Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.149 din 17 octombrie 2002  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor   Legii nr. 116/2002 privind prevenirea si combaterea marginalizarii sociale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.149 din 17 octombrie 2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 116/2002 privind prevenirea si combaterea marginalizarii sociale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 795 din 1 noiembrie 2002
În temeiul art. 107 din Constituţie, al <>art. 29 şi 30 din Legea nr. 116/2002 privind prevenirea şi combaterea marginalizarii sociale,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aproba Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Legii nr. 116/2002 privind prevenirea şi combaterea marginalizarii sociale, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
(1) În aplicarea prevederilor <>art. 29 din Legea nr. 116/2002 se înfiinţeazã în structura Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale un compartiment de specialitate care va funcţiona în cadrul Direcţiei generale asistenta socialã.
(2) Pentru înfiinţarea compartimentului prevãzut la alin. (1) se suplimenteaza cu 4 posturi numãrul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale, prevãzut la art. 22 alin. (1) şi în anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 4/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale prin legea bugetului de stat, prin diminuarea numãrului de posturi finanţate de la bugetul de stat, aferent direcţiilor generale de munca şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, prevãzut la lit. A pct. I.1 din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 4/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Numãrul maxim de posturi prevãzut la art. 22 alin. (1) şi în cuprinsul anexelor nr. 1 şi 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 4/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 9 din 9 ianuarie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica potrivit prevederilor alin. (2).

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul muncii şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Ecaterina Andronescu

Ministrul sãnãtãţii şi familiei,
Daniela Bartos

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 17 octombrie 2002.
Nr. 1.149.


ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
de aplicare a prevederilor <>Legii nr. 116/2002 privind prevenirea şi combaterea marginalizarii sociale

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Beneficiazã de drepturile prevãzute de <>Legea nr. 116/2002 privind prevenirea şi combaterea marginalizarii sociale, denumita în continuare <>Legea nr. 116/2002 , familiile şi persoanele singure care locuiesc în România, cu sau fãrã cetãţenie romana, precum şi apatrizii.
ART. 2
Familiile şi persoanele singure care nu au cetãţenie romana beneficiazã de prevederile <>Legii nr. 116/2002 dacã se afla în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) cetãţenii strãini, pe perioada în care au domiciliul sau, dupã caz, resedinta în România, în condiţiile legii;
b) cetãţenii strãini care au dobândit, în condiţiile legii, statutul de refugiat în România sau cãrora li s-a acordat o alta forma de protecţie prevãzutã de lege;
c) apatrizii care au domiciliul sau, dupã caz, resedinta în România, în condiţiile legii.

CAP. 2
Garantarea accesului la drepturi elementare şi fundamentale

SECŢIUNEA 1
Accesul la un loc de munca

ART. 3
Acompaniamentul social personalizat prevãzut la <>art. 5 din Legea nr. 116/2002 se realizeazã de Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca prin intermediul agentiilor pentru ocuparea forţei de munca judeţene şi a municipiului Bucureşti, denumite în continuare agenţii teritoriale, în a cãror raza teritorialã persoanele îşi au domiciliul sau, dupã caz, resedinta.
ART. 4
(1) Persoanele prevãzute la art. 5 alin. (1) şi la <>art. 11 din Legea nr. 116/2002 , denumite în continuare beneficiari, se înregistreazã în evidenta agenţiei teritoriale ca persoane în cãutarea unui loc de munca.
(2) Dupã înregistrarea prevãzutã la alin. (1) beneficiarilor li se întocmeşte planul individual de mediere, potrivit <>art. 5 alin. (2) din Legea nr. 116/2002 .
ART. 5
La solicitarea angajatorilor care doresc sa încadreze beneficiari, agenţia teritorialã prezintã liste cu persoanele care fac parte din aceasta categorie.
ART. 6
Prin angajator avizat de Agenţie, prevãzut la <>art. 6 alin. (1) din Legea nr. 116/2002 , se înţelege angajatorul a cãrui oferta de loc de munca a fost selectata de agenţia teritorialã ca fiind corespunzãtoare pregãtirii profesionale a beneficiarului şi altor condiţii cuprinse în dosarul întocmit la înregistrarea ca persoana în cãutarea unui loc de munca.
ART. 7
(1) În vederea plasarii în munca la un angajator avizat de Agenţie, beneficiarii încheie cu agenţia teritorialã un contract de solidaritate conform modelului prevãzut în anexa nr. 1.
(2) Contractul de solidaritate prevãzut la alin. (1) se încheie cu beneficiarul, care prezintã actul de identitate şi documente din care sa rezulte ca se încadreazã în una dintre categoriile prevãzute la <>art. 10 din Legea nr. 116/2002 , dupã caz:
a) pentru ţinerii proveniţi din centrele de plasament şi centrele de primire a copilului din cadrul serviciilor publice specializate şi al organismelor private autorizate în domeniul protecţiei copiilor, dovada ca provin din centre de plasament şi centre de primire a copilului din cadrul serviciilor publice specializate şi al organismelor private autorizate în domeniul protecţiei copiilor;
b) pentru ţinerii singuri cu copii în întreţinere, declaraţie pe propria rãspundere ca sunt singuri cu copii în întreţinere şi certificate de naştere pentru copiii aflaţi în întreţinere;
c) pentru ţinerii familisti cu copii în întreţinere, certificat de cãsãtorie şi certificatele de naştere pentru copiii aflaţi în întreţinere;
d) pentru ţinerii familisti fãrã copii în întreţinere, certificat de cãsãtorie;
e) pentru ţinerii familisti care au executat pedepse privative de libertate, certificat de cãsãtorie şi dovada din care sa rezulte ca au executat pedepse privative de libertate.
(3) Documentele prevãzute la alin. (2), precum şi alte acte doveditoare stabilite prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca se prezintã în original şi în copie, iar copiile certificate de funcţionarul public al agenţiei teritoriale se pãstreazã la dosarul întocmit la înregistrarea ca persoana în cãutarea unui loc de munca.
(4) Certificarea se face prin înscrierea pe copie a menţiunii "conform cu originalul", urmatã de numele, prenumele şi semnatura funcţionarului public care a fãcut menţiunea şi de data la care s-a fãcut menţiunea.
ART. 8
În aplicarea <>art. 7 din Legea nr. 116/2002 , angajatorul de insertie încheie cu beneficiarul un contract individual de munca pe durata determinata, pana la expirarea duratei contractului de solidaritate.
ART. 9
(1) Pentru acordarea drepturilor prevãzute la <>art. 8 din Legea nr. 116/2002 angajatorii de insertie care încadreazã beneficiari în condiţiile unui contract de solidaritate încheie cu agenţia teritorialã o convenţie conform modelului prevãzut în anexa nr. 2.
(2) Convenţia prevãzutã la alin. (1) se încheie pe baza prezentãrii de cãtre angajatorii de insertie a contractelor individuale de munca ale beneficiarilor, vizate de inspectoratul teritorial de munca, conform legii.
ART. 10
În sensul prevederilor <>art. 8 alin. (2) din Legea nr. 116/2002 , prin disponibilizat la acea data se înţelege încetarea raportului de munca dintre angajatorul de insertie şi beneficiar la data expirãrii contractului de solidaritate.
ART. 11
(1) Suma prevãzutã la <>art. 8 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 116/2002 se deduce din contribuţia pe care angajatorul de insertie este obligat, conform legii, sa o vireze lunar în contul bugetului asigurãrilor pentru şomaj.
(2) Pentru justificarea sumei deduse din contribuţia prevãzutã la alin. (1) angajatorii de insertie depun la agenţia teritorialã, o data cu declaraţia lunarã privind obligaţia de plata cãtre bugetul asigurãrilor pentru şomaj, şi un tabel nominal întocmit conform modelului prevãzut în anexa nr. 3.
(3) Suma prevãzutã la alin. (1) se calculeazã proporţional cu timpul efectiv lucrat de beneficiar în luna respectiva, inclusiv pe perioada concediului de odihna.
(4) Pentru perioada în care raporturile de munca ale persoanelor sunt suspendate suma prevãzutã la alin. (1) nu se acorda.
(5) În cazul în care suma prevãzutã la alin. (1) este mai mare decât contribuţia, diferenţa se recupereazã prin intermediul agenţiei teritoriale din bugetul asigurãrilor pentru şomaj, în termen de 5 zile de la data depunerii declaraţiei lunare şi a tabelului nominal.
ART. 12
Sumele deduse nejustificat se vor recupera de la angajatorii de insertie, în condiţiile legii.
ART. 13
În aplicarea prevederilor <>art. 11 din Legea nr. 116/2002 , agenţiile teritoriale încheie contracte de solidaritate, ţinând seama de prioritãţile prevãzute la <>art. 10 din Legea nr. 116/2002 , precum şi de ordinea înscrierii în evidentele agenţiei teritoriale ca persoane în cãutarea unui loc de munca.

