Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.210 din 29 iulie 2004  privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.210 din 29 iulie 2004 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 718 din 9 august 2004

În temeiul art. 108 din Constituţie, republicatã, şi al <>art. III din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 41/2004 pentru modificarea şi completarea <>Legii cadastrului şi a publicitãţii imobiliare nr. 7/1996 ,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Agenţia Naţionalã de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã, denumitã în continuare Agenţia Naţionalã, se organizeazã ca instituţie publicã, cu personalitate juridicã, unica autoritate în domeniu aflatã în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor, prin reorganizarea Oficiului Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie şi preluarea activitãţii privind publicitatea imobiliarã de la Ministerul Justiţiei.
(2) Agenţia Naţionalã are sediul în municipiul Bucureşti.
ART. 2
Pentru realizarea obiectivelor din domeniile sale de activitate Agenţia Naţionalã, ca unicã autoritate în domeniu, îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se elaboreazã strategia în conformitate cu politica Guvernului şi cu tendinţele în plan internaţional;
b) de reglementare a activitãţii, prin care se asigurã, în conformitate cu strategia adoptatã, realizarea cadrului juridic şi elaborarea reglementãrilor specifice;
c) de reprezentare, prin care se asigurã, în numele statului sau al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern şi internaţional;
d) de autoritate de stat, prin care se dispun şi se asigurã supravegherea şi controlul aplicãrii şi respectãrii reglementãrilor în vigoare;
e) de îndrumare, sprijin şi control, în aplicarea corectã a prevederilor legale în domeniul cadastrului şi publicitãţii imobiliare;
f) de administrare a patrimoniului propriu şi a unitãţilor subordonate.
ART. 3
(1) În exercitarea funcţiilor prevãzute la art. 2, Agenţia Naţionalã are urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã şi controleazã executarea lucrãrilor de cadastru şi asigurã înscrierea imobilelor în registrul de publicitate imobiliarã la nivelul întregii ţãri;
b) coordoneazã şi controleazã, dupã caz, lucrãri de cartografie, topografie, geodezie, fotogrammetrie şi teledetecţie, la nivelul întregii ţãri, şi executã prin Centrul Naţional de Geodezie, Cartografie, Fotogrammetrie şi Teledetecţie aceste lucrãri, conform planului de activitãţi aprobat anual;
c) elaboreazã norme, promoveazã tehnici, standarde, procedee şi metodologii de specialitate în domeniul sãu de activitate;
d) autorizeazã persoanele fizice şi juridice care pot executa lucrãri tehnice de specialitate;
e) organizeazã fondul naţional de geodezie şi cartografie, precum şi banca de date a sistemului unitar de cadastru;
f) asigurã, în condiţiile legii, în colaborare cu Ministerul Apãrãrii Naţionale, executarea, completarea, modernizarea şi menţinerea în stare de utilizare a reţelei geodezice naţionale;
g) avizeazã conţinutul topografic al hãrţilor, planurilor, atlaselor, ghidurilor şi al altor documente cartografice necesare uzului public;
h) avizeazã tehnic, prin oficiile de cadastru şi publicitate imobiliarã, înainte de depunerea lor în instanţa de judecatã, expertizele topocadastrale întocmite de experţii judiciari, în baza unui regulament elaborat în comun de Agenţia Naţionalã şi de Ministerul Justiţiei;
i) asigurã înscrierea drepturilor reale ce se constituie, se transmit, se modificã sau se sting, la cererea notarului public sau a titularului dreptului ori a altor persoane interesate;
j) asigurã înscrierea altor raporturi juridice, drepturi personale, interdicţii, incapacitãţi şi litigii judiciare în legãturã cu imobilul;
k) asigurã înscrierea cãilor de atac împotriva înregistrãrilor de carte funciarã;
l) asigurã înscrierea radierii drepturilor reale, la cererea titularului dreptului sau a celorlalte persoane interesate;
