Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.139 din 17 noiembrie 2010  privind infiintarea, organizarea si functionarea Companiei Nationale pentru Controlul Cazanelor, Instalatiilor de Ridicat si Recipientelor sub Presiune - S.A., precum si modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.340/2001 privind organizarea si functionarea Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.139 din 17 noiembrie 2010 privind infiintarea, organizarea si functionarea Companiei Nationale pentru Controlul Cazanelor, Instalatiilor de Ridicat si Recipientelor sub Presiune - S.A., precum si modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.340/2001 privind organizarea si functionarea Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 779 din 22 noiembrie 2010
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. II alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 22/2010 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 64/2008 privind funcţionarea în condiţii de siguranţã a instalaţiilor sub presiune, instalaţiilor de ridicat şi a aparatelor consumatoare de combustibil,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

    ART. 1
    (1) Se înfiinţeazã Compania Naţionalã pentru Controlul Cazanelor, Instalaţiilor de Ridicat şi Recipientelor sub Presiune - S.A., denumitã în continuare CNCIR, ca urmare a reorganizãrii prin divizare a Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat, denumitã în continuare ISCIR.
    (2) CNCIR este persoanã juridicã românã, de interes strategic naţional, organizatã ca societate comercialã pe acţiuni, cu acţionar unic statul român, conform legilor în vigoare şi statutului prevãzut în anexa nr. 1.
    (3) CNCIR are în structura sa 12 sucursale.
    (4) CNCIR funcţioneazã sub autoritatea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri.
    ART. 2
    CNCIR are ca obiect principal de activitate realizarea de testãri şi analize tehnice, cod CAEN 7120 - ed. rev. 2/2008, în scopul efectuãrii de verificãri tehnice în vederea autorizãrii funcţionãrii şi de verificãri tehnice în utilizare, pentru instalaţiile şi echipamentele prevãzute în anexa nr. 2 la <>Legea nr. 64/2008 privind funcţionarea în condiţii de siguranţã a instalaţiilor sub presiune, instalaţiilor de ridicat şi a aparatelor consumatoare de combustibil, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 3
    (1) Capitalul social al CNCIR este de 28.415.500 lei şi reprezintã valoarea activelor imobiliare cuprinse în patrimoniul preluat prin divizarea parţialã a patrimoniului ISCIR conform situaţiei activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, întocmitã la 30 iunie 2010.
    (2) Capitalul social este împãrţit în 284.155 de acţiuni nominative, fiecare acţiune având valoarea nominalã de 100 lei.
    (3) Capitalul social este deţinut în întregime de statul român, în calitate de acţionar unic, care îşi exercitã drepturile şi obligaţiile prin Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri.
    (4) Predarea-preluarea elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, aferente patrimoniului transmis între ISCIR, pe de o parte, şi CNCIR, pe de altã parte, se va face pe bazã de protocol, care se va încheia în termen de cel mult 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
    (5) Patrimoniul transmis de ISCIR se stabileşte pe baza bilanţului contabil de închidere, însoţit de balanţa de verificare sinteticã, contul de rezultat patrimonial, situaţia fluxurilor de trezorerie şi celelalte anexe la situaţiile financiare întocmite potrivit legii.
    (6) CNCIR va prelua toate drepturile şi îşi va asuma toate obligaţiile corespunzãtoare patrimoniului preluat de la ISCIR şi se subrogã în toate drepturile şi obligaţiile ce decurg din raporturile juridice ale societãţii cu terţii, pentru domeniul sãu de activitate, inclusiv în litigiile în curs.
    ART. 4
    (1) CNCIR are în proprietate bunuri imobile şi mobile.
    (2) Bunurile imobile proprietate privatã a ISCIR prevãzute în anexa nr. 2 trec în proprietatea CNCIR la data înmatriculãrii sale în registrul comerţului şi se regãsesc în capitalul social al acesteia.
    ART. 5
    (1) Personalul din cadrul ISCIR necesar desfãşurãrii obiectului de activitate al CNCIR se considerã preluat la data înmatriculãrii acesteia în registrul comerţului, cu respectarea dispoziţiilor <>Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Legii nr. 67/2006 privind protecţia drepturilor salariaţilor în cazul transferului întreprinderii, al unitãţii sau al unor pãrţi ale acestora.
    (2) Drepturile de salarizare şi celelalte drepturi de personal, condiţiile de muncã, obligaţiile generale şi specifice, timpul de muncã şi de odihnã, programele de perfecţionare profesionalã a salariaţilor şi alte condiţii în care se desfãşoarã procesul muncii se stabilesc prin contractul colectiv de muncã la nivel de unitate, încheiat în condiţiile legii, în termen de cel mult 90 de zile de la data înmatriculãrii CNCIR în registrul comerţului.
    (3) Pânã la negocierea noului contract colectiv de muncã, personalul preluat de CNCIR îşi va pãstra salariile şi drepturile salariale avute anterior în cadrul ISCIR.
    ART. 6
    <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.340/2001 privind organizarea şi funcţionarea Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 37 din 21 ianuarie 2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. La articolul 1, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Patrimoniul ISCIR la data de 30 iunie 2010 este de 57.719.779 lei."
    2. La articolul 3 alineatul (1), litera c) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "c) autorizeazã, în conformitate cu cerinţele tehnice şi în condiţiile stabilite în prescripţiile tehnice şi de <>Legea nr. 64/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, persoane fizice sau juridice care realizeazã, pentru instalaţii şi echipamente, verificãri tehnice în vederea autorizãrii funcţionãrii, verificãri tehnice în utilizare, verificãri tehnice în utilizare pentru stabilirea duratei remanente de viaţã, activitãţi de construire, montare, instalare, punere în funcţiune, supraveghere tehnicã, lucrãri de revizie, reparaţii şi de întreţinere; pentru instalaţiile/ echipamentele din domeniul nuclear se vor respecta şi dispoziţiile <>Legii nr. 111/1996 privind desfãşurarea în siguranţã, reglementarea, autorizarea şi controlul activitãţilor nucleare, republicatã, cu modificãrile ulterioare;".
    3. La articolul 3 alineatul (1), dupã litera c) se introduce o nouã literã, litera c^1), cu urmãtorul cuprins:
    "c^1) efectueazã verificãri tehnice în vederea autorizãrii şi verificãri tehnice în utilizare la instalaţii/echipamente, în condiţiile stabilite de <>Legea nr. 64/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;".
    4. La articolul 3 alineatul (1), litera d) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "d) autorizeazã, în conformitate cu cerinţele tehnice şi în condiţiile stabilite în prescripţiile tehnice, funcţionarea instalaţiilor şi echipamentelor prevãzute în anexa nr. 1;".
    5. La articolul 3 alineatul (1), litera l) se abrogã.
    6. La articolul 3, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(1^1) Autorizãrile prevãzute la alin. (1) lit. c) şi e) se pot baza pe rapoarte de evaluare tehnicã, întocmite în condiţiile stabilite în prescripţiile tehnice."
    7. La articolul 4, alineatele (1) şi (4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 4. - (1) În cadrul ISCIR funcţioneazã 5 inspecţii teritoriale fãrã personalitate juridicã, prevãzute în anexa nr. 3.
    ...............................................................................................
    (4) Salarizarea personalului din cadrul ISCIR se realizeazã potrivit reglementãrilor în vigoare aplicabile personalului plãtit din fonduri publice."
    8. La articolul 5, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(4) Inspectorul de stat şef numeşte şi revocã, prin ordin, inspectorul de stat şef adjunct, inspectorii şefi ai inspecţiilor teritoriale şi conducãtorii structurilor din cadrul ISCIR prevãzute la alin. (6)."
    9. La articolul 7, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) ISCIR are dreptul de a solicita informaţii şi documente de la persoanele fizice sau juridice care proiecteazã, construiesc, monteazã, instaleazã, pun în funcţiune, realizeazã supravegherea tehnicã, executã revizii, reparã, întreţin, deţin, exploateazã, efectueazã verificãri tehnice în vederea autorizãrii funcţionãrii, verificãri tehnice în utilizare şi verificãri tehnice în utilizare pentru stabilirea duratei remanente de viaţã şi de la cele ce pun la dispoziţie pe piaţã instalaţii/echipamente, cu respectarea actelor juridice obligatorii ale Uniunii Europene care armonizeazã condiţiile de comercializare a produselor sau a actelor normative de punere în aplicare a acestei legislaţii, dupã caz."
    10. La articolul 7, alineatul (4) se abrogã.
    11. Articolul 9 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 9. - Finanţarea activitãţii ISCIR se asigurã integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, potrivit legii. Veniturile obţinute din perceperea de tarife şi din prestarea altor servicii de cãtre ISCIR în condiţiile legii, se fac venituri la bugetul de stat."
    12. La articolul 10, alineatul (3) se abrogã.
    13. Anexele nr. 2-4 se modificã şi se înlocuiesc cu anexele nr. 3-5 la prezenta hotãrâre.
    14. În cuprinsul textului, sintagmele "ministrul economiei" şi "Ministerul Economiei" se modificã şi se înlocuiesc cu sintagmele "ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri" şi, respectiv, "Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri".
    ART. 7
    <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.340/2001 privind organizarea şi funcţionarea Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 37 din 21 ianuarie 2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, se va republica, dându-se textelor o nouã numerotare.
    ART. 8
    La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, în anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 3 din 4 ianuarie 2010, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, la litera A punctul I, poziţia nr. 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "1. Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat - ISCIR - 125 de posturi".
    ART. 9
    Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                                ---------------
            Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri,
                                   Ion Ariton

               Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
                                Ioan Nelu Botiş

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 17 noiembrie 2010.
    Nr. 1.139.


    ANEXA 1

                                    STATUTUL
                Companiei Naţionale pentru Controlul Cazanelor,
         Instalaţiilor de Ridicat şi Recipientelor sub Presiune - S.A.

    CAP. I
    Denumirea, forma juridicã, sediul, durata

    ART. 1
    Denumirea
    (1) Denumirea societãţii comerciale este Compania Naţionalã pentru Controlul Cazanelor, Instalaţiilor de Ridicat şi Recipientelor sub Presiune - S.A., denumitã în continuare CNCIR, având sigla prevãzutã în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezentul statut.
    (2) În toate actele, facturile, scrisorile sau publicaţiile emise de CNCIR, se menţioneazã denumirea acesteia, urmatã de cuvintele "societate pe acţiuni" sau de iniţialele "S.A.", capitalul social, sediul şi numãrul unic de înregistrare în registrul comerţului.

    ART. 2
    Forma juridicã
    CNCIR este persoanã juridicã românã, cu capital social integral de stat, având forma juridicã de societate comercialã pe acţiuni, care îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legile române şi cu prezentul statut.

    ART. 3
    Sediul
    (1) Sediul social al CNCIR este în municipiul Bucureşti, Str. Fluviului nr. 16, sectorul 1.
    (2) CNCIR are, la înfiinţare, în structura sa 12 sucursale, prevãzute în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezentul statut.
    (3) CNCIR poate înfiinţa filiale, sucursale, reprezentanţe, agenţii şi alte asemenea subunitãţi în ţarã şi în strãinãtate, potrivit legii şi prezentului statut.

    ART. 4
    Durata
    Durata CNCIR este nelimitatã, activitatea acesteia urmând sã se desfãşoare de la data înmatriculãrii ei la oficiul registrului comerţului.

    CAP. II
    Scopul şi obiectul de activitate

    ART. 5
    Scopul
    Scopul CNCIR îl constituie efectuarea de verificãri tehnice în vederea autorizãrii funcţionãrii şi verificãri tehnice în utilizare la instalaţiile şi echipamentele prevãzute în anexa nr. 2 la <>Legea nr. 64/2008 privind funcţionarea în condiţii de siguranţã a instalaţiilor sub presiune, instalaţiilor de ridicat şi a aparatelor consumatoare de combustibil, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

    ART. 6
    Obiectul de activitate
    (1) CNCIR are ca principal obiect de activitate efectuarea de testãri şi realizarea de analize tehnice (cod CAEN 7120 - ed. rev. 2/2008- analize şi testãri tehnice).
    (2) Obiecte secundare de activitate sunt:
    3312 - Repararea maşinilor
    3319 - Repararea altor echipamente
    3320 - Instalarea maşinilor şi echipamentelor industriale
    4322 - Lucrãri de instalaţii sanitare, de încãlzire şi de aer condiţionat
    5814 - Activitãţi de editare a revistelor şi periodicelor
    5819 - Alte activitãţi de editare
    6311 - Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web şi activitãţi conexe
    6810 - Cumpãrarea şi vânzarea de bunuri imobiliare proprii
    6820 - Închirierea şi subînchirierea bunurilor imobiliare proprii sau închiriate
    7022 - Activitãţi de consultanţã pentru afaceri şi management
    7112 - Activitãţi de inginerie şi consultanţã tehnicã legate de acestea
    7490 - Alte activitãţi profesionale, ştiinţifice şi tehnice n.c.a.
    (3) Activitãţile prevãzute ca obiecte secundare pot fi realizate numai în situaţia în care prin aceste activitãţi nu se aduce atingere imparţialitãţii CNCIR, necesare în cadrul procesului de verificare tehnicã în vederea autorizãrii funcţionãrii şi de verificare tehnicã în utilizare.
    (4) În scopul realizãrii obiectului sãu de activitate, CNCIR desfãşoarã, în principal, urmãtoarele activitãţi:
    a) efectueazã verificãri tehnice în utilizare la echipamentele/instalaţiile prevãzute în anexa nr. 2 la <>Legea nr. 64/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în condiţiile stabilite în prescripţiile tehnice;
    b) efectueazã verificãrile tehnice în vederea autorizãrii funcţionãrii instalaţiilor şi echipamentelor prevãzute în anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.340/2001 privind organizarea şi funcţionarea Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în condiţiile stabilite în prescripţiile tehnice, cu excepţia celor prevãzute la pct. 5 din aceeaşi anexã;
    c) evalueazã capabilitatea tehnicã a persoanelor fizice şi juridice care presteazã, pentru instalaţii şi echipamente din domeniul reglementat de <>Legea nr. 64/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, activitãţi de construire, montare, instalare, punere în funcţiune, supraveghere, lucrãri de revizie, reparaţii şi de întreţinere;
    d) efectueazã verificãri tehnice în utilizare la instalaţiile şi echipamentele la care se solicitã stabilirea duratei remanente de viaţã, în condiţiile stabilite în prescripţiile tehnice;
    e) evalueazã documentaţii de reparaţii pentru instalaţiile şi echipamentele prevãzute în anexa nr. 2 la <>Legea nr. 64/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, raportat la cerinţele şi în condiţiile stabilite în prescripţiile tehnice;
    f) efectueazã, în condiţiile legii şi cu respectarea cerinţelor stabilite în prescripţiile tehnice, verificãri tehnice în utilizare, dupã reparaţii şi propune Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat (ISCIR) data urmãtoarei verificãri tehnice în utilizare;
    g) efectueazã, raportat la cerinţele din prescripţiile tehnice, evaluãri de documentaţii pentru obţinerea avizului obligatoriu de instalare pentru instalaţiile şi echipamentele prevãzute în anexa nr. 1^2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.340/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    h) efectueazã analize şi examinãri tehnice de laborator;
    i) presteazã activitãţi de evaluare tehnicã în vederea aprobãrii procedurilor de sudurã, conform cerinţelor prescripţiilor tehnice;
    j) realizeazã activitãţi de evaluare a competenţei tehnice a persoanelor fizice care practicã ocupaţii din categoria celor prevãzute în anexa nr. 1^1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.340/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în conformitate cu cerinţele tehnice şi în condiţiile stabilite în prescripţii tehnice;
    k) executã expertize tehnice, testãri şi mãsurãtori în domeniile specifice obiectului sãu de activitate;
    l) desfãşoarã şi alte activitãţi pentru realizarea scopului şi obiectului sãu de activitate.
    (5) CNCIR poate sã deţinã acţiuni sau pãrţi sociale din capitalul social al altor societãţi comerciale şi sã decidã, în condiţiile legii, asocierea cu persoane juridice române sau strãine.