SECŢIUNEA a 2-a
Accesul la o locuinta

ART. 14
Persoanele în varsta de pana la 35 de ani, aflate în imposibilitatea de a dobândi o locuinta numai prin forte proprii, pot beneficia de facilitãţi pentru construirea, cumpãrarea sau închirierea unei locuinţe, prevãzute la <>art. 14 alin. (1) din Legea nr. 116/2002 , dupã cum urmeazã:
a) acoperirea integrala a valorii estimate a avansului ce urmeazã sa fie plãtit pentru construirea unei locuinţe noi sau, dupã caz, cumpãrarea unei locuinţe de pe piata libera;
b) acoperirea integrala a chiriei pe o perioada de pana la 3 ani pentru o locuinta închiriatã.
ART. 15
(1) Facilitãţile prevãzute la art. 14 se acorda de consiliile judeţene, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, ţinând seama şi de prioritãţile stabilite la <>art. 15 din Legea nr. 116/2002 .
(2) Consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, stabilesc şi aproba criteriile şi metodologia de constituire şi acordare a sumelor prevãzute la <>art. 13 şi 14 din Legea nr. 116/2002 .
ART. 16
(1) Pentru a beneficia de una dintre facilitãţile prevãzute la art. 14 persoanele se adreseazã primarului localitãţii de domiciliu sau, dupã caz, al sectorului municipiului Bucureşti, cu cerere însoţitã de documente justificative.
(2) Primãrii au obligaţia de a dispune efectuarea anchetei sociale pentru verificarea situaţiei ce rezulta din documentele justificative prezentate.
(3) Pe baza rezultatelor anchetelor sociale primãrii întocmesc o situaţie privind persoanele îndreptãţite sa beneficieze de facilitãţile prevãzute la art. 14, pe care o vor transmite consiliului judeţean, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
(4) Primãrii asigura semestrial reverificarea şi actualizarea situaţiilor prevãzute la alin. (3).
ART. 17
Consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti întocmesc o situaţie centralizatoare pe judeţ, respectiv pe municipiul Bucureşti, în vederea stabilirii resurselor financiare necesare acordãrii facilitãţilor prevãzute la art. 14.
ART. 18
În scopul finanţãrii mãsurilor prevãzute la <>art. 14 din Legea nr. 116/2002 consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, aproba o cota-parte stabilitã anual din bugetul propriu, inclusiv din sume şi cote defalcate din unele venituri ale bugetului de stat.

SECŢIUNEA a 3-a
Accesul la asistenta de sãnãtate

ART. 19
(1) Pentru persoanele beneficiare de venit minim garantat sumele reprezentând contribuţia la asigurãrile sociale de sãnãtate se suporta de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale, din fondurile alocate cu aceasta destinaţie.
(2) Sumele prevãzute la alin. (1) se stabilesc pe baza situaţiilor lunare privind persoanele beneficiare de venit minim garantat, transmise de primari la direcţiile generale de munca şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(3) În vederea verificãrii calitãţii de asigurat a persoanelor cuprinse în situaţiile lunare transmise de primari, la solicitarea direcţiei generale de munca şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, inspectoratul teritorial de munca, agenţia teritorialã şi casa teritorialã de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale au obligaţia de a transmite situaţia privind persoanele care au calitatea de asigurat în condiţiile art. 8 şi <>art. 54 alin. (1) din Legea asigurãrilor sociale de sãnãtate nr. 145/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Pentru persoanele identificate în condiţiile alin. (3) plata contribuţiei de asigurãri sociale de sãnãtate se realizeazã în condiţiile legii, iar în situaţia virarii acestei contribuţii înainte de verificare se vor face, dupã caz, regularizari.
(5) Direcţiile generale de munca şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, au obligaţia de a transmite lunar caselor de asigurãri de sãnãtate judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, lista nominalã cu persoanele beneficiare de venit minim garantat, întocmitã de primari, precum şi lista cu persoanele prevãzute la alin. (3).
ART. 20
(1) Persoanele beneficiare de venit minim garantat sunt persoane asigurate în sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate şi au drepturile şi obligaţiile prevãzute de lege.
(2) În cazul în care persoanele prevãzute la alin. (1) nu îşi exprima opţiunea pentru un anumit medic de familie, direcţiile de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sunt obligate sa asigure înscrierea acestora pe lista unui medic de familie.
ART. 21
Casele de asigurãri de sãnãtate au obligaţia de a asigura informarea persoanelor beneficiare de venit minim garantat, ca persoane asigurate, asupra tuturor formelor de asistenta de sãnãtate la care acestea au dreptul potrivit legii.

