Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.175 din 6 septembrie 2006  privind organizarea studiilor universitare de licenta si aprobarea listei domeniilor si specializarilor din cadrul acestora    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.175 din 6 septembrie 2006 privind organizarea studiilor universitare de licenta si aprobarea listei domeniilor si specializarilor din cadrul acestora

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 769 din 11 septembrie 2006

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 5 alin. (3) din Legea nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã nomenclatorul domeniilor de studii universitare de licenţã şi a specializãrilor din cadrul acestora, al specializãrilor reglementate sectorial şi/sau general, precum şi numãrul de credite de studiu transferabile, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
În ciclul de studii universitare de licenţã se pot organiza duble specializãri, numai în domeniul Limbã şi literaturã, prevãzute în anexã.
ART. 3
(1) Ciclul de studii universitare de licenţã se organizeazã pe domenii de studiu, cu excepţia specializãrilor reglementate în Uniunea Europeanã prin norme speciale.
(2) Un domeniu de studiu este definit prin cunoştinţe şi competenţe generale şi de specialitate. Domeniul de studiu cuprinde una sau mai multe specializãri universitare.
(3) Specializãrile universitare sunt programe de studii care concretizeazã oferta educaţionalã a instituţiilor de învãţãmânt superior.
(4) Fiecãrui absolvent de studii universitare de licenţã si se elibereazã diploma de licenţã pe domeniul de studiu, precum şi un supliment de diplomã al cãrui conţinut este în conformitate cu normele europene şi în care se va menţiona specializarea.
(5) Drepturile conferite de diploma de licenţã sunt aceleaşi pentru 180-240 de credite de studiu acumulate.
ART. 4
Numãrul creditelor de studiu este acelaşi pentru toate formele de învãţãmânt: zi, seral, cu frecvenţã redusã şi la distanţã.
ART. 5
Durata ciclului de licenţã la formele de învãţãmânt de zi, cu frecvenţã redusã şi la distanţã este aceeaşi.
ART. 6
Instituţiile de învãţãmânt superior public şi privat vor proceda la reformarea planurilor de învãţãmânt ale specializãrilor acreditate şi/sau autorizate provizoriu, pentru a asigura dobândirea cunoştinţelor şi a competenţelor definitorii pentru domeniul de studiu şi pentru a realiza un învãţãmânt în concordanţã cu cerinţele pieţei muncii şi ale studentului.
ART. 7
Prevederile prezentei hotãrâri se aplicã învãţãmântului superior public şi privat, acreditat şi/sau autorizat provizoriu, care funcţioneazã în condiţiile legii, începând cu anul universitar 2006-2007, pentru studenţii admişi în anul I.
ART. 8
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 88/2005 privind organizarea studiilor universitare de licenţã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 150 din 21 februarie 2005, precum şi anexa nr. 3 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 916/2005 privind structurile instituţiilor de învãţãmânt superior acreditate sau autorizate sã funcţioneze provizoriu şi a specializãrilor din domeniile studiilor universitare de licenţã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 766 din 23 august 2005.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Anton Anton,
secretar de stat

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

p. Ministrul economiei şi comerţului,
Darius Meşca,
secretar de stat

p. Ministrul agriculturii,
pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Nicolae Flaviu Lazin,
secretar de stat

p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Paul Victor Dobre,
secretar de stat

Ministrul apãrãrii,
Teodor Atanasiu

p. Ministrul integrãrii europene,
Adrian Ciocãnea,
secretar de stat

Bucureşti, 6 septembrie 2006.
Nr. 1.175.

