Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.112 din 7 noiembrie 1996  privind reorganizarea Regiei Autonome a Padurilor Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.112 din 7 noiembrie 1996 privind reorganizarea Regiei Autonome a Padurilor "Romsilva" - R.A. in Regia Nationala a Padurilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 285 din 13 noiembrie 1996

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Regia Autonomă a Pădurilor "Romsilva" - R.A. se reorganizează în Regia Naţională a Pădurilor.
    ART. 2
    (1) Regia Naţională a Pădurilor este persoană juridică, cu sediul central în municipiul Bucureşti, şi funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară, exercitând şi atribuţii de serviciu public cu specific silvic, în conformitate cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa nr. 1.
    (2) Subunităţile fără personalitate juridică din structura Regiei Naţionale a Pădurilor sunt prevăzute în anexa nr. 2.
    (3) Regia Naţională a Pădurilor funcţionează sub autoritatea Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului, potrivit legii.
    ART. 3
    (1) Regia Naţională a Pădurilor preia patrimoniul Regiei Autonome a Pădurilor "Romsilva" - R.A. şi exercită faţă de terţi drepturile şi obligaţiile acesteia.
    (2) La data de 30 iunie 1996, patrimoniul net al Regiei Autonome a Pădurilor "Romsilva" - R.A. era în valoare de 783.596,8 milioane lei, fiind constituit prin însumarea patrimoniilor unităţilor din structura sa.
    ART. 4
    Regia Naţională a Pădurilor are ca obiect de activitate aplicarea strategiei naţionale în domeniul silviculturii şi acţionează pentru apărarea, conservarea şi dezvoltarea durabilă a fondului forestier proprietate publică a statului, pe care îl administrează, precum şi pentru gospodărirea şi valorificarea vânatului, a peştelui din apele de munte şi a celorlalte produse specifice fondului forestier, potrivit reglementărilor legale, în condiţii de eficienţă economică.
    ART. 5
    Personalul Regiei Autonome a Pădurilor "Romsilva" - R.A. şi al subunităţilor acesteia se preia de către Regia Naţională a Pădurilor şi subunităţile acesteia şi se consideră transferat în interesul serviciului.
    ART. 6
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ART. 7
    Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Guvernului nr. 1.335/1990 privind înfiinţarea Regiei Autonome a Pădurilor "Romsilva" - R.A., publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 3 din 10 ianuarie 1991, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare se abrogă.

                        PRIM-MINISTRU
                       NICOLAE VĂCĂROIU

                        Contrasemnează:
                        ---------------
                   Ministrul apelor, pădurilor
                    şi protecţiei mediului,
                     Aurel Constantin Ilie

             Ministru de stat, ministrul finanţelor,
                        Florin Georgescu

    Bucureşti, 7 noiembrie 1996.
    Nr. 1.112.


    ANEXA 1

                                   REGULAMENT
                         de organizare şi funcţionare a
                          Regiei Naţionale a Pădurilor

    CAP. I
    Prevederi generale

    ART. 1
    Denumirea regiei este Regia Naţională a Pădurilor.
    ART. 2
    Regia Naţională a Pădurilor este persoană juridică şi funcţionează pe baza de gestiune economică şi autonomie financiară, exercitând şi atribuţii de serviciu public, cu specific silvic.
    ART. 3
    Sediul central al Regiei Naţionale a Pădurilor este în municipiul Bucureşti, bd. Magheru nr. 31, sectorul 1.

