Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.171 din 29 septembrie 2005  pentru modificarea anexei la   Hotararea Guvernului nr. 2.209/2004 privind aprobarea Strategiei nationale de combatere a criminalitatii organizate in perioada 2004-2007 si pentru aprobarea Planului de actiune pentru implementarea Strategiei nationale de combatere a criminalitatii organizate 2005-2007    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.171 din 29 septembrie 2005 pentru modificarea anexei la Hotararea Guvernului nr. 2.209/2004 privind aprobarea Strategiei nationale de combatere a criminalitatii organizate in perioada 2004-2007 si pentru aprobarea Planului de actiune pentru implementarea Strategiei nationale de combatere a criminalitatii organizate 2005-2007

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 930 din 19 octombrie 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
Anexa la <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.209/2004 privind aprobarea Strategiei naţionale de combatere a criminalitãţii organizate în perioada 2004-2007, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.256 din 27 decembrie 2004, se modificã dupã cum urmeazã:
1. Secţiunea a 3-a a capitolului II va avea urmãtorul cuprins:
"SECŢIUNEA a 3-a
Obiective
În formularea obiectivelor cuprinse în Strategia naţionalã de combatere a criminalitãţii organizate au fost luate în considerare prevederile legilor prin care România a ratificat Convenţia Naţiunilor Unite împotriva criminalitãţii transnaţionale organizate, adoptatã la New York la 15 noiembrie 2000, Protocolul privind prevenirea, reprimarea şi pedepsirea traficului de persoane, în special al femeilor şi copiilor, Protocolul împotriva traficului ilegal de migranţi pe calea terestrã, a aerului şi pe mare şi Protocolul împotriva fabricãrii şi traficului ilegale de arme de foc, piese şi componente ale acestora, precum şi de muniţii, adiţionale la Convenţia Naţiunilor Unite.
De asemenea, la baza elaborãrii prezentei strategii au stat documentele programatice privind aderarea României la Uniunea Europeanã, precum şi observaţiile, recomandãrile şi concluziile rezultate din analiza stadiului actual al acestui proces.
Obiective generale
1. Compatibilizarea structurilor Direcţiei Generale de Combatere a Crimei Organizate (DGCCO) cu structurile Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism (DIICOT)
2. Completarea <>Legii nr. 508/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea în cadrul Ministerului Public a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în sensul permiterii accesului la bazele de date ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Finanţelor Publice, Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor şi Ministerului Justiţiei - Oficiul Naţional al Registrului Comerţului
3. Armonizarea legislaţiei cu acquis-ul comunitar
4. Îmbunãtãţirea dotãrilor Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism (DIICOT) şi ale Direcţiei Generale de Combatere a Crimei Organizate (DGCCO), la nivel central şi regional
5. Instruirea personalului în combaterea criminalitãţii organizate
6. Eficientizarea activitãţii de combatere a criminalitãţii organizate
7. Protecţia martorilor
8. Eficientizarea schimbului de informaţii şi date operative privind grupurile şi reţelele internaţionale de criminalitate organizatã."
2. Capitolul III "Mãsuri pentru îndeplinirea obiectivelor" va avea urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL III
Mãsuri pentru îndeplinirea obiectivelor
Iniţierea, dezvoltarea şi aplicarea prezentei strategii implicã responsabilitatea Guvernului României pentru asigurarea mecanismelor financiare care sã garanteze menţinerea programelor în derulare şi realizarea obiectivelor. Instituţiile implicate în implementarea prezentei strategii vor asigura, fiecare pentru activitãţile ce îi revin, resursele financiare necesare.
Obiectiv 1: Compatibilizarea structurilor Direcţiei Generale de Combatere a Crimei Organizate (DGCCO) cu cele ale Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism (DIICOT)
Înfiinţarea de structuri specializate în sfera criminalitãţii organizate la nivelul centrelor zonale ale Direcţiei Generale de Combatere a Crimei Organizate (DGCCO), precum şi în cadrul serviciilor judeţene compatibile cu organizarea Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism (DIICOT) la nivel central şi teritorial.
Obiectiv 2: Completarea <>Legii nr. 508/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în sensul permiterii accesului la bazele de date ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Finanţelor Publice, Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor, Ministerului Justiţiei - Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.
2.1. Accesul procurorului Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism (DIICOT) şi al organelor specializate ale poliţiei judiciare la bazele de date necesare în activitatea de investigaţii şi urmãrire penalã [de exemplu, Inspectoratul General al Poliţiei de Frontierã (IGPF), Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR), Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Justiţiei, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, Direcţia Generalã a Finanţelor Publice, Regia Autonomã «Registrul Auto Român»]
2.2. Constituirea în cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism (DIICOT) a unui compartiment tehnic de investigaţii.
Obiectiv 3: Armonizarea legislaţiei cu acquis-ul comunitar
Armonizarea legislaţiei cu acquis-ul comunitar.
Obiectiv 4: Îmbunãtãţirea dotãrilor Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism (DIICOT) şi ale Direcţiei Generale de Combatere a Crimei Organizate (DGCCO) la nivel central şi regional.
4.1. Achiziţionarea de noi echipamente tehnice pentru interceptarea comunicaţiilor şi înregistrarea audio-video la nivelul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism (DIICOT) şi al Direcţiei Generale de Combatere a Crimei Organizate (DGCCO)
4.2. Încadrarea şi pregãtirea de personal calificat în domeniul informatic, experţi, precum şi vorbitori ai limbilor arabã, turcã, chinezã, rusã sau iniţierea unor cursuri de învãţare a acestor limbi
4.3. Dezvoltarea structurii de comunicaţii şi informaticã:
a) introducerea sistemului securizat privind evidenţa şi circuitul documentelor;
b) realizarea sistemului informatic care sã asigure accesul procurorului Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism (DIICOT) şi al organelor specializate ale poliţiei judiciare la bazele de date necesare în activitatea de investigaţii şi urmãrire penalã [de exemplu, Inspectoratul General al Poliţiei de Frontierã (IGPF), Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR), Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Justiţiei, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, Direcţia Generalã a Finanţelor Publice, Regia Autonomã «Registrul Auto Român»].
