Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.191 din 27 noiembrie 2001  privind aprobarea Programului special pentru integrarea socioprofesionala a strainilor care au dobandit statutul de refugiat in Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.191 din 27 noiembrie 2001 privind aprobarea Programului special pentru integrarea socioprofesionala a strainilor care au dobandit statutul de refugiat in Romania

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 815 din 18 decembrie 2001

În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 39 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul şi regimul refugiatilor în România, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 323/2001 ,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aproba Programul special pentru integrarea socioprofesionala a strãinilor care au dobândit statutul de refugiat în România, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.


PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


──────────────
Ministru de interne,
Ioan Rus

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Ministrul muncii şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu

Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Ecaterina Andronescu

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Ministrul sãnãtãţii şi familiei,
Daniela Bartos


ANEXA 1

PROGRAM
special pentru integrarea socioprofesionala a strãinilor care au dobândit statutul de refugiat în România

ART. 1
(1) Prin integrare socioprofesionala, în sensul prezentului program, se înţelege totalitatea mãsurilor întreprinse de autoritãţile romane competente şi de organizaţiile neguvernamentale care desfãşoarã activitãţi în acest domeniu, în vederea dobândirii de cãtre persoanele care au obţinut statutul de refugiat, cu acordul acestora, a unui loc în societatea româneascã, precum şi a aptitudinilor şi posibilitãţilor de întreţinere prin mijloace proprii, cu respectarea drepturilor şi libertãţilor acestora prevãzute de lege.
(2) Includerea refugiatilor în programele de integrare socioprofesionala se face la cererea expresã a acestora.
ART. 2
Integrarea socioprofesionala presupune adoptarea unor mãsuri ce vizeazã:
a) acomodarea culturalã;
b) invatarea limbii romane;
c) accesul la sistemul naţional de învãţãmânt din România;
d) accesul la sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate;
e) accesul liber pe piata forţei de munca şi la sistemul de asigurãri sociale;
f) dreptul de cazare.
ART. 3
Acomodarea culturalã se realizeazã prin participarea refugiatilor la acţiunile organizate de Oficiul Naţional pentru Refugiati din cadrul Ministerului de Interne, în colaborare cu organizaţiile neguvernamentale agreate, care au ca scop familiarizarea refugiatilor cu tradiţiile, obiceiurile şi cu specificul societãţii româneşti.
ART. 4
(1) Accesul la învãţãmântul preşcolar şi învãţãmântul obligatoriu al copiilor strãinilor care au dobândit statutul de refugiat în România se va realiza fãrã perceperea de taxe de şcolarizare, în conformitate cu legile statului roman în vigoare.
(2) Autoritãţile romane competente vor lua toate mãsurile necesare pentru a asigura formarea iniţialã şi continua a profesorilor care predau limba romana ca limba oficialã a României, ţinând seama de specificul cultural al copiilor la care se face referire la alin. (1).
(3) Persoanele adulte care au dobândit statutul de refugiat în România pot beneficia, la cerere, de acces la cursurile de invatare a limbii romane organizate de Ministerul de Interne, prin Oficiul Naţional pentru Refugiati, în colaborare cu Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.
(4) Durata şi programa cursurilor de invatare a limbii romane, pe categorii de varsta, se stabilesc de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.
(5) Atestarea nivelului de cunoaştere a limbii romane pentru persoanele care au urmat cursurile de invatare în acest sens se face la cerere şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 5
(1) Refugiatii au dreptul la învãţãmânt primar şi gimnazial, în condiţiile stabilite de lege pentru cetãţenii romani, precum şi la celelalte forme de învãţãmânt, în aceleaşi condiţii stabilite pentru cetãţenii strãini.
(2) Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii stabileşte, în baza actelor de studii prezentate de persoanele care au statut de refugiat în România, în condiţiile prevãzute la art. 4, nivelul de şcolarizare al fiecãrui solicitant.
(3) În lipsa actelor de studii Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii va stabili metodologia de verificare globalã a cunoştinţelor, în conformitate cu normele legale în vigoare, şi va stabili nivelul de pregãtire şi anul de studii pentru fiecare solicitant.
ART. 6
(1) Refugiatii care realizeazã venituri beneficiazã de asigurãri sociale de sãnãtate în condiţiile stabilite de lege, cu plata contribuţiei pentru asigurãri sociale de sãnãtate.
(2) Refugiatii care nu realizeazã venituri beneficiazã de asigurãri sociale de sãnãtate fãrã plata contribuţiei pentru asigurãri sociale de sãnãtate, în condiţiile stabilite de lege pentru cetãţenii romani.
(3) Refugiatii beneficiazã de asigurãri sociale de sãnãtate potrivit prevederilor alin. (1) şi în perioada în care primesc ajutorul rambursabil prevãzut la <>art. 23 alin. (3) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul şi regimul refugiatilor în România.
