Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.120 din 30 august 2006  privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea   Legii nr. 290/2003 privind acordarea de despagubiri sau compensatii cetatenilor romani pentru bunurile proprietate a acestora, sechestrate, retinute sau ramase in Basarabia, Bucovina de Nord si Tinutul Herta, ca urmare a starii de razboi si a aplicarii Tratatului de Pace intre Romania si Puterile Aliate si Asociate, semnat la Paris la 10 februarie 1947, cu modificarile si completarile ulterioare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.120 din 30 august 2006 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii nr. 290/2003 privind acordarea de despagubiri sau compensatii cetatenilor romani pentru bunurile proprietate a acestora, sechestrate, retinute sau ramase in Basarabia, Bucovina de Nord si Tinutul Herta, ca urmare a starii de razboi si a aplicarii Tratatului de Pace intre Romania si Puterile Aliate si Asociate, semnat la Paris la 10 februarie 1947, cu modificarile si completarile ulterioare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 753 din 5 septembrie 2006

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 13 din Legea nr. 290/2003 privind acordarea de despãgubiri sau compensaţii cetãţenilor români pentru bunurile proprietate a acestora, sechestrate, reţinute sau rãmase în Basarabia, Bucovina de Nord şi Ţinutul Harţa, ca urmare a stãrii de rãzboi şi a aplicãrii Tratatului de Pace între România şi Puterile Aliate şi Asociate, semnat la Paris la 10 februarie 1947, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Normele metodologice pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 privind acordarea de despãgubiri sau compensaţii cetãţenilor români pentru bunurile proprietate a acestora, sechestrate, reţinute sau rãmase în Basarabia, Bucovina de Nord şi Ţinutul Herţa, ca urmare a stãrii de rãzboi şi a aplicãrii Tratatului de Pace între România şi Puterile Aliate şi Asociate, semnat la Paris la 10 februarie 1947, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.239/2004 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 privind acordarea de despãgubiri sau compensaţii cetãţenilor români pentru bunurile proprietate a acestora, sechestrate, reţinute sau rãmase în Basarabia, Bucovina de Nord şi Ţinutul Herţa, ca urmare a stãrii de rãzboi şi a aplicãrii Tratatului de Pace între România şi Puterile Aliate şi Asociate, semnat la Paris la 10 februarie 1947, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 747 din 17 august 2004, cu modificãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


────────────────
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor Marian Frâncu

p. Preşedintele Autoritãţii Naţionale
pentru Restituirea Proprietãţilor,
Remus Virgil Baciu

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Ministrul agriculturii,
pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Gheorghe Flutur

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 30 august 2006.
Nr. 1.120.


ANEXĂ

NORME METODOLOGICE
pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 privind acordarea de despãgubiri sau compensaţii cetãţenilor români pentru bunurile proprietate a acestora, sechestrate, reţinute sau rãmase în Basarabia, Bucovina de Nord şi Ţinutui Herţa, ca urmare a stãrii de rãzboi şi a aplicãrii Tratatului de Pace între România şi Puterile Aliate şi Asociate, semnat la Paris la 10 februarie 1947, cu modificãrile şi completãrile ulterioare