SECŢIUNEA a 4-a
Accesul la educaţie

ART. 22
Elevii înscrişi în învãţãmântul obligatoriu de stat, care provin din familii cu cel puţin 2 copii în întreţinere şi beneficiazã de venit minim garantat, au dreptul la bursa de şcolarizare, potrivit <>art. 19 din Legea nr. 116/2002 , al carei nivel se stabileşte anual prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 23
Conducerile unitãţilor de învãţãmânt şi primãrii au obligaţia de a aduce la cunostinta elevilor şi reprezentanţilor legali ai acestora condiţiile acordãrii bursei de şcolarizare, prin afişare la sediul instituţiilor menţionate.
ART. 24
(1) Bursele de şcolarizare se acorda pe baza de cerere întocmitã de reprezentantul legal al elevului, însoţitã de adeverinta eliberata de unitatea de învãţãmânt prin care se certifica faptul ca elevul este înmatriculat în anul şcolar pentru care se solicita bursa de şcolarizare.
(2) Documentele prevãzute la alin. (1) se depun pana la data de 15 iulie la primarul care acorda familiei elevului venit minim garantat.
ART. 25
În cazul în care elevul este înmatriculat la o unitate de învãţãmânt situata în alta localitate decât cea de domiciliu sau, dupã caz, de resedinta, reprezentantul legal al elevului depune la primarul în a cãrui raza teritorialã se afla unitatea de învãţãmânt documentele prevãzute la art. 24 alin. (1) şi adeverinta eliberata de primarul care acorda familiei elevului venit minim garantat, din care sa rezulte ca sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la <>art. 19 alin. (1) din Legea nr. 116/2002 .
ART. 26
Primarul întocmeşte situaţia privind elevii care îndeplinesc condiţiile prevãzute la <>art. 19 alin. (1) din Legea nr. 116/2002 şi sumele necesare plãţii burselor de şcolarizare, pe care o supune aprobãrii consiliului local şi o transmite unitãţilor de învãţãmânt la care sunt înmatriculaţi elevii, pana la data de 1 august a fiecãrui an pentru anul şcolar urmãtor.
ART. 27
(1) Pe baza situaţiei prevãzute la art. 26 consiliile locale aloca unitãţilor de învãţãmânt sumele necesare plãţii burselor de şcolarizare, dupã cum urmeazã:
a) 40% din cuantumul anual al bursei de şcolarizare, aprobat prin hotãrâre a Guvernului, pana la data de 1 septembrie a fiecãrui an;
b) 60% din cuantumul bursei de şcolarizare se aloca în transe lunare sau trimestriale.
(2) Cota de 60% din cuantumul bursei de şcolarizare se acorda cu condiţia frecventarii orelor de curs şi obţinerii baremurilor de promovare.
(3) Modalitatea de plata a cotei prevãzute la alin. (2) se stabileşte de consiliile locale de comun acord cu unitãţile de învãţãmânt.
(4) Bursa de şcolarizare se acorda şi pe perioada vacantelor şcolare, pana la sfârşitul anului şcolar.
(5) Plata bursei de şcolarizare se efectueazã, prin unitãţile de învãţãmânt la care sunt înmatriculaţi elevii, reprezentanţilor legali ai acestora, pe baza actului de identitate.
ART. 28
(1) Bursa de şcolarizare se acorda elevilor începând cu luna urmãtoare celei în care a fost depusa cererea de acordare a bursei.
(2) Elevii care îndeplinesc condiţiile de acordare a bursei de şcolarizare pe parcursul anului şcolar beneficiazã de aceasta integral, proporţional cu perioada ce a mai rãmas pana la sfârşitul anului şcolar, începând cu luna urmãtoare celei în care a fost depusa cererea.
ART. 29
(1) Conducerile unitãţilor de învãţãmânt urmãresc lunar îndeplinirea de cãtre elevi a condiţiilor de frecventare a orelor de curs şi semestrial a condiţiilor de obţinere a baremurilor de promovare, iar primãrii urmãresc lunar îndeplinirea condiţiilor prevãzute la <>art. 19 alin. (1) din Legea nr. 116/2002 .
(2) Bursa de şcolarizare se sisteaza în cazul în care nu mai sunt îndeplinite condiţiile de acordare prevãzute la alin. (1).
ART. 30
În caz de abandon şcolar, sumele acordate potrivit prevederilor <>art. 19 alin. (3) şi (4) din Legea nr. 116/2002 , pentru anul şcolar în care se înregistreazã abandonul, se recupereazã de la reprezentantul legal al elevului care le-a încasat, în conformitate cu dispoziţiile specifice executãrii silite a creanţelor bugetare.
ART. 31
(1) Elevii care beneficiazã de burse de şcolarizare şi care au obţinut rezultate deosebite în procesul de învãţãmânt: premii la olimpiade naţionale sau internaţionale, la concursuri artistice ori sportive, de nivel naţional sau pe grupe de tari, au acces gratuit în tabere de odihna sau de instruire.
(2) Elevii prevãzuţi la alin. (1) sunt propuşi inspectoratelor şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, de cãtre conducerile unitãţilor de învãţãmânt la care aceştia sunt înmatriculaţi, cu menţionarea premiului obţinut.
(3) Lista elevilor se înainteazã de inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, la Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii spre aprobare, în limita locurilor existente.
(4) Numãrul locurilor ce se acorda gratuit elevilor beneficiari ai burselor de şcolarizare în taberele de odihna sau de instruire se stabileşte anual prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii.
ART. 32
(1) Absolvenţii învãţãmântului obligatoriu care îşi continua studiile în unitãţile de învãţãmânt de stat liceal, profesional şi postliceal şi în instituţiile de învãţãmânt superior de stat, pe locuri finanţate de la bugetul de stat, şi fac parte din familii care îndeplinesc condiţiile prevãzute la <>art. 19 alin. (1) din Legea nr. 116/2002 au dreptul la bursa pentru continuarea studiilor.
(2) Bursa pentru continuarea studiilor se acorda lunar, cu condiţia frecventarii orelor de curs şi a obţinerii baremurilor de promovare.
(3) Conducerile unitãţilor şi instituţiilor de învãţãmânt urmãresc lunar îndeplinirea de cãtre elevi şi, respectiv, de cãtre studenţi a condiţiilor prevãzute la alin. (2).
(4) Bursa pentru continuarea studiilor se acorda şi pe perioada vacantelor şcolare, respectiv universitare, pana la încheierea anului şcolar, respectiv universitar.
ART. 33
Condiţiile acordãrii burselor pentru continuarea studiilor se aduc la cunostinta elevilor, studenţilor şi, dupã caz, reprezentanţilor legali ai acestora, prin afişare la unitãţile de învãţãmânt şi, dupã caz, la instituţiile de învãţãmânt superior, prin grija conducerii acestora, pana la data de 15 septembrie, respectiv 1 octombrie a fiecãrui an şcolar, respectiv universitar.
ART. 34
(1) Bursele pentru continuarea studiilor se acorda elevilor pe baza de cerere întocmitã de reprezentantul legal al elevului sau, dupã caz, de cãtre elev personal, dacã a împlinit varsta de 18 ani, însoţitã de adeverinta eliberata de unitatea de învãţãmânt prin care se certifica faptul ca elevul este înmatriculat în anul şcolar pentru care se solicita bursa pentru continuarea studiilor.
(2) Documentele prevãzute la alin. (1) se depun în perioada 15-30 septembrie a fiecãrui an şcolar la primarul care acorda familiei elevului venit minim garantat.
(3) Bursa pentru continuarea studiilor se acorda elevilor începând cu luna urmãtoare celei în care a fost depusa cererea de acordare a bursei.
ART. 35
În cazul în care elevul este înmatriculat la o unitate de învãţãmânt situata în alta localitate decât cea de domiciliu sau, dupã caz, de resedinta, se aplica în mod corespunzãtor dispoziţiile art. 25.
ART. 36
Primarul întocmeşte situaţia privind elevii care îndeplinesc condiţiile prevãzute la <>art. 19 alin. (1) din Legea nr. 116/2002 şi sumele necesare plãţii burselor pentru continuarea studiilor, pe care o supune aprobãrii consiliului local şi o transmite unitãţilor de învãţãmânt la care sunt înmatriculaţi elevii, pana la data de 10 octombrie a fiecãrui an.
ART. 37
Elevii care îndeplinesc condiţiile de acordare a bursei pentru continuarea studiilor pe parcursul anului şcolar beneficiazã de aceasta proporţional cu perioada ce a mai rãmas pana la sfârşitul anului şcolar, începând cu luna urmãtoare celei în care a fost depusa cererea.
ART. 38
(1) Consiliile locale vor aloca unitãţilor de învãţãmânt sumele necesare plãţii burselor pentru continuarea studiilor.
(2) Modalitatea de plata a burselor pentru continuarea studiilor se stabileşte de consiliile locale împreunã cu unitãţile de învãţãmânt.
(3) Plata bursei pentru continuarea studiilor se efectueazã de unitãţile de învãţãmânt la care sunt înmatriculaţi elevii reprezentanţilor legali ai acestora sau, dupã caz, elevului personal, dacã a împlinit varsta de 18 ani, pe baza actului de identitate.
(4) Primãrii urmãresc lunar îndeplinirea de cãtre elevi a condiţiilor prevãzute la <>art. 19 alin. (1) din Legea nr. 116/2002 .
(5) Bursa pentru continuarea studiilor acordatã elevilor se sisteaza în cazul în care nu mai sunt îndeplinite condiţiile de acordare a acesteia, prevãzute la <>art. 21 alin. (1) şi (3) din Legea nr. 116/2002 .
ART. 39
(1) Elevii care beneficiazã de burse pentru continuarea studiilor şi care au obţinut rezultate deosebite în procesul de învãţãmânt: premii la olimpiade naţionale sau internaţionale, la concursuri artistice ori sportive, de nivel naţional sau pe grupe de tari, au acces gratuit în tabere de odihna sau de instruire.
(2) Dispoziţiile art. 31 alin. (2)-(4) se aplica în mod corespunzãtor.
ART. 40
(1) Bursa pentru continuarea studiilor se acorda studenţilor pe baza de cerere, depusa la secretariatul instituţiei de învãţãmânt superior la care sunt înmatriculaţi, în perioada 1-10 octombrie a fiecãrui an, însoţitã de urmãtoarele documente:
a) adeverinta de la primarul localitãţii în a carei raza teritorialã locuieşte titularul de venit minim garantat, care sa dovedeascã dreptul de venit minim garantat stabilit în favoarea familiei studentului;
b) copii ale certificatelor de naştere ale tuturor copiilor aflaţi în întreţinerea familiei studentului care solicita bursa pentru continuarea studiilor, certificate de secretarul instituţiei de învãţãmânt superior.
(2) Dispoziţiile art. 7 alin. (4) se aplica în mod corespunzãtor.
(3) Pe baza cererilor şi a documentelor depuse conducerile instituţiilor de învãţãmânt superior întocmesc tabele cu studenţii care îndeplinesc condiţiile prevãzute la <>art. 21 alin. (1) din Legea nr. 116/2002 .
(4) Tabelele prevãzute la alin. (3) vor fi înaintate Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii pana la data de 15 octombrie a fiecãrui an, în vederea cuprinderii în contractul institutional a sumelor necesare pentru plata burselor.
ART. 41
Studenţii care îndeplinesc condiţiile prevãzute la <>art. 21 alin. (1) din Legea nr. 116/2002 pe parcursul anului universitar pot depune dosarele pentru acordarea bursei pentru continuarea studiilor, în perioada 1-10 ianuarie a ficarui an, în vederea cuprinderii sumelor necesare pentru plata burselor în contractul încheiat în conformitate cu prevederile <>art. 171 alin. (7) din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 42
(1) Pentru verificarea îndeplinirii de cãtre studenţi a condiţiilor prevãzute la <>art. 21 alin. (1) din Legea nr. 116/2002 instituţiile de învãţãmânt superior transmit la începutul anului universitar la primãrii care au acordat venit minim garantat familiilor din care provin studenţii lista studenţilor care beneficiazã de bursa pentru continuarea studiilor.
(2) În aplicarea alin. (1) primãrii urmãresc şi transmit lunar instituţiilor de învãţãmânt superior situaţia privind studenţii care nu mai îndeplinesc condiţiile menţionate.
(3) Bursa pentru continuarea studiilor se sisteaza în cazul în care studentul nu mai îndeplineşte condiţiile de acordare prevãzute la <>art. 21 alin. (1) şi (3) din Legea nr. 116/2002 .
ART. 43
(1) Studenţii care beneficiazã de burse pentru continuarea studiilor au acces gratuit în tabere de odihna sau de instruire, în ordinea descrescãtoare a mediilor, dar cu condiţia sa fi obţinut cel puţin media stabilitã anual de senatul universitatii.
(2) Studenţii prevãzuţi la alin. (1) sunt propuşi Agenţiei Sociale a Studenţilor de cãtre conducerile instituţiilor de învãţãmânt superior la care aceştia sunt înmatriculaţi.
(3) Locurile în tabere de odihna sau de instruire acordate studenţilor care beneficiazã de burse pentru continuarea studiilor sunt stabilite anual, prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii.
ART. 44
(1) Bursele de şcolarizare şi bursele pentru continuarea studiilor acordate elevilor se finanţeazã din bugetul local, sumele necesare plãţii fiind asigurate de la bugetul de stat prin legile bugetare anuale.
(2) Bursele pentru continuarea studiilor acordate studenţilor se finanţeazã de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, sumele necesare plãţii acestora fiind cuprinse în contractul prevãzut la art. 41.
ART. 45
(1) În aplicarea <>art. 20 din Legea nr. 116/2002 Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii elaboreazã, organizeazã şi aplica programe teritoriale pentru alfabetizarea adulţilor, care se aproba prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii.
(2) La programele prevãzute la alin. (1) au dreptul sa participe persoanele care au varsta peste 14 ani şi care se afla în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) nu au urmat niciodatã cursurile învãţãmântului obligatoriu, organizate potrivit legii;
b) nu au finalizat cursurile învãţãmântului primar, organizate potrivit legii;
c) au frecventat cursurile învãţãmântului primar, organizate potrivit legii, dar nu au acumulat cunoştinţele de baza corespunzãtoare acestuia.
ART. 46
Participanţii la programele de alfabetizare, selectaţi conform metodologiei elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, pot beneficia de burse de alfabetizare, în condiţiile şi în cuantumurile stabilite anual prin hotãrâri ale consiliilor locale, plata acestora fiind asigurata din bugetele locale.
ART. 47
Bursele de alfabetizare se finanţeazã de la bugetele locale, scop în care consiliile locale au obligaţia de a aproba anual, prin bugetul propriu, fonduri cu aceasta destinaţie.

