Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.210 din 29 iulie 2004 (*republicata*)  privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.210 din 29 iulie 2004 (*republicata*) privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 386 din 5 mai 2006
-----------
*) Republicatã în temeiul <>art. II din Hotãrârea Guvernului nr. 869/2005 pentru modificarea şi completarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.210/2004 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 727 din 10 august 2005, dându-se textelor o nouã numerotare.
<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.210/2004 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 718 din 9 august 2004 şi a mai fost modificatã prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 103/2005 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 1/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, Industrie Alimentarã şi Dezvoltare Ruralã şi a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 142/2000 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei SAPARD pentru implementarea tehnicã şi financiarã a Instrumentului special de preaderare pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 646 din 21 iulie 2005, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 359/2005 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.142 din 16 decembrie 2005.

ART. 1
(1) Agenţia Naţionalã de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã, denumitã în continuare Agenţia Naţionalã, se organizeazã ca instituţie publicã, cu personalitate juridicã, unica autoritate în domeniu aflatã în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor, prin reorganizarea Oficiului Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie şi preluarea activitãţii privind publicitatea imobiliarã de la Ministerul Justiţiei.
(2) Agenţia Naţionalã are sediul în municipiul Bucureşti.
ART. 2
Pentru realizarea obiectivelor din domeniile sale de activitate Agenţia Naţionalã, ca unicã autoritate în domeniu, îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se elaboreazã strategia în conformitate cu politica Guvernului şi cu tendinţele în plan internaţional;
b) de reglementare a activitãţii, prin care se asigurã, în conformitate cu strategia adoptatã, realizarea cadrului juridic şi elaborarea reglementãrilor specifice;
c) de reprezentare, prin care se asigurã, în numele statului sau al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern şi internaţional;
d) de autoritate de stat, prin care se dispun şi se asigurã supravegherea şi controlul aplicãrii şi respectãrii reglementãrilor în vigoare;
e) de îndrumare, sprijin şi control, în aplicarea corectã a prevederilor legale în domeniul cadastrului şi publicitãţii imobiliare;
f) de administrare a patrimoniului propriu şi a unitãţilor subordonate.
ART. 3
(1) În exercitarea funcţiilor prevãzute la art. 2, Agenţia Naţionalã are urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã şi controleazã executarea lucrãrilor de cadastru şi asigurã înscrierea imobilelor în registrul de publicitate imobiliarã la nivelul întregii ţãri;
b) avizeazã, recepţioneazã şi controleazã, dupã caz, lucrãri de cartografie, topografie, geodezie, fotogrammetrie şi teledetecţie, la nivelul întregii ţãri, şi executã prin Centrul Naţional de Geodezie, Cartografie, Fotogrammetrie şi Teledetecţie aceste lucrãri, conform planului de activitãţi aprobat anual;
c) elaboreazã norme, promoveazã tehnici, standarde, procedee şi metodologii de specialitate în domeniul sãu de activitate;
d) autorizeazã persoanele fizice şi juridice care pot executa lucrãri tehnice de specialitate;
e) organizeazã fondul naţional de geodezie şi cartografie, precum şi banca de date a sistemului unitar de cadastru;
f) asigurã, în condiţiile legii, în colaborare cu Ministerul Apãrãrii Naţionale, executarea, completarea, modernizarea şi menţinerea în stare de utilizare a reţelei geodezice naţionale;
g) avizeazã conţinutul topografic al hãrţilor, planurilor, atlaselor, ghidurilor şi al altor documente cartografice necesare uzului public;
h) avizeazã tehnic, prin oficiile de cadastru şi publicitate imobiliarã, înainte de depunerea lor în instanţa de judecatã, expertizele topocadastrale întocmite de experţii judiciari, în baza unui regulament elaborat în comun de Agenţia Naţionalã şi de Ministerul Justiţiei;
i) asigurã înscrierea drepturilor reale ce se constituie, se transmit, se modificã sau se sting, la cererea notarului public sau a titularului dreptului ori a altor persoane interesate;
j) asigurã înscrierea altor raporturi juridice, drepturi personale, interdicţii, incapacitãţi şi litigii judiciare în legãturã cu imobilul;
k) asigurã înscrierea cãilor de atac împotriva înregistrãrilor de carte funciarã;
l) asigurã înscrierea radierii drepturilor reale, la cererea titularului dreptului sau a celorlalte persoane interesate;
m) pune la dispoziţie autoritãţilor administraţiei publice centrale şi locale şi a altor instituţii interesate, la cerere, în condiţiile <>art. 68 din Legea cadastrului şi a publicitãţii imobiliare nr. 7/1996 , republicatã, situaţii statistice şi de sintezã privind informaţii cuprinse în cadastru şi publicitatea imobiliarã; n) îndeplineşte sarcinile ce rezultã din angajamentele internaţionale în domeniul sãu de activitate;
o) organizeazã, coordoneazã şi executã mãsurãtorile pentru punerea în posesie a titularilor prevãzuţi de <>Legea fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de <>Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor <>Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale <>Legii nr. 169/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
p) furnizeazã persoanelor fizice şi juridice, contra cost, servicii şi informaţii conform tarifelor stabilite;
q) asigurã standardizarea în domeniul sãu de activitate şi corelarea cu standardele europene şi internaţionale;
r) avizeazã documentaţiile de scoatere din circuitul agricol a terenurilor;
s) avizeazã şi recepţioneazã, dupã caz, lucrãrile şi specificaţiile tehnice de specialitate referitoare la sistemele informaţionale specifice cadastrului, geodeziei, cartografiei, topografiei, fotogrammetriei şi teledetecţiei realizate de cãtre autoritãţile administraţiei publice.