CAP. I
Beneficiarii mãsurilor reparatorii

ART. 1
(1) Beneficiazã de mãsurile reparatorii prevãzute de <>Legea nr. 290/2003 privind acordarea de despãgubiri sau compensaţii cetãţenilor români pentru bunurile proprietate a acestora, sechestrate, reţinute sau rãmase în Basarabia, Bucovina de Nord şi Ţinutul Herţa, ca urmare a stãrii de rãzboi şi a aplicãrii Tratatului de Pace între România şi Puterile Aliate şi Asociate, semnat la Paris la 10 februarie 1947, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cetãţenii români deposedaţi ca urmare a pãrãsirii forţate a Basarabiei, Bucovinei de Nord şi a Ţinutului Herţa, precum şi ca urmare a celui de-al II-lea Rãzboi Mondial şi a aplicãrii Tratatului de Pace între România şi Puterile Aliate şi Asociate, semnat la Paris la 10 februarie 1947, precum şi moştenitorii legali, pânã la gradul al IV-lea inclusiv, şi moştenitorii testamentari ai persoanelor îndreptãţite.
(2) De prevederile <>Legii nr. 290/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, beneficiazã persoanele arãtate la art. 1 din lege, indiferent de domiciliul sau de reşedinţa acestora.
ART. 2
(1) Pentru a beneficia de mãsurile reparatorii prevãzute de <>Legea nr. 290/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, persoanele îndreptãţite trebuie sã facã dovada cã au avut în proprietate, la momentul refugiului, bunurile pentru care solicitã acordarea mãsurilor reparatorii.
(2) Beneficiarii prevederilor <>Legii nr. 290/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, au obligaţia sã declare pe propria rãspundere atât bunurile ale cãror compensare şi despãgubire le solicitã, cât şi dacã au beneficiat sau nu de despãgubiri ori de compensaţii parţiale, în bani sau în naturã.
(3) În cazul în care beneficiarii prezentei legi au primit sau urmeazã sã primeascã în proprietate suprafeţe de teren reconstituite potrivit <>Legii fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi <>Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi ale celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor <>Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale <>Legii nr. 169/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aceştia au dreptul la atribuiri în naturã, despãgubiri sau compensaţii în baza prezentei legi numai pentru diferenţa pânã la limita suprafeţelor prevãzute la <>art. 2 alin. (2) din Legea nr. 290/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Cererile sunt însoţite de acte doveditoare certificate de autoritãţi. În situaţia imposibilitãţii dovedite de a procura aceste acte, cererea se completeazã cu declaraţia autenticã a petentului, însoţitã de declaraţiile a cel puţin 2 martori, de asemenea autentificate.
(5) Imposibilitatea de a procura înscrisuri se dovedeşte prin demersurile efectuate pentru a intra în posesia acestor acte, depunându-se la dosar copii ale corespondenţei purtate cu diferite instituţii din România, Ucraina şi Republica Moldova, abilitate sã producã aceste documente (adeverinţe sau certificate de arhivã), precum şi traducerea acestora, dupã caz.
ART. 3
(1) Se considerã datã a formulãrii cererii prevãzute la art. 2 data înregistrãrii cererii la comisiile constituite la instituţia prefectului judeţului respectiv sau a municipiului Bucureşti, în temeiul <>art. 6 din Legea nr. 9/1998 privind acordarea de compensaţii cetãţenilor români pentru bunurile trecute în proprietatea statului bulgar în urma aplicãrii Tratatului dintre România şi Bulgaria, semnat la Craiova la 7 septembrie 1940, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) În situaţiile în care cererea prevãzutã la alin. (1) este expediatã prin poştã, se considerã datã a formulãrii cererii data înregistrãrii la oficiul poştal.
ART. 4
Cererile de despãgubiri respinse prin hotãrâri ale comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 , pentru motivul nedepunerii în termenul prevãzut la <>art. 5 din Legea nr. 290/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sunt considerate cereri noi.

CAP. II
Criteriile şi metodologia de evaluare, modalitãţi de acordare a compensaţiilor şi de stabilire a cuantumului despãgubirilor pentru terenuri agricole şi terenuri cu vegetaţie forestierã

