Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.105 din 25 septembrie 2003  privind reorganizarea Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.105 din 25 septembrie 2003 privind reorganizarea Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 678 din 26 septembrie 2003
În temeiul art. 107 din Constituţie şi al <>art. 11 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Regia Nationala a Pãdurilor - Romsilva se organizeazã prin reorganizarea Regiei Naţionale a Pãdurilor, care se desfiinţeazã.
(2) Regia Nationala a Pãdurilor - Romsilva este persoana juridicã, cu sediul central în municipiul Bucureşti, bd. general Gheorghe Magheru nr. 31, sectorul 1, şi funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã, exercitând şi atribuţii de serviciu public cu specific silvic şi de autoritate hipica nationala, în conformitate cu prevederile regulamentului de organizare şi funcţionare prevãzut în anexa nr. 1.
(3) Unitãţile din structura Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(4) Structurile organizatorice şi functionale ale unitãţilor prevãzute în anexa nr. 2 se aproba de Consiliul de administraţie al Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva.
(5) Regia Nationala a Pãdurilor - Romsilva funcţioneazã sub autoritatea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului.
ART. 2
Organele de conducere ale Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva sunt consiliul de administraţie şi managerul - directorul general.
ART. 3
Atribuţiile principale ale managerului - directorului general sunt:
a) asigura organizarea, conducerea şi gestionarea activitãţii curente a Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva;
b) rãspunde, în condiţiile legii, de aducerea la îndeplinire a obiectivelor şi criteriilor de performanta manageriale stabilite pentru Regia Nationala a Pãdurilor - Romsilva;
c) numeşte echipele manageriale de la nivelul Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva şi a unitãţilor din structura acesteia;
d) verifica anual, printr-o comisie desemnatã în acest scop, competenta profesionalã a echipei manageriale numite la nivelul Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva şi al unitãţilor şi subunitatilor din structura acesteia, luând mãsuri de înlocuire din funcţie în cazul în care nu corespunde limitelor şi exigenţelor impuse pentru realizarea criteriilor de performanta;
e) selecteaza, angajeazã, suspenda şi, dupã caz, desface contractul de munca al personalului salariat al Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva;
f) stabileşte mãsuri, potrivit legii, pentru angajarea rãspunderii disciplinare, materiale, civile, penale sau contravenţionale a angajaţilor Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva, în cazul neîndeplinirii de cãtre aceştia a obligaţiilor de serviciu ce le revin;
g) negociaza şi încheie cu sindicatele contractul colectiv de munca la nivelul Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva şi contractele individuale de munca ale salariaţilor din aparatul central al acesteia, precum şi ale conducerilor unitãţilor din subordine;
h) reprezintã şi angajeazã Regia Nationala a Pãdurilor - Romsilva prin semnatura, în relaţiile cu terţe persoane fizice sau juridice din ţara ori din strãinãtate, în limita competentelor aprobate de consiliul de administraţie şi în condiţiile legii.
ART. 4
Managerul - directorul general este ordonator de credite în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 5
În exercitarea atribuţiilor sale, managerul - directorul general emite ordine şi decizii.
ART. 6
(1) Patrimoniul propriu al Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva înregistrat în evidentele contabile totalizeazã 886.820.364 mii lei la data de 30 iunie 2003, fiind constituit prin însumarea patrimoniilor unitãţilor din structura sa.
(2) Patrimoniul şi personalul unitãţilor din structura Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva, prevãzute în anexa nr. 2, se preiau conform <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 427/2001 , şi <>Legii nr. 53/2003 - Codul muncii prin aprobarea Consiliului de administraţie al Regiei Naţionale a Pãdurilor.
(3) Încadrarea în noile structuri organizatorice a personalului existent la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se face pe baza verificãrii cunoştinţelor profesionale, în condiţiile prevãzute de lege, în limita posturilor disponibile.
(4) Reincadrarea în noile structuri organizatorice şi în numãrul de posturi aprobat se face în termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 7
Regia Nationala a Pãdurilor - Romsilva are ca obiect de activitate:
a) aplica strategia nationala în domeniul silviculturii şi acţioneazã pentru apãrarea, conservarea şi dezvoltarea durabila a fondului forestier proprietate publica a statului, pe care îl administreazã, precum şi pentru gospodãrirea fondurilor de vanatoare şi de pescuit atribuite, potrivit legii, pentru recoltarea şi valorificarea, prin acte şi fapte de comerţ, a produselor specifice fondului forestier, potrivit prevederilor legale, în condiţii de eficienta economicã, exercitând şi atribuţii de serviciu public cu specific silvic;
b) coordoneazã şi implementeaza Programul naţional de ameliorare genetica a cabalinelor, conservarea patrimoniului genetic naţional, constituit din totalitatea populatiilor de cabaline cu valoare genetica ridicatã, creştere, ameliorare, calificare şi perfecţionare a efectivelor de cabaline în rasa pura.
ART. 8
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 9
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 173/2001 privind reorganizarea Regiei Naţionale a Pãdurilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 49 din 29 ianuarie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul agriculturii,
pãdurilor, apelor şi mediului,
Petre Daea,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

Bucureşti, 25 septembrie 2003.
Nr. 1.105.