ANEXĂ

DOMENII PENTRU STUDII UNIVERSITARE DE LICENŢĂ ŞI
SPECIALIZĂRILE DIN CADRUL ACESTORA

A. Lista domeniilor pentru studii universitare de licenţã





┌─────────────┬──────────────┬────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Domenii │Domenii de │Nu- │ SPECIALIZARI │
│fundamentale │studii uni- │mar │ │
│de stiinta, │versitare │C. │ │
│arta, cultura│de licenta │S. │ │
│ │ │T. │ │
├─────────────┼──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │MATEMATICĂ │180 │■ Matematicã ■ Matematici aplicate ■ Matematicã │
│ │ │ │informatica │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │FIZICA │180 │■ Fizicã ■ Fizica medicalã ■ Biofizicã │
│Stiinte │ │ │■ Fizicã informatica │
│exacte ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │CHIMIE │ │■ Chimie ■ Biochimie tehnologicã ■ Radiochimie │
│ │ │180 │■ Chimie inforatica │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │INFORMATICĂ │180 │■ Informatica ■ Informatica aplicata │
├─────────────┼──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │BIOLOGIE │180 │■ Biologie ■ Biochimie │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │GEOGRAFIE │180 │■ Geografie ■ Geografia turismului ■ Cartografie │
│Ştiinţe ale │ │ │■ Hidrologie şi meteorologie ■ Planificare │
│ naturii │ │ │ teritoriala │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │GEOLOGIE │180 │■ Geologie ■ Geochimie │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │■ Chimia mediului ■ Ecologie şi protecţia mediului │
│ │ŞTIINŢA │180 │■ Geografia mediului ■ Fizica mediului │
│ │MEDIULUI │ │■ Ştiinţa mediului │
├─────────────┼──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │FILOSOFIE │180 │■ Filosofie │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │■ Limba şi literatura romana^1) ■ Limbã şi literaturã^2) │
│ │LIMBA SI │180 │■ Limbã şi literaturã modernã^3) │
│ │LITERATURA │ │■ Literaturã universala şi comparatã^1) │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Ştiinţe │LIMBI MODERNE │180 │■ Traducere şi interpretare ■ Limbi moderne aplicate │
│umaniste │APLICATE │ │ │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ISTORIE │180 │■ Istorie ■ Arheologie ■ Arhivisticã ■ Muzeologie │
│ │ │ │■ Istoria artei │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │STUDII │180 │■ Etnologie ■ Studii iudaice ■ Studii americane │
│ │CULTURALE │ │■ Studii culturale │
├─────────────┼──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Teologie │TEOLOGIE │180 │■ Teologie^4) pastoralã ■ Teologie^4) didacticã │
│ │ │ │■ Artã sacrã ■ Teologie^4) socialã │
├─────────────┼──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Ştiinţe │DREPT │240 │■ Drept │
│juridice │ │ │■ Drept comunitar │
├─────────────┼──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │SOCIOLOGIE │180 │■ Sociologie ■ Antropologie │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ASISTENTA │180 │■ Asistenţã socialã │
│ │SOCIALA │ │ │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ŞTIINŢE │ │ │
│ │POLITICE │180 │■ Ştiinţe politice ■ Studii de securitate │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │RELAŢII │ │ │
│ │INTERNA- │ │ │
│ │ŢIONALE │ │ │
│Stiinte │SI STUDII │180 │■ Relaţii internaţionale si studii europene │
│sociale │EUROPENE │ │ │
│si politice ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ŞTIINŢE │180 │■ Administraţie publicã ■ Administraţie europeanã │
│ │ADMINIS- │ │■ Asistenta managerialã şi secretariat │
│ │TRATIVE │ │■ Poliţie comonitarâ │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ŞTIINŢE ALE │ │■ Jurnalism ■ Comunicare şi relaţii publice │
│ │COMUNICĂRII │180 │■ Biblioteconomie şi ştiinţa informãrii │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ŞTIINŢE ALE │180 │■ Pedagogie ■ Psihopedagogie specialã │
│ │EDUCAŢIEI │ │■ Pedagogia învãţãmântului primar şi preşcolar │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │PSIHOLOGIE │180 │■ Psihologie ■ Terapie ocupaţionala │
├─────────────┼──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │■ Economie generalã ■ Economie agroalimentara │
│ │ECONOMIE │180 │■ Economia mediului ■ Economie şi comunicare economica │
│ │ │ │în afaceri ■ Economie agroalimentarã şi a mediului │
│ │ │ │■ Economie generala şi comunicare economica │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │FINANŢE │180 │■ Finanţe şi banci │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │■ Administrarea afacerilor ■ Economia firmei │
│ │ADMINISTRAREA │ │■ Economia comerţului, turismului si serviciilor │
│ │AFACERILOR │180 │■ Merceologie şi managementul calitãţii │
│ │ │ │■ Administrarea afacerilor (în limbi strãine)■ Economia │
│Ştiinţe │ │ │comerţului, turismului, serviciilor şi managementul │
│economice │ │ │calitatii │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │CONTABILITATE │180 │■ Contabilitate şi informaticã de gestiune │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │CIBERNETICĂ │ │ │
│ │STATISTICĂ SI │180 │■ Ciberneticã economicã ■ Informaticã economicã │
│ │INFORMATICĂ │ │■ Statisticã şi previziune economicã │
│ │ECONOMICĂ │ │ │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ECONOMIE ŞI │ │ │
│ │AFACERI │180 │■ Economie internationala ■ Afaceri internationale │
│ │INTERNATIONALE│ │■ Economie şi afaceri internaţionale │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │MANAGEMENT │180 │■ Management ■ Managementul dezvoltãrii rurale durabile │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │MARKETING │180 │■ Marketing │
├─────────────┼──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │TEATRU │180 │■ Artele spectacolului^5) ■ Teatrologie^6) │
│ │ │ │■ Scenografie │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │CINEMATOGRA- │ │ │
│ │FIE │240 │ │
│ │SI MEDIA │ │■ Cinematografie, fotografie, media^7) ■ Filmologie │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │■ Muzicologie ■ Pedagogie muzicalã │
