Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.195 din 4 octombrie 2007  pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a   Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin   Hotararea Guvernului nr. 44/2004     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.195 din 4 octombrie 2007 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 707 din 19 octombrie 2007
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Normele metodologice de aplicare a <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 112 din 6 februarie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
Titlul III "Impozitul pe venit":
1. Punctul 151^2, în aplicarea articolului 77^1 alineatul (1) din Codul fiscal, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Codul fiscal:
Definirea venitului din transferul proprietãţilor imobiliare din patrimoniul personal
Art. 77^1. - (1) La transferul dreptului de proprietate şi al dezmembrãmintelor acestuia, prin acte juridice între vii asupra construcţiilor de orice fel şi a terenurilor aferente acestora, precum şi asupra terenurilor de orice fel fãrã construcţii, contribuabilii datoreazã un impozit care se calculeazã astfel:
a) pentru construcţiile de orice fel cu terenurile aferente acestora, precum şi pentru terenurile de orice fel fãrã construcţii, dobândite într-un termen de pânã la 3 ani inclusiv:
- 3% pânã la valoarea de 200.000 lei inclusiv;
- peste 200.000 lei, 6.000 lei + 2% calculate la valoarea ce depãşeşte 200.000 lei inclusiv;
b) pentru imobilele descrise la lit. a), dobândite la o datã mai mare de 3 ani:
- 2% pânã la valoarea de 200.000 lei inclusiv;
- peste 200.000 lei, 4.000 lei + 1% calculat la valoarea ce depãşeşte 200.000 lei inclusiv.
Norme metodologice:
151^2. Definirea unor termeni:
a) prin contribuabil, în sensul art. 77^1 din Codul fiscal, se înţelege persoana fizicã cãreia îi revine obligaţia de platã a impozitului.
În cazul transferului dreptului de proprietate sau al dezmembrãmintelor acestuia prin acte juridice între vii, contribuabil este cel din patrimoniul cãruia se transferã dreptul de proprietate sau dezmembrãmintele acestuia: vânzãtorul, credirentierul, transmiţãtorul în cazul contractului de întreţinere, al actului de dare în platã, al contractului de tranzacţie etc., cu exceptia transferului prin donaţie.
În contractele de schimb imobiliar calitatea de contribuabil o au toţi copermutanţii, coschimbaşii, cu excepţia schimbului unui bun imobil, proprietate imobiliarã, cu un bun mobil, situaţie în care calitatea de contribuabil o are numai proprietarul bunului imobil.
În cazul transferului dreptului de proprietate prin donaţie, calitatea de contribuabil revine donatarului.
Contribuabil este şi persoana fizicã din patrimoniul cãreia se transferã dreptul de proprietate sau dezmembrãminte ale acestuia cu titlu de aport la capitalul social.
În cazul transferului dreptului de proprietate pentru cauzã de moarte, prin succesiune legalã sau testamentarã, calitatea de contribuabil revine moştenitorilor legali sau testamentari, precum şi legatarilor cu titlu particular;
b) prin construcţii de orice fel se înţelege:
- construcţii cu destinaţia de locuinţã;
- construcţii cu destinaţia de spaţii comerciale;
- construcţii industriale, hale de producţie, sedii administrative, platforme industriale, garaje, parcãri;
- orice construcţie sau amenajare subteranã ori suprateranã cu caracter permanent, pentru a cãrei edificare este necesarã autorizaţia de construcţie în condiţiile <>Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) prin terenul aferent construcţiilor se înţelege terenuri-curţi, construcţii şi anexele acestora, conform titlului de proprietate, identificat printr-un identificator unic - numãrul cadastral - sau care constituie un singur corp funciar;
d) prin terenuri de orice fel, fãrã construcţii, se înţelege terenurile situate în intravilan sau extravilan, indiferent de categoria de folosinţã, cum ar fi: curţi, grãdini, arabil, pãşune, fâneaţã, forestier, vii, livezi şi altele asemenea pe care nu sunt amplasate construcţii şi nu pot fi încadrate în categoria terenurilor aferente construcţiilor în înţelesul lit. c);
e) prin transferul dreptului de proprietate sau al dezmembrãmintelor acestuia se înţelege înstrãinarea, prin acte juridice între vii, a dreptului de proprietate sau a dezmembrãmintelor acestuia, indiferent de tipul sau natura actului prin care se realizeazã acest transfer: vânzarecumpãrare, donaţie, rentã viagerã, întreţinere, schimb, dare în platã, tranzacţie, aport la capitalul social, inclusiv în cazul când transferul se realizeazã în baza unei hotãrâri judecãtoreşti şi altele asemenea;
f) data de la care începe sã curgã termenul este data dobândirii, iar calculul termenului se face în condiţiile dreptului comun.
