Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.216 din 21 noiembrie 1990  privind constituirea Societatii Comerciale cu capital integral strain Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.216 din 21 noiembrie 1990 privind constituirea Societatii Comerciale cu capital integral strain "Delta Design" - S.A. Bucuresti

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 120 din 4 iunie 1992

Guvernul Romaniei hotaraste:

ART. 1
Se aproba constituirea, in conformitate cu prevederile <>Decretului-lege nr. 96/1990 , a Societatii Comerciale cu capital integral strain denumita "Delta Design" - S.A., cu sediul in Romania, Bucuresti, potrivit cu statutul convenit de actionari.
Capitalul social subscris de actionari este de 500.000 dolari S.U.A.
Obiectivul de activitate cuprinde:
- activitati de import, montaj, productie si comercializare pe piata interna si la export de produse din domeniul electronicii de varf si informaticii;
- intermedierea unor operatiuni de transfer de tehnologii intre intreprinderi romanesti si intreprinderi din strainatate;
- consulting;
- activitate de service dupa vanzare;
- construirea, administrarea si exploatarea de hoteluri si restaurante si de alte unitati turistice si de agrement;
- operatiuni de import-export de materii prime, materiale, semifabricate, produse agricole, alimentare, industriale si bunuri de larg consum.
ART. 2
Societatea se va putea aproviziona direct de la producatorii romani cu marfuri destinate exportului, cu plata partial in valuta convertibila, intr-o cota care sa acopere, cel putin, valoarea energiei, materiilor prime si materialelor deficitare folosite.


PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN


ANEXA

STATUTUL
Societatii Comerciale "Delta Design" - S.A. Bucuresti

CAP. I
Denumirea, forma juridica, obiectul, sediul, durata

ART. 1
Denumirea societatii
Denumirea societatii este "Delta Design" - S.A.
In toate actele, facturile, anunturile, publicatiile, si alte acte emanind de la societate, denumirea societatii va fi precedata sau urmata de cuvintele "societate pe actiuni" sau initialele "S.A.", de capitalul social si numarul de inregistrare la Registrul comertului.
ART. 2
Forma juridica a societatii
Societatea Comerciala "Delta Desing" - S.A. este persoana juridica romana, avind forma juridica de societate pe actiuni. Aceasta isi desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane si cu prezentul statut.
ART. 3
Obiectul de activitate al societatii
Societatea va avea ca obiect:
A. Activitati de import, montaj, productie si comercializare, pe piata interna si la export, de produse din domeniul electronicii de virf si informaticii, astfel:
a) sisteme computerizate;
b) echipamente periferice:
- imprimante;
- sisteme de prelucrare, de depunere si distribuire a informatiei pe discuri fixe, banda magnetica, discuri optice si magneto-optice;
- echipamente de vizualizare de inalta finete;
c) programe pentru:
- banci de date;
- comunicatii;
- calcul matematic specializat;
- limbaje de programare;
- inteligenta artificiala;
- urmarirea si conducerea proceselor productive;
- evidenta si inregistrarea operatiunilor economice, inclusiv contabilitate;
- destinatie speciala;
d) tehnici si transfer de tehnologii in domeniile:
- proiectarii, constructiei si exploatarii sistemelor de productie bazate pe tehnica de calcul;
- constructiei si producerii de echipament periferic pentru calculatoare;
- realizarii si implementarii produselor de software;
- instalarii, punerii in functiune si exploatarii unor linii tehnologice de produceri de echipamente electronice (calculatoare electronice, echipamente periferice etc.);
e) pregatirea si perfectionarea profesionala a personalului tehnic al beneficiarilor din Romania ai societatii, la sediul acesteia si/sau in strainatate.
B. Intermedierea unor operatiuni de transfer de tehnologii intre intreprinderi romanesti si intreprinderi din strainatate.
C. Consulting:
a) analiza necesitatilor de implementare a informaticii;
b) elaborarea schemelor de informatizare a unitatilor beneficiare, inclusiv consulting in antrepriza totala.
Serviciile de consulting vor fi asigurate independent de livrarea de produse ale tehnicii de calcul.
D. Activitate de service dupa vanzare, asigurata de personalul tehnic specializat al societatii.
E. Construirea, administrarea si exploatarea de hoteluri, restaurante si de alte unitati turistice si de agrement.
F. Operatiuni de import-export de materii prime, materiale, semifabricate, produse agricole, alimentare, industriale si bunuri de larg consum si comercializarea acestora in lei si/sau valuta.
G. Efectuarea oricaror operatiuni si prestari de servicii, legate direct sau indirect de obiectul de activitate al societatii.
Societatea Comerciala "Delta Design" - S.A. Bucuresti isi va realiza obiectul de activitate in spatii proprii sau inchiriate, cu incasarea contravalorii produselor comercializate si a serviciilor prestate in lei si/sau valuta.
ART. 4
Sediul social
Sediul societatii este in Romania, Bucuresti, sectorul 1, str. Biserica Amzei nr. 23.
El va putea fi schimbat in alt loc din Romania prin decizia adunarii generale a actionarilor.
In functie de necesitati, societatea va putea deschide sucursale, filiale, agentii sau birouri in Romania, pe baza hotararii adunarii generale a actionarilor.
ART. 5
Durata societatii
Durata societatii este de 5 ani, incepand de la data inregistrarii societatii la Registrul comertului, aceasta putand fi prelungita pe baza deciziei adunarii generale.