4.4. Dotarea a trei instanţe din Bucureşti cu echipamentul necesar aplicãrii dispoziţiilor <>Legii nr. 39/2003 privind prevenirea şi combaterea criminalitãţii organizate şi ale <>Legii nr. 682/2002 privind protecţia martorilor
4.5. Înfiinţarea/extinderea de compartimente pentru analizã a informaţiilor la nivelul Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã (IGPF) şi Inspectoratului General al Poliţiei Române (IGPR)
4.6. Dezvoltarea capacitãţii Centrului de Resurse privind Combaterea Traficului de Fiinţe Umane - Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR) - Direcţia Generalã de Combatere a Crimei Organizate (DGCCO) de colectare a datelor statistice privind monitorizarea şi analiza fenomenului la nivel teritorial, prin asigurarea de echipamente informatice necesare derulãrii acestei activitãţi şi identificarea tuturor instituţiilor, agenţiilor, asociaţiilor şi a altor organisme care pot alimenta aceastã bazã de date
4.7. Implementarea metodelor şi tehnologiilor moderne de control la punctele de frontierã pentru prevenirea introducerii şi tranzitãrii ilegale pe teritoriul României a bunurilor ilicite (materiale radioactive şi nucleare, droguri etc.).
Obiectiv 5: Instruirea personalului în combaterea criminalitãţii organizate
5.1. Înfiinţarea şi dezvoltarea Centrului de aplicaţii operaţionale în cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism (DIICOT)
5.2. Participarea procurorilor, poliţiştilor şi lucrãtorilor vamali la cursuri de specializare în domeniile de activitate şi la exerciţii naţionale şi internaţionale în domeniile specifice structurilor de combatere a criminalitãţii organizate
5.3. Pregãtirea judecãtorilor în domeniul combaterii criminalitãţii organizate
5.4. Consolidarea departamentelor de combatere a traficului de droguri din cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism (DIICOT), al Direcţiei Generale de Combatere a Crimei Organizate (DGCCO) şi al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã (IGPF): completarea schemei şi specializarea procurorilor şi poliţiştilor.
Obiectiv 6: Eficientizarea activitãţii de combatere a criminalitãţii organizate
6.1. Constituirea de echipe operative mixte şi permanente formate din specialişti ai poliţiei de frontierã şi ai autoritãţii vamale care, în baza planurilor comune de cooperare şi a analizelor de risc, sã efectueze controale de specialitate asupra containerelor, mijloacelor de transport şi persoanelor suspecte, folosind mijloace şi echipamente tehnice de detecţie a drogurilor şi precursorilor
6.2. Crearea unor echipe mixte de specialişti din structurile corespondente din ţãrile vizate, pentru cercetarea cazurilor de criminalitate organizatã transfrontalierã (de exemplu: trafic de droguri, trafic de persoane, spãlare de bani etc.)
6.3. Optimizarea cooperãrii la nivel internaţional şi interinstituţional în cazuri de criminalitate organizatã transfrontalierã:
a) îmbunãtãţirea schimbului de informaţii cu structurile similare din ţãrile vecine şi din ţãrile de destinaţie, precum şi cu structurile specializate ale Uniunii Europene prin comunicare directã cu ofiţerii de caz, ofiţerii de legãturã şi cu procurorii;
b) implementarea metodei «grup de lucru interdisciplinar» în cauzele complexe, pe modelul proiectului REFLEX.
6.4. Elaborarea şi transmiterea în teritoriu a Manualului de bune practici în lupta împotriva traficului de persoane, elaborat de Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) şi Ministerul Administraţiei şi Internelor
6.5. Compatibilizarea bazei de date privind falsul de monedã cu cea a EUROPOL
6.6. Elaborarea şi implementarea metodologiei de investigare a criminalitãţii informatice şi a fraudelor prin Internet (care sã includã: prelevarea, ridicarea şi conservarea suporturilor magnetice de stocare a datelor informatice, precum şi culegerea informaţiilor de primã sesizare de cãtre toate structurile operative de poliţie)
6.7. Dezvoltarea unor aplicaţii informatice necesare investigaţiilor prin Internet
6.8. Încheierea unor protocoale cu asigurãtorii de vehicule pentru schimbul de date şi informaţii privind identificarea situaţiilor în care furturile de vehicule sunt reclamate în scopul încasãrii sumei asigurate
6.9. Continuarea de acţiuni de verificare a informaţiilor privind autovehiculele reclamate ca fiind furate din ţãri ale Uniunii Europene
6.10. Continuarea monitorizãrii activitãţilor specifice ale instituţiilor care realizeazã certificarea de autenticitate a vehiculelor şi a documentelor de provenienţã
6.11. Elaborarea unei proceduri operaţionale standard de investigare şi cercetare a infracţiunilor de spãlare de bani
6.12. Extinderea activitãţilor de colaborare cu instituţiile şi specialiştii care asigurã realizarea controlului financiar-fiscal, bancar, vamal, de gestiune, efectuarea expertizelor, a constatãrilor tehnico-ştiinţifice etc.
6.13. Alocarea resurselor financiare necesare efectuãrii expertizelor şi constatãrilor tehnico-ştiinţifice de specialitate
6.14. Realizarea schimbului operativ de date şi punerea în aplicare a dispoziţiilor legale privind conservarea datelor informatice
6.15. Prelucrarea operativã a sesizãrilor primite cu privire la criminalitatea organizatã
6.16. Îmbunãtãţirea cooperãrii cu Comisia Naţionalã pentru Controlul Activitãţilor Nucleare, Autoritatea Naţionalã a Vãmilor şi Agenţia Naţionalã de Control al Exporturilor:
a) protocoale;
b) planuri comune de control şi desfãşurarea de acţiuni comune conform planurilor.