(2) Agenţia Naţionalã îndeplineşte şi alte atribuţii ce au legãturã cu activitatea specificã.
ART. 4
În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, Agenţia Naţionalã colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, cu alte instituţii publice şi cu alte persoane juridice de drept public sau privat, române ori strãine.
ART. 5
Organele de conducere ale Agenţiei Naţionale sunt:
a) consiliul de administraţie;
b) directorul general, care este preşedintele consiliului de administraţie.
ART. 6
(1) Consiliul de administraţie este format din 9 membri, din sectorul public şi privat, reprezentanţi ai domeniului de activitate cu care Agenţia Naţionalã are raporturi de colaborare în realizarea atribuţiilor prevãzute la art. 3.
(2) Membrii consiliului de administraţie sunt numiţi pentru o perioadã de 5 ani, exclusiv pe criterii de competenţã profesionalã, prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
(3) Consiliul de administraţie îşi numeşte un secretar care nu este membru al acestuia.
(4) Consiliul de administraţie se întruneşte lunar şi/sau ori de câte ori este convocat de cãtre preşedinte.
(5) Hotãrârile se adoptã cu majoritatea voturilor celor prezenţi.
(6) Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea cu participarea a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor sãi, în conformitate cu prevederile prezentei hotãrâri şi cu cele ale Regulamentului de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale.
(7) Consiliul de administraţie al Agenţiei Naţionale are urmãtoarele atribuţii principale:
a) analizeazã şi aprobã, în corelare cu obiectivele strategiei naţionale în domeniul cadastrului şi publicitãţii imobiliare, programele de activitate pe termen scurt, mediu şi lung pentru care finanţarea este asiguratã din sursele proprii ale Agenţiei Naţionale;
b) analizeazã şi hotãrãşte colaborarea sau cooperarea Agenţiei Naţionale cu persoane fizice şi juridice, române ori strãine, de specialitate, pentru realizarea unor obiective de interes comun corespunzãtoare domeniului sãu de activitate;
c) aprobã contractarea de credite interne şi externe, potrivit reglementãrilor în vigoare;
d) analizeazã şi aprobã anual bugetul de venituri şi cheltuieli, în conformitate cu normele metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice;
e) rãspunde de administrarea legalã şi eficientã a întregului patrimoniu;
f) aprobã propunerile de tarife pentru serviciile prestate în condiţiile legii;
g) aprobã obiectivele de investiţii ce urmeazã a fi realizate de cãtre Agenţia Naţionalã sau de unitãţile subordonate;
h) stabileşte prerogativele directorului general în vederea negocierii contractului colectiv de muncã;
i) aprobã structura organizatoricã şi atribuţiile direcţiilor şi serviciilor independente din cadrul Agenţiei Naţionale;
j) aprobã numãrul maxim de posturi pentru Agenţia Naţionalã şi instituţiile subordonate;
k) aprobã achiziţionarea şi efectuarea de investiţii cu privire la bunurile imobile necesare desfãşurãrii activitãţii Agenţiei Naţionale şi a instituţiilor subordonate.
(8) Membrii consiliului de administraţie vor primi o indemnizaţie de şedinţã, care se plãteşte din bugetul Agenţiei Naţionale. Cuantumul indemnizaţiei de şedinţã se aprobã prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, la propunerea consiliului de administraţie, şi va fi de pânã la 20% din salariul de bazã al directorului general.