ART. 5
(1) Pentru terenurile rãmase în teritoriile prevãzute la art. 1, foştilor proprietari sau moştenitorilor legali şi testamentari ai acestora, astfel cum sunt definiţi la <>art. 1 din Legea nr. 290/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, li se pot atribui terenuri de aceeaşi categorie în judeţele în care domiciliazã, în condiţiile <>Legii nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Legii nr. 1/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în limita disponibilitãţilor, din domeniul privat al statului sau al unitãţilor administrativ-teritoriale.
(2) Hotãrârile comisiilor teritoriale de aplicare a <>Legii nr. 290/2003 , prin care se stabileşte atribuirea în naturã a terenurilor, trebuie sã conţinã date exacte privind amplasamentul acestora (suprafaţã, vecinãtãţi, categoria de utilizare) şi sunt emise dupã obţinerea aprobãrii comisiei locale pentru aplicarea legilor fondului funciar din raza unitãţii administrativ-teritoriale din patrimoniul cãreia face parte terenul respectiv.
(3) Hotãrârile de atribuire în naturã a terenurilor, emise de comisiile teritoriale de aplicare a <>Legii nr. 290/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se comunicã Autoritãţii Naţionale pentru Restituirea Proprietãţilor - Serviciul pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 , în termen de 10 zile de la data emiterii, în vederea avizãrii.
(4) Autoritatea Naţionalã pentru Restituirea Proprietãţilor - Serviciul pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 avizeazã hotãrârile de atribuire în naturã a terenurilor, emise de comisiile teritoriale de aplicare a <>Legii nr. 290/2003 , în termen de 60 de zile de la comunicare.
(5) Pentru a acorda avizul conform. Autoritatea Naţionalã pentru Restituirea Proprietãţilor - Serviciul pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 poate solicita orice date şi relaţii de la instituţiile statului, în condiţiile legii.
(6) Avizul negativ al Autoritãţii Naţionale pentru Restituirea Proprietãţilor - Serviciul pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 este motivat.
(7) Punerea în posesie a terenurilor se efectueazã de cãtre comisia localã pentru aplicarea legilor fondului funciar din raza unitãţii administrativ-teritoriale din al cãrei domeniu privat face parte terenul respectiv, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Legii nr. 1/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 6
Persoanele îndreptãţite cãrora nu li se pot atribui în naturã terenuri de aceeaşi categorie în judeţul în care locuiesc beneficiazã de despãgubiri sau compensaţii determinate potrivit prevederilor <>art. 2 alin. (2) din Legea nr. 290/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 7
(1) Persoanele îndreptãţite beneficiazã, pentru terenurile agricole pe care le-au avut în proprietate în Basarabia, Bucovina de Nord şi în Ţinutul Herţa, de compensaţii în bani pentru suprafaţa de teren avutã în proprietate, din care se scade, dacã este cazul, suprafaţa de teren reconstituitã potrivit <>Legii nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, dar nu mai mult de 50 ha de teren agricol.
(2) Cuantumul compensaţiei se stabileşte, pentru fiecare hectar de teren agricol, prin calcularea unei sume raportate la valoarea medie a categoriilor de teren, stabilitã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 59/1994 pentru modificarea anexei la <>Hotãrârea Guvernului nr. 746/1991 privind stabilirea valorii de patrimoniu a terenurilor agricole în vederea aplicãrii <>art. 36 şi 38 din Legea fondului funciar nr. 18/1991 , actualizatã potrivit coeficientului de inflaţie existent la data stabilirii despãgubirii, raportat la cel stabilit pentru luna martie 1994.
(3) În cazul în care persoanele îndreptãţite sunt mai mulţi moştenitori ai aceluiaşi proprietar prevãzut la art. 1, domiciliaţi în judeţe diferite:
a) se atribuie în naturã terenuri de acelaşi gen în fiecare dintre judeţele în care locuiesc beneficiarii, în funcţie de disponibilitãţile de teren aflate în domeniul privat al statului sau al unitãţilor administrativ-teritoriale respective;
b) dacã nu se pot atribui în naturã, în tot sau în parte, terenuri de aceeaşi categorie în judeţele în care locuiesc persoanele beneficiare, se acordã despãgubiri sau compensaţii determinate conform prevederilor alin. (2).
ART. 8
(1) Persoanele îndreptãţite - proprietarii sau moştenitorii acestora, astfel cum sunt definite la <>art. 1 din Legea nr. 290/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, beneficiazã, pentru terenurile cu vegetaţie forestierã pe care le-au avut în proprietate în Basarabia, Bucovina de Nord şi în Ţinutul Herţa, de compensaţii în bani pentru suprafaţa de teren avutã în proprietate, din care se scade, dacã este cazul, suprafaţa de teren reconstituitã potrivit <>Legii nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi <>Legii nr. 1/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dar nu mai mult de 10 ha.
(2) Fiecare hectar de teren cu vegetaţie forestierã se compenseazã ca teren agricol clasa 1 de calitate, în condiţiile prevederilor art. 7 alin. (2).