    CAP. III
    Capitalul social, acţiunile

    ART. 7
    Capitalul social
    (1) Capitalul social al CNCIR este de 28.415.500 lei şi reprezintã valoarea activelor imobiliare cuprinse în patrimoniul preluat prin divizarea parţialã a patrimoniului ISCIR.
    (2) Capitalul social este împãrţit în 284.155 de acţiuni nominative, fiecare acţiune având valoarea nominalã de 100 lei.
    (3) Capitalul social este deţinut în întregime de statul român, în calitate de acţionar unic, care îşi exercitã toate drepturile şi obligaţiile ce decurg din aceastã calitate prin Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri.

    ART. 8
    Majorarea sau reducerea capitalului social
    (1) Capitalul social poate fi redus sau majorat pe baza hotãrârii adunãrii generale extraordinare a acţionarilor, în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevãzute de lege.
    (2) Capitalul social va putea fi majorat prin:
    a) noi aporturi în numerar şi/sau în naturã;
    b) încorporarea rezervelor, potrivit legii, în care vor putea fi incluse diferenţele favorabile rezultate din actualizarea valorii imobilizãrilor societãţii comerciale, cu excepţia rezervelor legale, precum şi a beneficiilor sau a primelor de emisiune;
    c) conversia unor creanţe lichide şi exigibile asupra CNCIR cu acţiuni ale acestuia;
    d) alte surse stabilite de adunarea generalã a acţionarilor ori de consiliul de administraţie, dupã caz, potrivit legii.
    (3) Capitalul social poate fi redus prin:
    a) micşorarea numãrului de acţiuni;
    b) reducerea valorii nominale a acţiunilor;
    c) dobândirea propriilor acţiuni, urmatã de anularea lor;
    d) alte procedee prevãzute de lege.
    (4) În cazul în care administratorii constatã pierderea a jumãtate din capitalul social, aceştia sunt obligaţi sã convoace de îndatã adunarea generalã extraordinarã a acţionarilor, pentru a hotãrî fie reconstituirea capitalului social, fie reducerea lui la valoarea rãmasã, fie dizolvarea CNCIR.
    (5) Reducerea capitalului social se va putea face numai dupã douã luni de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, a hotãrârii adunãrii generale extraordinare a acţionarilor, potrivit prevederilor legale.

    ART. 9
    Acţiunile
    (1) Acţiunile sunt nominative şi vor cuprinde toate elementele prevãzute de lege.
    (2) CNCIR va ţine evidenţa acţionarilor şi a acţiunilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de cãtre preşedintele consiliului de administraţie. Registrul se pãstreazã la sediul CNCIR.

    ART. 10
    CNCIR este autorizatã sã emitã obligaţiuni în condiţiile legii.

    ART. 11
    Drepturile şi obligaţiile care decurg din acţiuni
    (1) Fiecare acţiune subscrisã şi plãtitã, potrivit legii, conferã deţinãtorului dreptul la un vot în adunarea generalã a acţionarilor, dreptul de a alege şi de a fi ales în organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului, conform dispoziţiilor legale şi prevederilor prezentului statut, precum şi alte drepturi prevãzute de lege şi de statut.
    (2) Deţinerea acţiunii implicã adeziunea de drept la statutul CNCIR.
    (3) Drepturile şi obligaţiile legate de acţiuni urmeazã acţiunile în cazul cesiunii acestora.
    (4) În cazul în care o acţiune nominativã devine proprietatea mai multor persoane, nu se va înscrie transmiterea decât în condiţiile în care acestea desemneazã un reprezentant unic pentru exercitarea drepturilor rezultând din acţiuni.
    (5) Obligaţiile CNCIR sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar acţionarii rãspund numai pânã la concurenţa aportului la capitalul social subscris de fiecare dintre aceştia.
    (6) Patrimoniul CNCIR nu poate fi grevat de datorii sau de alte obligaţii personale ale acţionarilor. Un creditor al unui acţionar poate formula pretenţii asupra pãrţii din profitul CNCIR care i se va repartiza de cãtre adunarea generalã a acţionarilor sau asupra cotei-pãrţi cuvenite acestuia la lichidarea CNCIR, efectuatã în condiţiile legii şi ale prezentului statut.

    ART. 12
    Cesiunea acţiunilor
    (1) În orice raporturi cu CNCIR, aceasta recunoaşte pentru fiecare acţiune un singur proprietar.
    (2) Cesiunea parţialã sau totalã a acţiunilor între acţionari şi/sau cãtre terţi se face în condiţiile şi cu procedura prevãzute de lege.
    (3) Transmiterea dreptului de proprietate asupra acţiunilor nominative emise de CNCIR se realizeazã prin declaraţia fãcutã în registrul acţionarilor, subscrisã de cedent şi de cesionar sau de mandatarii lor. De asemenea, transmiterea se mai poate realiza şi prin act autentic, cu efectuarea menţiunilor corespunzãtoare în registrul acţionarilor.

    ART. 13
    Pierderea acţiunilor
    (1) În cazul pierderii uneia sau mai multor acţiuni, proprietarul va trebui sã anunţe consiliul de administraţie şi sã facã publicã pierderea acestora în presã.
    (2) Dupã 6 luni acţionarul va putea obţine un duplicat al acţiunilor pierdute.

    CAP. IV
    Adunarea generalã a acţionarilor

    ART. 14
    Reprezentarea
    (1) În perioada în care statul este acţionar unic la CNCIR, interesele acesteia în adunarea generalã a acţionarilor vor fi reprezentate de Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri.
    (2) Reprezentanţii în adunarea generalã a acţionarilor, în numãr de 5, sunt numiţi pentru o perioadã de cel mult 4 ani şi sunt revocaţi prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri.