│ │ │ │■ Interpretare muzicalã │
│ │MUZICĂ │180 │■ Compoziţie muzicalã ■ Dirijat ■ Artele spectacolului │
│ │ │-240│ muzical ■ Muzicã religioasã │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Arte │ARTE PLAS- │ │■ Arte plastice^8) ■ Arte decorative ■ Design │
│ │TICE, │ │■ Conservare şi restaurere ■ Artã muralã │
│ │DECORATIVE │180 │■ Pedagogia artelor plastice şi decorativa │
│ │SI │ │■ Istoria şi teoria artei │
│ │DESIGN │ │■ Ceramicã-sticlã-metal ■ Arte textile-Design textil │
│ │ │ │■ Modã-Design vestimentar ■ Scenografie şi eveniment │
│ │ │ │ artistic ■ Design ambiental ■ Artã monumentalã │
├─────────────┼──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │■ Arhitecturã ■ Arhitecturã de interiora ■ Conservare şi │
│Arhitectura │ARHITECTURĂ*) │180 │ restaurare de arhitecturã ■ Arhitectura peisajului │
│si urbanism │ │-360│■ Mobilier şi amenajãri interioare │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │URBANISM │240 │■ Proiectare şi planificare urbanã ■ Urbanism şi │
│ │ │ │ admistrarea │
│ │ │ │ teritoriului ■ Amenajarea şi planificarea peisajului │
├─────────────┼──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Educaţie │EDUCATIE │ │■ Educaţie fizicã şi sportivã ■ Sport şi performanţã │
│fizica │FIZICA SI │180 │ motrica Kinetoterapie şi motricitate specialã │
│şi sport │SPORT │ │ │
├─────────────┼──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │■ Agriculturã ■ Ştiinţele solului ■ Montanologie │
│ │ │ │■ Protecţia plantelor │
│ │AGRONOMIE │240 │■ Exploatarea maşinilor şi instalaţiilor pentru │
│ │ │ │ agriculturã şi industria alimentara │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Ştiinţe │HORTICULTURA │240 │■ Horticultura ■ Peisagisticã │
│agricole ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│si silvice │SILVICULTURĂ │240 │■ Silviculturã ■ Exploatãri forestierea ■ Cinegeticã │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ZOOTEHNIE │240 │■ Zootehnica ■ Piscicultura şi acvacultura │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │BIOTEHNOLOGII │240 │■ Inginerie genetica ■ Biotehnologii^9) │
├─────────────┼──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │CALCULATOARE │240 │■ Calculatoare ■ Tehnologia informaţiei ■ Calculatoare şi │
│ │SI TEHN0L0GIA │ │ sisteme informatice pentru apãrare şi securitate │
│ │INFORMAŢIEI │ │ nationala ■ Ingineria informatiei │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │INGINERIE │240 │■ Maşini şi utilaje de geniu ■ Sisteme pentru baraje de │
│ │GENISTICĂ │ │ mine, distrugeri şi mascare │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │ │
│ │INGINERIE │240 │■ Mãsurãtori terestre şi cadastru ■ Topogeodezie şi │
│ │GEODEZICA │ │ automatizarea asigurarii topogeodezice │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │INGINERIE │240 │■ Construcţii aerospatiale ■ Sisteme de propulsie │
│ │AEROSPAŢIALĂ │ │■ Echipamente şi instalaţii de aviaţie ■ Inginerie şi │
│ │ │ │ management aeronautic ■ Aeronave şi motoare de aviaţie │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │■ Ingineria substanţelor anorganice şi protecţia │
│ │ │ │ mediului ■ Chimia şi ingineria substanţelor organice, │
│ │ │ │ petrochimie şi carbochimie ■ Ştiinţa şi ingineria │
│ │ │ │ materialelor oxidice şi nanomateriale ■ Ştiinţa şi │
│ │ │ │ ingineria polimerilor │
│ │ │ │■ Ingineria şi informatica proceselor chimice şi │
│ │ │ │ biochimice │
│ │INGINERIE │240 │■ Inginerie chimicã ■ Controlul şi securitatea produselor │
│ │CHIMICA │ │alimentare ■ Inginerie biochimicã ■ Ingineria fabricaţiei │
│ │ │ │hârtiei ■ Tehnologia chimicã a produselor din piele şi │
│ │ │ │înlocuitori ■ Tehnologie chimicã textilã ■ Chimie │
│ │ │ │alimentarã şi tehnologii biochimice │
│ │ │ │■ Prelucrarea petrolului şi petrochimie ■ Extracte şi │
│ │ │ │aditivi naturali alimentari ■ Chimie militarã │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │■ Construcţii civile, industriale şi agricole ■ Cãi │
│ │ │ │ferate, drumuri şi poduri │
│ │ INGINERIE │ │■ Construcţii şi fortificaţii ■ Amenajãri │
│ │ CIVILA │240 │şi construcţii hidrotehnice ■ Construcţii miniere │
│ │ │ │■ Inginerie sanitarã şi protecţia mediului a │
│ │ │ │îmbunãtãţiri funciare şi dezvoltare ruralã │
│ │ │ │■ Inginerie civilã ■ Inginerie urbanã şi │
│ │ │ │dezvoltare regionalã ■ Infrastructura │
│ │ │ │transporturilor metropolitane │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ INGINERIA │ │■ Instalaţii pentru construcţii ■ Instalaţii şi │
│ │ INSTALATIILOR│240 │echipamente pentru protecţia atmosferei │
│ │ │ │■ Instalaţii pentru construcţii - pompieri │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ INGINERIE DE │ │■ Armament, rachete, muniţii de aviaţie şi sisteme │
│ │ ARMAMENT, │ │de salvare ■ Muniţii, rachete, explozivi şi pulberi │
│ │ RACHETE ŞI │240 │■ Armament, aparaturã artileristicã şi sisteme de │
│ │ MUNITII │ │conducere a focului ■ Sisteme integrate de armament │
│ │ │ │şi muniţie │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │■ Sisteme electrice ■ Electronicã de putere şi acţionãri │
│ │ INGINERIE │240 │electrice ■ Electrotehnicã │
│ │ ELECTRICA │ │■ Instrumentaţie şi achiziţii de date │
│ │ │ │■ Electromecanicã │
│ │ │ │■ Inginerie electricã şi calculatoare │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │■ Electronicã aplicatã ■ Tehnologii şi sisteme de │
│ │ INGINERIE │ │telecomunicaţii ■ Reţele şi software de telecomunicaţii │
│ │ ELECTRONICĂ │240 │■ Microelectronicã, optoelectronicã şi nanotehnologii │
│Ştiinţe │ SI TELECOMU- │ │■ Telecomenzi şi electronicã în transporturi │
│inginereşti │ NICATII │ │■ Echipamente şi sisteme electronice militare │
│ │ │ │■ Transmisiuni │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │■ Ingineria sistemelor electroenergetice ■ Hidroenergeticã │