Termenul în raport cu care se calculeazã data dobândirii este:
- pentru construcţiile noi şi terenul aferent acestora, termenul curge de la data încheierii procesului-verbal de recepţie finalã, în condiţiile prevãzute de lege;
- pentru constructiile neterminate şi terenul aferent acestora, termenul se calculeazã de la data dobândirii dreptului de proprietate sau dezmembrãmintelor sale asupra terenului;
g) data dobândirii se considerã:
- pentru imobilele dobândite prin reconstituirea sau constituirea dreptului de proprietate în baza legilor fondului funciar: <>Legea fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi a celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor <>Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale <>Legii nr. 169/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietãţii şi justiţiei, precum şi unele mãsuri adiacente, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, data dobândirii este consideratã data validãrii, prin hotãrârea comisiei judeţene de aplicare a legilor de mai sus, a propunerilor fãcute de comisiile locale de aplicare a acestor legi. Numãrul şi data hotãrârii sunt înscrise în adeverinţele eliberate de comisiile locale fiecãrui solicitant îndreptãţit la restituire ori constituire;
- pentru imobilele atribuite, restituite, retrocedate etc. în baza legilor: <>Legea nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea nr. 112/1995 pentru reglementarea situaţiei juridice a unor imobile cu destinaţia de locuinţe, trecute în proprietatea statului, cu modificãrile ulterioare, <>Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea nr. 247/2005 , cu modificãrile si completãrile ulterioare, data dobândirii este consideratã data emiterii actului administrativ, respectiv ordinul prefectului, dispoziţia de restituire sau orice alt act administrativ în materie;
- în cazul în care foştii proprietari sau moştenitorii acestora au dobândit dreptul de proprietate prin hotãrâre judecãtoreascã, data dobândirii este consideratã data rãmânerii definitive şi irevocabile a hotãrârii judecãtoreşti;
- pentru imobilele dobândite cu titlu de uzucapiune, constatat prin hotãrâre judecãtoreascã definitivã şi irevocabilã, data dobândirii este consideratã data la care a început sã curgã termenul de uzucapiune;
- în cazul înstrãinãrii unor imobile rezultate din dezmembrarea, respectiv dezlipirea unui imobil, data dobândirii acestor imobile este data dobândirii imobilului iniţial care a fost supus dezlipirii, respectiv dezmembrãrii;
- în cazul înstrãinãrii terenurilor alipite şi ulterior dezmembrate, respectiv dezlipite, data dobândirii este consideratã data la care a fost dobândit imobilul cu suprafaţa cea mai mare din operaţia de alipire;
- în cazul înstrãinãrii unor imobile rezultate din alipirea unora dobândite la date diferite, impozitul se va calcula în funcţie de data dobândirii parcelei cu suprafaţa cea mai mare;
- în cazul în care parcelele alipite au suprafeţele egale, data dobândirii este consideratã data la care a fost dobânditã ultima parcelã;
- în cazul schimbului, data dobândirii imobilelor care fac obiectul schimbului va fi data la care fiecare copermutant, respectiv coschimbaş, a dobândit proprietatea."
2. Punctul 151^3, în aplicarea articolului 77^1 alineatul (2) din Codul fiscal, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Codul fiscal:
(2) Impozitul prevãzut la alin. (1) nu se datoreazã în urmãtoarele cazuri:
a) la dobândirea dreptului de proprietate asupra terenurilor şi construcţiilor de orice fel, prin reconstituirea dreptului de proprietate în temeiul legilor speciale;
b) la dobândirea dreptului de proprietate cu titlul de donaţie între rude şi afini pânã la gradul al III-lea inclusiv, precum şi între soţi.
Norme metodologice:
151^3. Nu se datoreazã impozit la dobândirea dreptului de proprietate asupra terenurilor şi construcţiilor de orice fel, prin reconstituirea dreptului de proprietate în temeiul legilor speciale: <>Legea nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea nr. 1/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea nr. 112/1995 , cu modificãrile ulterioare, <>Legea nr. 10/2001 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi orice alte acte normative cu caracter reparatoriu.
Este exceptatã de la plata impozitului transmiterea dreptului de proprietate prin donaţie între rude ori afini pânã la gradul al III-lea inclusiv, precum şi între soţi. Dovada calitãţii de soţ, rudã sau afin se face cu acte de stare civilã.
Înstrãinarea ulterioarã a proprietãţilor imobiliare dobândite în condiţiile prevãzute la paragrafele 1 şi 2 va fi supusã impozitãrii, cu excepţia transmiterii dreptului de proprietate prin donaţie între rude ori afini pânã la gradul al III-lea inclusiv, precum şi între soţi.