(9) Secretarul consiliului de administraţie primeşte o indemnizaţie de şedinţã aprobatã de consiliul de administraţie, la propunerea directorului general; cuantumul acesteia nu poate depãşi 7% din salariul de bazã al directorului general.
(10) Revocarea unui membru al consiliului de administraţie se face de cãtre ministrul administraţiei şi internelor, la propunerea consiliului de administraţie, a preşedintelui acestuia sau a instituţiei pe care o reprezintã respectivul membru.
(11) Procedura de numire/revocare a membrilor consiliului de administraţie şi a preşedintelui acestuia se stabileşte prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale.
ART. 7
Membrii consiliului de administraţie rãspund pentru prejudiciile cauzate, prin hotãrârile adoptate, în legãturã cu administrarea şi gestionarea patrimoniului Agenţiei Naţionale, în funcţie de votul exprimat.
ART. 8
Consiliul de administraţie va prezenta Ministerului Administraţiei şi Internelor, în prima lunã a fiecãrui an, un raport asupra activitãţii Agenţiei Naţionale din anul precedent, precum şi programul de activitate al acesteia pe anul în curs.
ART. 9
(1) Directorul general asigurã conducerea generalã a activitãţii curente a Agenţiei Naţionale, potrivit regulamentului de organizare şi funcţionare al acesteia şi hotãrârilor consiliului de administraţie.
(2) Directorul general este ordonator principal de credite şi reprezintã Agenţia Naţionalã pe plan naţional şi internaţional.
(3) Directorul general numeşte şi elibereazã din funcţie personalul Agenţiei Naţionale, în condiţiile legii.
(4) Directorul general îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) aprobã prin ordin cu caracter normativ structura organizatoricã a instituţiilor subordonate Agenţiei Naţionale;
b) aprobã angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor stabilite prin bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat potrivit legii;
c) asigurã organizarea evidenţei patrimoniului şi integritatea bunurilor din patrimoniul Agenţiei Naţionale;
d) organizeazã, coordoneazã şi controleazã aplicarea actelor normative de cãtre aparatul propriu al Agenţiei Naţionale şi de unitãţile subordonate acesteia; organizeazã şi controleazã aplicarea propriilor ordine şi instrucţiuni de cãtre persoanele cãrora le sunt adresate;
e) negocieazã şi încheie cu sindicatele sau, dupã caz, cu reprezentanţii salariaţilor contractul colectiv de muncã la nivelul Agenţiei Naţionale şi contractele individuale de muncã ale personalului din aparatul central al acesteia, precum şi ale directorilor instituţiilor subordonate;
f) avizeazã pentru participarea la ocuparea posturilor de conducere din cadrul instituţiilor subordonate Agenţiei Naţionale;
g) organizeazã, conduce şi coordoneazã activitatea Consiliului de administraţie al Agenţiei Naţionale;
h) aprobã grila de salarizare a personalului, potrivit prevederilor legale;
i) aprobã prin ordin statele de funcţii, atribuţiile şi criteriile de constituire a compartimentelor aparţinând instituţiilor din subordinea Agenţiei Naţionale;
j) aprobã prin ordin statul de funcţii al Agenţiei Naţionale.
(5) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, directorul general emite ordine cu caracter normativ şi individual. Ordinele cu caracter normativ se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 10
(1) Atribuţiile, structura organizatoricã şi numãrul maxim de posturi pentru Agenţia Naţionalã se aprobã prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, la propunerea consiliului de administraţie; în cel mult 60 de zile de la data aprobãrii ordinului, Agenţia Naţionalã organizeazã concursul pentru angajarea personalului necesar în vederea desfãşurãrii activitãţii.
(2) În cadrul direcţiilor prevãzute de structura organizatoricã se pot organiza servicii, birouri şi colective cu caracter temporar prin ordin al directorului general, cu stabilirea atribuţiilor corespunzãtoare.
(3) Salarizarea personalului din structura Agenţiei Naţionale şi a instituţiilor subordonate se face în conformitate cu reglementãrile în vigoare aplicabile personalului din instituţiile publice finanţate integral din venituri proprii.
(4) Anual sau ori de câte ori se impune, în funcţie de volumul de activitate, performanţele profesionale evaluate şi de bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat, se renegociazã salariile şi se stabileşte numãrul de posturi pentru fiecare instituţie subordonatã, în limita posturilor vacante existente.