│ │ INGINERIE │240 │■ Termoenergeticã ■ Energeticã industrialã │
│ │ ENERGETICĂ │ │■ Energeticã şi tehnologii nucleare ■ Managementul │
│ │ │ │energiei │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ INGINERIE │240 │■ Inginerie geologicã ■ Geologia resurselor miniere │
│ │ GEOLOGICĂ │ │■ Geologia resurselor petroliere ■ Geofizicã │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │■ Tehnologia construcţiilor de maşini ■ Maşini unelte şi │
│ │ │ │sisteme de productie ■ Ingineria sudãrii ■ Design │
│ │ │ │industrial ■ Ingineria şi managementul calitãţii │
│ │ │ │■ Ingineria securitãţii în │
│ │ INGINERIE │240 │industrie ■ Nanotehnologii şi sisteme neconvenţionale │
│ │ INDUSTRIALA │ │■ Tehnologia şi designul produselor textile ■ Tehnologia şi │
│ │ │ │designul confecţiilor din piele şi inlocuitori │
│ │ │ │■ Ingineria sistemelor de energii regenerabile │
│ │ │ │■ Tehnologia tricotajelor şi confecţiilor │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ INGINERIE │240 │■ Ingineria prelucrãrii lemnului │
│ │ FORESTIERĂ │ │■ Ingineria produselor finite din lemn │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ INGINERIA │240 │■ Ingineria produselor alimentare ■ Tehnologia │
│ │ PRODUSELOR │ │prelucrãrii produselor agricole ■ Controlul │
│ │ ALIMENTARE │ │şi expertiza produselor │
│ │ │ │alimentare ■ Pescuit şi industrializarea peştelui │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ INGINERIA │ │■ Construcţii de autovehicule ■ Ingineria sistemelor │
│ │ AUTOVEHICU- │240 │de propulsie pentru autovehicule ■ Autovehicule │
│ │ LELOR │ │rutiere ■ Echipamente şi sisteme de comandã şi │
│ │ │ │control pentru autovehicule ■ Blindate, │
│ │ │ │automobile şi tractoare │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ INGINERIA │ │■ Ştiinţa materialelor ■ Ingineria elaborãrii materialelor │
│ │ MATERIALELOR │240 │metalice ■ Ingineria procesãrii materialelor │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │■ Sisteme şi echipamente termice ■ Maşini şi sisteme │
│ │ │ │hidraulice şi pneumatice │
│ │ │ │■ Mecanicã finã şi nanotehnologii ■ Maşini şi echipamente │
│ │ INGINERIE │240 │miniere ■ Inginerie mecanicã ■ Maşini şi instalaţii pentru │
│ │ MECANICA │ │agriculturã şi industrie alimentarã ■ Utilaje petroliere │
│ │ │ │si petrochimice ■ Utilaje pentru transportul şi │
│ │ │ │depozitarea hidrocarburilor ■ Echipamente pentru procese │
│ │ │ │industriale ■ Utilaje tehnologice pentru construcţii │
│ │ │ │■ Ingineria şi managementul resurselor tehnologice în │
│ │ │ │construcţii ■ Utilaje pentru textile şi pielãrie ■ Vehicule │
│ │ │ │pentru transportul feroviar ■ Utilaje şi instalaţii │
│ │ │ │portuare │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │■ Ingineria şi protecţia mediului în industrie ■ Ingineria │
│ │ │ │sistemelor biotehnice şi ecologice ■ Ingineria şi │
│ │ │ │protecţia │
│ │ INGINERIA │240 │mediului în industria chimicã şi petrochimicã │
│ │ MEDIULUI │ │■ Inginerie şi protecţia mediului în agriculturã │
│ │ │ │■ Ingineria dezvoltãrii rurale durabile ■ Ingineria │
│ │ │ │mediului ■ Ingineria valorificãrii deşeurilor │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │■ Sisteme şi echipamente navale ■ Arhitecturã navalã │
│ │ INGINERIE │ │■ Navigaţie şi transport maritim şi fluvial ■ Navigaţie, │
│ │ NAVALA SI │40 │■ Hidrografie şi echipamente navale │
│ │ NAVIGATIE │ │■ Electromecanica navalã │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │■ Automaticã şi informaticã aplicatã ■ Echipamente pentru │
│ │ INGINERIA │240 │modelare, simulare şi conducere informatizatã a │
│ │ SISTEMELOR │ │actiunilor de luptã ■ Ingineria sistemelor multimedia │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │■ Inginerie economicã industrialã ■ Inginerie economicã în │
│ │ │ │domeniul mecanic │
│ │ │ │■ Inginerie economicã în construcţii ■ Inginerie şi │
│ │ │ │management naval si portuar │
│ │ INGINERIE ŞI │ │■ Inginerie economicã in domeniul transporturilor ■ Inginerie │
│ │ MANAGEMENT │240 │economicã în domeniul electric, electronic şi energetic │
│ │ │ │■ Inginerie economicã în industria chimicã şi de │
│ │ │ │materiale ■ Inginerie economicã în agriculturã ■ Inginerie │
│ │ │ │şi management in alimentaţia publica şi agroturism │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ INGINERIA │240 │■ Ingineria transporturilor şi trafic │
│ │ TRANSPORTU- │ │ │
│ │ RILOR │ │ │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ MECATRONICĂ │240 │■ Mecatronicã ■ Roboticã │
│ │ SI ROBOTICA │ │ │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │■ Inginerie minierã ■ Prepararea substanţelor minerale utile │
│ │ MINE, PETROL │240 │■ Topografie minierã ■ Inginerie de petrol şi gaze │
│ │ SI GAZE │ │■ Transportul, depozitarea şi distribuţia hidrocarburilor │
│ ├──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │■ Inginerie medicalã ■ Optometrie ■ Biotehnologii industriale │
│ │ ŞTIINŢE │ │■ Inginerie fizicã │
│ │ INGINEREŞTI │240 │■ Informaticã industrialã ■ Informaticã aplicatã în inginerie │
│ │ APLICATE │ │electricã ■ Matematicã şi informaticã aplicatã în inginerie │
│ │ │ │Fizicã tehnologicã ■ Bioinginerie │
├─────────────┼──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │■ Conducere interarme-forţe terestre ■ Conducere interarme- │
│Stiinte │ STIINTE │180 │forte naval ■ Conducere interarme-forţe aeriene ■ Conducere │
│militare │ MILITARE │ │logisticã ■ Managementul organizaţiei ■ Comunicare şi relaţii │
│si informatii│ SI │ │publice-informaţii ■ Psihologie - informaţii │
│ │ INFORMATII │ │■ Management economico-financiar │
├─────────────┼──────────────┼────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Medicinã │ MEDICINA │ │ │
│veterinara │ VETERINARA**)│360 │■ Medicina veterinarã │
└─────────────┴──────────────┴────┴───────────────────────────────────────────────────────────────┘


