Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.156 din 17 octombrie 2002  pentru aprobarea Memorandumului de intelegere dintre Guvernul Romaniei si Organizatia Internationala a Muncii privind eliminarea muncii copilului, semnat la Geneva la 18 iunie 2002    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.156 din 17 octombrie 2002 pentru aprobarea Memorandumului de intelegere dintre Guvernul Romaniei si Organizatia Internationala a Muncii privind eliminarea muncii copilului, semnat la Geneva la 18 iunie 2002

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 792 din 30 octombrie 2002
În temeiul art. 107 din Constituţie şi al <>art. 5 alin. 1 din Legea nr. 4/1991 privind încheierea şi ratificarea tratatelor,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aproba Memorandumul de înţelegere dintre Guvernul României şi Organizaţia Internationala a Muncii privind eliminarea muncii copilului, semnat la Geneva la 18 iunie 2002.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul muncii şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu

Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoana

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

p. Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Constantin Corega,
secretar de stat

Ministrul de interne,
Ioan Rus

Bucureşti, 17 octombrie 2002.
Nr. 1.156.

MEMORANDUM DE ÎNŢELEGERE
între Guvernul României şi Organizaţia Internationala
a Muncii privind eliminarea muncii copilului


PREAMBUL

Guvernul României şi Organizaţia Internationala a Muncii, denumite în continuare pãrţi,
recunoscând dreptul copilului de a fi protejat de exploatare economicã şi de efectuarea oricãrei munci care poate sa afecteze educaţia sa sau sa fie dãunãtoare sãnãtãţii ori dezvoltãrii sale fizice, mentale, spirituale, morale sau sociale,
reafirmand ca eforturile naţionale trebuie orientate spre eliminarea eficienta a muncii copilului, cu prioritate a celor mai grave forme ale acesteia,
recunoscând ca eliminarea muncii copilului şi protejarea continua a copiilor pot fi susţinute doar prin acţiunea puternica a Guvernului, cu implicarea activa a organizaţiilor patronale şi sindicale şi a întregii societãţi civile, şi ca, prin urmare, Guvernul trebuie sa consulte în mod constant organizaţiile patronale şi sindicale şi sa valorifice în mod eficient experienta, angajamentele şi resursele acestora, precum şi ale altor organizaţii ale societãţii civile implicate în eliminarea muncii copilului,
dupã discutarea cãilor şi mijloacelor de cooperare cu Programul Internaţional privind Munca Copilului (PIMC) şi dorind aceasta cooperare,
au convenit urmãtoarele:

ART. 1
Definiţii
În prezentul memorandum de înţelegere urmãtoarele expresii şi abrevieri vor avea sensul specificat mai jos, respectiv:
● BIM - Biroul Internaţional al Muncii;
● PIMC - Programul Internaţional privind Munca Copilului;
● Guvern - Guvernul României.
ART. 2
Principii de cooperare
1. Cooperarea dintre pãrţi se va baza pe obiectivele şi principiile Organizaţiei Internaţionale a Muncii. Cooperarea în cadrul acestui memorandum de înţelegere urmãreşte sa promoveze în special acele obiective şi principii care fac subiectul convenţiilor şi recomandãrilor internaţionale ale muncii cu privire la munca copilului, în special Convenţia nr. 138/1973 şi Recomandarea nr. 146/1973 privind varsta minima şi Convenţia nr. 182/1999 şi Recomandarea nr. 190/1999 privind cele mai grave forme ale muncii copilului, precum şi Declaraţia privind principiile şi drepturile fundamentale la locul de munca, adoptatã de Organizaţia Internationala a Muncii în 1998.
2. Scopul acestei cooperãri va fi:
a) promovarea condiţiilor prin care Guvernul sa interzicã şi sa elimine progresiv munca copilului, cu prioritate a celor mai grave forme ale acesteia;
b) creşterea gradului de constientizare pe plan naţional şi internaţional cu privire la consecinţele şi posibilele soluţii la problema muncii copilului;
c) integrarea eliminãrii muncii copilului în mod sistematic în programele şi politicile naţionale de dezvoltare economicã şi socialã, pentru a putea realiza, atât în legislaţie, cat şi în practica, respectarea deplina a instrumentelor internaţionale relevante, enunţate la art. 2 pct. 1 din prezentul memorandum de înţelegere.
ART. 3
Domenii de cooperare
Pãrţile vor coopera în urmãtoarele domenii:
a) colectarea, analizarea şi difuzarea datelor privind munca copilului;
b) formularea politicilor şi programelor privind eliminarea muncii copiilor, cu prioritate a celor mai grave forme ale acesteia, acordand o atentie specialã copiilor în situaţii de munca mascatã şi altor grupuri vulnerabile de copii sau cu nevoi speciale;
c) aplicarea programelor menite sa previnã munca copiilor şi/sau retragerea copiilor din munca şi oferirea de alternative copiilor şi familiilor lor;
d) evaluarea experienţei acumulate în derularea programelor şi asigurarea sustinerii unor astfel de programe;
e) lansarea campaniilor de sensibilizare impotriva muncii copilului;
f) sprijinirea reuniunilor, seminariilor şi forumurilor naţionale, regionale şi internaţionale, precum şi a altor activitãţi destinate schimbului de informaţii între agenţiile, instituţiile şi ţãrile participante.
ART. 4
Modalitãţi de cooperare
1. Guvernul va lua toate mãsurile necesare pentru asigurarea colaborãrii eficiente între toate ministerele şi instituţiile guvernamentale care au atribuţii în domeniul eliminãrii muncii copilului.
2. Guvernul va facilita înfiinţarea de birouri naţionale PIMC, precum şi misiunea în ţara a funcţionarilor PIMC internationali sau nationali, a cãror prezenta este necesarã pentru aplicarea eficienta a programului.
3. Guvernul va infiinta un comitet naţional director.
4. Comitetul naţional director, ale cãrui rol şi responsabilitãţi sunt cuprinse în anexa la prezentul memorandum de înţelegere, va avea urmãtoarele atribuţii:
a) de a formula orientãri de politica pentru activitãţile menite sa elimine munca copiilor şi de a integra activitãţile PIMC în celelalte eforturi naţionale pentru combaterea muncii copilului;
b) de a consilia cu privire la domeniile prioritare pentru activitãţile şi sprijinul PIMC;
c) de a revizui periodic şi de a evalua activitãţile PIMC în ţara;
d) de a sprijini îndeplinirea de cãtre Guvern şi agenţiile responsabile a obiectivelor şi scopurilor stabilite de programele BIM în domeniul muncii copilului.
5. Comitetul naţional director va cuprinde: a) reprezentanţi ai ministerelor cu atribuţii în domeniul protecţiei copilului şi eliminarea muncii copilului; b) reprezentanţi ai organizaţiilor patronale; c) reprezentanţi ai organizaţiilor sindicale; şi d) reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale active în domeniul muncii copilului. Reprezentanţii BIM vor participa cu rol consultativ. În plus, comitetul poate solicita sprijinul consultativ al reprezentanţilor altor organizaţii internaţionale şi ale O.N.U.
6. Executarea programelor PIMC va fi încredinţatã agentiilor de implementare de cãtre PIMC. Acestea vor include instituţii guvernamentale, organizaţii patronale şi ale lucrãtorilor şi organizaţii neguvernamentale. Programele PIMC vor fi contractate de acele agenţii care pot demonstra cel mai înalt nivel de expertiza tehnica şi capacitatea de a îndeplini sarcinile solicitate.
7. Punerea în aplicare a prezentului memorandum de înţelegere este coordonata de Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale pentru Guvernul României şi de Biroul Internaţional al Muncii pentru Organizaţia Internationala a Muncii.
8. Responsabilitãţile BIM vor include:
a) furnizarea de servicii de consultanţa şi asistenta tehnica instituţiilor guvernamentale, organizaţiilor patronale şi sindicale, organizaţiilor neguvernamentale, precum şi altor organizaţii ale societãţii civile interesate de eliminarea muncii copilului. Acestea includ difuzarea de informaţii şi acordarea de consultanţa privind legislaţia relevanta, programele de formare, bunele practici şi metodele de lucru;
b) furnizarea de sprijin financiar activitãţilor PIMC, pe baza aprobãrii tehnice de cãtre PIMC şi a fondurilor disponibile în limitele sale bugetare;
c) selectarea personalului PIMC naţional şi/sau internaţional pe criterii de experienta şi calificãri, în conformitate cu regulile şi regulamentele sale privind personalul.
ART. 5
Intrarea în vigoare
Prezentul memorandum de înţelegere intra în vigoare la data la care Guvernul va notifica BIM îndeplinirea tuturor procedurilor legale interne necesare pentru intrarea sa în vigoare.
ART. 6
Durata
Prezentul memorandum de înţelegere va avea o perioada de valabilitate de 5 ani de la data intrãrii sale în vigoare.
ART. 7
Amendamente
Prezentul memorandum de înţelegere poate fi modificat prin consimţãmântul reciproc al pãrţilor, exprimat în scris. Fiecare parte va acorda atenţia necesarã oricãrei solicitãri a celeilalte pãrţi pentru modificarea prezentului memorandum de înţelegere. Modificãrile intra în vigoare în conformitate cu aceeaşi procedura prevãzutã la art. 5.
ART. 8
Denunţarea
Prezentul memorandum de înţelegere poate fi denunţat în scris, oricând, de oricare parte, printr-o notificare adresatã celeilalte pãrţi şi îşi va inceta valabilitatea la expirarea unei perioade de 3 luni de la primirea unei asemenea notificãri, drepturile şi obligaţiile nãscute în perioada sa de valabilitate urmând sa fie îndeplinite corespunzãtor pana la stingerea lor.
Nici o prevedere a prezentului memorandum de înţelegere sau care se referã la acesta nu va fi intrepretata ca o renunţare la privilegiile şi imunitãţile Organizaţiei Internaţionale a Muncii.
Anexa face parte integrantã din prezentul memorandum de înţelegere.
Semnat la Geneva la 18 iunie 2002, în patru exemplare originale, doua exemplare în limba romana şi doua exemplare în limba engleza, toate textele fiind egal autentice.