Face excepţie de la impunere transmiterea dreptului de proprietate sau a dezmembrãmintelor acestuia pentru proprietãţile imobiliare din patrimoniul afacerii definite conform pct. 41*) din normele metodologice date în aplicarea art. 48 din Codul fiscal, acestea fiind incluse în categoriile de venituri pentru care venitul net anual se determinã pe baza contabilitãţii în partidã simplã.
___________
*) A se vedea <>Hotãrârea Guvernului nr. 84/2005 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 147 din 18 februarie 2005.

În cazul partajului judiciar sau voluntar nu se datoreazã impozit."
3. Punctul 151^4, în aplicarea articolului 77^1 alineatul (3) din Codul fiscal, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Codul fiscal:
(3) Pentru transmisiunea dreptului de proprietate şi a dezmembrãmintelor acestuia cu titlul de moştenire nu se datoreazã impozitul prevãzut la alin. (1), dacã succesiunea este dezbãtutã şi finalizatã în termen de 2 ani de la data decesului autorului succesiunii. În cazul nefinalizãrii procedurii succesorale în termenul prevãzut mai sus, moştenitorii datoreazã un impozit de 1% calculat la valoarea masei succesorale.
Norme metodologice:
151^4. În cazul procedurii succesorale se aplicã urmãtoarele reguli:
a) finalizarea procedurii succesorale are loc la data întocmirii încheierii de finalizare a succesiunii;
b) impozitul datorat va fi achitat de cãtre contribuabil la data întocmirii încheierii finale de cãtre notarul public;
c) în situaţia în care succesiunea legalã sau testamentarã este dezbãtutã şi finalizatã prin întocmirea încheierii de finalizare a succesiunii în termen de 2 ani de la data decesului autorului succesiunii, nu se datoreazã impozit. Nu se datoreazã impozit nici în situaţia în care, dupã finalizarea succesiunii, se solicitã certificat de moştenitor suplimentar şi se întocmeşte încheierea finalã suplimentarã înainte de expirarea termenului de 2 ani;
d) în cazul finalizãrii succesiunii prin întocmirea încheierii finale dupã expirarea termenului de 2 ani, moştenitorii datoreazã impozitul de 1% prevãzut în art. 77^1 alin. (3) din Codul fiscal;
e) în cazul în care succesiunea a fost finalizatã prin întocmirea încheierii de finalizare înainte de expirarea termenului de 2 ani şi se solicitã certificat de moştenitor suplimentar dupã expirarea termenului de 2 ani, calculat de la data decesului autorului succesiunii, moştenitorii datoreazã impozit în condiţiile art. 77^1 alin. (3) din codul fiscal numai pentru proprietãţile imobiliare ce se vor declara şi menţiona în încheierea finalã suplimentarã;
f) în cazul succesiunilor vacante şi a partajului succesoral nu se datoreazã impozit;
g) impozitul se calculeazã şi se încaseazã la valoarea proprietãţilor imobiliare cuprinse în masa succesoralã.
Masa succesoralã, din punct de vedere fiscal şi în condiţiile art. 77^1 alin. (1) şi (3) din Codul fiscal, cuprinde numai activul net imobiliar. În scop fiscal, prin activul net imobiliar se înţelege valoarea proprietãţilor imobiliare dupã deducerea pasivului succesoral corespunzãtor acestora. În pasivul succesiunii se includ obligaţiile certe şi lichide dovedite prin acte autentice şi/sau executorii, precum şi cheltuielile de înmormântare pânã la concurenţa sumei de 1.000 lei, care nu trebuie dovedite cu înscrisuri.
În cazul în care în activul succesoral se cuprind şi bunuri mobile, drepturi de creanţã, acţiuni, certificate de acţionar etc., se va stabili proporţia valorii proprietãţilor imobiliare din totalul activului succesoral, iar pasivul succesoral se va deduce din valoarea bunurilor mobile, respectiv imobile, proporţional cu cota ce revine fiecãreia din categoriile de bunuri mobile sau imobile.
Dupã deducerea pasivului succesoral corespunzãtor bunurilor imobile, din valoarea acestora se determinã activul net imobiliar reprezentând baza impozabilã;
h) în cazul în care procedura succesoralã se finalizeazã prin hotãrâre judecãtoreascã, se aplicã dispoziţiile pct. 151^7 paragraful 6 din prezentele norme metodologice."