*) Pentru specializarea Arhitectura se prevãd 360 credite, în sistem integrat licenta şi master, conform reglementãrii sectoriale din cadrul Uniunii Europene. Pentru specializarea Arhitecturã de interior se prevãd 300 de credite in sistem integral licenţã şi master. Pentru celelalte specializãri se prevãd 180 credite
**) Studii universitare integrate licenţã şi master, conform reglementãrii sectoriale din cadrul Uniunii Europene
^1) Se adaugã: în combinaţie cu o limbã şi literaturã modernã. ^2) Se udaugã: limba pentru care se organizeazã programul de studii in combinaţie cu limba şi literatura românã/limbã şi literaturã modernã. ^3)Se adaugã: limba pentru care se studiazã, in combinaţie cu o altã limbã şi literaturã modernã/clasicã, sau in combinaţie cu limba şi literaturã românã/clasicã. ^4)Se referã, dupã caz, la Teologie ortodoxã, Teologic romano-catolicã, Teologie greco-catolicã, Teologie reformata, Teologie baptistã, Teologie protestantã, Teologie penticostalã, Teologie adventista. ^5) Se adauga dupã caz: Actorie, Regie, Pãpuşi-Marionete, Coregrafie. ^6) Se adaugã dupa caz: Management cultural, Jurnalism teatral. ^7) Se adaugã dupa caz: Regie de film şi TV, Imagine de film şi TV, Multimedia: sunet-montaj, Comunicare audiovizualã: scenaristicã, publicitate media, filmologie. ^8) Se adaugã dupã caz: Picturã, Sculpturã, Graficã, Fotografie-videoprocesarea computerizatã a imaginii. ^9) Se adaugã dupa caz: agricole, medical-veterinare, pentru industria alimentarã.