CAP. III
Criterii şi metodoiogia de evaluare şi acordare a compensaţiilor pentru recoltele neculese în anul pãrãsirii forţate a bunurilor

ART. 9
(1) Pentru cel mult 3 dintre recoltele de grâu, porumb, floarea-soarelui, sfeclã de zahãr, vîţã-de-vie, în, tutun, mac sau fructe, necuiese în anul pãrãsirii forţate a bunurilor, la alegerea persoanelor îndreptãţite, se acordã o sumã stabilitã conform <>art. 4 din Legea nr. 290/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Suma prevãzutã la alin. (1) se calculeazã în funcţie de suprafaţa cultivatã, producţia medie la hectar şi preţul de achiziţie a produselor, publicat de Institutul Naţional de Statisticã pentru anul anterior celui în care se stabileşte despãgubirea, pentru fiecare produs dintre cele alese de persoanele îndreptãţite.
(3) Suprafaţa cultivatã luatã în calcul este cea care rezultã din documentele anexate cererii ca fiind cultivatã cu produsul în cauzã şi neculeasã în anul pãrãsirii forţate a bunurilor.
(4) Producţia medie la hectar luatã în calcul este producţia medie la hectar în zona pentru care se solicitã compensaţia pentru anul pãrãsirii forţate a bunurilor sau primul an anterior anului pãrãsirii forţate a bunurilor referitor la care Institutul Naţional de Statisticã deţine date.

CAP. IV
Criteriile şi metodologia de evaluare a despãgubirilor pentru construcţiile cu destinaţia de locuinţe, anexe gospodãreşti ori pentru alte utilitãţi

ART. 10
Pentru construcţiile cu destinaţia de locuinţe, anexe gospodãreşti ori pentru alte utilitãţi se acordã persoanelor îndreptãţite despãgubiri bãneşti determinate în funcţie de suprafaţa construitã, materialele folosite şi vechimea construcţiei la data pierderii posesiei.
ART. 11
Cuantumul despãgubirilor prevãzute la art. 10 se stabileşte în conformitate cu prevederile cap. III "Criteriile şi metodologia de evaluare a locuinţelor, inclusiv a anexelor gospodãreşti aferente" şi ale cap. IV "Criteriile şi metodologia de evaluare a construcţiilor cu altã destinaţie decât cea de locuinţã şi a anexelor gospodãreşti aferente" din Normele metodologice pentru aplicarea <>Legii nr. 9/1998 privind acordarea de compensaţii cetãţenilor români pentru bunurile trecute în proprietatea statului bulgar în urma aplicãrii Tratatului dintre România şi Bulgaria, semnat la Craiova la 7 septembrie 1940, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 753/1998 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 458 din 30 noiembrie 1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 12
În suma totalã a despãgubirilor pentru construcţiile cu destinaţia de locuinţe, anexe gospodãreşti ori pentru alte utilitãţi se cuprinde şi valoarea terenurilor aferente construcţiilor, respectiv terenul de sub construcţie şi curtea, care se determinã în conformitate cu dispoziţiile prevãzute la <>art. 12 din Normele metodologice pentru aplicarea Legii nr. 9/1998 privind acordarea de compensaţii cetãţenilor români pentru bunurile trecute în proprietatea statului bulgar în urma aplicãrii Tratatului dintre România şi Bulgaria, semnat la Craiova la 7 septembrie 1940, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 753/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 13
Terenurile intravilane libere de construcţii se compenseazã ca teren aferent locuinţelor, în conformitate cu dispoziţiile prevãzute la art. 12.

