Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.189 din 27 noiembrie 2001  privind aprobarea Planului de actiuni pentru inlaturarea barierelor administrative din mediul de afaceri    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.189 din 27 noiembrie 2001 privind aprobarea Planului de actiuni pentru inlaturarea barierelor administrative din mediul de afaceri

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 783 din 11 decembrie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 11 lit. f) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aproba Planul de acţiuni pentru înlãturarea barierelor administrative din mediul de afaceri, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
(1) Ministerele şi organele nominalizate în planul de acţiuni au obligaţia de a acţiona pentru îndeplinirea responsabilitãţilor care le revin.
(2) În vederea implementarii planului de acţiuni ministerele implicate şi ceilalţi factori interesaţi vor consulta asociaţiile de afaceri şi organizaţiile neguvernamentale.
ART. 3
Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei va coordona activitatea consultantilor pentru mediul de afaceri, preluand expertiza şi asigurând comunicarea operativã între pãrţile implicate.
ART. 4
Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei, împreunã cu celelalte ministere, va monitoriza implementarea planului de acţiuni, raportand trimestrial Guvernului asupra stadiului realizãrii acestuia.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
----------------
p. Ministrul dezvoltãrii şi prognozei,
Mihai David,
secretar de stat

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Ministrul pentru întreprinderile
mici şi mijlocii şi cooperatie,
Silvia Ciornei



ANEXA 1

PLAN DE ACŢIUNI
pentru înlãturarea barierelor administrative din mediul de afaceri