CAP. 3
Mãsuri pentru prevenirea şi combaterea marginalizarii sociale

ART. 48
Nivelul venitului net lunar în funcţie de care o persoana este consideratã marginalizata social este nivelul venitului minim garantat prevãzut de <>Legea nr. 416/2001 pentru o persoana singura sau, dupã caz, pentru o familie.
ART. 49
Prin persoana marginalizata social se înţelege persoana care beneficiazã de venit minim garantat sau face parte dintr-o familie beneficiara de venit minim garantat, în condiţiile <>Legii nr. 416/2001 , şi se afla în cel puţin doua dintre urmãtoarele situaţii:
a) nu are loc de munca;
b) nu are locuinta în proprietate sau în folosinta;
c) locuieşte în condiţii improprii;
d) are unul sau mai mulţi copii în întreţinere sau face parte dintr-o familie cu mulţi copii în întreţinere;
e) este persoana varstnica, fãrã sustinatori legali;
f) este incadrata în categoria persoanelor cu handicap sau invaliditate;
g) are în întreţinere o persoana incadrata în categoria persoanelor cu handicap grav, accentuat ori invaliditate gradul I sau II;
h) a executat o pedeapsa privativã de libertate.
ART. 50
În sensul prevederilor prezentelor norme metodologice, prin locuinta cu condiţii improprii se înţelege locuinta improvizata sau construcţia cu destinaţie de locuinta care nu îndeplineşte cerinţele minimale prevãzute la lit. A din anexa nr. 1 la <>Legea locuinţei nr. 114/1996 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi alte condiţii stabilite pe baza criteriilor aprobate prin hotãrâre a consiliului local.
ART. 51
Consiliile locale au obligaţia de a elabora şi de a aproba metodologia de identificare a persoanelor şi familiilor care sunt marginalizate social în condiţiile prevãzute la art. 49.
ART. 52
(1) În aplicarea prevederilor <>art. 24 din Legea nr. 116/2002 serviciul public de asistenta socialã stabileşte mãsuri individuale în vederea prevenirii şi combaterii marginalizarii sociale a persoanelor şi familiilor identificate pe baza metodologiei prevãzute la art. 51.
(2) Serviciul public de asistenta socialã întocmeşte situaţia privind persoanele şi familiile marginalizate social, pe care o actualizeazã trimestrial, în cursul aplicãrii mãsurilor de prevenire şi combatere a marginalizarii sociale.
ART. 53
Pentru persoanele şi familiile identificate potrivit art. 51 consiliile locale au obligaţia de a asigura, dupã caz, accesul la o locuinta sau la serviciile publice de stricta necesitate, cum sunt: energie electrica, apa, gaze naturale, termoficare şi altele asemenea.
ART. 54
În aplicarea prevederilor <>art. 25 din Legea nr. 116/2002 consiliile locale aproba metodologia de stabilire a sumelor ce se acorda pentru suportarea unei pãrţi din datoriile pe care persoanele şi familiile marginalizate social le au la serviciile publice de stricta necesitate, precum şi modul de decontare a acestora cãtre furnizorii serviciilor, cu sau fãrã convenţie.
ART. 55
(1) Persoanele şi familiile identificate potrivit art. 53 se vor adresa primarului localitãţii de domiciliu ori de resedinta sau, dupã caz, al sectorului municipiului Bucureşti, cu cerere însoţitã de documente justificative, prin care solicita acoperirea unei pãrţi din datoriile pe care le au fata de furnizorii de servicii publice de stricta necesitate.
(2) Primãrii dispun verificarea situaţiei ce rezulta din documentele justificative prezentate, prin ancheta socialã.
ART. 56
Finanţarea mãsurilor de prevenire şi combatere a marginalizarii sociale se realizeazã de la bugetele locale, din surse proprii şi din sume defalcate cu aceasta destinaţie din unele venituri ale bugetului de stat, în conformitate cu legea anuala a bugetului de stat.