ANEXA 1

REGULAMENT
privind organizarea şi funcţionarea Regiei Naţionale
a Pãdurilor - Romsilva

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Denumirea regiei este Regia Nationala a Pãdurilor - Romsilva.
ART. 2
Regia Nationala a Pãdurilor - Romsilva este persoana juridicã şi funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã, exercitând şi atribuţii de serviciu public su specific silvic şi de autoritate hipica nationala.
ART. 3
Sediul central al Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva este în municipiul Bucureşti, bd. general Gheorghe Magheru nr. 31, sectorul 1.

CAP. II
Scopul şi obiectul de activitate

ART. 4
Regia Nationala a Pãdurilor - Romsilva are ca scop gospodãrirea durabila şi unitarã, în conformitate cu prevederile amenajamentelor silvice şi ale normelor de regim silvic, a fondului forestier proprietate publica a statului, în vederea creşterii contribuţiei pãdurilor la îmbunãtãţirea condiţiilor de mediu şi la asigurarea economiei naţionale cu lemn, cu alte produse ale pãdurii şi cu servicii specifice silvice, precum şi coordonarea şi implementarea programului naţional de ameliorare genetica a cabalinelor, promovarea exemplarelor de cabaline valoroase din hergheliile Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva pe plan naţional şi internaţional, prin organizarea de competitii sportive, târguri şi expoziţii, precum şi exercitarea atribuţiilor de autoritate hipica nationala.
ART. 5
(1) Regia Nationala a Pãdurilor - Romsilva are ca obiect de activitate:
a) aplicarea strategiei naţionale în domeniul silviculturii, actionand pentru apãrarea, conservarea şi dezvoltarea durabila a fondului forestier proprietate publica a statului, pe care îl administreazã, precum şi pentru gospodãrirea fondurilor de vanatoare şi de pescuit atribuite potrivit legii, pentru recoltarea şi valorificarea, prin acte şi fapte de comerţ, a produselor specifice fondului forestier, potrivit prevederilor legale, în condiţii de eficienta economicã, exercitând şi atribuţii de serviciu public cu specific silvic;
b) coordoneazã şi implementeaza Programul naţional de ameliorare genetica a cabalinelor, conservarea patrimoniului genetic naţional, constituit din totalitatea populatiilor de cabaline cu valoare genetica ridicatã, creştere, ameliorare, calificare şi perfecţionare a efectivelor de cabaline în rasa pura.
(2) Produsele specifice fondului forestier, precum şi celelalte bunuri care se recolteaza, se prelucreaza şi se valorifica din fondul forestier proprietate publica a statului sunt:
a) masa lemnoasã pe picior, provenitã din tãieri de produse principale, secundare, accidentale şi de igiena ale pãdurii şi sub forma de sortimente, precum şi produsele rezultate prin prelucrarea primara a lemnului;
b) alte produse lemnoase: arbori şi arbuşti ornamentali, pomi de Craciun, puieţi forestieri, rachita şi impletituri din rachita, mangal de bocsa şi altele de aceasta natura;
c) produsele nelemnoase din fondul forestier, cum sunt: vanatul viu din crescatorii şi din cuprinsul fondurilor de vanatoare, carnea de vanat, trofeele de vanat şi coarnele cãzute în mod natural, peştele din apele de munte şi din pastravarii, balti şi iazuri din fondul forestier, fructele de padure, seminţele forestiere, ciupercile comestibile, plantele medicinale şi aromatice, cultivate şi din flora spontana, rasina şi altele similare.
(3) Regia Nationala a Pãdurilor - Romsilva poate desfasura acţiuni de silvoturism şi agrement, echitatie şi turism ecvestru, folosind eficient capacitatile proprii.
(4) Regia Nationala a Pãdurilor - Romsilva poate gospodari, pe baza principiilor enunţate la art. 4 şi la art. 5 alin. (1), şi suprafeţe de fond forestier, proprietate privatã sau aparţinând unitãţilor administrativ-teritoriale, pãşuni împãdurite, perdele forestiere, pe baza de contract.
(5) Regia Nationala a Pãdurilor - Romsilva obţine venituri şi din vânzãrile de cabaline la intern şi extern, din vânzãrile de produse agricole excedentare, precum şi din alte activitãţi şi servicii.