6.17. Cooperarea operativã în domeniul livrãrilor supravegheate între Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Autoritatea Naţionalã a Vãmilor sub conducerea procurorului
6.18. Reorganizarea structurilor operative ale poliţiei de frontierã şi ale autoritãţii vamale în vederea creşterii capacitãţii de control specific la frontierã şi depistãrii persoanelor şi drogurilor aflate în tranzit pe teritoriul României
6.19. Elaborarea şi derularea programelor de pregãtire a managerilor
6.20. Dezvoltarea capacitãţii serviciului specializat în acţiuni sub acoperire şi a serviciului de flagrant din Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR) - Direcţia Generalã de Combatere a Crimei Organizate (DGCCO).
Obiectiv 7: Protecţia martorilor
7.1. Operaţionalizarea Oficiului Naţional pentru Protecţia Martorilor prin specializarea personalului şi asigurarea logisticã necesarã
7.2. Dezvoltarea de programe parteneriale cu structuri specializate în protecţia martorilor din statele europene.
Obiectiv 8: Eficientizarea schimbului de informaţii şi date operative privind grupurile şi reţelele internaţionale de criminalitate organizatã
8.1. Eficientizarea schimbului de informaţii şi date operative privind grupurile şi reţelele internaţionale de crimã organizatã prin intermediul Iniţiativei de Cooperare Sud-Est Europeanã, Centrului de Cooperare Poliţieneascã Internaţionalã (CCPI), comisiilor rogatorii
8.2. Realizarea de studii şi analize privind fenomenul criminalitãţii organizate şi informarea ofiţerilor de legãturã strãini acreditaţi în România
8.3. Optimizarea transmiterii operative de informaţii şi date despre grupãri şi reţele internaţionale de crimã organizatã cu ataşaţii de afaceri interne şi cu ofiţerii de legãturã români aflaţi la post în strãinãtate
8.4. Participarea la acţiunile de cooperare poliţieneascã internaţionalã pe linie de SALW, în cadrul Iniţiativei de Cooperare Sud-Est Europeanã, sub egida Centrului Regional pentru Prevenirea şi Combaterea Infracţionalitãţii Transfrontaliere de la Bucureşti (SECI)
8.5. Dezvoltarea capacitãţii Unitãţii Naţionale EUROPOL
8.6. Încheierea unor protocoale de cooperare cu structuri similare din statele vecine şi încheierea de acorduri bilaterale cu structurile corespondente din ţãrile vecine şi altele de interes operativ (ţãri de destinaţie, ţãri aflate pe rute de trafic de persoane, droguri etc.) pentru stabilirea de protocoale de cooperare privind livrãrile supravegheate transfrontaliere
8.7. Întreprinderea demersurilor necesare pe lângã ministerele de interne (sau similare) din statele Uniunii Europene şi din afara acesteia, în vederea realizãrii/consolidãrii schimbului operativ de date şi informaţii între punctele/birourile de contact de la frontiera României şi structuri similare sau instituţii abilitate din statele anterior menţionate şi pentru crearea unor noi puncte de contact la frontiera României, la care sã participe reprezentanţi ai statelor europene, din instituţii cu atribuţii de control la frontierã."
ART. II
Se aprobã Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale de combatere a criminalitãţii organizate 2005-2007, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. III
<>Hotãrârea Guvernului nr. 2.209/2004 privind aprobarea Strategiei naţionale de combatere a criminalitãţii organizate în perioada 2004-2007, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.256 din 27 decembrie 2004, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul justiţiei,
Monica Luisa Macovei

p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Anghel Andreescu,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,
Mara Rîmniceanu,
secretar de stat

Bucureşti, 29 septembrie 2005.
Nr. 1.171.

ANEXĂ

PLAN DE ACŢIUNE
PENTRU IMPLEMENTAREA STRATEGIEI NAŢIONALE DE
COMBATERE A CRIMINALITAŢII ORGANIZATE 2005 - 2007




┌──┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Direcţia de acţiune 1- Legislaţie │
├──┼─────────┬─────────────────────────────────────────────────────┬─────┬────────────┬──────┬──────────┤
│Nr│Obiective│ Mãsurã │Ter- │ Resurse │ │Indicatori│
│c │ │ │men │ │Respon│de evalua-│
│r │ │ │ de │ │sabili│re a sta- │
│t.│ │ │reali│ │ │diului │
│ │ │ │zare │ │ │realizarii│
│ │ │ │ │ │ │masurii │
├──┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ 1│Compati- │Înfiinţarea de structuri specializate în sfera │1 Ian│ Buget MAI │ MAI │Ordin MAI │
│ │bilizarea│criminalitãţii organizate la nivelul centrelor │2006 │ │ │aprobat │
│ │structu- │zonale ale DGCCO, precum şi în cadrul │ │ │ │ │
│ │rilor │serviciilor judeţene compatibile cu organizarea │ │ │ │ │