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Mãsura/Activitatea Insti- Termen
c Pro- care soluţioneazã problema tutii de
r blema respon- reali-
t. sabile zare Observaţii
în PSAL
II*)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Incon- - Pregãtirea TOR şi selectarea - MDP - iunie - Cele doua ce-
secven- unui consultant independent 2001 rinte sunt
ta exis pentru identificarea problemelor trecute în ma-
tenta mediului de afaceri şi a tricea PSAL şi
în co- soluţiilor posibile pentru în PA, cu a-
munica- înlãturarea lor cordul BM
rea - Analiza informaţiilor existente, - MDP
Guvern referitoare la solicitarile şi
- mediu criticile formulate de mediul
de de afaceri privind barierele
afaceri administrative care stau în
calea dezvoltãrii acestuia
- Stabilirea unui grup de lucru - MDP -august - Deocamdatã
pentru identificarea problemelor 2001 grupul de lu-
mediului de afaceri şi a solu- cru functio-
tiilor posibile pentru inlatu- neaza în vir-
rarea lor; la stabilirea grupu- tutea legiti-
lui de lucru va participa şi mitatii şi au-
consultantul independent; grupul toritatii sta-
de lucru va fi aprobat prin bilite prin
hotãrâre a Guvernului PSAL II, dar
poate deveni o
entitate de
consultanţa
permanenta la
dispoziţia
partenerilor
- Grupul de lu-
cru îşi poate
schimba sau
completa com-
ponenta şi
agenda în
funcţie de
obiectivele
şi interesele
pãrţilor im-
plicate; gru-
pul poate co-
labora cu
echipa primu-
lui-ministru
pentru imple-
mentarea PEP
şi, de ase-
menea, cu
echipe sau
programe gu-
vernamentale
care au o com-
ponenta de im-
bunatatire a
mediului de
afaceri
- Angajarea FIAS pentru definirea - MDP - pre-
unui instrument de monitorizare; zentare
FIAS are un instrument aplicat CA/pri-
deja în Europa Centrala şi ma
de Est transa
- Monitorizarea soluţiilor alese - MDP -semes-
de Guvern şi publicarea rezul- trial/
tatelor monitorizarii; semes- anual
trial se publica datele privind
progresele reformei economice,
iar anual, mãsurile de eliminare
a barierelor administrative din
mediul de afaceri; toate aceste
date trebuie puse la dispoziţie
mediului de afaceri, public şi
prin organizaţiile sale
- Pregãtirea TOR şi lansarea unei - MIP, - pre-
campanii de informare publica MDP, zentare
pentru promovarea cat mai MAE CA/pri-
rapida a mãsurilor guvernamen- ma
tale cu impact imediat în transa
mediul de afaceri
- Începerea campaniei de - MIP, -1 ia-
informare publica MDP, nuarie
MAE 2002
- Constituirea în cadrul MDP a - MDP - pre-
unui grup de contact care sa zentare
monitorizeze implementarea CA/pri-
planului de acţiune, sa coor- ma
doneze activitatea consultanţi- transa
lor pentru mediul de afaceri
şi sa asigure comunicarea
dinamica dintre pãrţile
implicate
- Grupul de contact şi grupul de - MDP, - per-
lucru revizuiesc proiectele de MIMMC, manent
hotãrâri, de ordonanţe de MAP, ince-
urgenta ale Guvernului şi de SGG pand
legi, care implica obţinerea de de la
autorizaţii pentru menţinerea data
acestora din urma în limite de 1
rezonabile ianu-
arie
2002
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Insufi- - Introducerea obligativitatii -Minis- -a doua
cienta ministerelor de a consulta tere/ transa
implica- asociaţiile patronale de ramura agenţii
re a me- în pregãtirea deciziei Guvernu- guver-
diului lui cu privire la ramura respec- namen-
de afa- tiva, pana când legea transpa- tale,
ceri în rentei actelor administrative va MDP în
proce- fi promulgatã şi aplicatã consul-
sul de tare cu
luare a CCIRB
decizi- - Mãsurarea periodicã a gradului - MDP, -semes-
ilor Gu- de satisfactie a asociaţiilor MIP, trial
vernului patronale şi de afaceri cu MIMMC,
care pri privire la participarea lor la cu
vesc în pregãtirea deciziei Guvernului con-
mod di- cu impact în mediul de afaceri sul-
rect re- (se va folosi instrumentul de tarea
glemen- monitorizare FIAS) CCIRB,
tarea AOAR,
mediului CPR,
de afa- FIC
ceri - MDP are obligaţia sa creeze o -Grupul -1 mar - Baza de date
baza de date completa cuprinzând de lu- tie poate trece la
toate asociaţiile patronale şi cru 2002 un moment dat
de afaceri, precum şi solicita- sub în management
tile şi rãspunsurile formulate, coor- public/privat
astfel încât sa poatã funda- dona- (MDP/asociaţii
menta, în orice moment, punctul rea de afaceri
de vedere al Guvernului în minis-
legatura cu aceste solicitãri trului
dez-
volta-
rii şi
prog-
nozei
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Imbuna- - TOR pentru redactarea şi imple- - DGV, -a doua - Manualul de
tatirea mentarea unui cod de "bune MFP, transa conduita fãcut
relatiei practici" (best practices) pen- MDP, public va fi la
autori- tru functionarii vamali în MIE dispoziţia ce-
tate/în- relaţiile cu publicul tatenilor în
treprin- relaţia cu au-
zator toritatea şi
se poate refe-
rii şi la alte
autoritãţi
decât vama
- Obligaţia instituţiilor autori- - MDP, -a doua - Anunţul public
zate de a face publica tematica MFP, transa determina în-
controalelor periodice şi durata MIMMC, treprinzatorul
maxima estimatã a unui astfel de MSF, sa îşi imbuna-
control, cu excepţia celor care MAPM tateasca con-
vizeazã inspectiile de mediu; duita şi se
de asemenea, se introduce obli- evita arbitra-
gativitatea publicãrii duratei riul autori-
minime dintre doua controale tatii
succesive
- Elaborarea unui proiect de lege - MIP, -a doua
cu privire la transparenta MAP transa
procedurilor administraţiei
locale şi centrale (sunshine
law), care sa dea intreprinza-
torului posibilitatea sa îşi
exprime o opinie bazatã pe
raportul cost/eficienta
- Publicarea unei liste actuali- - MDP, -1 iulie
zate cuprinzând activitãţile MAP, 2002
care necesita autorizaţii spe- MIMMC
ciale; pentru aceasta operaţiune
se poate apela la consultanţa
- TOR pentru realizarea unui - MDP, -a doua
studiu care sa ofere o soluţie MI, transa
de corelare şi realocare a MFP
activitãţilor de inspecţie şi
control ale Poliţiei economice,
Garzii Financiare, Administra-
tiei financiare şi a altor
entitãţi cu atribuţii de control
şi utilizarea studiului produs
de IRIS pe aceasta tema
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Necore- - Publicarea în limba romana a - MFP, - pre-
larea IAS, editia 2001 MDP zentare
standar- CA/pri-
delor de ma
audit fi- transa
nanciar - redactarea şi publicarea tutu- -Camera - pre-
ror normelor şi procedurilor Audi- zentare
prevãzute la art. 7 din Ordo- torilor CA/pri-
nanta de urgenta a Guvernului din ma
nr. 75/1999, referitoare la România transa
auditul financiar şi organiza-
rea sesiunilor de testare pentru
obţinerea certificatului de
auditor financiar
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Procesul - Adoptarea Codului unic pentru - MFP, -a doua - Mãsurile men-
de auto- toate societãţile comerciale - MIMMC, transa tionate sunt
rizare, în derulare în trecute în
aprobare consul- matricea PSAL
(auto- tare cu II, cu acordul
rizatii) CCIRB BM
- Verificarea prin mãsurãtori - MDP, -a doua
independente (FIAS) a raporta- MIMMC, transa
rilor de la registrul comerţului în con-
fãcute ministerelor sultare
cu
CCIRB
- Constituirea unei baze de date -MLPTL, - a doua
conţinând statutul proprieta- MJ, transa
tilor funciare, în scopul MAP,
urgentarii obţinerii certifica- MDP
tului de urbanism
- publicarea procedurilor de obti- - MLPTL -1 mar- - Se vor corela
nere de aprobãri necesare pentru MDP tie consultanţa
realizarea unei construcţii 2002 şi eforturile
programelor
similare fi-
nantate de BM
- Introducerea unei singure auto- - MSF, -1 mar-
rizatii sanitare MDP tie
2002
- Publicarea Ghidului investitoru- - MLPTL -1 sep-
lui în urbanism MDP tembrie
2002
- TOR pentru iniţierea unui pro- - MLPTL -1 ia- - Se testeaza
gram-pilot pentru testarea MDP, nuarie cat de repede
efectelor existenţei PGU asupra MAP 2002 pot fi încheia-
rapiditatii obţinerii autoriza- te procedurile
iilor de construcţie de aprobare de
cãtre functio-
narii autorita-
tilor locale,
în condiţiile
existenţei PGU
şi a bazei de
date funciare
- Începerea programului-pilot - MLPTL -a doua - Testul va per-
într-o localitate mica sau MAP, transa mite aprecierea
medie, cu acordul ministerelor MDP volumului de
implicate, pentru a evalua în investiţii ne-
corect costurile obţinerii cesar pentru
rapide a autorizaţiilor, criti- infrastructura
câte de mediul de afaceri unui astfel
de proiect
- TOR pentru studiul privind apro- - MDP, - 1 ia-
barile care pot fi obţinute MAP nuarie
prin procedura nonraspuns 2002
- TOR pentru realizarea unui - MDP, - 1 ia-
studiu care sa inventarieze SGG, nuarie
toate duplicatele solicitate MIMMC, 2002
întreprinzãtorului de cãtre MAP,
autoritãţi şi sa ofere o soluţie MMSS
funcţionalã pentru evitarea lor,
în asa fel încât informaţiile sa
ajungã la toate instituţiile
interesate fãrã ca cetãţeanul/
întreprinzãtorul sa redacteze
raportari suplimentare
- Publicarea inventarului cuprin- - toate -1 sep-
zand autorizaţiile, aprobãrile, minis- tembrie
situaţiile duplicat solicitate terele 2002
de administraţie şi înlãturarea şi în
a circa 50% dintre ele prin coor-
hotãrâri ale Guvernului sau dona-
ordine ale ministrului rea
grupu-
lui de
lucru