    CAP. II
    Scopul şi obiectul de activitate

    ART. 4
    Regia Naţională a Pădurilor are ca scop gospodărirea unitară, în conformitate cu prevederile amenajamentelor silvice şi ale normelor de regim silvic, a fondului forestier proprietate publică a statului, în vederea creşterii contribuţiei pădurilor la îmbunătăţirea condiţiilor de mediu şi la asigurarea economiei naţionale cu lemn, cu alte produse ale pădurii şi cu servicii.
    ART. 5
    Regia Naţională a Pădurilor are ca obiect de activitate aplicarea strategiei naţionale în domeniul silviculturii şi acţionează pentru apărarea, conservarea şi dezvoltarea durabilă a fondului forestier proprietate publică a statului, pe care îl administrează, precum şi pentru gospodărirea şi valorificarea vânatului, a peştelui din apele de munte şi a celorlalte produse specifice fondului forestier, potrivit reglementărilor legale, în condiţii de eficienţă economică. Produsele specifice fondului forestier, precum şi celelalte bunuri care se recoltează din acesta, se prelucrează şi se valorifica, sunt:
    - produsele lemnoase principale, secundare, accidentale şi de igienă ale pădurii, precum şi cele obţinute prin prelucrarea acestora;
    - alte produse lemnoase: arbori şi arbuşti ornamentali, răchită - inclusiv împletituri, puieţi forestieri, diferite bunuri şi produse din lemn;
    - produse nelemnoase, specifice din fondul forestier proprietate publică a statului, cum sunt: vânatul din crescătorii şi din cuprinsul fondurilor de vânătoare pe care le gestionează, peştele din apele de munte, din pastravarii, bălţi şi iazuri din fondul forestier, fructe de pădure, seminţe forestiere, ciuperci comestibile din flora spontană, plante medicinale şi aromatice, răşină şi altele asemenea.