CAP. III
Atribuţiile

ART. 6
Regia Nationala a Pãdurilor - Romsilva are urmãtoarele atribuţii principale:
A. În domeniul silviculturii:
- asigura integritatea fondului forestier proprietate publica a statului, precum şi a celui aparţinând altor deţinãtori, pe care îl are în administrare, şi gospodãrirea durabila a pãdurilor din cuprinsul acestora;
- asigura finanţarea lucrãrilor necesare în vederea gospodãririi rationale a fondului forestier al statului şi a desfãşurãrii normale a activitãţii, în condiţiile prevãzute de lege;
- organizeazã şi realizeazã cadastrul pentru fondul forestier proprietate publica a statului şi întocmeşte periodic inventarul acestuia, cu respectarea normelor tehnice şi a prevederilor legale în vigoare;
- ia mãsuri de lichidare a enclavelor din fondul forestier şi de corectare a perimetrului pãdurilor prin schimburi, prin cumpãrare de terenuri sau prin alte modalitãţi prevãzute de lege, pe baza de acte autentice, în condiţiile legii;
- efectueazã schimburi de terenuri, scoaterea definitiva sau ocuparea temporarã a unor terenuri din fondul forestier, potrivit prevederilor legale;
- îndeplineşte atribuţiile prevãzute de lege referitoare la exercitarea dreptului de preemţiune în cazul tuturor vânzãrilor de bunãvoie sau silite, la preţ şi în condiţii egale, pentru enclavele din fondul forestier proprietate publica a statului, pentru terenurile limitrofe acestuia, precum şi pentru terenurile acoperite cu vegetaţie forestierã;
- poate cumpara, în condiţiile prevãzute de lege, terenuri proprietate privatã sau poate prelua asemenea terenuri, în cazul donarii lor de cãtre proprietari, cu respectarea prevederilor legale, în vederea impaduririi, cu suportarea cheltuielilor din fondul de conservare şi regenerare a pãdurilor;
- preia în administrare terenurile degradate din domeniul privat şi public al statului, incluse în perimetrele de ameliorare şi prevãzute a fi împãdurite potrivit legii; cheltuielile pentru lucrãrile necesare se suporta din fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã, din alocaţii de la bugetul de stat sau din alte surse, potrivit legii;
- organizeazã şi executa paza fondului forestier pe care îl administreazã impotriva taierilor ilegale de arbori, furturilor, distrugerilor, degradãrilor, pasunatului, braconajului şi altor fapte pãgubitoare, precum şi mãsurile de prevenire şi de stingere a incendiilor de pãduri, asigurând în acest sens dotarea tehnica necesarã;
- organizeazã şi executa, în conformitate cu prevederile amenajamentelor silvice, ale studiilor sumare de amenajare sau ale altor studii de specialitate, lucrãrile de regenerare şi de reconstrucţie ecologica a pãdurilor pe care le administreazã, precum şi cele de îngrijire a arboretelor ţinere şi de întreţinere a regenerarilor;
- asigura realizarea compozitiilor de regenerare stabilite prin amenajamentele silvice sau prin alte studii de specialitate în fondul forestier pe care îl administreazã; poate realiza împãduriri în afarã fondului forestier, precum şi perdele forestiere de protecţie în condiţiile legii;
- urmãreşte protejarea terenurilor din fondul forestier pe care îl administreazã impotriva eroziunii şi altor forme de degradare, în baza proiectului de ameliorare, propunand şi coordonând lucrãri de corectare a torenţilor pe terenurile forestiere aflate în perimetrele de ameliorare, finanţate de la bugetul de stat sau din credite externe, potrivit legii;
- asigura starea fitosanitara corespunzãtoare a pãdurilor pe care le administreazã, organizând acţiunile necesare pentru depistarea, prevenirea şi combaterea bolilor şi a dãunãtorilor; în acest sens poate deţine aeronave utilitare, în scopul utilizãrii lor pentru combaterea aviochimica, executarea aerofotogramelor şi pentru zboruri de patrulare;
- amplaseaza şi pune în valoare masa lemnoasã care urmeazã sa se recolteze anual din pãdurile statului, în conformitate cu posibilitatea pãdurilor, stabilitã prin amenajamentele silvice;
- exercita controlul respectãrii regulilor silvice de exploatare a lemnului în pãdurile pe care le administreazã, pentru prevenirea prejudicierii semintisurilor şi arborilor pe picior, degradãrii solului, declasarii lemnului, precum şi pentru prevenirea altor fapte asemãnãtoare şi ia mãsuri în baza legislaţiei în vigoare, sanctionand abaterile constatate;
- controleazã provenienta materialelor lemnoase şi a celorlalte produse specifice fondului forestier, legalitatea circulaţiei lor pe drumurile acestora şi urmãreşte sancţionarea neregulilor constatate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
- asigura valorificarea, în condiţii de eficienta economicã, a masei lemnoase aprobate pentru recoltare din pãdurile pe care le administreazã, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
- realizeazã taierea, rindeluirea, prelucrarea mecanicã şi uscarea lemnului, impregnarea sau tratarea chimica a acestuia cu conservanti şi cu alte materiale;
- realizeazã produsele din lemn ce urmeazã sa fie utilizate în principal în industria de construcţii, fabricarea caselor şi casutelor prefabricate din lemn şi a unor elemente componente ale acestora;
- prelucreaza materialul lemnos exploatat şi valorifica produsele rezultate, în condiţii de eficienta economicã;
- executa în regie proprie sau prin agenţi economici specializaţi lucrãri de exploatare a masei lemnoase din pãdurile pe care le administreazã, în condiţiile legii, în scopul gospodãririi rationale a acestora şi al valorificãrii superioare a lemnului, asigurãrii regenerarii la timp a arboretelor şi al evitãrii declasarii lemnului;
- executa în condiţii de eficienta economicã prelucrarea bruta a lemnului în instalaţii proprii sau prin încheierea de contracte cu societãţi comerciale ce au ca obiect de activitate prelucrarea bruta a lemnului;
- valorifica sortimentele rezultate din prelucrarea primara şi industriala a lemnului;
- achiziţioneazã în contrapartida masa lemnoasã pe picior şi produse fasonate de la alţi proprietari de padure, persoane juridice şi fizice;
- stabileşte şi asigura realizarea reţelei de drumuri forestiere necesare accesibilizarii bazinelor forestiere, pentru o gospodãrire mai buna a pãdurilor, în condiţiile legii;
- executa lucrãri de construire, întreţinere şi reparaţii ale drumurilor şi cãilor ferate forestiere pe care le administreazã, în regie proprie sau prin agenţi economici de specialitate;
- asigura paza şi gospodãrirea pãdurilor amplasate în lungul Dunãrii şi al unor râuri interioare, scop în care poate deţine nave fluviale;
- administreazã ariile forestiere protejate, inclusiv parcurile naţionale şi naturale în care fondul forestier deţine o pondere majoritara, asigurând conservarea biodiversitatii acestora;
- gestioneazã fondurile de vanatoare care îi sunt atribuite conform legii, rãspunzând de realizarea efectivelor optime de vanat, pe fiecare fond de vanatoare, prin acţiuni de selecţie a vânatului, de asigurare a hranei, a adapostului, a zonelor de liniste şi de înmulţire a acestuia, a repopularii în unele fonduri şi de recoltare a efectivelor aprobate prin programele anuale de prevenire şi combatere a braconajului;
- administreazã fondul piscicol din apele de munte, în condiţiile legii;
- organizeazã, în condiţiile legii, acţiuni de vanatoare şi de pescuit pentru cetãţenii romani şi strãini, pe fondurile de vanatoare şi de pescuit atribuite în gestiune;
- organizeazã acţiuni de silvoturism, precum şi de filmare şi fotografiere a vânatului viu şi a peisajului natural;