CAP. 4
Dispoziţii finale şi tranzitorii

ART. 57
În aplicarea prevederilor <>art. 27 alin. (1) din Legea nr. 116/2002 , trimestrial, pana la data de 30 a lunii urmãtoare încheierii trimestrului, şi anual, pana la data de 15 februarie pentru anul anterior, Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca, Ministerul Administraţiei Publice, Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate şi Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii transmit Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale un raport referitor la aplicarea prevederilor <>Legii nr. 116/2002 în domeniul lor de competenta, însoţit de situaţiile statistice întocmite potrivit modelelor prezentate în anexele nr. 4-7.
ART. 58
Consiliile locale transmit direcţiilor generale de munca şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, trimestrial, pana la data de 15 a lunii urmãtoare încheierii trimestrului, şi anual, pana la data de 1 februarie pentru anul anterior, situaţia referitoare la aplicarea prevederilor <>Legii nr. 116/2002 , potrivit modelului prezentat în anexa nr. 8.
ART. 59
Pe baza situaţiilor prevãzute la art. 58 direcţiile generale de munca şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, întocmesc şi transmit Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale trimestrial, pana la data de 30 a lunii urmãtoare încheierii trimestrului, şi anual, pana la data de 15 februarie pentru anul anterior, un raport însoţit de situaţia centralizatoare la nivelul judeţului cu privire la rezultatele aplicãrii mãsurilor de prevenire şi combatere a marginalizarii sociale.
ART. 60
(1) Consiliile locale au obligaţia de a întocmi şi de a aproba anual programe privind mãsurile pentru prevenirea şi combaterea marginalizarii sociale.
(2) Trimestrial consiliile locale au obligaţia de a analiza stadiul aplicãrii mãsurilor din programele prevãzute la alin. (1).
(3) Consiliile locale întocmesc anual un raport privind realizarea mãsurilor din programul prevãzut la alin. (1), pe care îl transmit atât direcţiilor generale de munca şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, cat şi Ministerului Administraţiei Publice, pana la data de 1 februarie a anului curent pentru anul anterior.
ART. 61
(1) Instituţiile prevãzute la art. 57 întocmesc programe anuale pentru prevenirea şi combaterea marginalizarii sociale în domeniul lor de competenta, pe care le transmit Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale pana la data de 15 februarie a fiecãrui an.
(2) Programul anual pentru prevenirea şi combaterea marginalizarii sociale elaborat de Ministerul Administraţiei Publice va conţine şi mãsurile cuprinse în programele consiliilor locale.
(3) O data cu programul anual prevãzut la alin. (1) va fi transmis şi raportul privind realizarea mãsurilor din programul anului anterior.
ART. 62
Pe baza informaţiilor furnizate potrivit prevederilor art. 57-61 Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale elaboreazã Raportul anual privind rezultatele aplicãrii prevederilor <>Legii nr. 116/2002 , precum şi Programul pentru prevenirea şi combaterea marginalizarii sociale, pe care le prezintã Guvernului pana la finele trimestrului I al anului urmãtor.
ART. 63
Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale poate solicita informaţii suplimentare din partea instituţiilor cu atribuţii în aplicarea prevederilor <>Legii nr. 116/2002 .
ART. 64
(1) Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale va elabora instrucţiuni pentru supravegherea şi monitorizarea aplicãrii prevederilor <>Legii nr. 116/2002 de cãtre direcţiile generale de munca şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, la nivelul unitãţilor administrativ-teritoriale, care se aproba prin ordin al ministrului muncii şi solidaritãţii sociale.
(2) Pentru realizarea supravegherii şi monitorizarii conducerile direcţiilor generale de munca şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor desemna o persoana din cadrul direcţiei de asistenta socialã.
ART. 65
Cheltuielile administrative necesare pentru aplicarea prevederilor <>Legii nr. 116/2002 se suporta din bugetele din care se finanţeazã drepturile şi mãsurile prevãzute de aceasta.
ART. 66
Anexele nr. 1-8 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.


ANEXA 1
-------
la normele metodologice
-----------------------


CONTRACT DE SOLIDARITATE
Nr. ..../........

Pãrţile contractante:

Agenţia pentru ocuparea forţei de munca a judeţului .........../municipiului Bucureşti, denumita în continuare agenţie teritorialã, reprezentatã prin .............. având funcţia de director executiv, cu sediul în .............. str. ........... nr. ..... telefon ............... fax ...... e-mail ...... cod fiscal ......... cont trezorerie .............. .
Doamna/domnul ..........., în calitate de beneficiar, posesor al actului de identitate seria ............ nr. ................., cod numeric personal ............................., cu domiciliul/resedinta în localitatea .............str. ............... nr. ..... bl. ..., scara ...., et. ...., ap. ...... judeţul/sectorul ..................., telefon ................, care se încadreazã în una din categoriile prevãzute la art. 10 din lege:
■ tineri proveniţi din centrele de plasament şi centrele de primire a copilului din cadrul serviciilor publice specializate şi al organismelor private autorizate în domeniul protecţiei copiilor,
■ tineri singuri cu copii în întreţinere,
■ tineri familisti cu copii în întreţinere,
■ tineri familisti fãrã copii în întreţinere,
■ tineri familisti care au executat pedepse privative de libertate,
■ alte categorii de tineri aflaţi în dificultate.

Obiectul contractului: plasarea în munca a beneficiarului la un angajator avizat de agenţie.

Durata contractului
Durata contractului este de .............*1)

---------------
*1) Durata contractului poate fi de pana la doi ani, dar nu mai puţin de 1 an.