CAP. II
Capitalul social, actiunile

ART. 6
Capital social
Capitalul social este fixat la suma de 500.000 dolari S.U.A. si este impartit in 100 actiuni nominative in valoare de 5.000 dolari fiecare, in intregime subscrise de actionari, dupa cum urmeaza:
- de la numarul. 1 la numarul.51 reprezinta aportul actionarului Iulian Rosengren, in valoare de 255.000 dolari S.U.A., respectiv 51% din capitalul social,
- de la nr. 52 la nr. 100 reprezinta aportul actionarului "DELTA LAB SYSTEM AB" SUEDIA, in valoare de 245.000 dolari S.U.A., respectiv 49% din capitalul social.
Capitalul social subscris se va varsa, in numerar si in natura, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii societatii la Registrul comertului, astfel:

A. Actionarul Iulian Rosengren 255.000 $ S.U.A.
- in numerar 76.500 $ S.U.A.
- in natura 178.500 $ S.U.A.
1. calculatoare electronice si
echipamente periferice 144.000 $ S.U.A.
2. 1 centrala telefonica 15.000 $ S.U.A.
3. 1 autoturism 10.000 $ S.U.A.
4. 2 telefax 4.000 $ S.U.A.
5. 2 fotocopier 2.000 $ S.U.A.
6. mobilier de birou 2.000 $ S.U.A.
7. 1 telex 1.000 $ S.U.A.
B. Actionarul "Delta
Lab System Ab" 245.000 $ S.U.A.
- in numerar 73.000 $ S.U.A.
- in natura: calculatoare
electronice si echipamente
periferice 171.000 $ S.U.A.