CAP. V
Organizarea şi funcţionarea comisiilor

ART. 14
(1) Aplicarea dispoziţiilor <>Legii nr. 290/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a prezentelor norme metodologice se face de cãtre comisiile constituite la instituţia prefectului judeţului respectiv sau a municipiului Bucureşti, în temeiul <>art. 6 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 9/1998 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în conformitate cu prevederile <>art. 5 şi 8 din Legea nr. 290/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Atribuţiile comisiilor prevãzute la alin. (1) sunt cele stabilite prin <>Legea nr. 9/1998 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea nr. 290/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi prin normele metodologice adoptate în aplicarea acestora.
ART. 15
(1) Fiecare membru al comisiilor judeţene sau a municipiului Bucureşti pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 beneficiazã de indemnizaţie pentru fiecare şedinţã, calculatã în raport cu numãrul de ore al fiecãrei şedinţe şi, respectiv, cu indemnizaţia brutã stabilitã în lei/orã. Indemnizaţia brutã orarã se determinã prin aplicarea cotei de 20% asupra salariului de bazã brut lunar stabilit pentru funcţia de secretar general din ministere, raportatã la numãrul de ore lucrãtoare aferent fiecãrei luni.
(2) La nivelul unei luni, indemnizaţia lunarã care se acordã fiecãrui membru al comisiei nu poate depãşi limita prevãzutã la <>art. 20 din Legea nr. 40/1991 cu privire la salarizarea Preşedintelui şi Guvernului României, precum şi a personalului Preşedinţiei, Guvernului şi al celorlalte organe ale puterii executive, republicatã, cu modificãrile ulterioare.
(3) Indemnizaţiile pentru membrii comisiilor judeţene sau a municipiului Bucureşti pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 sunt plãtite prin direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, din sumele prevãzute în bugetul Ministerului Finanţelor Publice la capitolul "Alte servicii publice generale".
(4) Membrii comisiilor au dreptul şi la decontarea cheltuielilor de transport şi cazare, precum şi la o diurnã, în condiţiile stabilite pentru salariaţii unitãţilor bugetare, dacã se impun deplasãri în alte localitãţi decât cea în care domiciliazã, în vederea desfãşurãrii normale a activitãţii comisiei.
ART. 16
(1) Pentru evaluarea terenurilor, construcţiilor cu destinaţia de locuinţe, anexe gospodãreşti ori pentru alte utilitãţi şi a terenurilor aferente acestora, comisiile judeţene sau a municipiului Bucureşti pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 desemneazã una ori mai multe comisii tehnice de specialitate, dupã caz, formate din 3 membri, specialişti în expertizãri de construcţii sau evaluatori funciari, desemnaţi din cadrul instituţiilor publice, al serviciilor publice deconcentrate sau al consiliilor locale.
(2) Consiliile locale, instituţiile publice sau serviciile publice deconcentrate sunt obligate sã delege, la solicitarea comisiei judeţene sau a municipiului Bucureşti pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 , specialişti pentru efectuarea rapoartelor tehnice de evaluare a despãgubirilor.
(3) Rezultatul evaluãrii se consemneazã într-un raport tehnic de evaluare, semnat de toţi membrii comisiei tehnice, care se înainteazã comisiei judeţene sau a municipiului Bucureşti pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 .
(4) Comisiile tehnice de evaluare sunt obligate sã întocmeascã, sã redacteze şi sã înainteze cu maximã celeritate rapoartele tehnice de evaluare.
(5) Fiecare membru al comisiei tehnice de evaluare beneficiazã de o indemnizaţie calculatã în raport cu numãrul de ore aferente întocmirii fiecãrui raport, stabilitã în lei/orã, pe bazã de deviz anexat la raportul tehnic de evaluare, aprobat de comisia judeţeanã sau a municipiului Bucureşti. Indemnizaţia brutã orarã se determinã prin împãrţirea sumei rezultate din aplicarea cotei de 20% asupra salariului de bazã brut lunar pentru funcţia de secretar general din ministere la numãrul de ore lucrãtoare aferente fiecãrei luni.
(6) Indemnizaţiile prevãzute la alin. (5) se impoziteazã în conformitate cu reglementãrile în vigoare.
(7) Indemnizaţiile pentru membrii comisiilor tehnice sunt plãtite prin direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, din sumele prevãzute în bugetul Ministerului Finanţelor Publice la capitolul "Alte servicii publice generale".
ART. 17
(1) Autoritatea Naţionalã pentru Restituirea Proprietãţilor - Serviciul pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 are urmãtoarele atribuţii:
a) centralizeazã hotãrârile primite de la comisiile judeţene sau a municipiului Bucureşti pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 şi întocmeşte documentele de platã a despãgubirilor pentru <>Legea nr. 290/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) soluţioneazã contestaţiile îndreptate împotriva hotãrârilor comisiilor judeţene sau a municipiului Bucureşti pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 , prin decizie motivatã a vicepreşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Restituirea Proprietãţilor care coordoneazã activitatea Serviciului pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 . Hotãrârea se comunicã comisiilor judeţene sau a municipiului Bucureşti pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 şi solicitanţilor. În caz de contestaţie, Autoritatea Naţionalã pentru Restituirea Proprietãţilor solicitã dosarul de la comisia judeţeanã sau a municipiului Bucureşti pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 , care are obligaţia sã transmitã dosarul hotãrârii contestate, în termen de cel mult 15 zile de la primirea solicitãrii;
c) în vederea soluţionãrii contestaţiilor, solicitã din oficiu, cu respectarea legii, acte şi informaţii oricãror instituţii publice din ţarã sau din strãinãtate, persoanelor fizice ori juridice;
d) asigurã îndrumarea metodologicã a comisiilor judeţene sau a municipiului Bucureşti pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 ;
e) avizeazã hotãrârile de atribuire în naturã a terenurilor, emise de comisiile teritoriale de aplicare a <>Legii nr. 290/2003 , potrivit prevederilor art. 5;
f) în situaţia în care constatã încãlcarea prevederilor legale în vigoare, dispune comisiilor judeţene sau a municipiului Bucureşti pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 reanalizarea actelor administrative emise în aplicarea acestei legi.
(2) Serviciul pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 din cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Restituirea Proprietãţilor este reprezentat în litigiile în care este parte prin compartimentul de specialitate juridicã din cadrul Cancelariei Primului-Ministru.
(3) Hotãrârile Autoritãţii Naţionale pentru Restituirea Proprietãţilor - Serviciul pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 sunt supuse controlului judecãtoresc conform prevederilor legale, putând fi atacate, în termen de 30 de zile de la comunicare, la secţia de contencios administrativ a tribunalului în raza cãruia domiciliazã solicitantul.

