Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. IX din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2001 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 27/2000 privind regimul produselor supuse accizelor şi instituirea unor mãsuri pentru diminuarea fenomenelor de frauda şi evaziune fiscalã în domeniul alcoolului şi bãuturilor alcoolice, Guvernul României adopta prezenta hotãrâre. ART. 1 Constituirea Comisiei centrale de coordonare (1) Se constituie Comisia centrala de coordonare a echipelor mixte de control pentru verificarea producãtorilor de alcool şi bãuturi alcoolice spirtoase, denumita în continuare Comisie centrala, alcãtuitã din reprezentanţii urmãtoarelor instituţii: a) ministere şi organe centrale de specialitate: Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, Ministerul de Interne, Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei, Autoritatea Nationala pentru Protecţia Consumatorilor; b) asociaţii patronale din ramura alcoolului şi bãuturilor alcoolice, legal înfiinţate. (2) Conducãtorii instituţiilor prevãzute la alin. (1) vor stabili, prin acte interne, competentele ce revin, potrivit legii, reprezentantului propriu în Comisia centrala. (3) Reprezentantul Ministerului Finanţelor Publice asigura coordonarea activitãţii Comisiei centrale. (4) Componenta nominalã a Comisiei centrale este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. 2 Constituirea echipelor mixte de control judeţene (1) În termen de 10 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri Comisia centrala va constitui echipe mixte de control în teritoriu, la nivelul tuturor judeţelor. (2) Echipele mixte de control prevãzute la alin. (1) vor avea în componenta: a) câte un reprezentant al serviciilor descentralizate din teritoriu ale ministerelor şi organelor centrale de specialitate menţionate la art. 1 alin. (1) lit. a); b) câte un reprezentant al asociaţiilor patronale menţionate la art. 1 alin. (1) lit. b). (3) Coordonarea echipei mixte de control la nivelul judeţului se asigura de cãtre reprezentantul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene. ART. 3 Competentele echipelor mixte de control judeţene (1) Echipele mixte de control judeţene vor verifica, conform competentelor stabilite de lege pentru fiecare dintre membrii lor, la fiecare agent economic producãtor de alcool, distilate de orice fel sau bãuturi alcoolice spirtoase: a) deţinerea licenţelor de fabricaţie emise conform prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 42/1995 privind producţia de produse alimentare destinate comercializãrii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 123/1995 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi respectarea condiţiilor prevãzute de lege pentru acestea; b) deţinerea autorizaţiilor de comercializare emise conform prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 27/2000 privind regimul produselor supuse accizelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi respectarea condiţiilor prevãzute de lege pentru acestea; c) respectarea prevederilor legale privind protecţia consumatorilor; d) respectarea normelor sanitare, de avizare şi autorizare a functionarii, elaborate de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei; e) respectarea prevederilor Ordinului ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor şi al ministrului sãnãtãţii şi familiei nr. 17/240/2000 pentru aprobarea Normelor cu privire la natura, conţinutul, originea, fabricarea, ambalarea, etichetarea, marcarea şi calitatea bãuturilor alcoolice distilate destinate comercializãrii; f) respectarea normelor legale în materie fiscalã, a disciplinei financiar-bancare şi a normelor de comerţ. (2) În cadrul controlului se vor preleva probe pentru toate produsele fabricate, în vederea stabilirii calitãţii, concentratiei alcoolice şi a modului de respectare a retetei de fabricaţie. Probele prelevate vor fi transmise pentru analize la laboratoarele de specialitate acreditate în ţara, costul analizelor urmând sa fie suportat de agenţii economici controlati. Direcţiile de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor acorda asistenta de specialitate privind prelevarea probelor, analiza şi evaluarea rezultatelor de laborator, din punct de vedere al riscurilor pentru sãnãtatea publica. (3) În toate situaţiile de constatare a neîndeplinirii sau nerespectãrii condiţiilor de acordare şi deţinere a