│ │DGCCO cu │DIICOT la nivel central si teritorial │ │ │ │ │
│ │DIICOT │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
├──┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ 2│Completa-│2.1 Accesul procurorului DIICOT si al organelor │Dec. │ Bugetul MP,│MP,MAI│ Proiect │
│ │rea legii│specializate ale poliţiei judiciare la bazele de date│2005 │ MAI,MFP,MJ │ MFP, │ de lege │
│ │508/2004 │necesare în activitatea de investigaţii si urmãrire │ │ │ONPCSB│supus dez-│
│ │in sensul│penalã (ex, IGPF, IGPR, MFP, Ministerul │ │ │ MJ │baterii │
│ │permite- │Justiţiei, Oficiul Naţional al Registrului │ │ │ │publice │
│ │rii acce-│Comerţului, Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, │ │ │ │ │
│ │sului la │Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene │ │ │ │Proiect de│
│ │bazele de│si Direcţia generala a finanţelor publice a │ │ │ │lege de │
│ │date ale │municipiului Bucureşti, Registrul Auto Român) │ │ │ │modifica- │
│ │MAI,MFP, │2.2 Constituirea în cadrul DIICOT a unui │ │ │ │re a legii│
│ │Inspecto-│compartiment tehnic de investigaţii │ │ │ │DIICOT in │
│ │ratului │ │ │ │ │vederea │
│ │National │ │ │ │ │permiterii│
│ │pentru │ │ │ │ │accesului │
│ │Evidenta │ │ │ │ │la bazele │
│ │Persoa- │ │ │ │ │de date │
│ │nelor, MJ│ │ │ │ │aprobat de│
│ │- Oficiul│ │ │ │ │catre │
│ │Naţional │ │ │ │ │Guvern │
│ │al Regis-│ │ │ │ │ │
│ │trului │ │ │ │ │ │
│ │Comer- │ │ │ │ │ │
│ │ţului │ │ │ │ │ │
├──┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ 3│Armoniza-│Armonizarea legislaţiei cu acquis-ul comunitar: │Per- │ Buget MJ │ MJ │Proiect de│
│ │rea le- │de │manen│ MP │ MP │lege supus│
│ │gislatiei│ │ince-│ MAI Phare │ MAI │dezbaterii│
│ │cu acquis│ │pand │ 2004 Fight │ │publice │
│ │-ul │ │ cu │ against │ │ │
│ │comunitar│ │Nov. │ organized │ │Proiect de│
│ │ │ │2005 │ crime - An │ │lege apro-│
│ │ │ │(ptr.│ interinsti-│ │bat de │
│ │ │ │acti-│ tutional │ │catre │
│ │ │ │vita-│ approach │ │Guvern │
│ │ │ │tile │ │ │ │
│ │ │ │afe- │ │ │ │
│ │ │ │rente│ │ │ │
│ │ │ │Phare│ │ │ │
│ │ │ │2004)│ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
├──┼─────────┴─────────────────────────────────────────────────────┴─────┴────────────┴──────┴──────────┤
│ │ Directia de acţiune 2 - Capacitate instituţionalã │
├──┼─────────┬─────────────────────────────────────────────────────┬─────┬────────────┬──────┬──────────┤
│ 4│Îmbunãtã-│4.1 Achiziţionarea de noi echipamente tehnice │Ian. │Necesar │ MP │Echipamen-│
│ │tirea │pentru interceptarea comunicatiilor şi │2006 │buget MP │ MAI │te achizi-│
│ │dotarilor│înregistrarea audio-video la nivelul DIICOT si │ │2006 - │ │tionate, │
│ │DGCCO la │DGCCO │ │200.000 Euro│ │livrate │
│ │nivel │ │ │ │ │si opera- │
│ │central s│ │ │Necesar │ │tionale │
│ │regional │ │ │buget │ │ │
│ │ │ │ │MAI 2006- │ │ │
│ │ │ │ │365.500 Euro│ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │4.2. Angajarea prin deblocarea de posturi de │Dec. │Bugetul MAI │ MAI │Numãr de │
│ │ │experţi în domeniul informatic, electronic, │2007 │ │ │persoane │
│ │ │precum vorbitori ai limbilor arabã, turcã, chinezã, │ │ │ │încadrate/│
│ │ │rusã. │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Numãr de │
│ │ │ │ │ │ │persoane │
│ │ │ │ │ │ │iniţiate │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │4.3. Dezvoltarea structurii de comunicaţii şi │Înce-│ Buget MAI, │ MP, │Sistem │
│ │ │informaticã: │pand │ MP │ MAI,│informatic│
│ │ │- introducerea sistemului securizat privind │ cu │ alocat │ MFP,│operatio- │
│ │ │evidenţa şi circuitul documentelor │Dec. │10.000.000 │ONPCSB│nal │
│ │ │- realizarea sistemului informatic care sã asigure │2006 │euro prin │ MJ │ │
│ │ │accesul procurorului DIICOT şi al organelor │ │credite │ │ │
│ │ │specializate ale poliţiei judiciare la bazele de date│ │externe │ │ │
│ │ │necesare în activitatea de investigaţii şi urmãrire │ │garantate │ │ │
│ │ │penalã (ex. IGPF, IGPR, MFP, Ministerul │ │ │ │ │
│ │ │Justiţiei, Oficiul Naţional al Registrului │ │ │ │ │
│ │ │Comerţului, Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, │ │ │ │ │
│ │ │Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene │ │ │ │ │
│ │ │si Direcţia generala a finanţelor publice a │ │ │ │ │
│ │ │municipiului Bucureşti, Registrul Auto Român │ │ │ │ │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │4.4 Dotarea a trei instanţe din Bucureşti cu │Dec. │Phare 2004 -│ │Instalarea│
│ │ │echipamentul necesar aplicãrii dispoziţiilor Legii │2006 │170.000 Euro│ │echipamen-│
│ │ │nr. 39/2003, a <>Legii nr. 682/2002 privind │ │Necesar │ │tului │
│ │ │protecţia martorilor │ │Bugetul MJ │ │ │
│ │ │ │ │2006 -80.000│ │ │