(5) Atribuţiile direcţiilor din cadrul Agenţiei Naţionale şi instituţiilor subordonate se stabilesc prin regulament de organizare şi funcţionare.
(6) Atribuţiile şi rãspunderile specifice funcţiilor din structura Agenţiei Naţionale se stabilesc prin fişele posturilor, aprobate de angajator.
ART. 11
(1) Activitatea de publicitate imobiliarã din cadrul oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliarã este în responsabilitatea unui jurist, denumit registrator.
(2) Direcţia de publicitate imobiliarã coordoneazã şi controleazã activitatea profesionalã a registratorului în vederea respectãrii normelor legale şi a regulamentelor din domeniul publicitãţii imobiliare, prin emiterea unor decizii avizate de directorul general. Subordonarea registratorului faţã de directorul oficiului de cadastru şi publicitate imobiliarã este administrativã, acesta desfãşurând o activitate profesionalã independentã, cu stabilirea drepturilor şi obligaţiilor potrivit statutului profesional.
(3) Sancţionarea registratorului pentru sãvârşirea unor abateri în legãturã cu îndeplinirea sarcinilor de serviciu se va face numai cu avizul directorului direcţiei de publicitate imobiliarã din cadrul Agenţiei Naţionale.
ART. 12
În subordinea Agenţiei Naţionale funcţioneazã ca instituţii publice, cu personalitate juridicã, oficiile de cadastru şi publicitate imobiliarã şi Centrul Naţional de Geodezie, Cartografie, Fotogrammetrie şi Teledetecţie, denumit în continuare Centrul Naţional.
ART. 13
Oficiile de cadastru şi publicitate imobiliarã îndeplinesc urmãtoarele atribuţii principale:
a) înscriu imobilele în evidenţele de cadastru şi publicitate imobiliarã;
b) asigurã înscrierea drepturilor reale ce se constituie, se transmit, se modificã sau se sting, la cererea titularului dreptului, a notarului public ori a celorlalte persoane interesate;
c) înscriu alte raporturi juridice, drepturi personale, interdicţii, incapacitãţi şi litigii judiciare în legãturã cu bunul imobil; asigurã înscrierea cãilor de atac împotriva înregistrãrilor de carte funciarã;
d) înscriu radierea drepturilor reale, la cererea titularului dreptului sau a celorlalte persoane interesate;
e) avizeazã tehnic, înainte de depunerea lor în instanţa de judecatã, expertizele topocadastrale întocmite de experţii judiciari, în baza unui regulament elaborat în comun de Agenţia Naţionalã şi de Ministerul Justiţiei;
f) avizeazã planul urbanistic general;
g) avizeazã documentaţiile de scoatere din circuitul agricol al terenurilor;
h) autorizeazã persoanele fizice care executã lucrãri tehnice de cadastru;
i) organizeazã, coordoneazã şi executã mãsurãtorile pentru punerea în posesie a titularilor prevãzuţi de <>Legea fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de <>Legea nr. 1/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
j) verificã periodic starea fizicã a punctelor din reţelele de sprijin, conform normelor şi regulamentelor emise de Agenţia Naţionalã;
k) pune la dispoziţia autoritãţilor publice şi a altor instituţii interesate, în condiţiile legii, situaţii statistice şi de sintezã privind terenurile şi construcţiile;
l) furnizeazã persoanelor fizice şi juridice, contra cost, servicii şi informaţii conform tarifelor în vigoare;
m) avizeazã împreunã cu instituţiile de specialitate de la nivelul judeţean şi local proiectele de organizare a teritoriului pe categorii de folosinţã agricolã şi stabilirea reţelei de drumuri agricole;
n) îndrumã activitatea desfãşuratã de serviciile comunitare pentru cadastru şi agriculturã, constituite la nivelul unitãţilor administrativ-teritoriale;
o) asigurã evidenţa documentaţiilor de schimbare a categoriei de folosinţã a terenurilor şi a suprafeţelor aferente.