licenţelor de fabricaţie, precum şi a autorizaţiilor de comercializare echipele mixte de control vor proceda la sigilarea instalaţiilor în vederea încetãrii activitãţii de producţie. ART. 4 Graficul de control (1) Echipele mixte de control judeţene constituite potrivit prezentei hotãrâri vor efectua controale generale periodice şi controale tematice, potrivit graficelor proprii de control avizate de Comisia centrala. (2) Controalele generale periodice se vor realiza cel puţin de doua ori pe an. (3) Controalele tematice se vor efectua potrivit legislaţiei speciale aplicabile. ART. 5 Procedura de lucru a echipelor mixte de control (1) Procedura de lucru a echipelor mixte de control se stabileşte de cãtre Comisia centrala prin decizie. (2) Echipele mixte de control au obligaţia respectãrii prevederilor-cadru din procedura stabilitã potrivit alin. (1), asigurând îndeplinirea obiectivelor specifice proprii, în mod operativ şi cu maxima eficienta, în stricta conformitate cu legislaţia aplicabilã. ART. 6 Documentele de control şi circuitul acestora (1) Procesele-verbale de control întocmite ca urmare a fiecãrei acţiuni de verificare întreprinse vor fi redactate structurat pe capitole, conform obiectivelor de control, şi vor fi semnate de fiecare membru al echipei mixte de control, de supraveghetorul fiscal în cazurile producãtorilor de alcool, precum şi de reprezentanţii autorizaţi ai agentului economic verificat. (2) Câte un exemplar al procesului-verbal va fi transmis în termen de 3 zile: a) organelor teritoriale menţionate la art. 2 alin. (2); b) Comisiei centrale spre informare. (3) Documentele de control întocmite de echipele mixte de control judeţene se pãstreazã la Ministerul Finanţelor Publice şi la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene. (4) În vederea anulãrii licenţelor de fabricaţie şi/sau a autorizaţiilor de comercializare, procesele-verbale de control vor fi depuse, prin grija reprezentanţilor Ministerului Finanţelor Publice şi ai Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, la organele competente ale celor doua ministere. (5) Analiza procesului-verbal de control şi dispunerea mãsurilor de anulare a licenţelor de fabricaţie şi/sau a autorizaţiilor de comercializare se vor efectua în termen de 10 zile de la data depunerii acestor documente la organele competente. (6) Procesele-verbale care conţin mãsuri sanctionatorii, altele decât cele prevãzute la alin. (4), se transmit organelor teritoriale competente. ART. 7 Coordonarea la nivel central (1) Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor va comunica lunar, pana la data de 15 a lunii urmãtoare, Ministerului Finanţelor Publice - Direcţia generalã de administrare a veniturilor publice şi a monopolurilor lista cuprinzând agenţii economici cãrora le-au fost anulate licentele de fabricaţie, în vederea publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I. (2) Direcţia generalã de administrare a veniturilor publice şi a monopolurilor din cadrul Ministerului Finanţelor Publice va informa lunar Comisia centrala cu privire la mãsurile luate. PRIM-MINISTRU ADRIAN NASTASE Contrasemneazã:
──────────────────
p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Ministrul agriculturii,
alimentaţiei şi pãdurilor,
Ilie Sarbu
Ministru de interne,
Ioan Rus
Ministrul sãnãtãţii şi familiei,
Daniela Bartos
ANEXA 1
COMPONENTA
Comisiei centrale de coordonare a echipelor mixte de control pentru
verificarea producãtorilor de alcool şi bãuturi alcoolice spirtoase
1. Gheorghe Oana - secretar de stat, reprezentant al Ministerului
Finanţelor Publice
2. Neculae Plaiasu - comisar general al Garzii financiare,
reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice
3. Mihai Lungu - secretar de stat, reprezentant al Ministerului
Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor
4. G-ral de divizie - secretar de stat, reprezentant al
Toma Zaharia Ministerului de Interne
5. Rovana Plumb - secretar de stat, reprezentant al Autoritãţii
Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor
6. Radu Deac - secretar de stat, reprezentant al Ministerului
Sãnãtãţii şi Familiei
7. Mihai Simpetru - preşedinte al Asociaţiei Patronale "VINROM"
8. Romulus Dascalu - preşedinte al Asociaţiei producãtorilor de
alcool şi bãuturi spirtoase "GARANT"
9. Radu Murariu - vicepreşedinte al Organizaţiei Patronale de
Ramura "ROMFERMENT"
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.