│ │ │ │ │ Euro │ │ │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │4.5 Înfiinţarea/extinderea de compartimente │Înce-│ Necesar │ MAI │ Numãr de │
│ │ │pentru analizã a informaţiilor la nivelul IGPR şi │pand │ buget │ │comparti- │
│ │ │IGPF │ cu │ MAI │ │mente │
│ │ │ │Nov. │1.800.000 │ │functio- │
│ │ │ │2005 │ euro │ │nale │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │4.6 Dezvoltarea capacitãţii Centrului de Resurse │Sept │ Buget │ MAI │Numãr de │
│ │ │privind Combaterea Traficului de Fiinţe Umane - │2006 │ MAI │ │echipamen-│
│ │ │IGPR-DGCCO de colectare a datelor statistice │ │ Fonduri │ │te alocate│
│ │ │privind monitorizarea si analiza fenomenului la │ │Phare 2003 │ │ │
│ │ │nivel teritorial, prin asigurarea de echipamente │ │aprobate │ │Rapoarte │
│ │ │informatice necesare derulãrii acestei activitãţi │ │ (buget │ │periodice │
│ │ │şi identificarea tuturor instituţiilor, agenţiilor, │ │370.000 euro│ │de acti- │
│ │ │asociaţiilor şi a altor organisme care pot alimenta │ │reprezentând│ │vitate ale│
│ │ │aceastã bazã de date. │ │investiţii │ │Centrului │
│ │ │ │ │şi training)│ │ │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │4.7 Implementarea metodelor şi tehnologiilor │Iulie│ Buget MAI, │ MAI, │Numãr de │
│ │ │moderne de control la punctele de frontierã pentru │2006 │ ANV │ ANV │puncte de │
│ │ │prevenirea introducerii şi tranzitãrii ilegale pe │ │ │ │control la│
│ │ │teritoriul României a bunurilor ilicite (materiale │ │ │ │frontierã │
│ │ │radioactive şi nucleare, droguri etc.). │ │ │ │dotate cu │
│ │ │ │ │ │ │mijloace │
│ │ │ │ │ │ │moderne │
├──┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ 5│Instrui- │5.1 Înfiinţarea si dezvoltarea Centrului de │Pânã │ Necesar │ MP │Asigurarea│
│ │rea per- │aplicaţii operaţionale în cadrul Direcţiei de │in 30│ buget pe │ │infrastruc│
│ │sonalului│Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate │Nov. │ MP 2005; │ │turii si a│
│ │in comba-│Organizatã şi Terorism │2006 │ 600.000 │ │dotarilor │
│ │terea │ │ │ euro │ │necesare │
│ │crimina- │ │ │ │ │ │
│ │litatii │ │ │Necesar │ │ │
│ │organi- │ │ │buget pe │ │ │
│ │zate │ │ │2006 MP: │ │ │
│ │ │ │ │2.000.000 │ │ │
│ │ │ │ │ euro │ │ │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │5.2. Participarea la cursuri de specializare în │Înce │Bugetul MAI,│ MAI,│Numãr de │
│ │ │domeniile de activitate si la exerciţii naţionale şi │pand │ MFP,MP │ MFP,│sesiuni de│
│ │ │internaţionale în domeniile specifice structurilor │ cu │Phare 2004 │ MP │pregatire │
│ │ │de combatere a criminalitãţii organizate a │Nov. │Fight │ │organizate│
│ │ │procurorilor, poliţiştilor si lucrãtorilor vamali │2005 │against │ │ │
│ │ │ │ │organized │ │Numar de │
│ │ │ │ │crime - An │ │persoane │
│ │ │ │ │interinsti- │ │instruite │
│ │ │ │ │tutional │ │ │
│ │ │ │ │approach │ │ │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │5.3 Pregãtirea judecãtorilor în domeniu! │Înce-│Bugetul │Cen- │Numãr de │
│ │ │combaterii criminalitãţii organizate │pand │Centrului de│trul │ cursuri │
│ │ │ │ cu │aplicatii │de a- │ de pre- │
│ │ │ │Ian. │operationale│plica-│ gatire │
│ │ │ │2006 │in cadrul │tii │ │
│ │ │ │ │Directiei de│opera-│ │
│ │ │ │ │Investigare │tiona-│Numar de │
│ │ │ │ │a Infracti- │le in │judeca- │
│ │ │ │ │unilor de │cadrul│tori │
│ │ │ │ │Criminali- │Direc-│instru- │
│ │ │ │ │tate Orga- │tiei │iti │
│ │ │ │ │nizata si │de In-│ │
│ │ │ │ │Terorism │vesti-│ │
│ │ │ │ │Phare 2004 │gare a│ │
│ │ │ │ │Fight │Infrac│ │
│ │ │ │ │against │tiuni │ │
│ │ │ │ │organized │lor de│ │
│ │ │ │ │crime - An │Crimi-│ │
│ │ │ │ │interinsti- │nali- │ │
│ │ │ │ │tutional │tate │ │
│ │ │ │ │approach │Orga- │ │
│ │ │ │ │ │nizata│ │
│ │ │ │ │ │si Te-│ │
│ │ │ │ │ │rorism│ │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │5.4 Consolidarea departamentelor de combatere a │Dec. │Buget MP,MAI│MP,MAI│Grad de │
│ │ │traficului de droguri din cadrul DIICOT si al │2007 │ │ │completare│
│ │ │DGCCO, IGPF: completarea schemei si │ │Fonduri │ │a schemei │
│ │ │specializarea procurorilor si poliţiştilor │ │Phare 2004 │ │ de per- │
│ │ │ │ │aprobate │ │ sonal │
│ │ │ │ │pentru DGCCO│ │Numãrul de│
│ │ │ │ │129.600 euro│ │procurori │
│ │ │ │ │(investiţii)│ │ si poli- │
│ │ │ │ │ │ │ţişti │
│ │ │ │ │ │ │speciali- │
│ │ │ │ │ │ │zaţi în │
│ │ │ │ │ │ │domeniu │
├──┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ 6│Eficien- │6.1. Constituirea de echipe operative mixte şi │Dec. │Buget MAI, │MAI, │Numãrul de│
│ │tizarea │permanente formate din specialişti ai poliţiei de │2005 │ ANV │ANV │actiuni │
│ │activi- │frontierã şi ai autoritãţii vamale care în baza │ │ │ │intre- │