Se mentioneaza ca actionarii vor depune aportul in numerar la capitalul social in valuta liber convertibila, respectiv 150,000 $ S.U.A.
Evaluarea aportului in natura la capitalul social va fi facuta de o comisie de experti numita de actionari, din care va face parte si un expert autorizat de Ministerul Finantelor, in preturi de comert exterior, si care va intocmi un raport de constatare ce va fi supus adunarii generale a actionarilor. Transformarea in lei a valutei rezultate din evaluarile comisiei de experti se va face la cursul de schimb lei/dolar S.U.A. din ziua inregistrarii aportului respectiv in evidentele societatii. In cazul in care aportul in natura se realizeaza la valori mai mici decit cele prevazute in documentele de constituire, actionarul respectiv va varsa diferentele in numerar.
ART. 7
Actiunile
Societatea va emite si inmina actionarilor titlurile (actiunile), cuprinzind:
- denumirea si durata societatii;
- data constituirii societatii, numarul de inregistrare la Registrul comertului si numarul Monitorului Oficial in care s-a facut publicarea;
- capitalul social, numarul actionarilor si numarul de ordine, valoarea nominala a actiunilor si varsamintele efectuate;
- denumirea (numele si prenumele), sediul (domiciliul) actionarului.
Actiunile ce reprezinta alte aporturi decit numerar vor purta si mentiunea netransmisibilitatii lor timp de 2 ani de la data constituirii societatii.
Titlurile vor purta timbrul sec al societatii si semnatura a doi administratori.
Societatea va tine evidenta actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat si parafat de consiliul de administratie, care se pastreaza la sediul societatii.
ART. 8
Majorarea capitalului
Capitalul social poate fi majorat pe baza deciziei adunarii generale a actionarilor,prin emiterea de noi actiuni reprezentind aportul in numerar sau in natura sau din beneficiile cuvenite actionarilor.
Actiunile noi emise trebuie subscrise in totalitatea lor, libere de orice sarcini,iar valoarea lor trebuie varsata la 30 de zile de la data deciziei adunarii generale a actionarilor de majorare a capitalului.
Majorarea capitalului se poate face partial sau total in natura, prin decizia adunarii generale a actionarilor, pe baza evaluarii, efectuata de expertii desemnati de catre actionari.
ART. 9
Reducerea capitalului
Reducerea capitalului se poate face pe baza deciziei adunarii generale a actionarilor.
Propunerea de reducere a capitalului trebuie comunicata de catre consiliul de administratie expertului de gestiune al societatii, cu cel putin 30 de zile inainte de data adunarii generale a actionarilor, care decide asupra acestei reduceri. Expertul de gestiune va trebuie sa refere asupra cauzelor si conditiile reducerii.
ART. 10
Drepturi si obligatii decurgind din actiuni
Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionari confera acestora dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a alege si de a fi ales in organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea beneficiilor, conform prevederilor prezentului statut si dispozitiilor legale, precum si la alte drepturi prevazute in statut.
Detinerea actiunii implica adeziunea de plin drept la statut, cu toate modificarile suferite.
Drepturile si obligatiile legate de actiune urmeaza actiunile, in cazul trecerii lor in proprietatea altor persoane.
Obligatiile sociale sunt garantate cu patrimoniul social, iar actionarii sunt obligati numai la plata actiunilor lor.
Patrimoniul societatii nu poate fi grevat de datorii sau alte obligatii personale ale actionarilor. Un creditor al unui actionar poate formula pretentii numai asupra partii din beneficiul societatii ce i se va repartiza de catre adunarea generala a actionarilor sau a cotei-parti cuvenite acestuia la lichidarea societatii, efectuata in conditiile prezentului statut.
ART. 11
Cesiunea actiunilor
Actiunile sunt indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaste decit un singur proprietar pentru fiecare actiune.
Cesiunea partiala sau totala a actiunilor intre actionari sau catre terti se poate face pe baza deciziei adunarii generale a actionarilor, luata in unanimitate, sau in alt mod convenit de actionari.
Oferta de cesiune trebuie sa fie notificata de actionarul cedent societatii si actionarilor, indicindu-se persoana juridica sau fizica careia urmeaza sa i se cedeze actiunile, precum si conditiile cedarii.
Cesiunea catre terti poate fi efectuata numai dupa trecerea unui termen de 30 de zile de la data primirii notificarii ofertei de cesiune, inauntrul caruia actionarii au un drept de preemptiune.
Transferul se inregistreaza in registrul de evidenta a actiunilor si se mentioneaza pe titlu.
ART. 12
Pierderea actiunilor
In cazul pierderii unei actiuni, proprietarul va trebui sa anunte consiliul de administratie si sa faca public faptul prin presa. Dupa 6 luni va putea obtine un duplicat al actiunii.

