate contribuabililor prin intermediul SNEP, aferente obligaţiilor de platã cãtre instituţiile publice, se stabilesc prin ordin comun al ministrului finanţelor publice, al ministrului comunicaţiilor şi societãţii informaţionale şi al ministrului administraţiei şi internelor, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
    ART. 8
    (1) SNEP este o platformã de comunicaţii electronice deschisã cãtre orice furnizor de servicii de acceptare de plãţi electronice.
    (2) Instituţiile publice prevãzute la art. 3 îşi selecteazã furnizorul de servicii de acceptare de plãţi electronice, conform legislaţiei în vigoare.
    ART. 9
    (1) Pentru încasarea taxelor şi impozitelor, fiecare instituţie publicã va deschide la furnizorul de servicii de acceptare de plãţi electronice, selectat conform art. 8 alin. (2), un cont colector unic.
    (2) Virarea sumelor încasate prin intermediul SNEP, din conturile colectoare ale instituţiilor publice deschise la furnizorii de servicii de acceptare plãţi electronice în conturile colectoare deschise la Trezoreria Statului, se realizeazã zilnic, printr-o singurã tranzacţie, în maximum o zi lucrãtoare de la data autorizãrii tranzacţiilor.
    (3) Distribuirea sumelor din conturile colectoare deschise la Trezoreria Statului în conturile corespunzãtoare de venituri bugetare sau de disponibilitãţi, dupã caz, se efectueazã de cãtre instituţiile publice prevãzute la art. 3 în termen de o zi lucrãtoare de la data creditãrii contului colector deschis la Trezoreria Statului.
    ART. 10
    (1) Comisioanele percepute de furnizorii de servicii pentru operaţiunile de tranzacţionare online aferente încasãrii taxelor şi impozitelor prin intermediul SNEP nu vor depãşi tarifele maximale aprobate prin ordin comun al ministrului comunicaţiilor şi societãţii informaţionale, al ministrului finanţelor publice şi al ministrului administraţiei şi internelor.
    (2) Comisionul perceput de furnizorul de servicii selectat conform art. 8 alin. (2), aferent efectuãrii plãţii electronice, poate fi suportat de cãtre contribuabil, de cãtre instituţia publicã sau în orice altã variantã aleasã de cãtre instituţia publicã la momentul înregistrãrii în SNEP.
    ART. 11
    Reglementarea relaţiilor funcţionale dintre prestatorii de servicii instituţii publice care efectueazã prestaţii în baza unor taxe şi entitãţile colectoare ale acestor taxe, precum şi identitatea electronicã se vor stabili prin norme aprobate prin ordin emis de cãtre ministrul comunicaţiilor şi societãţii informaţionale, în maximum 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
    ART. 12
    Cheltuielile efectuate de instituţiile publice în baza prezentei hotãrâri se vor efectua cu respectarea prevederilor legale privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor bugetare.


          PRIM-MINISTRU
            EMIL BOC

                Contrasemneazã


                ───────────────
            Ministrul comunicaţiilor
          şi societãţii informaţionale,
               Valerian Vreme

            Ministrul administraţiei
                şi internelor,
              Constantin-Traian Igaş

           Ministrul finanţelor publice,
               Gheorghe Ialomiţianu


    Bucureşti, 6 decembrie 2010.
    Nr. 1.235.
                   __________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016