- Proiect de lege sau de hotãrâre/ - MDP, -a doua
ordonanta de urgenta a Guvernu- MAP transa
lui pentru implementarea proce-
durii nonraspuns
- Integrarea recomandãrilor - CCIRB - per-
pertinente ale mediului de în con- manent
afaceri în organizarea şi sultare
funcţionarea Biroului unic de cu MDP
înregistrare şi autorizare
- Studiu pentru revizuirea - MJ - pre-
procedurilor de faliment în zentare
scopul de a se identifica CA/pri-
mãsuri corective într-un mod ma
acceptabil de cãtre BM transa
- Plan de acţiune (acceptabil de - a doua
cãtre BM) pentru îmbunãtãţirea transa
procedurilor de faliment
- Dezvoltarea unui program de - a doua
intarire a sistemului judecato- transa
resc şi a cadrului legislativ
aferent pentru eficientizarea
procedurilor de faliment;
programul conţine inclusiv
asistenta tehnica pentru jude-
catori şi personal auxiliar ca
sa aprofundeze procedurile de
faliment în cazul societãţilor
comerciale, bãncilor, dar şi
pentru curţi, pentru un
management mai bun al dosarelor
comerciale
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Recla- - Introducerea de penalitãţi asu- - MFP, -a doua
marea mate de cãtre MFP, în cazul MDP transa
proce- depãşirii termenelor prevãzute
durilor de lege
de recu-
perare
a T.V.A.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Absenta - Web site comun al instituţiilor - MDP -a doua
unei în- donatoare, atât pentru activi- (grupul transa
terfete tatea de consultanţa, cat şi de con-
de comu- pentru posibilitãţile de credi- tact)
nicare tare rambursabila sau nerambur- în co-
rapida sabila care privesc mediul de labora-
şi inte- afaceri re cu
grata, CCIRB,
referi- AOAR,
toare la CPR
posibi- şi alte
litatile organi-
de fi- zatii
nantare patro-
şi rea- nale
lizare - Consultãri lunare ale tuturor - MDP, - lunar, - Intalnirea
a unor donatorilor aflaţi la Bucureşti MIE, ince- este organizatã
proiecte în relatie bilaterala sau MIMMC, pand şi prezidata de
care multilaterala, pentru a se MAE, din ministrul dez-
privesc identifica care sunt sursele cu ianua- voltarii şi
mediul de finanţare şi consultanţa pãrţi- rie prognozei care
de afa- pentru activitãţile privind me- cipa- 2002 apeleazã la
ceri diul de afaceri rea invitaţi din
repre- alte ministere
zentan- conform agendei
tilor
asocia-
tiilor
patro-
nale;
CCIRB,
AOAR,
ADER,
CPR
etc.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Proce- - Acordarea automatã a vizei cu - MAE, -a doua
duri di- caracter "business" pentru ceta- MI, transa
ficile teni din statele OECD care nu MDP
de obti- au încã acest statut
nere a
vizelor
de rezi-
denta
- Certificatul de sãnãtate poate - MSF, -a doua
fi eliberat şi de state aflate MMSS, transa
pe "lista pozitiva" MDP
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9. Absenta - Elaborarea Codului fiscal - MFP -a doua - Redactarea
unei transa acestui cod a
tradu- beneficiat
ceri au- deja de fonduri
autori- alocate de di-
zate a versi donatori
Codului
fiscal
(colec-
tie de
legi cu
privire
la
taxare)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
10. Comuni- - Deschiderea unui web site în - MDP - per- - Toate activi-
care limbile romana şi engleza (grupul manent tatile de co-
directa pentru planul de acţiune de con- municare/în-
în lega- şi instituirea dialogului prin tact) formare vor fi
tura cu e-mail cu întreprinzãtori gandite pe baza
acest individuali/asociaţii pentru premisei ca MDP
proiect/ feed-back şi monitorizare este, de aseme-
trans- nea, un inter-
ferul de locutor autori-
know-how zat pentru în-
cãtre vestitorii
partea strãini şi are
romana maniere de a
atrage inves-
titii strãine
în România
- Se prezintã pe web site-ul pro- - MDP - ianu-
iectului "Plan de acţiune" pro- (grupul arie
iecte de legislaţie privind de con- 2002
taxarea, relaţiile de munca, tact),
facilitãţi, pentru a se putea în co-
colecta rapid sugestii de la labora-
mediul de afaceri re cu
CCIRB,
AOAR,
CPR,
alte
organi-
zatii
patro-
nale
intere-
sate
- Instrumentul de monitorizare - MDP - per- - Fiecare pro-
(FIAS), know-how privind redac- manent iect va inclu-
tarea TOR, elaborarea de strate- de din TOR
gii de campanie şi desfãşurarea obligaţia de
campaniilor de informare publica a face transfer
şi expertiza de promovare a afa- de expertiza
cerilor vor fi transferate cãtre grupul de
treptat grupului de contact din contact din MDP
MDP şi altor instituţii şi cãtre alte
guvernamentale implicate instituţii gu-
vernamentale
- Vor fi iden-
tificate resur-
se pentru ca
toate obliga-
tiile tehnice
ale MDP sa
poatã fi inde-
plinite la
standardele
profesionale
rezonabile
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