B. LISTA SPECIALIZĂRILOR DIN DOMENIUL SĂNĂTATE REGLEMENTATE
SECTORIAL ŞI, RESPECTIV GENERAL


┌────────────┬────────────────┬───────┬────────────────────────────────────────┐
│Domeniul │ Natura │ Numar │ SPECIALIZARI │
│de studii │ reglementarii │ C.S.T.│ │
│universitare│ │ │ │
│de licenta │ │ │ │
├────────────┼────────────────┼───────┼────────────────────────────────────────┤
│ │ │ 360 │ ■ Medicina ■ Medicina dentara │
│ │Reglementate ├───────┼────────────────────────────────────────┤
│ │sectorial in │ 300 │ ■ Farmacie │
│ │cadrul Uniunii ├───────┼────────────────────────────────────────┤
│SANATATE │Europene │ 180 │ ■ Asistenta medicala │
│ │ ├───────┼────────────────────────────────────────┤
│ │ │ 240 │ ■ Moase │
├────────────┼────────────────┼───────┼────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │ ■ Radiologie si imagistica ■ Laborator │
│ │ │ │ clinic ■ Balneo-fiziokinetoterapie │
│ │ Reglementate │ 180 │ si recuperare ■ Tehnica dentara │
│ │ general │ │ ■ Asistenta dentara ■ Asistenta de │
│ │ │ │ Farmacie ■ Audiologie si protezare │
│ │ │ │ auditiva ■ Asistenta de profilaxie │
│ │ │ │ stomatologica │
└────────────┴────────────────┴───────┴────────────────────────────────────────┘



--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016