│ │tatii de │planurilor comune de cooperare şi a analizelor de │ │ │ │prinse │
│ │combate- │risc sã efectueze controale de specialitate asupra │ │ │ │ │
│ │re a cri-│containerelor, mijloacelor de transport şi │ │ │ │ │
│ │minalita-│persoanelor suspecte, folosind mijloace şi │ │ │ │ │
│ │tii orga-│echipamente tehnice de detecţie a drogurilor şi │ │ │ │ │
│ │nizate │precursorilor. │ │ │ │ │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │6.2 Crearea unor echipe mixte de specialişti din │Înce │Buget MP,MAI│MP,MAI│Numãr de │
│ │ │structurile corespondente din ţãrile vizate, pentru │pand │ │ │cazuri in │
│ │ │cercetarea cazurilor de criminalitate organizatã │ cu │ │ │care s-au │
│ │ │transfrontalierã (de ex. trafic de droguri, trafic de│Nov. │ │ │organizat │
│ │ │persoane, spãlare de banii etc.) │2005 │ │ │echipe │
│ │ │ │ │ │ │mixte │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │6.3 Optimizarea cooperãrii la nivel internaţional │Înce │Buget MP,MAI│MP,MAI│Numãr de │
│ │ │si inter-institutional în cazuri de criminalitate │pand │ │ │cazuri in │
│ │ │organizatã transfrontalierã: │ cu │ │ │care au │
│ │ │Îmbunãtãţirea schimbului de informaţii cu │Nov. │ │ │existat │
│ │ │structurile similare din ţãrile vecine şi din ţãrile │2005 │ │ │schimburi │
│ │ │de destinaţie, precum şi cu structurile specializate │ │ │ │de infor- │
│ │ │ale Uniunii Europene prin comunicare directa cu │ │ │ │matii │
│ │ │ofiţerii de caz, ofiţerii de legãtura si procurori │ │ │ │ │
│ │ │ Implementarea metodei "grup de lucru │ │ │ │Numar de │
│ │ │inter-disciplinar" în cauzele complexe, pe │ │ │ │cauze in │
│ │ │modelul proiectului REFLEX. │ │ │ │care s-a │
│ │ │ │ │ │ │utilizat │
│ │ │ │ │ │ │metoda │
│ │ │ │ │ │ │ grup de │
│ │ │ │ │ │ │lucru │
│ │ │ │ │ │ │interdis- │
│ │ │ │ │ │ │ciplinar │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │6.4 Multiplicarea si transmiterea în teritoriu a │Sept.│Necesar │ MAI │Numãrul de│
│ │ │Manualului de Bune Practici în lupta împotriva │2006 │buget MAI │ │exemplare │
│ │ │traficului de persoane, elaborat de UNDP si MAI │ │1300 euro │ │distribuite
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │6.5. Compatibilizarea bazei de date privind falsul │Dec. │Bugetul MAI │ MAI │Baza de │
│ │ │de moneda cu cea a EUROPOL │2007 │ │ │date com- │
│ │ │ │ │ │ │patibili- │
│ │ │ │ │ │ │zatã │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │6.6 Elaborarea si implementarea metodologiei de │Dec. │Buget MAI │ MAI │Metodologie
│ │ │investigare a criminalitãţii informatice şi a │2005 │ │ │adoptata si
│ │ │fraudelor prin internet (care sa includã: │ │ │ │implemen- │
│ │ │prelevarea, ridicarea şi conservarea suporturilor │ │ │ │tata │
│ │ │magnetice de stocare a datelor informatice, │ │ │ │ │
│ │ │precum şi culegerea informaţiilor de primã │ │ │ │ │
│ │ │sesizare de cãtre toate structurile operative de │ │ │ │ │
│ │ │poliţie) │ │ │ │ │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │6.7 Dezvoltarea unor aplicaţii informatice │Iunie│Buget MAI,MP│MAI,MP│Aplicaţii │
│ │ │necesare investigaţiilor prin Internet │2007 │ necesar in │ │realizate │
│ │ │ │ │ 2005 │ │si func- │
│ │ │ │ │ (60.000 │ │ţionale │
│ │ │ │ │ euro) │ │ │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │6.8 Încheierea unor protocoale cu asigurãtorii de │Dec. │Buget MAI, │MAI │Protocoale│
│ │ │vehicule pentru schimbul de date şi informaţii │2005 │Comisia │ │semnate │
│ │ │privind identificarea situaţiilor în care furturile │ │Naţionala │ │ │
│ │ │de vehicule sunt reclamate în scopul încasãrii │ │de Supra- │ │ │
│ │ │stimei asigurate │ │veghere │ │ │
│ │ │ │ │Asig/Reasig │ │ │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │6.9 Continuarea de acţiuni de verificare a │Per- │Buget MAI,MP│MAI,MP│Numãr de │
│ │ │informaţiilor privind autovehicule reclamate ca │manen│ │ │acţiuni │
│ │ │fiind furate din ţãri ale Uniunii Europene │înce-│ │ │ de veri- │
│ │ │ │pând │ │ │ficare │
│ │ │ │ cu │ │ │între- │
│ │ │ │Nov. │ │ │prinse │
│ │ │ │2005 │ │ │ │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │6.10 Continuarea monitorizãrii activitãţilor │Înce │Buget MAI │ MAI │Rapoarte │
│ │ │specifice ale instituţiilor care realizeazã │pand │ │ │anuale │
│ │ │certificarea de autenticitate a vehiculelor şi a │ cu │ │ │ │
│ │ │documentelor de provenienţã │Ian. │ │ │ │
│ │ │ │2006 │ │ │ │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │6.11 Elaborarea unei proceduri operaţionale │Dec. │Buget MAI,MP│ MAI, │Metodo- │
│ │ │standard de investigare şi cercetare a │2005 │ si ONPCSB, │ONPCSB│logie │