m) pune la dispoziţie autoritãţilor administraţiei publice centrale şi locale şi a altor instituţii interesate, la cerere, în condiţiile <>art. 71 din Legea cadastrului şi a publicitãţii imobiliare nr. 7/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, situaţii statistice şi de sintezã privind informaţii cuprinse în cadastru şi publicitatea imobiliarã;
n) îndeplineşte sarcinile ce rezultã din angajamentele internaţionale în domeniul sãu de activitate;
o) organizeazã, coordoneazã şi executã mãsurãtorile pentru punerea în posesie a titularilor prevãzuţi de <>Legea fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de <>Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor <>Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale <>Legii nr. 169/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
p) furnizeazã persoanelor fizice şi juridice, contra cost, servicii şi informaţii conform tarifelor stabilite;
q) asigurã standardizarea în domeniul sãu de activitate şi corelarea cu standardele europene şi internaţionale;
r) avizeazã documentaţiile de scoatere din circuitul agricol a terenurilor;
s) realizeazã şi întreţine sistemul de identificare a parcelelor agricole ca subsistem al Sistemului Integrat de Administrare şi Control, în colaborare cu Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
(2) Agenţia Naţionalã îndeplineşte şi alte atribuţii ce au legãturã cu activitatea specificã.
ART. 4
În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, Agenţia Naţionalã colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, cu alte instituţii publice şi cu alte persoane juridice de drept public sau privat, române ori strãine.
ART. 5
Organele de conducere ale Agenţiei Naţionale sunt:
a) consiliul de administraţie;
b) directorul general, care este preşedintele consiliului de administraţie.
ART. 6
(1) Consiliul de administraţie este format din 9 membri, din sectorul public şi privat, reprezentanţi ai domeniului de activitate cu care Agenţia Naţionlã are raporturi de colaborare în realizarea atribuţiilor prevãzute la art. 3.
(2) Membrii consiliului de administraţie sunt numiţi pentru o perioadã de 5 ani, exclusiv pe criterii de competenţã profesionalã, prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
(3) Consiliul de administraţie îşi numeşte un secretar care nu este membru al acestuia.
(4) Consiliul de administraţie se întruneşte lunar şi/sau ori de câte ori este convocat de cãtre preşedinte.
(5) Hotãrârile se adoptã cu majoritatea voturilor celor prezenţi.
(6) Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea cu participarea a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor sãi, în conformitate cu prevederile prezentei hotãrâri şi cu cele ale Regulamentului de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale.
(7) Consiliul de administraţie al Agenţiei Naţionale are urmãtoarele atribuţii principale:
a) analizeazã şi aprobã, în corelare cu obiectivele strategiei naţionale în domeniul cadastrului şi publicitãţii imobiliare, programele de activitate pe termen scurt, mediu şi lung pentru care finanţarea este asiguratã din sursele proprii ale Agenţiei Naţionale;
b) analizeazã şi hotãrãşte colaborarea sau cooperarea Agenţiei Naţionale cu persoane fizice şi juridice, române ori strãine, de specialitate, pentru realizarea unor obiective de interes comun corespunzãtoare domeniului sãu de activitate;
c) aprobã contractarea de credite interne şi externe, potrivit reglementãrilor în vigoare;
d) analizeazã şi aprobã anual bugetul de venituri şi cheltuieli, în conformitate cu normele metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice;
e) rãspunde de administrarea legalã şi eficientã a întregului patrimoniu;
f) aprobã propunerile de tarife pentru serviciile prestate în condiţiile legii;
g) aprobã obiectivele de investiţii ce urmeazã a fi realizate de cãtre Agenţia Naţionalã sau de unitãţile subordonate;
h) stabileşte prerogativele directorului general în vederea negocierii contractului colectiv de muncã.
(8) Membrii consiliului de administraţie vor primi o indemnizaţie de şedinţã, care se plãteşte din bugetul Agenţiei Naţionale. Cuantumul indemnizaţiei de şedinţã se aprobã prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, la propunerea consiliului de administraţie, şi va fi de pânã la 20% din salariul de bazã al directorului general.