CAP. III
Consiliul de administratie

ART. 13
Numire, organizare
Societatea este administrata de catre un consiliu de administratie compus din 3 administratori, numiti de adunarea generala a actionarilor pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi numiti pe noi perioade de 4 ani, care pot avea calitatea de actionari.
Numirea administratorilor se face dintre persoanele desemnate de actionari in aceeasi proportie cu cota lor de participare la capital.
Cind se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie, adunarea generala a actionarilor numeste un nou administrator pentru completarea locului vacant. Adunarea generala va numi ca nou administrator o persoana indicata de acelasi actionar care a desemnat pe predecesorul sau.
Durata pe care este numit un administrator pentru a ocupa locul vacant va fi egala cu perioada care a ramas pina la expirarea mandatului predecesorului sau.
La constituirea societatii, adunarea generala a actionarilor numeste consiliul de administratie, format din 3 membri.
Consiliul de administratie este condus de un presedinte, numit de adunarea generala a actionarilor.
Consiliul de administratie se intruneste la sediul societatii, trimestrial si ori de cite ori este necesar, la convocarea presedintelui sau a unei treimi din numarul membrilor sau si ia decizii cu majoritate simpla de voturi din numarul total al membrilor consiliului. El este prezidat de presedinte, iar in lipsa acestuia, de vicepresedinte.
Presedintele numeste un secretar fie dintre membrii consiliului, fie din afara acestuia.
Pentru valabilitatea deciziilor este necesara prezenta a cel putin 2/3 din numarul membrilor consiliului de administratie.
Dezbaterile consiliului de administratie au loc conform ordinii de zi stabilite de consiliu pe baza proiectului comunicat de presedinte cu cel putin 15 zile inainte. Ele se consemneaza in procesul-verbal al sedintei, care se inscrie intr-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie. Procesul-verbal se semneaza de persoana care a prezidat sedinta si de secretar.
Consiliul de administratie poate delega unuia sau mai multor membri ai sai unele imputerniciri pe probleme limitate si poate recurge la experti pentru studierea anumitor probleme.
Presedintele indeplineste si functia de director general, asigurind conducerea curenta a societatii, aduce la indeplinire deciziile adunarii generale si ale consiliului de administratie in limitele obiectului activitatii societatii.
In relatiile cu tertii, societatea este reprezentata de catre presedintele consiliului de administratie, pe baza si in limitele imputernicirilor date de adunarea generala a actionarilor sau, in lipsa lui, de vicepresedinte.
Cel ce reprezinta societatea semneaza actele care o angajeaza fata de terti.
Membrii consiliului de administratie vor putea exercita act care este legat de administrarea societatii, in interesul acesteia, in limita drepturilor care li se confera.
Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la dispozitia actionarilor si expertului de gestiune, la cererea acestora, toate documentele societatii.
Presedintele, vicepresedintele si membrii consiliului de administratie, directorul general si adjunctul acestuia sunt raspunzatori, individual sau solidar, dupa caz, fata de societate pentru prejudiciile rezultate din infractiuni sau abateri de la dispozitiile legale, pentru abaterile de la statut si pentru greseli in administrarea societatii. In astfel de situatii, ei vor putea fi revocati prin decizia adunarii generale a actionarilor.
ART. 14
Atributii
Consiliul de administratie are urmatoarele atributii:
a) angajeaza si concediaza personalul roman;
b) angajeaza si concediaza personalul strain si stabileste drepturile si obligatiile acestuia, stabileste cota din venitul acestuia, care poate fi transferata in strainatate (in cazul in care este remunerat in lei, cota va fi pina la 50% din acest venit);
c) elaboreaza si aproba regulamentul interior al societatii, prin care se stabilesc indatoririle si responsabilitatile personalului societatii pe compartimente;
d) aproba operatiunile de incasari si plati care depasesc suma de 50.000 $ S.U.A.;
e) aproba operatiunile de cumparare si vinzare de bunuri (cu exceptia mijloacelor fixe) a caror valoare depaseste suma de 50.000 $ S.U.A.;
f) aproba incheierea de contracte de inchiriere (luarea sau darea cu chirie);
g) stabileste tactica si strategia de marketing;
h) aproba incheierea sau rezilierea altor contracte;
i) supune anual adunarii generale a actionarilor, in termen de 3 luni de la incheierea exercitiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea societatii, bilantul si contul de beneficii si pierderi pe anul precedent, precum si proiectul de program de activitate si proiectul de buget al societatii pe anul urmator;
j) rezolva alte probleme stabilite de adunarea generala a actionarilor.
In toate problemele de mai sus, deciziile vor fi luate cu majoritatea simpla de voturi a membrilor consiliului.