- organizeazã creşterea intensiva a vânatului în spaţii special amenajate, în condiţii de eficienta economicã şi cu respectarea dispoziţiilor legale;
- îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege, referitoare la gospodãrirea fondurilor de vanatoare şi a celor de pescuit din apele de munte;
- recolteaza, achiziţioneazã, prelucreaza şi valorifica, în condiţii de eficienta economicã, produsele lemnoase şi nelemnoase specifice fondului forestier - fructe de padure, ciuperci comestibile din flora spontana şi cultivate, plante medicinale din flora spontana şi cultivate, plante tehnice, aromatice, legume, fructe, carne de vanat, vanat, trofee de vanat, mangal de bocsa, cherestele, impletituri din nuiele de rachita, produse semifabricate din lemn şi altele asemenea, produse specifice vânatului, pomi de Craciun şi rachita;
- produce şi valorifica în condiţii de eficienta economicã mangal de bocsa, cherestele, produse din lemn, produse artizanale specifice, produse specifice naturalizate;
- administreazã, pe baza de contract, terenuri forestiere proprietate privatã sau aparţinând unitãţilor administrativ-teritoriale, precum şi pãşuni împãdurite, perdele forestiere sau alte terenuri din afarã fondului forestier;
- presteazã la cerere, contra cost, servicii de specialitate în pãdurile proprietate privatã sau aparţinând unitãţilor administrativ-teritoriale, precum şi pe terenurile cu vegetaţie forestierã din afarã fondului forestier, cum sunt: lucrãri de punere în valoare, împãduriri, combaterea dãunãtorilor, cadastru de specialitate şi altele;
- asigura, potrivit legii, paza pãdurilor proprietate privatã, la cererea proprietarilor sau a asociaţiilor de proprietari legal constituite, pe baza de contracte;
- sprijinã în condiţiile legii deţinãtorii de terenuri din afarã fondului forestier în realizarea de plantaţii şi de perdele forestiere;
- presteazã, contra cost, servicii, lucrãri şi transporturi pentru terţi, potrivit obiectului sau de activitate;
- realizeazã intreaga gama de operaţiuni de comerţ interior şi exterior, în vederea valorificãrii eficiente a produselor specifice fondului forestier şi a altor produse, potrivit legii;
- presteazã la cerere, contra cost, servicii de reclama şi publicitate în fond forestier sau spaţii din patrimoniul propriu;
- presteazã servicii de consultanţa specifice obiectului de activitate, în ţara şi în strãinãtate;
- stabileşte relaţii specifice domeniului sau de activitate, potrivit legii, cu regii autonome, societãţi comerciale, precum şi cu alte terţe persoane juridice şi fizice, romane sau strãine, pentru realizarea în comun de activitãţi de producţie, cercetare, asistenta tehnica, dezvoltare, comercializare, pe baze contractuale;
- asigura servicii de cazare şi masa pentru cetãţenii romani şi strãini, în spaţiile cu asemenea destinaţie de care dispune, în acţiunile de silvoturism şi turism ecvestru;
- acţioneazã, în condiţiile legii, pentru închirierea unor bunuri din patrimoniul propriu;
- asigura, în condiţiile legii, aprovizionarea tehnicomateriala necesarã desfãşurãrii normale a activitãţilor proprii, prin agenţi economici din ţara şi din strãinãtate;
- stabileşte tarife pentru lucrãri, produse şi servicii din domeniul sau de activitate, potrivit legii;
- realizeazã politica de credite şi a altor surse de finanţare, de programare şi executare a activitãţii economico-financiare, întocmirea bugetului anual de venituri şi cheltuieli, urmãrirea şi analiza execuţiei acestuia, precum şi stabilirea destinaţiei profitului, potrivit legii;
- stabileşte mãsurile necesare în vederea obţinerii de profit;
- iniţiazã şi organizeazã acţiuni de cooperare tehnicoeconomica şi ştiinţificã cu agenţi economici şi cu firme din ţara şi din strãinãtate, în condiţiile legii;
- asigura realizarea cercetãrilor ştiinţifice de specialitate, a lucrãrilor de amenajare a pãdurilor şi proiectarea lucrãrilor de investiţii, precum şi realizarea asistenţei tehnice de specialitate prin unitãţile de profil atestate, în condiţiile prevãzute de lege;
- urmãreşte aplicarea în domeniul sau de activitate a rezultatelor cercetãrilor ştiinţifice, în scopul modernizãrii şi perfecţionãrii gospodãririi pãdurilor;
- participa cu produse specifice fondului forestier la expoziţii şi târguri din ţara şi din strãinãtate, putând organiza, la rândul sau, asemenea manifestãri;
- asigura desfãşurarea corespunzãtoare a activitãţii de propaganda, ziaristica şi publicitate, specifica obiectului sau de activitate;
- valorifica materialul lemnos confiscat, sumele obţinute având destinaţia prevãzutã de lege;
- reprezintã în justiţie, în nume propriu, dreptul de administrare în domeniile care constituie obiectul sau de activitate.
B. În domeniul creşterii, exploatãrii şi ameliorãrii cabalinelor:
- organizeazã şi coordoneazã activitãţi de reproducţie, creştere şi sanitar-veterinare, în vederea realizãrii efectivelor pe rase, conform programului stabilit, în secţiile proprii;
- stabileşte profilul secţiilor sale, pe termen scurt, mediu şi lung, mentinand rasele de importanta ca depozite de gene;
- organizeazã şi desfãşoarã activitãţi de cercetare ştiinţificã direct sau în colaborare cu celelalte unitãţi din domeniul cercetãrii zootehnice;
- realizeazã în fiecare an probe de calificare a lucrãrilor de bonitare şi clasare a întregului efectiv de cabaline proprietatea sa, precum şi a cãilor de rasa proprietate particularã, contra cost;
- coordoneazã miscarile de reproducatori şi a altor categorii de cabaline între secţii;
- tine registrele genealogice pentru toate efectivele de cai de rasa din ţara, culege şi sistematizeaza informaţiile privind identificarea, înmatricularea, autorizarea la reproducţie, activitatea de reproducţie, miscarile reproducatorilor între herghelii;
- realizeazã şi publica cãrţile crescatoriei naţionale pe fiecare rasa, pentru toate efectivele existente în ţara;
- organizeazã şi asigura activitãţi de ameliorare a efectivelor de cabaline din marea creştere;
- organizeazã baza materialã pentru realizarea programelor economice, de cercetare şi sport pentru secţiile sale privind materialul de reproducţie, medicamentele, vaccinurile, precum şi a propunerilor de investiţii;
- participa la activitatea organismelor internaţionale specializate în acest domeniu şi realizeazã operaţiunile de cooperare economicã internationala în domeniul sau de activitate;
- atesta şi omologheaza performanţele, originea şi apartenenţa de rasa, elibereazã documente care sa ateste aceste însuşiri, recunoscute în ţara şi în strãinãtate, pentru toate efectivele de cai de rasa;
- organizeazã dresajul, antrenamentul şi testeaza cabalinele prin curse cu public, pe hipodromurile proprii şi pe alte hipodromuri din ţara şi din strãinãtate, elaboreazã regulamente de curse şi organizeazã activitãţi sportive şi de investiţii în sportul hipic;
- cultiva în cele mai bune condiţii terenurile arabile, imbunatateste pajistile, exploateazã pãşunile împãdurite şi terenurile cu vegetaţie forestierã, în vederea obţinerii tuturor cantitãţilor de furaje necesare secţiilor sale şi a altor produse destinate vânzãrii;
- comercializeazã cabalinele obţinute, stabilind, în urma lucrãrilor de clasare, destinaţia acestora pe categorii, pentru intern şi extern;
- organizeazã promovarea exemplarelor de cabaline valoroase din hergheliile Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva, pe plan naţional şi internaţional, prin organizarea de competitii sportive, târguri şi expoziţii, precum şi exercitarea atribuţiilor de autoritate hipica nationala.