│ │ │infracţiunilor de spãlare de bani │ │ │ MP │aprobata │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │6.12 Extinderea activitãţilor de colaborare cu │Înce │Bugetele MP,│MAI,MP│Numãr de │
│ │ │instituţiile si specialiştii care asigurã realizarea │pand │MAI,ANV,MFP,│ ANV,│activitãţi│
│ │ │controlului financiar-fiscal, bancar, vamal, de │ cu │ CNVM │ MFP,│ comune │
│ │ │gestiune, efectuarea expertizelor, a constatãrilor │Nov. │ │ CNVM │ │
│ │ │tehnico-ştiinţifice etc. │2005 │ │ │ │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │6.13 Alocarea resurselor financiare necesare │Înce │Buget nece- │MAI,MP│Numãrul de│
│ │ │efectuãrii expertizelor si constatãrilor tehnico- │pand │sar in │ │expertize │
│ │ │ştiinţifice de specialitate │ cu │ 2005 MAI │ │realizate │
│ │ │ │Nov. │ 500.000 │ │ │
│ │ │ │2005 │ Euro │ │ │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │6.14 Realizarea schimbului operativ de date şi │Dec. │Bugete MAI, │MAI, │Protocoale│
│ │ │punerea în aplicare a dispoziţiilor legale privind │2005 │ MCTI │MCTI │semnate │
│ │ │conservarea datelor informatice │ │ │ │ │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │6.15 Prelucrarea operativã a sesizãrilor primite cu │Nov. │Buget MAI │ MAI, │Numãr de │
│ │ │privire la criminalitatea organizata │2005 │ │ ANV, │sesizãri │
│ │ │ │ │ │CNCAN,│primite │
│ │ │ │ │ │ ANCE │Numãr de │
│ │ │ │ │ │ │sesizãri │
│ │ │ │ │ │ │soluţio- │
│ │ │ │ │ │ │nate │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │6.16 Îmbunãtãţirea cooperãrii cu Comisia │Nov. │Buget MAI │ MAI │ Numãr de │
│ │ │Naţionalã pentru Controlul Activitãţilor Nucleare, │2005 │ │ │protocoale│
│ │ │Autoritatea Naţionalã a Vãmilor şi Agenţia Naţionalã │ │ │ │ încheiate│
│ │ │pentru Controlul Exporturilor │ │ │ │Numãr de │
│ │ │● Protocoale │ │ │ │acţiuni │
│ │ │● Planuri-comune de control si desfãşurarea │ │ │ │comune │
│ │ │ de acţiuni comune conform planurilor. │ │ │ │desfãşu- │
│ │ │ │ │ │ │rate │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │6.17. Cooperarea operativã în domeniul livrãrilor │Înce │Buget MAI,MP│MAI,MP│Numãr de │
│ │ │supravegheate intre MAI si ANV sub conducerea │pand │ ANV │ ANV │acţiuni │
│ │ │procurorului. │ cu │ │ │între- │
│ │ │ │Nov. │ │ │prinse │
│ │ │ │2005 │ │ │ │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │6.18. Reorganizarea structurilor operative ale │Înce │Buget MAI, │ MAI, │Ordine │
│ │ │poliţiei de frontierã şi ale autoritãţii vamale în │pand │ ANV │ ANV │interne │
│ │ │vederea creşterii capacitãţii de control specific la │ cu │ │ │MAI, ANV │
│ │ │frontierã şi depistarea persoanelor şi drogurilor │Nov. │ │ │ │
│ │ │aflate în tranzit pe teritoriul României │2005 │ │ │ │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │6.19 Elaborarea si derularea programelor de │înce │Buget MAI,MP│MAI,MP│Numãr de │
│ │ │pregãtire a managerilor │pand │ │ │sesiuni de│
│ │ │ │ cu │ │ │pregãtire │
│ │ │ │Dec. │ │ │organizate│
│ │ │ │2005 │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Numãr de │
│ │ │ │ │ │ │persoane │
│ │ │ │ │ │ │instruite │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │6.20 Dezvoltarea capacitãţii serviciului │Dec. │Buget MAI │ MAI │Aparatura │
│ │ │specializat în acţiuni sub acoperire si a serviciului│2006 │ necesar │ │tehnica │
│ │ │de flagrant din IGPR-DGCCO │ │75.000 euro │ │specifica │
│ │ │ │ │ │ │achiziţi- │
│ │ │ │ │ │ │onatã, │
│ │ │ │ │ │ │livrata si│
│ │ │ │ │ │ │operaţio- │
│ │ │ │ │ │ │nala │
├──┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ 7│Protecţia│7.1 Întãrirea capacitãţii operaţionale a Oficiului │Înce │Buget MAI │ MAI │Numãr de │
│ │martori- │Naţional pentru Protecţia Martorilor prin │pand │ 2005 │ │persoane │
│ │lor │specializarea personalului si asigurarea logisticã │ cu │Fonduri │ │instruite │
│ │ │necesarã │Nov. │Phare 2004 │ │Aparatura │
│ │ │ │2005 │aprobate - │ │tehnica │
│ │ │ │ │98.000 euro │ │specificã │
│ │ │ │ │ │ │achiziţi- │
│ │ │ │ │ │ │onatã, │
│ │ │ │ │ │ │livratã si│
│ │ │ │ │ │ │opera- │
│ │ │ │ │ │ │ţionala │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │7.2 Dezvoltarea de programe în parteneriat cu │Dec. │Bugete MAI, │MAI,MP│Numãrul de│
│ │ │structuri specializate în protecţia martorilor din │2006 │ MP │ │programe │
│ │ │statele europene │ │ │ │ │
├──┴─────────┴─────────────────────────────────────────────────────┴─────┴────────────┴──────┴──────────┤
│ Direcţia de acţiune 3 - Cooperare internationalã │
├──┬─────────┬─────────────────────────────────────────────────────┬─────┬────────────┬──────┬──────────┤
│ 8│Eficien- │8.1 Eficientizarea schimbului de informaţii şi date │Perma│Bugete MAI, │MAI,MP│Numãr de │