    CAP. III
    Atribuţii

    ART. 6
    Atribuţiile Regiei Naţionale a Pădurilor sunt următoarele:
    - asigura integritatea fondului forestier proprietate publică a statului şi gospodărirea durabilă a pădurilor din cuprinsul acestuia, urmărind sporirea continuă a calităţii şi functionalităţii acestora;
    - organizează cadastrul forestier al pădurilor proprietate publică a statului şi întocmeşte periodic inventarul acestora, cu respectarea normelor tehnice şi a prevederilor legale în vigoare;
    - în măsuri de lichidare a enclavelor din fondul forestier şi de corectare a perimetrului pădurilor prin schimburi ori prin cumpărare de terenuri, pe bază de acte autentice, cu respectarea prevederilor legale;
    - îndeplineşte atribuţiile prevăzute de lege, referitoare la exercitarea dreptului de preempţiune în cazul tuturor vânzărilor de bunăvoie sau silite, la preţ şi în condiţii egale, pentru enclavele din fondul forestier proprietate publică a statului şi terenurile limitrofe acestuia, precum şi pentru terenurile acoperite cu vegetaţie forestieră;
    - poate cumpăra terenuri degradate proprietate privată sau poate prelua asemenea terenuri în cazul donării lor de către deţinători sau proprietari, în vederea impăduririi, cu respectarea prevederilor legale şi suportarea cheltuielilor din fondul de conservare şi regenerare a pădurilor;
    - preia în administrare terenurile degradate proprietate publică a statului, incluse în perimetre de ameliorare şi prevăzute a fi împădurite potrivit legii. Cheltuielile pentru lucrările necesare se suportă din fondul de ameliorare a fondului funciar sau din alocaţii de la bugetul de stat, potrivit legii;
    - organizează şi exercită paza fondului forestier, pe care îl administrează, împotriva tăierilor ilegale de arbori, furturilor, distrugerilor, degradărilor, păşunatului, braconajului şi altor fapte păgubitoare şi asigură măsurile de prevenire şi stingere a incendiilor de păduri;
    - organizează şi execută, în conformitate cu prevederile amenajamentelor silvice şi ale studiilor de specialitate, lucrările de regenerare şi reconstrucţie ecologică a pădurilor, precum şi pe cele de îngrijire a arboretelor ţinere şi de întreţinere a seminţişurilor şi plantaţiilor;
    - asigură realizarea şi urmărirea, prin sistem informaţional adecvat, a compoziţiilor de regenerare stabilite prin amenajamentele silvice sau prin alte studii de specialitate;
    - urmăreşte protejarea terenurilor, din fondul forestier împotriva eroziunii şi altor forme de degradare şi asigură execuţia lucrărilor de corectare a torenţilor din fondul forestier;
    - asigură starea fitosanitară corespunzătoare în păduri, indiferent de natura proprietăţii asupra acestora, organizând acţiunile necesare pentru depistarea, prevenirea şi combaterea bolilor şi a dăunătorilor;
    - amplasează şi pune în valoare masa lemnoasă ce urmează a se recolta anual, destinată agenţilor economici şi populaţiei din mediu rural, în conformitate cu posibilitatea pădurilor, stabilită prin amenajamentele silvice;
    - exercită controlul respectării regulilor silvice de exploatare a lemnului şi ia măsuri, pe baza legislaţiei în vigoare, pentru prevenirea prejudicierii seminţişurilor şi arborilor pe picior, degradării solului, declasării lemnului şi altor fapte asemănătoare, sanctionând abaterile constatate;
    - controlează provenienţa materialelor lemnoase şi a celorlalte produse specifice fondului forestier, legalitatea circulaţiei acestora şi urmăreşte sancţionarea neregulilor constatate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
    - asigură valorificarea în condiţii de eficienţă sporită a masei lemnoase aprobate pentru recoltare din pădurile pe care le administrează, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
    - execută în regie proprie lucrări de exploatare şi de prelucrare a masei lemnoase, în scopul gospodăririi rationale a pădurilor şi valorificării superioare a lemnului, asigurării regenerarii la timp a arboretelor şi evitării declasării lemnului;
    - stabileşte şi realizează reţeaua de drumuri forestiere necesare accesibilizarii bazinelor forestiere pentru exploatarea masei lemnoase, mai buna gospodărire a pădurilor, a vânatului şi pentru turism;
    - asigură execuţia lucrărilor de întreţinere şi reparaţii ale drumurilor şi căilor ferate forestiere existente, în regie proprie sau prin agenţi economici de specialitate;
    - asigură gospodărirea fondurilor de vânătoare şi a celor de pescuit din apele de munte, aflate în gestiunea directă a regiei, raspunzând de realizarea efectivelor optime de vânat pe fiecare fond de vânătoare, prin acţiuni de selecţie a vânatului, de asigurare a hranei, adăpostului şi zonelor de linişte şi de înmulţire a acestuia, repopulări în unele fonduri, prevenirea şi combaterea braconajului şi recoltarea efectivelor aprobate prin programele anuale;