Obligaţiile pãrţilor

A. Agenţia teritorialã:
- Asigura servicii de consiliere profesionalã şi mediere.
- Identifica şi plaseaza beneficiarul pe un loc de munca corespunzãtor pregãtirii profesionale şi a altor condiţii cuprinse în dosarul întocmit la înregistrarea beneficiarului ca persoana în cãutarea unui loc de munca.
B. Beneficiarul:
- participa la serviciile de consiliere profesionalã şi mediere oferite de agenţia teritorialã.
- accepta oferta de loc de munca a agenţiei teritoriale.

Modificarea şi încetarea contractului.

A. Modificarea
Contractul poate fi modificat numai prin acordul de vointa al pãrţilor, prin act adiţional la prezentul contract.
B. Încetarea contractului:
a) la expirarea termenului;
b) la initiativa beneficiarului în urma unui preaviz de 15 zile;
c) la initiativa agenţiei teritoriale în cazul în care beneficiarul nu participa la serviciile de mediere şi consiliere sau refuza în mod repetat şi nejustificat locurile de munca oferite de agenţia teritorialã; încetarea are loc în termen de 15 zile de la comunicarea notificãrii de cãtre agenţia teritorialã în cazul în care, în aceasta perioada, beneficiarul nu îşi îndeplineşte obligaţiile prevãzute în contract.

Soluţionarea litigiilor.

Pãrţile contractante vor depune toate diligenţele pentru a rezolva, pe cale amiabila, neînţelegerile care se pot ivi între ele în legatura cu derularea contractului.
Dacã pãrţile nu reuşesc sa rezolve neînţelegerile pe cale amiabila, se pot adresa instanţei de judecata competenta.

Alte clauze.

Orice comunicare între pãrţi, referitoare la îndeplinirea prezentului contract, trebuie transmisã în scris.
Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cat şi în momentul primirii.
Prezentul contract a fost încheiat în ..... exemplare.

Agenţia teritorialã, Beneficiar,

Director executiv Semnatura

Semnatura

........... L.S. ............


ANEXA 2
-------
la normele metodologice
-----------------------

CONVENŢIA NR. ...../......

Agenţia pentru ocuparea forţei de munca a judeţului .........../municipiului Bucureşti, denumita în continuare agenţie teritorialã, reprezentatã prin ......... având funcţia de director executiv, cu sediul în ....... str. ......... nr. ...... telefon ........ fax .......... e-mail ......... cod fiscal ........... cont trezorerie ........... .
Şi persoana juridicã (fizica) ............, numita în continuare angajator de insertie, reprezentatã prin ............, având funcţia de ............, cu sediul în .......... str. ........ nr. ....... telefon .......... fax ........ e-mail ........ cod fiscal ....... convin urmãtoarele:

1. Angajatorul încadreazã, în condiţiile contractului de solidaritate pe durata determinata/pe durata nedeterminatã un numãr de:
a) ....... tineri proveniţi din centrele de plasament şi centrele de primire a copilului din cadrul serviciilor publice specializate şi al organismelor private autorizate în domeniul protecţiei copiilor,
b) ....... tineri singuri cu copii în întreţinere,
c) ....... tineri familisti cu copii în întreţinere,
d) ....... tineri familisti fãrã copii în întreţinere,
e) ....... tineri familisti care au executat pedepse privative de libertate,
f) ....... alte categorii de tineri aflaţi în dificultate.
Tabelul nominal cu persoanele încadrate în munca face parte integrantã din prezenta convenţie.
2. Agenţia teritorialã se obliga sa efectueze plãţile în conformitate cu prevederile <>art. 8 din Legea nr. 116/2002 privind prevenirea şi combaterea marginalizarii sociale.




Agenţia teritorialã Angajator
Director executiv Director general sau alta
persoana autorizata

Semnatura: Semnatura:

.......... L.S. ............... L.S.


Judeţul: ...............
Angajator: .............
Sediul/adresa: .........
Cont banca: ............
Cod fiscal: ............
Telefon: ...............


TABEL NOMINAL
cu persoanele încadrate în munca, conform prevederilor
<>art. 8 din Legea nr. 116/2002 privind prevenirea
şi combaterea marginalizarii sociale

Convenţia nr. ..../.....

┌───┬───────┬────────┬─────────┬──────┬──────┬───────┬─────────┬────────┬──────┐
│Nr.│Numele │Cod │Categoria│Durata│Data │Suma │Data în- │Ocupaţia│Semna-│
│crt│şi pre-│numeric │de per- │con- │anga- │repre- │cetarii │cod COR │tura │
│ │numele │personal│soane*) │trac- │jarii │zentand│contrac- │ │anga- │
│ │ │ │ │tului │ │baza de│tului │ │jatu- │
│ │ │ │ │indi- │ │calcul │indivi- │ │lui │
│ │ │ │ │vidual│ │ ***) │dual de │ │ │
│ │ │ │ │de │ │ │munca****│ │ │
│ │ │ │ │munca │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ **) │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼────────┼─────────┼──────┼──────┼───────┼─────────┼────────┼──────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │
├───┼───────┼────────┼─────────┼──────┼──────┼───────┼─────────┼────────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴───────┴────────┴─────────┴──────┴──────┴───────┴─────────┴────────┴──────┘

Angajator,
Persoana juridicã sau fizica,
Semnatura
.............

L.S.



-------------
*) coloana 3 se va completa dupã cum urmeazã:
cod A - tineri proveniţi din centrele de plasament şi centrele de primire a copilului din cadrul serviciilor publice specializate şi al organismelor private autorizate în domeniul protecţiei copiilor;
cod B - tineri singuri cu copii în întreţinere;
cod C - tineri familisti cu copii în întreţinere;
cod D - tineri familisti fãrã copii în întreţinere;
cod E - tineri familisti care au executat pedepse privative de libertate;
cod F - alte categorii de tineri aflaţi în dificultate.
**) coloana 4: determinata sau nedeterminatã.
***) coloana 6: se completeazã salariul de baza stabilit la data angajãrii, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu net pe economie, comunicat de Institutul Naţional de Statistica sau, dupã caz, suma reprezentând 50% din indemnizaţia de şomaj, în condiţiile <>art. 8 alin. (2) din Legea nr. 116/2002 .
****) coloana 7 se va completa dacã contractul individual de munca se încheie pe durata determinata.



ANEXA 3


la normele metodologice
-----------------------

Judeţul: ...............
Angajator: .............
Sediul/adresa: .........
Cont banca: ............
Cod fiscal: ............
Telefon/fax ............


TABEL NOMINAL
cu persoanele încadrate în munca, conform prevederilor
<>art. 8 din Legea nr. 116/2002 privind prevenirea şi combaterea
marginalizarii sociale, pentru stabilirea sumelor
subvenţionate din bugetul asigurãrilor pentru şomaj

Convenţia nr. ..../.....
Luna ..... Anul .....



┌───┬─────────┬───────────┬─────────┬─────────┬───────┬─────────────┬────────┐
│Nr.│Numele şi│Cod numeric│Categoria│Suma re- │Numãr │Suma cuvenitã│Obser- │
│crt│prenumele│ personal │de per- │prezen- │ore │pentru timpul│vatii***│
│ │ │ │soane*) │tand baza│efectiv│efectiv │ │
│ │ │ │ │de cal- │lucrate│lucrat │ │
│ │ │ │ │cul**) │ │ │ │
├───┼─────────┼───────────┼─────────┼─────────┼───────┼─────────────┼────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │
├───┼─────────┼───────────┼─────────┼─────────┼───────┼─────────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴─────────┴───────────┴─────────┴─────────┴───────┴─────────────┴────────┘

Angajator,
Persoana juridicã sau fizica,
Semnatura
.............

L.S.