ART. 14
Centrul Naţional, în realizarea obiectului sãu de activitate, îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) proiectarea, execuţia şi întreţinerea reţelelor geodezice naţionale şi a sistemului naţional de staţii permanente GPS;
b) realizarea şi întreţinerea hãrţilor oficiale ale României în format analogic şi digital şi a modelului digital al terenului, în colaborare cu alte instituţii abilitate;
c) realizarea şi întreţinerea evidenţelor limitelor administrative ale teritoriului României;
d) prelucrarea imaginilor fotoaeriene şi a înregistrãrilor de teledetecţie;
e) participarea la realizarea şi administrarea bazei de date cartografice naţionale;
f) realizarea de produse cartografice derivate din datele existente în Fondul Naţional Geodezic;
g) participarea la integrarea în baza de date geodezice şi cartografice naţionale a datelor obţinute din recepţia lucrãrilor tehnice de specialitate;
h) participarea la realizarea metodologiilor şi specificaţiilor tehnice, respectiv propunerea de standarde tehnologice, a modelelor şi structurilor de date geodezice-cartografice;
i) verificarea şi etalonarea aparaturii de specialitate, în colaborare cu Institutul Naţional de Metrologie;
j) asigurarea cercetãrii în domeniile de activitate ale geodeziei, fotogrammetriei, cartografiei şi teledetecţiei;
k) crearea şi dezvoltarea sistemelor, tehnologiilor şi a bazelor de date prin surse proprii şi/sau în colaborare cu terţii;
l) participarea la realizarea proiectelor internaţionale angajate de Agenţia Naţionalã.
ART. 15
Agenţia Naţionalã şi unitãţile sale subordonate, cu excepţia Centrului Naţional, nu au atribuţii în executarea lucrãrilor de specialitate.
ART. 16
(1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Agenţiei Naţionale şi ale unitãţilor subordonate se asigurã integral din venituri proprii.
(2) Veniturile proprii se constituie din:
a) încasãri din servicii prestate;
b) tarife stabilite conform actelor normative;
c) închirieri de spaţii şi aparaturã;
d) donaţii şi sponsorizãri primite potrivit legii;
e) dobânzi aferente disponibilitãţilor din conturi şi din depozite;
f) alte venituri.
(3) Veniturile încasate se vor vira în contul Agenţiei Naţionale, care va finanţa activitatea curentã a unitãţilor subordonate.
(4) Tarifele se stabilesc, se modificã şi se actualizeazã prin hotãrâre a Consiliului de administraţie al Agenţiei Naţionale şi se aprobã prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
(5) Agenţia Naţionalã poate colabora cu persoane fizice şi juridice române sau strãine de specialitate, în condiţiile legii, pentru realizarea unor obiective de interes comun, corespunzãtoare domeniului sãu de activitate.
(6) Agenţia Naţionalã poate contracta credite bancare în condiţiile prevãzute de lege.
(7) Agenţia Naţionalã întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(8) Excedentele anuale rezultate se reporteazã în anul bugetar urmãtor.
(9) Ministerul Administraţiei şi Internelor prin Agenţia Naţionalã îşi va asuma întreaga responsabilitate în implementarea Proiectului cadastrului general şi publicitãţii imobiliare finanţat prin împrumut de la Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BIRD) şi a celorlalte acorduri internaţionale ce implicã împrumuturi nerambursabile sau garanţii de la stat asumate anterior de Oficiul Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie, inclusiv pentru partea preluatã de la Ministerul Justiţiei.
(10) Agenţia Naţionalã va face toate demersurile necesare amendãrii acordurilor de împrumut internaţionale pentru a se realiza înlocuirea Oficiului Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie şi a Ministerului Justiţiei cu Agenţia Naţionalã.
ART. 17
(1) Încadrarea în noile structuri a personalului existent se va face dupã opţiunea acestuia între calitatea avutã anterior reorganizãrii şi cea de personal contractual în cadrul Agenţiei Naţionale. Opţiunea se va face înainte de preluarea personalului de cãtre noile structuri înfiinţate.
(2) Personalul preluat beneficiazã de salariile avute anterior, care vor constitui limite minime la negociere în vederea încheierii contractului colectiv de muncã, respectiv a contractului individual de muncã.
(3) Selectarea şi încadrarea personalului preluat în aparatul propriu al Agenţiei Naţionale se fac în urma unei testãri în funcţie de competenţa profesionalã şi a opţiunilor formulate în scris, în limita posturilor alocate, în maximum 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri. Testul se va desfãşura potrivit unui regulament aprobat de directorul general al Agenţiei Naţionale.