CAP. IV
Patrimoniul

ART. 7
Regia Nationala a Pãdurilor - Romsilva are în administrare fondul forestier proprietate publica a statului, înregistrat ca atare în amenajamentele silvice şi în cercetarea statistica - SILV 1, actualizat pe baza intrãrilor şi cedarilor de terenuri legal efectuate, terenurile aferente activitãţii de creştere şi ameliorare a cabalinelor, evidentiate în cercetarea statistica AGR1, precum şi fondul funciar proprietate publica atribuit conform legii şi patrimoniul genetic naţional de cabaline, proprietate publica a statului.
ART. 8
(1) Regia Nationala a Pãdurilor - Romsilva poseda, foloseşte şi dispune în mod autonom de bunurile pe care le are în proprietate, în vederea realizãrii scopului pentru care a fost constituitã, în condiţiile prevãzute de lege.
(2) Bunurile proprietate publica a statului, administrate de Regia Nationala a Pãdurilor - Romsilva, fiind inalienabile, se evidenţiazã în mod distinct în patrimoniul acesteia, cu excepţia fondului forestier care figureazã în inventarul public, şi au regimul prevãzut de lege.
(3) Regia are în proprietate privatã elementele patrimoniale înregistrate în patrimoniul sau propriu conform art. 6 alin. (2) din prezenta hotãrâre.