(9) Revocarea unui membru al consiliului de administraţie se face de cãtre ministrul administraţiei şi internelor, la propunerea consiliului de administraţie, a preşedintelui acestuia sau a instituţiei pe care o reprezintã respectivul membru.
(10) Procedura de numire/revocare a membrilor consiliului de administraţie şi a preşedintelui acestuia se stabileşte prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale.
ART. 7
Membrii consiliului de administraţie rãspund pentru prejudiciile cauzate, prin hotãrârile adoptate, în legãturã cu administrarea şi gestionarea patrimoniului Agenţiei Naţionale, în funcţie de votul exprimat.
ART. 8
Consiliul de administraţie va prezenta Ministerului Administraţiei şi Internelor, în prima lunã a fiecãrui an, un raport asupra activitãţii Agenţiei Naţionale din anul precedent, precum şi programul de activitate al acesteia pe anul în curs.
ART. 9
(1) Directorul general asigurã conducerea generalã a activitãţii curente a Agenţiei Naţionale, potrivit regulamentului de organizare şi funcţionare al acesteia şi hotãrârilor consiliului de administraţie.
(2) Directorul general este ordonator principal de credite şi reprezintã Agenţia Naţionalã pe plan naţional şi internaţional.
(3) Directorul general numeşte şi elibereazã din funcţie personalul Agenţiei Naţionale, în condiţiile legii.
(4) Directorul general îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) aprobã structura organizatoricã şi statul de funcţii ale Agenţiei Naţionale, precum şi ale unitãţilor subordonate acesteia în condiţiile legii;
b) aprobã angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor stabilite prin bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat potrivit legii;
c) asigurã organizarea evidenţei patrimoniului şi integritatea bunurilor din patrimoniul Agenţiei Naţionale;
d) organizeazã, coordoneazã şi controleazã aplicarea actelor normative de cãtre aparatul propriu al Agenţiei Naţionale şi de unitãţile subordonate acesteia; organizeazã şi controleazã aplicarea propriilor ordine şi instrucţiuni de cãtre persoanele cãrora le sunt adresate;
e) negociazã şi încheie cu sindicatele sau, dupã caz, cu reprezentanţii salariaţilor contractul colectiv de muncã la nivelul Agenţiei Naţionale şi contractele individuale de muncã ale salariaţilor din aparatul central al acesteia, precum şi ale conducerilor unitãţilor din subordine;
f) organizeazã, conduce şi coordoneazã activitatea Consiliului de administraţie al Agenţiei Naţionale;
g) aprobã grila de salarizare a personalului, potrivit prevederilor legale;
h) aprobã prin ordin structura organizatoricã, normativele de personal, criteriile de constituire a compartimentelor şi atribuţiile pentru unitãţile din subordinea Agenţiei Naţionale, în condiţiile legii.
(5) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, directorul general emite ordine cu caracter normativ şi individual. Ordinele cu caracter normativ se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 10
(1) Structura organizatoricã a Agenţiei Naţionale este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) În cadrul direcţiilor prevãzute în anexã, prin ordin al directorului general se pot organiza servicii, birouri, compartimente, precum şi colective cu caracter temporar.
(3) Salarizarea personalului din structura Agenţiei Naţionale şi a unitãţilor subordonate se face în conformitate cu reglementãrile în vigoare aplicabile personalului din instituţiile publice finanţate integral din venituri proprii.
(4) Numãrul maxim de posturi pentru Agenţia Naţionalã şi unitãţile subordonate este de 3.000. Anual, în funcţie de volumul de activitate şi de bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat se vor negocia salariile şi se va stabili numãrul de posturi pentru fiecare unitate.
(5) Atribuţiile şi responsabilitãţile direcţiilor, serviciilor, birourilor, compartimentelor şi colectivelor din cadrul Agenţiei Naţionale se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare al acesteia, care se aprobã prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