4. Punctul 151^5, în aplicarea articolului 77^1 alineatul (4) din Codul fiscal, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Codul fiscal:
(4) Impozitul prevãzut la alin. (1) şi (3) se calculeazã la valoarea declaratã de pãrţi în actul prin care se transferã dreptul de proprietate sau dezmembrãmintele sale. În cazul în care valoarea declaratã este inferioarã valorii orientative stabilite prin expertiza întocmitã de camera notarilor publici, impozitul se va calcula la aceastã valoare.
Norme metodologice:
151^5. La transmiterea dreptului de proprietate, impozitul prevãzut la art. 77^1 alin. (1) şi (3) din codul fiscal se calculeazã la valoarea declaratã de pãrţi. În cazul în care valoarea declaratã de pãrţi este mai micã decât valoarea orientativã stabilitã prin expertizele întocmite de camerele notarilor publici, impozitul se va calcula la aceastã din urmã valoare.
În cazul proprietãţilor imobiliare transferate cu titlu de aport la capitalul social, valoarea la care se va stabili impozitul este aceea din actul prin care s-a realizat aducerea bunului imobil ca aport în naturã la capitalul social, astfel:
- în cazul în care legislaţia în materie impune întocmirea unei expertize de evaluare, impozitul se va stabili la valoarea din act, dar nu mai puţin de valoarea rezultatã din expertiza de evaluare;
- în cazul în care legislaţia în materie nu impune întocmirea unei expertize de evaluare, impozitul se va stabili la valoarea din act, dar nu mai puţin de valoarea stabilitã în condiţiile art. 77^1 alin. (4) din Codul fiscal.
La constituirea sau transmiterea dezmembrãmintelor dreptului de proprietate, impozitul se determinã la valoarea declaratã de pãrţi, dar nu mai puţin de 20% din valoarea orientativã stabilitã prin expertiza întocmitã de camera notarilor publici. Aceeaşi valoare se va stabili şi la stingerea pe cale convenţionalã sau prin consimţãmântul titularului a acestor dezmembrãminte.
La transmiterea nudei proprietãţi, impozitul se determinã la valoarea declaratã de pãrţi, dar nu mai puţin de 80% din valoarea orientativã stabilitã prin expertizele camerei notarilor publici.
Pentru construcţiile neterminate, la înstrãinarea acestora, valoarea se va stabili pe baza unui raport de expertizã, care va cuprinde valoarea construcţiei neterminate la care se adaugã valoarea terenului aferent declaratã de pãrţi, dar nu mai puţin decât valoarea stabilitã pentru teren prin expertizele camerei notarilor publici. Raportul de expertizã va fi întocmit pe cheltuiala contribuabilului de un expert autorizat în condiţiile legii.
La schimb imobiliar, impozitul se calculeazã la valoarea fiecãreia din proprietãţile imobiliare transmise.
În cazul schimbului unui bun imobil, proprietate imobiliarã, cu un bun mobil, impozitul se calculeazã la valoarea bunului imobil, calitatea de contribuabil fiind a persoanei fizice care transmite proprietatea imobiliarã."
5. Punctul 151^6, în aplicarea articolului 77^1 alineatul (5) din Codul fiscal, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Codul fiscal:
(5) Camerele notarilor publici vor actualiza, o datã pe an, expertizele privind valoarea de circulaţie a bunurilor imobile care vor fi comunicate la direcţiile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice*).
____________
*) Conform <>art. 15 lit. a) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 24/2007 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 247 din 12 aprilie 2007, denumirea "Ministerul Finanţelor Publice" s-a înlocuit cu denumirea "Ministerul Economiei şi Finanţelor".

Norme metodologice:
151^6. Expertizele privind valoarea de circulaţie a proprietãţilor imobiliare vor fi comunicate direcţiilor teritoriale ale Ministerului Economiei şi Finanţelor pânã la data de 31 decembrie a anului fiscal curent, pentru a fi utilizate în anul fiscal urmãtor.
Expertizele întocmite de camerele notarilor publici privind valoarea de circulaţie orientativã a proprietãţilor imobiliare constituie baza de calcul a impozitului datorat de contribuabilii definiţi la pct. 151^2 din prezentele norme metodologice, în cazul în care valoarea declaratã de pãrţi este mai micã decât valoarea orientativã stabilitã prin expertiza camerei notarilor publici.
Obligaţia de a calcula şi de a încasa impozitul revine:
- notarilor publici pentru actele autentificate de aceştia;
- organului fiscal competent în celelalte cazuri."