CAP. V
Structura organizatoricã şi funcţionalã

ART. 9
(1) Regia Nationala a Pãdurilor - Romsilva are în structura sa unitãţi fãrã personalitate juridicã - direcţii silvice, precum şi Institutul de Cercetãri şi Amenajãri Silvice, ca unitate specializatã de cercetare-proiectare-dezvoltare silvicã, cu personalitate juridicã.
(2) Unitãţile din structura Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva, prevãzute la alin. (1), sunt conduse de cãtre un director, director tehnic, director economic, care fac parte din comitetul director, ale cãror atribuţii se stabilesc prin regulament aprobat de Consiliul de administraţie al Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva. Directorii şi consilierii juridici ai unitãţilor fãrã personalitate juridicã din structura Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva reprezintã interesele şi îndeplinesc atribuţiile acesteia pe raza teritorialã în care sunt organizate aceste unitãţi.
(3) În structura organizatoricã a unitãţilor din cadrul Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva, menţionate la alin. (1), funcţioneazã, potrivit profilului de activitate, urmãtoarele subunitati: ocoale silvice, administraţii de parcuri naţionale şi naturale, secţii şi alte subunitati pentru exploatarea pãdurilor şi prelucrarea primara a lemnului, precum şi pentru întreţinerea şi repararea drumurilor şi cãilor ferate forestiere; staţiuni, laboratoare şi secţii de cercetare şi amenajare silvicã; pepiniere silvice; crescatorii de vanat; pastravarii; secţii de producţie pentru impletituri din nuiele de rachita şi centre pentru recoltarea, prelucrarea şi valorificarea lemnului, a fructelor de padure, a ciupercilor comestibile din flora spontana, a plantelor medicinale şi a carnii de vanat; magazine proprii de prezentare şi desfacere a produselor specifice fondului forestier, cinegetic şi hipic; herghelii şi depozite de armasari, club sportiv sau fabrici, ateliere, sucursale, cluburi hipice, baze hipice, centre de prezentare a cabalinelor, hipodromuri şi alte subunitati fãrã personalitate juridicã, necesare realizãrii obiectului sau de activitate, care funcţioneazã ca puncte de lucru.
(4) Înfiinţarea, respectiv încetarea activitãţii subunitatilor prevãzute la alin. (3), se realizeazã la propunerea comitetelor directoare ale unitãţilor din structura Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva, prin hotãrâre a consiliului de administraţie al acesteia.
(5) Gradarea unitãţilor şi subunitatilor din structura Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva, prevãzute la alin. (1) şi (3), se aproba de consiliul de administraţie.
ART. 10
(1) În cadrul Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva funcţioneazã direcţii de specialitate, servicii, oficii, birouri. Numãrul, organizarea şi atribuţiile acestora se stabilesc prin hotãrâre a consiliului de administraţie.
(2) Regia Nationala a Pãdurilor - Romsilva se poate asocia cu alte regii şi societãţi comerciale sau cu terţe persoane fizice şi juridice, romane sau strãine, în condiţiile legii, pentru realizarea unor activitãţi de interes comun, corespunzãtoare obiectului sau de activitate.
(3) În cadrul Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva se constituie şi funcţioneazã comisii şi consilii, potrivit legii.
(4) În structura organizatoricã a Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva funcţioneazã Direcţia de creştere, exploatare şi ameliorare a cabalinelor.