----------------
*) Termenele au fost coordonate, pana la data aprobãrii planului, cu graficul conditionalitatilor din PSAL II.

Legenda

TOR Termeni de referinta
FIAS Servicii de consultanţa în domeniul investiţiilor strãine (instituţie afiliatã Bãncii Mondiale şi IFC)
IAS Standarde internaţionale de contabilitate
PGU Plan general de urbanism
PA Plan de acţiune
BM Banca Mondialã
MDP Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei
MIP Ministerul Informaţiilor Publice
MIMMC Ministerul pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii şi Cooperatie
CCIRB Camera de Comerţ şi Industrie a României şi a Municipiului Bucureşti
AOAR Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România
ADER Asociaţia pentru Dezvoltare Economicã din România
CPR Confederatia Patronatelor din România
FIC Consiliul Investitorilor Strãini
DGV Direcţia Generalã a Vamilor
MFP Ministerul Finanţelor Publice
MSF Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei
MI Ministerul de Interne
MLPTL Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei
MJ Ministerul Justiţiei
MIE Ministerul Integrãrii Europene
MAE Ministerul Afacerilor Externe
MAPN Ministerul Apelor şi Protecţiei Mediului
MMSS Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale
SGG Secretariatul General al Guvernului
MAP Ministerul Administraţiei Publice.
-------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016