    ART. 15
    Atribuţiile
    (1) Adunarea generalã a acţionarilor CNCIR este organul de conducere al acesteia, care decide asupra activitãţii şi asupra politicii ei economice.
    (2) Adunãrile generale ale acţionarilor sunt ordinare şi extraordinare.
    (3) Adunarea generalã ordinarã a acţionarilor are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) aprobã propunerile privind strategia globalã de dezvoltare, retehnologizare, modernizare, restructurare economicofinanciarã a CNCIR;
    b) alege şi revocã cenzorii conform prevederilor legale;
    c) se pronunţã asupra gestiunii administratorilor;
    d) stabileşte nivelul remuneraţiei lunare cuvenite membrilor consiliului de administraţie, precum şi cenzorilor;
    e) aprobã bugetul de venituri şi cheltuieli şi, dupã caz, programul de activitate pe exerciţiul financiar urmãtor;
    f) stabileşte nivelul remuneraţiei directorului general al CNCIR;
    g) aprobã sau modificã bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, dupã analizarea rapoartelor consiliului de administraţie şi ale cenzorilor;
    h) aprobã repartizarea profitului, conform legii;
    i) hotãrãşte cu privire la folosirea dividendelor aferente acţiunilor gestionate, pentru restructurare şi dezvoltare;
    j) hotãrãşte cu privire la contractarea de împrumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe; stabileşte competenţele şi nivelul de contractare a împrumuturilor bancare de pe piaţa internã şi externã, a creditelor comerciale şi a garanţiilor, inclusiv prin gajarea acţiunilor, potrivit legii;
    k) hotãrãşte cu privire la înfiinţarea sau la desfiinţarea subunitãţilor, la fuziunea, divizarea, participarea la constituirea de noi persoane juridice sau la asocierea cu alte persoane juridice sau fizice, din ţarã sau din strãinãtate;
    l) analizeazã rapoartele consiliului de administraţie privind stadiul şi perspectivele referitoare la profit şi dividende, nivelul tehnic, calitatea, forţa de muncã, protecţia mediului, relaţiile cu clienţii;
    m) se pronunţã asupra gestiunii administratorilor şi asupra modului de recuperare a prejudiciilor produse CNCIR de cãtre aceştia;
    n) hotãrãşte cu privire la gajarea sau la închirierea unor bunuri, unitãţi sau sedii proprii;
    o) aprobã regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie;
    p) aprobã delegãrile de competenţã pentru consiliul de administraţie;
    q) reglementeazã dreptul de preemţiune al acţionarilor şi al salariaţilor CNCIR cu privire la cesiunea acţiunilor şi aprobã limitele şi condiţiile pentru cesionarea cãtre salariaţii acesteia a unui numãr de acţiuni proprii;
    r) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de lege în sarcina sa.
    (4) Pentru atribuţiile menţionate la alin. (3) lit. c), e), g)-k) şi m)-o), adunarea generalã a acţionarilor nu va putea lua hotãrâri decât în urma obţinerii de cãtre fiecare reprezentant a unui mandat special prealabil de la organul care l-a numit.
    (5) Adunarea generalã extraordinarã a acţionarilor se întruneşte pentru a hotãrî urmãtoarele:
    a) schimbarea formei juridice;
    b) mutarea sediului;
    c) schimbarea obiectului de activitate;
    d) majorarea capitalului social, precum şi reducerea sau reîntregirea lui prin emisiune de noi acţiuni, în condiţiile legii;
    e) fuziunea cu alte societãţi comerciale sau divizarea;
    f) dizolvarea anticipatã;
    g) emisiunea de obligaţiuni;
    h) modificarea numãrului de acţiuni sau a valorii nominale a acestora, precum şi cesiunea acţiunilor;
    i) orice altã modificare a actului constitutiv sau orice altã hotãrâre pentru care este cerutã aprobarea adunãrii generale extraordinare a acţionarilor;
    j) aprobã conversia acţiunilor nominative emise în formã dematerializatã în acţiuni nominative emise în formã materializatã şi invers;
    k) aprobã conversia acţiunilor preferenţiale şi nominative dintr-o categorie în alta, în condiţiile legii;
    l) hotãrãşte în orice alte probleme privind activitatea CNCIR stabilitã conform legii, cu excepţia celor care revin adunãrii generale ordinare a acţionarilor.
    (6) Pentru atribuţiile adunãrii generale extraordinare a acţionarilor, fiecare reprezentant trebuie sã obţinã un mandat special prealabil de la organul care l-a numit.

    ART. 16
    Convocarea adunãrii generale a acţionarilor
    (1) Adunarea generalã a acţionarilor se convoacã de preşedintele consiliului de administraţie sau de un membru al acestuia, pe baza împuternicirii date de preşedinte.
    (2) Adunãrile generale ordinare ale acţionarilor au loc cel puţin o datã pe an, în cel mult 5 luni de la încheierea exerciţiului financiar, pentru examinarea şi aprobarea bilanţului contabil şi a contului de profit şi pierderi pe anul precedent şi pentru aprobarea programului de activitate şi a bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul în curs.
    (3) Adunarea generalã a acţionarilor va fi convocatã ori de câte ori va fi nevoie, în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi cu dispoziţiile din statut, cu cel puţin 30 de zile înainte de data stabilitã.
    (4) Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii adunãrii generale a acţionarilor, precum şi ordinea de zi, cu menţionarea explicitã a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor acesteia.
    (5) Când pe ordinea de zi figureazã propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sã cuprindã textul integral al propunerilor.
    (6) Adunarea generalã a acţionarilor se întruneşte la sediul CNCIR sau în alt loc indicat în convocare.
    (7) Adunarea generalã extraordinarã a acţionarilor va fi convocatã ori de câte ori este cazul, la solicitarea acţionarului unic sau la cererea consiliului de administraţie ori a cenzorilor.

    ART. 17
    Organizarea adunãrii generale a acţionarilor
    (1) Pentru validitatea deliberãrilor adunãrii generale ordinare a acţionarilor este necesarã prezenţa acţionarilor care sã reprezinte cel puţin jumãtate din capitalul social, iar hotãrârile trebuie sã fie luate de acţionarii ce deţin majoritatea absolutã din capitalul social, reprezentaţi în adunare.
    (2) Pentru validitatea deliberãrilor adunãrii generale extraordinare a acţionarilor este necesarã:
    a) la prima convocare, prezenţa acţionarilor reprezentând trei pãtrimi din capitalul social, iar hotãrârile trebuie sã fie luate cu votul unui numãr de acţionari care sã reprezinte cel puţin jumãtate din capitalul social;
    b) la convocãrile urmãtoare, prezenţa acţionarilor reprezentând jumãtate din capitalul social, iar hotãrârile trebuie sã fie luate cu votul unui numãr de acţionari care sã reprezinte cel puţin o treime din capitalul social.
    (3) În ziua şi la ora precizate în convocare, şedinţa adunãrii generale a acţionarilor va fi deschisã de preşedintele consiliului de administraţie sau, în lipsa acestuia, de cel care îi ţine locul.
    (4) Adunarea generalã a acţionarilor va alege dintre acţionarii prezenţi un secretar care va verifica lista de prezenţã a acţionarilor, indicând capitalul social pe care îl reprezintã fiecare şi îndeplinirea tuturor formalitãţilor cerute de lege şi de statut pentru ţinerea şedinţei, şi va încheia procesul-verbal al adunãrii generale a acţionarilor.
    (5) Procesul-verbal va fi semnat de reprezentanţii statului mandataţi sã reprezinte interesele capitalului de stat, reprezentanţii Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, şi de secretarul care l-a întocmit.
    (6) Procesul-verbal al adunãrii generale se va scrie într-un registru sigilat şi parafat.
    (7) La fiecare proces-verbal se vor anexa actele referitoare la convocare, listele de prezenţã a acţionarilor, precum şi, dupã caz, mandatele speciale ale reprezentanţilor mandataţi de Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri.
    (8) La şedinţele ordinare şi extraordinare ale adunãrii generale a acţionarilor în care se dezbat problemele referitoare la raporturile de muncã cu personalul CNCIR pot fi invitaţi şi reprezentanţii sindicatului şi/sau reprezentanţii salariaţilor care nu sunt membri de sindicat, care nu vor avea drept de vot.