(6) Atribuţiile şi rãspunderile specifice funcţiilor din structura Agenţiei Naţionale se stabilesc prin fişele posturilor, aprobate de directorul general.
ART. 11
(1) Activitatea de publicitate imobiliarã din cadrul oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliarã este în responsabilitatea unui registrator asimilat consilierului juridic.
(2) Registratorul este subordonat profesional numai directorului direcţiei de publicitate imobiliarã din cadrul Agenţiei Naţionale.
(3) Sancţionarea registratorului pentru sãvârşirea unor abateri în legãturã cu îndeplinirea sarcinilor de serviciu se va face numai cu avizul directorului direcţiei de publicitate imobiliarã din cadrul Agenţiei Naţionale.
ART. 12
În subordinea Agenţiei Naţionale funcţioneazã ca instituţii publice, cu personalitate juridicã, oficiile de cadastru şi publicitate imobiliarã şi Centrul Naţional de Geodezie, Cartografie, Fotogrammetrie şi Teledetecţie, denumit în continuare Centrul Naţional.
ART. 13
Oficiile de cadastru şi publicitate imobiliarã îndeplinesc urmãtoarele atribuţii principale:
a) înscriu imobilele în evidenţele de cadastru şi publicitate imobiliarã;
b) asigurã înscrierea drepturilor reale ce se constituie, se transmit, se modificã sau se sting, la cererea titularului dreptului, a notarului public ori a celorlalte persoane interesate;
c) înscriu alte raporturi juridice, drepturi personale, interdicţii, incapacitãţi şi litigii judiciare în legãturã cu bunul imobil; asigurã înscrierea cãilor de atac împotriva înregistrãrilor de carte funciarã;
d) înscriu radierea drepturilor reale, la cererea titularului dreptului sau a celorlalte persoane interesate;
e) avizeazã tehnic, înainte de depunerea lor în instanţa de judecatã, expertizele topocadastrale întocmite de experţii judiciari, în baza unui regulament elaborat în comun de Agenţia Naţionalã şi de Ministerul Justiţiei;
f) avizeazã planul urbanistic general;
g) avizeazã documentaţiile de scoatere din circuitul agricol a terenurilor;
h) autorizeazã persoanele fizice care executã lucrãri tehnice de cadastru;
i) organizeazã, coordoneazã şi executã mãsurãtorile pentru punerea în posesie a titularilor prevãzuţi de <>Legea fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de <>Legea nr. 1/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
j) verificã periodic starea fizicã a punctelor din reţelele de sprijin, conform normelor şi regulamentelor emise de Agenţia Naţionalã;
k) pune la dispoziţia autoritãţilor publice şi a altor instituţii interesate, în condiţiile legii, situaţii statistice şi de sintezã privind terenurile şi construcţiile;
l) furnizeazã persoanelor fizice şi juridice, contra cost, servicii şi informaţii conform tarifelor aprobate prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor;
m) avizeazã împreunã cu instituţiile de specialitate de la nivel judeţean şi local proiectele de organizare a teritoriului pe categorii de folosinţã agricolã şi stabilirea reţelei de drumuri agricole.
ART. 14
Centrul Naţional în realizarea obiectului sãu de activitate îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) întreţinerea şi gestionarea reţelelor geodezice de referinţã;
b) întreţinerea planului topografic de bazã al României şi a modelului digital al terenului;
c) evidenţa cartograficã a limitelor administrative;
d) prelucrarea imaginilor fotoaeriene şi de teledetecţie;
e) realizarea de produse cartografice derivate din datele existente în Fondul Naţional Geodezic;
f) realizarea proiectelor internaţionale angajate de Agenţia Naţionalã.
ART. 15
Agenţia Naţionalã şi unitãţile sale subordonate, cu excepţia Centrului Naţional, nu au atribuţii în executarea lucrãrilor de specialitate.
ART. 16
(1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Agenţiei Naţionale şi ale unitãţilor subordonate se asigurã integral din venituri proprii.
(2) Veniturile proprii se constituie din:
a) încasãri din servicii prestate;
b) tarife stabilite conform actelor normative;
c) închirieri de spaţii şi aparaturã;
d) donaţii şi sponsorizãri primite potrivit legii;
e) dobânzi aferente disponibilitãţilor din conturi şi din depozite;
f) alte venituri.