    - îndeplineşte orice alte atribuţii, prevăzute de lege, referitoare la gospodărirea fondurilor de vânătoare şi a celor de pescuit din apele de munte;
    - organizează, pe fondurile de vânătoare atribuite în gestiune, acţiuni de vânătoare pentru cetăţeni străini, în condiţiile legii;
    - constituie, administrează şi gospodăreşte, în condiţiile legii, ariile protejate din fondul forestier, inclusiv parcurile naţionale;
    - asigură valorificarea superioară a produselor nelemnoase specifice fondului forestier - fructe de pădure, ciuperci comestibile, răchită - inclusiv împletituri, plante medicinale şi aromatice şi altele asemenea, precum şi industrializarea acestora;
    - exercită controlul respectării regimului silvic în fondul forestier proprietate privată, precum şi controlul respectării regulilor silvice la care este supusă vegetaţia forestieră de pe terenurile din afara fondului forestier şi sancţionează nereguli constatate, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
    - prestează la cerere, contra cost, serviciile de specialitate în pădurile proprietate privată, precum şi în vegetatia forestieră din afara fondului forestier, cum sunt: lucrări de marcare a arborilor ce se pot recolta; estimarea şi inventarierea masei lemnoase; împăduriri; combaterea dăunătorilor; cadastru de specialitate etc.;
    - asigură paza pădurilor proprietate privată, la cererea asociaţiilor de proprietari legal constituite sau a unor proprietari individuali - dacă pădurile acestora au cel puţin o limită comună cu pădurile proprietate publică a statului, contra cost, pe baza de contracte sau convenţii încheiate cu solicitanţii respectivi;
    - sprijină realizarea de plantaţii şi perdele forestiere pe terenuri din afara fondului forestier, în care scop colaborează cu deţinătorii acestora;
    - exercită, contra cost, în condiţiile legii, lucrările de regenerare a pădurilor proprietate privată, în cazul în care proprietarii nu-şi îndeplinesc obligaţiile legale în acest domeniu;
    - prestează, contra cost, servicii, lucrări şi transporturi pentru terţi, potrivit obiectului său de activitate;
    - realizează toată gama de operaţiuni de comerţ exterior, în vederea valorificării cât mai avantajoase a lemnului, a vânatului şi a celorlalte produse specifice fondului forestier, potrivit legii;
    - stabileşte relaţii în domeniul său de activitate cu alte regii autonome, societăţi comerciale, precum şi cu terţe persoane juridice şi fizice, române sau străine, pentru realizarea în comun de activităţi productive şi de comercializare, pe baze contractuale, în condiţiile economiei de piaţă, potrivit legii;
    - acţionează, în condiţiile prevăzute de lege, pentru concesionarea, închirierea sau locaţia de gestiune a unor bunuri din patrimoniul propriu;
    - asigură aprovizionarea tehnico-materială, prin încheierea de contracte cu agenţi economici din ţară şi din străinătate;
    - stabileşte tarife pentru lucrări, produse şi servicii din domeniul său de activitate, potrivit legii;
    - asigura finanţarea lucrărilor necesare în vederea gospodăririi raţionale a fondului forestier şi a desfăşurării normale a activităţii, în condiţiile prevăzute de lege;
    - realizează politica de credite şi a altor surse de finanţare, de programare şi executare a activităţii economico-financiare, întocmirea bugetului de venituri şi cheltuieli, analiza execuţiei acestuia şi stabilirea destinaţiei profitului, potrivit legii;
    - urmăreşte obţinerea de profit; poate beneficia de alocaţii şi de subvenţii de la bugetul de stat; poate constitui fonduri proprii, potrivit legii;
    - constituie şi gestionează, în conformitate cu prevederile legale, Fondul de conservare şi regenerare a pădurilor;
    - iniţiază şi organizează acţiuni de cooperare tehnico-economică şi ştiinţifică cu agenţi economici şi firme din ţară şi din străinătate;
    - asigură realizarea, prin unităţi de profil, în condiţiile prevăzute de lege, de cercetări ştiinţifice de specialitate, de lucrări de amenajare a pădurilor şi proiectarea lucrărilor de investiţii, precum şi a asistenţei tehnice de specialitate;
    - urmăreşte aplicarea în domeniul silviculturii a rezultatelor cercetărilor ştiinţifice, în scopul modernizării şi perfecţionării gospodăririi pădurilor;
    - organizează şi participă cu produse specifice fondului forestier la expoziţii şi târguri din ţară şi din străinătate;
    - asigură desfăşurarea corespunzătoare a activităţii de propagandă, ziaristică şi publicitate, specifică sectorului silvic;
    - reprezintă în justiţie interesele statului în acţiunile de apărare a integrităţii sau de reîntregire a fondului forestier.