    ART. 18
    Exercitarea dreptului de vot în adunarea generalã a acţionarilor
    (1) Hotãrârile adunãrii generale a acţionarilor se iau prin vot deschis.
    (2) Votul va fi nominal în cazul hotãrârilor a cãror valabilitate este condiţionatã de existenţa mandatelor speciale.
    (3) Hotãrârile se vor putea lua în condiţiile şi cu majoritatea prevãzute de prezentul statut pentru adunãrile generale ordinare ale acţionarilor sau, dupã caz, pentru cele extraordinare.
    (4) La propunerea persoanei care prezideazã adunarea generalã a acţionarilor sau a unuia dintre membrii adunãrii generale a acţionarilor se va putea decide ca votul sã fie secret şi în alte cazuri, cu excepţia situaţiei în care este necesar votul nominal.
    (5) Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administraţie şi a cenzorilor, pentru revocarea lor şi pentru luarea hotãrârilor referitoare la rãspunderea administratorilor.
    (6) Pentru a fi opozabile terţilor, hotãrârile adunãrii generale a acţionarilor vor fi depuse în termen de 15 zile la oficiul registrului comerţului pentru a fi menţionate în extras în registru şi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
    (7) Ele nu vor putea fi executate înainte de ducerea la îndeplinire a formalitãţilor menţionate mai sus.
    (8) Hotãrârile luate de adunãrile generale ale acţionarilor în limitele legii şi ale prezentului statut sunt obligatorii şi pentru acţionarii care nu au luat parte la adunare sau care au votat împotrivã.
    (9) Acţionarii care nu sunt de acord cu hotãrârile luate de adunãrile generale ale acţionarilor cu privire la schimbarea obiectului de activitate, mutarea sediului sau schimbarea formei juridice au dreptul de a se retrage din CNCIR şi de a recupera contravaloarea acţiunilor pe care le posedã, conform prevederilor legale.

    CAP. V
    Consiliul de administraţie

    ART. 19
    Organizarea
    (1) CNCIR este administratã de un consiliu de administraţie compus din 5 membri, dintre care unul este directorul general.
    (2) Membrii consiliului de administraţie sunt numiţi pe o perioadã de cel mult 4 ani şi pot fi revocaţi, dupã caz, de adunarea generalã a acţionarilor, în baza mandatului emis de ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri; ei sunt remuneraţi pentru aceastã calitate cu o indemnizaţie lunarã.
    (3) Membrii consiliului de administraţie pot avea calitatea de acţionar.
    (4) În situaţia în care se creeazã un loc vacant în consiliul de administraţie, adunarea generalã a acţionarilor propune un nou administrator în vederea ocupãrii acestuia. Durata pentru care este ales noul administrator pentru a ocupa locul vacant va fi egalã cu perioada care a rãmas pânã la expirarea mandatului predecesorului sãu.
    (5) Consiliul de administraţie se întruneşte lunar la sediul CNCIR sau ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a unei treimi din numãrul membrilor sãi.
    (6) Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în baza propriului sãu regulament şi a reglementãrilor legale în vigoare.
    (7) Consiliul de administraţie este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de cãtre un membru, în baza mandatului preşedintelui.
    (8) Preşedintele numeşte un secretar fie dintre membrii consiliului de administraţie, fie dintre salariaţii CNCIR.
    (9) Conducerea CNCIR se asigurã de cãtre un director general, care este preşedintele consiliului de administraţie.
    (10) Pentru valabilitatea hotãrârilor este necesarã prezenţa a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor consiliului de administraţie, iar acestea se iau cu majoritatea simplã a membrilor prezenţi.
    (11) Dezbaterile consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi stabilite şi comunicate de preşedinte, cu cel puţin 7 zile înainte de data ţinerii şedinţei. Dezbaterile se consemneazã în procesul-verbal de şedinţã, care se scrie într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie.
    (12) Procesul-verbal se semneazã de toţi membrii consiliului de administraţie şi de secretar.
    (13) Pe baza procesului-verbal, secretarul consiliului de administraţie redacteazã hotãrârea acestuia, care se semneazã de preşedinte.
    (14) Consiliul de administraţie poate delega, prin regulamentul de organizare şi funcţionare, o parte dintre atribuţiile sale directorului general al CNCIR şi poate recurge, de asemenea, la experţi pentru soluţionarea anumitor probleme.
    (15) În relaţiile cu terţii CNCIR este reprezentatã de directorul general, pe baza şi în limitele împuternicirilor date de consiliul de administraţie; directorul general semneazã actele de angajare faţã de terţi.
    (16) Preşedintele consiliului de administraţie este obligat sã punã la dispoziţia acţionarilor şi a cenzorilor, la cererea acestora, toate documentele CNCIR.
    (17) Membrii consiliului de administraţie vor depune o garanţie conform prevederilor legale.
    (18) Membrii consiliului de administraţie rãspund individual sau solidar, dupã caz, faţã de CNCIR pentru prejudiciile rezultate din infracţiuni sau abateri de la prevederile legale, pentru abateri de la statut ori pentru greşeli în administrarea acesteia. În astfel de situaţii ei vor putea fi revocaţi.
    (19) Sunt incompatibile cu calitatea de membru în consiliul de administraţie persoanele prevãzute în <>Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (20) Nu pot fi directori ai CNCIR şi ai sucursalelor acesteia persoanele care sunt incompatibile potrivit <>Legii nr. 31/1990, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

    ART. 20
    Atribuţiile consiliului de administraţie, ale directorului general şi ale directorilor executivi

    A. Consiliul de administraţie are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
    a) aprobã structura organizatoricã şi regulamentul de organizare şi funcţionare al CNCIR;
    b) aprobã nivelul garanţiilor şi modul de constituire a acestora pentru directorul general, directorii executivi ai CNCIR, directorii din cadrul sucursalelor şi pentru persoanele care au calitatea de gestionar;
    c) încheie acte juridice prin care sã dobândeascã, sã înstrãineze, sã închirieze, sã schimbe sau sã constituie în garanţie bunuri aflate în patrimoniul CNCIR, cu aprobarea adunãrii generale a acţionarilor, atunci când legea impune aceastã condiţie;
    d) aprobã delegãrile de competenţã pentru directorul general şi pentru persoanele din conducerea CNCIR, în vederea executãrii operaţiunilor acesteia;
    e) aprobã competenţele sucursalelor pe domenii de activitate (economic, comercial, tehnic, administrativ, financiar, juridic etc.), în vederea realizãrii obiectului de activitate al CNCIR;
    f) aprobã încheierea oricãror contracte pentru care nu a delegat competenţa directorului general al CNCIR;
    g) supune anual adunãrii generale a acţionarilor, în termenul legal, raportul cu privire la activitatea CNCIR, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi pe anul precedent, precum şi proiectul programului de activitate şi proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli ale CNCIR pe anul în curs;
    h) convoacã adunarea generalã extraordinarã a acţionarilor ori de câte ori este nevoie;
    i) aprobã încheierea contractelor de import-export, pânã la limita cuantumului valoric stabilit de adunarea generalã a acţionarilor;
    j) stabileşte drepturile, obligaţiile şi responsabilitãţile personalului CNCIR, conform structurii organizatorice aprobate;
    k) stabileşte competenţele şi nivelul de contractare a împrumuturilor bancare curente, a creditelor comerciale pe termen scurt şi mediu şi aprobã eliberarea garanţiilor;
    l) aprobã numãrul de posturi şi normativul de constituire a compartimentelor funcţionale şi de producţie;
    m) aprobã programele de producţie, cercetare, dezvoltare, investiţii;
    n) stabileşte şi aprobã politici pentru protecţia mediului şi securitatea muncii, potrivit reglementãrilor legale în vigoare;
    o) stabileşte tactica şi strategia de marketing;
    p) stabileşte şi aprobã, în limita bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat de adunarea generalã a acţionarilor, modificãri în structura acestuia, în limita competenţelor pentru care a primit mandat;
    q) mandateazã reprezentanţii patronatului la negocierea contractului colectiv de muncã;
    r) rezolvã orice alte probleme stabilite de adunarea generalã a acţionarilor sau care sunt prevãzute de legislaţia în vigoare.
    B. (1) Directorul general reprezintã CNCIR în raporturile cu terţii.
    (2) Directorul general are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
    a) aplicã strategia şi politicile de dezvoltare ale CNCIR, stabilite de consiliul de administraţie;
    b) numeşte, suspendã sau revocã directorii executivi;
    c) angajeazã, promoveazã şi concediazã personalul salariat, în condiţiile legii;
    d) numeşte, suspendã sau revocã directorii din cadrul sucursalelor;
    e) participã la negocierea contractului colectiv de muncã, ale cãrui negociere şi încheiere se desfãşoarã în condiţiile legii, în limita mandatului dat de consiliul de administraţie;
    f) negociazã, în condiţiile legii, contractele individuale de muncã;
    g) încheie acte juridice, în numele şi pe seama CNCIR, în limitele împuternicirilor acordate de consiliul de administraţie;
    h) aprobã atribuţiile, responsabilitãţile şi obligaţiile personalului CNCIR, conform fişei postului;
    i) aprobã operaţiunile de încasãri şi plãţi, potrivit competenţelor legale şi prezentului statut;
    j) aprobã operaţiunile de vânzare şi cumpãrare de bunuri, potrivit competenţelor legale şi prezentului statut;
    k) împuterniceşte directorii executivi, directorii din cadrul sucursalelor şi orice altã persoanã sã exercite orice atribuţii din sfera sa de competenţã;
    l) rezolvã orice altã problemã pe care consiliul de administraţie a stabilit-o în sarcina sa.
    C. (1) Directorii executivi şi directorii din cadrul sucursalelor se aflã în subordinea directorului general, sunt angajaţi ai CNCIR, executã operaţiunile acesteia şi sunt rãspunzãtori faţã de aceasta pentru îndeplinirea îndatoririlor lor, în aceleaşi condiţii ca şi membrii consiliului de administraţie.
    (2) Atribuţiile directorilor executivi şi ale directorilor din cadrul sucursalelor sunt stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare a CNCIR.