ART. 7
(1) În vederea asigurãrii protecţiei sociale şi a accesului liber pe piata forţei de munca, refugiatul care, din motive obiective, este lipsit de mijloacele de existenta necesare beneficiazã, la cerere, de:
a) ajutorul rambursabil prevãzut la <>art. 23 alin. (3) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 ;
b) ajutor social, în condiţiile legii, dupã expirarea perioadei prevãzute la <>art. 23 alin. (3) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 ;
c) acces liber la programele de pregãtire, reconversie profesionalã şi consiliere în vederea ocupãrii unui loc de munca, precum şi la orice alte forme de protecţie, în condiţiile legii.
(2) Refugiatii beneficiazã de acces liber pe piata forţei de munca, în condiţiile stabilite de lege.
(3) Ministerul de Interne, prin Oficiul Naţional pentru Refugiati, împreunã cu organizaţiile neguvernamentale agreate, în funcţie de fondurile disponibile, pot organiza activitãţi de consiliere a refugiatilor în vederea ocupãrii unui loc de munca.
ART. 8
(1) Refugiatii care nu au mijloace de întreţinere pot beneficia, la cerere, de cazare în spaţiile special destinate acestui scop, care aparţin Ministerului de Interne. Autoritãţile locale, în cadrul unor programe derulate în comun de acestea cu Ministerul de Interne, prin Oficiul Naţional pentru Refugiati, şi cu organizaţiile neguvernamentale agreate pot pune la dispoziţie spaţii de cazare cu aceasta destinaţie. În acest sens Ministerul de Interne, prin Oficiul Naţional pentru Refugiati, poate încheia protocoale sau convenţii de colaborare cu autoritãţile locale şi organizaţiile neguvernamentale agreate.
(2) Cazarea în spaţiile aparţinând Ministerului de Interne sau puse la dispoziţie de autoritãţile locale se face pe baza plãţii unei chirii stabilite potrivit legii pentru spaţiile de locuit aparţinând statului.
(3) Perioada maxima pentru care se poate caza o persoana în condiţiile prevãzute la alin. (2) este de un an.
(4) În cazul incapacitãţii de munca, al unei boli cronice grave, al unei familii monoparentale cu mai mulţi copii sau al batranilor, perioada pentru care se asigura cazarea se prelungeşte pana la încetarea situaţiei respective.
(5) Minorii neinsotiti care au dobândit statutul de refugiat beneficiazã de cazare gratuita în spaţiile de cazare prevãzute la alin. (1).
(6) Ministerul de Interne repartizeazã spaţiul de locuit în funcţie de posibilitãţile existente.
ART. 9
(1) Oficiul Naţional pentru Refugiati din cadrul Ministerului de Interne va coordona intreaga activitate de integrare a refugiatilor, sens în care:
a) comunica pana la data de 1 decembrie a fiecãrui an sau trimestrial, dupã caz, Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii numãrul preconizat de locuri pentru cursurile de invatare a limbii romane prevãzute la art. 4;
b) comunica în termenul prevãzut la lit. a), Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca, numãrul de persoane estimat pentru accesul la programele de pregãtire şi reconversie profesionalã;
c) împreunã cu organizaţiile neguvernamentale agreate, întocmeşte programe speciale de integrare socioprofesionala pentru strãinii care au dobândit statutul de refugiat, în anumite zone ale tarii, pe care le deruleazã în cooperare cu autoritãţile locale şi cu organizaţiile neguvernamentale;
d) urmãreşte modul de derulare a programelor de integrare socioprofesionala pentru strãinii care au dobândit statutul de refugiat şi, anual, propune Guvernului României mãsurile necesare de imbunatatire a acestor activitãţi;
e) anual face propuneri de includere în bugetul Ministerului de Interne a sumelor necesare pentru buna desfãşurare a programelor de integrare socioprofesionala pentru strãinii care au dobândit statutul de refugiat.
(2) În scopul îndeplinirii acestor atribuţii schema Oficiului Naţional pentru Refugiati se suplimenteaza cu doua posturi de ofiţer, prin redistribuire de la alte unitãţi ale Ministerului de Interne.
ART. 10
(1) Fondurile necesare acţiunilor prevãzute la art. 1 se asigura în condiţiile stabilite de lege pentru cetãţenii romani.
(2) Se abiliteaza Ministerul Finanţelor Publice sa execute corectiile bugetare în structura bugetului anual al Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale şi al Ministerului de Interne prin includerea sumelor cu aceste destinaţii, pe baza unei metodologii aprobate prin ordin comun al ministerelor respective.
ART. 11
Refugiatii înscrişi în programele de integrare socioprofesionala au urmãtoarele obligaţii:
a) sa participe în mod regulat la activitãţile stabilite prin aceste programe;
b) sa manifeste interes şi sa depunã eforturi pentru parcurgerea tuturor etapelor programului;
c) sa respecte normele de disciplina şi conduita prevãzute în regulamentele interne ale centrelor de cazare şi cele stabilite de conducãtorii cursurilor.
ART. 12
(1) Nerespectarea obligaţiilor prevãzute la art. 11 poate atrage excluderea refugiatului din programul de integrare socioprofesionala.
(2) Refuzul refugiatului de a accepta un spaţiu de cazare dintre cele ale Ministerului de Interne sau dintre cele puse la dispoziţie de autoritãţile locale cu aceasta destinaţie atrage exonerarea de rãspundere a autoritãţilor romane în ceea ce priveşte asigurarea unei locuinţe.

────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016