    CAP. IV
    Patrimoniul

    ART. 7
    Regia Naţională a Pădurilor are în administrare fondul forestier proprietate publică a statului, înregistrat ca atare în amenajamentele silvice şi în raportul statistic - SILV. 1, actualizat pe baza primirilor şi cedărilor de terenuri legal efectuate, inclusiv ca urmare a trecerii unor suprafeţe în proprietate privată, conform prevederilor Legii nr. 18/1991.
    ART. 8
    (1) Regia Naţională a Pădurilor posedă, foloseşte şi dispune în mod autonom de bunurile pe care le are în proprietate, în vederea realizării scopului pentru care a fost constituită.
    (2) Bunurile proprietate publică a statului administrate de Regia Naţională a Pădurilor, fiind inalienabile, se evidenţiază în mod distinct în patrimoniul acesteia şi au regimul prevăzut de lege.

    CAP. V
    Structura organizatorică şi funcţională

    ART. 9
    Structura organizatorică şi funcţională a Regiei Naţionale a Pădurilor se stabileşte de către consiliul de administraţie al acesteia.
    ART. 10
    (1) Regia Naţională a Pădurilor are în structura sa subunităti fără personalitate juridică, conform anexei nr. 2 la prezenta hotărâre, după cum urmează:
    - Direcţii silvice;
    - Institutul de Cercetări şi Amenajări Silvice;
    - Centrul de Documentare, Instruire şi Perfecţionare a Personalului;
    - Redacţia "Revista Pădurilor" şi ziarul "Pădurea Noastră".
    (2) Direcţiile silvice şi Institutul de Cercetări şi Amenajări Silvice sunt conduse de câte un director şi un comitet director, ale căror atribuţii se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de administraţie al regiei.
    (3) În structura direcţiilor silvice şi a Institutului de Cercetări şi Amenajări Silvice funcţionează, potrivit profilului de activitate, următoarele subunităţi: ocoale silvice; secţii şi alte subunităţi pentru întreţinerea şi repararea drumurilor şi căilor ferate forestiere; staţiuni, laboratoare şi secţii de cercetare şi amenajare silvică; pepiniere silvice; crescătorii de vânat; păstrăvării; secţii de producţie pentru împletituri din nuiele de răchită şi realizarea de produse ornamentale; secţii de prelucrare masă lemnoasă; centre pentru recoltarea, prelucrarea şi valorificarea fructelor de pădure, ciupercilor comestibile din flora spontană şi plantelor medicinale; magazine proprii de prezentare şi desfacere a produselor specifice fondului forestier şi altele de acest gen.
    ART. 11
    (1) În cadrul regiei funcţionează direcţii, servicii, inspecţii, oficii, birouri. Atribuţiile acestora se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de administraţie al regiei.
    (2) De asemenea, Regia Naţională a Pădurilor poate înfiinţa în cadrul structurii sale, fabrici, ateliere, sucursale şi alte asemenea subunităţi, fără personalitate juridică, necesare realizării obiectului său de activitate. Criteriile de organizare pentru aceste subunităţi se vor stabili de consiliul de administraţie al regiei.