----------------
*) coloana 3 se va completa dupã cum urmeazã:
cod A - tineri proveniţi din centrele de plasament şi centrele de primire a copilului din cadrul serviciilor publice specializate şi al organismelor private autorizate în domeniul protecţiei copiilor;
cod B - tineri singuri cu copii în întreţinere;
cod C - tineri familisti cu copii în întreţinere;
cod D - tineri familisti fãrã copii în întreţinere;
cod E - tineri familisti care au executat pedepse privative de libertate;
cod F - alte categorii de tineri aflaţi în dificultate.
**) coloana 4: se completeazã salariul de baza stabilit la data angajãrii, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu net pe economie, comunicat de Institutul Naţional de Statistica sau, dupã caz, suma reprezentând 50% din indemnizaţia de şomaj, în condiţiile <>art. 8 alin. (2) din Legea nr. 116/2002 .
***) coloana 7: se vor mentiona, dupã caz, motivele încetãrii sau suspendãrii raporturilor de munca.




ANEXA 4a)


la normele metodologice
-----------------------

AGENŢIA NATIONALA PENTRU OCUPAREA FORŢEI DE MUNCA


SITUAŢIA
privind persoanele care beneficiazã de acompaniament
social personalizat pentru accesul la un loc de munca
pe trimestrul .... anul ....
(în anul....)*)



┌─┬─────┬────────┬────────┬────────┬────────┬───────┬──────────────────────────┐
│N│Jude-│Numãr │Numãr │Numãr │Numãr │Numãr │Sume plãtite angajatorilor│
│r│tul │persoane│persoane│persoane│persoane│angaja-│ de insertie │
│.│ │mediate │cu con- │cu con- │cu con- │tori de│ (mil. lei) │
│c│ │şi con- │tract de│tract │tract │inser- ├───────────┬──────────────┤
│r│ │siliate │solida- │indivi- │indivi- │tie │Pe perioada│Pentru con- │
│t│ │ │ritate │dual de │dual de │ │contractu- │tracte de mun-│
│.│ │ │ │munca pe│munca pe│ │lui de │ca pe durata │
│ │ │ │ │durata │durata │ │solidarita-│nedeterminatã │
│ │ │ │ │determi-│nedeter-│ │te │ │
│ │ │ │ │nata │minata │ │ │ │
├─┼─────┼────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼───────────┼──────────────┤
│0│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │
├─┼─────┼────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼───────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─────┼────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼───────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─────┼────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼───────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─────┼────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼───────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┴─────┼────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼───────────┼──────────────┤
│ TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │
└───────┴────────┴────────┴────────┴────────┴───────┴───────────┴──────────────┘


*) Se va utiliza aceasta forma pentru Raportul anual, în locul expresiei
"pe trimestrul ...... anul ........"

Conducãtorul instituţiei

Semnatura
.............

L.S.






ANEXA 4b)


la normele metodologice
-----------------------


AGENŢIA NATIONALA PENTRU OCUPAREA FORŢEI DE MUNCA


SITUAŢIA
privind categoriile de persoane, în ordinea prioritatilor
prevãzute de Legea 116/2002, care au încheiat contracte
de solidaritate şi contracte individuale de munca
pe trimestrul ......... anul ........
(în anul .............)*



┌────┬─────────────┬───────────────┬───────────────┬───────────────┐
│Nr. │Categoria de │Nr. contracte │Nr. contracte │ Nr. contracte │
│crt.│persoane, │de solidaritate│individuale de │individuale de │
│ │potrivit │ │munca pe durata│munca pe durata│
│ │prioritatilor│ │determinata │nedeterminatã │
├────┼─────────────┼───────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
├────┼─────────────┼───────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ 1 │ a │ │ │ │
├────┼─────────────┼───────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ 2 │ b │ │ │ │
├────┼─────────────┼───────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ 3 │ c │ │ │ │
├────┼─────────────┼───────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ 4 │ d │ │ │ │
├────┼─────────────┼───────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ 5 │ e │ │ │ │
├────┼─────────────┼───────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ 6 │ f │ │ │ │
├────┴─────────────┼───────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ TOTAL │ │ │ │
└──────────────────┴───────────────┴───────────────┴───────────────┘



a) tineri proveniţi din centrele de plasament şi centrele de primire a copilului din cadrul serviciilor publice specializate şi al organismelor private autorizate în domeniul protecţiei copiilor
b) tineri singuri cu copii în întreţinere
c) tineri familisti cu copii în întreţinere
d) tineri familisti fãrã copii în întreţinere
e) tineri familisti care au executat pedepse privative de libertate
f) alte categorii de tineri aflaţi în dificultate.

-----------
*) Se va utiliza aceasta forma pentru Raportul anual, în locul expresiei "pe trimestrul ................ anul.................".

Conducãtorul instituţiei

Semnatura
.............

L.S.



ANEXA 4c)


la normele metodologice
-----------------------

AGENŢIA NATIONALA PENTRU OCUPAREA FORŢEI DE MUNCA


SITUAŢIA
privind nivelul studiilor persoanelor care au încheiat
contracte de solidaritate şi contracte individuale
de munca conform Legii 116/2002
pe trimestrul ......... anul ..........
(în anul ........)*



┌───┬──────────────────────────┬───────────────┬───────────────┬──────────────┐
│Nr.│ Nivelul studiilor │Nr. contracte │Nr. contracte │Nr. contracte │
│crt│ │de solidaritate│individuale de │individuale de│
│ │ │ │munca pe durata│munca pe │
│ │ │ │determinata │durata │
│ │ │ │ │nedeterminatã │
├───┼──────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
├───┼──────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ 1 │gimnaziale, neterminate │ │ │ │
│ │sau fãrã studii │ │ │ │
├───┼──────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ 2 │profesionale │ │ │ │
├───┼──────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ 3 │medii │ │ │ │
├───┼──────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ 4 │superioare │ │ │ │
├───┴──────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ TOTAL │ │ │ │
└──────────────────────────────┴───────────────┴───────────────┴──────────────┘


*) Se va utiliza aceasta forma pentru Raportul anual, în locul expresiei
"pe trimestrul ................ anul ........."

Conducãtorul instituţiei

Semnatura
.............

L.S.






ANEXA 5


la normele metodologice
-----------------------

MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI PUBLICE


SITUAŢIA
privind accesul la o locuinta
în trimestrul ............... anul ........
(în anul ...........)*

1. LOCUINŢE CONSTRUITE


┌───┬───────┬────────────────┬──────────────┬────────┬───────────┐
│Nr.│Judeţul│Numãr solicitãri│Numãr persoane│ Sume │ Sume │
│crt│ │ │şi familii │necesare│acordate │
│ │ │ │beneficiare │(mil. │(mil. lei) │
│ │ │ │ │ lei) │ │
├───┼───────┼────────────────┼──────────────┼────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼────────────────┼──────────────┼────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└───┴───────┴────────────────┴──────────────┴────────┴───────────┘

Situaţia privind beneficiarii de locuinţe conform prioritatilor stabilite
la <>art. 15 din Legea nr. 116/2002 :
a) tineri proveniţi din centrele de plasament şi centrele de primire a
copilului din cadrul serviciilor publice specializate şi al organismelor
private autorizate în domeniul protecţiei copiilor;
b) familisti în varsta de pana la 35 de ani cu copii în întreţinere;
c) familisti în varsta de pana la 35 de ani fãrã copii în întreţinere;
d) alte persoane în varsta de pana la 35 de ani.