ART. 18
(1) Spaţiile aflate în proprietatea privatã a statului şi în administrarea oficiilor judeţene de cadastru, geodezie şi cartografie şi al municipiului Bucureşti, respectiv în administrarea tribunalelor pentru birourile de carte funciarã, în care îşi desfãşoarã activitatea aceste oficii şi cel al municipiului Bucureşti, Institutul de Cadastru, Geodezie, Fotogrammetrie şi Cartografie şi birourile de carte funciarã care îşi desfãşoarã activitatea în imobile separate trec în administrarea Agenţiei Naţionale şi în folosinţa gratuitã a oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliarã şi al municipiului Bucureşti şi a Centrului Naţional prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Spaţiile aflate în proprietatea publicã a statului şi în administrarea oficiilor judeţene de cadastru, geodezie şi cartografie şi al municipiului Bucureşti, respectiv în administrarea judecãtoriilor pentru birourile de carte funciarã care îşi desfãşoarã activitatea în imobile separate, trec în administrarea Agenţiei Naţionale şi în folosinţa gratuitã a oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliarã şi al municipiului Bucureşti.
(3) Spaţiile aflate în incinta instanţelor judecãtoreşti vor fi utilizate gratuit cel mai târziu pânã la data de 31 decembrie 2004.
(4) Patrimoniul Oficiului Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie, al oficiilor judeţene de cadastru, geodezie şi cartografie şi al municipiului Bucureşti, al Institutului de Cadastru, Geodezie, Fotogrammetrie şi Cartografie, bunurile materiale şi arhiva aflate în folosinţa birourilor de carte funciarã, inclusiv cele achiziţionate din fondurile provenite din acordul de împrumut încheiat de Guvernul României cu Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, trec în proprietatea Agenţiei Naţionale. Bunurile în cauzã vor fi preluate de structurile nou-create prin protocol conform planului aprobat prin ordin comun al directorului general al Agenţiei Naţionale şi al ministrului justiţiei, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2004.
(5) Prin ordin comun al ministrului justiţiei şi al directorului general al Agenţiei Naţionale se va numi o comisie formatã din specialişti din ambele instituţii, pentru elaborarea protocolului-cadru de preluare a activitãţii de publicitate imobiliarã.
(6) În termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se va elabora şi se va semna protocolul-cadru dintre Ministerul Justiţiei şi Agenţia Naţionalã pentru preluarea bunurilor materiale şi a arhivelor aflate în folosinţa birourilor de carte funciarã ale judecãtoriilor, care se va transmite oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliarã şi tribunalelor în circumscripţia cãrora funcţioneazã judecãtoriile.
(7) În termen de 5 zile de la primirea protocolului-cadru, prin dispoziţie comunã a conducãtorilor oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliarã şi ai judecãtoriilor, se vor constitui comisii de inventariere şi de predare-preluare a bunurilor materiale şi a arhivelor aflate în folosinţa birourilor de carte funciarã ale judecãtoriilor. În fiecare judeţ se va înfiinţa un numãr de comisii locale egal cu cel al numãrului de birouri de carte funciarã existente.
(8) Termenele de finalizare pentru inventarierea şi încheierea proceselor-verbale de predare-preluare a bunurilor şi a arhivei birourilor de carte funciarã se vor stabili în planul anexã la protocolul-cadru.
ART. 19
Arhivele succesorale şi arhivele de acte autentice ale fostelor notariate de stat, aflate în administrarea birourilor de carte funciarã ale judecãtoriilor care îşi înceteazã activitatea, se vor preda judecãtoriilor în a cãror circumscripţie teritorialã se aflã.
ART. 20
Lucrãrile de publicitate imobiliarã în curs de rezolvare la birourile de carte funciarã vor fi finalizate pânã la data preluãrii activitãţii de cãtre oficiile de cadastru şi publicitate imobiliarã, în conformitate cu procedura stabilitã în prezenta hotãrâre.
ART. 21
În conformitate cu prevederile <>art. 8 alin. (13) din Legea nr. 7/1996 , republicatã, finanţarea Proiectului cadastrului general şi publicitãţii imobiliare se face în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 190/2005 pentru aprobarea amendamentului convenit între Guvernul României şi Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Zagreb la 18 noiembrie 2004 şi, respectiv, la Bucureşti la 15 decembrie 2004, şi pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 21/1998 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România şi Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare privind Proiectul cadastrului general şi publicitãţii imobiliare, în sumã de 25,5 milioane dolari S.U.A., semnat la Washington la 23 ianuarie 1998.
ART. 22
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã:
a) <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.066/2003 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 658 din 17 septembrie 2003;
b) dispoziţiile art. 4, art. 8-20, art. 22 alin. (2) şi ale art. 26 alin. 2 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a birourilor de carte funciarã ale judecãtoriilor, aprobat prin <>Ordinul ministrului justiţiei nr. 2.371/C/1997 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 84 din 23 februarie 1998, cu modificãrile ulterioare, referitoare la subordonarea birourilor de carte funciarã.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016