    CAP. VI
    Organele de conducere

    ART. 12
    Organele de conducere ale Regiei Naţionale a Pădurilor sunt:
    - consiliul de administraţie;
    - managerul - directorul general al regiei.
    ART. 13
    (1) Consiliul de administraţie al regiei se numeşte, în condiţiile prevăzute de lege, prin ordin al ministrului apelor, pădurilor şi protecţiei mediului şi este compus din 15 persoane, dintre care una este managerul - directorul general al regiei, în calitate de preşedinte al acestuia.
    (2) Din consiliul de administraţie fac parte, în mod obligatoriu, reprezentanţi ai Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului şi ai Ministerului Finanţelor. Ceilalţi membri vor fi numiţi dintre inginerii, tehnicienii, economiştii şi juriştii specializaţi în domeniul de activitate al regiei şi din învăţământul superior de specialitate.
    (3) Membrii consiliului de administraţie se numesc pentru o perioadă de 4 ani, iar jumătate dintre ei pot fi înlocuiţi la fiecare 2 ani.
    ART. 14
    Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare şi hotărăşte în toate problemele privind activitatea regiei, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.
    ART. 15
    Consiliul de administraţie are următoarele atribuţii:
    - stabileşte structura organizatorică şi funcţională a regiei, a direcţiilor silvice, a Institutului de Cercetări şi Amenajări Silvice şi a subunităţilor din cadrul acestora;
    - hotărăşte înfiinţarea sau, după caz, desfiinţarea unor subunităţi specifice activităţii regiei;
    - analizează şi aprobă, în corelare cu obiectivele strategiei naţionale în domeniul silviculturii, programele de activitate economică, de cercetare, dezvoltare şi retehnologizare pe termen scurt, mediu şi lung, pentru care finanţarea este asigurată din sursele proprii ale regiei;
    - stabileşte competenţele tehnice, economico-financiare, juridice şi de personal pentru unităţile şi subunităţile din structură;
    - analizează şi hotărăşte asocierea Regiei Naţionale a Pădurilor, în condiţiile legii, cu alte regii autonome şi societăţi comerciale sau cu terţe persoane fizice şi juridice, din ţară sau din străinătate, pentru realizarea unor activităţi de interes comun, corespunzătoare obiectului său de activitate;
    - examinează şi aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul şi contul de profit şi pierderi;
    - aprobă nivelul creditelor necesare, fundamentează şi solicită subvenţii pentru investiţii, pentru acţiuni de combatere a unor atacuri masive de dăunatori şi altele;
    - soluţionează contestaţiile salariaţilor din Regia Naţională a Pădurilor impotriva măsurilor disciplinare aplicate potrivit competenţelor prevăzute de lege;
    - stabileşte măsuri pentru respectarea disciplinei tehnologice, pentru paza fondului forestier, precum şi a bunurilor regiei, actionând în acest scop potrivit prevederilor legale;
    - aprobă orice alte măsuri privind activitatea regiei, potrivit legii.
    ART. 16
    Consiliul de administraţie se întruneşte în şedinţe ordinare, lunar, la convocarea managerului - directorul general al regiei sau la cererea unei treimi din numărul membrilor acestuia.
    ART. 17
    Consiliul de administraţie poate atrage, în activitatea sa de analiză a unor probleme complexe, specialişti din diferite sectoare. Activitatea acestora va putea fi compensată material, pe baza de convenţii civile, încheiate potrivit legii.
    ART. 18
    Consiliul de administraţie prezintă Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului, în prima lună a fiecărui an, un raport asupra activităţii regiei în anul precedent, precum şi programul de activitate al acesteia pe anul în curs.
    ART. 19
    Managerul - directorul general al regiei este numit în condiţiile prevăzute de lege. Drepturile şi obligaţiile acestuia sunt stabilite conform legii, prin contractul de management.
    ART. 20
    Atribuţiile managerului - directorului general sunt:
    - asigură organizarea, conducerea şi gestionarea activităţii curente a regiei, potrivit contractului de management încheiat conform legii;
    - răspunde de aducerea la îndeplinire a obiectivelor şi criteriilor de performanţă ale regiei, prevăzute în contractul de management;
    - concepe şi aplică strategii şi politici de dezvoltare a regiei;
    - selectează, angajează, suspendă şi, după caz, desface contractul de muncă al personalului salariat al regiei;
    - stabileşte măsuri, potrivit legii, pentru angajarea răspunderii disciplinare, materiale, civile, penale sau contravenţionale a angajaţilor regiei, în cazul neîndeplinirii de către aceştia a obligaţiilor de serviciu ce le revin;
    - negociază contractul colectiv de muncă şi contractele individuale de muncă;
    - reprezintă şi angajează regia, prin semnătură, în relaţiile cu terţii, în limita competenţelor aprobate de consiliul de administraţie şi a celor prevăzute de lege.