(3) Veniturile încasate se vor vira în contul Agenţiei Naţionale, care va finanţa activitatea curentã a unitãţilor subordonate.
(4) Tarifele se stabilesc, se modificã şi se actualizeazã prin hotãrâre a Consiliului de administraţie al Agenţiei Naţionale, cu avizul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(5) Agenţia Naţionalã poate colabora cu persoane fizice şi juridice române sau strãine de specialitate, în condiţiile legii, pentru realizarea unor obiective de interes comun, corespunzãtoare domeniului sãu de activitate.
(6) Agenţia Naţionalã poate contracta credite bancare în condiţiile prevãzute de lege.
(7) Agenţia Naţionalã întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(8) Excedentele anuale rezultate se reporteazã în anul bugetar urmãtor.
(9) Ministerul Administraţiei şi Internelor prin Agenţia Naţionalã îşi va asuma întreaga responsabilitate în implementarea Proiectului cadastrului general şi publicitãţii imobiliare finanţat prin împrumut de la Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BIRD) şi a celorlalte acorduri internaţionale ce implicã împrumuturi nerambursabile sau garanţii de la stat asumate anterior de Oficiul Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie, inclusiv pentru partea preluatã de la Ministerul Justiţiei.
(10) Agenţia Naţionalã va face toate demersurile necesare amendãrii acordurilor de împrumut internaţionale pentru a se realiza înlocuirea Oficiului Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie şi a Ministerului Justiţiei cu Agenţia Naţionalã.
ART. 17
(1) Încadrarea în noile structuri a personalului existent se va face dupã opţiunea acestuia între calitatea avutã anterior reorganizãrii şi cea de personal contractual în cadrul Agenţiei Naţionale. Opţiunea se va face înainte de preluarea personalului de cãtre noile structuri înfiinţate.
(2) Personalul preluat beneficiazã de salariile avute anterior, care vor constitui limite minime la negociere în vederea încheierii contractului colectiv de muncã, respectiv a contractului individual de muncã.
(3) Selectarea şi încadrarea personalului preluat în aparatul propriu al Agenţiei Naţionale se fac în urma unei testãri în funcţie de competenţa profesionalã şi a opţiunilor formulate în scris, în limita posturilor alocate, în maximum 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri. Testul se va desfãşura potrivit unui regulament aprobat de directorul general al Agenţiei Naţionale.
ART. 18
(1) Spaţiile aflate în proprietatea privatã a statului şi în administrarea oficiilor judeţene de cadastru, geodezie şi cartografie şi al municipiului Bucureşti, respectiv în administrarea tribunalelor pentru birourile de carte funciarã, în care îşi desfãşoarã activitatea aceste oficii şi cel al municipiului Bucureşti, Institutul de Cadastru, Geodezie, Fotogrammetrie şi Cartografie şi birourile de carte funciarã care îşi desfãşoarã activitatea în imobile separate trec în administrarea Agenţiei Naţionale şi în folosinţa gratuitã a oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliarã şi al municipiului Bucureşti şi a Centrului Naţional prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Spaţiile aflate în proprietatea publicã a statului şi în administrarea oficiilor judeţene de cadastru, geodezie şi cartografie şi al municipiului Bucureşti, respectiv în administrarea judecãtoriilor pentru birourile de carte funciarã care îşi desfãşoarã activitatea în imobile separate, trec în administrarea Agenţiei Naţionale şi în folosinţa gratuitã a oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliarã şi al municipiului Bucureşti.
(3) Spaţiile aflate în incinta instanţelor judecãtoreşti vor fi utilizate gratuit cel mai târziu pânã la data de 31 decembrie 2004.
(4) Patrimoniul Oficiului Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie, al oficiilor judeţene de cadastru, geodezie şi cartografie şi al municipiului Bucureşti, al Institutului de Cadastru, Geodezie, Fotogrammetrie şi Cartografie, bunurile materiale şi arhiva aflate în folosinţa birourilor de carte funciarã, inclusiv cele achiziţionate din fondurile provenite din acordul de împrumut încheiat de Guvernul României cu Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, trec în proprietatea Agenţiei Naţionale. Bunurile în cauzã vor fi preluate de structurile nou-create prin protocol conform planului aprobat prin ordin comun al directorului general al Agenţiei Naţionale şi al ministrului justiţiei, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2004.