CAP. IV
Controlul societatii

ART. 15
Controlul societatii
Gestiunea societatii este controlata de actionari.
Pentru a putea exercita dreptul de control, actionarilor li se vor prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societatii, situatia patrimoniului, a beneficiilor si pierderilor.
Verificare rezultatelor financiare se face de catre un expert de gestiune, autorizat de Ministerul Finantelor.
Expertul de gestiune are urmatoarele atributii principale:
- la incheierea exercitiului financiar, controleaza exactitatea inventarului, a documentelor i informatiilor prezentate de consiliul de administratie asupra conturilor societatii, a bilantului si a contului de beneficii si pierderi, prezentind adunarii generale a actionarilor un raport scris, prin care propune aprobarea sau modificarea bilantului si a contului de beneficii si pierderi;
- la lichidarea societatii, controleaza operatiunile de lichidare;
- prezinta adunarii generale a actionarilor punctul sau de vedere la propunerile de reducere a capitalului-social, sau de modificare a statutului si obiectului societatii.
Expertul de gestiune este responsabil fata de societate pentru prejudiciile cauzate acesteia prin neindeplinirea sau indeplinirea cu rea credinta a atributiilor ce ii revin conform prezentului statut.
Expertul de gestiune se numeste pe o perioada de 4 ani.