6. Punctul 151^7, în aplicarea articolului 77^1 alineatul (6), din Codul fiscal, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Codul fiscal:
(6) Impozitul prevãzut la alin. (1) şi (3) se va calcula şi se va încasa de notarul public înainte de autentificarea actului sau, dupã caz, întocmirea încheierii de finalizare a succesiunii. Impozitul calculat şi încasat se vireazã pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare celei în care a fost reţinut. În cazul în care transferul dreptului de proprietate sau al dezmembrãmintelor acestuia, pentru situaţiile prevãzute la alin. (1) şi (3), se va realiza printr-o hotãrâre judecãtoreascã, impozitul prevãzut la alin. (1) şi (3) se va calcula şi se va încasa de cãtre organul fiscal competent. Instanţele judecãtoreşti care pronunţã hotãrâri judecãtoreşti definitive şi irevocabile comunicã organului fiscal competent hotãrârea şi documentaţia aferentã în termen de 30 de zile de la data rãmânerii definitive şi irevocabile a hotãrârii. Pentru înscrierea drepturilor dobândite în baza actelor autentificate de notarii publici ori a certificatelor de moştenitor sau, dupã caz, a hotãrârilor judecãtoreşti, registratorii de la birourile de carte funciarã vor verifica îndeplinirea obligaţiei de platã a impozitului prevãzut la alin. (1) şi (3) şi, în cazul în care nu se va face dovada achitãrii acestui impozit, vor respinge cererea de înscriere pânã la plata impozitului.
Norme metodologice:
151^7. Impozitul se va calcula şi se va încasa de cãtre notarul public, pe chitanţã sau bon fiscal, anterior autentificãrii actului sau semnãrii încheierii de finalizare a procedurii succesorale.
Impozitul poate fi plãtit de cãtre contribuabil fie în numerar, la sediul biroului notarului public, fie prin virament bancar, într-un cont al biroului notarial. În cazul plãţii impozitului prin virament bancar, dovada achitãrii se face cu ordinul de platã.
Documentul de platã a impozitului de cãtre contribuabil se va menţiona în încheierea de autentificare, respectiv în încheierea de finalizare a procedurii succesorale şi în certificatul de moştenitor.
Modelul chitanţelor ce vor fi utilizate de cãtre notarii publici la încasarea impozitului se va stabili şi se va tipãri de Uniunea Naţionalã a Notarilor Publici din România.
În îndeplinirea obligaţiei ce le revine, registratorii de carte funciarã vor verifica dacã în cuprinsul actului notarial sunt menţionate documentele de platã a impozitului, prevãzute la paragrafele 1-3.
Instanţele judecãtoreşti care pronunţã hotãrâri judecãtoreşti definitive şi irevocabile în cauze referitoare la transferul dreptului de proprietate sau al dezmembrãmintelor acestuia vor comunica organului fiscal din raza de competenţã teritorialã a instanţei de fond hotãrârea şi documentaţia aferentã în termen de 30 de zile de la data rãmânerii definitive şi irevocabile a hotãrârii. În situaţia în care instanţele judecãtoreşti nu transmit în termenul legal documentaţia prevãzutã de lege, organul fiscal poate stabili impozitul datorat, la solicitarea contribuabilului, pe baza documentaţiei prezentate de acesta. În situaţia în care la primirea documentaţiei transmise de instanţele judecãtoreşti constatã diferenţe care conduc la modificarea bazei de impunere, organul fiscal emite o decizie de impunere, conform procedurii legale.
Baza de calcul a impozitului datorat este cea stabilitã potrivit hotãrârii judecãtoreşti sau documentaţiei aferente hotãrârii, în situaţia în care acestea includ valoarea imobilului stabilitã de un expert autorizat în condiţiile legii, respectiv expertiza privind stabilirea valorii de circulaţie a imobilului.
În cazul în care în hotãrârea judecãtoreascã nu este precizatã valoarea imobilului stabilitã de un expert autorizat în condiţiile legii sau în documentaţia aferentã hotãrârii nu este cuprinsã expertiza privind stabilirea valorii de circulaţie a imobilului, baza de calcul a impozitului se va stabili în condiţiile pct. 151^6 din prezentele norme metodologice.
În cazul transferurilor prin alte modalitãţi decât procedura notarialã sau judecãtoreascã, contribuabilul are sarcina declarãrii venitului la organul fiscal competent, în termen de 30 de zile, inclusiv, de la data transferului, în vederea stabilirii impozitului, în condiţiile legii.
În cazul în care se solicitã intabularea dreptului de proprietate sau a dezmembrãmintelor acestuia, în temeiul hotãrârii judecãtoreşti, registratorii de carte funciarã vor verifica existenţa deciziei de impunere emise de organul fiscal competent şi dovada achitãrii impozitului."

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 4 octombrie 2007.
Nr. 1.195.
----




Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016