    CAP. VI
    Gestiunea

    ART. 21
    Cenzorii
    (1) Gestiunea CNCIR este controlatã de acţionari şi de 3 cenzori care sunt aleşi de adunarea generalã a acţionarilor. Cel puţin unul dintre cenzori trebuie sã fie expert contabil.
    (2) În perioada în care statul deţine mai mult de 20% din capitalul social, unul dintre cenzori va fi recomandat de Ministerul Finanţelor Publice.
    (3) Adunarea generalã a acţionarilor alege, de asemenea, acelaşi numãr de cenzori supleanţi, care îi vor înlocui, în condiţiile legii, pe cenzorii titulari.
    (4) Pentru a putea exercita dreptul de control, cenzorilor li se prezintã, la cerere, date cu privire la activitatea CNCIR, la situaţia patrimoniului, profitului şi a pierderilor.
    (5) Cenzorii au urmãtoarele atribuţii principale:
    a) în cursul exerciţiului financiar verificã gospodãrirea mijloacelor fixe şi a mijloacelor circulante, portofoliul de efecte, casa şi registrele de evidenţã contabilã şi informeazã consiliul de administraţie asupra neregulilor constatate;
    b) la încheierea exerciţiului financiar controleazã exactitatea inventarului, a documentelor şi a informaţiilor prezentate de consiliul de administraţie asupra conturilor CNCIR, a bilanţului contabil şi a contului de profit şi pierderi, prezentând adunãrii generale a acţionarilor un raport scris;
    c) la lichidarea CNCIR controleazã operaţiunile de lichidare;
    d) prezintã adunãrii generale a acţionarilor punctul lor de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului şi a obiectului de activitate ale CNCIR.
    (6) Cenzorii sunt obligaţi de asemenea:
    a) sã facã, în fiecare lunã şi inopinat, inspecţii ale casei şi sã verifice existenţa titlurilor sau a valorilor care sunt proprietatea CNCIR ori care au fost primite în gaj, cauţiune sau depozit;
    b) sã ia parte la adunãrile generale ordinare şi extraordinare ale acţionarilor, inserând în ordinea de zi propunerile pe care le considerã necesare;
    c) sã constate depunerea garanţiei din partea administratorilor;
    d) sã vegheze ca dispoziţiile legii şi ale statutului sã fie îndeplinite de administratori şi de lichidatori.
    (7) Cenzorii se întrunesc la sediul CNCIR şi iau decizii în unanimitate. Dacã nu se realizeazã unanimitatea, raportul cu divergenţe se înainteazã adunãrii generale a acţionarilor.
    (8) Cenzorii pot convoca adunarea generalã extraordinarã a acţionarilor, dacã aceasta nu a fost convocatã de consiliul de administraţie, în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutivi, cu excepţia primilor 2 ani de la constituirea CNCIR, sau ori de câte ori considerã necesar pentru alte situaţii privind încãlcarea dispoziţiilor legale şi statutare.
    (9) Atribuţiile, drepturile şi obligaţiile cenzorilor se completeazã cu dispoziţiile legale în materie.
    (10) Cenzorii şi cenzorii supleanţi sunt numiţi de adunarea generalã a acţionarilor pe o perioadã de cel mult 3 ani şi pot fi renumiţi.
    (11) Sunt incompatibile cu calitatea de cenzor persoanele prevãzute în <>Legea nr. 31/1990, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi în reglementãrile legale în vigoare.
    (12) Cenzorii sunt obligaţi sã depunã înainte de începerea activitãţii o garanţie egalã cu o treime din garanţia stabilitã pentru membrii consiliului de administraţie.
    (13) În caz de deces, împiedicare fizicã sau legalã, încetare sau renunţare la mandat a unui cenzor, acesta va fi înlocuit de cenzorul supleant cel mai în vârstã.
    (14) Dacã în acest mod numãrul cenzorilor nu se poate completa, cenzorii rãmaşi numesc altã persoanã în locul vacant, pânã la cea mai apropiatã adunare generalã a acţionarilor.
    (15) În cazul în care nu mai rãmâne în funcţie niciun cenzor, consiliul de administraţie va convoca adunarea generalã a acţionarilor, care va proceda la numirea altor cenzori.
    (16) Cenzorii vor trece într-un registru special deliberãrile, precum şi constatãrile fãcute în exerciţiul mandatului lor.
    (17) Revocarea cenzorilor se va putea face numai de adunarea generalã a acţionarilor.

    CAP. VII
    Activitatea

    ART. 22
    Finanţarea activitãţii proprii
    Pentru îndeplinirea obiectului de activitate şi în conformitate cu atribuţiile stabilite, CNCIR utilizeazã sursele de finanţare constituite conform legii, credite bancare şi alte surse financiare.

    ART. 23
    Exerciţiul financiar
    Exerciţiul financiar începe la data de 1 ianuarie şi se încheie la data de 31 decembrie ale fiecãrui an. Primul exerciţiu financiar începe la data înmatriculãrii CNCIR în registrul comerţului.

    ART. 24
    Personalul
    (1) Personalul de conducere şi de execuţie din cadrul CNCIR este numit, angajat şi concediat de directorul general.
    (2) Plata salariilor şi a impozitelor aferente, a cotelor de asigurãri sociale, precum şi a altor obligaţii faţã de bugetul de stat se va face potrivit legii.
    (3) Drepturile şi obligaţiile personalului CNCIR se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, contractul colectiv de muncã şi prin regulamentul intern.
    (4) Drepturile de salarizare şi celelalte drepturi de personal se stabilesc prin contractul colectiv de muncã pentru personalul salariat.

    ART. 25
    Amortizarea mijloacelor fixe
    Amortizarea activelor corporale şi necorporale din patrimoniul CNCIR se va calcula potrivit modului de amortizare stabilit de consiliul de administraţie, în conformitate cu prevederile legale.

    ART. 26
    Evidenţa contabilã şi bilanţul contabil
    (1) CNCIR va ţine contabilitatea în lei şi va întocmi situaţii financiare anuale potrivit reglementãrilor contabile aplicabile.
    (2) Situaţiile financiare anuale şi documentele anexate acestora se depun la unitãţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice.