CAP. V
Adunarea generala a actionarilor

ART. 16
Atributii
Adunarea generala a actionarilor este organul de conducere al societatii, care decide asupra activitatii acesteia si asupra politici ei economice si sociale.
Adunarea generala a actionarilor are urmatoarele atributii principale:
a) aproba structura organizatorica a societatii si numarul de posturi;
b) numeste membrii consiliului de administratie si expertul de gestiune, le stabileste
remunerarea, ii descarca de activitate si ii revoca;
c) numeste directorul general si adjunctul acestuia, le stabileste remunerarea, ii descarca de activitate si ii revoca; directorul general si directorul general adjunct pot fi numiti si dintre membrii consiliului de administratie;
d) stabileste competentele si raspunderile consiliului de administratie si expertului de gestiune;
e) aproba si modifica programul de activitate si bugetul societatii;
f) isi da acordul asupra contractelor individuale de munca inainte de inregistrarea acestora la Camera de munca a directiilor de munca si ocrotiri sociale;
g) decide cu privire la contractarea de imprumuturi bancare si la acordarea de garantii;
h) examineaza, aproba sau modifica bilantul de control de beneficii si pierderi dupa ascultarea rapoartelor consiliului de administratie si expertului de gestiune; aproba repartizarea beneficiilor intre actionari;
i) decide cu privire la infiintarea si desfiintarea de sucursale, filiale si agentii;
j) decide cu privire la marirea sau reducerea capitalului social, la modificarea numarului de actiuni sau a valorii nominale a acestora, precum si la cesiunea actiunilor;
k) decide cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum si la transformarea formei juridice a societatii;
l) decide cu privire la comasarea, divizarea sau dizolvarea si lichidarea societatii;
m) decide cu privire la executarea de reparatii capitale si realizarea de investitii noi;
n) decide cu privire la prelungirea duratei de functionare a societatii stabilita prin contract;
o) decide cu privire la actionarea in justitie a membrilor consiliului de administratie, directorului general si adjunctul acestuia si expertului de gestiune pentru pagube pricinuite societatii;
p) decide in orice alte probleme privind societatea.
Deciziile in problemele prevazute la lit. k) si l) vor putea fi aduse la indeplinire numai dupa aprobarea lor de catre organul care a aprobat constituirea societatii.
ART. 17
Convocarea adunarii generale a actionarilor
Adunarile generale ale actionarilor sunt de doua feluri: ordinare si extraordinare. Ele se convoaca de presedintele consiliului de administratie sau de vicepresedinte.
Adunarile generale ordinare au loc o data pe an, la trei luni de la incheierea exercitiului economico-financiar pentru examinarea bilantului si a contului de beneficii si pierderi pe anul precedent si pentru stabilirea programului de activitate si a bugetului pe anul urmator.
Adunarile generale extraordinare se convoaca la cererea actionarilor, reprezentand cel putin 1/3 din capitalul social, la cererea expertului de gestiune, precum si in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10%, timp de 2 ani consecutiv, cu exceptia primilor 2 ani de infiintarea societatii.
Adunarea generala a actionarilor se convoaca, prin scrisori recomandate sau telex, la adresele indicate de actionari prin contractul de societate, sau la acelea notificate in scris societatii ulterior, cu cel putin 15 zile inainte de data fixata, aratandu-se data, locul si proiectul ordinii de zi a adunarii.
Adunarea generala a actionarilor se intruneste la sediul societatii sau in alt loc din aceeasi localitate.
Pentru adunarile generale ordinare, o data cu convocarea se trimit actionarilor bilantul si contul de beneficii si pierderi, raportul expertului de gestiune, raportul cu privire la activitatea societatii pe exercitiul incheiat, proiectul programului de activitate si de buget pe anul urmator.
ART. 18
Organizarea adunarii generale a actionarilor
Adunarea generala a actionarilor este prezidata de presedintele consiliului de administratie, iar in lipsa acestuia, de vicepresedinte.
Adunarea generala alege, dintre membrii sai un secretar, care va intocmi procesul-verbal al sedintei. Procesul-verbal se va scrie intr-un registru sigilat si parafat de Ministerul Finantelor.
Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat sedinta si de secretar.
La sedintele ordinare si extraordinare ale adunarii generale a actionarilor in care se dezbat probleme privitoare la raporturile de munca cu personalul societatii, participa si reprezentantii sindicatului.
ART. 19
Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
Adunarea generala ordinara este constituita valabil si poate lua decizii daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare, daca detin cel putin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generala extraordinara este constituita valabil si poate lua decizii daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare, daca detin cel putin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generala a actionarilor, statutar constituita, ia decizii cu unanimitate de voturi a celor prezenti sau reprezentati in problemele prevazute la art. 16 lit. b), c), d), e), h), j), k) si n), precum si in alte probleme in care vor trebui precizate.
Celelalte decizii se iau cu majoritatea simpla de voturi a celor prezenti.
Actionarii voteaza, de regula, prin ridicare de maini. La propunerea persoanei care prezideaza sau a unui grup de actionari prezenti sau reprezentati, ce detin cel putin 1/4 din capitalul social se va putea decide ca votul sa fie secret.
Se admite ca decizii care nu necesita unanimitate de voturi sa poata fi luate si prin vot exprimat prin corespondenta.
Deciziile adunarii generale sunt obligatorii chiar pentru actionarii absenti sau nereprezentati.