    CAP. VII
    Bugetul de venituri şi cheltuieli

    ART. 21
    Regia Naţională a Pădurilor asigură acoperirea, cu veniturile provenite din activitatea sa, a tuturor cheltuielilor, inclusiv dobânzile, amortizarea investiţiilor şi rambursarea creditelor, precum şi obţinerea de profit.
    ART. 22
    Regia Naţională a Pădurilor întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, după modelele stabilite de Ministerul Finanţelor.
    Bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi se supun spre aprobare, potrivit legii, şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
    ART. 23
    Regia Naţională a Pădurilor poate constitui, potrivit legii, fonduri necesare realizării obiectului său de activitate.
    ART. 24
    Regia Naţională a Pădurilor poate beneficia de alocaţii sau subvenţii de la bugetul de stat ori poate contracta credite bancare, în condiţiile prevăzute de lege. Subvenţiile se vor utiliza numai potrivit scopurilor pentru care au fost acordate.
    ART. 25
    Consiliul de administraţie al Regiei Naţionale a Pădurilor hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului său de activitate, şi care se finanţează din surse proprii şi credite bancare, potrivit legii.
    ART. 26
    Operaţiunile de încasări şi plăţi ale Regiei Naţionale a Pădurilor se efectuează în conturi deschise la bănci. În limitele celor stabilite de Banca Naţională a României, pentru necesităţi curente, regia poate efectua operaţiuni de încasări şi plaţi în lei şi în valută prin casieria proprie. Operaţiunile de încasări şi plăţi cu străinătatea se vor efectua prin unităţile bancare.
    ART. 27
    Exerciţiul financiar începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale fiecărui an.
    ART. 28
    Controlul intern al activităţii economico-financiare se realizează de către organele de specialitate ale regiei.

    CAP. VIII
    Dispoziţii finale

    ART. 29
    Relaţiile cu alte regii autonome, cu societăţile comerciale din ţară şi din străinătate, precum şi cu terţe persoane fizice şi juridice, se vor desfăşura pe baze contractuale, în condiţiile legii.
    ART. 30
    Personalul Regiei Naţionale a Pădurilor nu poate exercita funcţii de reprezentare profesională în cadrul unităţilor cu profil comercial care licitează, prelucrează sau valorifică produse specifice fondului forestier.
    ART. 31
    Prezentul regulament se completează cu dispoziţiile Codului silvic, adoptat prin Legea nr. 26/1996, ale Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unităţilor economice de stat ca regii autonome şi societăţi comerciale, ale Legii contractului de management nr. 66/1993 şi ale celorlalte reglementări legale care se referă la activitatea regiilor autonome.

    ANEXA 2

                                SUBUNITĂŢILE
     fără personalitate juridică din structura Regiei Naţionale a Pădurilor
┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Subunităţile din structura Regiei Naţionale a Pădurilor │
│crt.│ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ I. Direcţii silvice │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │ Alba Iulia │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │ Arad │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3. │ Alexandria │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4. │ Bacău │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5. │ Baia Mare │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 6. │ Bistriţa │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 7. │ Botoşani │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 8. │ Braşov │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 9. │ Brăila │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│10. │ Bucureşti │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11. │ Buzău │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│12. │ Călăraşi │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│13. │ Cluj-Napoca │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│14. │ Comana │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│15. │ Constanţa │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│16. │ Craiova │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│17. │ Deva │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│18. │ Drobeta-Turnu Severin │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│19. │ Focşani │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│20. │ Galaţi │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│21. │ Iaşi │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│22. │ Miercurea-Ciuc │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│23. │ Oradea │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│24. │ Piatra-Neamţ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│25. │ Piteşti │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│26. │ Ploieşti │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│27. │ Reşita │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│28. │ Râmnicu Vâlcea │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│29. │ Satu Mare │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│30. │ Sfântu Gheorghe │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│31. │ Sibiu │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│32. │ Slatina │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│33. │ Slobozia │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│34. │ Suceava │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│35. │ Târgovişte │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│36. │ Timişoara │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│37. │ Târgu Jiu │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│38. │ Târgu Mureş │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│39. │ Tulcea │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│40. │ Vaslui │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│41. │ Zalău │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ II. Alte subunitati │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ Institutul de Cercetări şi Amenajări Silvice │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ Centrul de Documentare, Instruire şi Perfecţionare a Personalului │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ Redactia "Revista Pădurilor" şi ziarul "Pădurea Noastră" │
└────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

                                ──────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016