│ │tizarea │operative privind grupurile şi reţelele │nent │ MP │ │comunicãri│
│ │schimbu- │internaţionale de crimã organizatã prin │înce │ │ │realizate │
│ │lui de │intermediul Iniţiativei de Cooperare Sud-est │pand │ │ │ │
│ │informa- │Europeanã, CCPI, comisiilor rogatorii │ cu │ │ │ │
│ │tii si │ │Nov. │ │ │ │
│ │date ope-│ │2005 │ │ │ │
│ │rative │ │ │ │ │ │
│ │privind │ │ │ │ │ │
│ │grupurile│ │ │ │ │ │
│ │si rete- │ │ │ │ │ │
│ │lele in- │ │ │ │ │ │
│ │ternatio-│ │ │ │ │ │
│ │nale de │ │ │ │ │ │
│ │crimina- │ │ │ │ │ │
│ │litate or│ │ │ │ │ │
│ │ganizata │ │ │ │ │ │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │8.2 Realizarea de studii şi analize privind │Înce │Buget MAI │ MAI │Rapoarte │
│ │ │fenomenul criminalitãţii organizate si informarea │pand │ │ │anuale │
│ │ │ofiţerilor de legãturã strãini acreditaţi in România │ cu │ │ │ │
│ │ │ │Ian. │ │ │ │
│ │ │ │2006 │ │ │ │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │8.3 Optimizarea transmiterii operative de │Per- │Buget MAI │ MAI │Numãrul de│
│ │ │informaţii şi date despre grupãri şi reţele │manent │ │comunicãri│
│ │ │internaţionale de crimã organizatã cu ataşaţii de │ince │ │ │realizate │
│ │ │afaceri interne şi cu ofiţerii de legãturã români │pand │ │ │ │
│ │ │aflaţi la post în strãinãtate │ cu │ │ │ │
│ │ │ │Nov. │ │ │ │
│ │ │ │2005 │ │ │ │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │8.4 Participarea la acţiunile de cooperare │Per- │Buget MAI │ MAI │Numãr de │
│ │ │poliţieneascã internaţionalã pe linie de SALW, în │manent │ │acţiuni │
│ │ │cadrul Iniţiativei de Cooperare Sud-est │înce │ │ │realizate │
│ │ │Europeanã, sub egida Centrului Regional │pând │ │ │ │
│ │ │pentru Combaterea Criminalitãţii │ cu │ │ │ │
│ │ │Transfrontaliere de la Bucureşti (SECI) │Nov. │ │ │ │
│ │ │ │2005 │ │ │ │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │8.5 Dezvoltarea capacitãţii Unitãţii Naţionale │Perma│Buget MAI │ MAI │Gradul de │
│ │ │Europol │nent,│ │ │completare│
│ │ │ │înce │ │ │a schemei │
│ │ │ │pând │ │ │de perso- │
│ │ │ │ cu │ │ │nal │
│ │ │ │Nov. │ │ │Dotarea │
│ │ │ │2005 │ │ │corespun- │
│ │ │ │ │ │ │zãtoare │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │8.6 Încheierea unor protocoale de cooperare cu │30 │ Buget │MAI,MP│Numãr de │
│ │ │structuri similare din statele vecine şi încheierea │iunie│ MAI,MP │ │acorduri │
│ │ │de acorduri bilaterale cu structurile corespondente │2007 │ │ │încheiate │
│ │ │din ţãrile vecine şi alte structuri de interes │ │ │ │ Numãr de │
│ │ │operativ (ţãri de destinaţie, ţãri aflate pe rute de │ │ │ │protocoale│
│ │ │trafic de persoane, droguri, etc.) pentru stabilirea │ │ │ │ semnate │
│ │ │de protocoale de cooperare privind livrãrile │ │ │ │ │
│ │ │supravegheate transfrontaliere │ │ │ │ │
├──┤ ├─────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────────┼──────┼──────────┤
│ │ │8.7 Întreprinderea demersurilor necesare pe lângã │Perma│ Buget │MAI,MP│Numãr de │
│ │ │ministerele de interne (sau similare) din statele │nent │ MAI, MP │ │comunicãri│
│ │ │Uniunii Europene şi din afara acesteia, în vederea │ │ │ │de date │
│ │ │realizãrii/consolidãrii schimbului operativ de date │ │ │ │ │
│ │ │şi informaţii între punctele/birourile de contact de │ │ │ │Numãrul │
│ │ │la frontiera României şi structuri similare sau │ │ │ │punctelor │
│ │ │instituţii abilitate din statele anterior menţionate │ │ │ │de contact│
│ │ │şi pentru crearea unor noi puncte de contact la │ │ │ │la fron- │
│ │ │frontiera României, la care sã participe │ │ │ │tierã │
│ │ │reprezentanţi ai statelor europene, din instituţii cu│ │ │ │ │
│ │ │atribuţii de control la frontierã. │ │ │ │ │
└──┴─────────┴─────────────────────────────────────────────────────┴─────┴────────────┴──────┴──────────┘



Listã de abrevieri

ANCE - Agenţia Naţionalã pentru Controlul Exporturilor
ANV - Autoritatea Naţionalã a Vãmilor
CNCAN - Comisia Naţionalã pentru Controlul Activitãţilor Nucleare
CNMV - Comisia Naţionalã a Valorilor Mobiliare
CCPI - Centrul de Cooperare Poliţieneascã Internaţionalã
DIICOT - Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism
DGCCO - Direcţia Generalã de Combatere a Criminalitãţii Organizate
IGPF - Inspectoratul General al Poliţiei de Frontierã
IGPR - Inspectoratul General al Poliţiei Române
MAI - Ministerul Administraţiei şi Internelor
MCTI - Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiilor
MFP - Ministerul Finanţelor Publice
MJ - Ministerul Justiţiei
MP - Ministerul Public
ONPCSB - Oficiul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Spãlãrii Banilor
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016