CAP. VI
Activitatea societatii

ART. 20
Exercitiul economico-financiar
Exercitiul economico-financiar incepe la 1 ianuarie si se termina la 31 decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu va incepe la data constituirii societatii.
ART. 21
Personalul societatii
Personalul de conducere al societatii si expertul de gestiune sunt numiti de adunarea generala a actionarilor. Restul personalului este angajat de catre consiliul de administratie.
Angajarea personalului societatii se face in cadrul schemei de organizare, pe baza de contracte individuale de munca, care se inregistreaza la Camera de munca.
Nivelul salariilor pentru personalul societatii, pe categorii de calificare si functii, se stabileste si poate fi modificat de catre adunarea generala a actionarilor.
Plata salariilor, a impozitelor pe acestea si a cotei de asigurari sociale se va face in conformitate cu legislatia in vigoare in Romania.
Drepturile si obligatiile personalului societatii se stabilesc de consiliul de administratie. Premiile, gratificatiile si alte asemenea drepturi, acordate anual personalului roman, pot fi platite integral sau partial in valuta, in limita disponibilitatilor in valuta, conform reglementarilor in vigoare in Romania.
Personalul strain al societatii va putea transfera in strainatate drepturile sale de salarizare, in cota de cel mult 50% stabilita de consiliul de administratie, in cazul cand s-a hotarat remunerarea in lei a acestuia, conform reglemetarilor in vigoare in Romania.
ART. 22
Amortizarea fondurilor fixe
Amortizarea fondurilor fixe se stabileste prin aplicarea normelor de amortizare asupra valorii de achizitie a fondurilor fixe si se include, dupa caz, in pretul de cost al productiei, al prestarilor de servicii sau in cheltuielile de circulatie si se utilizeaza pentru inlocuirea mijloacelor fixe si alte nevoi ale societatii.
Prin valoarea de achizitie a fondurilor fixe se intelege suma cheltuielilor de cumparare si a altor cheltuieli efectuate pentru punerea in functiune a fiecarui fond fix.
Amortizarea se calculeaza de la data punerii in functiune a fondurilor fixe.
ART. 23
Reparatii capitale
Lucrarile de reparatii capitale se vor executa pe baza deciziei adunarii generale a actionarilor. Fondurile necesare se asigura prin includerea cheltuielilor respective, dupa caz, in pretul de cost al productiei, al prestarilor de servici sau in cheltuielile de circulatie, in anul in care au fost executate sau esalonat pe mai multi ani.
ART. 24
Evidenta contabila si bilantul contabil
Societatea va tine evidenta contabila in lei si va intocmi anual bilantul si contul de beneficii si pierderi, avand in vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finantelor.
ART. 25
Calculul si repartizarea beneficiilor
Beneficiul societatii se stabileste prin bilantul aprobat de adunarea generala a actionarilor. Beneficiul impozabil se stabileste ca diferenta intre suma totala a veniturilor incasate si suma cheltuielilor efectuate pentru realizare acestor venituri. Pentru determinarea acestui beneficiu se va deduce din beneficiul anual fondul de rezerva care va fi de cel mult 5% din totalul beneficiului prevazut in bilantul anual (constituirea lui efectuandu-se pana ce va atinge 25% din capitalul social), precum si alte cote prevazute de reglementarile in vigoare.
Din beneficiul prevazut in bilant se scade impozitul legal, rezultand beneficiul cuvenit actionarilor, care se repartizeaza intre acestia proportional cu aportul la capitalul social, precum si pentru alte nevoi ale societatii.
Plata beneficiului cuvenit actionarilor se face de societate in cel mult 2 luni de la aprobarea bilantului de catre adunarea generala a actionarilor.
In cazul inregistrarii de pierderi, partile se obliga sa analizeze cauzele si sa ia masuri de recuperare. Suportarea pierderilor de catre actionari se va face proportional cu aportul la capital si in limita capitalului subscris.

CAP. VII
Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, cheltuieli de constituire, litigii