CAP. VI
Organele de conducere

ART. 11
Organele de conducere ale Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva sunt:
- consiliul de administraţie;
- managerul - directorul general.
ART. 12
(1) Consiliul de administraţie al Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva este numit, în condiţiile prevãzute de lege, prin ordin al conducatorului autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura şi este compus din 15 persoane, dintre care una este managerul - directorul general, în calitate de preşedinte al consiliului de administraţie.
(2) Membrii consiliului de administraţie vor fi numiţi dintre inginerii, economistii şi juristii specializaţi în domeniul de activitate al Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva şi dintre specialiştii din cercetarea silvicã şi din învãţãmântul superior de specialitate cu experienta profesionalã şi rezultate deosebite. Totodatã, fac parte reprezentanţi ai autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura şi ai Ministerului Finanţelor Publice, în condiţiile legii.
(3) Membrii consiliului de administraţie sunt numiţi pentru o perioada de 4 ani, iar pana la jumãtate din aceştia pot fi înlocuiţi la 2 ani.
ART. 13
Consiliul de administraţie al Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile prezentului regulament şi cu cele ale propriului regulament de organizare şi funcţionare şi hotãrãşte în toate problemele privind activitatea Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenta altor organe.
ART. 14
Consiliul de administraţie al Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva are urmãtoarele atribuţii principale:
a) aproba structura organizatoricã şi funcţionalã a Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva, precum şi a unitãţilor şi subunitatilor din cadrul acesteia;
b) hotãrãşte înfiinţarea sau, dupã caz, desfiinţarea unor subunitati din categoria celor prevãzute la art. 9 alin. (3) şi la art. 10;
c) aproba gradarea unitãţilor şi subunitatilor din structura Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva prevãzute la art. 9 alin. (1) şi (3);
d) analizeazã şi aproba, în corelare cu obiectivele strategiei naţionale în domeniul silviculturii, programele de activitate economicã, de cercetare, dezvoltare şi retehnologizare pe termen scurt, mediu şi lung, pentru care finanţarea este asigurata din sursele proprii ale Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva;
e) stabileşte competentele în domeniile tehnic, economico-financiar, juridic şi de personal pentru unitãţile din structura sa;
f) analizeazã şi hotãrãşte asocierea Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva cu alte regii şi societãţi comerciale sau cu alte terţe persoane fizice şi juridice, din ţara sau din strãinãtate, în condiţiile legii, pentru realizarea unor activitãţi de interes comun, corespunzãtoare obiectului sau de activitate;
g) examineazã şi avizeazã bugetul de venituri şi cheltuieli, situaţiile financiare;
h) aproba nivelul creditelor necesare, fundamenteazã şi solicita subvenţii pentru investiţii, pentru acţiuni de combatere a unor atacuri masive de daunatori etc.;
i) stabileşte mãsuri pentru respectarea disciplinei tehnologice, pentru paza fondului forestier, precum şi a bunurilor Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva;
j) aproba orice alte mãsuri privind activitatea Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva, potrivit legii.
ART. 15
Consiliul de administraţie al Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva se întruneşte în şedinţa ordinarã lunar, la convocarea directorului general al acesteia, şi ori de câte ori este necesar, la convocarea directorului general sau la cererea unei treimi din numãrul membrilor consiliului de administraţie.
ART. 16
(1) Consiliul de administraţie poate atrage în activitatea sa de analiza a unor probleme complexe specialişti din diferite sectoare.
(2) Activitatea membrilor consiliului de administraţie, precum şi a specialiştilor atrasi pentru soluţionarea unor probleme complexe va putea fi compensata material, în condiţiile legii.
ART. 17
Consiliul de administraţie prezintã autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura, în prima luna a fiecãrui an, un raport asupra activitãţii Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva în anul precedent, precum şi programul de activitate al acesteia pe anul în curs.
ART. 18
Managerul - directorul general al Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva este numit în condiţiile prevãzute de lege. Drepturile şi obligaţiile acestuia sunt stabilite conform legii.
ART. 19
Atribuţiile principale ale managerului - directorului general sunt:
a) asigura organizarea, conducerea şi gestionarea activitãţii curente a Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva;
b) rãspunde, în condiţiile legii, de aducerea la îndeplinire a obiectivelor şi criteriilor de performanta managerialã stabilite pentru Regia Nationala a Pãdurilor - Romsilva;
c) numeşte echipele manageriale de la nivelul Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva şi al unitãţilor din structura acesteia;
d) verifica anual, printr-o comisie desemnatã în acest scop, competenta profesionalã a echipei manageriale numite la nivelul Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva şi al unitãţilor şi subunitatilor din structura acesteia, luând mãsuri de înlocuire din funcţie în cazul în care nu corespund limitelor şi exigenţelor impuse pentru realizarea criteriilor de performanta;
e) selecteaza, angajeazã, suspenda şi, dupã caz, desface contractul de munca al personalului salariat al Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva;
f) stabileşte mãsuri, potrivit legii, pentru angajarea rãspunderii disciplinare, materiale, civile, penale sau contravenţionale a angajaţilor Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva, în cazul neîndeplinirii de cãtre aceştia a obligaţiilor de serviciu ce le revin;
g) negociaza şi încheie cu sindicatele contractul colectiv de munca la nivelul Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva şi contractele individuale de munca ale salariaţilor din aparatul central al acesteia, precum şi ale conducerilor unitãţilor din subordine;
h) reprezintã şi angajeazã Regia Nationala a Pãdurilor - Romsilva prin semnatura, în relaţiile cu terţi, în limita competentelor aprobate de consiliul de administraţie şi în condiţiile legii.
ART. 20
Managerul - directorul general este ordonator de credite în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 21
În exercitarea atribuţiilor sale, managerul - directorul general emite ordine şi decizii.