CAP. VI
Plata despãgubirilor solicitate în baza <>Legii nr. 290/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare

ART. 18
(1) Solicitarea plãţii se face pe bazã de cerere scrisã, adresatã cãtre Autoritatea Naţionalã pentru Restituirea Proprietãţilor - Serviciul pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 .
(2) Cererea este însoţitã de hotãrârea comisiei judeţene sau a municipiului Bucureşti pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 , a Serviciului pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 , în cazul contestaţiilor, sau hotãrârea judecãtoreascã definitivã, învestitã cu formulã executorie, dupã caz, precum şi o copie de pe actul de identitate şi dovada deschiderii unui cont la o bancã comercialã sau la Casa de Economii şi Consemnaţiuni - C.E.C. - S.A.; dovada se face prin documentul ştampilat emis de bancã la deschiderea contului, cu specificarea codului IBAN şi a sucursalei bãncii.
(3) În cazul în care existã mai mulţi beneficiari sau moştenitori, aceştia transmit, în afara documentelor prevãzute la alin. (2):
a) procurã notarialã, în original, prin care toţi beneficiarii împuternicesc pe unul dintre ei sau o terţã persoanã sã primeascã plata întregii sume, împreunã cu dovada prevãzutã la alin. (2) privind contul persoanei desemnate; sau
b) act notarial, în original sau copie legalizatã (certificat de moştenitor, contract de partaj voluntar), din care rezultã cotele în care vor fi împãrţite despãgubirile între beneficiari.
(4) Autoritatea Naţionalã pentru Restituirea Proprietãţilor - Serviciul pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 dispune plata despãgubirilor pe baza documentelor prezentate, prin Direcţia generalã economicã din cadrul Cancelariei Primului-Ministru.
(5) Compensaţiile bãneşti stabilite prin hotãrârea comisiei judeţene ori a municipiului Bucureşti pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 , a Serviciului pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 , în cazul contestaţiilor, sau hotãrârea judecãtoreascã definitivã, învestitã cu formulã executorie, dupã caz, se achitã beneficiarilor, în limita sumelor aprobate anual cu aceastã destinaţie în bugetul de stat, astfel:
a) integral, dacã cuantumul acestora nu depãşeşte 50.000 lei;
b) eşalonat în douã tranşe, pe parcursul a 2 ani consecutivi, astfel: 60% în primul an şi 40% în anul urmãtor, dacã cuantumul despãgubirilor se încadreazã între 50.001 lei şi 100.000 lei;
c) eşalonat în douã tranşe, pe parcursul a 2 ani consecutivi, astfel: 40% în primul an şi 60% în anul urmãtor, dacã cuantumul compensaţiilor depãşeşte 100.001 lei.
(6) Suma achitatã beneficiarilor în cea de-a doua tranşã se actualizeazã în raport cu indicele de creştere a preţurilor de consum din ultima lunã pentru care acest indice a fost publicat de cãtre Institutul Naţional de Statisticã, faţã de luna decembrie a anului anterior.

___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016