ART. 26
Modificarea formei juridice
Societatea va putea fi transformata in alta forma de societate prin decizia adunarii generale a actionarilor si dupa obtinerea aprobarilor legale.
Noua societate va indeplini formalitatile legale de inregistrare si publicitate cerute la infiintarea societatilor mixte.
ART. 27
Dizolvarea societatii
Urmatoarele situatii duc la dizolvarea societatii:
- expirarea duratei convenite de functionare a societatii, daca adunarea generala nu aproba prelungirea;
- imposibilitatea realizarii obiectului de activitate al societatii;
- pierderea a cel putin 1/3 din capitalul social, dupa ce s-a consumat fondul de rezerva, daca adunarea generala a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma ramasa;
- la cererea oricarui actionar, daca imprejurarile de forta majora si consecintele lor dureaza mai mult de 6 luni, iar adunarea generala a actionarilor constata ca functionarea societatii nu mai este posibila;
- in orice alte situatii, pe baza deciziei adunarii generale a actionarilor, luate in unanimitate.
ART. 28
Lichidarea societatii
Lichidarea se va face de unu sau mai multi lichidatori numiti de adunarea generala a actionarilor dintre actionari sau alte persoane.
Din momentul intrarii in functie a lichidatorilor, mandatul administratorilor si directorilor inceteaza, acestia nemaiputind intreprinde noi actiuni in numele societatii.
Lichidatorii au aceeasi raspundere ca si administratorii. Ei sunt datori, indata dupa intrarea in functie, ca impreuna cu administratorii societatii sa faca un inventar, sa evalueze bunurile societatii si sa incheie un bilant, care sa constate situatia exacta a activului si pasivului social, semnindu-le. Lichidatorii sunt obligati sa primeasca si sa pastreze bunurile si evidentele societatii incredintate de administratori si sa tina un registru cu toate operatiunile lichidarii in ordine cronologica.
Lichidatorii isi indeplinesc mandatul, sub controlul expertului de gestiune.
Lichidatorii pot aparea in fata instantelor judecatoresti si pot incheia tranzactii si compromisuri cu creditorii societatii.
Lichidatorii vor instiinta creditarii printr-un anunt public, cerandu-le sa-si prezinte pretentiile intr-o anumita perioada fixata. Creditorii cunoscuti societatii li se va trimite un anunt separat, cerandu-le sa-si prezinte pretentiile.
Lichidatorii care efectueaza noi operatiuni ce nu sunt necesare scopului lichidarii sunt raspunzatori personali si solidar cu executarea acestora.
Din sumele rezultate din lichidare vor fi achitati mai intai creditorii privilegiati (salarii si alte drepturi de personal, impozite si taxe, contributii de asigurari sociale, rate de credit si dobanzi etc.) si apoi ceilalti creditori. Dupa aceasta, lichidatorii vor intocmi bilantul de lichidare si vor face propuneri de repartizare intre actionari a rezultatelor financiare (beneficii sau pierderi) proportional cu cotele de participare la capitalul social.
Bilantul de lichidare, ca si propunerile de distribuire a mijloacelor rezultate din lichidare, vor fi supuse spre aprobare adunarii generale a actionarilor. Dupa aprobarea acestui bilant, se considera ca societatea a descarcat pe lichidatori de activitatea lor.
Pe baza bilantului de lichidare, lichidatorii vor intocmi, in forma autentica, un inscris constatator, care va fi inregistrat la Registrul comertului si va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei.
Toate cheltuielile efectuate pentru constituirea societatii vor fi suportate de Societatea "Delta Design" - S.A., fiind inregistrate in evidenta contabila a societatii dupa constituirea oficiala a acesteia.
Aceste cheltuieli vor fi amortizate in primul an de functionare a societatii.
ART. 30
Litigii
Litigiile societatii cu persoane fizice sau juridice romane sunt de competenta instantelor judecatoresti din Romania.
Litigiile nascute din raporturile contractuale dintre societate si persoanele juridice romane pot fi solutionate si prin arbitraj. In acest caz, actionarii pot alege si competenta Comisiei de arbitraj de pe langa Camera de Comert si Industrie a Romaniei.
Litigiile personalului roman angajat de societate, ivite in raporturile cu aceasta, se rezolva in conformitate cu legislatia muncii din Romania, iar ale personalului strain, in conformitate cu prevederile contractului de munca.
Incheiat la Bucuresti la 1 octombrie 1990, in doua exemplare originale in limba romana.


Iulian Rosengren
"Delta Lab Systems A.B."
Suedia

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016