Pentru Guvernul României,
Marian Sarbu

Pentru Organizaţia Internationala a Muncii,
Frans Roselaers
ANEXA 1

ROLUL ŞI RESPONSABILITĂŢILE
Comitetului naţional director

I. Înfiinţarea Comitetului naţional director şi metodele de lucru
1. Memorandumul de înţelegere dintre Guvernul României şi Organizaţia Internationala a Muncii prevede înfiinţarea Comitetului naţional director.
2. Comitetul naţional director este alcãtuit din reprezentanţi ai:
a) instituţiilor guvernamentale, respectiv: Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale, Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei, Ministerul de Interne, Autoritatea Nationala pentru Protecţia Copilului şi Adopţie, Inspecţia Muncii;
b) organizaţiilor patronale;
c) organizaţiilor sindicale; şi
d) organizaţiilor neguvernamentale cu activitãţi în domeniul eliminãrii muncii copilului.
Reprezentanţii BIM vor participa cu rol consultativ. În plus, Comitetul naţional director poate solicita consultanţa reprezentanţilor altor organizaţii internaţionale şi ale O.N.U.
3. Comitetul naţional director va fi alcãtuit dintr-un numãr de maximum 15 membri, care vor avea autoritatea de a angaja instituţiile pe care le reprezintã.
4. În mãsura în care aplicarea programului necesita anumite modificãri, o treime din numãrul reprezentanţilor prevãzuţi la pct. 2 lit. b), c) şi d) vor fi schimbati în componenta Comitetului naţional director, o data la 2 ani, în funcţie de necesitãţile apãrute.
5. Comitetul naţional director va avea un secretariat care va acţiona în numele acestuia şi va asigura desfãşurarea activitãţilor comitetului.
6. Comitetul naţional director poate desemna subcomitete de lucru.
7. Comitetul naţional director se va întruni trimestrial.
II. Rolul şi responsabilitãţile Comitetului naţional director
1. Atribuţiile Comitetului naţional director sunt prevãzute în memorandumul de înţelegere.
2. Rolul cel mai important al Comitetului naţional director este de a revizui şi a aproba planurile operative şi strategice periodice ale PIMC, de a stabili prioritãţile de politica şi programele, inclusiv zonele/sectoarele unde programele de acţiune trebuie dezvoltate, şi de a obţine sprijin guvernamental şi resurse pentru aceste programe.
3. Instituţiile reprezentate în Comitetul naţional director nu trebuie sa utilizeze mai mult de 25-30% din fondurile PIMC în România. Membrii Comitetului naţional director trebuie sa declare dacã sunt angajaţi sau au vreo relatie cu vreuna dintre agenţiile de implementare. Relaţiile trebuie sa fie clare şi transparente.
4. PIMC va aproba toate proiectele şi programele de acţiune din ţara pentru a se asigura ca întrunesc cerinţele tehnice şi administrative ale BIM şi ale donatorilor.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016