(5) Prin ordin comun al ministrului justiţiei şi al directorului general al Agenţiei Naţionale se va numi o comisie formatã din specialişti din ambele instituţii, pentru elaborarea protocolului-cadru de preluare a activitãţii de publicitate imobiliarã.
(6) În termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se va elabora şi se va semna protocolul-cadru dintre Ministerul Justiţiei şi Agenţia Naţionalã pentru preluarea bunurilor materiale şi a arhivelor aflate în folosinţa birourilor de carte funciarã ale judecãtoriilor, care se va transmite oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliarã şi tribunalelor în circumscripţia cãrora funcţioneazã judecãtoriile.
(7) În termen de 5 zile de la primirea protocolului-cadru, prin dispoziţie comunã a conducãtorilor oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliarã şi al judecãtoriilor, se vor constitui comisii de inventariere şi de predare-preluare a bunurilor materiale şi a arhivelor aflate în folosinţa birourilor de carte funciarã ale judecãtoriilor. În fiecare judeţ se va înfiinţa un numãr de comisii locale egal cu cel al numãrului de birouri de carte funciarã existente.
(8) Termenele de finalizare pentru inventarierea şi încheierea proceselor-verbale de predare-preluare a bunurilor şi a arhivei birourilor de carte funciarã se vor stabili în planul anexã la protocolul-cadru.
ART. 19
Arhivele succesorale şi arhivele de acte autentice ale fostelor notariate de stat, aflate în administrarea birourilor de carte funciarã ale judecãtoriilor care îşi înceteazã activitatea, se vor preda judecãtoriilor în a cãror circumscripţie teritorialã se aflã.
ART. 20
Lucrãrile de publicitate imobiliarã în curs de rezolvare la birourile de carte funciarã vor fi finalizate pânã la data preluãrii activitãţii de cãtre oficiile de cadastru şi publicitate imobiliarã, în conformitate cu procedura stabilitã în prezenta hotãrâre.
ART. 21
(1) În conformitate cu prevederile <>art. 9 alin. 9 din Legea nr. 7/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, unitãţile de management al Proiectului cadastrului general şi publicitãţii imobiliare, care au fost înfiinţate în cadrul Ministerului Justiţiei şi al Oficiului Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie, vor asigura în continuare implementarea Acordului de împrumut dintre România şi Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare privind Proiectul cadastrului general şi publicitãţii imobiliare, în sumã de 25,5 milioane dolari S.U.A., semnat la Washington la 23 ianuarie 1998, ratificat prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 21/1998 , aprobatã prin <>Legea nr. 132/1998 , cu modificãrile ulterioare, pânã la amendarea corespunzãtoare a acestuia.
(2) Finanţarea activitãţilor derulate prin intermediul celor douã unitãţi de management al proiectului se face din fondurile prevãzute în bugetul Ministerului Justiţiei şi Agenţiei Naţionale şi reprezintã contribuţia pãrţii române la realizarea proiectului, contravaloarea dobânzilor, comisioanelor de angajament, ratelor de capital şi a altor costuri aferente proiectului.
ART. 22
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã:
a) <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.066/2003 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 658 din 17 septembrie 2003;
b) dispoziţiile art. 4, art. 8-20, art. 22 alin. 2 şi ale art. 26 alin. 2 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a birourilor de carte funciarã ale judecãtoriilor, aprobat prin <>Ordinul ministrului justiţiei nr. 2.371/C/1997 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 84 din 23 februarie 1998, cu modificãrile ulterioare, referitoare la subordonarea birourilor de carte funciarã.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:


────────────────

Ministru de stat,
ministrul administraţiei şi internelor,
Marian Florian Sãniuţã

Ministrul delegat
pentru administraţia publicã,
Gheorghe Emacu

p. Ministrul justiţiei,
Rodica Constantinovici,
secretar de stat

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Dan Mircea Popescu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 29 iulie 2004.
Nr. 1.210.

ANEXĂ





AGENŢIA NAŢIONALĂ DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE IMOBILIARĂ

┌────────────────────┐
│ CONSILIUL │
│ DE ADMINISTRATIE │
└─────────┬──────────┘
┌─────────┴──────────┐
. . . . . . . . . . . . . .│ DIRECTOR GENERAL │. . . . . . . . . . . . . . .
. └─────────┬──────────┘ ┌─────────────────────────┐ .
. ┌───────────────────┐ │ │ Directia │ .
. │ Serviciul juridic├─┐ │ ┌─┤de integrare europeana │ .
. │ contencios si │ │ │ │ │si relatii internationale│ .
. │relatii cu publicul├─┼─────────┼──────────┤ └─────────────────────────┘ .
. └───────────────────┘ │ │ │ .
. │ │ │ ┌─────────────────────────┐ .
. ┌───────────────────┐ │ │ └─┤ Directia │ .
. │ Serviciul audit ├─┘ │ │ de comunicare │ .
. └───────────────────┘ │ └─────────────────────────┘ .
. ┌───────────────────────┼────────────────────────────┐ .
. │ │ │ .
. ┌───────┴────────┐ │ ┌────────┴────────┐ .
. │Director general│ │ │Director general │ .
. │ adjunct │ │ │ adjunct │ .
. └───────┬────────┘ │ └──────┬──────────┘ .
. │ │ │ .
. ┌──────┬─┴───┬────┬────┐ │ ┌──────┴─┬───────┐ .
. ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐┌─┴─┐┌─┴─┐ │ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ .
. │ A │ │ B │ │ C ││ D ││ E │ │ │ F │ │ G │ │ H │ .
. └───┘ └───┘ └───┘└───┘└───┘ │ └───┘ └───┘ └───┘ .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .│. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
┌──────────────────────────┼─────────────────────────┐
│ │ │
┌─────────┴────────────┐ ┌─────────┴────────────┐ ┌──────────┴───────────┐
│ Centrul National de │ │ Oficiul de cadastru │ │Unitatea de management│
│ Geodezie, Cartografie│ │ si publicitate │ │ al proiectului │
│ Fotogrammetri si │ │ imobiliara │ │ │
│ Teledetectie │ │ │ │ │
└──────────────────────┘ └──────────────────────┘ └──────────────────────┘

Numãrul maxim de posturi pentru Agenţia Naţionalã şi unitãţile
subordonate = 3.000.

Legenda:
────────
A - Directia de cadastru
B - Directia de publicitate imobiliara
C - Directia de geodezie si cartografie
D - Fond National Geodezic
E - Directia informatica

F - Directia biget, contabilitate financiara
G - Directia resurse umane si salarizare
H - Directia marketing



________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016