2. LOCUINŢE CUMPĂRATE
┌───┬───────┬────────────────┬──────────────┬────────┬───────────┐
│Nr.│Judeţul│Numãr solicitãri│Numãr persoane│ Sume │ Sume │
│crt│ │ │şi familii │necesare│acordate │
│ │ │ │beneficiare │(mil. │(mil. lei) │
│ │ │ │ │ lei) │ │
├───┼───────┼────────────────┼──────────────┼────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼────────────────┼──────────────┼────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└───┴───────┴────────────────┴──────────────┴────────┴───────────┘

Situaţia privind beneficiarii de locuinţe conform prioritatilor stabilite
la <>art. 15 din Legea nr. 116/2002 :
a) tineri proveniţi din centrele de plasament şi centrele de primire a
copilului din cadrul serviciilor publice specializate şi al organismelor
private autorizate în domeniul protecţiei copiilor;
b) familisti în varsta de pana la 35 de ani cu copii în întreţinere;
c) familisti în varsta de pana la 35 de ani fãrã copii în întreţinere;
d) alte persoane în varsta de pana la 35 de ani.

3. LOCUINŢE ÎNCHIRIATE
┌───┬───────┬────────────────┬──────────────┬────────┬───────────┐
│Nr.│Judeţul│Numãr solicitãri│Numãr persoane│ Sume │ Sume │
│crt│ │ │şi familii │necesare│acordate │
│ │ │ │beneficiare │(mil. │(mil. lei) │
│ │ │ │ │ lei) │ │
├───┼───────┼────────────────┼──────────────┼────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼────────────────┼──────────────┼────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└───┴───────┴────────────────┴──────────────┴────────┴───────────┘

Situaţia privind beneficiarii de locuinţe conform prioritatilor stabilite
la <>art. 15 din Legea nr. 116/2002 :
a) tineri proveniţi din centrele de plasament şi centrele de primire a
copilului din cadrul serviciilor publice specializate şi al organismelor
private autorizate în domeniul protecţiei copiilor;
b) familisti în varsta de pana la 35 de ani cu copii în întreţinere;
c) familisti în varsta de pana la 35 de ani fãrã copii în întreţinere;
d) alte persoane în varsta de pana la 35 de ani.


*) Se va utiliza aceasta forma pentru Raportul anual, în locul expresiei
"pe trimestrul ................ anul ........."

Conducãtorul instituţiei

Semnatura
.............

L.S.








ANEXA 6


la normele metodologice
-----------------------

CASA NATIONALA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE


SITUAŢIA
privind persoanele din familiile pentru care s-a stabilit
dreptul la venitul minim garantat şi care au
beneficiat de asistenta medicalã
în trimestrul ......... anul ........
(în anul .........)*



┌─────┬─────────┬───────────────┬────────────────────────┐
│ Nr. │ Judeţul │Numãr persoane │ Numãr persoane care au │
│crt. │ │ asigurate │beneficiat de asistenta │
│ │ │ │ medicalã │
├─────┼─────────┼───────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
├─────┴─────────┼───────────────┼────────────────────────┤
│ TOTAL │ │ │
└───────────────┴───────────────┴────────────────────────┘



*) Se va utiliza aceasta forma pentru Raportul anual, în locul
expresiei "pe trimestrul ................ anul ........."


Conducãtorul instituţiei

Semnatura
.............

L.S.








ANEXA 7


la normele metodologice
-----------------------

MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII


SITUAŢIA
privind persoanele care au beneficiat de burse
şi tabere în trimestrul ............ anul ............
(în anul .............)*



┌───┬───────┬─────────────────┬─────────────────┬────────────────────────┐
│Nr.│Judeţul│Numãr beneficiari│Numãr beneficiari│Numãr persoane cu acces │
│crt│ │ burse de │ burse pentru │gratuit în tabere de │
│ │ │ şcolarizare │ continuarea │odihna sau de instruire │
│ │ │ │ studiilor ├─────────┬──────────────┤
│ │ │ ├───────┬─────────┤Nr. elevi│Nr. studenţi │
│ │ │ │ Elevi │ Studenţi│ │ │
├───┼───────┼─────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
├───┴───────┤ │ │ │ │ │
│ TOTAL │ │ │ │ │ │
└───────────┴─────────────────┴───────┴─────────┴─────────┴──────────────┘

SITUAŢIA
privind sumele alocate pentru burse şi tabere
în trimestrul ........... anul..........
(în anul .............)*

┌───┬───────┬─────────────────┬─────────────────┬────────────────────────┐
│Nr.│Judeţul│ Burse de │ Burse pentru │ Sume alocate pentru │
│crt│ │ şcolarizare │ continuarea │tabere de odihna sau de │
│ │ │ (mil. lei) │ studiilor │instruire (mil. lei) │
│ │ │ │ (mil. lei) ├─────────┬──────────────┤
│ │ │ ├───────┬─────────┤ Elevi │ Studenţi │
│ │ │ │ Elevi │ Studenţi│ │ │
├───┼───────┼─────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
├───┴───────┤ │ │ │ │ │
│ TOTAL │ │ │ │ │ │
└───────────┴─────────────────┴───────┴─────────┴─────────┴──────────────┘

SITUAŢIA
privind aplicarea programelor de alfabetizare
în trimestrul ......... anul...........
(în anul .............)*

┌───┬───────┬──────────┬────────┬───────────┬──────────┬──────────┐
│Nr.│Judeţul│ Numãr │ Numãr │Numãr bene-│Sume chel-│Sume acor-│
│crt│ │analfabeti│persoane│ficiari de │tuite pen-│date cu │
│ │ │ │partici-│burse de │tru finan-│titlu de │
│ │ │ │pante la│alfabeti- │tare pro- │burse de │
│ │ │ │progra- │zare │gram alfa-│alfabeti- │
│ │ │ │mul de │ │betizare │zare │
│ │ │ │alfabe- │ │ │ │
│ │ │ │tizare │ │ │ │
├───┼───────┼──────────┼────────┼───────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
├───┴───────┼──────────┼────────┼───────────┼──────────┼──────────┤
│ TOTAL │ │ │ │ │ │
└───────────┴──────────┴────────┴───────────┴──────────┴──────────┘


*) Se va utiliza aceasta forma pentru Raportul anual, în locul expresiei
"pe trimestrul ................ anul ........."


Conducãtorul instituţiei

Semnatura
.............

L.S.








ANEXA 8


la normele metodologice
-----------------------

CONSILIUL LOCAL ........


SITUAŢIA
privind realizarea mãsurilor de prevenire şi combatere
a marginalizarii sociale
în trimestrul ............ anul ......
(în anul .............)*



┌───┬──────────────────┬────────┬───────┬────────┬───────┬──────────────────┐
│Nr.│Mãsuri │ Numãr │ Numãr │ Numãr │ Numãr │ Sume │
│crt│ │persoane│familii│persoane│familii├──────────────────┤
│ │ │margina-│margi- │benefi- │benefi-│ (mil. lei) │
│ │ │lizate │nali- │ ciare │ciare ├────────┬─────────┤
│ │ │ │zate │ │ │Necesare│Cheltuite│
├───┼──────────────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼────────┼─────────┤
│ 1 │acces la locuinta │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼────────┼─────────┤
│ 2 │acces la servicii │ │ │ │ │ │ │
│ │publice de stricta│ │ │ │ │ │ │
│ │necesitate │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼────────┼─────────┤
│ 3 │alte mãsuri │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼────────┼─────────┤
│TO-│ │ │ │ │ │ │ │
│TAL│ │ │ │ │ │ │ │
└───┴──────────────────┴────────┴───────┴────────┴───────┴────────┴─────────┘


*) Se va utiliza aceasta forma pentru Raportul anual, în locul expresiei
"pe trimestrul ................ anul ........."


Conducãtorul instituţiei

Semnatura
.............

L.S.




--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016