CAP. VII
Bugetul de venituri şi cheltuieli

ART. 22
Regia Nationala a Pãdurilor - Romsilva asigura acoperirea cu venituri provenite din activitatea proprie a tuturor cheltuielilor, inclusiv a dobânzilor, amortizarii investiţiilor, precum şi obţinerea de profit.
ART. 23
(1) Regia Nationala a Pãdurilor - Romsilva întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, situaţii financiare, în condiţiile legii.
(2) Situaţiile financiare se supun spre aprobare consiliului de administraţie, potrivit legii.
ART. 24
Regia Nationala a Pãdurilor - Romsilva poate constitui, potrivit legii, fonduri necesare realizãrii obiectului sau de activitate.
ART. 25
Regia Nationala a Pãdurilor - Romsilva poate beneficia de alocaţii de la bugetul de stat ori poate contracta credite bancare, în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 26
Cheltuielile pentru întreţinerea unui numãr maxim de 2.060 de capete de cabaline care sunt proprietate publica a statului, patrimoniu genetic naţional, format din 110 capete de armasari pepinieri, 650 de capete de iepe mama şi 1.300 de capete de armasari de monta publica, precum şi cheltuielile pentru trecere la turma de baza a cabalinelor necesare pentru improspatarea acesteia se finanţeazã de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului.
ART. 27
(1) Cheltuielile finanţate, în condiţiile legii, de la bugetul de stat pentru întreţinerea patrimoniului genetic naţional de cabaline reprezintã norme de cheltuieli ce cuprind totalitatea cheltuielilor pentru producerea, menţinerea şi îmbunãtãţirea calitãţii fondului genetic - salariile ingrijitorilor de baza şi auxiliari, C.A.S., cheltuielile pentru furaje, materiale şi obiecte de inventar, serviciile prestate de terţi, cheltuielile indirecte, precum şi o cota de 15% din cheltuielile generale ale Direcţiei de creştere, exploatare şi ameliorare a cabalinelor.
(2) Normele de cheltuieli se actualizeazã anual în funcţie de nivelul ratei inflaţiei a anului precedent.
ART. 28
Preţurile pentru cabalinele trecute la turma de baza se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului, iar normele de cheltuieli finanţate de la bugetul de stat se aproba de Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 29
Componenta şi atribuţiile comisiei naţionale de clasare şi evaluare a cabalinelor se aproba prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului.
ART. 30
Regia Nationala a Pãdurilor - Romsilva are dreptul sa închirieze, în condiţiile legii, cabaline, manejuri, hipodromuri, grajduri şi alte bunuri.
ART. 31
Consiliul de administraţie al Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva hotãrãşte cu privire la investiţiile care urmeazã sa fie realizate potrivit obiectului sau de activitate şi care se finanţeazã din surse proprii şi din credite bancare, potrivit legii.
ART. 32
(1) Operaţiunile de încasãri şi plati ale Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva se efectueazã în conturi deschise la bãnci, în limitele stabilite de Banca Nationala a României. Pentru necesitaţi curente Regia Nationala a Pãdurilor - Romsilva poate efectua operaţiuni de încasãri şi plati în lei şi în valuta, în condiţiile legii, prin casieria proprie.
(2) Operaţiunile de încasãri şi plati cu strainatatea se vor efectua prin unitãţile bancare.
ART. 33
Exerciţiul financiar începe la data de 1 ianuarie şi se încheie la data de 31 decembrie ale fiecãrui an.
ART. 34
Controlul intern al activitãţii economico-financiare se realizeazã de cãtre organele de specialitate ale Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva.

CAP. VIII
Dispoziţii finale

ART. 35
Relaţiile cu alte regii, cu societãţi comerciale din ţara şi din strãinãtate, precum şi cu alte terţe persoane fizice şi juridice se vor desfasura pe baze contractuale, în condiţiile legii.
ART. 36
(1) Personalul silvic al Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva nu poate exercita funcţii de reprezentare profesionalã în cadrul unitãţilor cu profil comercial care liciteaza, prelucreaza sau valorifica produse specifice fondului forestier sau care desfãşoarã activitãţi similare obiectului de activitate al regiei.
(2) Este incompatibilã calitatea de personal silvic angajat al Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva sau al unitãţilor sale din structura, care administreazã fondul forestier proprietate publica a statului, cu aceea de proprietar, membru asociat sau de salariat al unei societãţi comerciale care desfãşoarã activitate concurentiala ori cu care sunt stabilite relaţii contractuale. Incompatibilitatea intervine şi atunci când membrii de familie ai personalului silvic se afla în una dintre situaţiile de proprietar sau de membru asociat al unei asemenea societãţi comerciale. Prin familie se înţelege: soţul, sotia, copii, pãrinţii soţilor care locuiesc şi gospodãresc împreunã.
ART. 37
Prezentul regulament se completeazã cu dispoziţiile şi cu reglementãrile legale în domeniu.



ANEXA 2

UNITĂŢILE
din structura Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Denumirea Sediul
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
I. Unitãţi fãrã personalitate juridicã - direcţii silvice
1. Alba Iulia Municipiul Alba Iulia
2. Alexandria Municipiul Alexandria
3. Arad Municipiul Arad
4. Bacau Municipiul Bacau
5. Baia Mare Municipiul Baia Mare
6. Botosani Municipiul Botosani
7. Braşov Municipiul Braşov
8. Bucureşti Municipiul Bucureşti
9. Buzau Municipiul Buzau
10. Bistrita Municipiul Bistrita
11. Cluj-Napoca Municipiul Cluj-Napoca
12. Constanta Municipiul Constanta
13. Craiova Municipiul Craiova
14. Deva Municipiul Deva
15. Drobeta-Turnu Severin Municipiul Drobeta-Turnu Severin
16. Focsani Municipiul Focsani
17. Iaşi Municipiul Iaşi
18. Miercurea-Ciuc Municipiul Miercurea-Ciuc
19. Oradea Municipiul Oradea
20. Piatra-Neamt Municipiul Piatra-Neamt
21. Pitesti Municipiul Pitesti
22. Ploiesti Municipiul Ploiesti
23. Ramnicu Valcea Municipiul Ramnicu Valcea
24. Resita Municipiul Resita
25. Satu Mare Municipiul Satu Mare
26. Sfantu Gheorghe Municipiul Sfantu Gheorghe
27. Sibiu Municipiul Sibiu
28. Slatina Municipiul Slatina
29. Slobozia Municipiul Slobozia
30. Suceava Municipiul Suceava
31. Targoviste Municipiul Targoviste
32. Targu Jiu Municipiul Targu Jiu
33. Targu Mures Municipiul Targu Mures
34. Timişoara Municipiul Timişoara
35. Tulcea Municipiul Tulcea
36. Vaslui Municipiul Vaslui
37. Zalau Municipiul Zalau

II. Alte unitãţi de profil cu personalitate juridicã
38. Institutul de Cercetãri şi Amenajãri Municipiul Bucureşti
Silvice
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016