    ART. 27
    Calculul şi repartizarea profitului
    (1) În contabilitate, profitul sau pierderea se stabileşte cumulat de la începutul exerciţiului financiar.
    (2) Repartizarea profitului se efectueazã în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

    ART. 28
    Registrele
    CNCIR va ţine, prin grija membrilor consiliului de administraţie şi, respectiv, a cenzorilor, toate registrele prevãzute de lege.

    CAP. VIII
    Asocierea, modificarea formei juridice, dizolvarea şi lichidarea, litigiile

    ART. 29
    Asocierea
    (1) CNCIR poate constitui, singurã sau împreunã cu alte persoane juridice sau fizice, române ori strãine, alte societãţi comerciale sau alte persoane juridice, în condiţiile prevãzute de lege şi de prezentul statut.
    (2) CNCIR poate încheia contracte de asociere cu alte persoane juridice sau fizice, fãrã constituirea de noi persoane juridice, dacã asocierea este destinatã realizãrii scopului şi obiectului sãu de activitate.
    (3) Condiţiile de participare a CNCIR la constituirea de noi persoane juridice sau în contracte de asociere se vor stabili prin actele constitutive ori prin contractul de asociere, care vor fi aprobate de adunarea generalã a acţionarilor.

    ART. 30
    Modificarea formei juridice
    (1) Modificarea formei juridice a CNCIR se va putea face numai în temeiul hotãrârii adunãrii generale extraordinare a acţionarilor şi cu îndeplinirea tuturor formalitãţilor prevãzute de lege.
    (2) În perioada în care statul este acţionar majoritar, schimbarea formei juridice a CNCIR se va putea face numai cu aprobarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, prin reprezentanţii sãi desemnaţi sã reprezinte interesele capitalului de stat.
    (3) Noua societate comercialã va îndeplini formalitãţile legale de înregistrare şi publicitate cerute la înfiinţarea societãţilor comerciale.

    ART. 31
    Dizolvarea
    (1) Dizolvarea CNCIR va avea loc în urmãtoarele situaţii:
    a) imposibilitatea realizãrii obiectului sãu de activitate;
    b) declararea nulitãţii;
    c) hotãrârea adunãrii generale a acţionarilor;
    d) pierderea unei jumãtãţi din capitalul social, dupã ce s-a consumat fondul de rezervã, pentru motive ce nu atrag rãspunderi de orice naturã, dacã adunarea generalã a acţionarilor nu decide reconstituirea capitalului social sau reducerea lui la suma rãmasã;
    e) deschiderea procedurii privind falimentul;
    f) scãderea numãrului acţionarilor sub minimul legal;
    g) alte cauze prevãzute de lege sau de prezentul statut.
    (2) Hotãrârea de dizolvare a CNCIR trebuie sã fie înscrisã la oficiul registrului comerţului şi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.

    ART. 32
    Lichidarea
    (1) Dizolvarea CNCIR are ca efect deschiderea procedurii de lichidare.
    (2) Lichidarea CNCIR şi repartizarea patrimoniului se fac în condiţiile legii şi cu respectarea procedurii prevãzute de lege.

    ART. 33
    Litigiile
    (1) Litigiile de orice fel apãrute între CNCIR şi persoane fizice sau juridice, române ori strãine, sunt de competenţa instanţelor judecãtoreşti de drept comun.
    (2) Litigiile nãscute din raporturile contractuale dintre CNCIR şi persoanele juridice române şi strãine pot fi soluţionate şi prin arbitraj, potrivit legii.

    CAP. IX
    Dispoziţii finale

    ART. 34
    Prevederile prezentului statut se completeazã cu dispoziţiile legale referitoare la societãţile comerciale cu capital de stat, cu cele ale <>Legii nr. 31/1990, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu cele ale codului comercial şi ale celorlalte reglementãri legale în vigoare.


    ANEXA 1
    la statut
                                    SIGLA
                      Companiei Naţionale pentru Controlul
            Cazanelor, Instalaţiilor de Ridicat şi Recipientelor sub
                                Presiune - S.A.
___________
    NOTÃ )CTCE)
    Sigla Companiei Naţionale pentru Controlul Cazanelor, Instalaţiilor de Ridicat şi Recipientelor sub Presiune - S.A. se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 779 din 22 noiembrie 2010, la pagina 12 (a se vedea imaginea asociatã).


    ANEXA 2
    la statut
                                  SUCURSALELE
                      Companiei Naţionale pentru Controlul
              Cazanelor, Instalaţiilor de Ridicat şi Recipientelor
                              sub Presiune - S.A.


 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │Nr. Sucursalã │
 │crt. │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │ 1. CNCIR Bacãu Bacãu │
 │ 2. CNCIR Cluj-Napoca Cluj │
 │ 3. CNCIR Constanţa Constanţa │
 │ 4. CNCIR Craiova Craiova │
 │ 5. CNCIR Galaţi Galaţi │
 │ 6. CNCIR Iaşi Iaşi │
 │ 7. CNCIR Piteşti Piteşti │
 │ 8. CNCIR Ploieşti Ploieşti │
 │ 9. CNCIR Sibiu Sibiu │
 │ 10. CNCIR Suceava Suceava │
 │ 11. CNCIR Târgu Mureş Târgu Mureş │
 │ 12. CNCIR Timişoara Timişoara │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




    ANEXA 2
                      BUNURILE IMOBILE PROPRIETATE PRIVATĂ?
                     a Inspecţiei de Stat pentru Controlul
             Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor
                      de Ridicat care trec în proprietatea
                Companiei Naţionale pentru Controlul Cazanelor,
         Instalaţiilor de Ridicat şi Recipientelor sub Presiune - S.A.


 ┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
 │Nr. │ Imobilul │Valoarea │
 │crt.│ │ - lei - │
 ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ 1. │Teren în suprafaţã de 954,3 m², imobil clãdire, situat în │1.392.024│
 │ │Bacãu, toate situate în str. George Bacovia nr. 156, │ │
 │ │judeţul Bacãu │ │
 ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ 2. │Teren în suprafaţã de 339 m², imobil clãdire, construcţie │6.540.764│
 │ │lift, toate situate în Bucureşti, Str. Fluviului nr. 16, │ │
 │ │sectorul 1 │ │
 ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ 3. │Teren în suprafaţã de 394 m² şi imobil clãdire, situate în │2.201.425│
 │ │Cluj-Napoca, Str. Ţebei nr. 29, judeţul Cluj │ │
 ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ 4. │Teren în suprafaţã de 899 m², imobil clãdire şi garaj auto, │2.804.497│
 │ │toate situate în Craiova, Str. Brestei nr. 55A, judeţul Dolj │ │
 ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ 5. │Teren în suprafaţã de 149,86 m², imobil clãdire, situate în │ 850.000│
 │ │Constanţa, str. C-tin Brãtescu nr. 3 bis, judeţul Constanţa │ │
 ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ 6. │Teren în suprafaţã de 400 m² şi imobil clãdire, spaţiu │2.024.150│
 │ │centralã termicã, situate în Constanţa, str. Rãzboieni nr. 13│ │
 │ │judeţul Constanţa │ │
 ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ 7. │Imobil apartament, situat în Craiova, str. Romul bl. Romarta,│ 268.100│
 │ │sc. 1, et. 3, ap. 79, judeţul Dolj │ │
 ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ 8. │Imobil clãdire, situat în Galaţi, str. Saturn nr. 32, │1.496.097│
 │ │judeţul Galaţi │ │
 ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ 9. │Teren în suprafaţã de 560,49 m² şi clãdire, situate în Iaşi, │2.272.757│
 │ │str. Gheorghe Asachi nr. 2, judeţul Iaşi │ │
 ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │10. │Teren în suprafaţã de 304 m² şi imobil clãdire, situate în │1.830.672│
 │ │Piteşti, Bd. Republicii nr. 172, judeţul Argeş │ │
 ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │11. │Teren în suprafaţã de 180,25 m² şi imobil clãdire, situate în│ 919.625│
 │ │Piteşti, str. Cozia nr. 1, judeţul Argeş │ │
 ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │12. │Teren în suprafaţã de 592 m² şi imobil clãdire şi gard, │1.975.010│
 │ │situate în Ploieşti, str. Radu Stanian nr. 12,judeţul Prahova│ │
 ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │13. │Imobil clãdire, situat în Ploieşti, str. Ion Maiorescu nr. 14│ 668.850│
 │ │bl. 33 N2, parter, judeţul Prahova │ │
 ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │14. │Mansardã imobil clãdire şi copertinã acces garaj, împrejmuire│ 218.072│
 │ │gard, toate situate în Sibiu, Str. Dorului nr. 19, judeţul │ │
 │ │Sibiu │ │
 ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │15. │Teren în suprafaţã de 494 m² şi imobil clãdire, gard, situat │ 513.575│
 │ │în Suceava, Str. Universitãţii nr. 19, judeţul Suceava │ │
 ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │16. │Teren în suprafaţã de 342 m² şi imobil clãdire, situate în │ 642.386│
 │ │Târgu Mureş, str. Sãvineşti nr. 4, judeţul Mureş │ │
 ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │17. │Apartament III, situat în Târgu Mureş, Str. Republicii nr. 19│ 220.000│
 │ │ap. 3, judeţul Mureş │ │
 ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │18. │Teren în suprafaţã de 551,50 m² şi imobile clãdiri, situate │1.577.470│
 │ │în Timişoara, str. Gutenberg nr. 2, ap. 1, judeţul Timiş │ │
 └────┴─────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘




    ANEXA 3
    (Anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.340/2001)

                             INSPECŢII TERITORIALE
               ale Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor,
                           Recipientelor sub Presiune
                          şi Instalaţiilor de Ridicat



 ┌────┬─────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┐
 │Nr. │ Inspecţii teritoriale ale Inspecţiei de Stat │ Raza de activitate │
 │crt.│ pentru Controlul Cazanelor, │ a inspecţiilor │
 │ │ Recipientelor sub Presiune │ teritoriale │
 │ │ şi Instalaţiilor de Ridicat │ │
 ├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
 │ 1. │Inspecţia Teritorialã ISCIR Bucureşti - Bucureşti│- judeţul Argeş │
 │ │ │- judeţul Constanţa │
 │ │ │- judeţul Cãlãraşi │
 │ │ │- judeţul Dâmboviţa │
 │ │ │- judeţul Dolj │
 │ │ │- judeţul Giurgiu │
 │ │ │- judeţul Gorj │
 │ │ │- judeţul Ialomiţa │
 │ │ │- judeţul Ilfov │
 │ │ │- judeţul Mehedinţi │
 │ │ │- judeţul Olt │
 │ │ │- judeţul Tulcea │
 │ │ │- judeţul Vâlcea │
 │ │ │- judeţul Teleorman │
 ├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
 │ 2. │Inspecţia Teritorialã ISCIR Bacãu │- judeţul Bacãu │
 │ │ │- judeţul Botoşani │
 │ │ │- judeţul Brãila │
 │ │ │- judeţul Iaşi │
 │ │ │- judeţul Galaţi │
 │ │ │- judeţul Neamţ │
 │ │ │- judeţul Suceava │
 │ │ │- judeţul Vaslui │
 │ │ │- judeţul Vrancea │
 ├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
 │ 3. │Inspecţia Teritorialã ISCIR Braşov │- judeţul Braşov │
 │ │ │- judeţul Buzãu │
 │ │ │- judeţul Covasna │
 │ │ │- judeţul Harghita │
 │ │ │- judeţul Prahova │
 ├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
 │ 4. │Inspecţia Teritorialã ISCIR Oradea │- judeţul Arad │
 │ │ │- judeţul Bihor │
 │ │ │- judeţul Caraş-Severin │
 │ │ │- judeţul Maramureş │
 │ │ │- judeţul Satu Mare │
 │ │ │- judeţul Sãlaj │
 │ │ │- judeţul Timiş │
 │ │ │- judeţul Hunedoara │
 ├────┼─────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
 │ 5. │Inspecţia Teritorialã ISCIR Sibiu │- judeţul Alba │
 │ │ │- judeţul Bistriţa-Nãsãud│
 │ │ │- judeţul Cluj │
 │ │ │- judeţul Mureş │
 │ │ │- judeţul Sibiu │
 └────┴─────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┘




    ANEXA 4
    (Anexa nr. 3 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.340/2001)

                            STRUCTURA ORGANIZATORICÃ
                a Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor,
             Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat

    Numãr maxim de posturi 125



     ┌────────────────┐ ┌────────────────┐ ┌───────────────────┐
     │ COMPARTIMENT │ │ │ │COMPARTIMENT AUDIT │
     │ COMUNICARE ├──┐ │ │ ┌──┤ PUBLIC INTERN │
     └────────────────┘ │ │ │ │ └───────────────────┘
     ┌────────────────┐ │ │ │ │ ┌───────────────────┐
     │ COMPARTIMENT │ │ │ INSPECTOR │ │ │ COMPARTIMENT │
     │ STRUCTURA DE ├──┼─────┤ DE STAT ŞEF ├───┼──┤ MANAGEMENTUL │
     │ SECURITATE │ │ │ │ │ │ CALITÃŢII │
     └────────────────┘ │ │ │ │ └───────────────────┘
     ┌────────────────┐ │ │ │ │ ┌───────────────────┐
     │ COMPARTIMENT │ │ │ │ │ │ COMPARTIMENT │
     │ SSM, PSI, ├──┘ │ │ ├──┤ ACHIZIŢII PUBLICE │
     │SITUAŢII URGENŢÃ│ │ │ │ └───────────────────┘
     └────────────────┘ │ │ │
                               └────────┬───────┘ │
                                        │ │
           ┌──────────────────────┐ │ │ ┌───────────────────┐
           │INSPECTOR DE STAT ŞEF ├─────┤ ├──┤ BIROUL RESURSE │
           │ ADJUNCT │ │ │ │ UMANE, JURIDIC │
           └──────────────────────┘ │ │ └───────────────────┘
                                        │ │
           ┌──────────────────────┐ │ │ ┌───────────────────┐
           │ DIRECŢIA INSPECŢIE, │ │ │ │ DIRECŢIA │
           │SUPRAVEGHERE A PIEŢEI ├─────┤ └──┤ ECONOMICÃ, │
           │ ŞI REGLEMENTARE │ │ │ ADMINISTRATIV │
           └──────────────────────┘ │ └───────────────────┘
                                        │
           ┌──────────────────────┐ │
           │ INSPECŢII ├─────┘
           │ TERITORIALE │
           └──────────────────────┘




    ANEXA 5
    (Anexa nr. 4 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.340/2001)

                                    NORMATIV
     privind parcul auto al Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor,
             Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat

    1. Autolaboratoare: un autolaborator pentru supravegherea pieţei.
    2. Autoturisme: - câte un autoturism la 5 inspectori de specialitate care efectueazã controale, supraveghere a pieţei şi verificãri tehnice;
    - câte un autoturism pentru conducerea Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat*)
__________
    *) Conform prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 247/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

    NOTÃ:
    Consumul lunar de combustibil pentru fiecare autoturism este de 300 l.
    Consumul lunar de combustibil pentru autolaborator este de 250 l.
    În perioada de valabilitate a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 55/2010 privind unele mãsuri de reducere a cheltuielilor publice se vor aplica normele privind consumul lunar de carburanţi pentru autoturisme prevãzute în aceasta.

                                      ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016